Autor Wątek: Final Fantasy XIII  (Przeczytany 223974 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1280 dnia: Kwietnia 18, 2009, 01:50:04 am »
Japanese Demo: Behemoth Boss Gameplay:
http://www.gametrailers.com/player/48189.html

ubol

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 1 537
  • Reputacja: 16
  • PSN: urytuPL
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1281 dnia: Kwietnia 18, 2009, 07:03:56 am »
Japanese Demo: Behemoth Boss Gameplay:
http://www.gametrailers.com/player/48189.html
Walka wygląda tak trochę nie teges, nie tego się spodziewałem :???:
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 18, 2009, 07:07:33 am wysłana przez ubol »

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1282 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:07:31 pm »
Może mi ktoś wyjaśnić jak działa ten chain system?

ki_ki

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 693
  • Reputacja: 7
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1283 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:20:22 pm »
Pytanie do pana powyżej, a czego sie spodziewałeś ? Jak dla mnie jest na tyle dobrze abym w dniu premiery nabył owa grę, swoja droga pewnie i japońca przetestuje ja miało to miejsce w poprzedniej odsłonie, im dłużej oglądam gemplay, tym coraz większy mam apetyt, biorca pod uwagę ze ostatnio nic godnego z tej dziedziny nie wyszło, także pokładam duże nadzieje w tej grze, mam nadzieje ze sie nie rozczaruje.     
PSN id Pearlsea1990

Aktualnie:
Mato Anomalies, Octopath Traveler II, Crow Country

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1284 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:21:20 pm »
walka ok tylko nie podoba mi się to ,że podczas starć kierujemy tylko jedną postacią,resztą steruje AI,liczę że to "wina" dema i w fullu będzie normalnie bo nie chce znowu ustawiać jakiś gambitów itp(choć w FfXII przynajmniej był wybór czy grać z gambitami czy normalnie wydawać komendy każdej postaci w drużynie)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1285 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:25:20 pm »
(choć w FfXII przynajmniej był wybór czy grać z gambitami czy normalnie wydawać komendy każdej postaci w drużynie)
Stawiam, że tu też tak będzie.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 787
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1286 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:28:22 pm »
Wydaje mi się, że Square gdzieś o tym już mówiło. O ile się nie mylę, w demie ograniczono sterowanie do jednej postaci w celu zachowania niskiego poziomu trudności.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1287 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:29:16 pm »
(choć w FfXII przynajmniej był wybór czy grać z gambitami czy normalnie wydawać komendy każdej postaci w drużynie)
Stawiam, że tu też tak będzie.
tylko,że w FFXII była pauza w czasie walk więc spokojnie można było ustawiać polecenia.W FFXIII z tego co widzę jest ATB w czystej postaci czyli bez pauzy tylko z wypełniającymi się paskami .A na filmikach widzę,że trzeba się sprężać wydając komendy tylko jednej postaci więc w chwili obecnej nie wyobrażam sobie wydawania komend trzem na raz.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1288 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:31:29 pm »
Cytuj
tylko,że w FFXII była pauza w czasie walk więc spokojnie można było ustawiać polecenia
Dało się ustawić w opcjach na 'Active' i pauzy nie było.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1289 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:32:20 pm »
Dlatego ja lubię system turowy, można na spokojnie sobie powydawać komendy każdą postacią.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1290 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:33:04 pm »
była pauza- on/off i gambity on/off liczę,że podobnie będzie w FFXIII

ki_ki

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 693
  • Reputacja: 7
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1291 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:46:43 pm »
Dlatego ja lubię system turowy, można na spokojnie sobie powydawać komendy każdą postacią.
Chciałbym zaznaczyć ze te czasy już dawno minęły, w sumie z materiałów które są dostępne na pierwszy rzut oka widać ze bliżej temu do FFX-2 niż FFXII choć nie ukrywam ze system z tejże części przypadł mi do gustu, może dlatego ze był inspirowany z mmrpg, a ze dużo spędziłem grając w FFXI nie miąłem nic przeciwko, może niektóre z rozwiązań nie były dobrze przemyślane ale nie wpływało to w dużym stopniu na rozrywkę.
PSN id Pearlsea1990

Aktualnie:
Mato Anomalies, Octopath Traveler II, Crow Country

johnny23

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2007
  • Wiadomości: 558
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1292 dnia: Kwietnia 18, 2009, 12:58:53 pm »
Ja mam nadzieję, że nie dadzą tak jak w FFX lekko zrypanego systemu ekwipunku i jego kustomizacji. O wiele bardziej bym chciał coś na wzór FFTactics, FFIX czy FFXII. Please :smile:

ubol

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 1 537
  • Reputacja: 16
  • PSN: urytuPL
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1293 dnia: Kwietnia 18, 2009, 13:17:27 pm »
Pytanie do pana powyżej, a czego sie spodziewałeś ?
To co mi się trochę nie widzi to napisał już o tym punisher85. Lubię mieć kontrolę nad każdą z postaci a nie nad wybraną jednostką, potem po przegranej sam sobie mogę pluć w twarz, a nie obarczać system.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 18, 2009, 13:20:02 pm wysłana przez ubol »

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1294 dnia: Kwietnia 18, 2009, 13:36:36 pm »
walka ok tylko nie podoba mi się to ,że podczas starć kierujemy tylko jedną postacią,resztą steruje AI,liczę że to "wina" dema i w fullu będzie normalnie bo nie chce znowu ustawiać jakiś gambitów itp(choć w FfXII przynajmniej był wybór czy grać z gambitami czy normalnie wydawać komendy każdej postaci w drużynie)
Potwierdzone, że jest tak tylko w demie. W pełnej wersji można kierować każdą postacią.

@SS1989: Masz wypełniający się pasek ATB do którego możesz przypisać poszczególne komendy (od tych wymagających 1/3 paska po ten atak zajmujący cały pasek), po czym musisz jeszcze potwierdzić wykonanie - postać wykona tylko akcji na ile będzie mieć pasek ATB.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1295 dnia: Kwietnia 18, 2009, 16:03:54 pm »
Cytuj
@SS1989: Masz wypełniający się pasek ATB do którego możesz przypisać poszczególne komendy (od tych wymagających 1/3 paska po ten atak zajmujący cały pasek), po czym musisz jeszcze potwierdzić wykonanie - postać wykona tylko akcji na ile będzie mieć pasek ATB.
No to wiem, ale mi chodzi o ten pasek chain (prawy górny róg). Jak się go nabija itp.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1296 dnia: Kwietnia 18, 2009, 16:44:47 pm »

No to wiem, ale mi chodzi o ten pasek chain (prawy górny róg). Jak się go nabija itp.
udanymi akcjami,combosami,gdy się napełni można wybić przeciwnika w powietrze i zadawać mu ciosy w locie co powoduje wzrost obrażeń.Jak to dokładnie działa to nie wiem.

btw.uspokoiliście mnie z tą informacją,że będzie można kontrolować wszystkie postacie w trakcie starć ale dalej sobie tego nie wyobrażam przy obecnej prędkości walk,przecież na filmikach gracz ledwie wyrabia się z wyborem akcji dla 1 postaci ,a co dopiero będzie w fullu.Przecież te ATB chyba jest 3-4 razy szybsze niż w starych finalach

No cóż pożyjemy zobaczymy,zresztą jeszcze nic nie wiadomo o rozwoju postaci i summonach ,a tu też mam obawy ,bo Square już potrafiło te elementy zepsuć w swoich Finalach :P

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1297 dnia: Kwietnia 18, 2009, 17:22:22 pm »
Cytuj
zresztą jeszcze nic nie wiadomo o rozwoju postaci
Podobno nie ma Exp.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1298 dnia: Kwietnia 18, 2009, 17:26:16 pm »
Cytuj
zresztą jeszcze nic nie wiadomo o rozwoju postaci
Podobno nie ma Exp.

w demie nie ma,demko nie ma exp,zablokowane są niektóre drogi i opcja ITEM w czasie walt,hp odnawia się po każdej walce,można sterować w czasie walk tylko 1 postacią i poziom trudności jest very easy.Jak będzie w pełnej nie wiadomo.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 639
  • Reputacja: 252
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1299 dnia: Kwietnia 18, 2009, 19:39:05 pm »
Może dadzą coś na wzór Diablo III. Czyli przeskakiwanie poziom wyżej po pewnym czasie. Znając możliwości i pomysły "kwadratowych" i taka opcja istnieje.

ubol

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 1 537
  • Reputacja: 16
  • PSN: urytuPL
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1300 dnia: Kwietnia 18, 2009, 19:48:11 pm »
W FFX też nie było standardowego levelowania postaci.
Ale ciekawie było to rozwiązane, z tym że przy maksymalnym dopakowaniu każda postać była że tak powiem prawie identyczna.

cappo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2003
  • Wiadomości: 2 505
  • Reputacja: 17
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1301 dnia: Kwietnia 18, 2009, 20:09:28 pm »
W FFX też nie było standardowego levelowania postaci.
Ale ciekawie było to rozwiązane, z tym że przy maksymalnym dopakowaniu każda postać była że tak powiem prawie identyczna.
Tak jak w FF VII, VIII i XII. Dlatego też system z 'dziewiątki' bardzo mi się spodobał. Ważne było kim się grało, a nie jakie się miało czary, materie, summony.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1302 dnia: Kwietnia 18, 2009, 21:17:54 pm »
70,000 Final Fantasy 13 demos out in Japan:
http://www.ps3center.net/news/2767/70000-final-fantasy-13-demos-out-in-japan/

Cytuj
The Blu Ray edition of Final Fantasy VII: Advent Children hit Japanese shelves earlier this week, and the first day sales numbers are in.  The high def extended version of the movie sold around 100,000 copies in it's first day.  The version of the movie that came packaged with Final Fantasy XIII demo was the best seller of all the available bundles, selling 70,000 copies.  The overwhelming sales of the Final Fantasy XIII bundle would seem to indicate that the demo was a driving factor behind the package, especially considering that the game was marked up an extra 1,000 yen.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1303 dnia: Kwietnia 19, 2009, 08:33:35 am »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1304 dnia: Kwietnia 19, 2009, 15:18:52 pm »
Toriyama Speaks about FF13 Battle System:
http://www.uffsite.net/news/214/toriyama-speaks-about-ff13-battle-system.html

Cytuj
The latest Famitsu magazine over in Japan features a new interview with Motomu Toriyama, FF13's Director. In the interview he talks about the game's battle system in detail, including what will be changed from the version present in the demo.
Here's the Best Bits...

    * FF13's Battle Concept is "Command Battle" - a fusion between strategy battle and action battle. The system allows for flashy combat moves.

    * The demo held only the basics of the full version - strategies in the final version will be much more complex.

    * 'Strategy Battle' refers to to the ability to stock multiple commands and mix and match them.

    * Characters even outside of the one you control can be AI controlled, but you will have control over hoe well they perform.

    * As in the demo, your allies will perform follow-up attacks on enemies to aid you. In the full version, players will have more control over when this happens.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1305 dnia: Kwietnia 19, 2009, 18:29:20 pm »
W zasadzie po tylu wypowiedziach SE można zapytać po cholerę nam to demo skoro WSZYSTKO ma być inne w końcowej wersji? :grin: Żałosne.

Krzych Ayanami

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2004
  • Wiadomości: 1 261
  • Reputacja: 2
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1306 dnia: Kwietnia 19, 2009, 18:50:43 pm »
Żeby podtrzymać hype - jak to się mówi - na grę. Nie ważne co się mówi, byle się mówiło.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1307 dnia: Kwietnia 19, 2009, 18:53:30 pm »
W zasadzie po tylu wypowiedziach SE można zapytać po cholerę nam to demo skoro WSZYSTKO ma być inne w końcowej wersji? :grin: Żałosne.

No dla kasy chyba  :lol:

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1308 dnia: Kwietnia 21, 2009, 09:22:16 am »
FF 13 na HDTV:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

i SDTV:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

http://kotaku.com/5220539/comparing-final-fantasy-xiii-demo-on-hd-tv-and-analog-tv?skyline=true&s=x

kumite49

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 17-11-2008
  • Wiadomości: 464
  • Reputacja: 0
  • O ludzie!Lupi nie odpowiadaj na moje posty!Blagam
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1309 dnia: Kwietnia 21, 2009, 10:06:27 am »
Polski napisy w FF13 mile widziane ale pewnie nic z tego nie bedzie!Tak tylko marzylem :-(.
Mój top 10 gier wszechczasów!
1.Metal Gear Solid
2.Shenmue,Shenmue2
3.Metal Gear Solid 3
4.Wining Eleven 4,ISS Pro Evolution 1,2
5.Tekken 3
6.Resident Evil 4
7.God of War 2
8.Metal Gear Solid 4
9.Winning Eleven 7,PES3
10.Mortal Kombat 2

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1310 dnia: Kwietnia 21, 2009, 11:36:48 am »
Polski napisy w FF13 mile widziane ale pewnie nic z tego nie bedzie!Tak tylko marzylem :-(.
Czy ktoś tutaj będzie czekał na wersję PAL zamiast ściągać z USA? :?

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1311 dnia: Kwietnia 21, 2009, 15:35:49 pm »
Jestem juz po demie ff13 i moge podzielic sie z wami moja opinia na temat w/w gry. Jako, ze lubie zrzedzic napisze, ze nie podoba mi sie grafa. Nie wiem czy to wina miejscowki, czy to wina kodu z pochodzacego z wersji sredniowiecznej bety czy tez czegos innego. Po prostu spodziewalem sie czegos lepszego. Poza ladnymi postaciami, nie bede pisal o poszarpanych cieniach oraz troche kanciastych postaciach dodatkowych, nie widzialem niczego co wywolaloby u mnie euforie. Co ciekawe jezeli sie nie myle to dalsze tla sa 2d, wiec zastanawialem sie dlaczego ta giera czasami przycina. Pewnie wiekszosci z was to nie bedzie przeszkadzalo bo tego nie zauwazycie (podpieram sie wypowiedziami na temat zwolnien w KZ2) ale mnie to troche irytowalo bo nie widzialem niczego mega hiper duper super na ekranie. Co do samej rozgrywki to jest fajnia, nawet bardzo. Walki sa dynamiczne, przejscia do starc plynne i ogolnie gra sie okej.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1312 dnia: Kwietnia 21, 2009, 15:42:23 pm »
aphelion wpierd@l@m do Ciebie na chatę. !!!1

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1313 dnia: Kwietnia 21, 2009, 15:49:29 pm »
Zapraszam, co lubisz pic? Piwo, wodka, wino a moze whisky?
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1314 dnia: Kwietnia 21, 2009, 15:52:42 pm »
soczek marchwiowy :roll:

ps. Jak się prezentują renderowany wstawki na HDku !? Ogień z pupy jeża? ;)

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1315 dnia: Kwietnia 21, 2009, 15:58:38 pm »
Renderki wygladaja wypasnie, sa naprawde bardzo, bardzo ladne. Klasa sama w sobie. Pod tym wzgledem Square nigdy nie zawodzil.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1316 dnia: Kwietnia 21, 2009, 16:09:21 pm »
Dużo trzeba było by zabulić za Advent Children Complete?

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1317 dnia: Kwietnia 21, 2009, 16:26:29 pm »
Wyszlo mniej wiecej 65 funtow.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 787
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1318 dnia: Kwietnia 21, 2009, 17:38:25 pm »
Sam miałem tak robić, ale nie warto za film w całości po japońsku :(. Są jednak inne sposoby ;)...

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1319 dnia: Kwietnia 21, 2009, 19:49:09 pm »
Sam miałem tak robić, ale nie warto za film w całości po japońsku :(. Są jednak inne sposoby ;)...
Chyba są podpisy angielskie (co dokładnie pokazuje, że SE z góry wiedział kto to kupi).