Uważam że nie mylę się bardziej niż Iras ze swoim standardowym jechaniem po płytach DVD i napędzie w... pewnej konsoli.
No Leenk sugeruje, że developerzy umyślnie zapychają płyty śmieciami
No, coś w tym stylu. Jedną ze swoich ulubionych gier na PC Planescape Torment kupiłem na gustownych czterech płytkach CD - teraz na półkach z marketach kupisz na jednej płytce CD. Od razu odpowiadam - tak teraz są inne czasy, piszemy o konsolach itp ale sposoby zarabiania pieniędzy i zabezpieczania się przed piractwem są takie same...
Masa wstawek HD, dźwięk w jakim tam szałowym formacie który docenią kolesie ze sprzętem za kilka tysięcy złotych, ileś tam wersji językowych, filmiki typu Behind the scenes, wywiady z twórcami, muzyka z gry, cos tam jeszcze i te mityczne 50 giga stanie się bardziej przyziemne...
O ile z Resistance to byłoby możliwe, to Kojima do czegoś takiego napewno by się nie posunął.
Piszesz jakby to było jakieś strasznie naganne moralnie. Jeśli chce się wydać grę w rozsądnym terminie i ochronić przed piractwem to taka objętość gry nie jest imho naganna.
Zwłaszcza że wytłoczenie MGS na płycie 50GB na pewno będzie ich o wiele więcej kosztować.
Ilość danych na wytłoczonej płytce ma przełożenie na koszta? Serio pytam bom zielony w tej materii? Jakieś info co do tego?
Co do filmików... to jeden wielki temat, osobiście o wiele bardziej byłbym zainteresowany informacjami o zmianie działania kamery (dla mnie to porażka maksymalna w MGS-ach), lepsze AI przeciwników, uczynienie fabuły bardziej "normalnej", ukrócenie filmików. Kojima byłby chyba świetnym reżyserem ale w samej grze to wolałbym sam jak najwięcej sterować bohaterem a nie oglądać go na filmikach. A sama właściwa gra wiele giga raczej nie zajmie.