Autor Wątek: Final Fantasy XIII  (Przeczytany 224070 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #920 dnia: Października 31, 2008, 08:36:56 am »
New information on FFXIII storyline and characters
http://www.thatvideogameblog.com/2008/10/30/final-fantasy-xiii-blond-dude-gets-named/

Cytuj
Famitsu reported that the blonde guy with the glowy tattoo in the above screenshot has been named. Even better, they broke some details about his backstory. His name is Snow, and he will be joining the ranks of weather-inspired characters such as Cloud, Squall, and FFXIII costar Lightning. Snow is one of the Rush. The Rush are chosen ones who are granted special powers by Falsh, a being who has surpassed human knowledge and created one of the kingdoms in the game. Falsh sends missions to the Rush in the form of visions. These visions are rather vague, leaving the Rush members to interpret them for themselves. If you ask me, it’s a pretty inefficient management style, but I haven’t quite surpassed human intelligence yet, so who am I to talk? Actually, without knowing anything about Falsh and his motives, it could lead to some really interesting moral choices. We’ll see in twenty years when the game finally hits.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #921 dnia: Listopada 03, 2008, 07:56:41 am »
PSN ID: WojtqGO

Maximmus80

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #922 dnia: Listopada 03, 2008, 08:53:22 am »
Z blądynem - na silniku gry a dwa pozostałe to rendery... skąd wiem? kobieca intuicja :D

Mastu-son

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 16-06-2006
  • Wiadomości: 256
  • Reputacja: 0
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #923 dnia: Listopada 03, 2008, 10:15:28 am »
IMHO , jeśli można coś sensownego powiedzieć po takich materiałach to nie widzę opadu kopary. Zdaje się, że w przeciwieństwie do filmików, jakimi nas do tej pory square-enix karmiło, mamy do czynienia z grafiką opartą na silniku gry. Lepiej, żeby pokazali nie długo coś "namacalnego" z FFXIII bo póki co to cała ta sztuczna podnieta kreowana wokół tej gry (tych dwóch gier FF13 i FF13V) jakoś mnie nie dotyczy.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #924 dnia: Listopada 03, 2008, 10:52:56 am »
Na pewno nie jest na silniku gry długo włosa kobieta... to nie możliwe... zwróć uwagę że na silniku gry włosy postaci są rzadsze i "posklejane"...

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #925 dnia: Listopada 03, 2008, 13:26:28 pm »
Nowy Final będzie wizualnie równany w dół do technologicznych możliwości XO więc wodotrysków nie ma co się spodziewać...

Tarniak

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #926 dnia: Listopada 03, 2008, 13:34:57 pm »
Nowy Final będzie wizualnie równany w dół do technologicznych możliwości XO więc wodotrysków nie ma co się spodziewać...
W efekcie będzie wyglądał jak z PS2. ;)

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #927 dnia: Listopada 03, 2008, 13:46:25 pm »
Nowy Final będzie wizualnie równany w dół do technologicznych możliwości XO więc wodotrysków nie ma co się spodziewać...

Tja, zważywszy na to, że wersja na XO ma powstac po tym jak gra wyjdzie na PS3, to faktycznie, bedzie rownany w dol. To tak jakby mowic, ze wszystkie multiplatformy sa rownane w dol na X0 przez PS3, ktore i tak sobie z nimi nie radzi az tak dobrze :lol:
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #928 dnia: Listopada 03, 2008, 13:52:09 pm »
Microsoft sypnął pewnie na tyle dużo kasy by różnice były minimalne...
Kwadratowi, nawet jeśli założymy że w chwili obecnej nie robią wersji na XO, muszą przygotowywać wersję na PS3 w taki sposób by nie było problemów z konwersją na XO - tzn. żeby na obu systemach nie było znaczących różnic!
Wydawanie wersji na XO później niż wersji na PS3 i na dodatek z gorszą grafiką z miejsca skazałoby ten projekt na porażkę a wszyscy zainteresowani gracze łyknęliby wersję na konsolę SONY!

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #929 dnia: Listopada 03, 2008, 13:59:00 pm »
Wydawanie wersji na XO później niż wersji na PS3 i na dodatek z gorszą grafiką z miejsca skazałoby ten projekt na porażkę a wszyscy zainteresowani gracze łyknęliby wersję na konsolę SONY!

*hint* RE4 na PS2, pomimo iż wydane rok później i ze znacząco gorszą grafiką sprzedało się lepiej, niż RE4 na Gacka. *hint*

Poza tym, zadziwiają mnie Wasze teorie spiskowe: gdy Microsoft dostaje jakiegoś ex-exclusiva z PS3, to sypie kasą; gdy jest odwrotnie (Bioshock, Eternal Sonata), to nikt nic takiego nie mówi.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #930 dnia: Listopada 03, 2008, 14:05:52 pm »
Wydawanie wersji na XO później niż wersji na PS3 i na dodatek z gorszą grafiką z miejsca skazałoby ten projekt na porażkę a wszyscy zainteresowani gracze łyknęliby wersję na konsolę SONY!

*hint* RE4 na PS2, pomimo iż wydane rok później i ze znacząco gorszą grafiką sprzedało się lepiej, niż RE4 na Gacka. *hint*

Poza tym, zadziwiają mnie Wasze teorie spiskowe: gdy Microsoft dostaje jakiegoś ex-exclusiva z PS3, to sypie kasą; gdy jest odwrotnie (Bioshock, Eternal Sonata), to nikt nic takiego nie mówi.
RE4 to akurat słaby przykład 8)
Po pierwsze to wersja na PS2 jest słabsza od tej z GC, ale nie ma mowy o jakiś wielkich różnicach.
A po drugie to decyzja o produkcji wersji na PS2 zapadła po żenująco niskiej sprzedaży gier tej serii na platformie Nintendo i dopiero wtedy Capcom zdecydował się wycofać z układu w jaki weszli z Big N...

Więc nijak to ma się do sytuacji z FFXIII :D
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2008, 14:09:49 pm wysłana przez A-n »

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #931 dnia: Listopada 03, 2008, 14:11:59 pm »
Microsoft sypnął pewnie na tyle dużo kasy by różnice były minimalne...

ms nic nie sypnął kasy square. oni po prosu nie przepuszczą okazji aby łatwo zarobić $, wiedzą która maszynka ma większą bazę urzytkowników, a przy łatwym programowaniu to jest praktycznie czysty zysk.
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2008, 14:19:38 pm wysłana przez s00s »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #932 dnia: Listopada 03, 2008, 14:13:34 pm »
Nie widziałeś chyba obu wersji obok siebie. RE4 na PS2 nie ma shaderów (woda na Gacku a woda na PS2 to niebo a ziemia), nie ma cut-scenek w czasie rzeczywistym, ma dużo gorsze tekstury, biedniejsze modele (zarówno postaci, przedmiotów, jak i plansz), brak dynamicznego oświetlenia, mniej przeciwników na planszy, gorszy dźwięk...
A decyzja o wersji na PS2 zapadła jeszcze przed premierą na Gacka (jeżeli dobrze pamiętam, to na kilka dni przed premierą), co spowodowało tak niską sprzedaż.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #933 dnia: Listopada 03, 2008, 14:17:50 pm »
A decyzja o wersji na PS2 zapadła jeszcze przed premierą na Gacka (jeżeli dobrze pamiętam, to na kilka dni przed premierą), co spowodowało tak niską sprzedaż.
Czytaj ze zrozumieniem.
Decyzja o zrobieniu portu na PS2 została ogłoszona w październiku 2004 - czyli na 4 miesiące przed premierą wersji na GC. Napisałem, że Capcom podjął decyzje na postawie wyników sprzedaży pozostałych części RE, które wydał na platformie Nintendo(RE1, RE 0) a które również były częścią ekskluzywnego dealu - a nie na podstawie sprzedaży RE4.
Nie powiesz mi, że FF na platformie SONY się źle sprzedaje?

Mastu-son

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 16-06-2006
  • Wiadomości: 256
  • Reputacja: 0
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #934 dnia: Listopada 03, 2008, 15:51:37 pm »
Wiadomym jest, że enix mierzy w te kilkanaście milionów użytkowników Xboxa z USA. Te kilka tysięcy userów w Japoni bankowo oleją, no chyba, że M$ przyjmie sobie za "punkt honoru" wydanie FF13 na wszystkich rynkach i sypnie kasą na promocje / lokalizacje. Sam jestem mocno ciekaw, co zaprezentuje nowy fajnal (liczę na fabułę i system), bo przecież chyba ciężko liczyć na jakiś wyczesany engine graficzny, czy fizyki świata gry - w RPG rzecz drugorzędna / zbędna. Pewnie znów cała "para" pójdzie w scenki przerywnikowe, które tym razem będą w 100% na silniku gry i tyle.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #935 dnia: Listopada 03, 2008, 16:13:56 pm »
Czytaj ze zrozumieniem.

Ok, fakt, przeoczyłem to.

Jednak istotą mojego postu było, że dużo biedniejsza technicznie wersja na PS2 sprzedała się i tak lepiej, a wiele osób nawet nie zauważała różnic (tzn. te osoby, które wcześniej nie miały styczności z wersją na Gacucha).
Toteż gadanie, że SE na pewno pogorszą graficznie wersję na PS3, by ewentualnie nie odbiegała on od wydanej później wersji na X0, bo wówczas tamta się nie sprzeda, jest głupotą.

Zresztą, po co wracać do RE4. Bioshock na PS3 - wyszedł długo po wersji na X360, ma problemy z grafiką (bardziej wynikające z nieudolności konwersji, no ale ma), ale nikogo to nie obchodzi, bo ci, co grę mają kupić (osoby z PS3 bez X360) grę kupią i tak; co najwyżej banda fanboi będzie się chlastała i rzucała screenami na lewo i prawo udowadniając wyższość jednego systemu nad drugim.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #936 dnia: Listopada 03, 2008, 16:22:31 pm »
Nie porównuj nowych LP, takich jak Bioshock do system sellerów pokroju FF.
RE4 na PS2 sprzedał się lepiej i Capcom wiedział, że tak będzie.
FFXIII sprzeda się o wiele lepiej na PS3 i Kwadratowi też o tym wiedzą - to jest gra kojarzona z marką Playstation i tyle.
Mimo wszystko decydują poświęcić jakość gry na rzecz zwiększonej ilości $$$, które wygeneruje XO. 
Pytanie czy to zrekompensuje im straty jakie spowodowało ogłoszenie multiplatformowości. Wielu graczy położy wiesz co na FFXIII - między innymi przez takie zagrania!

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #937 dnia: Listopada 03, 2008, 16:31:53 pm »
widzę, że a-n jest kolejną osobą, która ubzdurała sobie info o "obniżeniu jakości gry( już nie tylko grafiki!!!) w FFXIII do poziomu x360".

lol

Tarniak

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #938 dnia: Listopada 03, 2008, 16:55:08 pm »
Nie porównuj nowych LP, takich jak Bioshock do system sellerów pokroju FF.

Pytanie czy to zrekompensuje im straty jakie spowodowało ogłoszenie multiplatformowości. Wielu graczy położy wiesz co na FFXIII - między innymi przez takie zagrania!
Primo LP to określenie raczej nie-z-tej-branży. Secundo, trzeba być niedorozwiniętym, żeby olać daną grę tylko dla tego, że przestała być exclusivem. :???:

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #939 dnia: Listopada 03, 2008, 16:56:40 pm »
Mimo wszystko decydują poświęcić jakość gry na rzecz zwiększonej ilości $$$, które wygeneruje XO. 

Pytanie za 100pkt - skąd w ogóle wzięła się idea, że cokolwiek w grze będzie zmienione, bo ma wyjść też na X0? Z żadnych zapowiedzi to nie wynika; ze screenów (a raczej tych resztek, które SE łaskawie rzuca fanom) też to nie wynika; więc z czego? Już wcześniej było mówione, że silnik, na którym działają nowe Finale jest silnikiem multiplatformowym, więc tu zmian również nie ma.

To całe narzekanie brzmi jak przejaw fanbojstwa :|. Nic nie świadczy o tym, że SE będzie musiało pogorszyć cokolwiek w wersji na PS3 (ba, Lost Odyssey i Blue Dragon pokazują, że nawet miejsce na DVD nie jest kłopotem, bo RPG można spokojnie podzielić na kilka płyt).
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #940 dnia: Listopada 03, 2008, 19:33:59 pm »
Idea wynika stąd że jeszcze żadna gra multiplatformowa nie różniła się na obu konsolach czymś więcej niż drobiazgami a za takie uważam AA, rozdzielczość, liczba klatek.
Dla mnie siedzenie przed screenem i porównywanie ząbków czy tekstur to lekka dewiacja.
Jednak exclusivy na Ps3 pokazują że konsola jest znacznie mocniejsza potrafi generować bardziej szczegółowe obiekty, lepszą animacja itd...

Zbliżamy się do takiego poziomu grafiki że ciężko wyłapać różnice i warto to mieć na uwadze jednak dla graczy hardcorowych różnica jest znaczna. To z czym najłatwiej zauważyć różnice to TWARZ (z uwagi na naszą budowę mózgu).

Proszę bardzo oto dwa przykłady:
Na początek tytuł pierwszej generacji
http://www.ladujfotke.pl/37235-644_0009.jpg.html

a tu znany i lubiany najnowszy "all" killer :D
http://www.ladujfotke.pl/37236-1092_0021.jpg.html

Oczywiście to wierzchołek góry lodowej, większa moc sprzętu to nie jakieś debilna kilka linii więcej w pionie ale możliwość większej interakcji, więcej szczegółów na ekranie, lepiej wykonane model postaci czy coś tak zupełnie namacalnego jak ZNACZNIE lepiej wykonane włosy bohaterów.

Podałem przykład twarzy gdyż tak jak pisałem to łatwiej porównać niż choćby animacje.
Różnica na korzyść jest na tyle znacząca że ciężko wytłumaczyć czymś innym niż "równanie w dół" gier multiplatformowych które są(muszą być :P) "identyczne".
Mówimy tu o grach pisanych od początku na ps3 a nie konwersjach z Xa - w wyniku innej konstrukcji Ps3 tego typu konwersje zawsze będą trudne.

Praktyczny przykład...
Bornout - czemu auta na wersje Ps3 wyglądają tak samo skoro konsola Ps3 może generować znacznie więcej polygonów przez co auta mogłyby wyglądać jeszcze ładniej.
Teraz wystarczy to przełożyć na każdy tytuł multiplatformowy gdzie platformą wiodącą jest Ps3 a mimo to tytuły wyglądają identycznie. Postacie, auta, itd... wszytko takie same mimo że Ps3 jak mówią FAKTY-GRY a także developerzy może generować znacznie bardziej złożone obiekty niż konkurencja.

M$ wcale nie musi robić przelewy aby tytuły były wydawane na ich platformę - wystarczającą pokusą jest liczba użytkowników. Są jednak sposoby aby wywierać wystarczającą presje na developerów aby gry wyglądały "identycznie". Najprostszy i najskuteczniejszy to wycofanie swojego wsparcia i PROMOCJI gry która wygląda gorzej.
Brak takiej zawsze przekłada się na mniejszą sprzedaż czyli i mniejsze zyski. 
Póki świadomość użytkowników Ps3 jest na tyle niska że się cieszą że gry będą "wyglądać identycznie" i nie oburza ich że nie wykorzystuje się potencjału hardware konsoli za którą zapłacili 2x drożej sytuacja będzie trwać.

FF XIII zostało zapowiedziane jako multiplatformer i gry mają być identyczne - wciąż oznacza to że gra będzie piękna ale jako ekskluzyw modele postaci i praktycznie każda inna cześć grafiki mogłaby być o minimum "krok" lepsza.


ps. jak się wstawia fotki bezpośredni w post?
ps2. jeśli ja o czymś nie wiem i na Xa też mamy w tytułach excluzywnych taki poziom graficzny to proszę o zdjęcia kobiecej twarzy - czemu? odsyłam do podręczników Psychologi Ewolucyjnej :P
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2008, 19:41:03 pm wysłana przez Maximmus80 »

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #941 dnia: Listopada 03, 2008, 19:41:18 pm »
ale panie Maximmus, gra jest całkowicie tworzona pod PS3, następnie będzie konwertowana na XO.Więc twoje obawy są imo bezpodstawne. ;)
Cóż z tego wynika!?
Na chwilę obecną ta gra kosi wizualnie, że tak powiem screeny pokazują całe piękno FFXIII.

ps.Zobaczymy, jak wyjdzie port tego graficznego killera.
 

Maximmus80

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #942 dnia: Listopada 03, 2008, 19:44:11 pm »
Obie wersje wyjść w tym samym czasie w USA czyli około pół roku po premierze w Japonii?
To oznacza jedno... od pewnego czasu pracują już nad dwoma wersjami(na pewno od czasu TGS)

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #943 dnia: Listopada 03, 2008, 19:51:37 pm »
Od czasu E32006!? gra jest tworzona na PS3.Imo według mnie nowy Final  jest już na wysokim stadzie developingu (na ukończeniu) mówię tu o wersji na konsole SONY.

Tarniak

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #944 dnia: Listopada 03, 2008, 19:53:33 pm »
Cytuj
Obie wersje wyjść w tym samym czasie w USA czyli około pół roku po premierze w Japonii?
Pół roku? Zapomnij, pewnie dużo dłużej im to zajmie.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #945 dnia: Listopada 03, 2008, 19:58:55 pm »

FF XIII zostało zapowiedziane jako multiplatformer i gry mają być identyczne - wciąż oznacza to że gra będzie piękna ale jako ekskluzyw modele postaci i praktycznie każda inna cześć grafiki mogłaby być o minimum "krok" lepsza.

DOKŁADNIE!!

Square z biznesowego punktu widzenia musi wydać gry na zbliżonym poziomie, by konwersja się opłacała.
Niech wreszcie dotrze do niektórych, że tu chodzi tylko i wyłącznie o kasę...

Tarniak

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #946 dnia: Listopada 03, 2008, 20:04:57 pm »
Cytuj
Niech wreszcie dotrze do niektórych, że tu chodzi tylko i wyłącznie o kasę...
Każdy to wie, przecież.

Cytuj
FF XIII zostało zapowiedziane jako multiplatformer i gry mają być identyczne - wciąż oznacza to że gra będzie piękna ale jako ekskluzyw modele postaci i praktycznie każda inna cześć grafiki mogłaby być o minimum "krok" lepsza.
Wybaczcie, bo widzę, że to pojawia się tutaj po raz n-ty. Jakie są podstawy takiego rozumowania (tylko błagam, bez mantry: 'GT5, W:HD, Uncharted')?

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #947 dnia: Listopada 03, 2008, 20:06:12 pm »
ps. jak się wstawia fotki bezpośredni w post?

[img]adres_do_obrazka[/img]
Co do Twojej argumentacji Maximmus - wiem, że na PS3 powstają ładniejsze gry (głównie jeżeli chodzi o postacie), jednak wciąż, jak na razie nie ma żadnego dowodu na to, że cokolwiek w FFXIII zostanie pogorszone, są tylko gdybania. To, że gra mogłaby wykorzystywać dużo więcej mocy PS3 gdyby coś_tam również do tego zaliczam.

Jeżeli byłoby tak, jak mówisz, wszystkie gry na PS3, nawet multiplatformowe, przewyższałyby graficznie te na X0 (nierzadko jest jednak na odwrót); ba, wszystkie gry chodziłyby w 1080p i 60fps. Ale tak nie jest. I to nie wina tego, że gdzieś tam obok czai się X0, ale dlatego, że nie każdy team potrafi wycisnąć ostatnie soki z konsoli.

O co mi chodzi? Spójrz np. na PC - tam nic niczego nie ogranicza, nie ma słabego ogniwa (ba, czasami to producenci sobie ładnie windują wymagania sprzętowe), a mimo to nie każda gra wygląda jak Crysis. Dlaczego? Bo nie każdy team jest na tyle zdolny, by taką grę zrobić; nie każdy team ma tyle zasobów, by wpakować gazilion poligonów w twarze postaci; nie każdy team potrafi zrobić optymalny silnik itp. itd.

To, że ktoś ma dostępny sprzęt nie oznacza, że sama gra będzie ładniej wyglądała i chodziła jak najlepiej.

Jak na razie nie ma żadnych faktów, jakoby FFXIII miałoby wyglądać gorzej, niż powinno. Jak się takowe pojawią, wówczas możecie zacząć się martwić ;).
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2008, 20:08:10 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Agst07

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 21-03-2006
  • Wiadomości: 708
  • Reputacja: 0
  • Visca el Barca!
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #948 dnia: Listopada 03, 2008, 20:18:47 pm »
Skończcie już te pier... o grafice i co do czego będzie równane w dół. :-? Najważniejszy jest GAMEPLAY, bo co mi po grze, która wygląda cudnie i rusza się cudnie, a jest nudna i słaba? :???:

PS. Jak macie dalej zamiar się kłócić co będzie równane w dół, i przez jaką konsole, to przenieście się do SW. Bo za chwile zrobi się tu taki syf jak w temacie o Heavy Rain.
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2008, 20:21:52 pm wysłana przez Agst07 »

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #949 dnia: Listopada 03, 2008, 20:22:52 pm »
ja tam wierze w nowe dziecko S-E.Ogółem zapowiada się Fantastycznie. :D Design, klimat jest przekozacki.
Jedyna niewiadoma, to tak jak mówisz gameplay..

Maximmus80

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #950 dnia: Listopada 03, 2008, 20:23:46 pm »
Gorzej? Ja chce aby gra wyglądał lepiej... nie oznacza to że na konsoli X360 gra ma wyglądać brzydko... tylko skoro Ps3 ma potencjał i przewagę technologiczną(CELL, HDD, Blu-Ray) to niech go wykorzystują. Akurat SquareEnix potrafi wyciskać ostatnie soki z każdego sprzętu(Ps1, Ps2, PSP, DS itd...).
Oni jednak zadeklarowali że gry będą wyglądać "identyczne" - jak to osiągną? Dorzucą do każdej gry na Xa CELLa? :D

Co do tego że na Pc nie ma ograniczeń - są... nikt przy zdrowych zmysłach nie tworzy gry która jest niegrywalna na wystarczająco dużej liczbie PC posiadanych prze klientów. Masz jednak racje że najwięcej zależy od tego na ile dany team jest zdolny - w tym przypadku jeszcze bardziej gdyż architektura jest zupełnie inna od tej standardowej("PC") i wymaga choćby zmiany przyzwyczajeń i nawyków.

Cytuj
Skończcie już te pier... o grafice i co do czego będzie równane w dół. Confused Najważniejszy jest GAMEPLAY, bo co mi po grze, która wygląda cudnie i rusza się cudnie, a jest nudna i słaba? Confused
Zagraj sobie w LBP to zobaczysz ile daje potecjał graficzny konsoli :P
O gameplay nie wiele wiemy wiec może ty się podziel... i nikt się nie kłóci "jakoś" 
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2008, 20:26:37 pm wysłana przez Maximmus80 »

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #951 dnia: Listopada 03, 2008, 20:26:14 pm »
Zgadzam się - to są gdybania, mniej lub bardziej prawdopodobne... ale do tego chyba służy forum, by wymieniać się spostrzeżeniami, tak?
Tak naprawdę to od początku tematu o FF tylko gdybamy bo informacji o tej grze jest jak na lekarstwo.

Agst07

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 21-03-2006
  • Wiadomości: 708
  • Reputacja: 0
  • Visca el Barca!
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #952 dnia: Listopada 03, 2008, 20:34:20 pm »
Cytuj
Skończcie już te pier... o grafice i co do czego będzie równane w dół. Confused Najważniejszy jest GAMEPLAY, bo co mi po grze, która wygląda cudnie i rusza się cudnie, a jest nudna i słaba? Confused
Zagraj sobie w LBP to zobaczysz ile daje potecjał graficzny konsoli :P
O gameplay nie wiele wiemy wiec może ty się podziel... i nikt się nie kłóci "jakoś" 
Zagrałem w LBP. Cały czas gram. :P I zgadzam się, że LBP na pewno nie byłoby tak samo grywalne na PS2 jak na PS3. Bo LBP w dużej mierze jest tak świetne dzięki wspaniałej fizyce i animacji(której np. takie PS2 by nie pociągnęło).
Ale jeśli chodzi o FFXIII, który jest jRPG, w których grafika ma bardzo małe znaczenie(IMO), i dlatego nie martwiłbym się o nią(tak jak Wy). W jRPGach jak dla mnie najważniejszy jest gameplay i fabuła jak te dwa elementy będą słabe, to nawet cudowna grafika nic nie da.
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2008, 20:37:11 pm wysłana przez Agst07 »

Tarniak

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #953 dnia: Listopada 03, 2008, 20:35:55 pm »
Cytuj
Zagraj sobie w LBP to zobaczysz ile daje potecjał graficzny konsoli
Błagam...

Cytuj
Zgadzam się - to są gdybania, mniej lub bardziej prawdopodobne... ale do tego chyba służy forum, by wymieniać się spostrzeżeniami, tak?
Większość rzuca to za pewnik, no bo (inna mantra) Cell, HDD, Blu-ray, ale jakie ma to przełożenie na grę - kto to wie. Hdd, owszem, doskonale, Blu-ray przy erpegu przewagi raczej nie ma, a Cell to ładna teoria, ale czy ktoś wie na czym polega jego przewaga w rzeczywistości? Na czym polega przewaga GPU?

Zresztą jeśli przeszkadza wam to, że gra rzekomo będzie "równana w dół" to zbojkotujcie. Ten pan już to zrobił

Kto by nie chciał należeć do tak szacownego grona ;)

Maximmus80

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #954 dnia: Listopada 03, 2008, 20:40:20 pm »
Cytuj
Cell to ładna teoria, ale czy ktoś wie na czym polega jego przewaga w rzeczywistości?
Podałem przykłady w postaci dwóch zdjęć... mamy Kz2, LBP, GT5p, W:HD a teraz HR... to jest teoria?

Teorią to jest ta całą bujda o kartach 3D i praktyką to że na X360 brak choćby w zapowiedziach tytułów na poziomie tych z Ps3...

LBP to pokaz "mocy" Ps3... grałeś? Tylko dla tego że gra jest infantylna wielu tego nie zauważa... jednak gra jest hiperrealistyczna -naśladuje szmacianki w teatrze lalek(sceneria, mechanizmy itd..)
Drewno wygląda jak prawdziwe, skały i inne materiały również... animacja Suckboya powala... fizyka jest wspaniała. Taki killer graficzny tylko nie FPS czy inny RTS więc nie jest traktowany poważnie :P

ps. nie czego nie będę bojkotował... liczą się dla mnie gry a nie na jaką platformę są wydane, zagram w Fable2, Gears2 itd... co nie zmienia FAKTU że Ps3 pokazuje excluzivami przewagę technologiczną i jako konsument który wydał 2,5 kafla mam prawo domagać się lepszej jakości.

« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2008, 20:54:55 pm wysłana przez Maximmus80 »

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #955 dnia: Listopada 03, 2008, 20:45:21 pm »
tarniak, Mr_Zombie - może zgodzimy się chociaż w stwierdzeniu, że jeśli obie gry będą wyglądać podobnie to w wypadku wersji na PS3 nie wyciągnie ona ostatnich soków z tej konsoli??

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #956 dnia: Listopada 03, 2008, 20:57:47 pm »
Tak, z tym się zgodzę.
Jednak nie wiadomo, czy przed ogłoszeniem FFXIII na X0 ta gra miała wyciągać ostatnie soki z PS3. Oto mi chodzi. Jeżeli nie widać spadku jakości (poprzednie materiały - obecne materiały), to po co dorabiać teorię spiskową, że gra mogłaby wyglądać lepiej, skoro tak nigdy nie było?
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Tarniak

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #957 dnia: Listopada 03, 2008, 21:01:55 pm »
Ale ja ani nie zaprzeczę ani nie potwierdzę, ostatnie soki konsol są mi na ten moment obce.

Cytuj
Podałem przykłady w postaci dwóch zdjęć... mamy Kz2, LBP, GT5p, W:HD


Cytuj
(tylko błagam, bez mantry: 'GT5, W:HD, Uncharted')?

Jasne, lepiej rzucić tytuły skoro nic nie wie się o faktycznym działaniu ;).

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #958 dnia: Listopada 03, 2008, 21:03:09 pm »
Tak, z tym się zgodzę.
Jednak nie wiadomo, czy przed ogłoszeniem FFXIII na X0 ta gra miała wyciągać ostatnie soki z PS3. Oto mi chodzi. Jeżeli nie widać spadku jakości (poprzednie materiały - obecne materiały), to po co dorabiać teorię spiskową, że gra mogłaby wyglądać lepiej, skoro tak nigdy nie było?

Zgoda - aktualna forma japońskich developerów skłania do przypuszczenia, że szału graficznego nie będzie...

Maximmus80

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #959 dnia: Listopada 03, 2008, 21:07:34 pm »
Ja pamiętam wypowiedzi jak się przechwalali że ich silnik jako pierwszy wykorzysta wszystkie rdzenie CELLa... nagle mamy wiadomosć że bedą "wyglądać identycznie"...
Tak jak już napisałem... do każdej gry na Xa Cella nie dołączą... a procesor jest wielokrotnie wydajniejszy niż ten z X360.. same auta w Gt5p to równo 10x więcej polygonów niż w topowym PGR4.
Modele postaci a przedewszytkim twarze i włosy to są elementy które najłatwiej wyłapać... ale to wierzchołek góry lodowej.

Cytuj
Jasne, lepiej rzucić tytuły skoro nic nie wie się o faktycznym działaniu Wink.
podałem linki do zdjęć... każdy może te gry samemu sprawdzić lub obejrzeć prezentacje Heavy Rain... nie widzisz różnicy - wspaniale. Ja różnice widzę... kto z nas jest ślepy czas pokaże.

« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2008, 21:11:32 pm wysłana przez Maximmus80 »