Autor Wątek: Marvel's Spider-Man 2  (Przeczytany 17229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Marvel's Spider-Man 2
« dnia: Września 10, 2021, 11:30:13 am »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #1 dnia: Września 10, 2021, 12:35:48 pm »
Zero zaskoczenia, trailer to nic specjalnego, premiera (o ile nie będzie przekładana, ale pewnie dlatego mają 12 miesięczne widełki ;) ) była do przewidzenia. Muszą pokazać coś więcej aby wzbudzić mój entuzjazm.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #2 dnia: Września 10, 2021, 14:21:46 pm »
Ja podchodze z duzym entuzjazmem, jedynka byla swietna a tu jest jeszcze do tego Venom <3

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #3 dnia: Września 10, 2021, 14:36:35 pm »
Tak, ale też przy Miles Morales było czuć trochę zmęczenia formułą. Liczę, że przy dwójce będzie jednak inaczej, w końcu MM to taki dodatek/zapychacz na bazie pierwszej części.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #4 dnia: Września 10, 2021, 14:45:11 pm »
Ja nie czułem. A na pewno bedzie wiecej zmian, bo tak jak mowisz, Miles to nie jest pelnoprawna czesc.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #5 dnia: Września 10, 2021, 14:59:16 pm »
Ok, ja jednak czułem, że potrzebuję czegoś więcej w kwestii questów, czy świata zaprezentowanego w grze. Z jedynką tak nie miałem chyba, po MM jednak moje oczekiwania względem SM2 są większe.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 651
  • Reputacja: 253
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 24, 2023, 23:18:12 pm »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 25, 2023, 12:43:30 pm »
Niby fajnie, ale widać, że to będzie więcej tego samego - po dwóch odsłonach chciałbym większych zmian w rozgrywce. Z drugiej strony, traktuję to jak takie Uncharted - ma być widowiskowo i widać, że będzie. Wizualnie natomiast coś nie do końca - symbiot/czarny stój Parkera jest jakiś taki "niedorobiony" - słabsze tekstury, design także taki sobie. Już chyba lepszy byłby taki prosty jak w komiksie. Do tego chyba RT wyleciało, nie jest używane w wielu miejscach.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 25, 2023, 15:59:33 pm »
Dla mnie day 1. Ogólnie więcej tego samego, ale ma momenty

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 651
  • Reputacja: 253
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 08, 2023, 22:27:22 pm »
Premiera dwudziestego października.


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #10 dnia: Września 15, 2023, 11:34:11 am »


Hymm, jakoś nie jaram się, ale to taki przegląd gry, a nie trailer skupiony na story. Zagram, ale obawiam się, że formuła się przejadła i nawet te nowości to za mało.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #11 dnia: Września 17, 2023, 19:08:15 pm »
Ja po jedynce i spin offie mam wyłącznie niedosyt. Formuła rozgrywki, klimat, gameplay - naprawdę mało jest gier które tak gniotą. Dajcie wincyj!!!

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #12 dnia: Września 18, 2023, 11:12:20 am »
Rozgrywka nie jest niczym nowym, w sumie to seria Arkham tyle, że ze Spider-Manem. Batmanem byłem zmęczony pod części drugiej (jak dla mnie mniejszy format pierwszej części jest lepszy). Pająk ma tę zaletę, że jest bardziej mobilny, przyjemnie buja się po mieście, zaś walka przy odpowiednio dopakowanej postaci jest dość szybka. Fabularnie jest fajnie, jest widowiskowo, oprawa wizualna na wysokim poziomie, ale dla mnie robienie tego samego przez 50+ godzin zaczyna nużyć. Gdybym leciał tylko wątkiem głównym to pewnie byłoby lepiej, ale w końcu po coś ta dodatkowa zawartość jest ;).

Tak czy inaczej, to nie jest tylko problem gry Insomniac i zakładam, że wszelkie zadania poboczne w SM2 dadzą więcej przyjemności niż te z FFXVI (jestem już pod koniec gry, tylko muszę zrobić jeszcze naście side questów  :wall_bash: ). Chciałbym jednak dostać coś bardziej świeżego.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #13 dnia: Września 18, 2023, 18:27:16 pm »
Batmana ograłem 2 części i przyznam, że nawet nie skojarzyłem podobieństw mimo, ze faktycznie są.
Lubię po prostu ten klimat beztroskiego bujania na linie, tym bardziej że gram zawsze z młodym i jest to rozrywka rodzinna.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #14 dnia: Września 19, 2023, 11:29:29 am »
Bujanie jest faktycznie przyjemne, a i rozumiem, że rozrywka rodzinna to dodatkowy plus. Jak już pisałem, to na pewno będzie dobra gra. Osobiście chciałbym tylko czegoś na przełamanie formuły. Może także zmian w zadaniach dodatkowych. Jest to jednak gra dla bardzo szerokiego grona, więc np. taka walka nie stanie się bardziej angażująca, bo nie każdy to ogarnie.


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #15 dnia: Października 16, 2023, 10:25:10 am »
No dobra, jaram się bardziej ;)


lupinator

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-06-2023
  • Wiadomości: 291
  • Reputacja: 2
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #16 dnia: Października 21, 2023, 17:37:39 pm »
Pierwsze dwie godzinki miałem dominujące myśli, że za mało zmienili, ale dzisiaj gram cały dzień i bawię się wyśmienicie, bo gra nie przerywa akcji ani na moment. Czysty fun  :angel:

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 651
  • Reputacja: 253
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #17 dnia: Października 23, 2023, 15:09:30 pm »


 :o

lupinator

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-06-2023
  • Wiadomości: 291
  • Reputacja: 2
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #18 dnia: Października 23, 2023, 17:00:30 pm »
Usiadłem w piątek po pracy do gry i wstałem w niedzielę wieczorem :D Zrobienie 100% i platynowego trofeum zajęło mi w sumi 25 godzin na normalu. Gra jest szalenie łatwa, więc jeśli ktoś szuka jakiegokolwiek wyzwania to polecam hard. Przyznam szczerze, że dawno mi się nie zdarzyło tak żałować, że to już koniec. Bardzo chciałbym jeszcze coś w tym świecie porobić. Na uwagę zasługuje świetnie poprowadzone tempo rozgrywki - nie nudziłem się ani na moment i gra co chwilę dorzucała coś do pieca. Dwóch bohaterów na raz sprawdza się rewelacyjnie, fabuła jest interesująca, mankamenty z jedynki poprawione, a miasto fenomenalne. 25 godzin wydaje się dużo, ale chciałbym jeszcze drugie tyle. Świetny exclusive, a przyznam szczerze, że kupiłem od niechcenia trochę.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #19 dnia: Października 23, 2023, 20:11:05 pm »
Usiadłem w piątek po pracy do gry i wstałem w niedzielę wieczorem :D Zrobienie 100% i platynowego trofeum zajęło mi w sumi 25 godzin na normalu. Gra jest szalenie łatwa, więc jeśli ktoś szuka jakiegokolwiek wyzwania to polecam hard. Przyznam szczerze, że dawno mi się nie zdarzyło tak żałować, że to już koniec. Bardzo chciałbym jeszcze coś w tym świecie porobić. Na uwagę zasługuje świetnie poprowadzone tempo rozgrywki - nie nudziłem się ani na moment i gra co chwilę dorzucała coś do pieca. Dwóch bohaterów na raz sprawdza się rewelacyjnie, fabuła jest interesująca, mankamenty z jedynki poprawione, a miasto fenomenalne. 25 godzin wydaje się dużo, ale chciałbym jeszcze drugie tyle. Świetny exclusive, a przyznam szczerze, że kupiłem od niechcenia trochę.
To rzeczywiście bardzo szybka akcja.
Patrzę ile czasu robiłem platynę w jedynce i wychodzi 10h więcej.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #20 dnia: Października 24, 2023, 09:42:26 am »
Mi zajęło chyba jeszcze więcej. Spider Man nie był tak długi jak Horizon (który też nie był super długi jak na open world). Ciekawe, myślałem, że sequel jest równie długi. Mi to nie przeszkadza, według mnie wiele współczesnych gier niepotrzebnie się rozwleka.

Ja natomiast na początku miałem mieszanie odczucia. Wstęp jest niby widowiskowy, ale mi przeszkadzało to, jak "luźne" wydawały się mechaniki rozgrywki. Chwilę wcześniej grałem w Ragnaroka, bo chcę dokończyć platynę (została już "tylko" Gna) i przejście z tego do Pająka było trochę rozczarowujące. Do tego graficznie w cut-scenkach nie zawsze jest tak świetnie, co zaskoczyło mnie negatywnie (w końcu to pierwsze cut-scenki w grze, powinny być dopieszczone).

Później było już lepiej, znowu samo przemieszczanie się po mieście daje sporo frajdy. Ray Tracing we wszystkich trybach to jest niezły wyraz pewności siebie developera. I w sumie RT bardzo robi. Nie pamiętam już, jak to wypadało w Miles Morales i remasterze pierwszej części, ale fakt, jak wiele rzeczy się odbija i z jakim zasięgiem to prawdziwa bomba. Do tego łapię się co pewien czas na tym, jakie znaczenie może to mieć dla rozgrywki w przyszłości - np. fakt, że podczas misji skradankowej widać odbicie postaci, której należy unikać w oknie, bez wyglądania zza rogu.

Fabularnie na razie jest dobrze, gra uderza w przyjemne nuty. Zmiana bohaterów także wypada super i dodaje trochę świeżości. Ciesze się, że Insomniac dalej jest w formie i tym bardziej czekam na Wolverine'a.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 02, 2023, 12:51:37 pm »
Niemiec po raz kolejny (podobnie było po premierze Ratcheta) wziął na spytki Kierownika Technologii w Insomniac. Jest trochę ciekawych rzeczy, w tym oczywiście o RT - np. Fitzgerald stwierdził, że dopiero w tym roku uznali, iż będzie we wszystkich trybach.



Przy okazji skrobnę co nieco, bo jestem chyba za połową gry. Przede wszystkim jestem bardzo miło zaskoczony tym, że gra nie nuży. W poprzednich dwóch odsłonach niestety po pewnym czasie robiło się dość monotonnie. Walka ciągle taka sama, wszystkie znajdźki, zadania poboczne były odhaczaniem zadań z listy. Dlatego granie w coś takiego po raz trzeci nie napawało mnie optymizmem, tym bardziej, że teoretycznie niewiele się zmieniło w tej kwestii. To co jednak zrobiło dla mnie różnicę to balans. Wszystko wydaje się bardziej płynne, poszczególne rzeczy poboczne wpadają po kolei i nie przytłaczają. Fajnie dopełniają się misje główne i rzeczy dodatkowe. W większości mają swoją historię. Dzięki temu gra ma fajny rytm i przykuwa do TV.

Same walki stały się bardziej dynamiczne, niektóre są dość intensywne, bo zarzucani jesteśmy dużą liczbą przeciwników i to takich, którzy wymagają nieco innych strategi (ten element można by jeszcze pchnąć dalej). Gra często pcha gracza w kierunku bezpośredniej konfrontacji, a mniej w stronę załatwiania wszystkich pojedynczo (co dalej się zdarza i jest miłą odmianą, zwłaszcza dzięki opcji ustawiania własnych lin z pajęczyny).

Historia także idzie fajnym torem, choć raczej przewidywalnym. Dobrze, że są zmiany względem komiksów (a przynajmniej tych bardziej znanych historii ze świata SM). Fakt, że mamy dwóch bohaterów daje inną perspektywę i po prostu, w tego typu scenariuszu, jest niezbędne.

Podsumowując, balans to jest to, co Insomniac znacząco poprawił i odświeżyło to dla mnie całą grę. Kto wie, może nawet po zakończeniu stwierdzę, że z niecierpliwością oczekuję finałowej części trzeciej (bo ta pewnie będzie).

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 30, 2023, 08:58:40 am »
Udało mi się kupić tanio kod na pobranie i jutro zaczynam. Pierwszą i jedyną platynę zrobiłem w jedynce więc przy 2 na pewno się wkręcę na maxa  :)

Jestem na samym końcu, giera mega uproszczona i jak dla mnie to na plus i na minus. Miles jest tu potrzebny jak eskimosowi zamrażalnik, moim zdaniem psuje trochę klimat spider pitera. Nie wiem czy kupię dodatek bo u mnie nastąpiło już delikatne zmęczenie materiału...
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2023, 09:13:37 am wysłana przez sieq »

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 09, 2024, 10:24:27 am »
Platynka wleciała :-) Giera bardzo przyjemna, mogła by być nieco bardziej wymagająca. :P

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 09, 2024, 19:51:28 pm »
Udało mi się kupić tanio kod na pobranie i jutro zaczynam. Pierwszą i jedyną platynę zrobiłem w jedynce więc przy 2 na pewno się wkręcę na maxa  :)

Jestem na samym końcu, giera mega uproszczona i jak dla mnie to na plus i na minus. Miles jest tu potrzebny jak eskimosowi zamrażalnik, moim zdaniem psuje trochę klimat spider pitera. Nie wiem czy kupię dodatek bo u mnie nastąpiło już delikatne zmęczenie materiału...
Uuu, to kolega chyba nie widział instruktażowych filmików Insomniac na www. Inkluzywność  :lol: ponad wszystko.
Mnie ten bełkot bardziej zmęczył niż kolejny open world. Na szczęście Sony teraz robi 1 grę aaa na rok, więc do premiery kolejnego tytułu odsapnę.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 17, 2024, 11:12:57 am »
Ależ ta gierka jest świetna. Jakby mi to ktoś włączył pod koniec lat 90/na początku 2000 jak się jarałem słynną animacją z pająkiem, to bym się chyba posikał ze szczęscia. Spełnienie marzeń małego dzieciaka sprzed 20 lat.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 17, 2024, 14:24:00 pm »
Moje trzy grosze po ukończeniu Spider-Man 2 leżą niedokończone od dwóch (?) miesięcy, więc w końcu zmobilizowałem się do ich wrzucenia.

Czapki z głów przed Insomniac Games. Pomimo moich wątpliwości, dostarczyli świetną kontynuację Człowieka Pająka, prawdziwy blockbuster. Ba, to taki z rodzaju udanych, a nie ten co ma tylko efekty specjalne i więcej nic. Co prawda nie jest idealnie, mają jeszcze sporo do poprawienia, jednak po raz kolejny dostarczają grę, która daje dużo przyjemności. Patrzcie developerzy, można zrobić grę na ok 35h, która daje satysfakcję, ma sporą zawartość, ale nie jest przy tym napompowana tak, że w połowie zaczyna się spoglądać w kierunku innych tytułów. Ale po kolei (będą SPOILERY):

- fabularnie jest chyba trochę gorzej niż w pierwszej części. Według mnie problem polega na tym, że niektóre wątki dostają za mało czasu (np. relacja z Harrym), a inne za dużo. Dlatego nie wszystkie momenty wywołują oczekiwane emocje. Pod koniec gry fabuła leci tak szybko, że gracz musi trochę ograniczyć myślenie. Niemniej jest dobrze, czasem nawet bardzo, każdy z Pająków dostaje swoje sceny i wątki, które ich wzbogacają i rozwijają.

- dwie postacie do sterowania to świetny patent, bardzo fajnie pasuje do gry. Przełączanie się samemu, czy poprzez narzucony scenariusz jest odświeżające i napędza historię. Wyszło bardzo naturalnie, ale szkoda, iż Insomniac nie poszło o krok dalej. Przede wszystkim fajnie, gdyby każdy Pająk był inny w rozgrywce. Niestety, ale sposób walki obu jest zbyt podobny. Dopiero symbiot trochę zmienia, ale bardziej ze względu na siłę jaką dysponuje. Najlepiej obrazowało to niszczenie gniazd, gdzie Parker ze swoim białym symbiotem spisywał się lepiej niż Morales. Można by to bardziej rozwinąć.

- walka nie zmieniła się zbytnio, ale wydaje mi się, że jest teraz więcej przeciwników. Ponadto developer często sam dokonuje wyboru, w jaki sposób podejdziemy do danej sceny i zamiast skradać się, rzuca gracza w sam środek walki. Efekt jest jednak taki, że ten element gry zyskał na dynamice. To wciąż proste klepanie tych samych przycisków, ale częściej trzeba robić uniki, riposty, do tego dochodzą umiejętności specjalne i gadżety. Potyczki nie były nużące, nawet pod koniec gry. 

- przeciwnicy mogliby bardziej różnić się stylem walki. Fajnie byłoby, gdyby wymagali różnych strategii, zamiast tego z każdą ekipą walczy się podobnie, jedynie symbioty pod koniec są nieco bardziej wymagające z racji większej siły i dodatkowych umiejętności.

- misje MJ wracają i wydaje mi się, że są lepsze niż poprzednio, bo kobieta przestała być bezbronna. Z drugiej strony, ten fakt niestety jest mało realistyczny, bo rozkłada ona na łopatki zbyt wielu łowców (niby miała kurs samoobrony), ale z drugiej strony to gra na podstawie komiksów. Traktuję to jako urozmaicenie, choć wysyłanie jej do gniazda symbiotów chyba nie było dobrym rozwiązaniem ;).

- gra Venomem była dla mnie sporym zaskoczeniem. Bardzo miłym, bo choć to tylko krótki wycinek gry, to sam fakt, że dostajemy w swoje ręce tak niszczycielską siłę, jest mega. Jedyne co kuło mnie w oczy to brak brutalności - część animacji była zrobiona tak jakby nagle wszedł ktoś z działu cenzury i powiedział "tak nie możecie zrobić". W związku z tym, wycięto drastyczne części i jest takie poczucie, iż powinno być coś dalej, ale zostało ucięte. Szkoda.

- bossowie są tylko ok, fajnie byłoby, gdyby wymagali różnych strategii. Insomiac trochę bawił się tym pomysłem przy okazji Kravena i Petera z symbiotem, ale to za mało. Po części to kwestia pomysłów, ale wydaje mi się, iż wychodzą tu braki prostego systemu walki. Może powinny być bardziej unikalne i złożone z sekwencji?

- w grze trochę postaci ginie, co mi się podoba (choć brutalności tutaj nie ma). Szkoda tylko, że większości tych zgonów gracz nie widzi, tylko dowiaduje się w inny sposób. Choć koniec Kravena był całkiem niezły (wiadomo, mogło być bardziej dosadnie, ale i tak wyszło dobrze). Oby Wolverine poszedł w tej kwestii dalej.

- o dodatkowych zadaniach i znajdźkach już chyba pisałem w pierwszych wrażeniach, ale warto podkreślić, że są one fajnie wprowadzone. Nie ma tu efektu przytłoczenia i przesady przy zdobywaniu pucharków. Wszystko zdobywa się dość naturalnie pomiędzy misjami, co jest mała odskocznią od pozostałych zajęć. Jedynie uganianie się za robo-ptakami było lekko denerwujące, aż do czasu (ostatniego ptaka :D ) gdy zdałem sobie sprawę, iż źle skręcałem (za delikatnie wychylałem gałkę, przez co Pająk nie zakręcał tak ostro jak było potrzeba).

- to co mi się nie podobało to te lokalne przestępstwa. To takie zapchaj dziury, mogłoby być więcej ich typów, albo mogłyby prowadzić do randomowo do czegoś większego (jakiegoś questa?). Największym problemem był dla mnie brak wymieszania - gdy pojawiła się sekta czcząca ogień, wszystkie przestępstwa dotyczyły ich. Podobnie symbioty. Zupełnie jakby wszyscy inni się pochowali. W związku z tym szybko zacząłem ich unikać.

- wizualnie jest dobrze, ale mam za bardzo wrażenie, że patrzę na grę z PS4. Ray Tracing jest super, tutaj należą się duże pochwały. Jak już pisałem, fajnie byłoby to wykorzystać w rozgrywce, tak jak w misji w szkole (odbicia postaci, przed którymi mamy się chować). Według mnie miasto potrzebuje dodatkowej warstwy szczegółów na poziomie chodnika i dachów. Jest ok, ale mogłoby być lepiej. Postacie wciąż są pomiędzy realizmem a stylizacją, co czasem daje takie sobie efekty. Myślę, że Peter Parker z oryginału prezentował się lepiej. Chyba nawet wersja z remastera robiła lepsze wrażenie, ale to może być kwestia włosów - takie oklapnięte jak te w Dwójce dają poczucie takiej... zwyczajności. Widać też, że włosy na spline'ach mają swoje ograniczenia, ale to zrozumiałe - to bardzo ciężki efekt (niestety). To co jednak robi lub nie robi robotę to nierówne oświetlenie. Są cut-sceny fabularne, gdzie światło jest dość przeciętnie ustawione i widać różne uproszczenia (np. przeciekające światło, brak cieni, itp.). Rozumiem coś takiego w pobocznych wstawkach, ale nie głównych. Z drugiej strony są takie cut-scnki, gdzie światło jest ustawione tak, że podkreśla modele, jakość tekstur, do tego glossiness/roughness są ustawione na większy połysk i nagle patrzymy na coś niemal jakości CGI (np. scenka zaraz po tym jak Miles zdejmuje z Petera symbiot i rozmawiają na dachu). Szkoda, że nie zrobili tego w taki sposób wszędzie. Tak czy inaczej zrobiłem sporo screenów, bo gra i tak wygląda świetnie, niebo, pomimo, że nie ma symulacji czy wolumetrycznych chmur, prezentuje się genialnie ze względu na artystyczne walory.

- fajnie, że miasto zmienia się wizualnie, reagując na ostatnie wydarzenia. Z jednej strony jest to wizualne zróżnicowanie, z drugiej przypomina o tym, co jeszcze niedawno robiliśmy i jest bardziej naturalne (zwłaszcza ten piasek na początku).

- powtórzę to co napisałem przy okazji pierwszej części - chciałbym jakieś misje z poziomu ulicy. Coś tam niby jest (spotkanie z Harrym, Marry Jane skradająca się między domami), ale chciałbym więcej i inaczej. Specyfika Spider-Mana trochę temu przeczy, ale z pewnością da się coś tu jeszcze dorzucić (innego niż wesołe miasteczko ;) ). W tej grze dużo czasu spędza się w wyższych partiach miasta, fajnie byłoby częściej "schodzić na ziemię", nie tylko w dynamicznych sekcjach.

Balans, to jedna z rzeczy, które udały się Insomniac świetnie w przypadku Spider-Man 2. Jest to coś co sprawiło, iż gra pomimo braku większych zmian i tego, że tak naprawdę to już trzecia odsłona, wciąż daje dużo satysfakcji. Pisałem już dwa razy, że następna część potrzebuje więcej nowości. Dwa razy zostałem miło zaskoczony (choć przy Miles Morales mniej, ale też to było dopiero druga gra z serii i na dodatek mniejsza), pomimo, że Insomniac dalej robi to samo. I tym razem uważam, że potrzeba coś tu zmienić, zwłaszcza, jeśli studio chciałoby powalczyć o nagrody za grę roku. Tym razem jednak piszę to z większym spokojem, bo widzę, że nawet pomimo tego studio radzi sobie świetnie. To kolejny ich sukces, a gry dostarczają w ilościach hurtowych (i według wycieku nie zamierzają zwolnić). Może więc lepiej im zaufać i poczekać na część trzecią (tak wiem, po drodze będzie jeszcze coś na wzór Miles'a, tylko z Venomem albo kobietą pająkiem ;) ).

A właśnie, skoro o przyszłości, to ciekawi mnie co będzie dalej. Widząc zakończenie nie miałem wrażenia, że Insomniac odsuwa Parkera na bok. Co najwyżej dają mu odpocząć do następnej numerowanej odsłony (jak w przypadku Miles'a). Wypowiedź pracowników Insomniac może jest za bardzo rozdmuchana, ale daje poczucie niepewności. Dla mnie Pająkiem zawsze będzie Parker, tak to się zaczęło i trwało latami. Miles jest fajną odskocznią, ale uważam, że to historia Petera, tym bardziej, iż nawet zakończenie Dwójki jasno wskazuje na przeciwników z nim związanych. Mam nadzieję, że Insomniac nie zepchnie postaci na boczny tor, bo oczywiście może on być wciąż obecny i zaangażowany, ale w inny sposób. Ja tego nie chcę i myślę, że spora część fanów także. Dlatego spodziewam się, że raczej układ sił będzie podobny w SM3. Natomiast sam chciałbym, aby kontynuacja wprowadziła wątek Petera mutującego w prawdziwego pająka (w sumie to byłoby to podobne do Venoma w Dwójce). Do tego można by dorzucić X-Men'ów, tak jak w serialu animowanym (w komiksach chyba też tak to wyglądało).



-

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 17, 2024, 15:41:40 pm »
(będą SPOILERY)
To się odniosę pewnie po weekendzie ;)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 19, 2024, 11:44:53 am »
Parker w odstawkę to jak martwy Joel na początku gry - to się nie może dobrze skończyć. Jedyny podobny przypadek "wymiany" bohatera, który przyjąłem ciepło to Batman Beyond.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 19, 2024, 12:49:38 pm »
Parker w odstawkę to jak martwy Joel na początku gry

Nie zgodzę się, Parker i Morales to jednak podobne postacie. Nie identyczne, dodatkowo wielu starszych fanów ma sentyment do Petera, jednak ostatecznie taka zmiana nie zmienia ostatecznie dużo. Osobiście jej nie chcę, ale jeśli taka będzie decyzja Insomniac i gra wciąż będzie dobra, to ją zaakceptuję.

to się nie może dobrze skończyć.

No nie wiem, The Last of Us na tym nie straciło ;). Wiem, że nie każdy jest fanem tego, choć sam wolałbym Joela, wiem czemu to zrobili, pisałem o tym przy okazji swojej opinii na temat Part II. Ostatecznie było to ważne, potrzebne i wyszła z tego świetna kontynuacja. Skończyło się raczej dobrze, przynajmniej dla wielu graczy.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 19, 2024, 14:26:28 pm »
Chwila, jak TLOU na tym nie straciło, przecież ludzie do tej pory mają za złe uśmiercenie tej postaci.
Średnia użytkowników na meta jest katastrofalna, gra też nie sprzedała się nie wiadomo jak dobrze jak na taki ogromny tytuł i zapewniam cię nie przez tęczowe afery a właśnie przez burdel fabularny z uśmierceniem Joela included.

Dla wielu? Wątpię, wystarczy poczytać gdziekolwiek komentarze na ten temat.
Może z 20% fanów ten zabieg spasował, nie więcej.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 19, 2024, 15:23:01 pm »
Zgoda 100%, jedyne co ta śmierć wniosła dobrego, to rozgłos. Takiej gówboburzy dawno nie było w świecie gejmingu. Ja osobiście nie widzę plusów zastąpienia Joela koksiarą. Mogli go zabić, zostawić samą Ellie, mogli go zostawić przy życiu ale już nie jako grywalną postać, zrobili IMO najgorsze co mogli, bo zmusili mnie do grania postacią, którą w życiu bym nie grał gdybym miał wybór.

Mając wybór w SM2, unikam grania jako Miles.
No jakoś mi nie leży ta postać, wolę błękitno-czerwonego Spidey'a i kropka. Nawet Miles Morales jako gra w swojej formie bardziej przypomina jakieś duże dlc bardziej niż pełnowartościowy tytuł...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2024, 15:31:07 pm wysłana przez andryush »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 19, 2024, 15:34:56 pm »
Niektórzy mają za złe, ale nie wszyscy. A nawet jeśli mają, to wciąż uważają, że to świetna gra. Średnia na meta to żaden wyznacznik, o czym wiemy wszyscy od dawna. Jak sobie popatrzysz na oceny i komentarze, to widać, że większość to banda dzieci (w tym dorosłych dzieci), które są złe, bo deweloper zrobił im krzywdę. Żeby zrobić na złość wystawiają śmiesznie niskie oceny, bez solidnej argumentacji. Żeby chociaż napisali, że chodzi o Joela, to przynajmniej byłoby uczciwie.

W kwestii sprzedaży, po dwóch latach było 10 milionów, dla porównania część pierwsza w analogicznym czasie sprzedała się w 6 milionach. Czy wynik za kilka lat będzie równie dobry co części pierwszej po wielu latach? Czas pokaże, ale na chwilę obecną według mnie sprzedaje się bardzo dobrze, a w okolicach premiery drugiego sezonu będzie pewnie kolejny skok.

Z komentarzami jest tak, że najgłośniej krzyczą ci, którym coś się nie podoba. Poza tym, ja widzę wciąż dużo pozytywnych komentarzy i fanów, którzy wspierają studio. Ciężko jest na tej podstawie wyciągać jednoznaczne wnioski. Jak już pisałem, ja nie krytykuję ludzi za to, że wyrażają swoją opinię, ale w konstruktywny sposób. Niemniej argumenty typu "zginął w beznadziejny sposób" są słabe, o czym już kiedyś pisałem. Zginął jak każdy inny w tym świecie, bo koniec końców jest zwykłym człowiekiem. Z pozycji bohatera wszystko wygląda inaczej. Sama jego śmierć jest dość logiczna, sequel musiał być mocny jak oryginał.

Teraz pytanie, czym będą chcieli temu dorównać w części trzeciej. Obstawiam, że wróci kwestia lekarstwa i śmierć Ellie. Może nawet zacznie się ona zmieniać i będziemy grać postacią, która jest zakażona (takie ostatnie godziny przed końcem). Może bohaterką będzie dziecko Diny, albo Abby wróci po Ellie właśnie w sprawie lekarstwa.

Zgoda 100%, jedyne co ta śmierć wniosła dobrego, to rozgłos. Takiej gówboburzy dawno nie było w świecie gejmingu. Ja osobiście nie widzę plusów zastąpienia Joela koksiarą. Mogli go zabić, zostawić samą Ellie, mogli go zostawić przy życiu ale już nie jako grywalną postać, zrobili IMO najgorsze co mogli, bo zmusili mnie do grania postacią, którą w życiu bym nie grał gdybym miał wybór.

Jak już pisałem - dla mnie kontynuacja TLoU była zbędna, ta historia była świetna i mogła zostać w takim miejscu w jakim się skończyła. Nie trzeba było tego ruszać i niech każdy sam sobie dopowie, co było dalej. Można z tego zrobić dużo rzeczy, które jednak nie musiałyby być dobrymi grami. Jeśli już robić następną część, to z nowymi bohaterami, w innym miejscu/kraju. Zacząć od nowa, ale w tym świecie.

Tu przypomina mi się zakończenie Mrocznej Wieży Stephena Kinga (książka, nie film), gdzie autor pod koniec przedostatniego rozdziału napisał coś w stylu "w tym miejscu możesz skończyć czytać i uznać to za szczęśliwe zakończenie". Następny rozdział z właściwym końcem nie jest zbyt szczęśliwy. I tak jest z kontynuacją TLoU - to nie mogło się dobrze skończyć, a może raczej zacząć. Początek musiał być mocny, podobnie jak podwaliny całej historii. I tak właśnie się stało jest to historia o zemście i do czego ona może zaprowadzić. A Joel był naturalnym i najlepszym wyborem (tak naprawdę mogły być to tylko dwie osoby - Joel albo Ellie, gdzie śmierć tej drugiej podkopywałaby sens części pierwszej). Dzięki temu dostaliśmy wiele świetnych scen, końcówka wciąż rozwala na łopatki (rozmowa Joela i Ellie na dzień przed jego śmiercią). Gra jako Abby zaś to odważna decyzja, która ma pokazać, że w tym świecie nic nie jest czarno białe, nie ma tych dobrych i całej reszty, w domyśle "tych złych".
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2024, 15:56:32 pm wysłana przez Zielarz »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 19, 2024, 19:25:17 pm »
Jakoś jedynka nie została zjechana przez bandę dzieciaków gdzie nota wynosi 9.2 a nie 5.8 dla dwójki

Nie odmawiam jej świetności co to to nie.
Sam był wystawił powiedzmy 9-/10 a to jest cholerne wysoko u mnie.
Jedna z najlepszych gier poprzedniej generacji.
Nie zmienia to jednak faktu, że potraktowała prawdziwych fanów z buta i dlatego jej się oberwało. Joel, tęcza, feminizm, burdel fabularny itd.
Nie tego się oczekiwało po kontynuacji jednej z najlepszych gier wszech czasów.
Niech kończą serie jak najszybciej w part 3 i może jeszcze jakiś part 0 z Joelem.

Punisher to jedyne nowe IP jakie od ND chciałbym dostać.
Może tam obyłoby się bez truskawkowych przekazów.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 19, 2024, 21:47:09 pm »
Jakoś jedynka nie została zjechana przez bandę dzieciaków gdzie nota wynosi 9.2 a nie 5.8 dla dwójki


Jedynka mogła być zjechana co najwyżej przez fanboy’ów Xboxa, bo takie rzeczy spotykały wtedy exy. Dwójka niektórych wkurzyła i takie są efekty. Sam piszesz, że pomimo, iż masz problem z wyborami ND, to jednak grę wysoko oceniasz. Tamci wolą jednak tupać nóżką i dawać 1/10 (a nawet 0, aż dziwię się, że coś takiego jest możliwe ;) ).


Nie tego się oczekiwało po kontynuacji jednej z najlepszych gier wszech czasów.


Trzeba uważać na to czego się pragnie ;). A tak na serio, gdyby zrobili grę tak, jak oczekiwaliby tego fani (oceniam po wpisach z forum), to wyszłoby to co już było, bardzo przewidywalne i mdłe. Nie byłby to materiał na GOTY, co najwyżej bardzo bezpieczny sequel. Albo Joel zginąłby śmiercią bohatera jak przystało na produkcję Made in USA.

Choć wierzę, że Punisher od ND mógłby być świetny, to jednak wolałbym nie. Raz, za dużo już Marvela w grach. Dwa, może to mieć swoje ograniczenia narzucone właśnie przez studio dające licencję. W serialu Netflixa było to całkiem dobrze wyważone, ale jednak swoje ograniczenia miało. To jednak inna platforma.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 22, 2024, 09:35:45 am »
Moje trzy grosze po ukończeniu Spider-Man 2 leżą niedokończone od dwóch (?) miesięcy, więc w końcu zmobilizowałem się do ich wrzucenia.

Czapki z głów przed Insomniac Games. Pomimo moich wątpliwości, dostarczyli świetną kontynuację Człowieka Pająka, prawdziwy blockbuster. Ba, to taki z rodzaju udanych, a nie ten co ma tylko efekty specjalne i więcej nic. Co prawda nie jest idealnie, mają jeszcze sporo do poprawienia, jednak po raz kolejny dostarczają grę, która daje dużo przyjemności. Patrzcie developerzy, można zrobić grę na ok 35h, która daje satysfakcję, ma sporą zawartość, ale nie jest przy tym napompowana tak, że w połowie zaczyna się spoglądać w kierunku innych tytułów. Ale po kolei (będą SPOILERY):

- fabularnie jest chyba trochę gorzej niż w pierwszej części. Według mnie problem polega na tym, że niektóre wątki dostają za mało czasu (np. relacja z Harrym), a inne za dużo. Dlatego nie wszystkie momenty wywołują oczekiwane emocje. Pod koniec gry fabuła leci tak szybko, że gracz musi trochę ograniczyć myślenie. Niemniej jest dobrze, czasem nawet bardzo, każdy z Pająków dostaje swoje sceny i wątki, które ich wzbogacają i rozwijają.

- dwie postacie do sterowania to świetny patent, bardzo fajnie pasuje do gry. Przełączanie się samemu, czy poprzez narzucony scenariusz jest odświeżające i napędza historię. Wyszło bardzo naturalnie, ale szkoda, iż Insomniac nie poszło o krok dalej. Przede wszystkim fajnie, gdyby każdy Pająk był inny w rozgrywce. Niestety, ale sposób walki obu jest zbyt podobny. Dopiero symbiot trochę zmienia, ale bardziej ze względu na siłę jaką dysponuje. Najlepiej obrazowało to niszczenie gniazd, gdzie Parker ze swoim białym symbiotem spisywał się lepiej niż Morales. Można by to bardziej rozwinąć.

- walka nie zmieniła się zbytnio, ale wydaje mi się, że jest teraz więcej przeciwników. Ponadto developer często sam dokonuje wyboru, w jaki sposób podejdziemy do danej sceny i zamiast skradać się, rzuca gracza w sam środek walki. Efekt jest jednak taki, że ten element gry zyskał na dynamice. To wciąż proste klepanie tych samych przycisków, ale częściej trzeba robić uniki, riposty, do tego dochodzą umiejętności specjalne i gadżety. Potyczki nie były nużące, nawet pod koniec gry. 

- przeciwnicy mogliby bardziej różnić się stylem walki. Fajnie byłoby, gdyby wymagali różnych strategii, zamiast tego z każdą ekipą walczy się podobnie, jedynie symbioty pod koniec są nieco bardziej wymagające z racji większej siły i dodatkowych umiejętności.

- misje MJ wracają i wydaje mi się, że są lepsze niż poprzednio, bo kobieta przestała być bezbronna. Z drugiej strony, ten fakt niestety jest mało realistyczny, bo rozkłada ona na łopatki zbyt wielu łowców (niby miała kurs samoobrony), ale z drugiej strony to gra na podstawie komiksów. Traktuję to jako urozmaicenie, choć wysyłanie jej do gniazda symbiotów chyba nie było dobrym rozwiązaniem ;).

- gra Venomem była dla mnie sporym zaskoczeniem. Bardzo miłym, bo choć to tylko krótki wycinek gry, to sam fakt, że dostajemy w swoje ręce tak niszczycielską siłę, jest mega. Jedyne co kuło mnie w oczy to brak brutalności - część animacji była zrobiona tak jakby nagle wszedł ktoś z działu cenzury i powiedział "tak nie możecie zrobić". W związku z tym, wycięto drastyczne części i jest takie poczucie, iż powinno być coś dalej, ale zostało ucięte. Szkoda.

- bossowie są tylko ok, fajnie byłoby, gdyby wymagali różnych strategii. Insomiac trochę bawił się tym pomysłem przy okazji Kravena i Petera z symbiotem, ale to za mało. Po części to kwestia pomysłów, ale wydaje mi się, iż wychodzą tu braki prostego systemu walki. Może powinny być bardziej unikalne i złożone z sekwencji?

- w grze trochę postaci ginie, co mi się podoba (choć brutalności tutaj nie ma). Szkoda tylko, że większości tych zgonów gracz nie widzi, tylko dowiaduje się w inny sposób. Choć koniec Kravena był całkiem niezły (wiadomo, mogło być bardziej dosadnie, ale i tak wyszło dobrze). Oby Wolverine poszedł w tej kwestii dalej.

- o dodatkowych zadaniach i znajdźkach już chyba pisałem w pierwszych wrażeniach, ale warto podkreślić, że są one fajnie wprowadzone. Nie ma tu efektu przytłoczenia i przesady przy zdobywaniu pucharków. Wszystko zdobywa się dość naturalnie pomiędzy misjami, co jest mała odskocznią od pozostałych zajęć. Jedynie uganianie się za robo-ptakami było lekko denerwujące, aż do czasu (ostatniego ptaka :D ) gdy zdałem sobie sprawę, iż źle skręcałem (za delikatnie wychylałem gałkę, przez co Pająk nie zakręcał tak ostro jak było potrzeba).

- to co mi się nie podobało to te lokalne przestępstwa. To takie zapchaj dziury, mogłoby być więcej ich typów, albo mogłyby prowadzić do randomowo do czegoś większego (jakiegoś questa?). Największym problemem był dla mnie brak wymieszania - gdy pojawiła się sekta czcząca ogień, wszystkie przestępstwa dotyczyły ich. Podobnie symbioty. Zupełnie jakby wszyscy inni się pochowali. W związku z tym szybko zacząłem ich unikać.

- wizualnie jest dobrze, ale mam za bardzo wrażenie, że patrzę na grę z PS4. Ray Tracing jest super, tutaj należą się duże pochwały. Jak już pisałem, fajnie byłoby to wykorzystać w rozgrywce, tak jak w misji w szkole (odbicia postaci, przed którymi mamy się chować). Według mnie miasto potrzebuje dodatkowej warstwy szczegółów na poziomie chodnika i dachów. Jest ok, ale mogłoby być lepiej. Postacie wciąż są pomiędzy realizmem a stylizacją, co czasem daje takie sobie efekty. Myślę, że Peter Parker z oryginału prezentował się lepiej. Chyba nawet wersja z remastera robiła lepsze wrażenie, ale to może być kwestia włosów - takie oklapnięte jak te w Dwójce dają poczucie takiej... zwyczajności. Widać też, że włosy na spline'ach mają swoje ograniczenia, ale to zrozumiałe - to bardzo ciężki efekt (niestety). To co jednak robi lub nie robi robotę to nierówne oświetlenie. Są cut-sceny fabularne, gdzie światło jest dość przeciętnie ustawione i widać różne uproszczenia (np. przeciekające światło, brak cieni, itp.). Rozumiem coś takiego w pobocznych wstawkach, ale nie głównych. Z drugiej strony są takie cut-scnki, gdzie światło jest ustawione tak, że podkreśla modele, jakość tekstur, do tego glossiness/roughness są ustawione na większy połysk i nagle patrzymy na coś niemal jakości CGI (np. scenka zaraz po tym jak Miles zdejmuje z Petera symbiot i rozmawiają na dachu). Szkoda, że nie zrobili tego w taki sposób wszędzie. Tak czy inaczej zrobiłem sporo screenów, bo gra i tak wygląda świetnie, niebo, pomimo, że nie ma symulacji czy wolumetrycznych chmur, prezentuje się genialnie ze względu na artystyczne walory.

- fajnie, że miasto zmienia się wizualnie, reagując na ostatnie wydarzenia. Z jednej strony jest to wizualne zróżnicowanie, z drugiej przypomina o tym, co jeszcze niedawno robiliśmy i jest bardziej naturalne (zwłaszcza ten piasek na początku).

- powtórzę to co napisałem przy okazji pierwszej części - chciałbym jakieś misje z poziomu ulicy. Coś tam niby jest (spotkanie z Harrym, Marry Jane skradająca się między domami), ale chciałbym więcej i inaczej. Specyfika Spider-Mana trochę temu przeczy, ale z pewnością da się coś tu jeszcze dorzucić (innego niż wesołe miasteczko ;) ). W tej grze dużo czasu spędza się w wyższych partiach miasta, fajnie byłoby częściej "schodzić na ziemię", nie tylko w dynamicznych sekcjach.

Balans, to jedna z rzeczy, które udały się Insomniac świetnie w przypadku Spider-Man 2. Jest to coś co sprawiło, iż gra pomimo braku większych zmian i tego, że tak naprawdę to już trzecia odsłona, wciąż daje dużo satysfakcji. Pisałem już dwa razy, że następna część potrzebuje więcej nowości. Dwa razy zostałem miło zaskoczony (choć przy Miles Morales mniej, ale też to było dopiero druga gra z serii i na dodatek mniejsza), pomimo, że Insomniac dalej robi to samo. I tym razem uważam, że potrzeba coś tu zmienić, zwłaszcza, jeśli studio chciałoby powalczyć o nagrody za grę roku. Tym razem jednak piszę to z większym spokojem, bo widzę, że nawet pomimo tego studio radzi sobie świetnie. To kolejny ich sukces, a gry dostarczają w ilościach hurtowych (i według wycieku nie zamierzają zwolnić). Może więc lepiej im zaufać i poczekać na część trzecią (tak wiem, po drodze będzie jeszcze coś na wzór Miles'a, tylko z Venomem albo kobietą pająkiem ;) ).

A właśnie, skoro o przyszłości, to ciekawi mnie co będzie dalej. Widząc zakończenie nie miałem wrażenia, że Insomniac odsuwa Parkera na bok. Co najwyżej dają mu odpocząć do następnej numerowanej odsłony (jak w przypadku Miles'a). Wypowiedź pracowników Insomniac może jest za bardzo rozdmuchana, ale daje poczucie niepewności. Dla mnie Pająkiem zawsze będzie Parker, tak to się zaczęło i trwało latami. Miles jest fajną odskocznią, ale uważam, że to historia Petera, tym bardziej, iż nawet zakończenie Dwójki jasno wskazuje na przeciwników z nim związanych. Mam nadzieję, że Insomniac nie zepchnie postaci na boczny tor, bo oczywiście może on być wciąż obecny i zaangażowany, ale w inny sposób. Ja tego nie chcę i myślę, że spora część fanów także. Dlatego spodziewam się, że raczej układ sił będzie podobny w SM3. Natomiast sam chciałbym, aby kontynuacja wprowadziła wątek Petera mutującego w prawdziwego pająka (w sumie to byłoby to podobne do Venoma w Dwójce). Do tego można by dorzucić X-Men'ów, tak jak w serialu animowanym (w komiksach chyba też tak to wyglądało).



-
Przeczytałem i mam bardzo podobne odczucia. Świetnie się bawiłem z tą grą. Co do kolejnych części:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

A co do spinn-offa z Venomem
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 22, 2024, 12:59:01 pm »
Odpowiadając na spoilery:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 22, 2024, 13:32:36 pm »
Odpowiadając na spoilery:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 22, 2024, 14:12:13 pm »
Peter o nim gdzieś wspominał chyba. Nie wiem czy wtedy, bo jak to kojarzę jako taką randomową wzmiankę o swojej konkurencji z gazety.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 365
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Marvel's Spider-Man 2
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 22, 2024, 15:28:47 pm »
Peter o nim gdzieś wspominał chyba. Nie wiem czy wtedy, bo jak to kojarzę jako taką randomową wzmiankę o swojej konkurencji z gazety.
To nie wtedy, bo
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)