Autor Wątek: Silent Hill 2 Remake  (Przeczytany 30005 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpnia 20, 2024, 12:52:05 pm »


W końcu! Story Trailer jest świetny, chyba w końcu Bloober sam sobie to zmontował. Widać tutaj szacunek do oryginału oraz czucie konwencji i klimatu.
Dodatkowo wysypało hands on previewsów i są bardzo optymistyczne. Ci co mieli okazję zagrać zaznaczają, że gra jest dużo lepsza niż mogły to sugerować wcześniejsze materiały, pojawiają się również głosy, że "capcom-style" remake.
No nie powiem, w końcu zaczynam patrzeć na to z optymizmem i kurde, zaczyna kusić zakup w tym roku, bo oryginał to jedna z ważniejszych gier dla mnie.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpnia 20, 2024, 13:00:46 pm »
Tak czy inaczej, uważam, że trailer remake'u powinien zaczynać się tak samo jak trailer oryginału. Tam sama scena, po której reszta mogłaby być inna, aż do ostatniego ujęcia, które znowu nawiązywałoby do oryginału. Ech...
Heh, na życzenie :D

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 842
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpnia 21, 2024, 10:02:22 am »
Heh, na życzenie :D

Tak, z resztą spodziewałem się tego, bo widziałem, że mój pomysł podobał się kolegom z Bloobera (nie twierdzę, że go wykorzystali, raczej wiedzieli, iż taki jest plan). Co prawda ja bym to jednak pociął dokładnie jak w oryginale, tutaj są pewne różnice.

Chciałem takiego trailera i po jego obejrzeniu stwierdzam, że to nie był taki dobry pomysł :D. Mój problem jest taki, że bardzo dobrze mam w pamięci wypowiedzi postaci, zwłaszcza Mary, Jamesa i Eddiego. W związku z tym, gdy słyszę nowych aktorów to mam zgrzyt. Tym większy, że miejscami brzmią jakby po prostu czytali tekst. Może to ich własna interpretacja (albo reżysera) danej sceny, ale brzmi to... płasko. Dla porównania odpaliłem oryginał (bo może pamięć mnie zawodzi) i tam jest więcej ekspresji. Dla mnie te sekwencje się nie sprawdzają. Reszt jest ok.

Fajnie wypadają zmiany w głównym motywie muzycznym. Na początku czekałem na znany riff, a tutaj zaskoczenie, bo jest inny. Nie był to jednak dla mnie zgrzyt. I właśnie to jest ta różnica, że jest niby to samo, a jednak inaczej. W przypadku aktorów jest po prostu inaczej a ta sama jest tylko kwestia (z grubsza).

Co mi się nie podoba, to zauważyłem, że podczas walki z Piramidogłowym, gdy James robi unik, wygląda to tak jakby broń miała w niego uderzyć. Wydaje mi się, że tam jest naprowadzanie na cel aż do końca animacji. Według mnie lepiej byłoby, gdyby naprowadzanie działało do momentu wyprowadzania ciosu. Wtedy Piramidka wali tam, gdzie bohater stał gdy ten do niego podszedł. W teorii można by więc ominąć cios bez uniku, ale pewnie timing jest ciasny, więc i tak lepiej skorzystać z nowej funkcji.

A co do tego, że jest jak remake RE2 - ja widziałem opinię przeciwną. SH2 jest mimo wszystko bliskie oryginału, podczas gdy RE jednak nie (z drugiej strony to gra z PSX'a, więc zmiany musiały być większe ) ;).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2024, 10:04:54 am wysłana przez Zielarz »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 842
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #43 dnia: Października 04, 2024, 10:31:13 am »


Launch trailer jest, recki także są, średnia 87. Wydaje się, że jest nieźle, choć część ocen chyba zawyżona (Eurogamer niby narzeka a na końcu daje maksa). Gra jest chyba niepotrzebnie wydłużona. Ja poczekam aż sami gracze i fani się wypowiedzą, i tak teraz nie mam czasu ;).

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #44 dnia: Października 04, 2024, 11:54:26 am »
Zielarz jak zawsze w kierunku do rodzimych produkcji, sceptycznie ;)

Mnie bardzo cieszą te ocenki, launch trailer jest świetny, hajp na wysokim poziomie, ale chyba tez poczekam, bo po pierwsze, kolejka długa a po drugie, mam wrażenie, że szybko poleci z ceny. Dobrze było się w tym przypadku pomylić :D

Mateo

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 30-09-2017
  • Wiadomości: 299
  • Reputacja: 7
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #45 dnia: Października 04, 2024, 17:15:44 pm »
Ogólnie to hajp jest.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 842
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #46 dnia: Października 04, 2024, 17:24:16 pm »
Zielarz jak zawsze w kierunku do rodzimych produkcji, sceptycznie ;)

Tak się zastanawiam, czy ja dużo wypowiadałem się na temat produkcji z Polski? CDPR to na pewno, ale to była moja krucjata aby ostrzec, że to korporacja, która nie zachowuje się tak naprawdę ok. CI Games może kiedyś dostało ode mnie, no ale to jest firma, której się należy (nawet ostatni sukces Lords of the Fallen 2 nie może tego przykryć, a w zasadzie jest potwierdzeniem jej praktyk). Jest jeszcze Bloober z remake'em i chyba tyle. W sumie ja za bardzo nie gram w nasze rodzime gry, bo nie były one dla mnie interesujące (Wiedźmin i Cyberpunk to wyjątki, podobnie SH2). Choć kilka mniejszych produkcji (Fort Solis, Robocop i Nobody Wants to Die) ostatnio mnie ciekawi.

Ale może coś w tym jest, wśród rodzimych developerów często jest masa krytyki na zamkniętym forum ;). Często to czepianie się o detale. Może to zawiść, choć ja myślę, że to potrzeba aby nasza branża wskoczyła na wyższy poziom. Czasem to pewnie jeszcze ego, albo urażona duma :D.

Z jednej strony to fajnie i powtarzam, że Bloober przebył niezłą drogę od najgorszej gry na PS4 do remake'u Silent Hill 2. Z drugiej jednak, mi akurat pewne rzeczy się nie podobają względem oryginału. Już nie mówię o tym, że James jest zagrany inaczej, bo to nie jest złe, po prostu inne (co może być odebrane nawet bardzo pozytywnie). Maria to jednak inna sprawa, coś tu ewidentnie nie wyszło. Angela wygląda jak David Duchowny - coś so było tylko żartem, po tym jak obejrzałem cut-scenę z lustrem i nożem, stało się faktem ;).

Niemniej chcę to sprawdzić sam, oceny na pewno zachęcają. Niby to dobra gra na Spooktober, ale ja chyba zacznę od Alone in the Dark, w oczekiwaniu na Pro, aby dokończyć FFVII Rebirth w 60 klatkach. Potem może przyjdzie czas na SH, pewnie będzie trochę taniej.

Z innej beczki, ponoć współpraca Bloobera i Konami może trwać dalej. Ciekawe, czy to kolejny remake (SH1?) czy może nowa odsłona. Raczej nie zrobią remka'u Metal Gear Solid :D.

gidek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 17-09-2008
  • Wiadomości: 274
  • Reputacja: 7
  • Zielony gracz z niebieskim sercem :D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #47 dnia: Października 04, 2024, 18:50:18 pm »
Czekam z niecierpliwością :) Pierwszy Silent Hill to dla mnie powrót do starych czasów gdzie razem z ojcem odkrywaliśmy wszelkie zagadki i zakamarki zamglonego miasta - drugą część tylko widziałem lecz sam nie grałem (krótko PS2 zawitało u nas w domu więc dopiero The Room, Origins, Homecoming czy też Shattered Memories było grane). Preorder na steam złożony więc pomimo braku PS5 zamierzam wrócić do nostalgii związanej z tą serią ^^

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #48 dnia: Października 04, 2024, 21:01:47 pm »
Zielarz jak zawsze w kierunku do rodzimych produkcji, sceptycznie ;)

Tak się zastanawiam, czy ja dużo wypowiadałem się na temat produkcji z Polski? CDPR to na pewno, ale to była moja krucjata aby ostrzec, że to korporacja, która nie zachowuje się tak naprawdę ok. CI Games może kiedyś dostało ode mnie, no ale to jest firma, której się należy (nawet ostatni sukces Lords of the Fallen 2 nie może tego przykryć, a w zasadzie jest potwierdzeniem jej praktyk). Jest jeszcze Bloober z remake'em i chyba tyle. W sumie ja za bardzo nie gram w nasze rodzime gry, bo nie były one dla mnie interesujące (Wiedźmin i Cyberpunk to wyjątki, podobnie SH2). Choć kilka mniejszych produkcji (Fort Solis, Robocop i Nobody Wants to Die) ostatnio mnie ciekawi.

Ale może coś w tym jest, wśród rodzimych developerów często jest masa krytyki na zamkniętym forum ;). Często to czepianie się o detale. Może to zawiść, choć ja myślę, że to potrzeba aby nasza branża wskoczyła na wyższy poziom. Czasem to pewnie jeszcze ego, albo urażona duma :D.

Z jednej strony to fajnie i powtarzam, że Bloober przebył niezłą drogę od najgorszej gry na PS4 do remake'u Silent Hill 2. Z drugiej jednak, mi akurat pewne rzeczy się nie podobają względem oryginału. Już nie mówię o tym, że James jest zagrany inaczej, bo to nie jest złe, po prostu inne (co może być odebrane nawet bardzo pozytywnie). Maria to jednak inna sprawa, coś tu ewidentnie nie wyszło. Angela wygląda jak David Duchowny - coś so było tylko żartem, po tym jak obejrzałem cut-scenę z lustrem i nożem, stało się faktem ;).

Niemniej chcę to sprawdzić sam, oceny na pewno zachęcają. Niby to dobra gra na Spooktober, ale ja chyba zacznę od Alone in the Dark, w oczekiwaniu na Pro, aby dokończyć FFVII Rebirth w 60 klatkach. Potem może przyjdzie czas na SH, pewnie będzie trochę taniej.

Z innej beczki, ponoć współpraca Bloobera i Konami może trwać dalej. Ciekawe, czy to kolejny remake (SH1?) czy może nowa odsłona. Raczej nie zrobią remka'u Metal Gear Solid :D.
No dużo nie, ale jak sam zauważyłeś, zawsze mniej lub bardziej negatywnie Taka tylko luźna obserwacja, no offence ;)

Ja przegrałem walkę z hajpem po obejrzeniu launch trailera i pierwszy raz od dawien dawna zamówiłem na spontanie gierkę premierowo której kupić nie planowałem (no jeszcze z aw2 miałem ostatnio podobnie, ale tam jednak cena zdecydowanie inna dzięki "wizycie w Islandii" hehe). No ale duży mam sentyment do 2.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 128
  • Reputacja: 6
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #49 dnia: Października 06, 2024, 21:56:39 pm »
Mocno okrojone odbicia, cieniowanie w trybie 60fps.


BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #50 dnia: Października 07, 2024, 07:27:14 am »
Rozumiem, że na PS5 Pro takie porównania nie istnieją bo odpalamy grę w 60fps z cieniami i odbiciami jak na Quality Mode? Pytam, bo jeśli tak to zakup PS5 Pro ma sens. Tak będzie od razu czy trzeba czekać na łatkę od dewa pod PS5 Pro?

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 007
  • Reputacja: 132
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #51 dnia: Października 07, 2024, 08:45:30 am »
Niewielki różnice imo, coś tam głównie światło w jednej scenie.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 853
  • Reputacja: 16
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #52 dnia: Października 07, 2024, 09:25:18 am »
Zakupione w czwartek będzie grane  :yes_anim:  Biorąc pod uwagę że teraz kończę  sobie the evil within (nie remaster ) to sh2 w obojętnie którym trybie i tak będzie supcio  :)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 842
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #53 dnia: Października 07, 2024, 09:47:43 am »
Rozumiem, że na PS5 Pro takie porównania nie istnieją bo odpalamy grę w 60fps z cieniami i odbiciami jak na Quality Mode? Pytam, bo jeśli tak to zakup PS5 Pro ma sens. Tak będzie od razu czy trzeba czekać na łatkę od dewa pod PS5 Pro?

Z automatu zadziała tylko to, co może dać podbita moc GPU i prędkość pamięci - czyli tryb 30 fps będzie pewnie bez spadków, do tego dynamiczna rozdzielczość będzie trzymała się górnych wartości częściej (przeważnie?). Tryb wydajności pewnie będzie bardziej stabilny, ale wydaje mi się, że tam, gdzie spadki dochodzą nawet do 35 klatek, to skoku do 60 nie będzie. Niemniej obstawiam, że najniżej będzie 50 klatek. Rozdzielczość pewnie także będzie bardziej stabilna.

Reszta dobrodziejstw Pro wymaga wysiłku od Bloobera. I w sumie widać, że przydałoby się, aby lepiej zoptymalizowali grę, tym bardziej, iż pracowali nad jedną konsolą plus PC. Gra nie powinna być aż tak ciężka, ale to UE5 i do tego polskie studio. Niemniej jako, że gra wychodzi tuż przed premierą PS5Pro, uważam, że powinno im zależeć na znaczku Pro Enhanced.

Niewielki różnice imo, coś tam głównie światło w jednej scenie.

Nie w jednej. Lumen jest używany w mniejszej ilości i jakości w trybie Performance. Widać to w brakach GI i AO, miejscami nawet nie ma światła (co jest trochę zaskakujące). Do tego jeszcze chyba mgła została zredukowana (choć to może zależy od lokacji).

Swoją drogą zastanawiam się, czy Lumen w ogóle był im potrzebny. Nie ma tu dynamicznych warunków oświetlenia, jest latarka, ale GI można zasymulować, o ile w ogóle latarka ma wpływ na to tutaj. Zyskali by trochę, zwłaszcza w 60 fps'ach (wyeliminowaliby pewnie większość spadków).
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2024, 10:02:30 am wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #54 dnia: Października 07, 2024, 11:39:45 am »
No właśnie imo różnice są duże między trybami, co tym bardziej dziwi, że gra w ogole nie trzyma klatek a o 60 chyba w ogole nie ma mowy.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 842
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #55 dnia: Października 08, 2024, 10:20:18 am »
Dokładnie, już GI i AO potrafi zmienić sporo w scene. Ostatnio najczęściej obrywa się rozdzielczości, więc w efekcie mamy rozmyty obraz. Jedni nie mają z tym problemu, inni tak. Tutaj jednak oświetlenie bywa bardzo różne i to w przestrzeniach zamkniętych.

Tak czy inaczej optymalizacja jest skopana, z tego co słyszę to nawet na mocnym PC nie można być spokojnym. Mam nadzieję, że Bloober jednak posiedzi jeszcze nad tym elementem, może robiąc przy tym patch do Pro?

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #56 dnia: Października 08, 2024, 18:25:00 pm »
Ach już alternatywna okładka prosto w nostalgię.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


gidek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 17-09-2008
  • Wiadomości: 274
  • Reputacja: 7
  • Zielony gracz z niebieskim sercem :D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #57 dnia: Października 08, 2024, 18:52:11 pm »
Eneba anulowała mi złożony miesiąc temu preorder także dzisiaj pewnie nie pogram (czekanie na zwrot kasy) :< mam dodatek do Diablo 4 ale dzisiaj miałem taką wenę aby poczuć ten hype i zanurzyć się w świat horroru, że chyba zainstaluje RE8 na PC i przejdę od nowa :P

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 896
  • Reputacja: 82
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #58 dnia: Października 08, 2024, 18:58:37 pm »
Ach już alternatywna okładka prosto w nostalgię.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Tę kolorowankę masz do ukojenia nerwów podczas grania czy zarąbałeś dziecku?  :lol:

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #59 dnia: Października 08, 2024, 19:52:45 pm »
Ach już alternatywna okładka prosto w nostalgię.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Tę kolorowankę masz do ukojenia nerwów podczas grania czy zarąbałeś dziecku? 
Hehe, akurat leżało gdzie rzuciłem pudło, ale mam nadzieję, że na nerwy bardziej dziecku jakiś musik będę musiał podebrać ;D

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


gidek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 17-09-2008
  • Wiadomości: 274
  • Reputacja: 7
  • Zielony gracz z niebieskim sercem :D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #60 dnia: Października 08, 2024, 21:02:44 pm »
No ja nie wytrzymałem i wziąłem :) kasa została już zwrócona także i tak czy siak do tych 200 zł wyszło - let the game begin ! ^^







Doszedł także w końcu Solaire i zasłużył na zaszczytne miejsce przy Samie ^^



Miejsce do którego zawsze warto wrócić :)))
« Ostatnia zmiana: Października 08, 2024, 21:54:50 pm wysłana przez gidek »

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 896
  • Reputacja: 82
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #61 dnia: Października 09, 2024, 18:46:28 pm »
No ja nie wytrzymałem i wziąłem :) kasa została już zwrócona także i tak czy siak do tych 200 zł wyszło - let the game begin ! ^^



Doszedł także w końcu Solaire i zasłużył na zaszczytne miejsce przy Samie ^^



Miejsce do którego zawsze warto wrócić :)))

A niech cię z tą figurką Fishera. Musiałem sobie zamówić.  :)

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

gidek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 17-09-2008
  • Wiadomości: 274
  • Reputacja: 7
  • Zielony gracz z niebieskim sercem :D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #62 dnia: Października 09, 2024, 19:50:48 pm »
Praise the sun xD

Edit:
a aby nie było offtopicowo to podłączyłem sobie Dual Sense (bo przyznam szczerze, że biegania jest dużo i jest to o wiele wygodniejsze na padzie :) jedynie  w walkach z większą ilością wrogów auto aim potrafi się pogubić i kamera mi leci na stojącego przeciwnika obok zamiast na tego, którego chcę dobić)
i bardzo fajnie jest wykorzystane na PC chociaż nie słyszę czy są komunikaty albo odgłos z radia, bo i tak gram w słuchawkach :P mogłoby być troszkę więcej wibracji ale i tak nie jest źle - nie mam za dużego porównania, bo Uncharted m+k, The Last of Us m+k a tak to napierdzielam DS w Hadesa 2 i inne gierki ze steama :P
« Ostatnia zmiana: Października 09, 2024, 19:57:06 pm wysłana przez gidek »

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 853
  • Reputacja: 16
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #63 dnia: Października 10, 2024, 08:54:52 am »
Audio w tej grze wymiata, ostatnio tak dobrze zrealizowany dżwięk to chyba w remake Deamon Souls.  Scena bogata i szeroka przy tłuczeniu szyb mam wrażenie że nadal z Atmosa i 8 głośników korzystam gdzie obecnie na mocne stereo się przerzuciłem.  Radyjko z pada dopełnia klimatu, wibracje haptyczne MUALA ! nie wiem jak na myszce i klawiaturze można w to grać...  :P

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 842
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #64 dnia: Października 10, 2024, 09:52:01 am »
Od wczoraj krążą po sieci screeny z wyłączoną mgłą:








windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #65 dnia: Października 10, 2024, 13:22:58 pm »
Od wczoraj krążą po sieci screeny z wyłączoną mgłą:








Dzisiaj widziałem jeszcze jakiś z włączonym słoneczkiem :D

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


lupinator

  • ZMP-owiec
  • ****
  • Rejestracja: 14-06-2023
  • Wiadomości: 321
  • Reputacja: 3
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #66 dnia: Października 10, 2024, 13:45:40 pm »
Chmielarz ma kilka ciekawych tejków na temat zmian względem oryginału: https://x.com/adrianchm

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 842
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #67 dnia: Października 10, 2024, 14:29:07 pm »
Dzisiaj widziałem jeszcze jakiś z włączonym słoneczkiem :D

Tak! A to włoski są bardziej matowe, a to Leon biega zamiast James'a ;).

Swoją drogą, czy w grze jest noise? Bo w oryginale była to część jego estetyki i o ile dobrze widzę, to tego nie ma w remake'u. Czy są ustawienia w menu? Można było się tym trochę pobawić, nie robić takiego zwykłego tylko taki bardziej zdefiniowany, albo nawet wykorzystać do tego któryś pass renderingu. Czy było to jakoś wyjaśniane przez twórców? Pewnie podobał się im taka czysta estetyka.

Chmielarz ma kilka ciekawych tejków na temat zmian względem oryginału: https://x.com/adrianchm

Tak, Chmielarz jest wśród tych, którzy mają zarzuty do gry, zwłaszcza jeśli idzie o Marie. Później zerknę, czy wrzuca to samo na X'a.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #68 dnia: Października 10, 2024, 18:21:38 pm »
Ale ja trochę nie kumam, gdzie ten wygląd Marii jest ugrzeczniony? Bo brzucha nie pokazuje? No proszę was, nie popadajmy w paranoje.

Noisa chyba nie ma, a na pewno nie ma na niego żadnego suwaka. Ale nie przeszkadza to w ogóle, gra nadal ma turbo gesty klimat.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 842
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #69 dnia: Października 11, 2024, 10:22:16 am »
Ale ja trochę nie kumam, gdzie ten wygląd Marii jest ugrzeczniony? Bo brzucha nie pokazuje? No proszę was, nie popadajmy w paranoje.

Sam fakt, że zakryli jej brzuch, jest ugrzecznieniem. To jest fakt. Nie powiem żeby w oryginale jej ubiór był szczytem wyuzdania, ale był bardziej sexy i miało to swój powód fabularny. Cała postać raczej nie prezentuje się ponętnie, ale to już kwestia bardziej indywidualna raczej.

Jeszcze taka ciekawostka:



Sam reżyser oryginału wypowiedział się pod jednym z tweetów z tym obrazkiem, że widzi w tym odbiegnięcie od pierwotnej koncepcji.

Z tego co mi wiadomo to samo Konami podjęło decyzję o stonowaniu gry, choć też Bloober także się ku temu przychylał. Ja już dawno zaakceptowałem, że to będzie inna gra, i jak już kiedyś pisałem przy okazji innego remake'u - dopóki oryginał jest dostępny do ogrania, nie mam z tym problemu. Warto mieć to tylko na uwadze, zwłaszcza nowi gracze.

A skoro już Chmielarz został tu przywołany, to zaczyna on całą serię swoich analiz na temat remake'u:

https://adrianchm.substack.com/p/silent-hill-2-remake-a-critique-of

Ten to ma czas :D.

Noisa chyba nie ma, a na pewno nie ma na niego żadnego suwaka. Ale nie przeszkadza to w ogóle, gra nadal ma turbo gesty klimat.

Ja nie traktuję tego jako minus, choć pamiętam, że w oryginale był ten ciągły szum, który też chyba nabierał na intensywności zależnie od sytuacji. Widziałem, że niektórzy zwracają uwagę na zmianę estetyki, i choć na 100% telewizory kineskopowe odgrywały w tym rolę, to według mnie noise mógłby pomóc.
« Ostatnia zmiana: Października 11, 2024, 10:26:33 am wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #70 dnia: Października 11, 2024, 11:25:01 am »
Sam fakt, że zakryli jej brzuch, jest ugrzecznieniem. To jest fakt.

Nie. Tak samo można powiedzieć, że w oryginale nosiła sweterek jak ciocia Grażynka na imieninach wujka a teraz seksowną skórę. Moim zdaniem to już jest skrajne popadanie w jakąś paranoję, a sam nie jeste fanem tych wszystkich nowoczesnych zagrywek tego typu. Szukanie problemu na siłę tam gdzie go nie ma, każdy wszędzie widzi woke.

Co do obrazka, no ja nie wiem, ale dla mnie ta po prawo wyglada dość hmm, dziwnie? Na pewno nie lepiej.

Ja już dawno zaakceptowałem, że to będzie inna gra

Jakieś 6h za mną i tak, to jest inna gra bo siłą rzeczy być musi, ale jast tak silnie osadzona w oryginale, że czasami mam uczucie deja vu. Czuć tu dużo miłości do oryginału i jak na razie to gra we wszystkim jest wierna oryginałowi.

opóki oryginał jest dostępny do ogrania, nie mam z tym problemu
No to prawda, nigdy dostep do orynału nie powinien być blokowany.

Ja nie traktuję tego jako minus, choć pamiętam, że w oryginale był ten ciągły szum, który też chyba nabierał na intensywności zależnie od sytuacji. Widziałem, że niektórzy zwracają uwagę na zmianę estetyki, i choć na 100% telewizory kineskopowe odgrywały w tym rolę, to według mnie noise mógłby pomóc.
Napiszę jeszcze raz, Moim zdaniem gra jest cholernie wierna oryginałowi, jeśli o estetykę chodzi to również. Chyba bym nawet nie zwrócił na ten szum uwagi gdybyś o tym nie napisał.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 842
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #71 dnia: Października 11, 2024, 16:02:49 pm »
Nie.

Z tym to nie wiem jak polemizować - masz kawałek nagiego ciała, a dokładniej brzuch i pępek. Zostaje on zakryty. Dla mnie to fakt, tym bardziej, że właśnie o to chodziło w designie tej postaci, o czym mówią sami twórcy, wszyscy podkreślają to w swoich analizach. W związku z czym zakrywanie tego i nie dawanie niczego co by podtrzymywało ten charakter, według mnie jasno świadczy o intencjach.

Tak samo można powiedzieć, że w oryginale nosiła sweterek jak ciocia Grażynka na imieninach wujka a teraz seksowną skórę.

Grazyna nosi takie krótkie sweterki? ;) Czy ta kurtka naprawdę jest seksowna? Jeszcze tak zapięta?

Szukanie problemu na siłę tam gdzie go nie ma, każdy wszędzie widzi woke.

Ja tego nie nazywam woke, w ogóle jest to termin obecnie bardzo nadużywany. Wszyscy są albo woke, albo w drugą stronę, rasistami, szowinistami i homofobami. Ja to widzę jako ugrzecznienie gry, aby się najprawdopodobniej nie narażać pewnym grupom ludzi, które mogłyby mieć coś przeciwko. Nie jest to działanie wprost woke, ale zabezpieczające się przed ewentualnym backlashem. Ba, nawet korzystają z usług firmy, która robi raport i doradza w kwestii sukcesu gry. To nie Sweet Baby Inc., ci działają w znacznie szerszym zakresie, ale i poprawność polityczna jest tematem ich pracy.

Czy jest to na siłę, w tej kwestii się nie dogadamy. Ja mogę tylko powtórzyć, że twórcy sami się do tego przyznają, czyli faktycznie doszło do tego.

A jako ciekawostka - to samo Konami, które ma problem z Marią w grze, nie ma problemu z jej figurką na licencji, gdzie muszą akceptować designy (statua wydana w tym roku):



Jakieś 6h za mną i tak, to jest inna gra bo siłą rzeczy być musi, ale jast tak silnie osadzona w oryginale, że czasami mam uczucie deja vu. Czuć tu dużo miłości do oryginału i jak na razie to gra we wszystkim jest wierna oryginałowi.

Jasne, to wciąż z grubsza będzie Silent Hill 2, po prostu nie wszystko zostało przeniesione 1:1. Są rzeczy, które na pewno będą lepsze w remak'u (w sumie pomijając wygląd, który mógłby być bliższy oryginałowi, to James chyba jest bardziej wiarygodny w nowej wersji właśnie). Ja nie będę się w tej kwestii wykłócał jak Chmielarz (ten to wali ściany tekstu z analizami, odnośnikami, itd. - widać, że wsiąkł w temat i odrobił ostro pracę domową ;) ).

Napiszę jeszcze raz, Moim zdaniem gra jest cholernie wierna oryginałowi, jeśli o estetykę chodzi to również. Chyba bym nawet nie zwrócił na ten szum uwagi gdybyś o tym nie napisał.
Z mojej strony to jest bardziej ciekawość, w sumie to sam sobie dopiero teraz o tym przypomniałem (wcześniej przy okazji jednego z pierwszych trailerów to zauważyłem, ale zakładałem, że zobaczę co będzie w grze finalnej). Ja bym się tym pobawił jako developer, tak aby poeksperymentować, bo może wyjść z tego coś ciekawego.

W sumie zacząłem dopiero co Alone in the Dark, ale muszę powiedzieć, że o ile wcześniej wizualnie wydawało mi się, że jest dobrze, tak teraz po obejrzeniu materiałów z SH2 już tak nie jest ;).
« Ostatnia zmiana: Października 11, 2024, 16:43:59 pm wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #72 dnia: Października 11, 2024, 17:37:59 pm »
Nie.

Z tym to nie wiem jak polemizować - masz kawałek nagiego ciała, a dokładniej brzuch i pępek. Zostaje on zakryty. Dla mnie to fakt, tym bardziej, że właśnie o to chodziło w designie tej postaci, o czym mówią sami twórcy, wszyscy podkreślają to w swoich analizach. W związku z czym zakrywanie tego i nie dawanie niczego co by podtrzymywało ten charakter, według mnie jasno świadczy o intencjach.

Tak samo można powiedzieć, że w oryginale nosiła sweterek jak ciocia Grażynka na imieninach wujka a teraz seksowną skórę.

Grazyna nosi takie krótkie sweterki? ;) Czy ta kurtka naprawdę jest seksowna? Jeszcze tak zapięta?

Szukanie problemu na siłę tam gdzie go nie ma, każdy wszędzie widzi woke.

Ja tego nie nazywam woke, w ogóle jest to termin obecnie bardzo nadużywany. Wszyscy są albo woke, albo w drugą stronę, rasistami, szowinistami i homofobami. Ja to widzę jako ugrzecznienie gry, aby się najprawdopodobniej nie narażać pewnym grupom ludzi, które mogłyby mieć coś przeciwko. Nie jest to działanie wprost woke, ale zabezpieczające się przed ewentualnym backlashem. Ba, nawet korzystają z usług firmy, która robi raport i doradza w kwestii sukcesu gry. To nie Sweet Baby Inc., ci działają w znacznie szerszym zakresie, ale i poprawność polityczna jest tematem ich pracy.

Czy jest to na siłę, w tej kwestii się nie dogadamy. Ja mogę tylko powtórzyć, że twórcy sami się do tego przyznają, czyli faktycznie doszło do tego.

A jako ciekawostka - to samo Konami, które ma problem z Marią w grze, nie ma problemu z jej figurką na licencji, gdzie muszą akceptować designy (statua wydana w tym roku):



Jakieś 6h za mną i tak, to jest inna gra bo siłą rzeczy być musi, ale jast tak silnie osadzona w oryginale, że czasami mam uczucie deja vu. Czuć tu dużo miłości do oryginału i jak na razie to gra we wszystkim jest wierna oryginałowi.

Jasne, to wciąż z grubsza będzie Silent Hill 2, po prostu nie wszystko zostało przeniesione 1:1. Są rzeczy, które na pewno będą lepsze w remak'u (w sumie pomijając wygląd, który mógłby być bliższy oryginałowi, to James chyba jest bardziej wiarygodny w nowej wersji właśnie). Ja nie będę się w tej kwestii wykłócał jak Chmielarz (ten to wali ściany tekstu z analizami, odnośnikami, itd. - widać, że wsiąkł w temat i odrobił ostro pracę domową ;) ).

Napiszę jeszcze raz, Moim zdaniem gra jest cholernie wierna oryginałowi, jeśli o estetykę chodzi to również. Chyba bym nawet nie zwrócił na ten szum uwagi gdybyś o tym nie napisał.
Z mojej strony to jest bardziej ciekawość, w sumie to sam sobie dopiero teraz o tym przypomniałem (wcześniej przy okazji jednego z pierwszych trailerów to zauważyłem, ale zakładałem, że zobaczę co będzie w grze finalnej). Ja bym się tym pobawił jako developer, tak aby poeksperymentować, bo może wyjść z tego coś ciekawego.

W sumie zacząłem dopiero co Alone in the Dark, ale muszę powiedzieć, że o ile wcześniej wizualnie wydawało mi się, że jest dobrze, tak teraz po obejrzeniu materiałów z SH2 już tak nie jest ;).
Przeczytam i odniosę się w poniedziałek, bo już odszedłem od kompa w robocie a na telefonie na Tapatalku cytowanie a zwłaszcza fragmentow to jest męczarnia A i będę mądrzejszy pewnie o kolejne co najmniej 6h gry :D

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #73 dnia: Października 14, 2024, 09:07:32 am »
Z tym to nie wiem jak polemizować
No z tym samym to ciężko, bo to część dłuższej wypowiedzi do której się odnosisz dalej ;)

Ja tego nie nazywam woke, w ogóle jest to termin obecnie bardzo nadużywany. Wszyscy są albo woke, albo w drugą stronę, rasistami, szowinistami i homofobami.
Oj tak, niestety tragedia się pod tym względem zrobiła w przeciągu ostatniego roku, może troszkę więcej. Co śmieszniejsze, widać to nawet tutaj, na forum na którym udziela się chyba z 8 osób, albo nawet nie.

Co do reszty tego tematu, to się nie będę jednak odnosił po kolei, jestem po kolejnych kilku godzinach gry i mogę nazwać marudzenie na te zmiany tylko w jeden sposób: czepialstwo. Naprawde, te ziany nic nie zmieniają w charakterze postaci. I nie mówię tu o Tobie, bo Ty raczej po prostu zauważasz fakt.

Jasne, to wciąż z grubsza będzie Silent Hill 2, po prostu nie wszystko zostało przeniesione 1:1. Są rzeczy, które na pewno będą lepsze w remak'u (w sumie pomijając wygląd, który mógłby być bliższy oryginałowi, to James chyba jest bardziej wiarygodny w nowej wersji właśnie). Ja nie będę się w tej kwestii wykłócał jak Chmielarz (ten to wali ściany tekstu z analizami, odnośnikami, itd. - widać, że wsiąkł w temat i odrobił ostro pracę domową  ).

No ale chyba też się zgodzisz, że takie remaki są fajniejsze, jak w 100% 1:1 nie są. A i tak uważam, że bardzo dużo rzeczy mocno się tutaj trzyba oryginału i często jest to uczucie, że wygląda to dokładnie tak jak we wspomnieniach (z tym, że oczywiscie nie wyglada). Generalnie, widziałem ciekawą teorię, do której sam się troszkę skłaniam (w środku mini spoiler z odnowionych FFVII no i duży z SH2):
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)



windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #74 dnia: Października 17, 2024, 11:45:52 am »


Świetny wynik.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #75 dnia: Października 22, 2024, 09:26:22 am »
Jestem po walce z
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
i czapki z głów dla bloobera. To co tam zostało zrobione świadczy o głębokim zrozumieniu oryginału a ktoś kto odpowiada za environment storytelling, level design i tego typu rzeczy powinien zgarnac za to jakas nagrodę. Trzeba mieć dużo jaj, dużo kreatywności i dobry pomysł, żeby grzebać przy akurat tym wątku i żeby to na koniec tak dobrze wyszło.
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

gidek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 17-09-2008
  • Wiadomości: 274
  • Reputacja: 7
  • Zielony gracz z niebieskim sercem :D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #76 dnia: Października 22, 2024, 18:39:53 pm »
Ja w niedzielę ukończyłem i przyznam, że to co zrobiło nasze polskie studio jest wspaniałym doświadczeniem :) Nie mam porównania do oryginału - na standardzie zeszło mi 17 godzin lecz nie miałem problemów z apteczkami (30 butelek, 10 strzykawek na koniec - z amunicją też nie było problemów, bo z doświadczenia zabijałem wszystko co pełza pałką ^^).

Sama gra jest tak napakowana klimatem, że aż musiałem robić sobie przerwy ze względu na to, że już psychika mi siadała, bo się bałem (tydzień temu przyszedł mi monitor OLED - ta czerń i wspaniale nasycone kolory same z siebie wprowadzały mnie w depresję i niepokój podczas pewnych etapów :) ), dźwięk każdej kropelki, każdego odgłosu czy jęknięcia sprawiał, że nie chciałem się odwracać aby zobaczyć co to jest ; )

Zaskoczyła mnie ilość przeciwników, bo przyznam, że czasem czułem się jak w jakimś Callisto Protocol aby dobrze robić uniki :)

Jak dla mnie gra wspaniała i cieszy mnie to, że miałem możliwość poznania jej w takiej jakości - na XSX mam kupione SH Collection także z chęcią bym sobie porównał oryginalną wersję (tylko skąd brać ten czas...)

Ps: nie widziałem oryginalnie twarzy Angeli ale niestety za dużo widzę kolorowych ludzi w otoczeniu i widać, że ma męskie rysy (bulwa z wyraźną szczęką) - czasem kamera ułoży się okazyjnie lecz no... natury nie oszukasz :D nie przeszkadzało mi to w trakcie grania ale głos z chrypką i pewne przybliżenia same nasuwały skojarzenia...


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #77 dnia: Października 28, 2024, 09:00:55 am »
Skończyłem wczoraj, świetną robotę bloober odwalił, z miejsca jeden z moich ulubionych remaków, bawiłem się lepiej niż przy ogrywanym miesiąc wcześniej remaku czwartego residenta. Mam nadzieje, że to nie koniec przygody Bloobera z Silent Hillem.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 402
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #78 dnia: Października 29, 2024, 15:05:24 pm »
Panie Zielarz, dopiero sprawdziłem i od startu jest dostępny filtr, nazwany jakoś w stylu "lata 90" i po miniaturce myslalem, ze on tylko tonuje troche kolory, ale po przejsciu go włączyłem i tak, tonuje kolory, ale dodaje też bardzo "grube" ziarno, tak jak w oryginale.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 842
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Silent Hill 2 Remake
« Odpowiedź #79 dnia: Października 30, 2024, 09:49:37 am »
Panie Zielarz, dopiero sprawdziłem i od startu jest dostępny filtr, nazwany jakoś w stylu "lata 90" i po miniaturce myslalem, ze on tylko tonuje troche kolory, ale po przejsciu go włączyłem i tak, tonuje kolory, ale dodaje też bardzo "grube" ziarno, tak jak w oryginale.

O tym, że dodaje ziarno to nie wiedziałem, dzięki. Mimo wszystko jednak zagram pewnie bez, bo jednak chcę poznać wizję Bloobera ;).