Fajnie, tylko oby jakiś dobry filtr był w opcjach co pikseloze wyłagodzi.
Ten cały piksel art to wraz z hdr największe kłamstwo jakie może być związane z obrazem.
Ta "moda" na "pixel art" została wymyślona przez osoby, którym nigdy nie dane było grać na ekranie CRT.
Odpalili sobie stare gry z emulatorka na PC podłączonym pod monitor i widzieli pixele.
No i wbiło im się mylne skojarzenie, że gry tak właśnie wyglądały w latach 80-90tych.
No a nie wyglądały tak, bo o ile często był widoczny aliazing czy OGROMNE pixelaste tekstury, jak czasami na PS1, to obraz był dosyć gładki i miękki - przyjemny dla oka i płynny nawet kiedy leciały klatki.
Dlatego też niewiele osób w tamtych czasach w ogóle zwracało uwagę na to, że niektóre gry działały w 15-20 klatkach.
CRT miało ogromną pulę zalet związaną z jakością obrazu, no ale wady jednak je zabiły - wielki rozmiar, bardzo duża waga idąca w dziesiątki kg, niewielka jasność ekranu, duży pobór prądu, degradacja jakości obrazu postępująca z czasem, mała rozpiętość tonalna kolorów nie mająca startu do tego co mamy teraz, no i magnesy blisko ekranu.
Jednak granie na tych ekranach było świetne.
Terminator 2 powinien dostać filtr symulujący CRT albo być zrobiony w stylu odręcznego rysunku.
Pikseloza jak powiedzmy w takim Dead Cell to coś okropnego na dużym ekranie.
Tutaj gość zrobił fajny materiał gdzie dosłownie filmował ekrany CRT by pokazać prawdziwe porównanie CRT vs sucha pixeloza.
https://youtu.be/puksg4iD3RY?si=bMP-IazMeXEP5evU