Autor Wątek: System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)  (Przeczytany 2739811 razy)

0 użytkowników i 63 Gości przegląda ten wątek.

svonston

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10520 dnia: Grudnia 26, 2008, 16:19:53 pm »
To w takim razie dziwne, na PS3 nie bylo, na X0 tez nie bylo, a na PC [konwersji z X0] nagle jest? :>
No najwyrazniej.

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10521 dnia: Grudnia 26, 2008, 16:22:06 pm »
Swoją drogą martwi co jakiś czas temu napisał koleś z Rockstar przy okazji premiery GTA4 - gry z wielkimi otwartymi światami się kończą - wg. niego za mało ludzi  w ogóle kończy takie gry i tworzenie tego typu gier po prostu się nie opłaca...  :???:

Ciapkas

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10522 dnia: Grudnia 26, 2008, 16:23:00 pm »
To w takim razie dziwne, na PS3 nie bylo, na X0 tez nie bylo, a na PC [konwersji z X0] nagle jest? :>

A słyszałeś, że konwersja GTA została nazwana 'konwersją dekady'??

Szkoda, że najlepsza gra tego roku na PS3 ssie pauke  :(

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Po pierwsze to GTA IV nie jest najlepszą grą tego roku :-D
A po drugie - jeśli mówiąc "ssie" masz na myśli grę a nie konkretną wersję na PS3 to zgadzam się z Tobą. Ja na GTA IV również się zawiodłem. Bo spodziewałem się przełomu, a dostałem dokładnie obliczoną na zysk kontynuację sprawdzonych patentów. Całe szczęście, że przełom przyszedł wraz z LBP...
Sorry, Góno prawda. Im dalej od premiery tym coraz mnie w to wierzę.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10523 dnia: Grudnia 26, 2008, 16:23:43 pm »
A słyszałeś, że konwersja GTA została nazwana 'konwersją dekady'??
Czyli spartoloną?

Diuk

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10524 dnia: Grudnia 26, 2008, 16:27:14 pm »
Ciekaw jestem, czy po tym "wybryku" z GTA na pieca, kolejna część uwali się także na blaszaki.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10525 dnia: Grudnia 26, 2008, 16:33:37 pm »
Cytuj
A słyszałeś, że konwersja GTA została nazwana 'konwersją dekady'??
Zdazylem to zauwazyc ;\, jak po instalacji gry godzine staralem sie ja uruchomic na grafie ATI ..., kwestia, ze takie doczytywanie nie moglo sie wziac z kosmosu, tak samo jak srednie tekstury [nic nie poprawili wzgledem konsol], doczytywanie sie tekstur na budynkach za kazdym razem mimo, ze przed chwila tam patrzylismy/bylismy, skopane cienie [za to w przeciwienstwie do konsol w koncu dynamiczne - jest to jedyna rzecz, ktora poprawili]
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2008, 16:36:05 pm wysłana przez KKRT »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10526 dnia: Grudnia 26, 2008, 17:22:54 pm »
Na jakim sprzęcie grasz KKRT? Grałem w GTA4 u kumpla i wprawdzie nie miał ustawionego wszystkiego na (Very) High (to jest zarezerwowane dla komputerów wydanych w przyszłości  :lol:), ale raczej na wysokich detalach i nie uświadczyłem żadnego pojawiania się nagle obiektów czy doczytywania tekstur (a grałem kilka godzin, w tym biegałem po mieście nic nie robiąc, wykonywałem misje oraz ścigałem się).
Zgadzam się jednak co do cieni (chociaż tutaj może to zależy również od ustawień), jest na nich widoczny straszliwy dithering co okropnie mnie drażniło.

Zaś co do przyszłości GTA4 na PC... GTA3 również miało skopaną konwersję (klatkowanie na dobrym, jak na ówczesne czasy, sprzęcie); Vice City było już bardziej zoptymalizowane i mając lepszą grafikę chodziło lepiej, niż GTA3.
Z drugiej strony, jeżeli dobrze pamiętam, R* mówil coś kiedyś, że nie wydadzą GTA4 na PC bo to nieopłacalne; po tym, jak wiele ludzi zawiodło się na konwersji przypuszczam, że sprzedaż była raczej słaba. Więc przypuszczam, że wyjsćie kolejnej części na PC jest mało prawdopodobne.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10527 dnia: Grudnia 26, 2008, 17:55:01 pm »
Cytuj
Na jakim sprzęcie grasz KKRT?
Na max detalach, jak na med detalach nie ma roznicy, pop-up jest i to mocny, np mialem akcje jade sobie samochodem widze trzech kolesi na chodniku i nagle jak podjechalem na metr od nich, to na jednym z nich zmaterializowala sie wielka 'szafa' ...
kumpel uciekal przed FBI, jedzie jedzie i nagle pizd, wylecial przez szybe, po kilku sekundach w miejscu zderzenia zmaterializowal sie betonowy blok.

GTA 3 fakt nie mialo super optymalizacji, ale na moim sprzecie dalo sie wtedy grac po zmniejszeniu detali :P [choc nie pamietam dokladnie co mialem, chyba GF 4/GF 2]

Cytuj
na konwersji przypuszczam, że sprzedaż była raczej słaba
Byla ;\ ponoc jakis sklep internetowy nawet oddawal kase za GTA 4 niezadowolonym klientom, co sie dziwic przed wyjscie patcha 1.01 na kartach ATI prawie sie grac nie dalo.

Co do samych wymagan GTA to gra jest strasznie dziwna, zmniejszenie ustawien z maxa na med z lekko podkreconym na 40% draw distance i rendering na high daje 5-6 fps'ow wiecej [z 23 na 28], na przestawieniu distance'a na 20% i rendering na med daje nam to 31-32 fps'ow, zas na max detalach na moim R4850 w benchmarku mam 32 fps'y srednio, ale w grze potrafi spac do 18, a waha sie miedzy 18-30.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10528 dnia: Grudnia 26, 2008, 18:04:51 pm »
Cytat: MarcePan
Ja tez grałem w obie. Wolę jednak to niż skopane cieniowanie i obiekty wyskakujące przed nosem, co ma miejsce na X0. Cool
Tak, z tego tekstu wyraźnie widać ze grałeś w wersje na X-a...  :lol:


Ja tu widzę, że Ty nie grałeś w wersje na PS3, skoro nie widzisz różnic w cieniach na obu wersjach. :lol:

Wygląda to podobnie jak różnice cieni w Far Cry 2 między PS3 a X0. Na X0 wyglądają dennie i nierealistycznie.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 7 997
  • Reputacja: 132
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10529 dnia: Grudnia 26, 2008, 19:15:30 pm »
gralem w obie wersje wlaczone rownoczesnie na jednym tv i nie bylo za wielkich roznic. Obiekty mi nie wyskakiwaly przed nosem na xboxie, nie bylo takich problemow, ale z pewnoscia pojawialy sie pozniej niz na ps3. Framerate zwalnial w obu wersjach i w tej kwestii nie widzialem roznic, czyli ssie na kazdej platformie. Za PS3 przemawial do mnie tylko fakt ze na dualshocku gralo mi sie lepiej :)  A tak po za tym to ta gra jest slaba i nie warta pieniedzy, tzn warta pieniedzy jak sie ja sprzeda. Serio, San Andreas mialo o niebo lepszy klimat, znacznie lepszy swiat ( te dlugie trasy na motocyklu ;) ) I znacznie wiecej rzeczy do zrobienia, GTA IV to dla mnie cofniecie sie seri, niech zyje San Andreas ;)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2008, 19:17:48 pm wysłana przez Moldar »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 340
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10530 dnia: Grudnia 26, 2008, 19:30:33 pm »
gralem w obie wersje wlaczone rownoczesnie na jednym tv i nie bylo za wielkich roznic. Obiekty mi nie wyskakiwaly przed nosem na xboxie, nie bylo takich problemow, ale z pewnoscia pojawialy sie pozniej niz na ps3. Framerate zwalnial w obu wersjach i w tej kwestii nie widzialem roznic, czyli ssie na kazdej platformie. Za PS3 przemawial do mnie tylko fakt ze na dualshocku gralo mi sie lepiej :)  A tak po za tym to ta gra jest slaba i nie warta pieniedzy, tzn warta pieniedzy jak sie ja sprzeda. Serio, San Andreas mialo o niebo lepszy klimat, znacznie lepszy swiat ( te dlugie trasy na motocyklu ;) ) I znacznie wiecej rzeczy do zrobienia, GTA IV to dla mnie cofniecie sie seri, niech zyje San Andreas ;)
Sorry ale dla mnie SA wogóle klimatu nie miało. Nie przemawiają do mnie murzyńskie gangsta zabawy na osiedlu i teksty typu "homies 4 life". Blee ochyda. Za to własnie czwórka ma potężny, bardziej dorosły klimat. I bohater słowianin :D

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10531 dnia: Grudnia 26, 2008, 19:43:24 pm »
Poza tym w SA wkurzające były elementy rodem z The Sims - jedzenie, gubienie wagi, ćwiczenie, dbanie o wygląd itp :/
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10532 dnia: Grudnia 26, 2008, 20:17:44 pm »
Poza tym w SA wkurzające były elementy rodem z The Sims - jedzenie, gubienie wagi, ćwiczenie, dbanie o wygląd itp :/

IMO brak tych elementów w GTA IV jest spowodowany zimną kalkulacją, a nie dbaniem o klimat. Po prostu te ficzersy odstaniemy w kolejnych odsłonach...

Hazuki

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 09-10-2008
  • Wiadomości: 58
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10533 dnia: Grudnia 26, 2008, 20:35:15 pm »
Na jakim sprzęcie grasz KKRT? Grałem w GTA4 u kumpla i wprawdzie nie miał ustawionego wszystkiego na (Very) High (to jest zarezerwowane dla komputerów wydanych w przyszłości  :lol:), ale raczej na wysokich detalach i nie uświadczyłem żadnego pojawiania się nagle obiektów czy doczytywania tekstur (a grałem kilka godzin, w tym biegałem po mieście nic nie robiąc, wykonywałem misje oraz ścigałem się).
Zgadzam się jednak co do cieni (chociaż tutaj może to zależy również od ustawień), jest na nich widoczny straszliwy dithering co okropnie mnie drażniło.

Zaś co do przyszłości GTA4 na PC... GTA3 również miało skopaną konwersję (klatkowanie na dobrym, jak na ówczesne czasy, sprzęcie); Vice City było już bardziej zoptymalizowane i mając lepszą grafikę chodziło lepiej, niż GTA3.
Z drugiej strony, jeżeli dobrze pamiętam, R* mówil coś kiedyś, że nie wydadzą GTA4 na PC bo to nieopłacalne; po tym, jak wiele ludzi zawiodło się na konwersji przypuszczam, że sprzedaż była raczej słaba. Więc przypuszczam, że wyjsćie kolejnej części na PC jest mało prawdopodobne.

Ja akurat kupowałem kompa w czasach wyjścia GTA 3 i wszystko mi płynnie śmigało. Teraz GTA 4 nawet na najmocniejszych kompach kiepsko chodzi. Poprostu zwalili konwersję i tyle. A najbardziej o tym śwaidczy fakt, iż zmiana detali nie wpływa na wydajność, często nawet jest odwrotnie niż powinno być.Dobre podsumowanie wersji PC:

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10534 dnia: Grudnia 26, 2008, 20:48:33 pm »
Cytat: MarcePan
Ja tez grałem w obie. Wolę jednak to niż skopane cieniowanie i obiekty wyskakujące przed nosem, co ma miejsce na X0. Cool
Tak, z tego tekstu wyraźnie widać ze grałeś w wersje na X-a...  :lol:


Ja tu widzę, że Ty nie grałeś w wersje na PS3, skoro nie widzisz różnic w cieniach na obu wersjach. :lol:

Wygląda to podobnie jak różnice cieni w Far Cry 2 między PS3 a X0. Na X0 wyglądają dennie i nierealistycznie.
ja nie widzę różnicy w cieniach w farcryu 2. chociaż jeżeli się dokładnie przyjrzeć to można dostrzec ze na x360 cienie są cit bardziej poszarpane, ale żeby to zobaczyć trzeba by patrzyć pod lupa a żeby widzieć denne cienie na x360 i dużą różnicę jak ty to widzisz trzeba już w ogolę mieć okulary z napisem ps3 :)
myślę jednak ze różnica w cieniach raczej wynika nie z tego ze na ps3 cienie są lepsze, czy tam w wyższej rozdzielczości tylko z tego ze na ps3 jest mocno rozmazany obraz co ukrywa właśnie takie niedoróbki graficzne jak poszarpane cienie czy problemy z aliasingiem. dokładnie ta sama sytuacja jest z gta4  tam obraz w wersji na ps3 jest w niższej rozdziałce a co za tym idzie  bardziej rozmazany. dzięki temu rozmazaniu wydawało się że wersja na ps3 ma bardziej wygładzone krawędzie choć w rzeczywistości to na x360 było lepsze wygładzanie i wyższa rozdzielczosc.

I jeszcze raz porównanie fc2(chociaż wiem ze były pokazywane już wiele razy) poza tym o czym już napisałem nie ma żadnej różnicy.
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Far_Cry_2._Test_10_kart_graficznych._Efekty%2C_ustawienia._Porownanie_grafiki_na_PC%2C_PS3_i_Xbox360-1498/strona/4226.html

jeje:P

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10535 dnia: Grudnia 26, 2008, 20:52:20 pm »
To tak samo jak z Far Cry 2. Na X0 jest mniejsza rozdzielczość. Ustalił to ten sam koleś od rozdzielczości w GTA4.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10536 dnia: Grudnia 26, 2008, 20:54:10 pm »
Cytuj
Niestety, po raz kolejny, nad czym bardzo ubolewam, gra na konsole Playstation 3 ma zmniejszoną rozdzielczość względem jej starszego konkurenta ? Xbox?a 360. Nie wiedzieć czemu, konsola, która zgodnie z szumnymi zapewnieniami jej twórców jest potężniejsza od innych tego typu urządzeń nie potrafi podołać rozdzielczości FullHD. Tym samym, edycja gry przeznaczona na konsole Microsoftu ?chodzi? w rozdzielczości 1080p, podczas gdy PS3 ? jedynie w 720p.

Na tym skończyłem  :lol:

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10537 dnia: Grudnia 26, 2008, 20:56:16 pm »
He, he XO i Full HD!!!
Chyba w tetrisie... ;-)

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10538 dnia: Grudnia 26, 2008, 20:58:10 pm »
He, he XO i Full HD!!!
Chyba w tetrisie... ;-)

Ale jest...

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10539 dnia: Grudnia 26, 2008, 21:03:21 pm »
Cytuj
Niestety, po raz kolejny, nad czym bardzo ubolewam, gra na konsole Playstation 3 ma zmniejszoną rozdzielczość względem jej starszego konkurenta ? Xbox?a 360. Nie wiedzieć czemu, konsola, która zgodnie z szumnymi zapewnieniami jej twórców jest potężniejsza od innych tego typu urządzeń nie potrafi podołać rozdzielczości FullHD. Tym samym, edycja gry przeznaczona na konsole Microsoftu ?chodzi? w rozdzielczości 1080p, podczas gdy PS3 ? jedynie w 720p.

Na tym skończyłem  :lol:
no to tez mnie troche rozbawilo :)
no ale screeny juz nie klamia :)

Milford_Cubicle

  • Tajny współpracownik
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2007
  • Wiadomości: 856
  • Reputacja: 2
  • IT could swallow all of us before IT even CHEWED!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10540 dnia: Grudnia 26, 2008, 22:21:17 pm »
Z GTA4 na PC to taka historia jest, że gra teoretycznie chodzi na dualcorach, ale żeby Chodziła przez duże Ch trzeba mieć cztery rdzenie. Wtedy nagle klatki skaczą do 50-60 nawet na high ustawieniach, a GTA w maksymalnych ustawieniach to zjada te konsolowe bez przeżuwania. Brakuje tylko tego przeklętego AA, chociaż x2, ale w ogóle nie dali -_-
No i na ATI spokojnie chodzi wszystko, mam 4870 i przez sekunde nie było problemów (bez patcha i z patchem), trzeba po prostu mieć nowe sterowniki i w miarę porządek w systemie ;D za dużo pornosów się w necie ogląda, to później ludzie narzekają, że im nie działa to i tamto ;p
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10541 dnia: Grudnia 26, 2008, 22:34:52 pm »
Możesz czymś poprzeć to zjadanie, czy to tylko taka racjonalizacja zakupu wypasionego kompa?

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10542 dnia: Grudnia 26, 2008, 22:37:59 pm »
Cytuj
a GTA w maksymalnych ustawieniach to zjada te konsolowe bez przeżuwania
W czym zjada? Lepsze ma tylko dynamiczne cienie i refleksy - cienei zas wygladaja jak spray w paint'ie ..., masz dogrywanie sie obiektow, jak i tekstur, ktore sa identyczne jak w wersji konsolowej, efekty czasteczkowe takie same, ogolnie reszta juz taka sama, tylko rozdzialka wyzsza.
Co do 4 rdzenii to nie wiem, nikt ze znajomych nie ma, ale wedlug testow na i7 za cudnie nie chodzilo.

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10543 dnia: Grudnia 26, 2008, 22:44:00 pm »
Możesz czymś poprzeć to zjadanie, czy to tylko taka racjonalizacja zakupu wypasionego kompa?

Jeżeli chodzi ci o to że GTA4 na PC zaczyna się ruszać na więcej niż 2 rdzeniowych prockach to ja poprę.

Teraz ciężko będzie mi znaleźć link ale widziałem konkretny test GTA4 na PC.
Karta graficzna powyżej pewnego rozsądnego minimum miała mały wpływ na klatki - 8800GT niewiele różnił się od GT260.

Za to nawet najtańszy 4 rdzeniowiec miał pożądnego kopa i brał/zrównał się z najszybszymi 2 rdzeniowymi prockami.
Ponadto na 2 rdzenieowym są przestoje/szarpnięcia gdzie 4 rdzeniowy chodzi płynnie.
Jedno rdzeniowy PC to oczywiście kompletnie niegrywalna gra.

Po prostu port z konsol, pewnie z wielordzeniowego X'a - 3 rdzenie - 6 niezależnych sprzętowych procesów...

-----
EDIT:
Mam tu jeden:
http://www.pcgameshardware.com/aid,669595/Reviews/GTA_4_PC-_CPU_benchmark_review_with_13_processors/?page=2

Cytuj
GTA 4 (PC) - Summarization
The PC version of GTA 4 has CPU power for breakfast - independent on clock speed, L2 cache or number of cores. The latter ones are very important, because without quad-core power GTA 4 is noticeably less enjoyable. For example: A Q6600 is about 52 percent faster than the dual-core E6600 when both CPUs are running at 2.4 GHz. If the clock speed is increased, the difference gets smaller, but is still huge and a QX6850 is 47 percent faster than an E6850. Dual-core processors have a serious disadvantage and only with 3.6 GHz an E8500 is able to beat the Q6600, but GTA 4 nevertheless suffers from frequent lags on dual-core systems - no matter if an AMD or Intel CPU is used. The Phenom X4 9950 easily passes the Q6600 and theoretically is on the same level as the Q6700 (not included in the benchmark).

AMD's Athlon 64 X2 6400+ is doing fine compared to the E6600 and beats Intel's Conroe CPU, while the X2 5000+ is equally fast. A single-core CPU is unsuitable and only reaches single-digit results and additionally the game freezes and the animations of the characters is running in slow motion sometimes. Increased L2 cache results in about 8 percent more fps.

Cytuj
GTA 4 (PC) - Graphics card guidelines
As GPU power is concerned, we can give an all-clear. Even at 2,560 x 1,600 (but also at 800 x 600) a Geforce 9800 GT is only slightly slower than a GTX 280 - GTA 4 primarily requires CPU power, reducing the resolution doesn't result in much more fps. On two test systems we were able to get a Radeon HD 4870 running. The benchmark revealed that this card also delivered similar results.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2008, 23:11:09 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10544 dnia: Grudnia 26, 2008, 22:49:59 pm »
Wizualnie Anonimie, wizualnie! Chciałbym zobaczyć coś na poparcie słów, że wersja PC zjada konsolowe.

Z tego co widziałem, na piecu ładniejsze są drzewa, no i przedmioty oświetlane światłami samochodów rzucają cień. Tyle.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10545 dnia: Grudnia 26, 2008, 22:51:33 pm »
Fakt, jednak niezle dziala na >2 rdzeniowych prockach, dosc sporo benchmarkow jest youtube - http://pl.youtube.com/results?search_query=gta+4+quad+core&search_type=&aq=f


Cytuj
Dual-core processors have a serious disadvantage and only with 3.6 GHz an E8500 is able to beat the Q660
Eh, czyli musze jak najszybciej zmienic pamieci i wykrecic procka na 3.5ghz [sprawdzalem chodzil stabilnie, tylko cos ramy nie chcialy mimo, ze im fsb nie podskoczylo ...] by pograc w gre 'normalnie'
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2008, 22:54:28 pm wysłana przez KKRT »

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10546 dnia: Grudnia 26, 2008, 23:00:38 pm »
@Iras.
Dlatego sobie zastrzegłem że popieram go w części o tym że do GTA4 należy zabierać się z 4 rdzeniowym prockiem.

Co do tego czy wersja na PC "zjada" konsolawą czy nie to mi kompletnie wisi i nawet się za to nie zabieram. Jest jak jest.
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10547 dnia: Grudnia 26, 2008, 23:24:53 pm »
Cytuj
Dual-core processors have a serious disadvantage and only with 3.6 GHz an E8500 is able to beat the Q660
Eh, czyli musze jak najszybciej zmienic pamieci i wykrecic procka na 3.5ghz [sprawdzalem chodzil stabilnie, tylko cos ramy nie chcialy mimo, ze im fsb nie podskoczylo ...] by pograc w gre 'normalnie'

o______O

to już się 'normalnie' gier do napędu nie wkłada, żeby pograć??

svonston

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10548 dnia: Grudnia 26, 2008, 23:25:42 pm »
Nie na PC.

Milford_Cubicle

  • Tajny współpracownik
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2007
  • Wiadomości: 856
  • Reputacja: 2
  • IT could swallow all of us before IT even CHEWED!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10549 dnia: Grudnia 26, 2008, 23:41:54 pm »
Zjada pod względem rozdzielczości i jakości tekstur. Konsolowe wersje do zblurowana papka w rozdzielczości 720p z detalami praktycznie na minimum, zanim zaczniecie być mądrzy i mówić, żebym udowodnił, to popatrzecie pare(naście) stron wcześniej, rockstar sam podał specyfikacje wersji konsolowej, gdzieś dawałem linka. Detale i draw distance to jakoś 10-20% możliwości, a tekstury są poniżej medium, troche powyżej minimum. Proste.

edit, teraz zauważylem, że ktoś poruszył pop-up tekstur, otóż na odpowiednim konfigu coś takiego nie występuje.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2008, 23:43:47 pm wysłana przez Milford_Cubicle »
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10550 dnia: Grudnia 26, 2008, 23:50:24 pm »
Na poparcie tych rewelacji poproszę screeny (nie pierwszy raz zresztą). Zwłaszcza ten draw distance, który ze strony Rockstar jest bzdurą niewyobrażalną, bo na konsolach widoczność jest świetna. Z drugiej strony trudno im się dziwić. Przecież nie wyjdą do pecetowych graczy i nie powiedzą, że i tak nie opłacało im się optymalizować konwersji - lepiej zasadzić ściemę o nieosiągalnej na konsolach oprawie...

Milford_Cubicle

  • Tajny współpracownik
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2007
  • Wiadomości: 856
  • Reputacja: 2
  • IT could swallow all of us before IT even CHEWED!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10551 dnia: Grudnia 27, 2008, 00:09:28 am »
Grałem w wersje na x'a i na pc. Na pc na dwóch różnych kompach, moim dualcore 2,66 z 4870 i wypasionym i7 z dwoma takimi ati, wybacz ale wiem co mówie i screenów Ci nie pobiore, bo xboxa nie mam, ani tego i7, ale jakbym nawet mógł porobić screeny, to i tak ktoś by się do nich przyczepił, więc to nie ma tutaj sensu, bo tu się mało myśli czasami ; ) wystarczy ten temat poczytać.
Rockstar na 100% kłamał, wiadomo  :lol: otóż distance na 20-25 daje bardzo ale to bardzo dużą widoczność, ale sobie zobacz 100 kiedyś, w full hd z teksturami na high, to przestaniesz gadać o screenach. Nie wiem co was tak boli w tym, że wersja pc jest ładniejsza, ja sobie gram na medium z ustawieniami mniej więcej jak konsole i nie narzekam.
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10552 dnia: Grudnia 27, 2008, 00:25:40 am »
Na Xboxie widoczność nie jest w żaden sposób ograniczona, dlatego niespecjalnie widzę opcję, żeby mogła być większa i to kilkakrotnie.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10553 dnia: Grudnia 27, 2008, 00:34:13 am »
Cytuj
edit, teraz zauważylem, że ktoś poruszył pop-up tekstur, otóż na odpowiednim konfigu coś takiego nie występuje.
Co Ty gadasz? Mam Ci to udowodnic frapsem i screenami? Mialem gre PS3 wiec wiem jak wygladaly tekstury, teraz mam na PC i ustawienei max settingow to tez nie problem [imho sobie testowalem na nich gre]. Wybacz, ale od 4 rdzeni grafika sie poprawia.

Milford_Cubicle

  • Tajny współpracownik
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2007
  • Wiadomości: 856
  • Reputacja: 2
  • IT could swallow all of us before IT even CHEWED!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10554 dnia: Grudnia 27, 2008, 00:44:56 am »
Na Xboxie widoczność nie jest w żaden sposób ograniczona, dlatego niespecjalnie widzę opcję, żeby mogła być większa i to kilkakrotnie.
ehehe jest. Widoczność to nie budynki i drzewka które widzisz z daleka (miasto się nie dogrywa, piękne widoki zawsze zobaczysz nawet na widoczności 1), widoczność w tej grze to cała reszta którą widzisz np. jadąc sobie drogą (źródła światła itp.), uwierz mi, że między 20 a 100 jest ogromna różnica, najlepiej to widać przesuwając suwak w ustawieniach na pc i obserwując ekran.

KKRT w ogóle nie zrozumiałem co napisałeś.
Ja twierdzę, ba nawet widziałem, że na odpowiednio mocnej konfiguracji nie ma żadnych pojawiających się z dupy dopiero po pewnym czasie tekstur.
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow
I'm happy to pull my veins out and braid a rope
I don't need hope to know that you'd die slow

Unlimited

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10555 dnia: Grudnia 27, 2008, 21:02:03 pm »
Szczerze mówiąc nie wiem po co te całe "Halo" przecież wiadomo że kompy będą mięć najlepsze tekstury itd. Tylko mówiąc szczerze po pierwsze, nie widzi mi się kupowanie kompa za 2 czy 3 krotność Xboxa 360 tylko dlatego by móc pochwalić się teksturami i powiedzieć, cholera te gry wyglądają dość sterylnie(brak odpowiednich filtrów użytych do gier konsolowych) i pc'towo. Wole pograć na Tv, ten obraz bardziej mnie przekonuję. :cool:

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10556 dnia: Grudnia 28, 2008, 05:10:19 am »
Czekaj, czekaj ale zyjemy chyba w czasach gdzie podpiecie tv lcd do pieca nie jest zadnym problemem wiec to jest argument z czarnej dziury :P

kumite49

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 17-11-2008
  • Wiadomości: 464
  • Reputacja: 0
  • O ludzie!Lupi nie odpowiadaj na moje posty!Blagam
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10557 dnia: Grudnia 28, 2008, 10:45:38 am »
O czym wy gadacie?O gta 4,ta gra ani na Ps3 ani na X360 czy Pc dobrego wrazenia nie robi nawet na max detalach.Jest to normalna gra którj grafe można dac 8-na konsolach,no niech fani pc sie cieszą na nim jest na 8.Ta gra jest po prostu srednia graficznie co najwyżej dobra ze względu na obszar dzialania.
Mój top 10 gier wszechczasów!
1.Metal Gear Solid
2.Shenmue,Shenmue2
3.Metal Gear Solid 3
4.Wining Eleven 4,ISS Pro Evolution 1,2
5.Tekken 3
6.Resident Evil 4
7.God of War 2
8.Metal Gear Solid 4
9.Winning Eleven 7,PES3
10.Mortal Kombat 2

Unlimited

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10558 dnia: Grudnia 28, 2008, 10:51:18 am »
Dodaj do tego fizykę ;) bo o tym wielu z Nas zapomina, a to powinien być as w rękawie Next genów, póki co rzadko widzimy dobrą fizykę :/

@michalc
To czy podłączysz Tv do pieca to i tak CI nic nie da, bo po prostu wersja pc nie ma tak fajnych filtrów w obrazie jak wersje konsolowe. ;)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 340
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #10559 dnia: Grudnia 28, 2008, 11:21:04 am »
O czym wy gadacie?O gta 4,ta gra ani na Ps3 ani na X360 czy Pc dobrego wrazenia nie robi nawet na max detalach.Jest to normalna gra którj grafe można dac 8-na konsolach,no niech fani pc sie cieszą na nim jest na 8.Ta gra jest po prostu srednia graficznie co najwyżej dobra ze względu na obszar dzialania.
LOL. Ocena osiem i średnia grafa. Człowieku ocena 8 oznacza dobrze bądź bardzo dobrze. No chyba że ty masz 15-sto stopniową skale ;) Wtedy ok. A tak ode mnie (już raz to pisałem) GTA IV to jedna z lepiej wyglądających gier tej generacji. Oczywiście ustępuje największym jeśli chodzi o technikalia ale nie tylko to sie liczy. LC jest świetnie zaprojektowane i wykonane. No a tafla wody to klasa sama w sobie.