Dla tych co kiedyś pytali, jak wygląda sprawa ze skalowaniem do 1080p:
From Michiel:
"Ok, this is the deal: If Killzone 2 detects a TV that is set to 1080p or 1080i and cannot switch to 720p (our preferred resolution, for if your TV supports it), then it will render in 960x1080 and horizontally scale that to 1080i/p.
The advantage of doing this (over rendering 720p and then upscaling it to 1080i/p) is that you don't have *any* vertical scaling, and analog TV's don't even have a horizontal resolution. The result is a much clearer picture with much less artifacts for those who have a 1080i/p only set.
Killzone's adviced resolution is 720p, we just made sure that if you have a 1080i/p only set, it looks much better than the 'naive' implementation of upscaling 720p"
Czyli gra w 1080p będzie wyglądała zdecydowanie lepiej niż w 720p. Dlaczego? W trybie HD gra jest wyświetlana w rozdziałce 1240x720 to daje 892800 pixeli, jak się gra na full hd TV ta gra działa w 960x1080, a to jest 1 036 800 to jest około 15% więcej pixeli. DLatego jak ktoś ma odbiornik full hd to gra będzie wyglądać jeszcze bardziej masakrycznie.
1280 x 720= 921 600
Te + ~11% pikseli w 960x1080 to i tak za mało...
Gdyby to (jak w demie GTP) było 1440x1080 albo (z HTP) 1280x1080....
I nie, nie będzie "wyglądała zdecydowanie lepiej niż w 720p" bo takie skalowanie ma swoje
wady.
I to na tyle poważne, że z tego co zrozumiałem, nawet sami twórcy gry takie rozwiązanie
ukrywają.
"Ok, this is the deal: If Killzone 2 detects a TV that is set to 1080p or 1080i and cannot switch to 720p
Wygląda na to, że ponownie trzeba będzie oszukiwać w ustawieniach.
Tym niemniej przy braku alternatywnego rozwiązania - lepszy rydz niż nic.
Posiadacze starych HDTV z 1080i się ucieszą.
Nie znam sie na tym, ale czy beda dobre proporcje zachowane, jak linie poziome zostana zachowane, a pionowe zostana zdublowane?
300
Proporcje zostaną zachowane bo obraz przed skalowaniem będzie wyrenderowany jako "ściśnięty".(obraz amorficzny)
I tak, po prostu zostaną powtórzone dwukrotnie piksele.
Takie bardzo bardzo proste prymitywne skalowanie kompletnie nie uwzględniające zawartości sąsiednich/góra/dół pikseli.
Efekt... wszystkie linie poziome będą wyglądać dzięki braku skalowania dobrze.
Wszystkie zaś pionowe, skośne zostaną mocniej poszarpane i będą wyglądać gorzej.
Takie skalowanie zapewnia dobre efekty gdy masz przewagę poziomych lini - jak w GT:P czy Wipeout HD - patrzysz głównie na poziomy horyzont, maski samochodów itd.
A w takich grach jak Uncharted - gdzie też był ukryty tryb 960x1080, później zresztą IIRC nawet kompletnie wywalony - gdzie przeważają pionowe/skośne jest już mniej ciekawie.
Tak czy siak temat był wałkowany ze dwadzieścia juz razy... Nie bez powodu w przypadku rozdzielczości 960x1080 deweloperzy chowają ten tryb...Na forum i w temacie Uncharted były wypowiedzi osób które miały bezpośrednio w tej grze okazję to sprawdzić (chyba to był A-n?). Było też w SW.
Jak ktoś chce sobie obrazki pooglądać i dowiedzieć się co i jak - wystarczy poszukać...
@Wooyek
Beetlejuce, Beetlejuce, Beetlejuce!