Wprawdzie jeszcze nie skończyłem całej książki, ale gorąco polecam
Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made. Sporo świetnych zakulisowych materiałów, które rzucają trochę światła na produkcję wielu gier (Pillars of Eternity, Uncharted 4, Diablo 3, Halo Wars, Dragon Age Inquisition, Destiny, Wiesiek 3, Star Wars 1313 i kilka innych). Raz pokazują co poszło nie tak w przypadku kilku tytułów, dwa jest to świetny materiał dla ludzi, którzy nie wiedzą o samej produkcji gier za wiele. Pokazuje z jak wieloma przeciwnościami losu muszą się zmagać studia i pozwala spojrzeć z innej strony na gry, które opisuje. Książka była już chyba nie raz cytowana w różnych newsach (np. o odejściu Amy Hennig z ND i crunchu przy U4). Naprawdę warto przeczytać, zwłaszcza jeśli kochacie gry
. Może też następnym razem, jak jakaś gra nie sprosta Waszym oczekiwaniom, zamiast od razu wieszać psy na dev'ach, zastanowicie się, co też mogło się wydarzyć w trakcie produkcji (piszę tez o sobie
).