Autor Wątek: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios  (Przeczytany 13408 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwca 29, 2021, 17:30:47 pm »
Obecnie wiele to nie zmienia, chociaż może po oficjalnym wstąpieniu w ich szeregi Sony rozbuduje te studia.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwca 29, 2021, 17:48:46 pm »
Obecnie wiele to nie zmienia, chociaż może po oficjalnym wstąpieniu w ich szeregi Sony rozbuduje te studia.

Raczej tak, większy budżet, pełny dostęp do zasobów studiów wewnętrznych. Inaczej rozliczają się ze studiami zewnętrznymi a inaczej z wewnętrznymi.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwca 30, 2021, 00:39:05 am »
Szkoda, że do tego przecieku nie użyli przy okazji screena z jakiejś kolejnej gry ;) Ale teraz to bym chciał, żeby faktycznie BluePoint robił remake MGSa, ładnie by się spięło z ploteczkami które są od ponad roku :)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwca 30, 2021, 05:25:39 am »
Cytuj
From a Famitsu interview with Hulst & Housemarque's Ilari Kuittinen

- Acquisition talks started in 2020 but got delayed due to Returnal
- Studio will be expanded
- Next game is planned to "go beyond" Returnal as a project;  tight gameplay still a focus
https://mobile.twitter.com/Nibellion/status/1409822299138650114

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwca 30, 2021, 10:03:19 am »
Szkoda, że do tego przecieku nie użyli przy okazji screena z jakiejś kolejnej gry ;) Ale teraz to bym chciał, żeby faktycznie BluePoint robił remake MGSa, ładnie by się spięło z ploteczkami które są od ponad roku :)

To jest raczej pewne - plotki związane z Bluepoint ładnie się do tej pory sprawdzały. Ja się zastanawiam, czy Sony chce ich rozwinąć do takiego stopnia, aby robili kilka remake'ów na raz plus własną grę (bo do tego pewnie będą dążyć). MGS wydaje się pewne, czy będzie coś jeszcze od Konami? W końcu był tweet od studia, który teasował nie tylko MGS, ale także Castlevanię, Silent Hill i chyba jeszcze jakiś tytuł. Do tego są dwie plotki, które mogą dotyczyć jednego projektu - Square Enix ma pracować nad remake'em klasyka właśnie z Bluepoint, a reamster Soul Reaver jest w produkcji.

Zobaczymy, niemniej piszemy tu o mieleniu ciągle tego samego, dlatego liczę, że Bluepoint zrobi coś własnego i przy tej okazji zabłyśnie. Osobiście dałbym im na start jakieś IP (np. The Order), aby mieli jakieś podstawy, chyba, że mają własny solidny projekt.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwca 30, 2021, 16:09:35 pm »
Po tym jak Bloober podpisał współpracę z Konami, o czym też mówiło się od ponad roku, plotki o BluePoint kolejny dzień z rzędu zyskują na wartości. Kto wie, może Kojima nieprzypadkowo teasował nam MGSa w Death Stranding, być może "nadzoruje" prace? Jestem naprawdę ciekaw co z tego wyniknie.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2021, 16:11:16 pm wysłana przez gnysek »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwca 30, 2021, 17:18:24 pm »
Ja myślę, że to raczej "błogosławieństwo" dla projektu. Nie wiem, czy Kojima chce po raz trzeci robić pierwszego MGS'a ;). Poza tym robi grę dla Microsoftu, Director's Cut Death Stranding i może jeszcze trzeci projekt (Silent Hills?). Nie wiem czy ma czas na więcej ;).

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwca 30, 2021, 17:26:37 pm »
Nie sądzę, by Kojima był mocno zaangażowany w powstawanie remake'u MGSa (zakładając, że rzeczywiście taki powstaje). Raczej woli się skupić na nowych projektach i najlepiej własnych IP.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwca 30, 2021, 20:22:39 pm »
Coś tam niech nadzoruje, chociaż z drugiej strony Twin Snakes nie powalił.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #49 dnia: Lipca 01, 2021, 11:45:55 am »
Znając jego, to właśnie nadzór, on lubi ciągnąć parę projektów na raz, za to przecież wyleciał z Konami, bo wyskoczył z P.T. do którego się nawet nie przyznał (pewnie budżet odciągnął z MGS V), a potem zabrał się za Silent Hills, podczas, gdy piątka się już opóźniała z premierą (zarówno P.T jak i pierwszy trailer Silent Hills dostaliśmy na koniec lata 2014, a MGS V nie miał nadal daty premiery, podano ją dopiero 6-7 miesięcy później). Coś na zasadzie listy wytycznych, pomysłów na zmiany, a potem kontroli, czy dobrze zrozumieli jego podstawowe intencje. Mam nadzieję, że plotki nie są jedynie plotkami, oraz, że nie będzie grindu na rakietach z Twin Snakes ;) Aczkolwiek remastera części 1-3 z wyrównaniem możliwości gameplayowych (ruchy, bronie) preorderowałym pierwszego dnia.

Zobaczymy, bo może Bluepoint jednak robi coś własnego.

Mogłoby już Sony wyskoczyć z jakimś eventem i chociaż rzucić logiem nowych gier, jak z Rangarokiem swego czasu.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #50 dnia: Lipca 01, 2021, 12:15:47 pm »
Znając jego, to właśnie nadzór, on lubi ciągnąć parę projektów na raz, za to przecież wyleciał z Konami, bo wyskoczył z P.T. do którego się nawet nie przyznał (pewnie budżet odciągnął z MGS V), a potem zabrał się za Silent Hills, podczas, gdy piątka się już opóźniała z premierą (zarówno P.T jak i pierwszy trailer Silent Hills dostaliśmy na koniec lata 2014, a MGS V nie miał nadal daty premiery, podano ją dopiero 6-7 miesięcy później). Coś na zasadzie listy wytycznych, pomysłów na zmiany, a potem kontroli, czy dobrze zrozumieli jego podstawowe intencje. Mam nadzieję, że plotki nie są jedynie plotkami, oraz, że nie będzie grindu na rakietach z Twin Snakes ;) Aczkolwiek remastera części 1-3 z wyrównaniem możliwości gameplayowych (ruchy, bronie) preorderowałym pierwszego dnia.

Skąd te informacje? Jak dla mnie wciąż nie wiemy nic na ten temat i wszystko jest w kwestii domysłów. A z tych najbardziej realny jest taki, że Konami pod nowym kierownictwem zmieniło swój kierunek. Kojima zaś był wielkim obciążeniem finansowym dla firmy. Tworzył gry, które powstają latami (a czas produkcji stale się wydłużał), do tego za grube miliony (poza samym kosztem utrzymania zespołu przez wszystkie lata, ilość licencjonowanych utworów, produktów). Nowy prezes pewnie nie miał skrupułów i policzył sobie wszystko dobrze. Musiało dojść do jakiegoś spięcia, w końcu podjęte środki były dość drastyczne. Natomiast to, że lubi robić kilka rzeczy na raz to rzecz normalna, często tak to wygląda. U Kojimy tym bardziej, bo przy projektach dogląda wszystkiego, każdego działu.

Mam nadzieję, że plotki nie są jedynie plotkami, oraz, że nie będzie grindu na rakietach z Twin Snakes

To był celowy zamysł Kojimy, po to zatrudnił reżysera filmowego do cut-scene, aby były one bardziej w klimatach Matrixa.

Bluepoint pewnie wzięło na warsztat oryginał i dorzuci rozwiązania z późniejszych części.

Mogłoby już Sony wyskoczyć z jakimś eventem i chociaż rzucić logiem nowych gier, jak z Rangarokiem swego czasu.

Oby nie. Sony w ostatnich latach zmieniło strategię i preferują pokazywać gry, które wyjdą w ciągu 1-2 lat. Do tego robią to w dużej mierze poprzez trailery na silniku, albo z rozgrywką. GoW5 jest tu jednym z wyjątków i oby tak zostało. Dość już teaserów.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #51 dnia: Lipca 01, 2021, 14:50:43 pm »
Powinni jednak jakieś show zrobić. Pokazać trochę gier na ten rok, coś na początek następnego, no i na koniec walnąć trailerem nowego GoW :)

Osobiście też nie jestem za zapowiadaniem gry za pomocą samego logo lata przed premierą. Jeśli już na pierwszy ogień może iść renderowany trailer, najlepiej jednak chociaż na silniku gry (i to tak na maks 2 lata przed premierą).

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
« Ostatnia zmiana: Lipca 01, 2021, 15:44:33 pm wysłana przez Juras »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #53 dnia: Lipca 01, 2021, 16:04:35 pm »
Uuu, czyli więcej portów na PC... Chyba, że ma to być drugie Bluepoint w co jednak wątpię. Jest tez możliwe, że mają wspierać innych dev'ow z Sony i współpracujących z firmą. Mimo wszystko mam wątpliwości. Ech...

Powinni jednak jakieś show zrobić. Pokazać trochę gier na ten rok, coś na początek następnego, no i na koniec walnąć trailerem nowego GoW :)

Osobiście też nie jestem za zapowiadaniem gry za pomocą samego logo lata przed premierą. Jeśli już na pierwszy ogień może iść renderowany trailer, najlepiej jednak chociaż na silniku gry (i to tak na maks 2 lata przed premierą).

Jakiś większy pokaz w końcu będzie, bo nie wierzę żeby wszystko zrzucili na State of Play. Nie wiem, czy będzie to zaraz czy we wrześniu (jest trochę plotek), ale pewnie w końcu się wydarzy. Pokazywać tez mają co, bo poza samym GoW, czy ewentualnie Horizonem mogą ogłosić MGS remake, Bloodborne remastered, Silent Hill, The Last of Us remake. Szkdoa tylko, że to masa gier, które już wyszły :/,
« Ostatnia zmiana: Lipca 01, 2021, 16:22:39 pm wysłana przez Zielarz »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #54 dnia: Lipca 01, 2021, 19:24:18 pm »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #55 dnia: Lipca 01, 2021, 21:13:23 pm »
Charakter tej „wpadki” raczej nie zostawia wątpliwości. Jeśli w ciągu najbliższych dwóch tygodni (obstawiam, że szybciej, jutro albo w przyszłym tygodniu) nie nastąpi oficjalne ogłoszenie, będę bardzo zaskoczony. Grafika nie powstała przez przypadek, do tego w momencie gdy Sony ogłasza swoje zakupy.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #56 dnia: Lipca 02, 2021, 00:00:07 am »
Myślę, żę jakiś przypadkowy japoński PRowiec nie dłubał specjalnie, ściskając wszystkie grafiki o kilka pikseli, i tworząc logo bluepoint z białym wypełnieniem i po prostu pomylił folder "nowych studiów w sony". Prawdopodobnie chcą to ogłosić z większą pompą (może State of Play), lub finalny podpis jeszcze nie padł (pytanie, czy na umowie BluePoint-Sony, czy na umowie Sony-inna firma, np. na licencję do jakiegoś remastera).

Dopisek na twitterze może być prawdziwy i dotyczyć obecnej sytuacji firmy, do czasu gdy wszystko będzie w 101% gotowe.

Co do Nixxes... pierwszy trop to oczywiscie gry na PC, ale zastanawia mnie, dlaczego wybrano firmę, która robi porty gier o Square czy nawet konkretniej Crystal Dynamics? Moze powinniśmy szukać coś w tę stronę? W sumie trzy remake'i/remastery które mi się marzą, to MGS, Tenchu i Soul Reaver, więc widząc jeden z tych tytułów na liście o razu szukam nadziei (zapewne przesadnej).

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #57 dnia: Lipca 02, 2021, 00:05:44 am »
Wybrali Nixxes bo jak hermen mówił dzień wcześniej, to Hehe bardzo dobrze się znają i łączy ich historia.

Nie ma co się oszukiwać, mają ludzi do portowania gier na PC, blacharka skorzysta, jest z czego.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #58 dnia: Lipca 02, 2021, 00:29:44 am »
Ale generalnie ten Nixxes w kontekście portowania gier to jest coś jak nasz QLOC? W sensie firma, która robi takie rzeczy, ale poza tym, że gdzieś tam na końcu creditsów jest, to jej logo nie zobaczymy na starcie gry ani w materiałach promocyjnych?

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #59 dnia: Lipca 02, 2021, 09:41:58 am »
Firma zajmuje się nie tylko portowaniem, ale także outsource'em designu i samej rozgrywki. W sumie w notkach prasowych kładą nacisk na te części swojej pracy, więc może faktycznie mają wspierać inne studia Sony. Niemniej ciężko nie odnieść wrażenia, iż Sony chce przerzucić wszystkie swoje gry na PC i podążać drogą MS. Dzięki temu przejęciu mogli by to robić teoretycznie w całości u siebie, a nie zlecać innym.

Jim Ryan coraz śmielej realizuje swoje plany...

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #60 dnia: Lipca 02, 2021, 10:41:52 am »
Mnie już zaczynają męczyć te szopki z przeciekami, domysłami i trollingiem z oficjalnych kont. Pierwsze Bluepoint, wydawało by się, że jeden z najbardziej oczywistych zakupów dla Sony w kwestii studiów, pół roku (a może i więcej) przecieków od insajderów, domysłów, analiz, pomyłek na twitterze, po czym tęczowy holender ogłasza zakup jakiś blacharzy a samo Bluepoint "całkiem przypadkowo" określa się jako niezależni.
Przy śniadym Bohaterze i jego Abandoned, a co za tym idzie czyli Kojima/Konami/Silent Hill(s) to już ręce opadają. Im dalej w las tym więcej pytań i niedorzeczności.
Konami daje zielone światło niby dla MGS, Castlevanii, Policenauts i DWÓCH Silentów równocześnie a jedynym konkretem jest chyba to, że mają dila z polakami od Średniaka po angielsku. Kojima przebiera się za turka i robi exa dla Sony który zadowoli pececiarzy i w ogóle ma zamiar dołączyć do PS Studios publikując zdjęcie z podkładką pod mysz znadrukiem tęczowego holendra, jednocześnie prowadząc rozmowy z MS odnośnie niedoszłego horroru ze Stadii oraz prezentując trailer reżyserskiej wersji kuriera nawiązującej do węża ekskluzywnie dla PS5.
A Dragon's Dogmy (2) ani Bloodborne (2), choćby ciut oficjanie, nadal nie ma.

A i jeszcze jedno co mnie boli. Exy PS na PC, ale nie sam fakt ich istnienia co to, że aktualnie HZD i DG w najładniejszej wersji są dostępne nie na PS5, a na składakach wyposażonych w system MS...
Po zapowiedzi GoT w wersji DC liczyłem na coś na wzór FFVII Re, a wychodzi na to że oni chcą kasować 10 dolców za 60 klatek które dodali wcześniej za darmo, opory na przyciskach, szybsze wczytywanie (które i tak było szybkie) oraz dżwięk trzy-de który mi osobiście lata (mam amplituner).
« Ostatnia zmiana: Lipca 02, 2021, 10:55:25 am wysłana przez Juras »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #61 dnia: Lipca 02, 2021, 12:19:05 pm »
Mnie już zaczynają męczyć te szopki z przeciekami, domysłami i trollingiem z oficjalnych kont. Pierwsze Bluepoint, wydawało by się, że jeden z najbardziej oczywistych zakupów dla Sony w kwestii studiów, pół roku (a może i więcej) przecieków od insajderów, domysłów, analiz, pomyłek na twitterze, po czym tęczowy holender ogłasza zakup jakiś blacharzy a samo Bluepoint "całkiem przypadkowo" określa się jako niezależni.
Przy śniadym Bohaterze i jego Abandoned, a co za tym idzie czyli Kojima/Konami/Silent Hill(s) to już ręce opadają. Im dalej w las tym więcej pytań i niedorzeczności.
Konami daje zielone światło niby dla MGS, Castlevanii, Policenauts i DWÓCH Silentów równocześnie a jedynym konkretem jest chyba to, że mają dila z polakami od Średniaka po angielsku. Kojima przebiera się za turka i robi exa dla Sony który zadowoli pececiarzy i w ogóle ma zamiar dołączyć do PS Studios publikując zdjęcie z podkładką pod mysz znadrukiem tęczowego holendra, jednocześnie prowadząc rozmowy z MS odnośnie niedoszłego horroru ze Stadii oraz prezentując trailer reżyserskiej wersji kuriera nawiązującej do węża ekskluzywnie dla PS5.
A Dragon's Dogmy (2) ani Bloodborne (2), choćby ciut oficjanie, nadal nie ma.

Dla zdrowia psychicznego lepiej nie śledzić tego wszystkiego zbyt uważnie, a już na pewno nie przywiązywać się za bardzo (ja tak zrobiłem z Elden Ring i od razu było lżej ;) ). Ludzie tworzą masę teorii i historyjek. Czy Bluepoint zostało kupione przez Sony? Uważam, że na 99% tak, za dużo na to wskazuje. Opis oferty pracy zmienił się chyba po tym, jak ktoś zwrócił uwagę, że nie są już niezależni, więc to pewnie tylko reakcja/zasłona. Ciężko tu o pomyłkę w samej grafice, za to o umieszczenia złego obrazka z kilku już bardziej ;).

Cała akcja z Blue Box i Silent Hill pod wieloma względami wyglądała jak kolejna zabawa Kojimy. Zbyt wiele zbiegów okoliczności. Ostatecznie jednak to do czego doszło z demem raczej zamyka sprawę - wieje za dużą amatorką, a hate na studio będzie spory. Inna kwestia, że SH pewnie powstaje i pewnie nie tylko od Bloobera, ale też dla Sony. Czy macza przy tym palce Kojima? Możliwe.

Akcja z podkładką pod mysz to tylko teoria jakiegoś użytkownika Gaf'a, nie ma tam nic specjalnego (w końcu Hulst był jedną z głównych postaci współpracujących z Japończykiem przy okazji Death Stranding, które chodzi na Decimie od Guerrilla). Współpraca KojiPro z MS jest raczej pewna, Phill Spancer teasował to swego czasu poprzez figurkę Ludensa na półce. Myślę, że Kojima nie chce być zależny od Sony czy MS. Gdyby było inaczej to pewnie od początku jego studio byłoby częścią PlayStation Studios. Z drugiej strony Sony pewnie sporo zainwestowało w KojiPro, w końcu studio powstało od zera z pompą. Ktoś musiał na to wyłożyć pieniądze i choć Hideo biedny nie jest, to inwestora musiał mieć.

A i jeszcze jedno co mnie boli. Exy PS na PC, ale nie sam fakt ich istnienia co to, że aktualnie HZD i DG w najładniejszej wersji są dostępne nie na PS5, a na składakach wyposażonych w system MS...

To są porty robione z myślą o PC. Nie wygląda to może dobrze dla posiadaczy PlayStation, ale niestety ma swoje uzasadnienie. Tym bardziej, że PC zawsze będzie mocniejszy od konsoli.

Niestety Sony dziś to nie ta sama firma co 5-8 lat temu. Choć pewne zmiany są pewnie na plus, to jednak polityka firmy zaczyna zbaczać z dotychczasowej drogi. Mi to się nie podoba, bo uważam, że traci na tym marka i produkty, które sprzedają, a które lubię. Ja jednak mam podejście dinozaura w tej kwestii, więc dla biznesu to pewnie nie tak korzystne. GamePass może tu jeszcze sporo namieszać, i pozytywnie i negatywnie, ale jest to tez kwestia tego, co kto lubi. Jak kiedyś pisałem, w końcu branża będzie w miejscu, którego fanem raczej nie będę, więc zostanie retro granie (oby) - zaległości będę miał całą masę ;).

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #62 dnia: Lipca 02, 2021, 13:13:08 pm »
Z cuszima faktycznie głupia sytuacja. Już pal licho znowu pełna cena, bo z goty grami było tak samo. Ale dawanie ceny na ps5 340 zł to trochę absurd.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #63 dnia: Lipca 02, 2021, 15:11:42 pm »
Myślę, że Kojima nie chce być zależny od Sony czy MS

Jak wiadomo, Kojima to wariat i czasem ma dziwne pomysły na gry. Potrzebuje jednak na nie sponsorów, żeby to zrealizować - Sony zaufało przy Death Stranding, ale chyba aż takiego szału jak oczekiwali nie było. Kto wie, może są teraz bardziej skąpi przy kolejnym projekcie, albo stawiają więcej warunków. Jak w tej sytuacji zrealizować jakiś zwariowany pomysł i dostać na to kasę? Pójść do konkurencji, u której jak wydasz grę, to dla samego nazwiska się ludzie rzucą, bo do tej pory nie było wam po drodze. Absolutnie nie powiedziałbym też, że Kojima się w tej sytuacji sprzedaje - on po prostu chce zrealizować jakiś swój pomysł i idzie tam, gdzie dadzą na to najwięcej kasy z góry narzucając najmniej ograniczeń. To wcale nie musi oznaczać, że jak podpiszą, to drugiego dnia zacznie powstawać gra - to może być umowa w stylu "jak skończe obecne projekty, to zabieram sie za ten dla was". Nie wiem czy to niezależność, tzn. owszem, on nie chce, żeby mu za dużo narzucali i na pewno zawierając umowę z konkurencją daje ładny przekaz do Sony w stylu "jak będziecie mi za dużo narzucać, to mam alternatywy".

Kiedyś miałbym pianę na ustach, teraz kupiłem obie konsole i w sumie jeśli zyskiem tego, że coś wyjdzie tylko na jedną platformę będzie ekstra jakość tej gry, to niech tak będzie.

Cytuj
bo z goty grami było tak samo
Obstawiam, że "Director's Cut" to nowa nazwa dla "Game of the Year Edition" i dostaniemy teraz mnóstwo takich sufiksów w grach. IMHO trochę bardziej sensowna, chociaż "Extended Cut" byłoby najlepszą, nie sugerującą, że wywalono coś, co reżyser chciał dać, a ktoś w krawacie mu zabronił :)
« Ostatnia zmiana: Lipca 02, 2021, 15:13:39 pm wysłana przez gnysek »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #64 dnia: Lipca 02, 2021, 16:43:34 pm »
To są porty robione z myślą o PC. Nie wygląda to może dobrze dla posiadaczy PlayStation, ale niestety ma swoje uzasadnienie. Tym bardziej, że PC zawsze będzie mocniejszy od konsoli.

Niestety Sony dziś to nie ta sama firma co 5-8 lat temu. Choć pewne zmiany są pewnie na plus, to jednak polityka firmy zaczyna zbaczać z dotychczasowej drogi. Mi to się nie podoba, bo uważam, że traci na tym marka i produkty, które sprzedają, a które lubię. Ja jednak mam podejście dinozaura w tej kwestii, więc dla biznesu to pewnie nie tak korzystne. GamePass może tu jeszcze sporo namieszać, i pozytywnie i negatywnie, ale jest to tez kwestia tego, co kto lubi. Jak kiedyś pisałem, w końcu branża będzie w miejscu, którego fanem raczej nie będę, więc zostanie retro granie (oby) - zaległości będę miał całą masę ;).
Przyszłość Sony, nie wiem, póki co minusy przysłaniają mi plusy. A gdybym już kupił to niezbyt urodziwe PS5 dla czwartego razu z Demonami, nie daj boże za zawyżoną kwotę wynikającą z dostępności i został uświadomiony, że kolejne topowe marki w cenie 350zł będą portami z leciwego PS4. Do tego magiczny SSD jest magiczny... raptem w kilkunastu specjalnie skrojonych pod niego pozycjach, a reszta to poziom konkurencji lub gorzej, o wstecznej już nawet nie wspominając, to bym chyba siedział na stojąco.

Co do GP, na teraz atrakcyjna oferta, kiedy to gracz płaci "4 złote", wydawca dostaje pełną kwotę... z puli wypracowanej na monopolistycznym rynku systemów operacyjnych.
S-E się cieszy że ich kupsztal Outsiders dobrze sobie poradził właśnie dzięki tego typu promocji, a klienci się przyzwyczajają, że po co kupować skoro dostaną w promocji.
Cytuj
UK boxed charts: Scarlet Nexus debuts at No.8, with 58% of sales on PS5, 21% on PS4 and 20% on Xbox consoles.
W kraju który jest kolebką marki XBox w grze promowanej przez markę XBox.

Ktoś powie, że co go biedaki z UK i niech podam przykład z bogatej Polski. A proszę bardzo:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Ciekawe ilu chętnych na ogranie takiego Outsiders będzie, kiedy przyjdzie wnieść opłatę 54zł na miesiąc (albo i więcej).

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #65 dnia: Lipca 02, 2021, 17:02:53 pm »
Biorąc pod uwagę co będzie do końca roku to raczej nie mam problemu dalej płacić w takiej cenie, bo sumując wyjdzie ciągle niecałe dwie gry w nowej cenie.

Sam Microsoft zdaje sobie sprawę z tej sytuacji, przez co kolejne zakupy studiów, aby częściej dostarczać gry do usługi.
« Ostatnia zmiana: Lipca 02, 2021, 17:05:02 pm wysłana przez Moldar »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #66 dnia: Lipca 02, 2021, 21:02:56 pm »
No ja na razie zapłaciłem łącznie z 450 zł za 3 lata Game Passa, ale w sumie gdybym miał płacić nawet te 60 zł na miesiąc, to wciąż by mi się to opłacało i bym z tego korzystał. Jak jednak ktoś gra niewiele, lub skupia się na kilku seriach, to lepiej już mu pozostać na starych zasadach.

W każdym razie Game Pass będzie stale rosnąć w siłę (pod względem gier dostępnych w abonamencie i pod względem liczby użytkowników). Przynajmniej do czasu, aż coś się nie wysypie.

Walka na tej generacji między Sony i MS jest dużo bardziej zacięta, niż na poprzedniej. I w sumie myślę, że to dla graczy całkiem dobra wiadomość, co widać chociażby po ofercie PS+.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #67 dnia: Lipca 05, 2021, 20:01:34 pm »
Japan Studio podmieniłem na ASOBI Team.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #68 dnia: Lipca 05, 2021, 23:33:25 pm »
Bez sensu ta zmiana. Sony uwielbia zamykać swoje znane studia, a w ich miejsce, w niedalekiej odległości (albo w tych samych budynkach) otwierać nowe, o innej nazwie, nie do końca to rozumiem. Jeszcze gdyby za jakimś studiem ciągnęła się spektakularna wtopa, ale zazwyczaj te nazwy się kojarzą dobrze i fajnie je widzieć na kolejnych generacjach sprzętów.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #69 dnia: Lipca 06, 2021, 11:28:41 am »
Sony uwielbia zamykać swoje znane studia, a w ich miejsce, w niedalekiej odległości (albo w tych samych budynkach) otwierać nowe, o innej nazwie, nie do końca to rozumiem.

Czy to na pewno o Sony? Patrząc na studia zamknięte i obecne nie widzę tych samych miejscowości, poza Liverpool i Japan Studio. XDev funkcjonował chyba w ramach Liverpool Studio. Team Asobi także działał od lat w strukturach Japan Studio, więc to także nie jest żaden nowy twór.

Myślę, że niektórzy mają za bardzo za złe Sony (słusznie), iż zamknęło Evolution Studios czy Japan Studio. Niemniej nie jest tak, że Sony przoduje w tym "interesie", a ich decyzje mają z reguły sens. Szkoda, ale to biznes.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #70 dnia: Lipca 06, 2021, 11:44:08 am »
Evolution musiało być mocno źle zarządzane, nie dziwię się, że zamknęli.

Po driveclub szkoda, bo druga część mogła być naprawdę konkretna.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #71 dnia: Lipca 06, 2021, 15:53:57 pm »
Oczywiście, że Sony daleko do EA, które zamyka i nie wprowadza nic w to miejsce. Ale Sony mogłoby robiąc restrukturyzację zostawiać nazwy tych studiów, które mają na koncie sporo dobrych tytułów. Wpisuje się to jednak w politykę tego, żeby odcinać się od staroci (brak wstecznej kompatybilności, kilka dni temu mało brakowało i zamknięto by PS Store na PS3 i PS Vita...). Z drugiej strony, taki Microsoft nie miał jeszcze niedawno co zamykać, a tyle podległych firm co Sony mają nieliczni, więc się odznaczają.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #72 dnia: Lipca 06, 2021, 16:38:40 pm »
Ale Sony mogłoby robiąc restrukturyzację zostawiać nazwy tych studiów, które mają na koncie sporo dobrych tytułów.

Po co? Żeby kojarzył się z czymś czym nie są? XDev pomaga różnym studiom, nie robi własnych gier jak Liverpool Studio. Asobi zajmuje się własnymi grami, do tego o pewnym charakterze. Japan Studio współpracowało przy różnych tytułach.

Z drugiej strony, taki Microsoft nie miał jeszcze niedawno co zamykać, a tyle podległych firm co Sony mają nieliczni, więc się odznaczają.

Bo pozamykali sami różne studia, nawet jedno takie, które miało gotową grę do wydania (Lionhead Studios). To niestety normalna część naszej branży i pewnie jeszcze mogą coś zamknąć (Amerykanie mają teraz duże pole do popisu, mam nadzieję, że mylę się w tej kwestii). Całe szczęście lista Sony i MS nie jest tak długa i obfita "jakościowo" jak EA.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #73 dnia: Września 30, 2021, 17:55:26 pm »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #74 dnia: Września 30, 2021, 19:26:26 pm »
Zero emocji bo i tak robią głównie gry pod niebieskich.
Mało tego, tworzą coś od siebie czyli czas zapomnieć powoli o remake Mgs.

+Centylion+

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2006
  • Wiadomości: 1 404
  • Reputacja: 12
  • Nałogowo wpierdalam cebule.
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #75 dnia: Października 01, 2021, 00:46:30 am »
A po co remake MGS? Grałem niedawno po raz kolejny na ps1 no i ta gra ma zajebisty urok przez tą pikseloze. Dla mnie to by tylko zepsuło jej odbiór. Marnowanie czasu na bezczeszczenie klasyki.
W grach wideo najbardziej realistyczną rzeczą jest niewidzialna ściana.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #76 dnia: Października 01, 2021, 10:19:14 am »
Prawda, mimo, że MGS jest chyba moją grą życia, to wizja kolejnego remake'u, do tego takiego 1:1 (choć z drugiej strony ma to też swój urok ;) ) jakoś mnie nie emocjonuje. Metal Gear 1 i 2 zrobione od podstaw, to już co innego.

Biorąc pod uwagę plotki, obstawiałbym, że Bluepoint robi dwie gry i jedną jest remake MGS. Z drugiej strony wczoraj ktoś zdradził, że faktycznie pracują nad dwoma projektami, jednym jest nowe IP wielkości Spider-Man Miles Morales, drugim remake, ale nie MGS.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #77 dnia: Października 01, 2021, 14:12:55 pm »
do tego takiego 1:1
A ja bym przyjął z przyjemnością, a mgs 1 to tez dla mnie jedna z gier zycia na pewno, a na pewno ta od ktorej sie zaczela fascynacja grami.

Metal Gear 1 i 2 zrobione od podstaw
O a tutaj to bym przyjął jeszcze mocniej, ale koniecznie bez Konami i z panem Kokodzambem na pokładzie.


Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #78 dnia: Października 01, 2021, 15:10:49 pm »
Biorąc pod uwagę plotki, obstawiałbym, że Bluepoint robi dwie gry i jedną jest remake MGS. Z drugiej strony wczoraj ktoś zdradził, że faktycznie pracują nad dwoma projektami, jednym jest nowe IP wielkości Spider-Man Miles Morales, drugim remake, ale nie MGS.
Tym nowym IP mógłby być Velvet Veil, oni się zajmują segmentem wizualnym od strony technicznej a FS resztą.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios
« Odpowiedź #79 dnia: Października 01, 2021, 15:25:41 pm »
a na pewno ta od ktorej sie zaczela fascynacja grami.

Miałem podobnie, tzn. miałem już wtedy PSX'a mniej więcej od roku i zdążyłem już zakochać się w grach wideo, ale MGS to było coś innego. Ech...

Według tej samej osoby, która twierdzi, że Bluepoint nie robi remake'u MGS, takowy powstaje, ale w azjatyckim studiu (nie japońskim). Nie wiem czy to dobrze, tym bardziej, jeśli to nie Sony a Konami macza przy tym palce. Właśnie zobaczyłem, że jedna ze stron podała, iż ma to być studio z Chin. Mam nadzieje, że nie jest to prawda.

https://www.videogameschronicle.com/news/konami-is-set-to-revive-metal-gear-castlevania-and-silent-hill/

O a tutaj to bym przyjął jeszcze mocniej, ale koniecznie bez Konami i z panem Kokodzambem na pokładzie.

Dopóki firma ma pieniądze z innych źródeł to raczej nie nastąpi. Musieliby chcieć wrócić do tworzenia gier i zauważyć, że bez Kojimy MGS nie istnieje. Z drugiej strony Hideo ma 58 lat, teoretycznie bliżej mu do końca kariery. Niby zapewnia, że będzie jeszcze długo pracował (co może być prawdą, wszak Japończycy są długowieczni, a Kojimie bliżej do reżysera filmowego, niż typowego twórcy gier), ale czas raczej staje się problemem, także ze względu na tematykę, jaką chce podejmować. MG1 i MG2 to w pewnym sensie uwstecznianie się, nawet jeśli zacznie wplątywać tam masę tematów współczesnych. Chyba jedyny sposób to znaleźć kogoś, kto doskonale rozumie serię i samego Kojimę i jemu powierzyć projekt, ale z Kojimą jako konsultantem (taka rola mogłaby mu odpowiadać).