Autor Wątek: Gran Turismo 7  (Przeczytany 26930 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #40 dnia: Lutego 23, 2021, 20:47:51 pm »


"Krul" nie ukaże się w tym roku. Premiera została przesunięta.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 23, 2021, 20:54:47 pm »
To samo czeka także GOW 2.
Może z 5 tytułów na krzyż tylko pod next geny wyjdzie w tym roku.
Ależ generacja :roll:

+Centylion+

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2006
  • Wiadomości: 1 404
  • Reputacja: 12
  • Nałogowo wpierdalam cebule.
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 23, 2021, 22:24:22 pm »
A czy nie jest tak że z tym GT to od zawsze tak w ch walą?
« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2021, 22:27:07 pm wysłana przez +Centylion+ »
W grach wideo najbardziej realistyczną rzeczą jest niewidzialna ściana.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 25, 2021, 00:11:26 am »
Trochę tak jest. Ale czasem wydali demo jako grę :) Tym razem chyba nawet tego nie będzie, widocznie w maseczce gorsze dźwięki silników im wychodzą i muszą poczekać ;)

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 26, 2021, 08:45:08 am »
Od lat tę serię ciągnie tytuł gry. Taki średniak, jak GTS nie sprzedałby się w tak imponującym nakładzie, gdyby nie Gran Turismo w nazwie.
Oczywiście czekam, bo lubię GT i gram w nie od pierwszej części, a jak już nie zagram w roku bieżącym, to liczę, że chociaż FM nie zawiedzie.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwca 04, 2021, 10:41:16 am »


Już nieaktualne, ponieważ jak wieść niesie:

Cytuj
„Nie można zbudować społeczności liczącej ponad 110 milionów posiadaczy PS4, a potem po prostu od niej odejść, prawda? Myślę, że to byłaby zła wiadomość dla fanów PS4 i szczerze mówiąc, niezbyt dobry biznes.

Tam, gdzie sensowne jest stworzenie tytułu zarówno na PS4, jak i PS5 - na przykład Horizon Forbidden West, kolejny God of War, GT7 – to nadal będziemy to rozważać. A jeśli posiadacze PS4 będą chcieli zagrać w taką grę, to będą mogli. Jeśli zdecydują się przejść na PS5, to ta produkcja będzie tam dla nich dostępna”.

Rzekł Hermen Hulst  :)

Dodatkowo:

Cytuj
„GT7 ucierpiało z powodu problemów produkcyjnych związanych z pandemią, dlatego jego premiera zostanie przesunięta z 2021 na 2022 rok. Ze względu na trwającą pandemię, sytuacja jest dynamiczna i zmienna, a niektóre kluczowe aspekty produkcji gry zostały spowolnione w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Więcej szczegółów na temat daty premiery GT7 podamy, gdy tylko będą dostępne”


Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwca 05, 2021, 09:16:51 am »
Zero zaskoczenia.
Od początku mówiłem że gra wygląda trochę dopakowany GTS.
Dam sobie rękę uciąć że ten sam los (cross gen) czeka też Forze Horizon 5.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwca 05, 2021, 12:55:51 pm »
No ja też zakładam, że FH5 będzie crossgenem, natomiast nowa Forza
Motorsport powinna być już wyłącznie next-genowa.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwca 07, 2021, 09:16:51 am »
Oby, przynajmniej jedna gra ma szansę zaprezentować się tak, jak Bozia nakazała. Choć wierzę, że i nowe z GT zaprezentuje się dobrze.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwca 07, 2021, 16:29:04 pm »
Jak nowe GT ma wyjść także na PS4, to chyba o pełnej dynamicznej pogodzie razem z upływem czasu nadal możemy zapomnieć. Wiadomo, że na PS4 wyleci Ray Tracing oraz część trawki i pewnie całość piasku/żwiru wylatującego na tor, no ale w jakieś sztuczne zubożanie modeli 3D pojazdów to nie wierzę, bo tego nie da się zautomatyzować i trzeba by ręcznie doglądać, co by tylko opóźniło premierę gry. Zresztą, akurat ilość detali w modelach chyba jest wystarczająca, żeby PS5 nie musiało potrzebować lepszych niż PS4, ale jeśli już mają być dwie generacje, to mam nadzieję, że chociaż na deskach rozdzielczych będzie jakaś różnica graficzna, zwłaszcza w oświetleniu i cieniowaniu, zapewniająca większy fotorealizm, mimo tych samych tekstur (ew. w nieco wyższej rozdzielczości tekstury bump mappingu na PS5).
Wiadomo, że światłem PS5 jest w stanie nieco nadrobić nawet na tej samej grafice, ale otoczeniu tras pewnie się przez taki wybór oberwie - liczyłem, że w GT7 roślinność będzie co najmniej tak dobra jak w Driveclub i teraz już przestałem na to liczyć.

Trochę się też boję gry online - na PS5 trasy będą się pewnie ładować w 2-3 sekundy, a na PS4 w 30-60, więc będzie trzeba czekać na graczy ze starej generacji. Niby można to wykorzystać na rozgrzewkę, ale przy kilku grach z rzędu człowiek nie ma ochoty tej rozgrzewki już robić.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwca 15, 2021, 18:23:17 pm »
Grałem w GTS. Nie jest brzydką grą, nie jest też specjalnie ładną, ot taki poziom przyzwoity plus, choć trzeba przyznać, że momentami robiła wrażenie. Wzorem Driveclub sprzed laty wykonanie modeli, jak i oświetlenie, to jej mocna strona - jeden z lepszych efektów HDR.





Niestety najgorzej w tej grze wypadały trasy. Na ogół niezwykle skromne, bez polotu.



O jakości samej gry przy tej cenie na premierę, nie będę wspominał, bo już wszytko zostało napisane.

Biorąc pod uwagę fakt, że siódemka ma być na obie generacje, to nie jest tajemnicą, że sporą część gry mają gotową, a na piątce przypudrują jej nosek. Samochody dalej imponują, gdy dojdzie do tego 4k, nabiorą wyrazu. Śledzenie promieni (o ile będzie) zrobi robotę, choć do szczęścia nie jest wymagane. Stałe 60 klatek to pewnik.

Coś mi się zdaje, że będzie, jak z piątym GT, które momentami wyglądało jak na grę 10/10, a czasami tak przeciętnie, że aż wstyd.

Ja tam trzymam kciuki za projekt, gdyż z serią związany jestem od czasów PSX. Niestety lata jej królowania to właśnie pierwsze odsłony.
Mam nadzieję, że zapewnią efektowną wizualnie, bardzo dobrą grę, przy której dziesiątki godzin spędzimy, a jak dadzą ciała, cóż, zawsze pozostanie reset FM.  8)


+Centylion+

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2006
  • Wiadomości: 1 404
  • Reputacja: 12
  • Nałogowo wpierdalam cebule.
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwca 15, 2021, 20:42:37 pm »
z tego co pamiętam to było jakieś pierdololo że jak robili GT sport to wszystko tak naprawdę robili już pod następną generacje. No ale nie wiem dla mnie ta gra to był powód żeby ewentualnie kupić nową konsole. No to już niema takiego powodu.
W grach wideo najbardziej realistyczną rzeczą jest niewidzialna ściana.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwca 15, 2021, 22:58:59 pm »
W Gran Turismo w ogóle gdzieś zagubił sie dynamizm. Praktycznie w każdej grze wyścigowej, jest jakiś fajny tryb kariery, nawet jeśli nie ma do tego żadnej oprawy poza ekranem z listą tras, datami i pucharkami. Gran Turismo nawet w to przestało umieć, a tak naprawdę raczy nas seriami wyścigów o nazwach które już pierdylion razy wałkowaliśmy i w których dostajmy losowe samochody o mocy między X a Y i wystarczy mieć samochód z 80% tego wymagania, żeby wygrać z palcem w nosie, a przy 100% jesteśmy w stanie zdublować kierowców przy pięcio okrążeniowym wyścigu.

Fajnie, że auta mają kwadrylion polygonów, ale przydało by się coś fajnego, świeżego i z lepszym systemem progresji, przy okazji uczącego też gracza różnych technik i tego jak dobrać czy poprawiać auto. Co z tego, ze mam złote pucharki w każdej licencji, wygrywam wyścigi z zamkniętym jednym okiem, jak w trybie online dojeżdżam przedostatni :P Niestety, powoli ta produkcja zamienia się w sklep samochodowy z opcją przejechania Sunday Cup dla starych dziadków z lat '90, lub takich którzy mają wolny rok, aby wymasterować online ;)

A jeśli chodzi o pierdololo, że GT Sport było z myślą o następnej generacji... to gdzie jest patch do PS5 z Ray Tracingiem ja się pytam ? :D

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwca 15, 2021, 23:45:32 pm »
Tak, chwalili się tym, że wykonanie jednego samochodu to aż pół roku pracy i:

Cytuj
To co robimy przerasta PlayStation 4 Pro, dlatego celujemy w przyszłość i kolejną wersję konsoli. Myślę, że nie będzie problemu, aby gra działała w rozdzielczości 8K.

Dlatego to co napisał gnysek jest ciekawe. Bo GTS nie zachwyciło branży i grających - 7/10 od pismaków, zaledwie 6/10 od graczy - ale marka zrobiła swoje i choć to produkt daleeeeki od ideału, to sprzedał się kapitalnie. Bodaj w kilkanaście miesięcy od primery poszło siedem milionów egzemplarzy.
Więc to aż dziwne, że łatka ray tracing + 4k nie zawitała do garażu PP.

Niestety coś czuję, że znowu będzie to jazda kartonami bez zachwytu i ze skostniałą mechaniką pamiętającą PS3.  :-?

+Centylion+

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2006
  • Wiadomości: 1 404
  • Reputacja: 12
  • Nałogowo wpierdalam cebule.
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwca 16, 2021, 00:25:21 am »
A jeśli chodzi o pierdololo, że GT Sport było z myślą o następnej generacji... to gdzie jest patch do PS5 z Ray Tracingiem ja się pytam ? :D

...Więc to aż dziwne, że łatka ray tracing + 4k nie zawitała do garażu PP.

To może dlatego nie dają takiej łatki bo by się okazało że Gt Sport wygląda identycznie jak GT7...
W grach wideo najbardziej realistyczną rzeczą jest niewidzialna ściana.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwca 16, 2021, 00:36:18 am »
Trafne spostrzeżenie. No, jeżeli już tę Mazdę, czy innego Forda modelowali pół roku, to wątpię, że będą bawić się od nowa.  :roll:
Wezmą co mają z GTS, dołożą 4k, plus nowości, wystawią za 340 zł. To będzie taki rozbudowany remaster  :>

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwca 16, 2021, 07:03:54 am »
Fajnie że w temacie o GT7 dyskutuje się o GTS, ale widzę że mimo Waszej ogromnej wiedzy o grach, grafice, fizyce itd. gdzieś uleciało Wam czym w zamyśle miało być GTS i że cele w jakich ten tytuł został stworzony zostały w pełni zrealizowane nawet z nawiązką.

Ten tytuł mial być dla konsol największą platformą e-sportu w kategorii wyścigów i tym też się stał miażdżąc absolutnie w tej kwestii wszystko co jest dookoła włącznie z tak chętnie wymieniają tutaj Forzą.

Żeby uzupełnić Waszą i tak już obszerną wiedzę o grach wyścigowych nadmiernię iż na nadchodzącej olimpiadzie w Tokio zostanie rozegranych kilka dyscyplin e-sportowych gdzie zostaną rozdane prawdziwe medale, zagrają hymny państw zwycięzców i właśnie w kategorii sim racing ze wszystkich gier jakie są na rynku wytypowano do tych rozgrywek GT Sport. To tyle w temacie gdzie jest marka Gran Turismo, a gdzie są pozostałe gry wyścigowe.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwca 16, 2021, 08:04:56 am »
Fajnie że w temacie o GT7 dyskutuje się o GTS, ale widzę że mimo Waszej ogromnej wiedzy o grach, grafice, fizyce itd. gdzieś uleciało Wam czym w zamyśle miało być GTS i że cele w jakich ten tytuł został stworzony zostały w pełni zrealizowane nawet z nawiązką.

Ten tytuł mial być dla konsol największą platformą e-sportu w kategorii wyścigów i tym też się stał miażdżąc absolutnie w tej kwestii wszystko co jest dookoła włącznie z tak chętnie wymieniają tutaj Forzą.

Żeby uzupełnić Waszą i tak już obszerną wiedzę o grach wyścigowych nadmiernię iż na nadchodzącej olimpiadzie w Tokio zostanie rozegranych kilka dyscyplin e-sportowych gdzie zostaną rozdane prawdziwe medale, zagrają hymny państw zwycięzców i właśnie w kategorii sim racing ze wszystkich gier jakie są na rynku wytypowano do tych rozgrywek GT Sport. To tyle w temacie gdzie jest marka Gran Turismo, a gdzie są pozostałe gry wyścigowe.
Podpisuję się pod tym rękami i nogami. GTS ma obecnie najlepsze multi na konsolach i tam poszła cała para.Nie bez powodu zostało nazwane tak a nie inaczej. Pokażcie mi u konkurencji, który tytuł jest tak długo wspierany i ma tak popularne multi tyle czasu po premierze. Teraz niech tylko dokleją do tego ciekawego singla (chociaż w dziejszych czasach  sam nie wiem co mogliby zrobić żeby singiel w tego typu grze był ciekawy) i mamy pełnoprawną kontynuację serii.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 818
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwca 16, 2021, 10:13:34 am »
z tego co pamiętam to było jakieś pierdololo że jak robili GT sport to wszystko tak naprawdę robili już pod następną generacje.

Z tego co pamiętam to dotyczyło to samochodów. Nie ma sensu (i czasu) co kilka lat robić wszystkich aut od nowa (Turn10 i Playground Games też pewnie tak robią). Lepiej wymodelować dokładnie raz, a potem przycinać do gry, zostawiając te najwyższe na Photo Mode. To co może się zmieniać to jakość tekstur, czy materiałów, a i efekty świetlne poprawiają odbiór. A że nie są w stanie zrobić tak wszystkich aut to dokładają z czasem następne auta "premium".

Inaczej jest z trasami, te najlepiej byłoby robić na nowo/solidnie przerabiać. Polyphony chyba preferuje usprawnianie tego co już ma, bo i tak najważniejsze dla nich są auta.


andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 999
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwca 21, 2021, 08:46:27 am »
Dla mnie największym mankamentem GTS, którego nie chciałbym już widzieć w GT7 jest słaba fizyka. Mając dostępne na konsoli takie tytuły jak PROJECT CARS, ASSETO CORSA, GTS wypada na prawdę blado. Jeżdżąc na kierownicy nie czuć nic. Auta są przyklejone do asfaltu, a asfalt ma idealnie równą powierzchnię bez skazy. Odczucia z jazdy ograniczają się do efektu zwykłego oporu kierownicy. Jest słabiutko, na padzie GTS wypada o wiele lepiej, ale grając na kierownicy wolałem odpalić grę gdzie - coś się dzieje.

Kolejną rzeczą, której mi cholernie brakuje w serii, i za którą właściwie serię pokochałem to zwykłe auta, które widywałem na drogach. Gt2 pozwalało kupić zwykłego Opla Corsa i zrobić z niego auto pozwalające ścigać się w wyścigach. GTS ograniczyło się do w większości tylko i wyłącznie kultowych modeli, więc ten czar gdzieś prysł, bo do dyspozycji mamy tylko jakieś wymyślne modele z pojedynczymi wyjątkami (nadal brak moiwosci tuningu i nadal są to modele współczesne)

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwca 21, 2021, 12:34:28 pm »
No niestety żeby gra działała dobrze na padzie chyba muszą być ustępstwa w fizyce. Takie Assetto czy Carsy są na granicy grywalności na padzie. Ale masz rację fajnie żeby tutaj coś się zmieniło, bo faktycznie na kółku takie Assetto to jest miód w czystej postaci, w porównaniu do GTS.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwca 21, 2021, 13:53:29 pm »
Zależy co dla kogo jest grywalne.
Dla mnie po kilku zmianach w ustawieniach, sterowanie padem w Assetto Corsa to wręcz wzór po którym wszystko inne jest "zamulone"  :P

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwca 21, 2021, 14:01:03 pm »
No to chyba ,że trzeba grubo grzebać w ustawieniach. Ja z ciekawości odpaliłem i wydawało się mega nie intuincyjne.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwca 21, 2021, 19:44:19 pm »
Dla mnie największym mankamentem GTS, którego nie chciałbym już widzieć w GT7 jest słaba fizyka. Mając dostępne na konsoli takie tytuły jak PROJECT CARS, ASSETO CORSA, GTS wypada na prawdę blado. Jeżdżąc na kierownicy nie czuć nic. Auta są przyklejone do asfaltu, a asfalt ma idealnie równą powierzchnię bez skazy. Odczucia z jazdy ograniczają się do efektu zwykłego oporu kierownicy. Jest słabiutko, na padzie GTS wypada o wiele lepiej, ale grając na kierownicy wolałem odpalić grę gdzie - coś się dzieje.

Kolejną rzeczą, której mi cholernie brakuje w serii, i za którą właściwie serię pokochałem to zwykłe auta, które widywałem na drogach. Gt2 pozwalało kupić zwykłego Opla Corsa i zrobić z niego auto pozwalające ścigać się w wyścigach. GTS ograniczyło się do w większości tylko i wyłącznie kultowych modeli, więc ten czar gdzieś prysł, bo do dyspozycji mamy tylko jakieś wymyślne modele z pojedynczymi wyjątkami (nadal brak moiwosci tuningu i nadal są to modele współczesne)

Zależy też jak bardzo na limicie jedziesz i czy masz włączone zużycie opon, paliwa itp. Niecały rok temu sprawdziłem ile jeszcze zostało mi umiejętności w sim racingu i wystartowałem w lidze GTS w Polsce. Tam jazda nie była już taka łatwa żeby nadążyć za czołówka. Każde hamowanie czy dodanie gazu na wyjściu nie mogło być przesadzone i kontrowanie oraz wyczucie FF miało duże znaczenie. Jednakże zgodzę się, że do topowych sim racingowych gier trochę brakuje. Dla mnie zdecydowanie nr 1 w tej kwestii jest pierwsze PCars. Absolutnie idealnie wyważona trudność prowadzania wyścigowego auta do samego aspektu ścigania. AC też jest super, ale jednak momentami przesadza w stronę utrudniania jazdy. Bardzo szkoda że PCars poszło w stronę arcade i trzecia część to totalna pomyłka. W ogóle to czekam na jakiś poważny sim pod PS5, ale na razie cisza na horyzoncie.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 21, 2021, 20:37:19 pm wysłana przez BoBaN »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwca 21, 2021, 20:52:40 pm »
Pozostaje mieć nadzieję że panowie ze Slightly Mas Studios mając na uwadze klapę sprzedażową, jaką było Project Cars 3 oraz fakt że Assetto Corsa okazało się ogromnym sukcesem ( chyba najlepiej sprzedająca się ścigałka od czasu Gran Turismo na PS3) wkońcu ogarną że nie muszą iść w arcade, tylko wrócą do tego co im najlepiej wychodzi. Chyba że pod skrzydłami Codemasters nie ma już takiej
 opcji xD
Co do GT7 to nie spodziewałbym sie przełomu tylko raczej rozwinięcia tego co wypracowali w GTS.
Prawdziwy krok do przodu będzie zapewne dopiero przy w pełni next genowym Gran Turismo.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwca 22, 2021, 00:07:03 am »
Z tym przyklejeniem do asfaltu i gładkimi drogami to też bym tak nie przesadzał, już w GT5 pamiętam, że Nurburgring to się wydawał nierówny jak polna droga ;) Na kierownicy też sporo tras poza oporem dawało odczuć nierówności, niestety na PS4 nie miałem okazji sprawdzić dla porównania jak to wygląda. Ale fakt, mankamentem GT od zawsze było to, że fizyka w tym świecie zakłada, że samochód jedzie czterema kołami po trasie, a wszelkie oderwania się kół od powierzchni to już jakaś ekstrawagancja, o wywrotce nie mówiąc.

Nie oszukujmy się, ale w grze, które jest symulatorem jazdy, kolizje z jadącym prostopadle oponentem, czy barierkami, przy 200km/h powinny się zazwyczaj kończyć spektakularnym lotem a nawet dachowaniem, tymczasem od czasów PS2 dostajemy raczej model kolizji (nie mówię o zniszczeniach) zaczerpnięty z gry w curling, a nie z wyścigów. Trochę w ostatnich latach było lepiej, ale wciąż temu bliżej do tych śmiesznych filmików gdzie z odpowiednimi ustawieniami jedziemy na dwóch kołach, albo kręcimy szybkie salta, niż do realizmu. Tutaj faktycznie jest spore pole do popisu. Wiadomo, że nikt też nie oczekuje burnouta, ale żeby każda kolizja kończyła się metr od obiektu z którym się zderzamy to też przesada. Oczywiście system uszkodzeń elementów taki jak w F1 czy starym Richard Burns Rally to w ogóle byłoby coś (nadal nie mówię o wizualiach), ale to chyba nie ta liga gier, żeby na takie coś liczyć.

No i odpowiadając na argument, że GTS miało być e-sportowe. No miało, ale sporo graczy wcale nie chciało jedynie takiej opcji i gra dość szybko dostała namiastkę trybów znanych z części 1-6, przestając być tylko e-sportową grą. To oczywiście wina Polyphony, że przez całą generację nie była w stanie zagwarantować osobnych gier dla obu kategorii graczy (a to moim zdaniem by się sprawdziło znacznie lepiej - Sport aktualizować osobno przez następne dekady, niczym np. FF XIV, a pełne wersje wydawać co 3-4 lata). Niestety, przez tak duży odstęp między pełnymi częściami, GTS naturalnie stał się GT7 Prologue.

Nie jestem też za teorią, że GT7 nie będzie przełomowe, a dopiero kolejna gra będzie. GT7 już jakiś czas powstaje, nie wyjdzie nawet w tym roku, gdyby tymczasem to miała być zapchajdziura (czy coś na miarę GT6, gdzie w sumie wszystko ulepszono, ale na bazie piątki, więc poszło szybko, a zawartości było mnóstwo). To będzie raczej dopracowana gra, która powstaje przynajmniej od 2-3 lat przed premierą - owszem, na bazie GT6 i GTSport, ale ta baza to głównie parametry pojazdów i ich modele, raczej nie fizyka i trasy. Jeśli nie będzie w GT7 radykalnych zmian - ta seria nie otrzyma ich już nigdy i GT8 wiele lepsze nie będzie. O ile w ogóle będzie GT8, bo seria jest w takim miejscu po ostatniej generacji konsol, że wersja "gra jako usługa" ma większe szanse na zaistnienie.

GT7 tak naprawdę może być wyrocznią tego, czy ta seria jeszcze kiedyś ostro ewoluuje, czy jednak się zatrzyma - w obu sytuacjach jest miejsce dla czegoś takiego jak Gran Turismo Sport, ale dla graczy oczekujących wrażeń i zabawy nie tylko online, GT7 może być ostatnią wartą zakupu częścią numerowaną.

Jak EA z Codemasters się postarają, to mają teraz świetne narzędzia, żeby wskoczyć między dwie ekskluzywne serie z obu konsol z trzecią, multiplatformową. Polyphony być może czuje się pewnie, nie widząc konkurencji na konsolach Sony, więc by się przydało, gdyby takowa się pojawiła i zbyt tradycjonalistyczni Japończycy otworzą w końcu oczy. Kaz niestety się zatrzymał w latach '90 wieloma swoimi pomysłami na serię, polerując nie tę część gry co trzeba :P
« Ostatnia zmiana: Czerwca 22, 2021, 00:09:57 am wysłana przez gnysek »

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwca 30, 2021, 12:09:51 pm »
https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels-wheel-bases/wheel-bases/csl-dd   Directdrive dla mas !  8) Wersja obsługująca PS trafi na rynek za kilka miesięcy a na pewno przed premierą gt7. Jeśli ktoś myśli o kierownicy pod gt7 to spieszę wyjaśnić że kółka na korby lub pasek to już przeżytek. 5nm w standardzie chyba że dokupimy lepszy zasilacz to zrobi nam 8nm.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwca 30, 2021, 16:07:21 pm »
Ja mam tańszą kierownicę w samochodzie :P

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #68 dnia: Lipca 01, 2021, 10:56:30 am »
Ja mam tańszą kierownicę w samochodzie :P

Skoro już mowa o prawdziwych kierownicach  8)

https://bentley.fanatec.com/

Cytuj
Exchangeable quick release (QR2) allows for use with real Bentley Continental GT3 Pikes Peak race car and compatible Fanatec wheel bases

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpnia 03, 2021, 19:17:41 pm »
Pozostaje mieć nadzieję że panowie ze Slightly Mas Studios mając na uwadze klapę sprzedażową, jaką było Project Cars 3 oraz fakt że Assetto Corsa okazało się ogromnym sukcesem ( chyba najlepiej sprzedająca się ścigałka od czasu Gran Turismo na PS3) wkońcu ogarną że nie muszą iść w arcade, tylko wrócą do tego co im najlepiej wychodzi. Chyba że pod skrzydłami Codemasters nie ma już takiej
 opcji xD
Co do GT7 to nie spodziewałbym sie przełomu tylko raczej rozwinięcia tego co wypracowali w GTS.
Prawdziwy krok do przodu będzie zapewne dopiero przy w pełni next genowym Gran Turismo.

Nawet tak nie pisz, bo właśnie kupiłem trzecie Projekt Karsy  :P

Co do nowego GT, będzie zapewne jak napisałeś. Gra sprzeda się znakomicie, bo skoro 7/10, dalekie od ideału GTS przekroczyło dziesięć baniek (choć to głównie z tytułu magii marki), to wystarczy, że siódemkę nieco ulepszą, a baza blisko 130 mln. klientów zrobi swoje. Niemniej skoro tyle na kolejne odsłony czekamy i wcale nie przynoszą przełomu, to iście nekst genowa ósemka może być klasyczną częścią z ładną grafiką.


Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #70 dnia: Września 09, 2021, 22:54:59 pm »


Wreszcie GT jakie chcieliśmy od czasow GT4/GT5.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #71 dnia: Września 10, 2021, 07:42:31 am »
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 818
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #72 dnia: Września 17, 2021, 11:44:16 am »
GT7 nie ma RT podczas rozgrywki, podobnie jak nowa Forza Horizon. Różnica znowu polega na tym, że MS o takich rzeczach informuje szybko, Sony nie, czy wręcz wprowadza w błąd...  :wall_bash: .

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #73 dnia: Września 17, 2021, 11:51:08 am »
Nie kojarzę, żeby podawali jakieś OFICJALNE informację o RT w trakcie wyścigu... i jakoś mnie to w ogóle nie boli. W trakcie ściągania mało istotny szczegół na który nie ma czasu zwracać uwagę, a na pewno mocno obciążający sprzęt. Za to w powtórkach to już co innego. W GT Sport powtórki to było car porn, w siódemce może być tylko lepiej.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 818
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #74 dnia: Września 17, 2021, 12:04:06 pm »
Racja, nie ma to specjalnie znaczenia podczas wyścigu. Są miejsca, gdzie byłby to cenny smaczek, ale można bez tego żyć, zwłaszcza, iż pozostałe gry wyścigowe robią tak samo. Mi jednak przede wszystkim chodzi o transparentność. Na tyle ile sam obserwowałem, gracze zakładali RT podczas rozgrywki, bo Sony nie podało precyzyjnie, gdzie będzie użyte. Chwalili się tym w materiałach zostawiając niedopowiedzenia i to uważam za błąd. Nawet nie próbowali naprostować swojej narracji, widząc oczekiwania graczy. Błąd, który Sony powiela od pewnego czasu.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #75 dnia: Września 17, 2021, 12:12:19 pm »
Wynika to raczej z oczekiwań graczy,  którzy sami się nakręcają. Przecież GT7 do tej pory miało dwa trailery, do których nie było żadnych informacji. Z tego co pamiętam to  Digital Foundry dopatrzyło się RT na pierwszym zwiastunie, na ujęciach w trakcie wyścigu, ale nie było nigdzie napisane czy to fragment z wyścigu czy z powtórki. Nie widzę tutaj żadnego niedopowiedzenia ze strony Sony, czy też Polyphony , bo nie było na ten temat żadnych informacji. Trudno też żeby odnosili się do każdego filmiku na YouTube, nawet jeśli jest to DF.
Mają w grze, RT trudno żeby się tym nie chwalić. Ból dupy internet u zawsze będzie.
« Ostatnia zmiana: Września 17, 2021, 12:16:00 pm wysłana przez grzeszczu »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 818
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #76 dnia: Września 17, 2021, 13:54:45 pm »
Nie pamiętam już gdzie dokładnie to podawali, ale na pewno było na głównej stronie gry coś takiego:

Cytuj
Marvel at rendering quality through ray tracing, with support for 4K, HDR, and a targetd 60 FPS frame rate

Obecnie jest tak:

Cytuj
Catch sight of the driver in your rear-view mirror, watch the sun glint against the curves of your car’s body, and take stunningly realistic photos with the power of ray tracing on PS5™, with support for 4K and HDR at a targeted 60fps framerate.*

Jak widać zauważyli to i uściślili (choć wciąż można mieć pewne zastrzeżenia).

Jak mówi się o RT w grach, zwłaszcza obecnie, założenie jest, iż chodzi o rozgrywkę. W tym jest cała "magia" zastosowania RT. Wyścigi są pod tym względem nieco bardziej specyficzne ze względu na powtórki, czy photo mode. Dlatego tym bardziej takie rzeczy należy podkreślać, jeśli chcesz być fair w stosunku do graczy. MS to zrobił, taką mają strategię i sprawdza się, wyglądają na firmę bardziej przyjazną graczom. Sony niestety robi coś innego. I jest tego świadome, bo śledzi opinie graczy.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #77 dnia: Września 18, 2021, 02:25:04 am »
Cóż, ogromna ilość graczy psioczy na nadciągające GT, ale siła marki wciąż jest imponująca i sprzedaż zapewne będzie kapitalna.

Kilka zdań od samego Kaza:

Cytuj
„W grach wyścigowych możesz dostosować poziom detali. Pod względem technologicznym jest to bardzo skalowalna gra, jeśli chodzi o utrzymanie liczby klatek na sekundę i wszystko inne. Stwierdziliśmy, że jesteśmy w stanie zrobić wersję na PS4 i wersję na PS5 bez spadku jakości, więc dlatego zdecydowaliśmy się zrobić obie w tym samym czasie[...]Jedyną rzeczą jest to, że [gra na] PS5 załaduje się bardzo szybko, a PS4 zajmie to trochę czasu. Jeśli więc masz grupę, w której jest mieszanka użytkowników PS5 i PS4, użytkownicy PS5 wejdą do rozgrywki natychmiast i będą mogli zacząć wykonywać wolne przejazdy, podczas gdy posiadaczu PS4 zajmie trochę więcej czasu załadowanie się do rywalizacji"

(....)

„Poza samym trikiem, jakim jest wykorzystanie adaptacyjnych spustów do odtworzenia wibracji ABS-u, to co jest dla mnie ważniejsze, to zwiększone poczucie precyzji drążków w kontrolerze. Analogi w DualSense pozwalają użytkownikowi kontrolować samochód na takim samym poziomie, jak za pomocą kontrolera na kierownicy. To ogromna różnica w porównaniu do przeszłości”.
 – powiedział Kazunori Yamauchi redakcji GT Planet


Natomiast dla Eurogamer tak ocenił system zniszczeń.

Cytuj
„Zasadniczo jest taki sam, jak w Gran Turismo Sport, z tą różnicą, że sposób, w jaki jest wyrażany, jest w porównaniu nieco lepszy”

Dodatkowo tryb kariery będzie wymagał stałego połączenia z siecią.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #78 dnia: Września 21, 2021, 17:34:36 pm »
Liczyłem, ze może RT zostanie użyty jak nie do refleksów na karoserii, to do... lusterek. Pewnie nadal czeka nas wyświetlanie trasy w wersji PSX i znikające 30m za samochodem drzewa i budynki.

Argument o potrzebie podłączenia do sieci w trybie kariery jest dla mnie przesadzony, bo siedząc trochę w gamedevie (może nie jakimś wygórowanym, ale coś tam liznąłem), nauczyłem się, że skoro gracze lubią oszukiwać, to czemu tracić czas na zapobieganie temu w singlu - i o ile w grach online jest to coś złego bo psuje zabawę innym, o tyle w trybie single... a w sumie co to zmienia, skoro się dobrze bawią? Byle zapłacili za grę a nie pobrali jej na torrencie :P Jeśli nie chcą przejść gry normalnie, a frajdę sprawi im zabawa i oszukiwanie, cóż - lepszy taki, niż ten co nigdy jej nie przejdzie :P

No chyba, że Polyphony planuje jakieś globalne rankingi itp., to faktycznie, wymagalność podłączenia do sieci jest niezbędna, żeby zapobiegać wbijaniu się na szczyt rankingu (pamiętam, że w LittleBigPlanet gracze potrafili mieć 999,999 punktów w etapach, w których nawet nie było tyle baniek, więc pewnie spoofowali urle).
« Ostatnia zmiana: Września 21, 2021, 17:39:57 pm wysłana przez gnysek »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 7
« Odpowiedź #79 dnia: Września 22, 2021, 13:11:16 pm »




Piękny stilbuk.  :puppy-eyes: