Heh, na życzenie
Tak, z resztą spodziewałem się tego, bo widziałem, że mój pomysł podobał się kolegom z Bloobera (nie twierdzę, że go wykorzystali, raczej wiedzieli, iż taki jest plan). Co prawda ja bym to jednak pociął dokładnie jak w oryginale, tutaj są pewne różnice.
Chciałem takiego trailera i po jego obejrzeniu stwierdzam, że to nie był taki dobry pomysł
. Mój problem jest taki, że bardzo dobrze mam w pamięci wypowiedzi postaci, zwłaszcza Mary, Jamesa i Eddiego. W związku z tym, gdy słyszę nowych aktorów to mam zgrzyt. Tym większy, że miejscami brzmią jakby po prostu czytali tekst. Może to ich własna interpretacja (albo reżysera) danej sceny, ale brzmi to... płasko. Dla porównania odpaliłem oryginał (bo może pamięć mnie zawodzi) i tam jest więcej ekspresji. Dla mnie te sekwencje się nie sprawdzają. Reszt jest ok.
Fajnie wypadają zmiany w głównym motywie muzycznym. Na początku czekałem na znany riff, a tutaj zaskoczenie, bo jest inny. Nie był to jednak dla mnie zgrzyt. I właśnie to jest ta różnica, że jest niby to samo, a jednak inaczej. W przypadku aktorów jest po prostu inaczej a ta sama jest tylko kwestia (z grubsza).
Co mi się nie podoba, to zauważyłem, że podczas walki z Piramidogłowym, gdy James robi unik, wygląda to tak jakby broń miała w niego uderzyć. Wydaje mi się, że tam jest naprowadzanie na cel aż do końca animacji. Według mnie lepiej byłoby, gdyby naprowadzanie działało do momentu wyprowadzania ciosu. Wtedy Piramidka wali tam, gdzie bohater stał gdy ten do niego podszedł. W teorii można by więc ominąć cios bez uniku, ale pewnie timing jest ciasny, więc i tak lepiej skorzystać z nowej funkcji.
A co do tego, że jest jak remake RE2 - ja widziałem opinię przeciwną. SH2 jest mimo wszystko bliskie oryginału, podczas gdy RE jednak nie (z drugiej strony to gra z PSX'a, więc zmiany musiały być większe )
.