W wywiadzie, jakiego udzielił Cliff Bleszinski dla serwisu GameZone dowiadujemy się sensacyjnych rzeczy na temat gry Gears of War. Po długich przemyśleniach Cliff oraz Mark Rein z Epic doszli do wniosku, że GOW należy wydać również na inne platformy! ”Skoro wersja na Xbox’a360 sprzedała się w ponad trzymilionowym nakładzie, czemu wersja na PLAYSTATION 3 miałaby osiągnąć słabszy wynik?” - mówi Bleszinski. Chwile później rozwija swoją myśl: ”Prace nad Gears of War na PC trwają już od pół roku, problemem jest optymalizacja kodu, tak, aby gra działała poprawnie również na słabszych maszynach. W przypadku PS3 nie ma takiego problemu. Sprzęt Sony dwukrotnie przewyższa Xbox’a360 pod względem mocy. Już teraz jesteśmy pewni, że uzyskamy dużo dokładniejszą animację na poziomie 60 klatek na sekundę, poprawiony zostanie również system dynamicznego oświetlenia, zastosujemy zupełnie nowy engine fizyki świata gry. W tej chwili rozważamy zastosowanie rozdzielczości 1080p. Konwersja na PS3 powstaje od 2 miesięcy, całość idzie bardzo sprawnie. Na gwiazdkę tego roku posiadacze PS3 oraz PC zgrają w Gears of War. Obie wersje będą posiadać tryb rozgrywki sieciowej.” Na koniec Cliff potwierdził swoje wcześniejsze wypowiedzi odnośnie przyszłości GOW: ”Nie widzę powodu dla, którego GOW nie miało by otrzymać kilku sequeli na wszystkie platformy nowej generacji. Będziemy pracowali nad grami z tego uniwersum, póki będą one sprawiać radość graczom.”. Wygląda na to, że czasy exclusive’ów od studiów third-part odchodzą w niepamięć. Nie ma się co dziwić wydawcą: koszta produkcji gier rosną, twórcy muszą szukać większych rynków zbytu na swoje produkty, tworzenie wersji multiplatformowych jest najlepszym sposobem na dodatkowy zarobek..
News z next-gen, szkoda że dzisiaj jest 1 kwietnia
.