DF to ładnie podkopuje ostatnio swoją wiarygodność, a zwłaszcza autor tej "analizy" Alex Battaglia. W materiale z całego pokazu został ładnie przyblokowany przez swojego kolegę z zespołu Johna Linnemana, który stara się być najbardziej neutralny (i robi naprawdę bardzo fajne materiały).
Wracając jednak do Halo - to nie tylko oświetlenie. Jasne, sceny ze światłem ambientowym (np. z nieba w pochmurny dzień, czy w cieniu) wypadają gorzej. Jest tak w prawdziwym życiu, a w grach boli znacznie bardziej i nawet u Naughty Dog częściowo to widać. Z drugiej strony da się lepiej. Po drugie - sami wybrali sobie takie ustawienie światła, a mogli zrobić wszystko, aby to poprawić. Jak już jednak pisałem, nie chodzi tylko o światło, ale także o jakość assetów, postaci, styl artystyczny (te pionowe pasy, co wygląda jak świat Minecrafta...).
Świat Halo jest płaski, wszystko jest obłe, pozlepiane ze sobą. Tak się robiło jeszcze jakiś czas temu, jednak w obecnej generacji zaczęło się to zmieniać. Postacie... każdy widział memy. Nie dość, ze design mają słaby (po prostu małpy, goryle - w Halo od Bungie raczej wyglądało to lepiej), to jeszcze technicznie jest padaczka - jakość tekstur, brak włosów. Dowódca Brutes to jakaś pomyłka, źle wyrzeźbiony, bez detalu, tak bardzo... growy. Śmiem twierdzić, że wystarczyłoby włożyć w jego miejsce szeregowego Locusta z Gears 5 i efekt byłby lepszy, a w najgorszym razie podobny.
Twierdzenie, że RT coś zmieni to także brednia. Raz, nie wiemy co dokładnie będzie z tego korzystało (światło i cienie, GI, odbicia), ale efekt będzie raczej odrobinę lepszy i bardziej wiarygodny (GI może pomogłoby najbardziej na płaskie światło).
343 ma jakieś poważne problemy. Po niezłej prezentacji silnika uraczyli nas średnim trailerem, gdzie już tedy było widać, iż postacie ludzkie nie robią. Jedynie MC wybijał się wyższą liczbą trójkątów i przyjemnym shaderem. Myślałem jednak, że coś poprawią, a przede wszystkim, lokacje będą lepsze. Niestety nie, to ten sam poziom po całości.
Drugim problemem jest MS, który puścił to. Przecież nadzorują projekt i powinni to wyłapać już dawno. Żal.