As detailed on the Bungie Studios website, it will employ advanced graphics technologies such as High Dynamic Range, global lighting, real-time reflections and real-time depth of field effect. Depth of field however will only be used in cutscenes and not during gameplay. Certain surfaces, including the Master Chief's visor (when visible) and the armor of a Ghost, will have real-time reflections. Most of the objects in the game will cast real-time shadows on itself and the environment around it, including the game's plant-life.
Halo 3 will use Normal, bump, and parallax mapping to add much more detail to surfaces without dramatically increasing the number of polygons. Bungie has also stated that the draw distance (horizon of the game world) will be in excess of 10 miles (16 km). Sophisticated new atmospheric models are used in the game. Dust and smoke particles can be used to add to the realism of the environment, and the haze effect which is often used in video games to save processing power is so realistic that it actually costs processing power. Water effects are also dramatically improved; it can reflect and refract images simultaneously. As well as being able to simulate effects such as water falls, it will visually flow around objects in its path and splash when players or vehicles, or other objects, travel through it.
Physics
The foliage in the game is physics-enabled, meaning it not only moves in the simulated wind, but actually reacts to the player's (or other creatures) presence and bullet fire, as well as from explosions. Some flora in the game will also be destroyed after receiving enough damage.
Trajectories of thrown grenades will now be affected by energy lifts and man cannons.
Czyżby początek prawdziwie nex-genowych tytułów? Zapowiada się graficzny przepych. No i jest global lighting. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
(Proszę nie wklejaj tekstów po angielsku bo niektórzy tego języka nie znają lub nie znają wystarczająco żeby zrozumieć tekst tego typu. Przetłumacz akapit po akapicie a sam tekst wstaw jako cytat. M4)
Jak wskazuje na stronie Bungie, zostaną zaimplementowane zaawansowane efekty graficzne, jak HDR, globalne oświetlenie, odbicia w czasie rzeczywistym i liczona w czasie rzeczywistym głębia ostrości. Ta ostatnia będzie tylko w przerywnikach, nie w trakcie gry. Poszczególne powierzchnie, w tym visor Mater Chiefa (kiedy widoczny) i zbroja Ghosta będą miały odbicia w czasie rzczywistym. Wiekszość obiektów w grze będzie rzucać cienie liczone na bieżąco, łącznie z cieniowaniem na siebie i elementy otoczenia, a także na szatę roślinną.
Halo 3 użyje mapowania normalnego, bump i parallax mappingu, aby dodać o wiele więcej detali do powierzchni bez dramatycznego zwiększenia ilości polygonów. Bungie oświadczyło również, że dalekie dystanse (horyzont w grze) będzie miał zasięg 10 mil (16 km) WOW! To więcej niż w Crysis. Wysublimowane modele atmosferyczne zostaną użyte w grze. Pył i cząsteczki dymu mogą byc dodane dla urealnienia środowiska, efekt mgiełki często używany w grach video dla oszczędności mocy procesorów jest tak realny, że właściwie kosztuje część zasobów. Woda również jest jeszcze bardziej dopracowana. Może odbijać i zniekształcać obrazy równocześnie. Symulować zarówno efekty takie jak wodospady, będzie opływać obiekty w niej zanurzone i rozpryskiwać się, kiedy gracz, pojazd lub inny obiekt będzie przez nią pdróżował.
Fizyka
Listowie w grze reaguje na fizykę, oznacza to, że nie tylko porusza się na symulowanym wietrze, ale reaguje również na gracza (NPC'a) obecnośc i na kule oraz eksplozje (może będziemy kosić krzaki jak w Crysis i się przez nie przeciskać). Część flory w grze będzie podlegać zniszczeniu po otrzymaniu odpowiednich "obrażeń".
Trajektorie rzuconych granatów będą podlegały działaniu wind grawitacyjnych i dział do wystrzeliwania ludzi.