Idea wynika stąd że jeszcze żadna gra multiplatformowa nie różniła się na obu konsolach czymś więcej niż drobiazgami a za takie uważam AA, rozdzielczość, liczba klatek.
Dla mnie siedzenie przed screenem i porównywanie ząbków czy tekstur to lekka dewiacja.
Jednak exclusivy na Ps3 pokazują że konsola jest znacznie mocniejsza potrafi generować bardziej szczegółowe obiekty, lepszą animacja itd...
Zbliżamy się do takiego poziomu grafiki że ciężko wyłapać różnice i warto to mieć na uwadze jednak dla graczy hardcorowych różnica jest znaczna. To z czym najłatwiej zauważyć różnice to TWARZ (z uwagi na naszą budowę mózgu).
Proszę bardzo oto dwa przykłady:
Na początek tytuł pierwszej generacji
http://www.ladujfotke.pl/37235-644_0009.jpg.htmla tu znany i lubiany najnowszy "all" killer
http://www.ladujfotke.pl/37236-1092_0021.jpg.htmlOczywiście to wierzchołek góry lodowej, większa moc sprzętu to nie jakieś debilna kilka linii więcej w pionie ale możliwość większej interakcji, więcej szczegółów na ekranie, lepiej wykonane model postaci czy coś tak zupełnie namacalnego jak ZNACZNIE lepiej wykonane włosy bohaterów.
Podałem przykład twarzy gdyż tak jak pisałem to łatwiej porównać niż choćby animacje.
Różnica na korzyść jest na tyle znacząca że ciężko wytłumaczyć czymś innym niż "równanie w dół" gier multiplatformowych które są(muszą być
) "identyczne".
Mówimy tu o grach pisanych od początku na ps3 a nie konwersjach z Xa - w wyniku innej konstrukcji Ps3 tego typu konwersje zawsze będą trudne.
Praktyczny przykład...
Bornout - czemu auta na wersje Ps3 wyglądają tak samo skoro konsola Ps3 może generować znacznie więcej polygonów przez co auta mogłyby wyglądać jeszcze ładniej.
Teraz wystarczy to przełożyć na każdy tytuł multiplatformowy gdzie platformą wiodącą jest Ps3 a mimo to tytuły wyglądają identycznie. Postacie, auta, itd... wszytko takie same mimo że Ps3 jak mówią FAKTY-GRY a także developerzy może generować znacznie bardziej złożone obiekty niż konkurencja.
M$ wcale nie musi robić przelewy aby tytuły były wydawane na ich platformę - wystarczającą pokusą jest liczba użytkowników. Są jednak sposoby aby wywierać wystarczającą presje na developerów aby gry wyglądały "identycznie". Najprostszy i najskuteczniejszy to wycofanie swojego wsparcia i PROMOCJI gry która wygląda gorzej.
Brak takiej zawsze przekłada się na mniejszą sprzedaż czyli i mniejsze zyski.
Póki świadomość użytkowników Ps3 jest na tyle niska że się cieszą że gry będą "wyglądać identycznie" i nie oburza ich że nie wykorzystuje się potencjału hardware konsoli za którą zapłacili 2x drożej sytuacja będzie trwać.
FF XIII zostało zapowiedziane jako multiplatformer i gry mają być identyczne - wciąż oznacza to że gra będzie piękna ale jako ekskluzyw modele postaci i praktycznie każda inna cześć grafiki mogłaby być o minimum "krok" lepsza.ps. jak się wstawia fotki bezpośredni w post?
ps2. jeśli ja o czymś nie wiem i na Xa też mamy w tytułach excluzywnych taki poziom graficzny to proszę o zdjęcia kobiecej twarzy - czemu? odsyłam do podręczników Psychologi Ewolucyjnej