Autor Wątek: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360  (Przeczytany 64232 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #320 dnia: Stycznia 08, 2007, 01:24:25 am »
Pewnie ci się coś spieprzyło. Ja nie mogłem zdobyć jednego achievu w PDZ. Zawsze możesz spróbować przejść gildie magów jeszcze raz.

Trufs

  • Proletariusz
  • *****
  • Rejestracja: 11-11-2006
  • Wiadomości: 437
  • Reputacja: 0
  • W N C !!!
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #321 dnia: Stycznia 10, 2007, 19:19:49 pm »
Hej noobskie pytanie: czy da sie jakos, majac francuska wersje wlaczyc orginalny jezyk - angielski ? Byly tylko opcje wlaczenia napisow i bylo tez cos w stylu 'changercostam' ale opcja nieaktywna :?

btw. czy naprawde nie warto updatowac, jakies bugi sa podobno dzieki ktorym mozna kopiowac przedmioty, to prawda?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #322 dnia: Stycznia 10, 2007, 21:54:28 pm »
Bugów jest trochę więcej, a powielanie przedmiotów działa również z patchem  :?

Youn

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 16-07-2006
  • Wiadomości: 1 320
  • Reputacja: 1
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #323 dnia: Stycznia 13, 2007, 15:07:13 pm »
Iras a byłeś w Arcane University?Tam dostaje się rangę Master Wizard'ai, z tego co wiem czytając Poradnik Extreme.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #324 dnia: Stycznia 13, 2007, 15:09:28 pm »
Oczywiście że byłem  :wink:

W Arcane University dostaje się większość zadań dla gildii i ja to przeszedłem. Zresztą zrobiłem zadanie na tego achievementa, poprostu konsola mi go nie zaliczyła - jakiś bug.

setezer

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 08-05-2005
  • Wiadomości: 3 469
  • Reputacja: 1
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #325 dnia: Stycznia 15, 2007, 13:44:13 pm »
Z grubsza wojownikiem skończyłem grę, jeszcze sporo questów nierozwiązanych, a lokacji nieodkrytych, ale chcę sobie pograć magiem. Co powiecie na taki build:

Rasa to Breton, mężczyzna.

Znak zodiaku to Czeladnik (Apprentice), 100% do many, lecz 100% wrażliwość na magię, ale jako Breton redukuje się to do 50%, a tyle można spokojnie zapełnić czarami czy przedmiotami.

Klasa to tzw. warlock, własnej roboty. W Major dałem Heavy Armor, Blunt, Hand To Hand, Security, Sneak, Marksman i Mercantile. Oczywistym jest, że jako mag będę zasuwał w lekkich pancerzach, z bliska zbyt dużo nie będę atakował, a jeśli już to jakiś miecz lub "scyzoryk". Otwieranie zamków i skradanie się też nie będzie potrzebne, zaś strzelanie z łuków jest zdecydowanie mniej efektywne i efektowne od puszczenia jakiegos fireballa. Mercantile bez targowania prawie wcale się nie nabija. Ogólnie rzecz biorąc, nie grozi mi przypadkowe nabicie poziomu.

Na początek obiegne wszystkie fortece wokół Impreial City, myślę, że Destruction spokojnie będę miał już na poziomie 50punktów, do tego reso etc. Poza tym uzbiera się trochę kasy na porządne czary, które da się rzucić -  przyodzieje jakiś tam pancerz i ruszę do głównego questa.

Czy taka postać ma prawo bytu? (zakładam, że tak).[/quote]

Ibra

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2005
  • Wiadomości: 2 875
  • Reputacja: 0
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #326 dnia: Stycznia 15, 2007, 15:54:13 pm »
A ja mam takie pytanie : orientuje się ktoś czy są jakieś różnice pomiędzy wersją na XO i na PC? Czy są to dwie identyczne gry czy też może sa jakieś różnice? Jedna lepsza od drugiej?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #327 dnia: Stycznia 15, 2007, 16:04:18 pm »
Na PC (mocnym PC) będziesz miał troche ładniejszą grafe, na XO wygodniejsze sterowanie, no i możliwość szarpania na sharpie, na wygodnej kanapie. Plusem wersji PC jest jeszcze ogromna ilość nieoficjalnych modów - na XO jesteś skazany na to, co wyda Bethesda.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #328 dnia: Stycznia 15, 2007, 21:19:00 pm »
Cytat: "setezer"
Znak zodiaku to Czeladnik (Apprentice), 100% do many, lecz 100% wrażliwość na magię, ale jako Breton redukuje się to do 50%, a tyle można spokojnie zapełnić czarami czy przedmiotami.

Lepiej wybrać znak zodiaku "Mage" (+50 mana i bez żadnych minusów).

setezer

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 08-05-2005
  • Wiadomości: 3 469
  • Reputacja: 1
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #329 dnia: Stycznia 15, 2007, 22:39:09 pm »
W sumie to bez znaczenia, bonus 100% jest lepszy niż stałe 50pkt, do tego można wrzucić ze dwa pierścienie +10INT (co da nam 40pkt many więcej, i to jeszcze x2 czyli 80)), ale te "wrażliwości" trzeba jakoś zapełnić i wyjdzie to dosyć drogo (jeśli będziemy chcieli przedmioty) lub będzie to trochę uciążliwe (zaklęcia). Można by to dokładnie przeanalizować, ale i tak rozbija się to o przedmioty jakie uda się nam zdobyć, i trzeba wziąć pod uwagę, że AŻ mag niekoniecznie w ogóle dostaje jakieś obrażenia - unikanie, i puszczanie potworow z conju., do tego reflecty z myst. Nie mogę się doczekać, aż będę tym czarodziejem miał porządniejsze czary.

Swoją drogą odkryłem POTĘŻNY sposób na nabijanie Alter., wystarczy stanąć przy drzwiach, skrzynce i rzucać ile wlezie otwieranie zamków very easy, zabiera malutko many, jeśli mamy dużo willpower to regeneruje się szybciej niż rzucimy czar, poziomy lecą bardzo szybko. W 10minut nabiłem od 30 do 50, w razie konca many - wait 1hour. Chyba najłatwiejsza do nabicia umiejętność.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #330 dnia: Stycznia 15, 2007, 23:59:47 pm »
Alteration idzie dość szybko. Najwięcej czasu spędziłem z nabiciem destruction i restoration na 100.

Swoją drogą czy umiejętności magiczne postaciom nastawionym na magię faktycznie szybciej rosną? Przeszedłem gre Redguardem - wojownikiem, teraz gram magiem i wcale mi się nie wydaje, żeby te skille szybciej rosły  :|

setezer

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 08-05-2005
  • Wiadomości: 3 469
  • Reputacja: 1
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #331 dnia: Stycznia 16, 2007, 09:56:27 am »
Nie rosną szybciej, ale korzysta się z nich cały czas, zamiast siekać mieczem walimy fireballe, a wtedy destruction jakoś leci (zachowujemy przy trenowaniu tych umiejętności płynność, nie stoimy w miejscu przywołując wrogów i bez końca waląc w nie fireballe, rozwijamy je normalnie grając). Główną różnicą między magiem a wojownikiem jest liczba many, ale to wszystko można dowolie ustawić. Dlatego ten system tak bardzo mi się podoba - pełen freestyle.

Tak sobie pomyślałem że stworzyć tryb on-line w tej grze to nic trudnego, szkoda, że go zabrakło. Po prostu starcia na Arenie, 2-4graczy - to byłoby coś naprawdę fajnego. Z pewnością cieszyłoby się ogromną popularnością i motywowałoby do nabijania jak największych poziomów, a nie granie z 2lvl postacią. Szukanie jak najlepszego ekwipunku, czarów. Potem jakieś oficjalne turnieje. Poza tym już sobie wyobrażam w marketplace wypasione zbroje po 10$, a ludzie to kupują, by na Arenie być jak najlepszym.

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #332 dnia: Lutego 03, 2007, 00:30:28 am »
W nowym 1up show mówią o tym, że wersja na 360 skorzysta z uaktualnienia silnika Obliviona robionego dla PS3 (np. poprawiona geometria odległych obszarów), oczywiście pod warunkiem, że ściągnie się następny płatny dodatek. I tak fajna sprawa, że coś takiego opracowują dla staruszki 360tki. :)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #333 dnia: Lutego 03, 2007, 01:20:29 am »
Czyli co? AF i lepsze tekstury na oddalonych obiektach?!

To będzie dotyczyć tylko nowych obszarów, czy również poprawione zostane te już dostępne?  :D

Zeratul

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 31-08-2005
  • Wiadomości: 806
  • Reputacja: 0
  • H3&KZ2 United&Win
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #334 dnia: Lutego 03, 2007, 03:23:31 am »
jak patrzylem na screeny pokazane w GI, to jakos w zachwyt nie wpadlem... ale z drugiej strony bledem jest ocenianie czegos po screenach

AZAKIEL

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-02-2006
  • Wiadomości: 111
  • Reputacja: 0
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #335 dnia: Lutego 05, 2007, 19:06:55 pm »
cytacik na dzisiaj

O tym, że powstaje peestrójkowa wersja wspaniałego eRPeGa The Elder Scrolls IV: Oblivion wiadomo było już od dawna. O tym jednak, że gra powstaje w bólach poinformowano nas całkiem niedawno, bowiem cała sprawa wyszła na jaw podczas wywiadu, jaki przeprowadził serwis 1UP z pracownikami firmy Bethesda na temat dodatków, które będzie można ściągać z sieci w postaci na przykład nowych broni czy zbroi.

Okazało się, że zbyt mała ilość pamięci udostępnianej przez konsolę powoduje, że zainstalowanie rzeczonych dodatków może w znacznym stopniu wpłynąć na szybkość działania programu. Jak wiemy obydwie next-genowe konsole, Xbox360 i PS3 posiadają taką samą ilość pamięci – 512 MB lecz w przypadku PS3 podzielona ona została po równo między CPU a GPU (256 na system i 256 na grafikę) natomiast w X360 pamięć jest współdzielona, więc może się zdarzyć iż więcej zostanie przyporządkowane grafice. Konsola Microsoftu może wykorzystać 350 MB (i więcej) pamięci na tekstury z czego skwapliwie korzystają programiści. Sony w tej kwestii bardzo ograniczyło swoją konsolę nad czym programiści z Bethesdy jawnie ubolewają.

Jeśli dodamy do tego kłopoty z przepustowością szyny danych oraz problem zbyt wolno działających napedów Blu-Ray (przez które trzeba dublować dane na płycie, żeby napęd szybciej je znajdował i odczytywał), to wyłania nam się obraz PlayStation 3, który do tej pory był skrzętnie ukrywany i tuszowany. PS3 miało przecież zmiażdżyć marnego Xboxa360, tymczasem różnica pomiędzy systemami kurczy się w oczach. I to nie tylko w naszych, ale również developerów.


Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #336 dnia: Lutego 05, 2007, 19:35:51 pm »
Napisałem w temacie o PS3 ale powtórzę i tutaj.

Po pierwsze Oblivion jest konwersją ze sprzętu o zupełnie innej architekturze i gdyby nawet PS3 było o wiele mocniejsze, taka konwersja ma prawo sprawiać kłopoty.

Po drugie zupełnie nie rozumiem narzekania panów z Bethesdy na szybkość odczytu z blu-ray. Przecież do czegoś jest ten HDD w standardzie. Niech z niego skorzystają - Oblivion nie zajmuje 20GB i nawet większość danych mogłaby być zgrywana na dysk twardy.

A po trzecie wydawało mi się, że RSX ma bardzo szybki dostęp do pamięci głównej  :roll:

CassSept

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-01-2005
  • Wiadomości: 2 194
  • Reputacja: 0
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #337 dnia: Lutego 05, 2007, 20:05:18 pm »
Cytuj
A po trzecie wydawało mi się, że RSX ma bardzo szybki dostęp do pamięci głównej

Miał na E3 2005
>_>

Anyway, ludzie. Myślę o kupieniu Obliviona. Ile zajmuje zdobycie wszystkich achievmentów w Oblvionie? I ile kosztują wszystkie dodatki (tak, razem ze zbroją dla konia :lol: )?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #338 dnia: Lutego 05, 2007, 20:12:18 pm »
Cytat: "CassSept"
Miał na E3 2005
>_>

Ma nadal...



Cytat: "CassSept"
Ile zajmuje zdobycie wszystkich achievmentów w Oblvionie?

Zależy jak grasz - czy gnasz do przodu czy cieszysz się poznawaniem Cyrodiil.


Cytat: "CassSept"
I ile kosztują wszystkie dodatki (tak, razem ze zbroją dla konia  :lol:  )?

Mnie kosztowały 1680 punktów. Ty wydasz więcej, bo zapłacisz za Mehrunes' Razor - w okolicy świąt był darmowy.

lupinator

  • Gość
The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #339 dnia: Lutego 05, 2007, 20:17:36 pm »
Cytat: "CassSept"
Ile zajmuje zdobycie wszystkich achievmentów w Oblvionie?

Mi zajelo 70 h (na normalu) ale gralem "cieszac sie poznawaniem Cyrodiil". Mysle ze bedzie tak z 50-60.
Co do grania dla przyjemnosci to mam z tego co pamietam ze 150 h wiec z czasem zle nie jest.

Alicja

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 31-01-2007
  • Wiadomości: 49
  • Reputacja: 0
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #340 dnia: Kwietnia 26, 2007, 10:04:05 am »
Witam wszystkich
Mam takie banalne pytanie. Biegam sobie aktualnie po Market District. Czy ktoś pamięta może, gdzie w zadaniu pobocznym Unfriendly Competition znajdę Agarmira? Byłam już u niego w domu i zabrałam Macabre Manifest. Podobno mam go znaleźć w Trentius Family Mausoleum,ale jakoś nie bardzo wiem,gdzie je zlokalizować. Byłabym wdzięczna za pomoc :)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #341 dnia: Kwietnia 29, 2007, 17:49:42 pm »
Wiadomo może coś więcej o pudełkowym wydaniu Shivering Isles na Xboxa? Była kiedyś taka, można powiedzieć pół-oficjalna informacja, że Bethesda planuje wypuścić Obliviona + dodatki na płycie, ale dawno nic o tym nie słychać.
-----------------------

@Alicja

Fragment mapy:



Mam nadzieję, że sobie poradzisz  :smile:

Alicja

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 31-01-2007
  • Wiadomości: 49
  • Reputacja: 0
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #342 dnia: Maja 14, 2007, 09:24:38 am »
Dziękuję za pomoc :) Myślałam, ze nikt mi nie odpisze i w sumie sama jakoś sobie dałam radę. Jeszcze raz dzięki.

_Mleko_

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-04-2007
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #343 dnia: Maja 15, 2007, 21:57:32 pm »
Ja nie lubię takich gier jak Oblivion... Jak dla mnie są bardzo monotonne i nudne.
Wolę coś w stylu GTA albo jakąś ścigałkę...
 

XXnew

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 13-05-2007
  • Wiadomości: 49
  • Reputacja: 0
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #344 dnia: Maja 17, 2007, 16:38:45 pm »
Ja nie lubię takich gier jak Oblivion... Jak dla mnie są bardzo monotonne i nudne.

Ja za to lubie i to bardzo i bedzie to jeden z pierwszych 3 tytulow jakie zakupie... Poza Oblivionem chce jeszcze Gears of War i Lords of The Ring Battle for Middle Earth II  :grin:

a co do Oblivoina to nie mieliscie problemow ze zrozumieniem tekstow? Wszystko jest po ang a slownictwo w rpg czesto jest dosc skomplikowane... Wkoncu to nie strzelanka tu trzeba wiele informacji wyciagnac od mieszkancow :)
« Ostatnia zmiana: Maja 17, 2007, 16:49:46 pm wysłana przez XXnew »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #345 dnia: Maja 17, 2007, 16:40:26 pm »
Teksty są dosyć proste, a większość questów to bieganie za strzałką - to nie RPG bioware'u, gdzie bardzo dużo zależy od prowadzenia rozmów.

XXnew

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 13-05-2007
  • Wiadomości: 49
  • Reputacja: 0
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #346 dnia: Maja 17, 2007, 16:52:01 pm »
Teksty są dosyć proste, a większość questów to bieganie za strzałką - to nie RPG bioware'u, gdzie bardzo dużo zależy od prowadzenia rozmów.

mhmmm skoro tak to nie bedzie zadnego problemu :) Oblivion to swietna gra co najwazniejsze bardzo dluga i wciagajaca... do tego mozna ja kupic za jedyne 120 zl... Czego wiecej chciec? ;)

ÓFO

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2004
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 1
  • ale mi ręce gównem śmierdzą :x
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #347 dnia: Maja 22, 2007, 11:02:34 am »
mam pytanie do speców od Obliviona  8-)

czy opłaca sie byc vampirem? Co to daje?

gdzie mozna kupic czar na niewidzialność?

z gory dzięki.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #348 dnia: Maja 22, 2007, 11:17:57 am »
W Morrowindzie się opłacało. W Oblivionie ciężko powiedzieć - na pewno w dużym stopniu urozmaica to grę. Na wyższych poziomach wampiryzmu postać ma potężne bonusy do różnych statystyk, ale z drugiej strony praktycznie nie da się funkcjonować w dzień (trzeba regularnie spożywać krew śpiących NPC'ów).

Najlepszą "wersję" czaru niewidzialności kupisz u Kajita w Mrocznym Bractwie.
« Ostatnia zmiana: Maja 22, 2007, 11:20:13 am wysłana przez Iras »

lupinator

  • Gość
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #349 dnia: Maja 22, 2007, 11:28:47 am »
Wedlug mnie granie wampirem jest malo oplacalne. Nizsze stopnie nie dają znowu tak wiele zeby sie poswiecac i ciagle spijac krew a wyzsze stadia mozna grac tylko w nocy (w dzien - kilka sekund i prazonka) co zdecydowanie utrudnia gre.
ÓFO zrob sobie sejwa przed staniem sie wampirem i sam zobacz czy ci sie to podoba.

Niewidzialnosc tak jak Iras napisal u Kajita w DB lub troche popracowac zeby samemu zrobic sobie taki jaki nam się podoba. Można wtedy (pomijajac stopien i czas) dodac np. jakiejs swiatelko zeby w ciemnosciach bylo jasno :}

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #350 dnia: Maja 22, 2007, 11:38:40 am »
Dokładny opis z Adamantytowej Wieży:

Cytuj
Zmiany w strukturze rozgrywki wampirami doprowadziły do nieuchronnej potrzeby spożywania krwi żywych istot przez nie. Nie wysysając krwi śpiącym ofiarom, z każdym dniem gracz zmienia się w kierunku monstrum, które choć dysponuje silniejszym statystykami, to jednak nabiera coraz to większych ograniczeń - NPC nie chcą z nami rozmawiać i promienie słoneczne zadają wyższe obrażenia, ograniczając zdolność przemieszczenia się po Cyrodiil. W ten sposób rozgrywka krwiopijcą samoistnie podzielona została na dwa stadia, z których gracz może korzystać dowoli i naprzemiennie, kiedy tylko przyjdzie mu na to ochota. Z jednej strony stanie się bezwzględną bestią znaczącą ułatwi polowania w terenie i eksterminację wszystkich wrogów, z drugiej postać ludzka pozwoli rozmawiać i dokonywać transakcji handlowych z wybranymi NPC - ami be większych kłopotów. Nie ma w tym względzie żadnych odgórnych ograniczeń, co daje duże pole do popisu wszystkich fanom postaci mroku i dodaje element strategii do zabawy. ;)



Tym samym nie ma stadium nieodwracalnego u wampira - transformując się w zupełnego potwora, w każdej chwili można powrócić do stanu wyjściowego. Wystarczy tylko ponownie zacząć spożywać krew śpiących NPC - ów ( takie wyssanie to nic innego jak osobna animacja postaci gracza nad śpiącym, niczego niespodziewającym się NPC - em), a po kilku dniach wszystko wróci do normy, także statystyki postaci, które przez ten czas mogły urosnąć do stosunkowo sporych wartości. Ponownie zaprzestając wysysania krwi przez wampira, jego transformacja rozpocznie się od nowa.

Sprawa ma się jednak inaczej, gdy mówimy samym o byciu wampirem - tym można stać się wyłącznie raz, pomimo nawet faktu, iż miksturę wyleczenia możemy otrzymać nieskończenie wiele razy. W związku zalecana jest ostrożność w tej kwestii.
Stadia żywota wampira

Stadium I

Warunek: Spożycie krwi NPC - a w przeciągu ostatnich 26 godzin

Umiejętności:

Bonus do siły woli: 5
Bonus do szybkości: 5
Bonus do siły: 5
Bonus do skradania: 5
Bonus do mistycyzmu: 5
Bonus do iluzji: 5
Bonus do walki wręcz: 5
Bonus od destrukcji: 5
Bonus do atletyki: 5
Bonus do akrobatyki: 5
Odporność na choroby: 100
Odporność na zwykłą broń: 5
Odporność na paraliż: 100
Wrażliwość na ogień: 20%
Obrażenia od słońca: 0

Wzrok Łowcy (Hunter’s Sight) – koszt: 5 many, czas trwania: 20 s, efekt: wykrycie życia w promieniu 100 stóp i nocne oko

Opis: Będąc wampirem I poziomu nie musisz obawiać się negatywnego wpływu słońca na twoją skórę i negatywnych współczynników podczas konwersacji z NPC - ami. Wyglądasz prawie jak każdy zwykły obywatel Cesarstwa i ludzie traktują cię tym samym normalnie.

Stadium II

Warunek: Niespożywanie krwi NPC przez ostatnie 24 godziny

Umiejętności:

Bonus do siły woli: 10
Bonus do szybkości: 10
Bonus do siły: 10
Bonus do skradania: 10
Bonus do mistycyzmu: 10
Bonus do iluzji: 10
Bonus do walki wręcz: 10
Bonus od destrukcji: 10
Bonus do atletyki: 10
Bonus do akrobatyki: 10
Odporność na choroby: 100
Odporność na zwykłą broń: 10
Odporność na paraliż: 100
Wrażliwość na ogień: 30%
Obrażenia od słońca: 1/sekunda

Wampirze uwodzenie (Vampire Seduction) - koszt: 0 many, raz na dzień, cel jest pod wrażeniem twojej osoby

Opis: Słońce zadaje ci niskie obrażenia i uzyskujesz negatywne modyfikatory do rozmów z NPC - ami. Nadal jednak możesz prowadzić transakcje handlowe.

Stadium III

Warunek: Niespożywanie krwi NPC - ów przez 25 godziń od uzyskania II stadium

Umiejętności:

Bonus do siły woli: 15
Bonus do szybkości: 15
Bonus do siły: 15
Bonus do skradania: 15
Bonus do mistycyzmu: 15
Bonus do iluzji: 15
Bonus do walki wręcz: 15
Bonus od destrukcji: 15
Bonus do atletyki: 15
Bonus do akrobatyki: 15
Odporność na choroby: 100
Odporność na zwykłą broń: 15
Odporność na paraliż: 100
Wrażliwość na ogień: 40%
Obrażenia od słońca: 4/sekunda

Rządy strachu (Reign of Chaos) - koszt: 0 many, raz na dzień, efekt: 60 sekund ciszy (Silence) w promieniu 20 stóp, Demoralise na dotyk,

Opis: Nie możesz normalnie rozmawiać z większością NPC - ów w Cyrodiil i promienie słoneczne zadają ci poważne obrażenia.

Stadium IV

Warunek: Niespożywanie krwi NPC - ów przez 25 godzin od uzyskania III stadium

Umiejętności:

Bonus do siły woli: 20
Bonus do szybkości: 20
Bonus do siły: 20
Bonus do skradania: 20
Bonus do mistycyzmu: 20
Bonus do iluzji: 20
Bonus do walki wręcz: 20
Bonus od destrukcji: 20
Bonus do atletyki: 20
Bonus do akrobatyki: 20
Odporność na choroby: 100
Odporność na zwykłą broń: 20
Odporność na paraliż: 100
Wrażliwość na ogień: 50%
Obrażenia od słońca: 8/sekunda

Uścisk cieni - koszt: 0 many, raz na dzień, efekt: Nocne oko (Night Eye) 90 sekund na siebie, Niewidzialność (Invisibility) 180 sekund na siebie,

Opis: Słońce zadaje ci już niebotyczne obrażenia, a rozmawiać możesz wyłącznie z postaciami, które pałają do ciebie rzeczywiście ogromną sympatią.
Miejsca pobytów wampirów w Cyrodiil
Jaskinia pamięci (Memroial Cave) – na wschodzie Arcane University. Część zadania „Virtuos Blond”
Fort Carmala – południe Chorrol i na prawo od Hackdirt
Sanktuarium Mrocznego Bractwa w Cheydinhal – zadania zlecane przez Mroczne Bractwo
Trzęsawisko/bagno Redwater (Redwater Slough) – na wschód od Bravil
Grota Bloodcrust (Bloodcrust Cavern) – południowy - wschód od Skingrad, bardzo blisko muru. Część questu „Information At a Price” zleconego przez Gildię Magów. 
Fort Redman – wschód dolnego Niben, północ Layawiin
Fort Hastrel – północ Kvatch
Fort Vlastarius – wschodni Skingrad
Zamek Crowhaven – północny - zachód Anvil
Kopalnia Guttem – na północ od Cheydinhal. Cześć questu zleconego przez Azurę
Wady i zalety wampira

Plusy wampira:
Wzrost atrybutów - +5 do siły, siła woli i zręczność; wzrost umiejętności - +5 do akrobatyki, atletyki, zniszczenia, iluzji, skradania się, mistycyzmu, walki broniami dwuręcznymi, odporność na choroby i paraliż i częściowa odporność na ataki zwykłą bronią.
Każdego dnia bez chociażby kropli krwi NPC - a powyższe atrybuty i umiejętności wzrosną +5 (każda).

Wady wampira:
Po paru dniach "postu" od krwi NPC - ów postać zamieni się w potwora i nikt już nie będzie chciał z nią rozmawiać.
Podatność na ogień.
Postać zacznie się palić w słońcu, jeżeli nie będzie "jeść" co najmniej co 24 godziny - w tym zachmurzenie lub deszcz będą łagodzić ten efekt, każdego dnia bez picia krwi twarz gracza będzie się zmieniać - skóra stanie się bardziej blada, oczy czerwone, a zęby zamienią się w kły, także wielu NPC - ów będzie odmawiało, kiedy zaczniesz z nimi rozmowę (co utrudni rozgrywkę).

Wszystkie te zabiegi zmuszają wampira do aktywnej działalności po zmierzchu, gdyż głównie wtedy Radiant AI narzuca postaciom niezależnym udanie się w odosobnione miejsce (czyli dom, ale i nie tylko) i spoczynek - i to właśnie w tym momencie pełne pole do popisu oddane zostaje krwiopijcy, który rozpoczyna swoje polowanie. Także palenie się skóry wampira, po okresie "postu" dłuższym niż dzień, zmusi go do przeczekania słonecznych, bezchrmurnych dni.

Specjalne moce wampira:
Oko myśliwego - Widzenie w ciemności i wykrycie żywej istoty na 30 sekund (mały koszt many).
Perswazja wampira - Możesz rzucić urok na NPC - a na 20 sekund, wtedy siła twojej perswazji wzrośnie o 100%.
Rządy terroru - Po 3 dniach bycia wampirem możesz uciszyć przeciwnika (przydatne szczególnie w przypadku magów) oraz twój oponent zmieni swój charakter (pomocne podczas walki).
Uścisk cieni - widzenie w ciemności i niewidzialność  na 180 sekund.

Jak widać bonusy wcale nie są takie mało, a w najwyższym stadium mamy prawdziwą wampirzą maszynę do zabijania.

ÓFO

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2004
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 1
  • ale mi ręce gównem śmierdzą :x
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #351 dnia: Maja 23, 2007, 09:24:42 am »
W Morrowindzie się opłacało. W Oblivionie ciężko powiedzieć - na pewno w dużym stopniu urozmaica to grę. Na wyższych poziomach wampiryzmu postać ma potężne bonusy do różnych statystyk, ale z drugiej strony praktycznie nie da się funkcjonować w dzień (trzeba regularnie spożywać krew śpiących NPC'ów).

Najlepszą "wersję" czaru niewidzialności kupisz u Kajita w Mrocznym Bractwie.

tyle że ja już Mroczne Bractwo ,,zlikwidowałem" :D. Właśnie jeden pacjent z Mrocznego bractwa zaproponował mi wampiryzm, ale już go załatwiłem :P kto moze jeszcze zmienić moją postać w wampira? :>

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #352 dnia: Maja 23, 2007, 12:04:25 pm »
Jak skończysz całe Mroczne Bractwo i zostaniesz członkiem Black Hand, to ta ich siedziba zapełni się innymi NPC'ami i jeden z nich będzie sprzedawał to co ten Kajit wcześniej.

Wampiryzmem możesz się zarazić podczas walki z wampirem (lista lokacji wyżej). Właściwie zarazisz się Porphyric Hemophilia - będzie się wyświetlać na ekranie postaci w Active Effects. Nie lecz się w kaplicy przez jakiś czas, prześpij się, w nocy będziesz miał koszmary i obudzisz się jako wampir.
« Ostatnia zmiana: Maja 23, 2007, 12:08:58 pm wysłana przez Iras »

ÓFO

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2004
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 1
  • ale mi ręce gównem śmierdzą :x
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #353 dnia: Maja 31, 2007, 14:16:49 pm »
jestem wampirem i wymiatam. fajna sprawa. :)

mam pytanie. Jestem w ktorejs z kolei misji w fighter guild. Musze znaleźć 3 jełopom pracę. Spotykam pacjentkę ktora da im robote gdy dam jej 5 ectoplasm o_____O. Gdzie mam to znaleźć? Znaczy się gdzie są duchy :P

[SPOILER]praktycznie nie robię glownego wątku tylko bawie się pobocznymi. Jestem Grand Chamionem Areny,  Listenerem w Dark Hand i jestem przy końcu Glildy złodzieji a jeszcze nie odobrałem przyszłego Imperatora  z zimowego miasta polozonego w gorach :lol:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Maja 31, 2007, 14:20:47 pm wysłana przez ÓFO »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #354 dnia: Maja 31, 2007, 14:20:02 pm »
Wbijaj do podziemi kościoła - duchów tam masz pod dostatkiem  :)

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #355 dnia: Maja 31, 2007, 14:31:41 pm »
Hmmm... ja zaraziłem się w jakiejś łodzi uwalniając ducha jakiegoś dżentelmena...


Youn

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 16-07-2006
  • Wiadomości: 1 320
  • Reputacja: 1
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #356 dnia: Maja 31, 2007, 15:07:26 pm »
Osobiście nie polecam być wampirem,bo dla mnie było to uciążliwe.W trakcie dnia nie dało się funkcjonować i trzeba żłopać krew.Polecam Cloud Ruler Temple do tego :P

Niebieski

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-09-2006
  • Wiadomości: 2 182
  • Reputacja: 1
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #357 dnia: Maja 31, 2007, 15:12:55 pm »
Mam jedno ważne pytanie, mianowicie jak to jest z tym auto-levelovaniem przeciwników i przedmiotów? Czytałem o tym w jakiejś recenzji i bardzo mnie to martwi

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #358 dnia: Maja 31, 2007, 16:17:16 pm »
Właśnie... czy ja dobrze rozumiem ten patent: moja postać rośnie w siłę, jest szybsza, sprawniejsza, ale przeciwnicy też nabierają mocy?

Mejs

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-04-2007
  • Wiadomości: 1 882
  • Reputacja: 49
Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion-Genialny RPG na X360
« Odpowiedź #359 dnia: Maja 31, 2007, 16:19:51 pm »
Mam pewne pytanie co do gry, czy jest możliwe przejść ją do końca? Czy jednak są jakieś statystyki które można podkręcać w nieskończoność?