Autor Wątek: Warhammer 40k: Space Marine 2  (Przeczytany 6075 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Warhammer 40k: Space Marine 2
« dnia: Grudnia 10, 2021, 11:52:20 am »


Jak ja się cieszę, że wracają z tym IP. Niedawno myślałem właśnie, że fajnie gdyby ktoś zrobił grę tego typu i bęc, jest :) (to jeszcze może Dawn of War tylko tak dobry jak pierwszy?). Ech, niech to będzie chociaż dobra gra, proszę...

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 28, 2021, 14:13:03 pm »
Jako miłośnik 40K - czekam. Pierwsza część była całkiem niezła (ale raczej mało 'grimdark'owa). Mam nadzieję, że kontynuacja będzie mroczniejsza. Swoją drogą, dziwię się, że nie ma więcej AAA gier z tego uniwersum! Możnaby w nim osadzić dosłownie każdy typ rozgrywki.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 28, 2021, 17:13:24 pm »
W sumie sporo gier w uniwersum 40k wyszło, ale takie typowe AAA pewnie na palcach jednej ręki idzie policzyć.

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 28, 2021, 20:50:45 pm »
W sumie sporo gier w uniwersum 40k wyszło, ale takie typowe AAA pewnie na palcach jednej ręki idzie policzyć.

Dokładnie! Szkoda, że GW nie zabiega o coś większego niż tylko gry indie i wątpliwej jakości mobilne produkty.

Liczę na jakiegoś 40K (a najlepiej 30K!!!) Total War'a w niedalekiej przyszłości.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 29, 2021, 21:48:53 pm »
Wydaje mi się, że powodów jest kilka. Przede wszystkim Game Workshop - ich licencja swoje kosztuje. Przy dużych grach AAA może to się nie opłacać wydawcom. Choć ostatnio więcej jest gier na licencji popularnego bitewniaka, więc może zeszli z oczekiwań. Chyba ostatnio sprzedaż im siadła (popularność drukarek 3D trochę zmniejszyła popyt), więc może zmienili podejście. Choć od dużych wydawców wciąż mogą oczekiwać dużo. Druga sprawa to sam Warhammer - jest specyficzny. Gry są raczej skierowane głównie do fanów marki, więc ograniczonego grona. Co prawda chyba jest pokaźne, ale wciąż może to stanowić przeszkodę. Gra na licencji z tego świata musi spełnić szereg wymogów (design i stylistyka, historia), które stanowią ograniczenia.

Choć jestem ciekaw jak by wyglądał taki dojrzały WH40k. Ze świetnie napisanymi postaciami, wciągającą historią, wpisaną w otoczkę tego świata. Brutalny, z bardziej realistyczną i brudną szatą wizualną. Może kiedyś.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 05, 2022, 09:45:50 am »
Odpaliłem wczoraj na PC oryginał. Swego czasu czekałem na tę grę, ale chyba z powodu innych tytułów i takich sobie recenzji zostawiłem tę grę na później. Przez lata o niej myślałem, bo to jedyna taka gra w uniwersum WH40k. W końcu zmotywowałem się po zapowiedzi dwójki.

Niestety nie obyło się bez problemów, gra wywalała się przy starcie. Po sprawdzeniu wszystkich sposobów zadziałał ostatni - nie dość, że musiałem wyłączyć większość rdzeni procesora, to jeszcze odhaczyłem wielowątkowość.

To jedna z tych gier, które nie starzeją się świetnie, ale też dramatu nie ma. Jest trochę toporne sterowanie, może nieco zbyt uproszczone (szczególnie do walki wręcz). Graficznie nie jest źle, działa na wyobraźnie. Wiem jak bym zrobił nowego Space Marine, walka w okopach, rozpierducha nad głowami, gore...

Nie wiem, czy przejdę całość, bo trochę brakuje mi czegoś, co przykułoby mnie do monitora. Z drugiej strony gra jest raczej krótka, do Elden Ringa i Horizona jest trochę czasu, a Halo mnie nie wciąga.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 02, 2022, 11:22:12 am »
Aktualizacja z produkcji:



Jest kilka ujęć z gry. Wygląda dobrze (choć wiadomo, zawsze może być lepiej ;) ).

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 09, 2022, 10:46:18 am »
Gameplay trailer:



Premiera 2023. Jak dla mnie wygląda bardzo dobrze, jaram się.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 09, 2022, 16:41:16 pm »
Jeszcze screeny:










Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 10, 2022, 06:37:32 am »
Pierwsza część była bardzo w porządku grą. Ogrywałem jakiś czas temu jeszcze.Tutaj wydaje się, że nie odeszli od formuły i dobrze. Postęp graficzny względem jedynki jest ogromny, a ilość przeciwników robi wrażenie.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 639
  • Reputacja: 252
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 16, 2023, 22:04:08 pm »
Oby na konsoli nie skończyło się na 1080p w 60 k/s.  :neutral:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 26, 2023, 10:54:14 am »
Jakoś tak cichaczem po PlayStation Showcase pojawiło się kilka trailerów innych gier, w tym właśnie Space Marine:



Wygląda bardzo fajnie, przynajmniej wizualnie. WH40k Boltgun jest ponoć fajną grą w uniwersum, więc liczę, że Space Marine 2 będzie jeszcze lepsze.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 26, 2023, 15:10:00 pm »
Jedyneczka była bardzo przyjemnym slashero-shooterem, do tego kończyła się cliffhangerem. Miło, że jednak będą kontynuować tą historię.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 12, 2023, 10:36:29 am »


Będzie co-op dla trzech, a premiera tej zimy. Może nie powinienem, ale jaram się!

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #14 dnia: Września 02, 2023, 20:42:00 pm »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 23, 2023, 13:03:49 pm »
Premiera przełożona na drugą połowę przyszłego roku. Za dwa tygodnie na Video Game Awards powinniśmy poznać dokładną datę.



Tymczasem trochę nerdozy. Weta Workshop - twórcy praktycznych efektów specjalnych i rekwizytów do filmów (najbardziej znani z Władcy Pierścieni Petera Jacksona, ale pracują przy bardzo wielu filmach) oraz tworzą przedmioty dla kolekcjonerów (w tym statuy i figurki) - pracują nad statuami ze świata WH40K. Serię rozpocznie Titus, czyli bohater Space Marine 1 i 2. Preordery ruszyły, jak zwykle z tego typu rzeczami (niestety) jest drogo, ale i statua jest duża. Piszę o tym jako ciekawostce, bo choć łączy się z grą, mi bardziej chodziło o filmik z produkcji, który niedawno się ukazał:


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #16 dnia: Września 04, 2024, 21:26:10 pm »
Recki wpadają, na razie średnia 84, więc wygląda na to, że jest tak 8/10, czyli dobrze. Ja przynajmniej tego oczekiwałem.


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #17 dnia: Września 09, 2024, 10:10:59 am »
Pograłem trochę i faktycznie solidny tytuł, choć ma sporo niedociągnięć.

Tutorial jest tak skonstruowany, że nie byłem zachęcony do dalszej gry. Od razu poczułem, jak bardzo niezdarna jest postać, którą kieruję. Pomyślałem, że gdyby do Gearsów dodać walkę wręcz, to byłoby podobnie, bo tam też postacie są takimi klockami, które najlepiej czują się za osłoną. Tutaj cover systemu nie ma (co jest ciekawe, bo to jednak część mechanik WH40K, no ale też zrozumiałe, bo walczymy z masą Tyranidów, a nie Orkami, czy Eldarami), ale odczucia są podobne. Na szczęści gra właściwa wygląda już trochę inaczej (po części przez fakt, że mamy ze sobą swój oddział) i więcej jest walki na dystans i nagle wszystko zaczyna grać ze sobą lepiej.

AI współtowarzyszy jest trochę za agresywne, przez co część walki mnie omija, bo rozglądam się po otoczeniu, a oni lecą do przodu, bo widzą przeciwników z daleka. Pewnie wyższy poziom trudności może z tym pomóc, ale sprawdzę później.

Nie kumam po co gracz dostaje tak szybko masę różnych broni, bo nawet nie można sprawdzić jednej, a zaraz dalej leży następna i weź tu przetestuj co się najlepiej sprawdza dla Ciebie. Założenie jest pewnie takie, że przez większość gry masz tę samą broń, więc prędzej czy później wybierzesz sobie to co chcesz, ale to jednak powinno być lepiej rozlokowane.

W kwestii oprawy jest dobrze, ale do czołówki jeszcze daleka droga. Musieliby przejść na skany, co w przypadku wszelkich skał, drzew, czy roślinności jest jak najbardziej możliwe. Największym problemem jest jednak oświetlenie - za dużo przeciekania świateł, brakuje okluzji (np. na postaciach, poszczególne elementy pancerza nie zaciemniają tych, które są pod spodem). Niektóre cut-sceny mają chyba oświetlenie bezpośrednio z lokacji, przez co wygląda to słabo. Już dodanie cieni kontaktowych znacząco by poprawiło odbiór.

Pomarudziłem, ale generalnie jest dobrze, mimo, że developer nowy, czuć, że to ta sama gra, tylko bardziej rozwinięta. Ma nadzieję, że całość da radę (po opiniach widzę, że tak) i nie będzie to ostatnia odsłona, bo można to ładnie rozwinąć.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 785
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Warhammer 40k: Space Marine 2
« Odpowiedź #18 dnia: Października 02, 2024, 10:31:58 am »
Skończyłem, ok 12 godzin kampanii, choć za drugim razem pewnie wystarczyłoby 10. Solidny tytuł, dla fanów WH40k to jest pozycja obowiązkowa, obok Dawn of War. Wielbiciele Gears'ów także odnajdą się świetnie, choć czasem może brakować trochę systemu osłon (trochę szkoda, bo to jest element obecny w grze figurkowej). Ja nie miałem okazji poznać się dokładnie z marką Games Workshop (swego czasu tylko "liznąłem" Mutant Chronicles Warzone), choć chciałbym to nadrobić, bo od dawn mnie fascynuje, podobnie jak gry, które się inspirowały tym światem (Starcraft i Gearsy). Dlatego moje odczucia są z pozycji fana, ale nie takiego, który zna dokładnie Warhammera, niemniej są bardzo pozytywne. To gra w starym stylu, może nawet czasem trochę za bardzo, choć nie przeszkadza to cieszyć się tym czym jest.

Mam nadzieję, że dostaniemy kontynuację (najprawdopodobniej tak), w której poprawią kilka rzeczy:

- więcej rodzajów przeciwników, każda z armii ma sporo jednostek, więc można tego wrzucić więcej i dodatkowo bardziej urozmaicić strategię walki
- bardziej przemyślane bronie oraz to kiedy są udostępniane. W SM2 wrzucone większość randomowo, a jeśli nawet tak nie jest, to na podstawowym poziomie trudności nie ma to znaczenia.
- dodałbym cover system do walki na dystans, zwłaszcza gdyby chcieli przedstawić graczowi inne rasy.
- lepszy scenariusz. Nie chodzi o to, że historia ma być głęboka, czy oryginalna, według mnie świat nadrabia za to, ale niech będzie dobrze przedstawiona. W SM2 wszystko jest pokazane jak na dłoni, ale przy tym nie ma wiarygodności (np. konflikt między bohaterami). Pod koniec to już w ogóle jest jakiś chaos ( ;) ), nawet nie wiem o co tam chodziło :D. Niech to ma więcej sensu, to wtedy różne wydarzenia nabiorą odpowiedniego ciężaru.
- więcej spójności w rozgrywce i cut-scenach. W Dwójce są wydarzenia, które wydają się nie pasować do reszty. Np. przelot w kosmosie nad planetą - fajna sekwencja, ale kończy się szybko i w zasadzie można się zastanawiać po co to było. Z drugiej strony mamy cut-sceny, które mają w sobie podobne akcje, ale już nie kontrolujemy postaci. Cześć cut-scene jest bardzo długa, co kontrastuje z całą resztą. Innym razem nagle bronimy sztandaru, ale wygląda to jak interaktywna cut-scenka, bo możemy tylko celować, ale nie mamy limitu amunicji i chyba nawet paska z życiem. Na koniec gry nagle pojawiają się cut-scenki pre-renderowane, które wyraźniej odbiegają jakością od samej tych na silniku. Chaos ( ;) ).
- grafika jest bardzo solidna, lokacje czasem zapierają dech, ale postacie, a przede wszystkim twarze, potrzebują więcej pracy i lepszego oświetlenia, zwłaszcza w cut-scenach.

Klimat jest, oprawa z grubsza także. Grywalność stoi na przyzwoitym poziomie, choć można to zrobić lepiej. Widać, że zespół nie ma doświadczenia przy dużych projektach, ale pomimo tego, zrobili bardzo dobrą grę w uniwersum WH40k. A nie obadałem jeszcze co-opa (jest na razie sześć misji będących dopełnieniem kampanii), który został ponoć zaprojektowany właśnie z myślą o trzech myślących graczach a nie botach (choć da się wymusić grę samemu, ale im trudniejsze wyzwania tym bardziej jest wyczuwalny brak innych graczy). A do tego wszystkiego można też zagrać w multi pvp. Naprawdę chylę czoła przed pracą Saber. Embracer powinien żałować, że wypuścił studio z rąk, bo miałby w końcu sukces.