Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1265997 razy)

0 użytkowników i 17 Gości przegląda ten wątek.

Von Zay

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2004
  • Wiadomości: 741
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2840 dnia: Czerwca 08, 2008, 19:17:07 pm »
Nie nie - klimatu tam akurat nie ma :D

Sorki - to są wyścigi pudełek. Może kiedy jest jeden samochód na torze - ok. Cacy. Jest miło, model jazdy i takie tam bajery - wszystko gra. Ale w temacie wyścigów - no ludzie :D Śmiechy ;]

Jak bardzo by nie wkurwiał mnie model jazdy i różne debilizmy w GRIDzie, tak jedno trzeba przyznać- dynamika i klimat WYŚCIGÓW samochodowych oddany jest genialnie. Trzask blachy, iskry, pierdoły, interakcja - a nie kartony :D

Spójrzmy prawdzie w oczy - GT5 Prologue leży pod tym względem ;]

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2841 dnia: Czerwca 08, 2008, 19:27:33 pm »
Cytuj
zreszta prawie wszytko zaliczylem na zloto(
Zszedles EVO IX ponizej 1:16 na tej trasie gorskiej na trybie professional?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2842 dnia: Czerwca 09, 2008, 00:33:26 am »
Cytuj
zreszta prawie wszytko zaliczylem na zloto(
Zszedles EVO IX ponizej 1:16 na tej trasie gorskiej na trybie professional?

 :shock: Na PRO zaliczyłeś wszystkie klasy na złoto???

Maximmus80

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2843 dnia: Czerwca 09, 2008, 00:51:59 am »
Właśnie trasy gorskie zaliczylem na srebro... poza tym pisalem ze do prawie konca klasy A gralem na profesional ale trzeba brac pod uwage ze gram na SIXAXIS i po kilkudziesięciu restartach (stu?) chyba Nissanem GT lub Fordem GT odpuściłem sobie i przeszedłem na standard.
Dobrze zrobilem poniewaz przynajmniej gralem dalej a miałem ochote wywalić płyte przez okno jako CRAP roku(gralem na widoku z kokpitu co też ma wpływ na czucie auta).
Nie czując wibracji a tym bardziej nie posiadając kierownicy sterując takim autem nie ma sie nad nim żadnego WYCZUCIA, mozna to porownac do sterowania masłem na patelni. Moze nie jest to wina samej gry a własnie pada ale tak jest.
I najważniejsze... gra w żaden sposób za to nie wynagradza! Szkoda bo jazda w kokpicie niesamowicie buduje klimat i pozwala wyłapywać niuanse w prowadzeniu poszczególnych aut kosztem mniej precyzyjnego sterowania, tak samo z TRYBEM JAZDY. Znowu w GRID to rozwiązano znacznie lepiej, gdzie jesteśmy motywowani do pewnych zachowań... wyłączone systemy, skrzynia manualna, widok z kokpitu... itd

Szkopuł z filmikiem jest taki że to filmik z GT5p (replay) ja nie mogę tego zgrać ale może ktoś to już robił i posiada wersje gry aby zgrać obraz z telewizora. Myślę że po obejrzeniu tego filmiku dwie kwestie ulegną rozstrzygnięciu. Czy mam obcykane GT dosłownie na części pierwsze(a mam i wielu graczy online też) i czy GT to  jest NIESAMOWICIE archaiczna(niestety jest, a kary czasowe to dosłownie KLĘSKA SERI).

Filmik to jedno okrążenie w klasie S, Ferrari F40 w którym aby zdobyć złoto musze z 16 pozycji przebić sie na pierwszą.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 842
  • Reputacja: 16
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2844 dnia: Lipca 11, 2008, 08:47:12 am »
Mam pytanie. Czy da się grać w GT5:p po LANie? Szukałem takiej opcji ale nie znalazłem  :???: Ktoś chce sprzedać? Kuzyn ostatnio zgrzał się na tą grę, padł mu klocek i zaopatrzył się w ps3.   

deepcry

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 07-07-2008
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2845 dnia: Lipca 11, 2008, 11:59:11 am »
Grałem w wiele wyścigówek: NFS, Grid, Colin i inne starsze, których nazw nie pamiętam.
Ze wszystkich (wg. mojego zdania) Gran Turismo ma najrealistyczniejszy model jazdy:
Samochody nie wpadają w poślizgi z niewiadomych przyczyn, tory są realistyczne. Nie ma pełno zakrętów 90'C jak w gridzie, w niektórych trasach.
Gra jest subtelna i miła, jedzie się przyjemnie (szczególnie używając kierownicy). Brak uszkodzeń nie przeszkadza mi w niczym, chociaż z nimi na pewno gra była by atrakcyjniejsza.

Nie mówię, że Grid czy Colin to złe gry, one są po prostu bardziej arkadowe, tam liczy się dynamika gry. A uszkodzenia w tamtych grach realistyczne nie są wogóle. W prawdziwym wyścigu prawie każde większe puknięcie przerywa wyścig. W gridzie odbijam się od band z dużą prędkością i nic się nie uszkadza.
Wysoka AI w Gridzie? Kto to widział, aby kierowcy taranowali innych? Jadę sobie jadę, chcę skręcić a tutaj cały tabun samochodów jadących za mną na mnie wpada. Poza tym kierowcy w tych wszystkich samochodówkach jadą zbyt brawurowo, pokonując ostre zakręty z bardzo dużymi prędkościami. Jak by się tak jeździło w rzeczywistości to umieralność przy takich wyścigach była by bardzo duża. W prawdziwych wyścigach można wyprzedzać tylko na prostych i nie ma mowy o taranowaniu innych, bo można skończyć karierę kierowcy!
Więc nie mówcie mi o realizmie w tych wszystkich samochodówkach, bo to, że są uszkodzenia wcale o nim nie świadczy.
Pod tym względem Gran Turizmo jest dużo do przodu.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2846 dnia: Lipca 11, 2008, 12:09:26 pm »
Polecam zagrać w Forze, zmienisz zdanie jeśli chodzi o AI,Trasy i podejście do błędów które wyeliminują Cie z walki, lub nie umożliwią podejście do czołowych pozycji. Model jazdy min. gorszy. mam tu na myśli że w Gt5(PRO) trochę lepiej czuć różnice samochodów. Mówiąc krótko Gt5 to bardzo dobra gra samochodowa na time trial i poznawanie smaczków motoryzacji. Jeśli chodzi o ściganie się wolę Forze2, czekam z niecierpliwością na 3. :cool:

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2847 dnia: Lipca 11, 2008, 12:15:57 pm »
kolega deepcry gral moze w jakas gre z serii TOCA ??

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2848 dnia: Lipca 11, 2008, 12:18:35 pm »
Model jazdy min. gorszy. mam tu na myśli że w Gt5(PRO) trochę lepiej czuć różnice samochodów.

Ja bym napisał, że nie trochę a po prostu lepiej. W GT5P różnice są bardziej odczuwalne, podczas gdy w Forzie czasem wydaje się jakby ich nie było. Jak już pisalem w recenzji - przy produkcji Polyphony Forza wydaje się bardziej lajtowa. Czy to źle? Ja gram w oba tytuły, choć ostatnio siedzę częściej przy Forzie.

wojtek26

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 18-06-2008
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2849 dnia: Lipca 11, 2008, 12:40:26 pm »
unlimited inaczej przeciez nie mogles napisac :D
Opublikowane: Lipiec 11, 2008, 12:37:34
deepcry zgadzam sie z toba w 100%

deepcry

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 07-07-2008
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2850 dnia: Lipca 11, 2008, 12:54:15 pm »
kolega deepcry gral moze w jakas gre z serii TOCA ??

Jeszcze nie, ale skoro polecasz to na pewno zagram.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2851 dnia: Lipca 11, 2008, 13:05:38 pm »
Ja grałem. Model jazdy nadal nie dorównuje temu w GT5:P. 8)

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2852 dnia: Lipca 16, 2008, 14:54:29 pm »
GT5 Prologue 1 August update details
http://www.psonly.nl/nieuws/16286/GT5_Prologue_update_voor_1_augustus_krijgt_vorm/

Cytuj
Improvement in Download Speed
    * Improvements in download speeds for online updates and content
Gran Turismo TV
    * Start of PPV (Pay Per View) service
    * It is now possible to fast forward, rewind, or move between chapters when viewing video content.
    * It is possible now to have up to 8 simultaneous background downloads running at the same time.
    * Individual downloads can now be paused or resumed.
Distribution of Expansion Data
    * Instant distribution feature of My Page backgrounds added
Race
    * Improvements in penalty judgments
    * Improved physics during collisions between cars in Online races.
Time Trial
    * The tire selection in Arcade time trials changed from “S2” fixed, to “N1-S2”
Ranking
    * It is now possible to display top lap times in all courses in a list.
    * Improvements in the user interface
Common Vehicle Physics
    * Improved controllability when using S1-S3, and R1-R3 tires.
    * Changed calculation rules for performance points.
Option
    * Added [Standard Definition (SD) Display Size] in [Display Settings]
    * Moved the [Temperature] unit setting from [Network] to [Units]
    * Added Expansion Data settings and Advanced Download Option settings in [Network]
Sound
    * 6 BGM tracks added
Online race network specifications changed
    * Added port 5658 to the ports used in Online races.
Other
    * Players matched in Online races now added to the [Friends] → [Players Met] menu within Playstation 3.
    * The time and score from replays of time trials, drift trials, and distributed demo replays are now displayed after their replay. For distributed demo’s, the Online ID is also displayed here.
    * Manual updated

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2853 dnia: Lipca 16, 2008, 16:37:39 pm »
Eh, a czemu nie dodali mozliwosci tworzenia pokojow? Pogralbym sobie sam na sam z kumplem, a z jakimis ciulami w lagu ...
Plus denerwowal mnie zawsze fakt, ze skonczy sie replay to gra wychodzi do Menu, bez mozliwosci jego powtorzenia ;\, dla mnie bzdura totalna.
Szkoda tez, ze nie wrzucili Nurburing'a przeciez maja go zrobionego ...

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2854 dnia: Lipca 16, 2008, 17:20:15 pm »
Przecież to jest Prolog - nie mogą tu wrzucić wszystkich torów i usprawnień jakie tworzą, bo kto by wtedy kupił pełnoprawne GT5 ???

Niektórym widzę nigdy nie dogodzisz - zamiast cieszyć się, że mogą pograć w namiastkę wyczekiwanej gry narzekają, że nie wszystko jest dostępne od razu.
Inne firmy nie tworzą tak rozbudowanych dem i wszyscy grzecznie czekają na premierę(Forza3) a w przypadku GT zaraz zaczyna się hejting!

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2855 dnia: Lipca 16, 2008, 18:13:50 pm »
Cytuj
Przecież to jest Prolog - nie mogą tu wrzucić wszystkich torów i usprawnień jakie tworzą, bo kto by wtedy kupił pełnoprawne GT5 ???
A ta bete jakos wykupilem? W pelnej wersji bedziesz mial conajmniej 20-25 tras, wiec wrzucenie jednej nowej do prologue wiele nie zmieni w stosunku do podstawowej wersji, a byloby milym prezentem dla osob, ktore kupily bete, nie uwazasz? Tym bardziej, ze maja gotowa wersje prologue z Nurburingiem, wiec co za problem dograc ja w latce?

Ciezko nazwac cos co kosztowalo 30$ demem, jak ma online 6 tras [+ odbicia], 70 samochodow, kariere, multi, ranking, pare trybow i gt tv.

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2856 dnia: Lipca 17, 2008, 15:48:51 pm »
http://www.joystiq.com/2008/07/17/kazunori-yamauchi-more-prologue-no-gt5-soon-gt-psp-still-comi/

GT5 prawdopodobnie nie przed 2010 rokiem
Polyphony ciągle całość swoich sił skupia na ... Prologu  :P

GT Mobile ciągle w planach - odległych bo po GT5 czyli 2011+ ?

Cytuj
We somehow managed to get Gran Turismo creator Kazunori Yamauchi to slam on his brakes for a moment today and talk to us about his flagship racing franchise. According to the Polyphony Digital boss, his studio is focusing a majority of its efforts on Gran Turismo 5 Prologue. In fact, he confirmed that the proper, disc-based Gran Turismo 5 might not even roll out before 2010.

In the meantime, Polyphony will continue to expand Prologue with additional cars, tracks, and features. Yamauchi couldn't speak to specific plans, but mentioned that an new update is planned for the near future.

With all of the work his company is putting into the next console GT installment, Yamauchi tells us that it hasn't forgotten the long-delayed Gran Turismo 4 Mobile for PSP. He confirms that the game – originally announced at E3 2004 – is still actively in development, although it isn't planned for release until after GT5. That would be 2011 for those with pen and calendar in hand.
« Ostatnia zmiana: Lipca 17, 2008, 16:09:26 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2857 dnia: Lipca 17, 2008, 16:04:10 pm »
Pewnie zniszczenia zajmują tyle roboty. :P Bez jaj ale jeśli ta gra pojawi się tak późno to ja już wiem czemu Sony mówiło iż PS3 to sprzęt na 10 lat.

blach0r

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-06-2007
  • Wiadomości: 5 558
  • Reputacja: 26
  • PSN id: purePwnerer
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2858 dnia: Lipca 17, 2008, 16:27:30 pm »
ale jeśli ta gra pojawi się tak późno to ja już wiem czemu Sony mówiło iż PS3 to sprzęt na 10 lat.
:D

Warto czekać. Zniszczenia mogą masakrować 8) Jak i cała reszta.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2859 dnia: Lipca 17, 2008, 22:07:58 pm »
to już nie jest śmieszne :/

Maximmus80

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2860 dnia: Lipca 17, 2008, 22:40:58 pm »
E3 uswiadomilo ze krol jest nagi... brak gier i mgliste obietnice... zeby na gre czekac do 2010 kiedy niedlugo bedzie Forza 3 i GT na Xa... dlamnie juz jest zwyciesca - trzeba sie pogodzic ze wybralem zla konsole i wraz z ukazaniem sie LIPS kupic X360

Tolas

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 13-08-2007
  • Wiadomości: 582
  • Reputacja: 0
  • PSN ID: Tolas69
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2861 dnia: Lipca 18, 2008, 00:10:24 am »
E3 uswiadomilo ze krol jest nagi... brak gier i mgliste obietnice... zeby na gre czekac do 2010 kiedy niedlugo bedzie Forza 3 i GT na Xa... dlamnie juz jest zwyciesca - trzeba sie pogodzic ze wybralem zla konsole i wraz z ukazaniem sie LIPS kupic X360

Co, kur**?
Chyba się ten Twój alpha móżdżek przegrzał.

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2862 dnia: Lipca 18, 2008, 00:43:41 am »
Zakładam że pisał o tej (kon)wersji GTR2 na X360.
Teraz ogłoszonej pod nazwą - RACE Pro - która ma nastawić się głównie na doskonałą symulację.
« Ostatnia zmiana: Lipca 18, 2008, 00:46:32 am wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Maximmus80

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2863 dnia: Lipca 18, 2008, 01:16:33 am »
Tolas... a tobie co sie przegrzalo... dokladnie chodzi o ta gre o ktorej mowi anonimowy... 2010 hehe dobre - w tym czasie to mozna rodzine posadzic, drzewo zalozyc i dom stworzyc ;)
Tolas... je cierpliwie poczekam az mi zniknie ostrzezenie... a wtedy to postaram sie o taki komentarz do twojej osoby ze juz nawet leczenie TOBIE kompleksow i frustracji przed kompem nie pomoze :D
« Ostatnia zmiana: Lipca 18, 2008, 02:15:58 am wysłana przez Maximmus80 »

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 842
  • Reputacja: 16
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2864 dnia: Lipca 18, 2008, 06:40:37 am »
Cytuj
E3 uswiadomilo ze krol jest nagi... brak gier i mgliste obietnice... zeby na gre czekac do 2010 kiedy niedlugo bedzie Forza 3 i GT na Xa... dlamnie juz jest zwyciesca - trzeba sie pogodzic ze wybralem zla konsole i wraz z ukazaniem sie LIPS kupic X360
- Co jak co ale talent do wyolbrzymiania to masz i już nie raz to udowadniałeś.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2865 dnia: Lipca 18, 2008, 09:14:05 am »
Zakładam że pisał o tej (kon)wersji GTR2 na X360.
Teraz ogłoszonej pod nazwą - RACE Pro - która ma nastawić się głównie na doskonałą symulację.

Nie ma to jak symulacja pod kierownice z 200 stopni obrotu. :lol:

Co do GT5 w 2010 roku to jeśli nie poprawią wszystkich błędów jakie są zarzucane tej serii w tak długim terminie realizacji to będą niezłe jaja. Ja i tak kupię GT5 bo ta gra na odpowiedniej kierownicy daje niesamowite wrażenia.

PS3IDTomasz19

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 02-04-2008
  • Wiadomości: 506
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2866 dnia: Lipca 18, 2008, 09:21:48 am »
Nie płaczcie tak już wszyscy to nic pewnego ten 2010r moim zdaniem wyrobią sie w 2009r No ale zobaczymy

deepcry

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 07-07-2008
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2867 dnia: Lipca 18, 2008, 12:55:07 pm »
Programiści strasznie się męczą nad tą grą, a ja już bym zagrał w pełniaka. Ale z drugiej strony, lepiej jak gra wyjdzie później, ale będzie bardziej dopracowana, dzięki czemu genialna.

A co do symulacji, na Logitech Driving Force EX może nie gra się fajnie? :) Też się gra fajnie! Jakoś 200' obrotu mi nie przeszkadza. Czepliwi jesteście jacyś :P

above89

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 25-06-2007
  • Wiadomości: 2 023
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2868 dnia: Lipca 18, 2008, 13:04:09 pm »
No to ja liczyłem ze GT5 wyjdzie w 2009 i to najlepiej na początku, a tu taki zonk nie ukrywam ze pograłbym sobie w jakieś auta wiec chyba będe zmuszony kupić GT5 P bo się nigdy nie doczekam.

Tolas

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 13-08-2007
  • Wiadomości: 582
  • Reputacja: 0
  • PSN ID: Tolas69
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2869 dnia: Lipca 18, 2008, 13:33:44 pm »
Tolas... a tobie co sie przegrzalo... dokladnie chodzi o ta gre o ktorej mowi anonimowy... 2010 hehe dobre - w tym czasie to mozna rodzine posadzic, drzewo zalozyc i dom stworzyc ;)


To jeśli chodzi o tę grę, to OKREŚLAJ SIĘ DOKŁADNIE. To bardzo proste.

Tolas... je cierpliwie poczekam az mi zniknie ostrzezenie... a wtedy to postaram sie o taki komentarz do twojej osoby ze juz nawet leczenie TOBIE kompleksow i frustracji przed kompem nie pomoze :D

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

lupinator

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2870 dnia: Lipca 18, 2008, 13:36:28 pm »
Tolas - skończ lepiej, bo sam dostaniesz bana. On i tak już go ma zapewnionego.

deepcry

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 07-07-2008
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2871 dnia: Lipca 18, 2008, 13:37:09 pm »
offtop: do usunięcia jak reszta oftopów :)

Ja tam bym chciał na tym forum porozmawiać i poczytać o grach, a nie o waszych problemach osobistych, które możecie przecież rozwiązać na privie, gg, czy forum psychologicznym.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2872 dnia: Lipca 18, 2008, 13:48:43 pm »
Programiści strasznie się męczą nad tą grą, a ja już bym zagrał w pełniaka. Ale z drugiej strony, lepiej jak gra wyjdzie później, ale będzie bardziej dopracowana, dzięki czemu genialna.

A co do symulacji, na Logitech Driving Force EX może nie gra się fajnie? :) Też się gra fajnie! Jakoś 200' obrotu mi nie przeszkadza. Czepliwi jesteście jacyś :P


Mam tylko nadzieję że faktycznie ten czas przeznaczą na zrobienie gry, która spełni oczekiwania graczy przepadających za demolką aut. :P

PS. Zagraj w GT5:P na kierownicy z 900 stopni obrotu a zrozumiesz dlaczego wszyscy się tym tak jarają.

stanwojenny

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 25-03-2008
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2873 dnia: Lipca 19, 2008, 13:33:00 pm »
Witam i pozdrawiam.

Wczoraj po dłuuuuuugiej przerwie odpaliłem gt5p żeby sprawdzić jak tam moje lokacje w rankingach. niestety życie pędzi do przodu, poziom rośnie i powypychali mnie z co lepszych miejscówek. ale już niedługo wyścig sie zacznie od nowa. podejrzewam że wraz z nową aktualizacją znowu wyczyszczą rankingi, bo zmienia się lekko model fizyczny (opony) i sposób liczenia punktów pojazdów, więc jakiś powód mają. pewnie w sierpniu znowu spędze kilka weekendów przy gt5p żeby się wbić jak najwyżej.

trochę mnie poraziła ta liczba - 2010 - to brzmi jak wyrok. a znając historię PD można spokojnie dodać jeszcze 6 miesiecy do tego terminu, więc w przypadku drugiej polowy 2010 ... wydaje mi się całkiem realne oczekiwanie na 2011.

zawiodłem się trochę, zawartością tej aktualizacji, bo prawie każdy liczy na jakieś łakome kąski (auta, trasy!!!!)a nie kosmetyczne poprawki w kilku miejscach. ja sam czekam na mitycznego rx-7 w wersji do driftu... i jakos sie chyba nie doczekam. a szkoda. tak jak bylo wiadomo ze na jesieni nastąpi kolejna aktualizacja, tak teraz nie wiadomo czy 1 sierpien to już to, czy tylko preludium i we wrześniu październiku dostaniemy w swoje łapska coś świeżutkiego (RING,RING,RING!).  to "near future" w ustach kazunori może oznaczać jeszcze jedną aktualizację w tym roku... ale znając już (jak wspominałem) dziwny kalendarz PD nie musi to oznaczać tego roku.

zobaczymy.

jedno staje się niemal pewne...że albo gt5p się wzbogaci i urośnie (trasy! trasy! samochody, pokoje ) albo kupie cholernego x360 i forze (3?)... bo przykro mi, ale ja cierpliwosci nie mam żeby czekac jeszcze 2 lata na kolejną gre wyścigową.

oby tylko kolejne aktualizacje byly darmowe, a nie tak jak  granturismo tv (zamienia w pay per view na rynku japońskim)

do zobaczenia 1 sierpnia, bo pewnie wtedy dyskusja o gt5p znowu ruszy z kopyta.

...................................................... EDIT ...

a więc oficjalnie potwierdzone to co podejrzewałem.

"(2) The following content will be reset when the update is applied.
- Ranking
- Key assignments set in “Option”
- Quick tune settings saved for individual cars"

(http://www.gran-turismo.com/en/gt5p/news/d2358.html)


« Ostatnia zmiana: Lipca 20, 2008, 01:50:10 am wysłana przez stanwojenny »
Powodzenia dla panów "znawców tematu" którzy wiedzą najlepiej dlaczego gt to chłam, dlaczego kazunori się leniwi i dlaczego sony zrobiło taką słabą konsolę. :) jesteście boscy! :D :D :D

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2874 dnia: Lipca 19, 2008, 13:49:46 pm »
Update będzie jeszcze pod koniec roku i podobno spory (zniszczenia, może trasy i auta). Sama data premiery jak powiedział Yamauchi - 2009, albo 2010.


stanwojenny

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 25-03-2008
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2875 dnia: Lipca 29, 2008, 11:40:12 am »
Witam.


tym razem z innej beczki trochę, ale nadal w granicach tematu gt5 ... przynajmniej teoretycznie.

w oczekiwaniu na jakieś nowości w świecie gt5, zainteresowałem się czymś innym, co mogłoby mnie po pierwsze zając czyms do 2010roku...:) po drugie chcialem zaspokoic ciekawosc, po trzecie mialem silną i niespełnioną potrzebę driftowania.

zaczęło się od racera...a skończyło na kupnie rfactora.
w obu tych grach interesowały mnie głównie trasy (nie tory) prosto z Japonii - jednak w jednej i drugiej grze dostępna jest tylko (i aż!) Akina(kto zna initial d ten wie z czym to sie je). akina w racerze została obrzydliwie wykonana ... szybko odechciało mi się tam jeżdzic. a specjalnie zorganizowalem sobie na tą okazję flotę odpowiednich samochodów z s13 na czele (rip z nfs, przynajmniej blachy). zainstalowalem sobie pada od ps3 pod linuksem i zacząłem testy. długo to nie trwało bo prowadzenie samochodów w racerze nie było zbyt przyjemne. brakowało mi tego niesamowitego uczucia ktore ma się w gt nawet na padzie - ze się czuje ta maszynę. prowadzenie w racerze przypominalo bardziej szuranie klockiem. a na wczuwanie się głebiej niemiałem ochoty (co nie znaczy ze nie wróce do tematu, bo jeszcze mnie korci) bo poziom wykonania modeli samochodów jest dyskusyjny. i nie mam tu na myśli strony wizulanej ale tą mechaniczną. dzisiaj sprawdzalem plik konfiguracyjny tej s13 i okazało się że silnik waży dokładnie 0kg...
dlatego kupiłem Rfactor żeby poczuc ten "maksymalny" realizm w najbardziej realistycznym symulatorze na pc (na równi z gtr2 i gtl)... i owszem obserwując zachowanie samochodu na torze zauważyłem kilka niuansów których nie pamiętam z gt5p... interakcja z otoczeniem tez byla lepsza... model zniszczeń... to mi się podobało.
ale potem przyszedł czas na poszukiwania w necie odpowiednich modów...
trasę akina znalazłem. świetnie zrobiona. dodatki do driftu także. właśnie to mnie szczególnie zmartwiło.
Rfactor posiada bogaty zbiór pojazdów do wykorzystania ale ile z nich jest rzeczywiscie realistyczna????
więkoszośc z dodatków , w które zainwestowałem czas... była albo w fazie beta i wątpliwej reputacji... albo skończona i zupełnie bezużyteczna z punktu widzenia realizmu. wyobraźcie sobie mod w którym są 3-4 modele samochodów...a każdy z nich ma ten sam model silnika i fizyki i zawieszenia... ręce opadają. w innym modzie ustawienia nie były realne (a jak oceniają niektórzy forumowicze nawet niemożliwe w rzeczywistości) ale robione pod efekt... czyli dla przykłądu fizyka opon nie odzwierciedlała modelu fizycznego typowej opony, a jedynie jakiś twór który miał zapewniac latwy do uzykania drift. samochody mialy wręcz kosmiczne kąty skręcania przednich kół, moce silnika z kosmosu nieodpowiadajace konkretnym modelom czy nieprawdziwe zakresy obrotów silnika. powiem szczerze... po to kupiłem rFactor żeby cieszyc sie symulacją na najwyższym poziomie...a  z tego co widze zostalem skazany na łaske domorosłych programistów. moja ulubiona gałąź motoryzacji (jdm) jest w tej grze przygotowywana (z nielicznymi wyjątkami - np. lexus isf) przez ludzi którzy mogą...ale wcale nie muszą wiedziec co robia... stawiają na proste rozwiązania bez ambicji i pieczołowitości do ktorej przez lata przyzwyczailo mnie Polyphony. Po prostu grając w Rfactor nie mam czym sobie pojeździc po tej Akinie, bo to co jest dostępne (podkreslam jeszcze raz - z puli JDM ) jest w 90% zwykłą amatorszczyzną która z symulacją ma niewiele wspólnego. i tak oto Rfactor stał sie bardziej rozbudowaną arcadówką w której model fizyczny przetwarza wiele różnych parametrów... ale parametry te nie mają odniesienia do naszej rzeczywistości. szkoda.

i wiecie co... to nasze gt5p w porównaniu z tymi "symulatorami" wcale nie wypada tak słabo. owszem zakres odtwarzania rzeczywistości w serii gt zawsze był bardzo wąski... dosłownie tak wąski jak pas wolnego asfaltu po którym porusza się nasz samochód. słabe odtwarzanie wszelkiej interakcji z otoczeniem ,brak zniszczeń , model fizyki okrojony (a raczej skrojony namiarę), banalny system kolizji... nie ma co wymieniac wszyscy znamy na pamiec te "10 grzechów głównych" serii gt.
ale w zamian dostaję modele samochodów zrobione przez fachowców. znając informacje z zaplecza gt moge ufac ze model danego samochodu oparto na jego rzeczywistym odpowiedniku, a nie jakiejś hybrydzie fantazji&domysłów&informacji. 

na zakończenie chciałem zaznaczyc... bo lubie byc dokladny. ze jestem w pelni swiadom potęgi gtr2, rfactor w kwestii wyscigów klasy gt czy f1 (tutaj mam wątpliwości bo niby skąd prywatni twórcy znają ustawienia bolidów trzymane przeciez w tajemnicy ?!) czy innych rodzajów wyscigów. tego typu symulacje świetnie sobie radzą z tym zadaniem. jest na nie dostępna cała masa różnych klas i dostępnych torów wyścigowych z całego świata. duzo pomocnych i ciekawych opcji. symulacja pojazdu o który trzeba dbac i na niego uwazac... bo może ci się np. zapalic.  prawdziwa uczta dla motoryzacyjnych maniaków. polecam.  pod tym względem te gry są bezkonkurencyjne.

ale gdy lubisz pomęczyc sie na torze w samotnosci walcząc z czasem lub driftując, to masa zalet takiego rfactora lub gtr2 nie ma juz takiego znaczenia. a jak jeszcze na dodatek lubisz pojeździc na ekranie samochodami bardziej cywilnymi(o tych z japonii już nie wspominam...) wtedy przewaga konsolowych pseudosymulatorów jest już zauważalna. a często nawet miażdząca.

Powodzenia dla panów "znawców tematu" którzy wiedzą najlepiej dlaczego gt to chłam, dlaczego kazunori się leniwi i dlaczego sony zrobiło taką słabą konsolę. :) jesteście boscy! :D :D :D

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2876 dnia: Lipca 29, 2008, 11:52:53 am »
ogólnie się zgadzam, ale
ale gdy lubisz pomęczyc sie na torze w samotnosci walcząc z czasem lub driftując, to masa zalet takiego rfactora lub gtr2 nie ma juz takiego znaczenia.
ja akurat w GTR2 95% czasu spędzonego z grą spędziłem poprawiając o tysięczne części sekundy swój czas na torze w Valencii (który musi być w gt5 ! ), i dla mnie to była największa zabawa z tą grą...

kamon

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 10-04-2008
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2877 dnia: Lipca 29, 2008, 12:24:28 pm »
Witam.
Postanowiłem, że zapytam najpierw na forum wśród fanów zanim wystawię na Allegro. Chodzi o kierę Logitech Driving Force Pro kupioną w kwietniu tego roku, a używaną w sumie przez pierwszych kilkanaście dni. Kompletnie nie mogę sie przezwyczaić do jazdy GT5 Prologue z kierownicą. Podchodziłem kilka razy niestety z kiepskim rezultatem (padem wykręcam dużo lepsze czasy). Kiera jest w stanie idealnym kupiona na Amazon. Zależy mi na jej sprzedaży więc i cenę dam dobrą.
Zainteresowanych zapraszam na priva (żeby nie zaśmiecać tematu). Proszę o usunięcie wątku jeśli admin uzna go za niestosowny.
Pozdrawiam
kamon
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2008, 22:49:36 pm wysłana przez kamon »

stanwojenny

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 25-03-2008
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2878 dnia: Lipca 29, 2008, 14:39:51 pm »
ogólnie się zgadzam, ale
ale gdy lubisz pomęczyc sie na torze w samotnosci walcząc z czasem lub driftując, to masa zalet takiego rfactora lub gtr2 nie ma juz takiego znaczenia.
ja akurat w GTR2 95% czasu spędzonego z grą spędziłem poprawiając o tysięczne części sekundy swój czas na torze w Valencii (który musi być w gt5 ! ), i dla mnie to była największa zabawa z tą grą...



hej, witam.

dzięki za twoją opinie. jest dosyć ciekawa. mam wrażenie że twoje zastrzeżenie - "ale" - wcale nie staje w opozycji do tego co napisałem. już tłumaczę:

piszesz że 95% gry spędziłeś na time trialu. i bardzo dobrze, jeśli się dobrze przy tym bawiłeś to super. tylko zauważ pewną rzecz... że :
1) jeżeli (nie wiem czy tak było, tylko zakładam) jeździłeś samotnie po torze, to niekorzystałeś (po za wypadkami) z modelu zniszczeń, raczej (zakładam że dobry z ciebie kierowca) nie testowałeś przyczepności pobocza, nie rozbijałeś się o inne samochody. starałeś się trzymać czarnego asfaltu i być jak najszybszy.  a więc ... nic w tym co napisałeś nie kłóci się z tym co ja napisałem. wybierając taki rodzaj postępowania w grze, dobrowolnie zrezygnowałeś z korzystania z dużej częsci jej potencjału symulacyjnego. w końcu ograniczałeś się do jazdy po asfalcie. no a to w gt5p jest również zrealizowane na wysokim poziomie... to ... i tylko to :) (bo reszty praktycznie brak)
2) albo korzystałeś z samochodów udostępnionych w grze, albo sciągniętych w sieci. w pierwszym przypadku jesteś ograniczony do klasy GT i chyba prototypów ( nie pamietam co tam jeszcze śmiga w gtr2)... jeżeli były to właśnie samochody oficjalne z gry, to możesz mieć duże zaufanie do ich modelu jazdy...  ale co , jeśli jechałeś czymś sciągniętym z sieci, tworzonym od podstaw? tu, już zaczyna się problem, bo jeżeli twórca takiego moda nie miał dostępu do bardzo specjalistycznych informacji z budowy danego typu samochodu i jego podzespołów to praktycznie jadąc w najlepszym symulatorze wyścigów obecnie... nie symulujesz prawdziwego samochodu, tylko jego "wyobrażenie" z głowy jakiegoś domorosłego twórcy modów do gtr2. a jak bym chciał pojeżdzić 350z?... czy innym cywilnym wozem ktorego nie ma w grze gtr2?... tutaj przewage ma gt5p które ma te samochody zrobione przez fachowców w oparciu o rzeczywiste samochody, z wykorzystaniem "czarnych skrzynek" i specjalistycznych komputerow zbierających dane, nierzadko przy współpracy producentów samochodów (np. nissan gtr).

tak wiec mysle, ze gtr2 o ile w całości jest lepszym symulatorem, to przy pewnych zastosowaniach(pewien rodzaj jazdy, preferencje co do samochodów) , które już tu po częsci opisałem , nie wykorzystuje pełni swojego potencjału i takie gry jak gt5p , czy forza2 mocno się zbliżają pod względem jakości jaką oferują w tych kilku specyficznych zastosowaniach. 

wolę się opierać na tych "specyficznych zastosowaniach" bo przy nich nie mają znaczenia wady gt5p , a zalety odgrywają decydującą rolę.
i żeby nie było. podkreślam jeszcze raz gtr2 i rfactor to świetne symulacje, bardzo szczegółowe... ale akurat ja ze swoimi prywatnymi oczekiwaniami się zawiodłem i wyższą jakość symulacji w  moim przypadku daje mi gt5p. zresztą podejrzewam że nie tylko mi, bo pewnie jest trochę więcej osób które lubią powalczyć samotnie z czasem, albo pokręcić tyłem w drift trialu jadąc czymś cywilnym a nie typowo wyścigowym.

już jaśniej tego opisać nie moge ;)

pozdrawiam!

ps. warto zapamiętać że w życiu wszystko jest względne i nawet tzw. najlepsze symulatory mają swoje wady które mogą uczynić z nich jedynie trudne i skomplikowane arcadówki... a z drugiej strony arcadowe symulatory mają też pewne zalety które czynią z nich czasami najlepsze symualcje z dostępnych na rynku. i nie ma sie o co spierać. peace.
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2008, 14:47:04 pm wysłana przez stanwojenny »
Powodzenia dla panów "znawców tematu" którzy wiedzą najlepiej dlaczego gt to chłam, dlaczego kazunori się leniwi i dlaczego sony zrobiło taką słabą konsolę. :) jesteście boscy! :D :D :D

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2879 dnia: Lipca 29, 2008, 14:58:00 pm »
wiem że moje "ale" nie stoi w opozycji do tego co napisałeś ale chciałem podkreślić że w gtr2 super się gra wykręcając coraz lepsze czasy różniące się o 0.001 od poprzedniego rekordu ;) a po takim treningu wyścig był tylko ukoronowaniem dzieła i czymś czego nigdy, żadna gra na konsolach mi nie dała - na prawdę twardą walkę na torze. może tylko toca 2 na psx'a - ale wymieniam ją tylko dlatego że nie grałem w nią 10 lat i pamiętam ją jak przez mgłę ;) żadne gran turismo pod tym względem nie może się z gtr równać - mimo mojej miłości do tej serii to jednak ślepy nie jestem.

a w gtr2 grałem tylko samochodami dostępnymi "z pudełka" - szczególnie upodobałem sobie Ferrari f550 z serii gt ;) do tego zainstalowany mod z simracing.pl, kierownica driving force logitecha (ta pierwsza, stara wersja z force feedback, mimo to dawała radę), i jazda w kółko po Valencii ;) kocham ten tor i jego zakręty ;) musi być w GT5 - był w Tourist Trophy więc model polyphony już ma.