Autor Wątek: Demon's Souls Remake  (Przeczytany 21820 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #120 dnia: Listopada 18, 2020, 10:57:04 am »
Sony generalnie zapowiadało, że nie będzie wykupywać studiów jak Microsoft, może jest w tym sens, bo wiadomo jak wyglądało kupowanie w wykonaniu EA i ile z tych studiów jeszcze zostało, nie mówiąc w ogóle o tym, że EA teraz już prawie nie tworzy nowych tytułów. Zresztą, w Sony też sporo fajnych studiów zniknęło. Podejście, gdzie Sony rzuci kasą na fajny projekt, ale firma dalej ma jakąś dozę wolności jest lepsze, widzimy, że to się od jakiegoś czasu sprawdza. Zobaczymy czy ucieczka Bungie od Acti to potwierdzi.

Sony zapowiadało też, że będzie inwestować w nowe studia i te aktualne, więc jakieś ruchy będą. Sony jednak nie spieszy się, robi bardzo przemyślane ruchy, kupuje studia, które pasują do ich stylu, z którymi współpracują od lat. Dobrym przykładem jest Insomniac - choć tutaj pewnie do wykupu doszłoby dużo wcześniej, gdyby prezesi studia byli tym zainteresowani. Sony pasuje współpraca na zasadach 2nd party, studiom także. Oczywiście może się to skończyć sytuacją jak z Quantic Dreams, ale Sony to raczej nie przeszkadza, w końcu sami zezwolili na wypuszczenie ich gier na PC. Z drugiej strony są przykłady studiów, które po odsunięciu się od Sony nie mogą się odnaleźć (Insomniac miał taką przygodę, Ninja Theory). Zobaczymy jak będzie z QD.

Jest jednak tak, że Sony daje swoim studiom dużo wolności. W zasadzie to są one dość niezależne i sytuacja wygląda trochę jak z pracą na kontrakcie. Różnica jest taka, że wsparcie finansowe jest lepsze/stabilniejsze, ma się lepszy dostęp do zaplecza Sony, większy rozgłos. W końcu Sony Worldwide Studios (teraz PlayStation Studios) jest synonimem jakości. Dlatego nic dziwnego, że firma preferuje inwestować w rozwój tego co już ma niż nabywać nowe. Oczywiście wymaga to odpowiedniego zarządzania i dbania o to, aby utrzymać kulturę danego studia, czy zatrudnianie odpowiednich ludzi. Na zachodzie bardzo się o to dba, dobiera ludzi do studia, nie tylko w kontekście umiejętności/doświadczenia, ale także osobowości.

Tak czy inaczej, Sony coś zakupi z czasem. Możliwe, że BP, jak mówi plotka. Może Kojima Production (choć tutaj bez Housa może być różnie, o ile w ogóle Kojima jest zainteresowany takim układem). Mi wciąż szkoda Ready At Dawn, bo wydaje mi się, że mogli dać wiele (choć oczywiście to Sony wie lepiej). The Order jednak wszystko zaprzepaściło.

Co do Deamon's Souls - fajnie gdyby Sony i BP dogadało się z FromSoft i przy ich pomocy dokończyli by szósty świat i dali w DLC. Niestety tak się pewnie nie stanie.
« Ostatnia zmiana: Listopada 18, 2020, 10:59:03 am wysłana przez Zielarz »

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #121 dnia: Listopada 18, 2020, 17:25:21 pm »
Coś mi się wydaje, że dopiero jak wyjdzie jakieś dlc to się dowiemy o co chodzi z tym pomieszczeniem.

Mi się wydaje, że ten item, który tam leży zapowiada ich kolejną grę. Sięgając do ich tweeta z października przed zapowiedzią DmS, wynika z niego, że pracowali nad jeszcze jednym rimejkiem. Silent Hill, Syphon Filter, Metal Gear Solid, Castlevania: Symphony of the Night, Demons Souls - takie tytuły można wysnuć po jego przeczytaniu, z tym że ofkorz Demons Soulsy potwierdzili kilkanaście dni później :D Jestem mega ciekawy co tam jest, zaraz VaatiVidya, albo inny Distortion dojdą jak tam się dostać :D

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #122 dnia: Listopada 18, 2020, 17:33:12 pm »
Mi się wydaje, że ten item, który tam leży zapowiada ich kolejną grę.

Też tak mi się wydaje. Możliwe, że na razie nie można się tam dostać, dopiero tuż przed oficjalnym ogłoszeniem - to byłoby całkiem spoko. To, albo DLC ;). Byłoby fajnie.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #123 dnia: Listopada 18, 2020, 22:08:21 pm »
No te niewidzialne ściany sugerują, że przeczuwali znalezienie glitchy aby sie tam zbliżyć, i dali je żeby gracze mogli dłużej poszukać metody na odgadnięcie zagadki. Liczyłem, że może po takiej wycieczce poza obszar gry uda się znaleźć jakieś drugie wejście. Ale samo wykonanie tej miejscówy, niewidzialne ściany jak i wrzucenie jej przez BP na ich twittera no to już zdecydowany dowód, że to nie jest jakaś przypadkowo pozostawiona rzecz.

Bardzo fajnie się zabawili.

Szkoda właśnie, że takie rzeczy jak zrobienie remake przez jedną firmę i stworzenie DLC przez oryginalnych twórców, czy chociaż danie zielonego światła nie zdarzają się w branży i jest ku temu opór, to DLC to najmniej prawdopodobna opcja. To już kupienie BP przez Sony i komunikowanie tego w tak dziwny sposób ma więcej sensu.

« Ostatnia zmiana: Listopada 18, 2020, 22:29:57 pm wysłana przez gnysek »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #124 dnia: Listopada 19, 2020, 08:29:28 am »

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #125 dnia: Listopada 19, 2020, 08:42:05 am »
Metal Gear Rex jako boss w Soulsach to by było Coś :o

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #126 dnia: Listopada 19, 2020, 12:04:10 pm »
Remake MGS'a ponoć powstaje, choć ja wciąż się zastanawiam, po co? Mieliśmy już Twin Snake's, czy trzeba więcej? Piszę to jako wielki fan serii i tej właśnie części (gra mojego życia). Jeszcze gdyby do współpracy zaproszono Kojimę, ale nawet on chyba za wiele już by nie zmieniał. Co innego remake Metal Gear i Metal Gear 2, a w zasadzie wymyślenie tych gier na nowo. Tu jest ogromne pole do popisu i luka do załatania.

Trochę z innej strony - była plotka, według której Sony miało kupić od Konami kilka IP. Koniec końców chyba do tego nie doszło, ale... MGS jest ponoć tworzony i ma być ex'em Sony, Silent Hill także. Są jakieś pogłoski o Castlevani, może więc Sony dogadało się z Konami na stworzenie kilku gier z różnych IP i wydania ich jako ex'y (pełne lub czasowe), ale wciąż jako IP Konami (więc mają z tego kasę). Plotka mogła być nieprecyzyjna (albo zmieniona przez "głuchy telefon").

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #127 dnia: Listopada 19, 2020, 12:35:03 pm »
Distortion znalazł we Fractured Mode w Białej tendencji jakieś 2 monety, których nie ma w normalnym trybie :P Cóż za emocje :D

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #128 dnia: Listopada 19, 2020, 17:59:09 pm »
Monety to już były w SotC :P Ale może właśnie odpowiedzią jest Fractured Mode.

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #129 dnia: Listopada 20, 2020, 00:18:58 am »
Właśnie Distortion wymienil 30 monet z krukiem, dostał klucz, otworzył drzwi, item na lawce to
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Dobranoc xD

https://mobile.twitter.com/Distortion_2/status/1329566366605651975
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2020, 00:27:29 am wysłana przez pachu »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #130 dnia: Listopada 20, 2020, 08:42:54 am »
Najs :)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #131 dnia: Listopada 20, 2020, 10:05:18 am »
Generalnie fajna akcja, choć szkoda, że tak szybko poszło ;). To i fakt, że mogło być jeszcze lepiej :D.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #132 dnia: Listopada 20, 2020, 12:58:09 pm »
Och, a jeszcze rano czytałem, ze dopiero 10 monet znaleziono. Ale i tak chwilę zajęło, minął ponad tydzień od premiery konsoli, a koło tygodnia zajęło okrycie faktu, że w lustrzanym trybie są monety, których nie ma w normalnym. To i tak jedna z fajniejszych zagadek od czasów P.T. i na pewno przyniosła grze fajny viralowy rozgłos.

Ja sobie już wczoraj przypomniałem co mnie najbardziej wkurzało w DS - energia przeciwników która zamiast pokazywać ile zostało, pokazuje ile zadaliśmy i się czasem natnę, że został 1% a liczę, że to koniec - no cóż, często to koniec dla mnie :P Na razie nie dobrnąłem za daleko :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #133 dnia: Listopada 20, 2020, 14:45:42 pm »
Ten ryk Rex'a to chyba faktycznie to. Moore's Law Is Dead sugeruje, że BluePoint odpowiada za remake. Oby tylko Kojima miał też na to wpływ.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #134 dnia: Listopada 20, 2020, 15:22:16 pm »
Tylko to by musieli włożyć dużo więcej pracy i przemodelować cały gameplay.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #135 dnia: Listopada 20, 2020, 16:08:28 pm »
Z remake MGS byłby ten problem, że teraz nie wiadomo czego się trzymać - PSX, czy może GC, czy może też popatrzeć na wersję deweloperską MGSa która miała część ruchów które dopiero w MGS2 i MGSTT dodano. No i nie wiem jakby gracze się zapatrywali na tak częste ekrany (już nie ładowania) pomiędzy lokacjami, w czwórce przecież było widać, jak mała stała się gra, gdy ich brakowało. Gdyby też odświeżać jedynkę, to i 2 i 3 - więc chyba remake MGS

Wspominany dźwięk tutaj: https://twitter.com/jd_jurado/status/1328230945787318272 . Najpierw chciałem powiedzieć, że ten z MGS był bardziej "dinozaurowy", ale potem trafiłem na fragment z MGS4, gdzie... MG Ray ma taki głos i teraz sam już nie wiem.

Nie wiem czy aż tyle rzeczy w jedną grę upchnęli, w sumie prędzej bym się tej Castlevani spodziewał gdyby nie tweet sprzed roku, gdzie padają słowa metal i solid :) Może jednak tym razem to tylko glitch na jakimś audio z gry i po poprzedniej zagadce gracze oczekują zbyt wiele.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #136 dnia: Listopada 20, 2020, 17:01:57 pm »
Tylko to by musieli włożyć dużo więcej pracy i przemodelować cały gameplay.

Przypuszczam, że zrobiliby update, ale kto wie. Dlatego przydałby się udział Kojimy. Samo "błogosławieństwo" może nie wystarczyć ;).

Z remake MGS byłby ten problem, że teraz nie wiadomo czego się trzymać - PSX, czy może GC

To jest raczej oczywiste - oryginał z PSX'a. Raz, że to jest właściwy MGS, dwa, jest powiązany z historią marki.

Według plotki od Red Gaming Tech, powstaje remake MGS i remastery następnych MGS'ów (nie pamiętam już, czy MGS4 też, ale chyba tak). Remastery to chyba oddzielny projekt i inny developer. Paul z RGT wie, ale ta informacja mogłaby narazić jego źródła. RGT ma swoje wtyki (zwłaszcza w AMD).

Moore's Law Is Dead sugeruje, że za produkcję odpowiada BP. MLID wymienia się informacjami z RGT, więc możliwe, iż stąd ma info.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #137 dnia: Listopada 20, 2020, 18:27:23 pm »
Z remake MGS byłby ten problem, że teraz nie wiadomo czego się trzymać - PSX, czy może GC, czy może też popatrzeć na wersję deweloperską MGSa która miała część ruchów które dopiero w MGS2 i MGSTT dodano.
Tylko na bazie oryginału z gameplay ala Mgs 5 może to wypalić.
W 2023 jest akurat 25lecie od debiutu także premiera pasowała by idealnie.
Dla mnie to gra wszech czasów. Przeszedłem hmm? Na bank ponad 50 razy.
A TTS do pięt nie dorasta wersji z Psxa.

Wracają jeszcze do Demona to nawet w tym remaku napierdzielają akcje typu:
Na pierwszym planie do tworzenia postaci to kobieta a jak wybierzemy chopa to na start wylatuje murzyn.
Mi to nie przeszkadza, ale warte jest zanotowania co sie odpierdziela w owych czasach.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #138 dnia: Listopada 21, 2020, 00:00:58 am »
Ja tylko zwróciłem uwagę, ze głosy damskie są pierwsze, co ciekawe, twarze są pierwsze męskie, więc można się naciąć jakby czasem mieć ściszony telewizor :D Dla kontrastu dali też jakieś zielone i fioletowe facjaty, chyba właśnie żeby nie zarzucić, że to znak naszych czasów z niektórymi wyborami w tym edytorze :)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #139 dnia: Grudnia 02, 2020, 12:46:04 pm »


Za takie rzeczy jak ten pierwszy detal BP ma u mnie ogromnego plusa.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #140 dnia: Lutego 03, 2021, 14:47:25 pm »
Umbasa.



Demon's Souls zaliczone na 100%. Dzięki temu jestem już w posiadaniu 4ech platyn w tym kapitalnym tytule.  :grin:



Jeżeli chodzi o sama grę, cóż, ta jest znakomita. Nie mogło być zresztą inaczej. To fenomenalny rimejk genialnej pozycji. Demon's Souls z trzeciego PlayStation, to jedna z moich ulubionych gier, więc jestem oczarowany tym w jaki sposób ją odrestaurowano.

Graficznie całość prezentuje się olśniewająco. To jedna z najlepiej prezentujących się obecnie gier - zdecydowanie. Tutaj mięso armatnie (żołnierze Boletarii) prezentuje się lepiej niż postacie poboczne w niejednej grze. Oczywiście bawiąc się ustawieniami kamery można odszukać słabsze tekstury, nie zmienia to jednak faktu, że gra godnie prezentuje obecną generację. Ilość detali, efekty cząsteczkowe, ostry obraz, a do tego glorius 60 k/s. Zachwyt.  :o

Sprawdziłem tryb kinowy. Faktycznie, rozdzielczość jest wyższa, ale nie ma opcji, by dlań poświecić ten niesamowity komfort gry, szczególnie, że w trybie wydajności 1440p robi robotę aż miło.

Udźwiękowienie - pierwsza klasa. Nocą z założonymi słuchawkami, gdy przemierza się Latrię, można pomylić tę grę z horrorem.

Wybornie mi się grało. Jetem absolutnie zachwycony tym odświeżeniem. Bluepoin Games spisało się na medal. Oby otrzymali możliwość pracy nad kolejnymi projektami.

Garść zrzutów:














Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #141 dnia: Lutego 12, 2021, 15:16:46 pm »
Jakoś ponad tydzień temu chyba ukończyłem w końcu Demon's Souls. Prawie dwanaście lat minęło odkąd postawiłem pierwsze kroki w Bolatarii i choć zafascynowany, porzuciłem ją, gdyż nie byłem w stanie przyjąć generalnego zamysłu (ginięcia i utraty zdobytych dusz). Teraz koło pięknie się zamyka, gdyż przez te lata grałem we wszystkie produkcje From Soft i pokochałem je, między innymi za to, co spowodowało, że w pierwszej kolejności porzuciłem Demon's Souls. Wiedziałem, że kiedyś wrócę, choć ciężko było mi znaleźć na to czas. Zwłaszcza, że pojawiły się plotki na temat remastera, który ostatecznie przybrał kształt remake'u.

Są remake'i, które wnoszą zupełnie nową jakość do starej formuły (RE2 Remake), są też takie, gdzie zmienia się tylko oprawa na bardziej współczesną (Crash). Bluepoint słynie z tych drugich, choć dodaje do tego pewne usprawnienia gameplayowe. Nie dziwie się wcale takiemu podejściu. Większe zmiany wymagają, aby pracowali przy tym ludzie, którzy stworzyli oryginał, a o to trudno. Wszelkie inne wersje będą interpretacją innych ludzi i choć mogą być wciąż dobre, to jednak tracą to czym był oryginał. W przypadku Demon's Souls nie ma z tym problemu, bo pierwowzór w kwestii rozgrywki wciąż świetnie się trzyma. Ba, jest genialny. Może i brakuje czasem rozwiązań z nowszych produkcji From Soft, ale też w większości nie są one potrzebne, bo gra była projektowana od początku bez nich. Układ poziomów to mistrzostwo, tego powinni się uczyć współcześni designerzy. Jak na pozornie małych przestrzeniach budować gameplay na całkiem długi czas - wertykalność poziomów to coś wspaniałego. Wszystko jest przemyślane i po przejściu danego poziomu ciężko nie docenić tego.

To czego najbardziej mi szkoda to niewykorzystana szansa na dokończenie szóstego świata. Była to doskonała okazja do tego, jednak oczywiście wymagałoby to zaangażowania From Soft. Ciekawe, czy mogło dojść do takiej współpracy, czy może z różnych powodów było to niemożliwe. Teraz jednak już za późno. Gdyby to dołożyli był by to remake wręcz idealny i spełnienie fantazji wielu fanów. Przynajmniej dali secret z monetami, co jest fajną zabawą dla graczy, a i nagroda jest nie najgorsza. Oryginalny kod gry został wykorzystany, więc nowe Demony's Souls zachowują się tak samo jak oryginał. Ta sama logika, AI, bugi (choć Bluepoint kilka postanowił załatać, większość jednak zostawił po staremu). W związku z tym wszelkie stare strategie działają do dziś.

Tutaj krótko o rozgrywce oryginału - jestem zaskoczony jak bardzo gra jest przystępna. Z jednej strony przemawia przeze mnie doświadczenie z poprzednich gier. Nie jest też tak, że grałem w ciemno, bo kiedyś widziałem jak Tomek Gop przechodził grę na PS3. Niemniej to są chyba Soulsy, w których najmniej zginąłem (nie wliczam zgonów w Nexusie ;) ). Bossowie są raczej prości, bazują na jakimś feature'rze, a nie głównie na skillu gracza. Do tego byłem zaskoczony jak wielu można załatwić w "easy mode". Magia bardzo pomaga, nawet jak ma się build "siłowy". Łatwo też znaleźć bronie, które bardzo pomagają. Wszystko to składa się na to, iż gra była dla mnie w wielu miejscach relaksem (Latria to wyjątek, ale to bardziej kwestia klimatu). Totalnie byłem zaskoczony jak moje pierwsze starcie "na zapoznanie się" z prawilnym finałowym bossem, zakończyło się zwycięstwem (ale muszę przyznać, że trochę trwało, a i użyłem przed walką po raz pierwszy Second Chance i chyba uratowało mnie w jednej sytuacji). Teraz trochę ze wstydem patrzę na swoje początki w 2009 roku ;). Właściwie też nie powinienem się dziwić zbytnio, w końcu gry FS są trudne z pozoru. Jak zakuma się co i jak to możne je przejść na spokojnie, choć miewają też trudniejsze miejsca. Oczywiście można też sobie grę utrudnić jak ktoś chce.

Niewątpliwie najjaśniejszym punktem remake'u jest oprawa. Gra jest piękna i miejscami daje niezły przedsmak tego, co nowa generacja może zaoferować. Obraz jest tak ostry, a ilość szczegółów czasem tak duża, że aż oczy bolą. Czasem wręcz wygląda jak obrazek wyostrzony w Photoshopie. Jest takie określenie "quality pixels" - tutaj pasuje doskonale. Wiele tekstur jest genialnej jakości. Oświetlenie w niektórych lokacjach prezentuje się fenomenalnie, ma taką "namacalność" i nawet nie chodzi o wolumetryczne efekty. Pięknie potrafi podkreślić jakość assetów. Gra choć nie ma ray tracingu to nie cierpi na tym zbytnio. Są miejsca, gdzie nawet wydaje się, iż patrzymy właśnie na efekt RT (np. odbicia w kałużach). Tryb 60 fps'ów jest oczywiście płynniejszy i choć planowałem tak grać, to jednak żal mi było ostrości obrazu. Wciąż wygląda bardzo dobrze, ale jest lekko rozmyty i nie byłem w stanie odpuścić. W DS jest o tyle trudno, że gracz jest cięższy, więc potęguje to różnicę między 30 a 60 klatkami, gdy się miedzy nimi przełącza. Niemniej dość szybko o tym zapomniałem. Wracając do enviro, bo to one gra tu pierwsze skrzypce, są oczywiście miejsca lepsze i gorsze, trzeba też pamiętać, iż gra bardzo trzyma się oryginału. W związku z tym np. tunele w Stonefang nie robią tak bardzo jak zamek. A skoro o nim mowa, to cały pierwszy świat jest chyba najpiękniejszą miejscówką w grze. Widać tutaj świetną rękę asseciarzy i oświetleniownców. Ilekroć wracałem np. do archstone'a Penetratora, za każdym razem musiałem na chwilę przystanąć. Brawo. To gdzie jednak muszę trochę popsioczyć to postacie - odstają od otoczenia. Materiały są super i w ogólnym odbiorze są bardzo dobre. Dopiero jak się im przyjrzeć to można zauważyć starsze podejście do modelowania i teksturowania. Chodzi o wykończenie poszczegolnych elementów (np. paski, szwy). Detale, ale to właśnie one robią i będą robić różnicę w kwestii jakości postaci. Poza tym twarze są ok, jest lepiej niż w oryginale i nawet przesadna mimika daje fajny efekt.

Za co mogę ganić Bluepoint? Niestety jest kilka rzeczy, choć nie jest to nic wielkiego. Trochę szkoda, że miejscami zbyt luźno bazowali na oryginale. Są pewne różnice, takie jak Vanguard (choć to chyba wyszło na plus), Fat Officials (tu już zmiany poszły trochę za daleko), brak liści na Archstone'ach (Epic Name Bro ma fajną teorię w kwestii lore i jest to ważny element), itp. To nie dużo, dla nowych graczy to jest nic. Dla tych jednak, co znają oryginał, tworzy to pewien problem - ingeruje czasem w interpretacje gry, a to przecież bardzo ważny element tytułów od Miyazakiego. W związku z czym, dla łowców lore, gra z PS3 wciąż pozostaje głównym źródłem wiedzy. Muzyka została nagrana na nowo i choć faktycznie ma teraz większy rozmach, to miejscami straciła na klimacie. Można też się zastanawiać, czy pewne ułatwienia to coś dobrego czy nie. To już kwestia bardzo indywidualna.

Nie żałuję, że nie przeszedłem oryginału. Wtedy nie byłem gotowy, a teraz jednak trochę boli to jak wygląda (choć nie jest to wielką przeszkodą, w końcu wciąż zdarza mi się zagrać w produkcje z czasów PSX'a). Dlatego przejść tę grę teraz (w większości to ta sama gra), za to przy pięknej grafice, to inne doświadczenia. Co ważniejsze, znając późniejsze dokonania From Software, z tym większym szacunkiem i zrozumieniem jestem w stanie docenić tę grę. Grę, która w dużym stopniu dała początek nowemu (pod?)gatunkowi gier i miała wpływ na wiele innych produkcje. Nie spodziewałem się, że ten remake okaże się dla mnie aż tak dobry, iż uznam go za najlepszy tytuł startowy nowej generacji. Złośliwie można by powiedzieć, że za wiele ich nie ma, dlatego zestawię go z tytułami startowymi z poprzednich konsol. Tutaj też wciąż się broni. Bluepoint po raz kolejny dostarczyło i pokazało, iż są świetni w tego typu odświeżaniu starych tytułów. Czekam na coś, co będzie wymagało od nich więcej pracy w kwestii rozgrywki. Mam nadzieję, że sobie z tym poradzą, podobnie jak mam nadzieję, iż Sony faktycznie w nich zainwestuje. Brawo, naprawdę brawo.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #142 dnia: Lutego 12, 2021, 17:06:17 pm »
Ja się chyba zbliżam jakoś do połowy. No nie jestem ta hurra optymistyczny jak Ty, ale nadal gra się bardzo fajnie. Gra ma jednak dość dużo problemów które mi dość mocno przeszkadzają.

Co do designu poziomów to teraz widzę, jak from się bardzo pod tym względem rozwinęło. Demony są pod tym względem fajne, ale to co się dzieje w takim np Bloodborne odstawia o kilka długości pod tym względem pierwsze soulsy.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #143 dnia: Lutego 12, 2021, 17:21:38 pm »
Ja się chyba zbliżam jakoś do połowy. No nie jestem ta hurra optymistyczny jak Ty, ale nadal gra się bardzo fajnie. Gra ma jednak dość dużo problemów które mi dość mocno przeszkadzają.

Jestem ciekaw, jakie to problemy. Natomiast jest możliwe, że po prostu gra mi siadła (klimat jest dla mnie chyba nawet lepszy niż w Dark Souls), a i brak Elden Ringa zrobił swoje ;). Plus, dużo radochy dało mi odkrywanie znajomych patentów, wiedząc, że tu się pojawiły po raz pierwszy (przynajmniej dla szerszego grona graczy).

Co do designu poziomów to teraz widzę, jak from się bardzo pod tym względem rozwinęło. Demony są pod tym względem fajne, ale to co się dzieje w takim np Bloodborne odstawia o kilka długości pod tym względem pierwsze soulsy.

Tak, postęp jest, ale podwaliny tego są właśnie tutaj. Fajne też to jest pod kątem tego, że to było inne From Soft niż teraz (podobnie jak i branża) i robili design w bardzo mądry sposób (i w sumie to jest właśnie design ;P). Dlatego fajnie się to teraz ocenia. W sumie jak to przeczytałem, to pomyślałem o plotkach na temat remastera BB - niby moje zainteresowanie tym nie jest duże, bo już się nasyciłem Yharnam, ale jednak serce trochę rozgrzewa. Jeśli będzie to coś więcej niż tylko 60fps'ów to może... ;).

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #144 dnia: Lutego 12, 2021, 19:09:23 pm »
Jestem ciekaw, jakie to problemy. Natomiast jest możliwe, że po prostu gra mi siadła (klimat jest dla mnie chyba nawet lepszy niż w Dark Souls), a i brak Elden Ringa zrobił swoje . Plus, dużo radochy dało mi odkrywanie znajomych patentów, wiedząc, że tu się pojawiły po raz pierwszy (przynajmniej dla szerszego grona graczy).

Głównie technikalia. Kamera, sterowanie, detekcja kolizji (eh, powtarzam się ;p) to nie są najmocniejsze składowe tej produkcji. A przy tego typu grze, boli sto razy mocniej jak giniesz po raz kolejny nie z wlasniej winy, tylko dlatego, ze kamera oszalała i w międzyczasie dostałeś lagę od jakiegoś mobka.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #145 dnia: Lutego 12, 2021, 23:54:19 pm »
Jestem ciekaw, jakie to problemy. Natomiast jest możliwe, że po prostu gra mi siadła (klimat jest dla mnie chyba nawet lepszy niż w Dark Souls), a i brak Elden Ringa zrobił swoje . Plus, dużo radochy dało mi odkrywanie znajomych patentów, wiedząc, że tu się pojawiły po raz pierwszy (przynajmniej dla szerszego grona graczy).

Głównie technikalia. Kamera, sterowanie, detekcja kolizji (eh, powtarzam się ;p) to nie są najmocniejsze składowe tej produkcji. A przy tego typu grze, boli sto razy mocniej jak giniesz po raz kolejny nie z wlasniej winy, tylko dlatego, ze kamera oszalała i w międzyczasie dostałeś lagę od jakiegoś mobka.
Jeżeli giniesz przez mobka, to po prostu zlekceważyłeś grę. Za to jest kara. Jeżeli kamera ci się plącze, to znaczy że nie znasz enviro na tyle dobrze by tego uniknąć i zapewne do tego wpadłeś w panikę.
Miałem takie same uwagi jak ty jeszcze przy oryginale. Z czasem zrozumiałem, że taka jest mechanika. Jak ktoś ma wprawę i praktykę, zna grę, kamera mu się nie gubi nigdy. Jeśli gra bez planu, wręcz przeciwnie. Tak jest we wszystkich grach From Soft z Sekiro włącznie (Fatber Owl). Jakby miało być inaczej, to by to zmienili.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #146 dnia: Lutego 13, 2021, 01:00:47 am »
Wybacz, ale jeśli popsuta kamera ma być mechanika, to w którymś momencie produkcji gry ktoś wpadł na bardzo głupi pomysł. I nie dam się przekonać że kamera która w podobnych warunkach 9 razy zachowuje się w sposób a żeby nagle w 10 zrobić jakieś cudo które powoduje że nie widać nic, to jest ficzer.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #147 dnia: Lutego 13, 2021, 02:21:05 am »
Jak tak można narzekać na kamere i to w Demonie gdzie nigdy z nią nie miałem problemu.
Chyba niestety, ale system tej gry cie przerasta.
Nie wiem czy grałeś w Sekiro, ale pewien ninja w rowie jako sub boss byłby dla ciebie barierą nie do przejścia. Tam faktycznie trzeba manewrować padem bo kamera tego nie ułatwia a gra jest mega szybka. Jak mam porównać te dwie gry to f1 sekiro i czołg demon.


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #148 dnia: Lutego 13, 2021, 07:45:41 am »
Grałem i przeszedłem, dużo mniej problemów takich jak przy demonach :)

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #149 dnia: Lutego 13, 2021, 09:18:31 am »
Na samych materiałach na yt widać, że kamera to bolączka tej gry. Zresztą kiedyś coś tam demony próbowałem i jak nic się w tej materii nie zmieniło to znaczy że jest toporna, a nie taki system gry i przerastanie mechaniki. Ogarnijcie się :lol:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #150 dnia: Lutego 13, 2021, 10:08:39 am »
Nie przeszedłeś to po co wyskakujesz Moldar z obroną i marudzeniem haha.
Wpierw ograj a nie 5min i blee.

Ja też kiedyś wyśmiewałem mechanikę, baa nawet robiłem sobie jaja z Jurasa jak lata z patykiem i czaruje bossów z 50m. Jednak dzięki niemu, przełamałem się i pozaliczałem niemal wszystko co związane z Soulslike kilkakrotnie.

Co do Windo to trudno, niech sobie narzeka na kamere nie każdemu wszystko będzie odpowiadać. Jednak myśle, że to jakiś uraz pozostał po Demonie z pierwotnej wersji. Mam nadzieję, że oprócz tego jest w stanie dostrzec też ogrom zalet tego tytułu.
Jeżeli o mnie chodzi to ost w remaku odstaje znacznie. Wystarczy sobie porównać muze podczas starcia z Towar Knight i Old Hero.




windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #151 dnia: Lutego 13, 2021, 10:12:19 am »
Oczywiście, gra ma masę, zalet, rozpoczęła nowy gatunek gier, ma mega klimat, mimo wkurow mega wciąga i ma to coś. Przecież jakby nie miała zalet to bym to je**al w pizdu po pierwszym bossie :D

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #152 dnia: Lutego 13, 2021, 11:31:07 am »
Nie przeszedłeś to po co wyskakujesz Moldar z obroną i marudzeniem haha.
Wpierw ograj a nie 5min i blee.


Nie przeszedłem bo nie mój typ gry, ale grałem na ps3 i jeżeli bolączki są podobne to absurdem jest coś nazywać systemem, mechaniką, czy jeszcze innym pięknym wyrazem. Gra ma swój styl, dla,jednych wspaniały i piękny, dla mnie dretwy.
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2021, 11:34:58 am wysłana przez Moldar »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #153 dnia: Lutego 13, 2021, 11:46:53 am »
Poza grafika to jest praktycznie 1:1 oryginał, bluepoint sie zresztą w takich specjalizuje.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #154 dnia: Lutego 13, 2021, 12:23:04 pm »
Windo przeszedłeś bagna?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #155 dnia: Lutego 13, 2021, 14:17:25 pm »
Nie kojarzę jeszcze żadnych bagien. Wczoraj skończyłem na kilku porażkach z Old Monkiem.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #156 dnia: Lutego 14, 2021, 23:29:17 pm »


:)

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #157 dnia: Lutego 15, 2021, 09:59:14 am »
Głównie technikalia. Kamera, sterowanie, detekcja kolizji (eh, powtarzam się ;p) to nie są najmocniejsze składowe tej produkcji. A przy tego typu grze, boli sto razy mocniej jak giniesz po raz kolejny nie z wlasniej winy, tylko dlatego, ze kamera oszalała i w międzyczasie dostałeś lagę od jakiegoś mobka.

Z kamerą nie miałem problemów (chyba, że miałem, ale jestem do nich przyzwyczajony :D, ale ja to lubię zawsze widzieć co się dzieje, więc chyba nie), więc tutaj ciężko mi coś powiedzieć. Na pewno kamera jest elementem designu, ale to o czym Ty piszesz to raczej złe funkcjonowanie (w końcu nie dzieje się zawsze). W kwestii kolizji, wydaje mi się, że to jest jednak celowy zabieg w grach From Soft.

Bazując na udostępnionej przez Ciebie walce z Old Hero - aby miecz nie przechodził przez kolumnę, musiałby się od niej odbijać albo zaklinować się w niej. Walka wtedy traci sens, bo tych kolumn jest tam dużo. Musieliby wywalić kolumny, a te są jednak przydatne. Pewnie dałoby radę zmienić design całej lokacji i samej walki, ale coś za coś. Oczywiście mogliby spróbować pokombinować z tym, że jak ostrze wychodzi po drugiej stronie to nie zadaje obrażeń. Wydaje mi się to jednak dużym hackem i do tego zaburza logikę. Jeśli coś przechodzi przez barierę, bo jest duże/długie, to powinno zabrać damage (ale mniejszy).

Jedynym pocieszeniem może być fakt, że działa to w dwie strony i gracz też może z tego korzystać. Z tego, czy innych rozwiązań wynikających z logiki/AI gry.

Swoją drogą arena walki z Old Hero to także ciekawa sprawa - gracz widzi ją z góry lokacji, jeszcze zanim do niej dotrze. Ba, można tam też coś zrzucić (dobrze, że Żniwiarze giną od upadku ;) ). Później widać samego bossa, choć gracz jeszcze o tym nie wie. Finalnie, ląduje się na samym dole, a boss odrywa się od otoczenia.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #158 dnia: Lutego 15, 2021, 10:19:27 am »
Jedynym pocieszeniem może być fakt, że działa to w dwie strony i gracz też może z tego korzystać. Z tego, czy innych rozwiązań wynikających z logiki/AI gry.
No słabo, bo ani moje czary nie przechodzą przez ściany a miecz się od niej odbija :)

Swoją drogą arena walki z Old Hero to także ciekawa sprawa - gracz widzi ją z góry lokacji, jeszcze zanim do niej dotrze. Ba, można tam też coś zrzucić (dobrze, że Żniwiarze giną od upadku  ). Później widać samego bossa, choć gracz jeszcze o tym nie wie. Finalnie, ląduje się na samym dole, a boss odrywa się od otoczenia.
Tak, to jest bardzo fajny zabieg.

Z kamerą nie miałem problemów (chyba, że miałem, ale jestem do nich przyzwyczajony , ale ja to lubię zawsze widzieć co się dzieje, więc chyba nie), więc tutaj ciężko mi coś powiedzieć. Na pewno kamera jest elementem designu, ale to o czym Ty piszesz to raczej złe funkcjonowanie (w końcu nie dzieje się zawsze). W kwestii kolizji, wydaje mi się, że to jest jednak celowy zabieg w grach From Soft.

Bazując na udostępnionej przez Ciebie walce z Old Hero - aby miecz nie przechodził przez kolumnę, musiałby się od niej odbijać albo zaklinować się w niej. Walka wtedy traci sens, bo tych kolumn jest tam dużo. Musieliby wywalić kolumny, a te są jednak przydatne. Pewnie dałoby radę zmienić design całej lokacji i samej walki, ale coś za coś. Oczywiście mogliby spróbować pokombinować z tym, że jak ostrze wychodzi po drugiej stronie to nie zadaje obrażeń. Wydaje mi się to jednak dużym hackem i do tego zaburza logikę. Jeśli coś przechodzi przez barierę, bo jest duże/długie, to powinno zabrać damage (ale mniejszy).

No nie zgodzę się tutaj, to jest popsute. Tak być nie powinno i albo plansza powinna być zbudowana w inny sposób, albo walka powinna być inaczej zaprojektowana. A to tylko jeden z brzegu przykład problemów które powodują na spółkę kamera (flamerurker i kamera plącząca mu się w okolicy jajek jak podejdzie za blisko), detekcja kolizji (na filmiku), sterowanie (w sumie każde przejście blisko przepaści).

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Demon's Souls Remake
« Odpowiedź #159 dnia: Lutego 15, 2021, 10:25:19 am »


:)

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Windo, ale wiesz, że takie coś jest w Bloodborne?



 :roll: