Anonimowy... ja ci powiem że twoj styl wypowiedzi to napewno nie teksty w stylu - dupa, ssij, walcie się itd.
Widać że starasz się aby twoje wypowiedzi wygladały na merytoryczne a to wzbudza mój szacunek.
Niestety mijasz się często z prawdą i niewiem czy celowo czy przypadkiem. Ja zauważam to czasem a czasem napiszesz i wydaje mi sie ze poszerzasz moją wiedze ale zbyt czesto łapie cię na naciagniu i subiektywnej interpretacji... zaczynamy
Wykorzystuje JEDEN
PPE
a SPU nie wykorzystuje żadnego.
Bo PPE (bardzo upraszczając) to "poprawny" "pełny rdzeń" a SPU to tylko takie "koprocesory", elementy obliczeniowe z ograniczoną liczbą rozkazów - dla nich potrzebny jest specjalny kod i najlepiej radzą sobie z obliczeniami zmiennoprzecinkowymi a nie "normalnym" kodem programów/systemów (takie obliczenia to średnio ~15% w kodzie gier) itd.
Ot takie "super kalkulatory"
A widać ten PPE jako DWA bo tak się zgłasza ten rdzeń - pomysł zaczerpnięty z PC - tam w erze Pentium 4 Intel produkował Pentium'y z HT (HyperTrading).
Jeden rdzeń a ma 2 zestawy rejestrów i 2gi rdzeń jest taki udawany by lepiej obciążyć procka.
Według tego co mi pokazuje mój YDLinux mylisz się... ale widac że to ja mam ps3 z Linuxem więc wiem jak jest
http://www.ladujfotke.pl/18577-Screenshot.png.htmlhttp://www.ladujfotke.pl/18578-zrzutekranu2.png.htmlJak widać(jak wół) na załączonych obrazkach... rozpoznaje dwa PROCESORY CELL
Ponadto warto pamietać że ps3 wykorzystywane jest do wielu obliczeń na OS Linuxa, jest masa filmików na youtube.com i wykorzystują wwszytkie dostepne rdzenie (czyli 6 z 7 aktywnych) więc juz to świadczyło o tym że się mylisz.
W X360 są TRZY rdzenie PPE
(rozbudowane dodatkowo względem tego z PS3 o jednostki wektorowe aby nie być w plecy w porównaniu z Cellem - MS przyszedł na gotowe do IBM i powiedział my chcemy takie samo ale inaczej bo do gier a nie do obróbki multimediów)
i jak tam odpaliłbyś tego Linuxa to widać by było SZEŚĆ "rdzeni".
tylko że sam sobie zaprzeczasz pisząć wczesniej
(jak upadły plany 2 x Cell bez GPU)
wedle tej logiki skoro zglosili się do IBM wiedzieli wtedy tylko o 2 x CELL i dostali porownywlne procki(według tego co sugerujesz), a SONY zrobiło im psikusa i dało 7, co dalej idąc tą logiką daje dla ps3 o 350% razy wydajnieszy procesor(np. 3,5 razy więcej elementów na ekranie?
) - nie twierdze ze tak się ma rzeczywistosc... poprostu wyłapuje braki logiki
Dla mnie przykład "kart" słynny chodzby dla tego ze został opublikowany w PsxExtreme (autor Bandit?) jest klasycznym przykładem wodolejstwa. Za pomocą tabelek, wykresów i fachowego słownictwa dla niezorientowanych w temacie mozna udowodnić wszytko(czyli dla mnie też). Dotyczy to każdej dziedziny naszego zycia. Wynika to z mechanizmów funkcjonowania naszego mózgu w ktorym duża role odgrywa konformizm i "osoba autorytet/expert". Kiedyś mogłbym wam opisac jak ludzi porażano prądem aby to zbadać hehehe
Konsole jednak mimo że korzystaja z podobnych komponentów jak PC(a w sumie i tak wszytko można sprowadzić do krzemu) nimi nie są. To znaczy mają generowac grafikie i przy rozważaniu ich możliwości generowania grafiki liczy się cała architektura... procesor również. O ile w PC procesory wielordzeniowe są wciąż praktycznie nie wykorzystywane gdyż niema takiej potrzeby i motywacji(karty robia co trzeba - klient debil poleci po nastepną) w przypadku konsol developer zawsze będzie się starał wykorzystac wszelkie mozliwe środki a zamknięta i ustandaryzowana architektura temu sprzyja.
Te tabelki weryfikuje i ośmiesza "rzeczywistość"... obiecuje ci Anonimowy że jeśli spedzisz z GT5p z 5-6h to uśwadomisz sobie że absolutnie niema na świecie żadnej gry kŧóra dorównuje jej graficznie. Klasa sam dla siebie.
Gdzie ta superhiper potezniejsza karta 3d Xa skoro nawet w zapowiedziach na 2010r. niema gier które zblizały by się do poziomu GT5p, Kz2, LBP(jak tam wyglada faktura materiałów i światło!) itd...
Jeszce przy okazji rozprawie się z jednym mitem... często mówi się że gry multiplatformowe na daną konsole wygladaja lepiej, czesto na korzyść ps3, cześciej na X360. Chodzby jakaś gra wygląda duzo lepiej na Xa bo ma lepsze wygładzanie krawędzi. Tylko jedno małe ale... jaki normalny człowiek(czytaj niedzielny) to zauważa nie mając dwóch monitorów przed sobą. Te "lepsza" grafika to różnica wręcz na granicy percepcji!!!
Na sam koniec... trzy ważne sprawy...
1.Kz2 wygląda obłednie
2. Dla przeciętnego uzytkownika(zwłaszcza "niedzielnego") niema znaczenia przy obecnej generacji konsol ile więcej obiektów generuje konsola albo jakie zostały uzte efekty bo oceniając gre kierują się estetyką i "dizainem"(w sumie słusznie) stąd dla wielu GEARS2 wygląda najlepiej
3. tego typu dyskusje to jedne z najbardziej bezsensownych czynność jakie istnieją na świecie ponieważ nawet jesli udowodnie MU(całemu światu ;P ) że ps3 to najpotęzniejsza konsola ever to i tak żadnej LASKI dzięki temu nie wyrwe...
hahhahahahahhaha