Autor Wątek: System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)  (Przeczytany 2767974 razy)

0 użytkowników i 22 Gości przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19520 dnia: Lipca 03, 2009, 15:13:34 pm »
Oki jeżeli to pozwoli Ci podnieść swoją samoocenę to niech będzie że to mój FAIL. :lol: :lol: :lol:

PS. Swoją drogą to do czego napisałeś w takim razie zdanie o chińskich kolumnach w odpowiedzi na mój cytat z Ciebie "źle ustawione JBL" który wypowiedziałeś przy okazji zdjęć mojego pokoju??? Hmmm?

Unlimited

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19521 dnia: Lipca 03, 2009, 15:18:43 pm »
Tak generalizowałem sobie, bo w sklepach Rtv/Agd szczególnie takie "wynalazki" dołączane są do zestawów KD np. Denona, Marantza, Yamahy itd. Klienci widzą że fajna cena, myślą że wszystko pochodzi od jednej, szanowanej firmy i kupują, a potem w domu niespodzianka i po paru mc. szukanie na allegro okazji do sprzedania.




: Lipiec 03, 2009, 15:17:39 pm
Jednak wiem że wiele osób jest niedoinformowanych, więc tak się interes kręci. Swoją drogą, pewnie jest też wielu takich dla których taki zakup będzie wystarczający.
« Ostatnia zmiana: Lipca 03, 2009, 15:20:28 pm wysłana przez Unlimited »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19522 dnia: Lipca 03, 2009, 15:23:35 pm »
Yhm skoro generalizowałeś to rozumiem. Przyznać jednak muszę że zupełnie mnie to zaskoczyło. :)

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19523 dnia: Lipca 03, 2009, 15:27:56 pm »
Marny ten SW :( . Zamiast pie**olic o marnych texturach i rozdzialce , gadacie o gownach :(

ubol

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 1 537
  • Reputacja: 16
  • PSN: urytuPL
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19524 dnia: Lipca 03, 2009, 16:21:19 pm »
Marny ten SW :(
No, głównie jest to spowodowane faktem że główny filar SW gdzieś się ulotnił... może kolejny ban.
EDIT: Jednak nie ban w ch*ju nas ma :sad:
« Ostatnia zmiana: Lipca 03, 2009, 16:27:35 pm wysłana przez ubol »

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19525 dnia: Lipca 03, 2009, 16:55:02 pm »
Marny ten SW :( . Zamiast pie**olic o marnych texturach i rozdzialce , gadacie o gownach :(

Wpis. Ktoś wreszcie nazwał rzeczy po imieniu.

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19526 dnia: Lipca 03, 2009, 22:27:01 pm »
anonim dostal bana czy cos w tym stylu? dawno go nie bylo.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19527 dnia: Lipca 03, 2009, 23:44:15 pm »
Nie, widocznie po prostu załamał się/obraził na to, że cała jego praca w System Wars uległa zniszczeniu i od tego czasu już się nie pokazał...
Albo po prostu ma coś lepszego do roboty, niż przekrzykiwanie się na forum, która konsola jest lepsze :P.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

ubol

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 1 537
  • Reputacja: 16
  • PSN: urytuPL
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19528 dnia: Lipca 04, 2009, 00:07:15 am »
Nie, widocznie po prostu załamał się/obraził na to, że cała jego praca w System Wars uległa zniszczeniu i od tego czasu już się nie pokazał...
I dzięki temu pozbyliście się jedną z ważniejszych person tutejszego forum z obozu M$. Prawda jest taka że nie umieliście się pogodzić z faktem że Sony dało dupy z Ps3. :mad: :wink:

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19529 dnia: Lipca 04, 2009, 01:06:33 am »
Może pojechał na wakacje ?!

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19530 dnia: Lipca 04, 2009, 01:19:12 am »
Może pojechał na wakacje ?!
Wakacje od youtube? No way!

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19531 dnia: Lipca 04, 2009, 09:41:05 am »
Może pojechał na wakacje ?!
Wakacje od youtube? No way!

Wezcie ku*** skonczcie pie**olic. Anonima zawsze odwalal kawal dobrej roboty.
: Lipiec 04, 2009, 09:38:38 am
Marny ten SW :(
No, głównie jest to spowodowane faktem że główny filar SW gdzieś się ulotnił... może kolejny ban.
EDIT: Jednak nie ban w ch*ju nas ma :sad:

Jak trwoga to do Boga.

Anonim daje porownanie - Anonim zly ; Anonima nie ma  - Anonim  zly
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2009, 09:43:24 am wysłana przez Stalker »

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19532 dnia: Lipca 04, 2009, 12:01:10 pm »
Nie, widocznie po prostu załamał się/obraził na to, że cała jego praca w System Wars uległa zniszczeniu i od tego czasu już się nie pokazał...
Albo po prostu ma coś lepszego do roboty, niż przekrzykiwanie się na forum, która konsola jest lepsze :P.

może po prostu....kupił konsole zamiast oglądać youtube :P

mateo

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19533 dnia: Lipca 04, 2009, 12:08:03 pm »
Nie, widocznie po prostu załamał się/obraził na to, że cała jego praca w System Wars uległa zniszczeniu i od tego czasu już się nie pokazał...
Albo po prostu ma coś lepszego do roboty, niż przekrzykiwanie się na forum, która konsola jest lepsze :P.

Udzielał się po stracie SW, chociażby w temacie o E3 (konferencje SONY, M$$$, NINTENDO)

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19534 dnia: Lipca 06, 2009, 12:21:20 pm »
Nie znalazłem odpowiedniego wątku (najlepszy byłby "dyskusje ogólne o konsolach" - ale takiego nie znalazłem) więc uderzam tutaj. Zakładanie nowego tematu dla tej kwestii uznałem za przesadę. Powiedzmy, że jest to temat Konsole VS PC :)
Przechodząc do rzeczy...

Dla tych co im się nie będzie chciało czytać ściany tekstu - streszczenie:
Poruszam kwestie konsol i ich negatywny wpływ na społeczności, które się tworzą wokół gier. Tekst zawiera argumenty dlaczego tak uważam i jednocześnie proszę o Wasze opinie/zdania w tej kwestii.

Tak się ostatnio zastanawiałem nad akcją protestu przeciwko wydaniu kolejnej odsłony L4D po zaledwie pół roku (chyba?) od debiutu pierwszej części. Z początku uznałem to za dziwne zachowanie, z lekką tendencją w stronę głupoty, potem jednak coś mnie olśniło i zmieniłem opinie na temat tej akcji.
Mam wrażenie, że konsole z całym mnóstwem dobrego, którego nam przyniosły w tej generacji, to po części dzięki MS, to po części dzięki Sony i Nintendo, to przyniosły ze sobą również jeden bardziej "niefajny" w moim odczuciu trend. Nazwałem go "sequelowaniem", czyli wypuszczania w bardzo krótkim odstępie czasu kolejnych części gry danej serii/marki. Gdzie w przypadku gier, które kładą duży nacisk na SP, lub są skierowane stricte na SP jest to świetne rozwiązanie, gdyż daje nam więcej świetnych przygód naszej ulubionej gry, to w przypadku gier, których istotna siła leży w rozgywce multiplayer, uważam ten trend za szkodliwy i demotywujący.

Piszę to wszystko z punktu osoby, która ceni sobie gry MP, za to że łączy ludzi, budują społeczności, tworzą swojego rodzaju subkultury rządzące się swoimi prawami. Światy te powstają latami, różne ich elementy ulegają ewolucji i doskonaleniu, czyniąc je w efekcie tym czym są - wspaniałą społecznością.
Wypuszczanie nowej odsłony gry, która wokół siebie buduje taką społeczność, rok lub dwa, nawet 3 po wydaniu pierwszej części psuje ten cały proces. Counter Strike, Starcraft, Warcraft, Diablo, UT i różne gry MMO nie byłby dziś tym, czym są, gdyby nie ten długi okres czasu w którym ta społeczność mogła powstać i dojrzeć.

Odechciewa się człowiekowi prowadzić klan, budować spójną dobrze funkcjonującą grupę ludzi, angażować się w uniwersum danej gry i różne kwestie poboczne z tym związane, jeżeli ledwie po roku czasu już słychać ogłoszenia dotyczące kolejnej odsłony. Cała ta praca, którą się włożyło w ustalanie strategii, zbudowanie wizerunku itd. zwyczajnie szlag trafia. A migracja wcale nie jest taka prosta i łatwa. Nowa gra oznacza nowe zasady, nowe prawa i wiele nowych elementów, do których trzeba się przystosować. Nie ma na to czasu. I nie zawsze są chęci.

Przykłady gier, które to powodują: CoDy, Gearsy, Resistance, Killzone (pewnie już niedługo ogłoszą 3 odsłonę). Niedawno dołączył do nich Battlefield, i kto wie co jeszcze dołączy.

Na PC tego zjawiska nie zauważyłem, dlaczego na konsoli stało się ono takie powszechne? Czyżby społeczność konsolowa to banda indywidualistów, dla których liczy się przede wszystkim osobiste doświadczenie z grą i stąd kolejne odsłony ich ulubionych gier online to dla nich gratka i powód do wydania pieniędzy? Jeżeli tak, dlaczego? Skoro już mamy online na konsolach, dlaczego nie ma on mieć charakteru podobnego do tego z PC? Z jednej strony wielki nacisk gigantów na budowanie społeczności, a z drugiej strony zalewnie przez developerów kolejnych odsłon gier, które psują powstające społeczności.

Co myślicie o tym?
(Jeżeli któryś z adminów uzna, że jest to kwestia na osobny wątek, to go założę)

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19535 dnia: Lipca 06, 2009, 12:31:14 pm »
konsole czy gracze konsolowi nie mają tutaj nic do rzeczy, L4D, COD czy BF to serie pecetowe i bardziej za całą tą seryjnością stoją "chciwi deweloperzy" niż "banda graczy  indywidualistów". 

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19536 dnia: Lipca 06, 2009, 12:41:01 pm »
L4D się całkiem nieźle zaadaptował na Xboxie, Cod MW stał się jedną z czołowych pozycji potyczek MP na konsolach, gra jest chyba bardziej popularna na konsoli niżeli na PC(nie marka, samo MW), Battlefield choć wciąż pozostaje wierny PC, to powoli zdobywa co raz więcej fanów na konsolach.

Rozumiem, że stoi za tym "chciwość", jednak jestem zdania, że ten pociąg drukujący banknoty się zbyt mocno rozpędził. Ktoś stracił drogę z oczu. Może w chwili obecnej nie mamy do czynienie z grupą indywidualistów na tak dużą skalę, ale jeżeli developerzy taki trend utrzymają, to właśnie tak może się stać, że będzie tylko banda indywidualistów. Nie będzie po co zakładać klanów, nie będzie po prostu po co się angażować w MP. Sercem MP jest dla mnie interakcja z innymi graczami nie tylko na serwerze gry, gra jest tutaj jedynie spoiwem łączącym. Nie wyobrażam sobie MP bez tego i dlatego poruszyłem ten wątek.
« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2009, 12:50:23 pm wysłana przez maertin »

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

juve26

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-12-2006
  • Wiadomości: 2 613
  • Reputacja: 20
  • 04.12.2006 - 16.08.2010 †
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19537 dnia: Lipca 06, 2009, 13:49:33 pm »
IMO granie online na konsolach jest traktowane inaczej - bardziej jak 'szybki' relaks, gdzie nie ma po co brać się za granie 'na poważnie' z powodow technicznych [pad, p2p, ogolna ch*jowość], dlatego tutaj nie ma żadnego problemu. Chcesz konkretnie pograć na mp? Tylko PC.

Maugan Ra

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 10-04-2009
  • Wiadomości: 1 179
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19538 dnia: Lipca 06, 2009, 14:05:36 pm »
eee no nie do końca ...

specyfika graczy jest inna to pierwsza generacja konsol gdzie MP wogóle użyty ... gracze PC towi mają poprostu większą wprawę w te pierdołki ze stronemi klanami itd :)


choć pragnę zauważyć iż klan neogo HALO 3 (FUCKING RULES) jest chwalebnym wyjątkiem... wielo płaszczyznowy system klasowy jaki się tam wytworzył dobitnie świadczy o ponadprzeciętnej inteligencji członków tego stoważyszenia a nawet odważył bym się użyć słowa KULTU  8-) 8-) 8-) więc jednak można :)
« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2009, 15:01:59 pm wysłana przez Maugan Ra »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19539 dnia: Lipca 06, 2009, 15:46:58 pm »
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę, że w obecnej generacji konsol MP to jednocześnie wciąż tryb dodatkowy do SP, ale też tryb obowiązkowy (nie wyobrażam sobie, by w tej chwili wyszedł jakiś FPS bez multi a recenzenci go za to nie zjechali -- chyba tylko w Bioshock to przeszło). W efekcie, gdy powstaje nowy sequel do gry (SP), koniecznością jest też, by powstał nowy tryb MP.

W przypadku gier, które wymieniłeś (Counter Strike, Starcraft, Warcraft, Diablo, UT) trzy to gry od Blizzard, które znane jest z tego, że ich gry powstają bardzo długo (ale za to są dopieszczone), UT (czy Quake) to gry, które zazwyczaj wiążą się z wydaniem nowego silnika.
Jedynie Counter Strike pasuje do porównania z L4D. Obie gry to pozycje czysto sieciowe, które bez zgranych klanów i graczy z tzw. skillem się nie liczą. I tutaj faktycznie dziwię się, że Valve tak szybko zamierza wydać nową część L4D. Valve niby tłumaczy się, że jako iż przejęli opiekę nad L4D w chwili, gdy gra była już w zaawansowanym stadium rozwoju, nie mogli mieć wpływu na jej zawartość a co za tym idzie, nie jest to gra, jaką oni by stworzyli; stąd ten pośpiech z częścią drugą. Jednak wciąż jest to wystawienie faka osobom, które fanatycznie grają w pierwszą część.

Tak czy inaczej, nie powiedziałbym, żeby konsolowość tytułu miała tutaj wpływ na to. Zauważ, że HL2 też jest obecnie tytułem konsolowym, a mimo to Valve nie śpieszy się z wydaniem nowego epizodu, chociaż ludzie są nim o wiele bardziej zainteresowani, niż nowym L4D.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19540 dnia: Lipca 06, 2009, 20:28:39 pm »
Ale co z tego, że Blizzard jest znany z tego iż robi długo gry. Chodzi o fakt, że długa obecność danej odsłony gry sprzyja powstaniu wokół niej odpowiednio dużej i silnej społeczności. Tak samo reszta przykładów. Te społeczności uważam za esencje świata multiplayer i bez nich staje się on "tylko dodatkowym trybem do pogrania". Nikt nie zaprzeczy, że gra ze znajomymi, a jeszcze lepiej w stałym składzie to plus 200 % do zabawy. Bez społeczności coś takiego nie będzie istnieć, tym samym MP straci swój urok, a tego bym nie chciał. Chciałbym, aby to wszystko funkcjonowało tak prężnie jak na PC, tymczasem na konsolach rodzi się coś w rodzaju sezonowego gracza.

Doszły mnie słuchy, że przynudzam w tym wątku, to mam temat bardziej interesujący dla wszystkich pasjonatów system wars.
Kolejny komentarz Valve odnośnie PS3:
Cytuj
Jeśli bylibyśmy konsumentami takiego produktu na PlayStation, czulibyśmy, że otrzymaliśmy pasierba, podczas gdy ludzie na PC oraz 360 dostali optymalną wersję gry".

"Powodem, dla którego Valve nie chce tworzyć gier na PlayStation 3, nie jest bynajmniej awersja do konsoli, po prostu w tej chwili deweloper nie potrafi sobie z nią poradzić, a nie zamierza wydawać niedopracowanych produkcji".

"Do czasu kiedy uda nam się zebrać zespół PS3, do czasu kiedy znajdziemy ludzi, którzy chcą przyjść do Valve, albo którzy już u nas są i zechcą na tym pracować, naprawdę nie widzę nas na tej platformie".

Czyli co? To już nie "zła konsola" tylko brak umiejętności? Jestem pod wrażeniem jak zapach pieniędzy potrafi diamentralnie zmieniać opinie.

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

ciujo82

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2008
  • Wiadomości: 544
  • Reputacja: 0
  • Nathan
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19541 dnia: Lipca 06, 2009, 21:11:32 pm »
Panowie z ND, powinni udzielić im lekcji programowania PS3.

Mrocz

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19542 dnia: Lipca 06, 2009, 21:20:50 pm »
Panowie z ND, powinni udzielić im lekcji programowania PS3.

Oni ledwo co na PC umieją chyba programować, a co dopiero na PS 3...
Jeden Episodzik do Half-Life 2 dodający mapek na 5 godzin i jeden dodatkowy efekt graficzny w dodatku i tak zacofany przy konkurencji... Takiego "map pack'a" potrafili tworzyć dwa lata...  Mówię wam, za czasów Half-Life 1 i Half-Life 2 strasznie lubiłem tę firmę. Ale to co wyprawiają z Episodami i tym całym Left 4 Dead to dla mnie żenada :/
« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2009, 21:24:43 pm wysłana przez Mrocz »

ciujo82

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2008
  • Wiadomości: 544
  • Reputacja: 0
  • Nathan
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19543 dnia: Lipca 06, 2009, 21:22:26 pm »
Panowie z ND, powinni udzielić im lekcji programowania PS3.

Oni ledwo co na PC umieją chyba programować, a co dopiero na PS 3...
Jeden Episodzik do Half-Life 2 dodający mapek na 5 godzin i jeden dodatkowy efekt graficzny w dodatku i tak zacofany przy konkurencji... Takiego "map pack'a" potrafili tworzyć dwa lata...  Mówię wam, za czasów Half-Life 1 i Half-Life 2 strasznie lubiłem tą firmę. Ale to co wyprawiają z Episodami i tym całym Left 4 Dead to dla mnie żenada :/
racja. :D

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19544 dnia: Lipca 06, 2009, 21:37:52 pm »
Popieram, sam kupowałem kompa specjalnie dla HL2, nawet kupiłem Radka 9600 pro, który reklamowany jako specjalnie dla tej gry. Jednak kiedy potem zobaczyłem, że optymalizacja silnika polegała na wywaleniu prawie wszystkich dynamicznych świateł, to troszkę zwątpiłem w ich wspaniałość. Nie umniejszyło to co prawda wspaniałości HL2 w moich oczach, niemniej po prezentacjach spodziewałem się większego technologicznego wodotrysku.

Ogólnie od czasu HL2 jakoś tak... przestałem ich tak podziwiać, jak robiłem to wcześniej. Całe szczęście nie skopali CSSa :)

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19545 dnia: Lipca 06, 2009, 22:07:41 pm »
Jeden Episodzik do Half-Life 2 dodający mapek na 5 godzin i jeden dodatkowy efekt graficzny w dodatku i tak zacofany przy konkurencji... Takiego "map pack'a" potrafili tworzyć dwa lata... 

Nie to, żebym coś mówił, ale niektóre pełnopłatne gry obecnie są na 7-8 godzin.

Przyznam, że nigdy nie grałem w żadnego Half-Life'a (tak, wiem, wstyd jak ta lala; szczególnie dla PC-towca >_>), jednak z tego co słyszałem, wszystkie te gry są dopieszczone może nie tyle pod względem technicznym (bo Source już ma swoje latka, jakby nie patrzeć), ale pod względem gameplay'owym. To zresztą pokrywałoby się ze sposobem, w jaki te gry są projektowane - jeżeli ktoś byłby zainteresowany, wykład z GDC 2006 na temat procesu projektowania HL2: GDC2006_HL2DesignProcess.pdf. Z prezentacji wynika, że dużą wagę przywiązuje się, by jak najczęściej testować na różne sposoby każdy element gry, fragmenty poziomów itp.


Ale co z tego, że Blizzard jest znany z tego iż robi długo gry. Chodzi o fakt, że długa obecność danej odsłony gry sprzyja powstaniu wokół niej odpowiednio dużej i silnej społeczności. Tak samo reszta przykładów. Te społeczności uważam za esencje świata multiplayer i bez nich staje się on "tylko dodatkowym trybem do pogrania".

Chodziło mi tylko o to, że akurat w tych przypadkach, które podałeś, nie występuje sytuacja nadmiernej sequelizacji z pewnych konkretnych przyczyn. Mimo to jednak zgadzam się z Tobą, przynajmniej częściowo, że obecny model wydawania gier z wręcz obowiązkowym trybem multi bardzo szkodzi większemu zaangażowaniu się w konkretne tytuły. Napisałem "przynajmniej częściowo", bo jest wiele tytułów, w które, pomimo, iż wyszły sequele, ludzie wciąż grają. Przykładem jest tutaj na pewno Modern Warfare (chociaż nie wiem, jak jest na konsolach) czy Gearsy (chociaż tutaj to pewnie efekt skopanego multi w Gearsach 2). Na PC również wiele osób wciąż gra jeszcze hurtowo w starego Quake'a 2, Q3 czy nawet (i tu się sam zdziwiłem, gdy się o tym dowiedziałem) w Halo 1. Pomimo, iż są to stare gry i pomimo, iż wyszły ich sequele.

Cytuj
Doszły mnie słuchy, że przynudzam w tym wątku
No jasne, że przynudzasz. Jak w ogóle śmiesz zapodawać jakikolwiek konkretny temat. Przecież gadanie o bitmapowych drzewkach w GT5 czy cofaniu czasu w Forzie jest dużo bardziej interesujące i materiału wystarczyłoby na kolejne 100 stron dyskusji :lol:.
« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2009, 22:14:46 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Mrocz

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19546 dnia: Lipca 06, 2009, 22:10:28 pm »
Ogólnie od czasu HL2 jakoś tak... przestałem ich tak podziwiać, jak robiłem to wcześniej. Całe szczęście nie skopali CSSa :)

Valve stworzyło grę której sami nie są wstanie pobić. Jest to Half-Life 1. I dwójka niestety nie dorównuje jedynce pod żadnym względem (nie biorę pod uwagi grafiki i fizyki bo to oczywiste). Dwójka była na poziomie jakiegoś tam bardzo dobrego FPS'a, ale to nie była rewolucja na miarę Half-Life 1.

Hmmm mały offtop nam się zrobił. Ale to tyle na temat umiejętności programowania Valve. Obecnie lecą na kasę nie wkładając żadnego wysiłku w ich gry. To widać, najpierw sam pomysł by podzielić dodatek Aftermath na 3 episody ( tylko dwa wyszły jak na razie :/ ), teraz ten motyw z sequelem L4D niecały rok po premierze jedynki. I teraz kręcą się w okół PS 3, gdzie najpierw bluzgali tą konsolę, a teraz brakuje im zespołu.

Nie to, żebym coś mówił, ale niektóre pełnopłatne gry obecnie są na 7-8 godzin.

Przyznam, że nigdy nie grałem w żadnego Half-Life'a (tak, wiem, wstyd jak ta lala; szczególnie dla PC-towca >_>), jednak z tego co słyszałem, wszystkie te gry są dopieszczone może nie tyle pod względem technicznym (bo Source już ma swoje latka, jakby nie patrzeć), ale pod względem gameplay'owym. To zresztą pokrywałoby się ze sposobem, w jaki te gry są projektowane - jeżeli ktoś byłby zainteresowany, wykład z GDC 2006 na temat procesu projektowania HL2: GDC2006_HL2DesignProcess.pdf. Z prezentacji wynika, że dużą wagę przywiązuje się, by jak najczęściej testować na różne sposoby każdy element gry, fragmenty poziomów itp.

6-7 godzin nie jest równe 5... :P I te 6-7 godzin potrafią powstawać w rok maks dwa dodając do tego masę innych nowości. A kiedy Episody to są surowe mapy z JEDNYM dodatkowym przeciwnikiem JEDNYM dodatkowym efektem i trwający coś między 4 godzinami a 5 godzinami... A gameplay'owo nie wiem co takiego dopieszczonego tam jest, skoro jest to ten sam schemat rozgrywki co w Half-Life 2 ;] w dodatku ultra łatwy*.

*
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

wiem brzmię jak maruda, ale no cóż jestem fanem starej serii zwłaszcza jedynki którą do tej pory uważam za najlepszego FPS'a wszechczasów, i wiadomo fana ciężko zadowolić :P
« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2009, 22:17:33 pm wysłana przez Mrocz »

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19547 dnia: Lipca 06, 2009, 22:43:43 pm »
Wiem, że Quake, Halo 1 i inne gry, a nawet pierwsze Cody i Mohy mają wciąż swoich zagorzałych zwolenników. Ale prawda jest taka, że te społeczności są dość "undergroundowe". Ktoś tam sobie pogrywa, znaleźć osoby do gry nie jest trudno, ale to już nie jest to samo, kiedy gry przeżywały swoją świetność.

Po prostu chcę, aby na konsolach było możliwe rozwinięcie się takiego samego świata online wokół gier, jaki to wygląda na PC. Bardzo lubię grać na PC w gry multiplayer właśnie ze względu na klimat, który się wokół tych gier tworzy. Jeżeli to co mamy teraz się utrzyma w tej postaci, to pomimo silnego nacisku na społeczności graczy przez producentów konsol, powstanie baza graczy sezonowych, a elementy społecznościowe ograniczą się do porównywania gamescore/pucharków i łechtania swojego ego. Potem dojdzie chwalenie się fotami z facebooka, kto ma koleżankę z większymi cyckami i ot cała "społeczność online" na konsolach... super!

Nie godzę się na taki obraz sytuacji i jeżeli to tak to będzie wyglądać, że w daną grę gra się tylko przez określony sezon, to ja zwyczajnie przestane się bawić w konsole, a to mi nie przyjdzie lekko, bo wychowałem się z nimi.


Mnie się tam HL2 podobał. Bardzo mi przypasował jego klimat i ogólnie rozgrywka też. Uważam, że gra się wyróżnia na tle innych FPS. Czy gorsze od HL1? Czy ja wiem... Hl1 był faktycznie rewelacyjny, ale był też zupełnie inny. Na pewno nie można grze odmówić wspaniałego klimatu, na tamte czasy byłem nią zachwycony.
« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2009, 22:49:22 pm wysłana przez maertin »

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

Soul hunter 16

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2007
  • Wiadomości: 5 787
  • Reputacja: 60
  • Two different souls in one body.Which one is mine?
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19548 dnia: Lipca 06, 2009, 22:51:20 pm »
Ej, Halo 3, Gow a zwłaszcza COD 4 MW. Te gry już swoje przeżyły a i tak sporo ludzi w to gra i grać będzie. Choć jakby na to spojrzeć to w GOW 1 grają bo dwojke zjebali, w COD 4 MW bo jeszcze nie ma 2 części. Jedynie w Halo 3 czy nawet 2 gra sporo ludzi i ta gra pokazuje że naprawdę można stworzyć dużą społeczność na konsolach.

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19549 dnia: Lipca 06, 2009, 22:56:20 pm »
Stary, te gry "swoje przeżyły" ? Skąd Ty się urwałeś? Jak gra po roku czasu może swoje przeżyć? Zapoznaj się ze Starcraftem, CSem, BF 1 i 2, i innymi grami z PC i zobacz co to znaczy "życie gry".

To co napisałeś jest tym, co ja potępiam - sezonowość tytułów! To niszczy granie!

Zobaczymy jak dużo ludzi będzie grało w Halo 3, kiedy wyjdzie ODST ;] Co prawda jest to sprytny krok, bo stworzyli raczej nową markę, niżeli konkurencję dla Halo3, ale gdyby powstało Halo 4, to byś zobaczył o czym mówię. A i tak to na dniach doświadczysz, kiedy wyjdzie MW2. Swoją drogą, nie wiem, czy cokolwiek doświadczysz, bo nie wiem jak wygląda Twoje podejście go gier online.
« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2009, 22:59:10 pm wysłana przez maertin »

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

Soul hunter 16

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2007
  • Wiadomości: 5 787
  • Reputacja: 60
  • Two different souls in one body.Which one is mine?
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19550 dnia: Lipca 06, 2009, 23:02:38 pm »
Ilu ludzi gra w Halo 2, do tej pory. Ta gra jest na pierwszym miejscu na Xboxie 1 ciągle. Te gry mają już po 2 lata więc nowe to one nie są. To co Ty podajesz to są wyjątki i gry legendy. Starcraft, Warcraft, CS. Gry legendy i mało która gra im dorównuje. Zresztą co najważniejsze na konsolach nie da się grać ciągle w jedną grę ponieważ generacje się zmieniają, dlatego nagle społeczność się kończy wraz z zakończoną generacją. Nie ważne jaki masz komputer zawsze pograsz w starego Starcrafta.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19551 dnia: Lipca 06, 2009, 23:30:43 pm »
Nie miałem weekend dostępu do neta, niech ktoś mi streści co się działo na System Wars przez ten czas. Były jakieś tabelki albo zoomy 300%  ??  :eek:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19552 dnia: Lipca 06, 2009, 23:31:35 pm »
Nie miałem weekend dostępu do neta, niech ktoś mi streści co się działo na System Wars przez ten czas. Były jakieś tabelki albo zoomy 300%  ??  :eek:
Nic.

Soul hunter 16

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2007
  • Wiadomości: 5 787
  • Reputacja: 60
  • Two different souls in one body.Which one is mine?
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19553 dnia: Lipca 06, 2009, 23:35:00 pm »
Nie miałem weekend dostępu do neta, niech ktoś mi streści co się działo na System Wars przez ten czas. Były jakieś tabelki albo zoomy 300%  ??  :eek:

Jedyna ciekawa rzecz to przytoczony przez Jurasa post Anonimowego(Rest in peace).

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19554 dnia: Lipca 07, 2009, 00:55:37 am »
To nie są żadne gry legendy, mogę ci jeszcze podać EVEonline jako przykład, Lineage, ogólnie kilka gier mmo. Przykład Halo który podajesz mówi to co ja mówię - rządzi 3, bo jest najnowsza. Rządzi dlatego, bo nic tej 3 na chwile obecną nie zastąpi. Pisałem już wcześniej, że w pierwsze COdy, Mohy i inne też ludzie grają, ale te społeczności nie funkcjonują już tak prężnie jak kiedy te gry nie miały konkurencji w postaci sequela.

Niemniej uważam temat już za wyczerpany. Nie ma jakichś ciekawych porównań w necie? :P

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19555 dnia: Lipca 07, 2009, 01:34:28 am »
Musisz jednak wziąć też pod uwagę to, co Soul już pisał - generacje konsol. Na PC możesz na nowiuteńkim blaszaku odpalić gry nawet sprzed 20 lat, na X0 czy PS3 nie odpalisz nawet gry sprzed 4 lat (chyba, że masz akurat farta i kupiłeś PS3 z BC).
Do tego inaczej wygląda usługa sieciowa: na PC zazwyczaj to użytkownicy stawiają sobie serwery bądź grają przez LAN, wyjątkiem jest Battlenet. Na konsolach użytkownicy uzależnieni są tylko i wyłącznie od producentów gier bądź MS/Sony - jeżeli oni zdecydują, że czas zabrać zabawki, zrobią to. Przykład z PS2, gdzie pomimo zainteresowania grami, serwery MGS Online czy RE: Outbreak zostały bardzo szybko (jak na gry przeznaczone do rozgrywki online) zamknięte. Z drugiej strony, w Japonii serwery do Outbreak'ów wciąż funkcjonują (chyba odpłatnie) i tam ludzie wciąż grają w Outbreaki (nawet spoza Japonii).
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Niebieski

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-09-2006
  • Wiadomości: 2 182
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19556 dnia: Lipca 07, 2009, 01:46:15 am »
Musisz jednak wziąć też pod uwagę to, co Soul już pisał - generacje konsol. Na PC możesz na nowiuteńkim blaszaku odpalić gry nawet sprzed 20 lat, na X0 czy PS3 nie odpalisz nawet gry sprzed 4 lat (chyba, że masz akurat farta i kupiłeś PS3 z BC).

Pamiętaj że XO odpala gry z xboxa1, nie wszystkie ale jakiś tam spory odsetek.

Soul hunter 16

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2007
  • Wiadomości: 5 787
  • Reputacja: 60
  • Two different souls in one body.Which one is mine?
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19557 dnia: Lipca 07, 2009, 01:51:33 am »
Akurat tych najfajniejszych nie ;/ Gdzie MGS 2 albo kroniki ridicka ;/

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19558 dnia: Lipca 07, 2009, 10:11:37 am »
Tak, generacja konsol stanowi tutaj barierę nie do przeskoczenia, i to faktycznie stanowi pewien problem. Ale nie mówmy tutaj, że gry przeżywają swoje po roku czasu lub dwóch latach. Przyzwolenie, a raczej przyjęcie takiego schematu myślenia/działania po prostu powoduje poniekąd to całe "sequelowanie", o którym mówiłem. Ja chcę, aby dano grom czas na rozwinięcie się wokół nich społeczności. Wszystko po to, aby zabawa online na konsolach mogła być równie wielopłaszczyznowa i złożona co na PC. A nie tylko wejście na serwer, strzelenia kilku fragów i wyjście, w oczekiwaniu na kolejną odsłonę. Skoro już konsole są podpięte do internetu, niech rozwinie się z tego coś porządnego, a nie banda konkurujących e-członków.

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

Tarniak

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #19559 dnia: Lipca 07, 2009, 10:22:59 am »
Cytuj
rzykład Halo który podajesz mówi to co ja mówię - rządzi 3, bo jest najnowsza. Rządzi dlatego, bo nic tej 3 na chwile obecną nie zastąpi.
Po premierze Halo 3 sporo ludzi grało w Halo 2 jeszcze przez dłuższy czas. Nie mam golda, więc nie sprawdzę, ale pewnie dalej grają. Tak samo z Resistance 2. Sporo ludzi wróciło do multi z jedynki.