Resident Evil 5.Pełna wersja.
http://www.digitalfoundry.org/blog/?p=576Overall, from a technical perspective, Xbox 360 clearly hosts the better game, despite some screen tear. Frame rate is consistently higher, making for a smoother, more responsive experience. The fact that the game is essentially locked at 30fps means that there?s no judder, which you can get in spades on the PS3 version. Clearer textures, more particle effects, full world reflections in the water - in terms of bonus bling, Xbox 360 is in pole position here.
Precision streaming vids are embedded into the Eurogamer article, but we?ve also put together a full 720p presentation with a few more clips here.
Wersja na X360 jest widocznie lepsza pomimo pewnej ilości screen tear'u.
Większa ilość klatek a co za tym idzie płynniejsza animacja i lepsze doznania.
Praktycznie cały czas jest zablokowane 30 klatek bez przeskoków których pełno na PS3.
Czystsze tekstury , więcej efektów cząsteczkowych, pełne odbicia w wodzie (jak w Fallout 3) również na X360.
A tu filmik porównujący płynność animacji:Frame rate analysis.
(Resident Evil 5 Frame Rate Analysis)
Here it is at 720p, with an ultra-bandwidth 720p download here.
http://www.megaupload.com/?d=UWC7QHQ0
(500MB)
I porównanie samej grafiki
A streaming preview
(Resident Evil 5 Comparison Video)
of the full HD download, available to download here. The action here is taken from the first three chapters of the game.
http://www.megaupload.com/?d=O93TDDJQ
(300MB)
Artykuł z Eurogamer'a:
(framerate itd.)
http://www.eurogamer.net/articles/face-off-resident-evil-5-article?page=2(wstęp,AA)
http://www.eurogamer.net/articles/face-off-resident-evil-5-articleNa X360 występuje przy dużym obciążeniu okazyjny screen tear - coś w stylu GTA4 i Fallout 3 - gdy gra nie może wyrobić z 30fps porzuca AA a potem wyraźnie zaczyna dać się odczuć wyłączony v-synch.
Najbardziej widoczne jest to w mocno obciążonych dynamicznych i szczegółowych przerywnikach.
W samej grze jest to dużo mniej zauważalne.
Z pomiarów na Beyond3D przy manewrach "wirująca kamera" było to 0,37% i 5,73% w 'bardziej zaludnionym' miejscu.
Right, I've captured the Resident Evil 5 Shanty Town level up to the chainsaw guy, and included a 'spin the camera around the main character' moment at the beginning of the video.
The results are:
28,886 frames captured, 29.97fps, 0.37% torn frames.
For the public arena level, I captured it at 1080p60, then edited out all the black screens that crop up before and after cut-scenes as these world skew the frame analysis. I also did the 'spin around the character' exercise at the beginning of the stage too.
17,032 frames captured, 29.2fps, 5.73% torn frames.
To jest oczywiście jak nie będziesz pechowcem i nie dopadnie się błąd z MTEngine Capcomu obecny już od Dead Raising - polegający na problemach z dogadaniem sie co do odświerzania z monitorem/HDTV - 30fps vs 29.97fps - wtedy gra rwie cały czas...
Porównanie odbić w wodzie z EG.
Na X360 pełne, na PS3 uproszczone:
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_036.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_036.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_035.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_035.jpg.jpgZ artykułu na EG wynika również, że wersja na X360 ma 4xAA i w razie obciążenia zmniejsza do 2xAA a potem wyłącza.
Wersja na PS3 ma 2xAA Quincunx - stąd m.in. to rozmazanie całego obrazu na PS3 - i również wyłącza AA ale (prawdopodobnie z powodu większych problemów z utrzymaniem animacji) robi to nawet w mało obciążonych scenach statycznych i w jakiś skopany sposób.
Reszta w oparciu o materiały z Japonii.
Doskonała jakość - bezstratne (duże nawet 1,5MB pliki) PNG'i, fullRGB etc.
Co zmieniło się od porównania wersji demo?
(
http://www.neogo.pl/forum/index.php?topic=2551.msg463226#msg463226 )
Poprawiono parę rzeczy.
Przede wszystkim zmniejszono rozmazanie ekranu w wersji na PS3.
Nie brakuje też już praktycznie cieni od drobnych elementów.
Nadal niestety są artefakty.
Kliknij - OBRAZEK X360 #6Kliknij - OBRAZEK PS3 #6Rozmazanie jest, na szczęście mniejsze ale nadal widoczne szczególnie widać na zbliżeniach.
Może to również wina jakości tekstur?
Kliknij - OBRAZEK X360 #22Kliknij - OBRAZEK PS3 #22Kliknij - OBRAZEK X360 #3Kliknij - OBRAZEK PS3 #3Kliknij - OBRAZEK X360 #14Kliknij - OBRAZEK PS3 #14Podłoże, kurtka, dachówki, itd.
Nie zmieniła się sytuacja z AA wygląda podobnie jak w demie.
Kliknij - OBRAZEK X360 #23Kliknij - OBRAZEK PS3 #23Pewne różnice w oświetleniu można zobaczyć choćby na tych zrzutach:
Kliknij - OBRAZEK X360 #18Kliknij - OBRAZEK PS3 #18Kliknij - OBRAZEK X360 #19Kliknij - OBRAZEK PS3 #19itd.
Wszystkie obrazki - linki.
Kliknij - OBRAZEK X360 #6Kliknij - OBRAZEK PS3 #6Kliknij - OBRAZEK X360 #22Kliknij - OBRAZEK PS3 #22Kliknij - OBRAZEK X360 #3Kliknij - OBRAZEK PS3 #3Kliknij - OBRAZEK X360 #14Kliknij - OBRAZEK PS3 #14Kliknij - OBRAZEK X360 #23Kliknij - OBRAZEK PS3 #23Kliknij - OBRAZEK X360 #18Kliknij - OBRAZEK PS3 #18Kliknij - OBRAZEK X360 #19Kliknij - OBRAZEK PS3 #19Kliknij - OBRAZEK X360 #1Kliknij - OBRAZEK PS3 #1Kliknij - OBRAZEK X360 #2Kliknij - OBRAZEK PS3 #2Kliknij - OBRAZEK X360 #11Kliknij - OBRAZEK PS3 #11Kliknij - OBRAZEK X360 #12Kliknij - OBRAZEK PS3 #12Kliknij - OBRAZEK X360 #15Kliknij - OBRAZEK PS3 #15Kliknij - OBRAZEK X360 #16Kliknij - OBRAZEK PS3 #16Kliknij - OBRAZEK X360 #17Kliknij - OBRAZEK PS3 #17Kliknij - OBRAZEK X360 #20Kliknij - OBRAZEK PS3 #20Kliknij - OBRAZEK X360 #21Kliknij - OBRAZEK PS3 #21--
EDIT:
Poruszono jeszcze sprawę dymu
Na X'e dym
czasami trochę bardziej widoczny i intensywniejszy a w pozostałych wypadkach wygląda to bardzo podobnie. Ogólnie nie ma się czym specjalnie przejmować.
Zebrałem, chyba wszystkie screeny z 2 porównań na jakich jest dym. Tych z EG nigdzie jeszcze nie dawałem więc będzie świeży materiał do porównywania dymu jak już się ktoś za to zabiera.
(Eurogamer)
Na 4 zrzutach są zauważalne różnice
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_000.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_000.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_025.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_025.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_026.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_026.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_027.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_027.jpg.jpgPraktycznie na tych 2 identycznie (bo prawie nic na obu/albo tyle samo)
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_011.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_011.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_012.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_012.jpg.jpgMniej wartościowe 3 "ruszone screeny" (kiepskie jako porównania - trochę inne ujcia) ale praktycznie również identyczne albo różnice są bardzo małe.
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_021.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_021.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_023.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_023.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_360_024.jpg.jpghttp://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/4/6/2/9/1/Resi_PS3_024.jpg.jpg(Z japońskiej wersji):
1,12,14 - Bardziej widoczny dym na X'e
Kliknij - OBRAZEK X360 #1Kliknij - OBRAZEK PS3 #1Kliknij - OBRAZEK X360 #12Kliknij - OBRAZEK PS3 #12Kliknij - OBRAZEK X360 #14Kliknij - OBRAZEK PS3 #142,3 - trochę bardziej widoczny
Kliknij - OBRAZEK X360 #2Kliknij - OBRAZEK PS3 #2Kliknij - OBRAZEK X360 #3Kliknij - OBRAZEK PS3 #3