Autor Wątek: Marvel’s Guardians of the Galaxy  (Przeczytany 1656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Marvel’s Guardians of the Galaxy
« dnia: Czerwca 13, 2021, 21:36:02 pm »


Premiera w październiku roku bieżącego na starej/obecnej generacji (wyłączając Słicza).

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 14, 2021, 10:31:12 am »
Widzę, że Square się nie nauczyło. Jak dla mnie lepiej nie robić takiej gry, jeśli nie wykorzystuje się postaci z filmu. Są za bardzo charakterystyczne i lubiane żeby zastępować ich dublerami. To zawsze będzie stanowiło problem, zwłaszcza, jeśli zamienniki niby próbują robić to co oryginały, ale jednak nimi nie są. Bieda. Ten sam problem mają w Avengersach.

Strażników uwielbiam, zwłaszcza część pierwszą, więc choć chciałbym ekscytować się tym, to jednak ciężko. Brakuje charyzmy.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 14, 2021, 11:19:19 am »
O tym samym pomyślałem widząc Starlorda, czy w Avengersach Anthonyego, ale zapewne użyczenie wizerunku takiego Roberta Downey Jr. to raczej rozbija się o siedem cyfr, wiec rozumiem. Pratt tez zapewne tani nie jest.  :roll:

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 14, 2021, 16:24:32 pm »
W tym przypadku jednak zmiany wizerunku bohaterów tak nie kłują w oczy, jak w Avengersach. Grafika to taki średni poziom poprzedniej generacji, za to sama gra zapowiada się dobrze. Z chęcią kiedyś pogram.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 14, 2021, 17:12:33 pm »
Ja tam ciągle widzę podróbki ;). Wyjątkami są Rocket i Groot, ale to dlatego, że najbliżej im do oryginału :D.

Co do oryginalnych aktorów -  nie wiem czy chodzi tylko o pieniądze. Wydaje mi się, że w przypadku Avengersów Marvel zachęcał SE, aby zrobili coś własnego. Kasa w tym pewnie też jest, ale też nie jest to takie jednoznaczne. Prawa do wizerunku, skany twarzy, o ile się nie mylę są w rękach Marvela, więc nie musi się to wiązać z ogromnym kosztem. Inna kwestia jest taka, że im może to być na rękę, aby wizerunek postaci z gry nie wiązał się z tym z filmów, bo w ten sposób jest bardziej ponadczasowy.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 02, 2021, 13:18:16 pm »
Zacząłem przygodę ze Strażnikami, na razie grałem krótko, ale podoba mi się. Miałem ją na radarze i czekałem na recki, aby wiedzieć, czy warto iść po pre-order. Te zaś są dobre, co w wypadku tego typu gry jest dla mnie wystarczające. Po Kenie liczę na coś lekkiego i przyjemnego i na razie to właśnie otrzymuje.

Przede wszystkim jest klimat Strażników Galaktyki znany z filmów Marvela. Bohaterowie stale ze sobą rozmawiają, komentują wszelkie ruchy gracza (np. gdy używałem skanowania terenu aby poszukać loota, Rocket docinał Quillowi, że nie wie gdzie ma iść i dlatego używa tej umiejętności). Czuć ten klimat, zwłaszcza, że charaktery postaci są bardzo podobne do kinowych odpowiedników. Zwłaszcza patrząc i słuchając Rocketa i Groota można zapomnieć o tym, że to nie gra oparta o film. Gracz dosyć często może brać udział w dialogach między pozostałymi postaciami - pojawia się możliwość wyboru jednej z dwóch wypowiedzi, która zwykle dotyczy poparcia lub też nie danej postaci. Można też w ogóle nic nie mówić. Ma to później wpływ na zachowanie naszych sprzymierzeńców w wybranych sekcjach. Dla przykładu, byłem po stronie Rocketa, więc kiedy doszliśmy do blokady przejścia, gdzie tylko on mógł ją "oczyścić", zrobił to. W przeciwnym razie musiałbym iść inną drogą.

Rozgrywka to korytarzyk, czasem z odnogami, lub kilkoma poziomami (tak aby gracz musiał trochę połazić za częściami do upgrade'ów). Walka jest dość prosta, sterujemy tylko Star Lordem, który używa pistoletów. Pozostali są sterowani przez AI i służą jako specjalne umiejętności - można ich przywołać do wykonania specjalnego ruchu (np. Groot może unieruchomić przeciwnika, Rocket użyć ataku obszarowego, Gomora zadaje silny cios jednemu przeciwnikowi). Na razie to się sprawdza, czy będzie się nudziło? Mam nadzieję, że nie, ale Peter Quill ma tylko pistolety i chyba nowych broni nie dostaje (choć są umiejętności do kupienia za expa). Szkoda, że nie można przełączać się między postaciami, dało by to możliwość zmiany stylu gry w locie. Rozumiem jednak, że tworzy to problem narracyjny - teoretycznie aby było to naturalne, trzeba by zrobić grę dla pięciu postaci.

Wizualnie jest bardzo dobrze. Technicznie gra nie przeciera nowych szlaków, nie jest też topem tego, co już znamy, jednak kierunek artystyczny może się podobać. Tytuł Eidos Montreal czerpie tutaj sporo z filmów Jamesa Gunna, jest więc żywo i kolorowo. Naprawdę jest na czym oczy zawiesić zwłaszcza w trybie Quality. Performance uruchomił się jako pierwszy (czego nie zauważyłem) i obraz był rozmyty, tekstury z lekką "pikselozą". Jak zmieniłem na Quality wszystko uległo poprawie, tekstury z tekstem były ostre i nie raniły oczu podczas czytania. Niestety jednak płynność poleciała w dół, poczułem wyraźnie zgubione klatki w pierwszej cut-scenie. Podczas gry było już ok, ale Strażnicy Galaktyki są jedną z tych gier, gdzie 30 fps'ów może razić. Wielka szkoda, że wersja na konsolach nie ma RT (PC chyba tak), choć są miejsca, gdzie mamy lustra z odbiciami, ale to raczej stare sztuczki a nie selektywne użycie RT (chyba, że się mylę, ale obraz był zbyt dobry jak na RT).

Ścieżka dźwiękowa zapowiada się bardzo dobrze, trzyma charakter z produkcji Gunna, dzięki czemu naprawdę czuć, że gra jest powiązana (nawet jeśli nie bezpośrednio) z filmowym uniwersum.

Reasumując początek zapowiada się bardzo dobrze. Muszę przyznać, że po pierwszym trailerze spodziewałem się powtórki z Avengersów. Zamiast tego jest solidny tytuł, który według mnie, mógłby być nawet jedną z najlepszych gier tego typu, ale wymagałby usprawnień (wspomniane przełączanie się między postaciami, więcej broni, może trochę elementów rpg poprzez stroje?). Kena mnie wymęczyła, ale Strażnicy mogą dać fajną rozrywkę podczas gdy jesień za oknem zaczyna przywdziewać swoje szare ubrania.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 02, 2021, 17:28:13 pm »
Dzięki za opinie, też przeszedłem od etapu totalnego zniechęcenia do tej gry przez umiarkowany optymizm jak się okazało że to single aż do dużego entuzjazmu po recenzjach. Trzeba ograć, tylko kur** kiedy, terminarz mocno napięty...

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 03, 2021, 12:51:00 pm »
Naprawdę fajny klimacik, zwłaszcza w relacjach między postaciami. Np. wczoraj miałem dialog z Rocketem na temat jego pochodzenia. W filmie było to lekko napomknięte i tyle. Tutaj jego wypowiedź jest dłuższa i bardziej emocjonalna. Duży plus za te interakcje.

Minus, to QTE - nawet nie zauważyłem kiedy się pojawiły :D. Ich implementacja jest trochę irytująca. Nie jest to nic strasznego, po prostu mogłoby być lepiej/prościej, albo w ogóle bez.

Z tego co widziałem to ponoć RT ma być dodane w patchu. Ponoć, bo takie info jest chyba z czerwca. Poza tym fakt, że nie znalazło się na premierę nie wróży dobrze implementacji. Ale zobaczymy.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 03, 2021, 13:26:35 pm »
Chyba się pokuszę o przejście jeszcze w tym roku.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 04, 2021, 09:25:08 am »
Ilość dialogów w tej grze jest niesamowita. Ciągle gadają, co chwilę się nabijają, opieprzają (najczęściej Quilla za to, że wszędzie łazi w poszukiwaniu znajdziek). Robi to tak bardzo, właśnie o tym jest ta gra - o drużynie, albo raczej rodzinie, patologicznej, takiej to co nie przyzna, że się lubi, ale jednak tak jest.

Walka też staje się lepsza, dochodzi nowych umiejętności i perków, choć wydaje mi się, że nigdy nie wskoczy na wysoki poziom. Niemniej jest dobrze, pamiętam, że właśnie gameplay'e wywołały u mnie mieszane odczucia. Podczas rozgrywki, kiedy jesteśmy w trakcie walki, jest lepiej. Jak na razie nie nuży, nie mam tego, co przy Kenie (wiem, dużo tych porównań u mnie, ale to była jednak ostatnia produkcja w jaką grałem i jednocześnie rozczarowanie), że mam ochotę omijać walkę (ale też nie ma jej jak na razie dużo).

Znowu też mam wrażenie, że rozgrywka mogła inaczej się potoczyć i aż mam ochotę zagrać jeszcze raz, aby to sprawdzić. Szkoda, że są tylko trzy sloty na zapis stanu gry, to bym mógł wrócić i sprawdzić od razu ;).

Chyba mamy kolejną dobrą grę o superbohaterach.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 04, 2021, 16:51:49 pm »
Ale kusisz :D

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 04, 2021, 17:08:33 pm »
Cóż, uwielbiam Strażników Galaktyki James'a Gunna. Część pierwsza to film, który puszczam sobie na poprawę nastroju co pewien czas (dwójkę już mniej, bo według mnie jest słabsza). O komiksach nie wiem nic. Moje wrażenia przy zapowiedzi były mieszane, oczekiwania przed premiera niezbyt wygórowane. Jestem kupiony :).

Może to nieco pomoże w kwestii tego z jakiej pozycji podchodzę do tej gry.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 04, 2021, 18:30:14 pm »
No to ja odpowiem słowami artysty: mam tak samo jak tyyyyy... :D

No nic, chyba se zrobię prezent na święta.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 12, 2021, 22:36:27 pm »
Miałem poczekać do końca, bo zostało mi jeszcze kilka rozdziałów, ale… GOTY?

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 15, 2021, 11:05:37 am »
Nie wierzę, że to piszę, ale Guardians of the Galaxy to chyba moje GOTY 2021. Gdy zaczynałem przygodę z produkcją Eidos Montreal i widziałem podobne opinie, myślałem, że to jednak przesada, gra wydawała się dobra, ale właśnie, tylko dobra, nic ponad to. Dalej uważam, że tak jest, są elementy, takie jak walka, które choć przyjemnie zrealizowane, nie są niczym specjalnym. Jednak to co GotG robi pierwszorzędnie jest na tyle świetne, że ja jestem oczarowany. Po kilku pierwszych godzinach, fabuła nabiera rumieńców i każda następna sesja z grą kończyła się uczuciem, że chciałbym zarwać nockę aby zobaczyć jeszcze więcej. Może jednak powinienem napisać seans, bo ten tytuł co prawdziwie filmowe widowisko.

Strażnicy Galaktyki grają tu pierwsze skrzypce. Niby nic odkrywczego, w końcu są w tytule (albo na wizytówce, aż dziwne, że nie dodali jej do pudełka z grą ;) ), to gra o nich. Łatwo sobie wyobrazić jednak, że w produkcji tego typu, pierwsze skrzypce odgrywałby jakiś czarny charakter chcący zniszczyć świat. Peter i reszta byliby gdzieś w tym. Tutaj jednak to opowieść o nich. Niby nie jest to origin story, bo ekipa jest już ze sobą od pewnego czasu, jednak nosi tego znamiona, gdyż pozawala nam zajrzeć w głąb poszczególnych postaci. Co warto dodać, bazę dla gry, w dużej mierze, stanowią filmy, jednak kwestie fabuły nawiązują raczej do komiksów. Jest tu sporo różnic względem tego co zaprezentował nam James Gunn. A skoro o filmach.

Zakochałem się w produkcji Jamesa Gunna. Dla mnie to było coś podobnego do chwili, kiedy po raz pierwszy zobaczyłem Gwiezdne Wojny - nowe światy, rasy, to poczucie odkrywania. Do tego muzyka, humor i postacie. To niby film o superbohaterach, jednak nie czułem tego, nie czułem, że należy do uniwersum Marvela, i za to właśnie bardzo lubię tą produkcję. Następna część już ustępuje pierwszej (Jondu Gunnowi nie daruje :/), jednak i tak dobrze się przy niej bawiłem. Występ Strażników w Avengersach to było coś czego bardzo się bałem, ale wyszło bardzo dobrze i naprawdę był konieczny, w końcu ich losy są powiązane z Thanosem i to w taki bardzo osobisty sposób. Niemniej czekam na ostatnią część trylogii Gunna i mam nadzieje, iż będzie to godne pożegnanie. Później nie obchodzi mnie co Disney zrobi z marką (pewnie wprowadzą nowe postaci razem z nowym reżyserem).

Piszę o tym dlatego aby pokazać z jakiego miejsca podchodziłem do gry. Jako fan filmowych GotG miałem pewne oczekiwania i stąd też pierwszy trailer mnie zniechęcił - wyglądało to na kolejnych Avengersów od Square Enix. Fakt, że nie korzystają z wizerunku postaci znanych z kina (teoretycznie mogli użyć samych twarzy, dobrać zbliżonych aktorów do głosów) dla mnie kojarzy się z podróbką. Na całe szczęście następne trailery zaczęły mnie przekonywać do siebie, do tego pojawiały się pochlebne opinie z playtestów. I ciesze się bardzo, iż nie skreśliłem tego tytułu, tylko miałem go na radarze. Tym bardziej, że gra pozwala szybko zapomnieć o tym pierwszym wrażeniu, zwłaszcza gdy zaczyna wnosić swoje pomysły. Do tego stopnia, że zastanawiam się, czy bardziej podobają mi się postacie z gry niż z filmu. Poza tym podobnie jak pierwsza część trylogii Gunna, tak i Strażnicy od Edios są świetną produkcją na poprawę humoru. Dla fanów IP ta gra jest obowiązkowa.

Walka jest dobrze zrealizowana, zamysł aby sterować tylko jedną postacią daje radę. Problem w tym, że w zasadzie gra się tak samo od początku do końca. Pewnie na wyższych poziomach trudności trzeba bardziej kombinować, jednak nie zmienia to faktu, że ciągle mamy te same bronie. Umiejętności postaci, choć różnią się od siebie, wciąż trzymają się roli, jaką dany członek ekipy pełni. Okazuje się więc, że mamy pistolety, które mają dodatkowe cztery umiejętności (zamrażanie, porażanie, przyciąganie i plazmę), oraz cztery specjalne umiejętności, czyli członków drużyny (atak obszarowy, atak silny na jednego, ogłuszenie oraz przytrzymanie). Dochodzą do tego wariacje pod postacią dodatkowych umiejętności (każda z postaci ma cztery), ale ostatecznie jak już wspomniałem, niewiele to zmienia (np. Rocket zamieni wybuchowy granat na taki co przyciąga do siebie przeciwników). Gdyby dodać więcej rodzajów/trybów broni, możliwość przełączania się między Strażnikami i wykorzystywania ich unikalnego stylu, wtedy działoby się znacznie więcej. Jednak to nawet nie jest największy problem - tym są przeciwnicy. Niby jest kilka rodzajów, niby są tacy, którzy wymagają innego podejścia, ale tego najzwyczajniej nie czuć w ferworze walki. Nawet gdy dochodzimy do bossów, wciąż toczymy te same starcia. Gdyby każdy przeciwnik wymagał innej strategii, boss wnosiłby coś więcej, wtedy byłoby ciekawiej. Mi to nie przeszkadzało zbytnio, tym bardziej, że na potyczkach spędza się tylko część czasu. Reszta to eksplorowanie terenu, które służy przede wszystkim drużynie i ich relacjom, buduje klimat zespołu. Przy okazji daje też możliwość zbierania przedmiotów, które służą do kupowania perków (których w zasadzie nie czuć) i odkrywania nowych strojów. Dopiero pod koniec mamy więcej starć i to właśnie tutaj poczułem, że fajnie byłoby je jakoś rozróżnić.

Strona wizualna to kolejna cześć, która jest wykonana tylko dobrze. Artystycznie nie mam się do czego przyczepić, designy, kolorystyka - widać, że filmy były wzorem i dobrze. Postacie są na poziomie (choć Gomora czy Drax mogliby skorzystać na pewnych poprawkach), otoczenie również. Sporo fajnych tekstur, przyjemne materiały. Brakuje jednak czegoś specjalnego, czegoś na poziomie najlepszych. Dobrym przykładem są postacie - tekstury mogłyby być lepsze, pory na skórze twarzy bardziej szczegółowe (albo lepiej "położone", bo miejscami jest bałagan), przydałaby się dodatkowy mesh do oka z "łezką" (pozwala osadzić mesh oka w meshu głowy, połączyć je), może wyraźniejszy backscatter na uszach - to nie są wielkie rzeczy, ale dodają do ostatecznej jakości większej autentyczności. To co wypada najsłabiej to dział animacji - modele są źle oskinowane (Gomora z opuszczonymi rękami wygląda jak kafar, bo ma napięte mięśnie), przydałyby się lepsze morphy twarzy czy w ogóle ciała. Muzyka idzie filmowym przykładem i poza własną ścieżką dostajemy sporo leciwych już utwrów, które można słuchać na statku, albo włączyć podczas walki. Za Turn me Loose mają dużego plusa (widzieliście Cranka?).

Strażnicy Galaktyki mają naprawdę solidne podstawy, to gdzie cierpią to na odpowiednim wykorzystaniu ich, rozbudowaniu. Teoretycznie można by tu bardzo dużo zrobić - elementy RPG, crafting, rozwój postaci, przełączanie się między nimi dla zmiany stylu gry, bardziej rozbudowane dialogi, całe sekwencje/poziomy, które można by pominąć (według wyborów dokonanych w grze) i wiele więcej. Można by sporo do tej gry wrzucić, bo i jest na to miejsce. Otrzymalibyśmy wtedy grę najprawdopodobniej z najwyższej pułk. Z drugiej strony, oznaczałoby to znacznie więcej pracy, większy budżet, a i sama gra byłaby wtedy czymś trochę innym. Dlatego może i lepiej, że jest jak jest...

...bo to jednak dobra gra, a przede wszystkim świetna przygoda. Jeśli ktoś jest fanem filmów, tutaj dostanie to samo tylko więcej. To 15-20 godzin świetnej zabawy. I ja chcę więcej. Czy powinna jednak powstać część druga? Trochę mam wrażenie, że to była produkcja z tych co to mają jedną szansę. Potencjalna dwójka byłaby obciążona większymi oczekiwaniami, do tego nie mogliby skorzystać z części chwytów scenariusza, które tutaj zastosowali. Z drugiej strony, ja sam widzę szansę dla przynajmniej jeszcze jednej odsłony, więc zespół ludzi na pewno jest w stanie zrobić więcej. Ciekawi mi także ile trwała produkcja, bo mam wrażenie, że to projekt taki trochę na szybko - dlatego brakuje temu odpowiedniego dopieszczenia i doszlifowania. Także tak. Flark!

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 15, 2021, 11:42:19 am »
Nawet nie wiem co to jest :lol:
Nie wiem, ze cos takiego wyszło  :lol:
Jestem juz stary i wszystko mnie boli :oops:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 15, 2021, 11:47:42 am »
Bo to jest taka gra, od której nikt za wiele nie oczekiwał, zapowiedziana szybko (w tym roku podczas E3?), szybka premiera. Do tego kolejna gra z Marvela od Square Enix, więc oczekiwania po Avengersach były niskie. Szkoda, bo Edios Montreal zasługuje na więcej ;).

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 16, 2021, 14:37:43 pm »
Już ograłbym, ale te wybory - glorius 4k przy marnych 30 k/s, bądź glorius 60 k/s, ale przy .... mgle fHD.  :wtf:
Szkoda, że nie pokusili się o 1440p, byłoby idealnie.

W każdym razie post Zielarza zachęcający. Na sąsiednim forum, każdy kto gra jest zachwycony i daje jej łatkę - kandydat do GOTY.
Zielarz, mógłbyś jeszcze kilka zdań poświęcić na opisanie fabuły. Gdzie nie czytam, to grający pieją z zachwytu. Podobno aż takie to dobre w tym segmencie.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 16, 2021, 14:41:37 pm »
Już ograłbym, ale te wybory - glorius 4k przy marnych 30 k/s, bądź glorius 60 k/s, ale przy .... mgle fHD.  :wtf:
Jak dobrze, że ja gram na konsoli i nie mam takich mistrzowskich rozterek. :puppy-eyes:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 16, 2021, 15:11:35 pm »
Wybór jest prosty - 4K30fps. 1080p to za duże mydło dla mnie, do tego gorsze tekstury.

Nie wszystko wspominam, bo musiałbym znowu smażyć recki na wiele stron jak za starych czasów GO. Niemniej w kwestii fabuły - dla mnie to poziom filmu (pierwszej części), nawet może wyżej. Jest pełno zabawnych scen, ale także takich, które mogą złapać za serce. Nie bez powodu napisałem, że to filmowe doświadczenie. Do tego wspomniane dialogi między bohaterami, które dają kontekst tym postaciom są bardzo dobre. Niemniej to gra o superbohaterach, więc nie ma tego poziomu głębi co np. produkcje Kojimy.

Chyba także trzeba wspomnieć ponownie o wyborach, których dokonujemy przez całą grę. Mają one raczej średni wpływ na wydarzenia, ale mają - np. przejdziemy bez walki jedną lokację, będziemy mieli większe wsparcie przy ostatecznej konfrontacji, albo uwolnimy się z więzienia w inny sposób. Najlepsze jest jednak to, że gracz ma poczucie wpływu na scenariusz i zastanawia się, co mogło wydarzyć się przy innych wyborach. To trochę jak gry Quantic Dream, tylko na mniejszą skalę. Chciałbym, aby Edios Montreal rozbudowało ten fragment w kolejnej części, o ile takowa będzie.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 17, 2021, 23:34:58 pm »
Jest patch, który dodaje RT. Zagrałem chwile - dochodzą odbicia na niektórych materiałach, ale przynajmniej na początku gry nie są specjalnie widoczne (to nie Ratchet, gdzie RT tworzy cześć obrazu). Z reguły to małe elementy, fajnie, że w ogóle są. Frame rate chyba jest mniej stabilny, ale głowy nie dam.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 17, 2021, 23:50:56 pm »
Branie gier na premierę to ostatnio słaby interes. W sensie fajnie, że coś twórcy dodają, ale po prostu jak ktoś czekał, to już dawno przeszedł, a tu ray tracing. Coraz częściej się to spotyka, następne w kolejce halo i również dodanie rt kiedyś tam.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 18, 2021, 05:33:52 am »
Tu akurat jeszcze całkiem szybko dodali. A z Halo to w końcu nie wiadomo jak będzie i czy kiedyś dostanie RT. Z początku prawie każda gra miała mieć RT, ale na razie widać tendencję, że twórcy wolą jednak rozdysponować moc gdzie indziej.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 18, 2021, 09:54:11 am »
Ze Strażnikami jest o tyle dobrze, że zrobili to po 3 tygodniach (?) od premiery. Do tego myślę, że sporo ludzi jeszcze nie grało, a przez dobre opinie graczy mogą. Mimo wszystko zgadzam się, że powinno to być day one. Tym bardziej, iż oznacza to, że RT jest dodane do gry, a nie stanowi jej całość. I to czuć, bo jak na razie najlepszą implementację tej technologi (chyba, że coś mi wyleciało z głowy) dają gry Insomniac, a wśród nich Ratchet - RT jest tu doskonale widoczne. W takich GotG już znacznie mniej, bo to dodatkowy feature, a nie jeden z trzonów strony wizualnej.

A z Halo to w końcu nie wiadomo jak będzie i czy kiedyś dostanie RT

Ciekawe, raczej bez dużych cięć się nie obejdzie (w końcu musi być 60 fps'ów), ale z drugiej strony to exclusive i jeśli XSX ma (?) w tej kwestii przewagę na PS5, to mógłby to pokazać. Być może jednak 343 nie jest najlepszą ekipą do tego (prędzej Coalition).

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 18, 2021, 11:01:30 am »
No insomniaci maja RT perfect ogarniete i robi duze wrazenie i w pajakach i w ratchecie.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 02, 2022, 09:19:54 am »


Platyna #164. Znakomita gra. Ludzie odpowiedzialni za dialogi spisali się na medal, a i to mało powiedziane. Tak zabawnych, podanych ze smakiem konwersacji nie było w grach wideo od lat. Rewelacja.  :roll: :puppy-eyes:

Sam szkielet rozgrywki bardzo mi się podobał. Warto również pochwalić polonizację. Świetnie się bawiłem przez te kilkanaście godzin. Gorąco polecam i czekam na kontynuację.  :dance: :yes_anim:




Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 02, 2022, 09:34:52 am »
Jaka nota? Plus poleciał.
Jeszcze pasuje mi akurat ten tytuł nadrobić z gier multi.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 02, 2022, 09:53:45 am »
Sądzę, że sumienne 8/10 można wystawić jej bez żadnego "ale". Biorąc pod uwagę średnią światową (80% recenzenci i 87% gracze), trafiłem w punkt, dokładając od siebie cegiełkę ze znakiem - jakość. Choć przyznam, że sądziłem, iż branża nieco wyżej ją oceni.

Nie jest to moja Gra Roku (Raczet i Klank bardziej mi się podobał, podobnie jak Curse of the Dead Gods), ale nie wyraziłbym swego sprzeciwu na jej nominację w formie wyróżnienia. Zdecydowanie jedna z najlepszych pozycji 2021r.




Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Marvel’s Guardians of the Galaxy
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 02, 2022, 10:07:04 am »
Dzięki.
Wiem czego się spodziewać.
8/10 to całkiem, całkiem.