Ja przechodziłem chyba z 50 razy MGSa na płycie demo dołączonej do Oficjalnego PS Magazynu, bo po kupnie PSX nie miałem za dużo gier, a akurat w sklepie był jakiś stary numer z tym demkiem za 20zł (PSXa kupiłem w 1999). W tej PSXowej wersji do perfekcji brakuje mi tylko jednej rzeczy - w grach wydawanych potem, postaci zaczęły dostawać animowane (nadal rozpikselowane) oczy i usta i żałuję, że Kojima nie wpadł na ten pomysł, bo to machanie głowami dziś już niestety jest nieco śmieszne (z gier które kojarzę, miał to na pewno Tomb Raider 4 w 1999).
Z jednej strony chętnie bym przyjął remaster tej gry i właśnie od Bluepoint Games. Z drugiej - MGS4 już na PS3 pokazał, jak daleko świat poszedł do przodu, mieszcząc po 4-5 aren z jedynki na raz, na jednej arenie - i nagle wszystko stało się takie malutkie niemożliwe do podzielenia na tak małe segmenty, jak kiedyś. Remaster Medievila też pokazał, że te ciasnawe levele z PSX średnio się remasterują.
Plotki o trójeczce brzmią znacznie lepiej, bowiem to akurat po latach moja ulubiona część i jedyne co bym w niej poprawił, to kolejność leczenia ran, którą można było wykonać od tyłu (bandaż, usztywnienie, dezynfekcja, wyjęcie kuli/strzały)
Przy MG1 i MG2 można z kolei zaszaleć, bo tutaj trzeba by rozwinąć warstwę fabularną, a wtedy czemu nie rozwinąć i level designu, uznając tamte gry jedynie za concept arty. To by akurat mogło być najlepszym rozwiązaniem.
Jeśli jednak za to wzięli się Chińczycy... remake wyjdzie taki sobie, a nowa część jeszcze gorsza. Oczywiście logiczną kontynuacją byłby sequel piątki, gdzie może poznalibyśmy dalsze losy Psycho Mantisa i Liquida, ale boję się, że ta telenowela zakręci się pod nowymi skrzydłami w jakąś dziwną stronę.
Oby więc Bluepoint jak najszybciej pokazało jakiś teaser tego co robi, żebyśmy przestali gdybać. Niestety, pierwsza okazja to zapewne VGA w grudniu, a potem po szale lutowo-marcowym z Horizonem i GT7, Sony pewnie najwcześniej w kwietniu zacznie teasować kolejne gry.