Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1293965 razy)

0 użytkowników i 36 Gości przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1240 dnia: Grudnia 20, 2007, 14:51:58 pm »
(gorszych niz w padzie do X'a)

 :lol: :lol: :lol: No tak. To było do przewidzenia.

Ostatni raz Ci to powtórzę. W takie gry gra się kierownicą! Padem to sobie możesz co najwyżej opcje przed wyścigiem po przełączać.

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1241 dnia: Grudnia 20, 2007, 14:57:14 pm »
odpowiedz do telemetrii:
http://youtube.com/watch?v=k8YVg7ioG14&feature=related
ma gt5 cos takiego:P bo ja na ZADNYM filmiku czegos takiego nie widzialem, a tu widze dokladnie ze wszystko jesli liczone w czasie rzeczywistym i CZUJE jak gram jak to wplywa.A tu filmik ktory pokazuje ze Forza to jest gra dla pasjonatow, i podobnego czegos nie zrobicie w GT.
http://youtube.com/watch?v=Xyn7YuGjBmI&feature=related
Opublikowane: Grudzień 20, 2007, 14:55:16
(gorszych niz w padzie do X'a)

 :lol: :lol: :lol: No tak. To było do przewidzenia.

Ostatni raz Ci to powtórzę. W takie gry gra się kierownicą! Padem to sobie możesz co najwyżej opcje przed wyścigiem po przełączać.
Gra sie tez padem, co daje CI do zrozumienia! Kierownica jest dodatkiem, dla pasjonatow to obowiazkowa zabawka, ale nie wierze ze kazdy kto bedzie miec Gt5(full wersje) to zakupi ja z kierownica, zeby poczuc tryb pro, to przeciez jest irracjonalne. Wlasnie po tym poznaje sie czy model jazdy jest dobry czy nie, jesli juz na padzie czuc to co zaoferowali nam autorzy danej gry.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2007, 15:01:14 pm wysłana przez DawidM »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1242 dnia: Grudnia 20, 2007, 15:05:12 pm »
odpowiedz do telemetrii:
http://youtube.com/watch?v=k8YVg7ioG14&feature=related
ma gt5 cos takiego:P bo ja na ZADNYM filmiku czegos takiego nie widzialem, a tu widze dokladnie ze wszystko jesli liczone w czasie rzeczywistym i CZUJE jak gram jak to wplywa.A tu filmik ktory pokazuje ze Forza to jest gra dla pasjonatow, i podobnego czegos nie zrobicie w GT.
http://youtube.com/watch?v=Xyn7YuGjBmI&feature=related
Opublikowane: Grudzień 20, 2007, 14:55:16
(gorszych niz w padzie do X'a)

 :lol: :lol: :lol: No tak. To było do przewidzenia.

Ostatni raz Ci to powtórzę. W takie gry gra się kierownicą! Padem to sobie możesz co najwyżej opcje przed wyścigiem po przełączać.
Gra sie tez padem, co daje CI do zrozumienia! Kierownica jest dodatek, dla pasjonatow to obowiazkowa zabawka, ale nie wierze ze kazdy kto bedzie miec Gt5(full wersje) to zakupi ja z kierownica, zeby poczuc tryb pro, to przeciez jest irracjonalne. Wlasnie po tym poznaje sie czy model jazdy jest dobry czy nie, jesli juz na padzie czuc to co zaoferowali nam autorzy danej gry.

Odnośnie telemetrii to włącz sobie w GT tryb gdzie masz rozpisane wszystkie wyniki, statystyki i pomiary dla danego auta, którym właśnie ukończyłeś wyścig. Pisane bzdur że telemetria w GT jest do bani to śmiech na sali. Zresztą jakim symulatorem jest gra, która niema obsługi 900 stopni na kierownicy.

Zapytam raz jeszcze. Ile lat masz prawo jazdy? Prowadziłeś kiedyś wóz sportowy? Na jakiej podstawie oceniasz model jazdy w grach?

Spróbuj za pomocą pada jechać ze stałą prędkością w długi łuk i utrzymać auto z jednej strony trasy albo najlepiej trzymaj jakąś linie namalowaną na jezdni między kołami i spróbuj padem jechać coraz szybciej i utrzymywać tą linie w tej samej pozycji. Padem będzie to bardzo trudne. Kierownicą jest to banalnie łatwe, tak jak w realnych warunkach gdy prowadzisz samochód.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2007, 15:14:52 pm wysłana przez MarcePan »

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1243 dnia: Grudnia 20, 2007, 15:22:33 pm »
DawidM

http://youtube.com/watch?v=Kh2_kF_2l2U

Obejrzyj sobie to i sie zastanow dlaczego defaultowo na padzie ustawiony jest X za gaz a kwadrat za hamulec.
Swoja droga chcialbym, zeby ktos Ci kiedys dal zagrac w GT5:P na kierownicy  w trybie pro z wylaczonymi wspomagaczami (bo skoro nie wiesz jak w demie zmienic ulozenie klawiszy to pewnie nie wiesz jak wylaczyc aids i jak ustawic odpowiedni model jazdy) W ogole tego zycze kazdemu kto klamie, ze GT5:P nie zrobilo duzego kroku naprzod.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1244 dnia: Grudnia 20, 2007, 15:32:58 pm »
Ale po co mu to pokazujesz?

Przecież koleś miał wyrobione zdanie o GT5 na długo przed premierą dema i jego nic nie przekona  :???:

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1245 dnia: Grudnia 20, 2007, 15:48:39 pm »
Ale po co mu to pokazujesz?

Przecież koleś miał wyrobione zdanie o GT5 na długo przed premierą dema i jego nic nie przekona  :???:
mam wyrobione zdanie po gt4. Gdy kupielm ps2 plus GT3. to naprawde na tamta chwile to byly najlepsze wyscigi, ale gt4 mnie juz zawiodlo(ogolnie rzecz biorac), a wystarczylo dac model jazdy z entiushy i juz bylo by pieknie jak na tamta generacje i na mozliowsci ps2.
@ Buzu filmik ten widzialem juz dawno temu, i poza plusami takiej kombinacji pokazuje tez pewne niedostaki modelu jazdy. Wyjazd na pobocze nawet jednym kolem nie daje zadnych gwaltownych reakcji(jak ma to miejsce np. w Forzie, f1 2003, entiushy, RBR), sila odsrodkowa tez nie jest w gt5 odwzorowana na takim poziomie zeby nazywa ta serie the real drive symulator. Co do opcji to juz od czasow ps2 wylaczam w gt wszystkie wspomagacze, ale nadal czulem ze pojazd prowadzi sie troche jak po szynach, za sztywno, za malo buja, za malo czuc nierownosci, za malo czuje opony.
@ Marcepan to co pokazuje nam gt po wyscigu a to co mozemy sobie kontrolowac i analizowac w forzie to zupelnie inna liga. tak samo jak to ze Forza wprowadzila hamownie, gdzie mozna sprawdzac wszystkie zmiany, nie tylko moc i predkosc max., waga jak ma to miejsce w gt.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1246 dnia: Grudnia 20, 2007, 16:31:22 pm »
Wypowiadasz się na temat gry, której tytuł już trzy razy napisałeś niepoprawnie.

Entiusha?  :lol:

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1247 dnia: Grudnia 20, 2007, 17:11:38 pm »
literowki powiadasz.. :lol: no wiesz kazdy ma swoja zabawe, Twoja widac nie jest zbyt ambitna :lol:

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1248 dnia: Grudnia 20, 2007, 17:28:20 pm »
Twoja tym bardziej ...
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1249 dnia: Grudnia 20, 2007, 17:31:29 pm »
Nie no DawidM miażdży! Według niego wyjazd jednym kołem kiedy siła odśrodkowa wynosi auto na zewnętrzną zakrętu powinno wywołać gwałtowną reakcję! Jesteś śmieszny! Weź pooglądaj np. DTM albo WTCC a zobaczysz jak goście tną zakręty czy szykany i jedno koło ZAWSZE znajduje się na trawie lub ewentualnie tarce. Kiedy siła odśrodkowa wychyla auto do zewnętrznej strony zakrętu to koło przednie od strony wewnętrznej ma najmniejszą przyczepność ze wszystkich. Baa często jest ono minimalnie nad asfaltem tudzież trawą czy tarką. Jak Ty nie wiesz jakich rzeczy to o czym tutaj gadać.

Pytam raz jeszcze. ILE LAT MASZ PRAWO JAZDY?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2007, 17:37:00 pm wysłana przez MarcePan »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1250 dnia: Grudnia 20, 2007, 17:37:59 pm »
To tak samo jakby powiedziec ze HS to nie jest najlepsza gra slashowana bo za duzo ma QTE.
Bo HS nie jest najlepszym slasherem, to raz. Dwa, w HS QTE występują co jakiś czas, w Fahrenheicie przez większość gry trzeba wpatrywać się w dwa kółka i wciskać kierunki, albo wciskać na zmianę dwa guziki.

Cytuj
Fabula byla genialna(wszystko zalezy od znajomosci angielskiego-w tej grze min. by ja do konca zrozumiec to poziom pre-intermediate),
Nie martw się, mój angielski jest na odpowiednim poziomie, by zrozumieć tą grę.  Nie zmienia to faktu, że gra genialnej fabuły nie miała (a jeżeli uważasz ją za genialną, to życzę ci kiedyś pograć w gry, w których historia naprawdę miażdży i jest dopracowana). I nie tylko ja uważam, że końcówka gry to jakiś żart, napisany chyba na 5 minut przed oddaniem skryptu (sam David Cage się przyznał, że sądził, że jeżeli początek będzie dobry, to gracze wybaczą słabą końcówkę).

Cytuj
klimat byl przez cala gre wyborny,
Był wyborny, do czasu, gdy gra nie zmieniła się z "nieświadomy morderca, uciekając przed policją, próbuje wyjaśnić zagadkę swoich działań" w "żywy trup o mocach niczym Neo broni świat przed dwoma klanami (z czego jeden ujawnia się na 5 minut przed końcem gry)".

Cytuj
nieliniowosc i swoboda
Przejdź grę jeszcze raz to zobaczysz, jak bardzo nieliniowa i swobodna ona jest. Cała ta nieliniowość i "każdy czyn ma swoje konsekwencje" to tylko pozór; w rzeczywistości nie ważne co zrobisz, to najwyżej ominie cię jedna czy dwie cut-scenki.

Cytuj
a takze genialna muzyka i animacje.
Akurat z tym się zgodzę ;).


Sorki za offtop. Jeżeli czyta to jakiś mod, to moze przerzucić posty odnośnie Fahrenheita do stosownego tematu ;).
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1251 dnia: Grudnia 20, 2007, 18:08:02 pm »

@ Buzu filmik ten widzialem juz dawno temu, i poza plusami takiej kombinacji pokazuje tez pewne niedostaki modelu jazdy. Wyjazd na pobocze nawet jednym kolem nie daje zadnych gwaltownych reakcji(jak ma to miejsce np. w Forzie, f1 2003, entiushy, RBR), sila odsrodkowa tez nie jest w gt5 odwzorowana na takim poziomie zeby nazywa ta serie the real drive symulator.

A co Twoim zdaniem powinno sie dziac jak sie wyjdzie jednym kolem na pobocze? I co Twoim zdaniem sie dzieje w Forzy (1 i 2) jak sie wyjedzie jednym kolem? Bo z tego co ja pamietam to dokladnie to samo co w GT i realu.


Co do opcji to juz od czasow ps2 wylaczam w gt wszystkie wspomagacze, ale nadal czulem ze pojazd prowadzi sie troche jak po szynach, za sztywno, za malo buja, za malo czuc nierownosci, za malo czuje opony.


Bo grasz na padzie? Hmmm...

Zreszta nie ma co porownywac GT z poprzednich generacji do tego jest jest szykowane na PS3 bo to zupelnie inna bajka.

BTW

 Mr_Zombie - przyznaje Ci 100% na temat Fahrenheita. Muzyka cudo, przez pierwsze 2h myslalem ze gram w najlepsza gre na swiecie a pozniej... nah. Napewno gra mi utwki w pamieci na dlugo, ale uwazam ja za zmarnowany potencjal

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1252 dnia: Grudnia 20, 2007, 18:41:10 pm »
Po kolei..Wpierw Marcepan.Nie chodzilo mi o zachaczenie kolem o pobocze, tylko definitywne wyjazd calym jednym kolem na pobocze, co prawda sporo zalezy od mocy, opon, zawieszenia i napedu auta. Ale generalnie taki przypadek napewno nie zakonczy sie zadna reakcja z strony samochodu, co sie zdarza w GT.Wyjazd juz jedna osia, konczy sie w najmniej groznym przypadku efektownym baczkiem.Co do tniecia kierowcow, to nie zawsze i nie na kazdej trasie. Kazde takie tniecie zakretu to potworne obciazenia dla zawieszenia samochodu, jak i ryzyko wypadniecia z trasy. Zobacz sobie filmy, chocby z F1 i powiedz mi kiedy kierowcy najczesciej wypadali z trasy lub spadali na gorsze pozycje. Trzeba byc bardzo dokladnym przy tego typu manewrach.Prawo Jazdy mam od niedawna.
@ Mr_Zombie zeby nie zasmiecac watku, to masz racje, ale pokaz mi lepsza przygodowke na tamta generacje konsol. Dla mnie to jest jedna z najlepszych gier na tamta generacje. To jest moje subiektywne zdanie i mozesz sie z nim nie zgadzac.
@ Buzu powinny byc problemy z opanowaniem samochodu, napisalem to powyzej. jak odpowiadalem Marcepanowi. Co do drugiego punktu, macie racje ze na kierownicy sie gra lepiej i bardziej realistycznie, ale dobry model jazdy powinnien tez dac sie poczuc grajac na padzie.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1253 dnia: Grudnia 20, 2007, 18:55:41 pm »
DawidM ale ja pisałem o WTCC a nie o F1. Wyścigi F1 to nieco inna bajka. Tam nie można sobie pozwolić na takie ścinki bo zakręty są pokonywane z dużo większą prędkością i siła dociskowa przy takich prędkościach jest sporo większa przez przednie koło nigdy nie traci kontaktu z podłożem. Gran Turismo to przede wszystkim wyścigi klasy turystycznej więc gadanie tutaj o F1 nie jest trafnym argumentowaniem. Raz jeszcze proponuję Ci obejrzeć jakąś relację z WTCC (na Eurosport często można takowe spotkać) a zobaczysz że często jedno z kół traci kontakt z asfaltem czy też tarką. Tam zawieszenie nie jest tak sztywno zestrojone jak w F1 i przede wszystkim siły docisku spowodowane aerodynamiką nie są tak ogromne jak podczas wyścigów F1.

Co do opcji to juz od czasow ps2 wylaczam w gt wszystkie wspomagacze, ale nadal czulem ze pojazd prowadzi sie troche jak po szynach, za sztywno, za malo buja, za malo czuc nierownosci, za malo czuje opony.

Grając padem nie jesteś w żaden sposób wyczuć tego o czym piszesz. Nierówności, minimalne uślizgi opon czy siłę odśrodkową idealnie wyczujesz na kierownicy z mocnym Force Feedback'iem. Po Twoich wypowiedziach wnioskuję że nigdy nie miałeś do czynienia z dobrym kółkiem posiadającym mocne FF i kąt obrotu 900 stopni.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2007, 18:59:40 pm wysłana przez MarcePan »

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1254 dnia: Grudnia 20, 2007, 19:38:38 pm »
DawidM ale ja pisałem o WTCC a nie o F1. Wyścigi F1 to nieco inna bajka. Tam nie można sobie pozwolić na takie ścinki bo zakręty są pokonywane z dużo większą prędkością i siła dociskowa przy takich prędkościach jest sporo większa przez przednie koło nigdy nie traci kontaktu z podłożem. Gran Turismo to przede wszystkim wyścigi klasy turystycznej więc gadanie tutaj o F1 nie jest trafnym argumentowaniem. Raz jeszcze proponuję Ci obejrzeć jakąś relację z WTCC (na Eurosport często można takowe spotkać) a zobaczysz że często jedno z kół traci kontakt z asfaltem czy też tarką. Tam zawieszenie nie jest tak sztywno zestrojone jak w F1 i przede wszystkim siły docisku spowodowane aerodynamiką nie są tak ogromne jak podczas wyścigów F1.

Co do opcji to juz od czasow ps2 wylaczam w gt wszystkie wspomagacze, ale nadal czulem ze pojazd prowadzi sie troche jak po szynach, za sztywno, za malo buja, za malo czuc nierownosci, za malo czuje opony.

Grając padem nie jesteś w żaden sposób wyczuć tego o czym piszesz. Nierówności, minimalne uślizgi opon czy siłę odśrodkową idealnie wyczujesz na kierownicy z mocnym Force Feedback'iem. Po Twoich wypowiedziach wnioskuję że nigdy nie miałeś do czynienia z dobrym kółkiem posiadającym mocne FF i kąt obrotu 900 stopni.
najlepsze kolko jakie mialem w rece to bylo kiedy gralem na najdrozszej wersji automatu F355 (pamietna i doskonala gra na dc i potem konwert na ps2).

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1255 dnia: Grudnia 20, 2007, 19:59:09 pm »
Mieć w ręce a testować przez dłuższy czas to duża różnica.

BTW. Było 900 stopni obrotu?

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1256 dnia: Grudnia 20, 2007, 20:02:50 pm »
1080 ...
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1257 dnia: Grudnia 20, 2007, 20:07:32 pm »

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1258 dnia: Grudnia 20, 2007, 20:24:25 pm »
p :P

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1259 dnia: Grudnia 20, 2007, 21:51:46 pm »
DawidM widzę że tutaj nie dajesz rady uargumentować swoich wypowiedzi to na głównej stornie GO wysnuwasz twierdzenia że mam braki z poprzedniej ery konsol. Człowieku braki to masz Ty bo grasz w wyścigi padem, to raz a dwa PS3 to widziałeś jedynie przez szybę na wystawie bo jak ktoś kto grał na PS3 może walnąć taką głupotą że spusty w SixaxiS'ie nie są analogowe?!

Wciskasz jeszcze ludziom głupoty że stwierdziłem iż F1 na PS3 jest pełnym symulatorem podczas gdy ja wyraźnie pisałem tylko i wyłącznie o zniszczeniach gdyż tak jak wspomniałem nigdy nie prowadziłem bolidu i nijak mogę odnieść model jazdy z F1 na PS3 do realistycznego. Ty natomiast oceniasz gry zupełnie z d..y testując je padem! Widziałeś kiedyś w prawdziwym aucie pad zamiast kierownicy? To pokazuje jak durna jest Twoja teoria.

Jesteś śmieszny człowieku. Oczerniasz wszystkich w koło żeby wyjść na super pro. Żałosne. Po czym oceniasz że FORZA jest taka symulacyjna? Po tym ze auto częściej wpada w poślizgi? To jest wyznacznikiem bycia symulacją?

PS. Chcę tu podziękować KKRT, który prostuje te głupoty wypisywane na mój temat przez Dawid'aM. Szacun KKRT. Nie chce mi się zakładać drugiego konta na stornie głównej GO po to tylko żeby udowodnić wszystkim tam jak DawidM się myli i jakie jest jego pojęcie o stwierdzeniu czy gra jest symulacyjna czy nie.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1260 dnia: Grudnia 20, 2007, 22:07:32 pm »
Cytuj
Człowieku braki to masz Ty bo grasz w wyścigi padem,
ej ja też gram na padzie i też świetnie się bawię :) Jak kierownica Logitecha (ta co ma 900stopni obrotu) staniała by do jakichś 200zł to może bym kupił, a tak to przyznam szkoda mi kasy, bo i tak na padzie można się świetnie bawić, wiadomo nie tak jak na kierownicy ale i tak fun jest super.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1261 dnia: Grudnia 20, 2007, 22:17:51 pm »
Cytuj
Człowieku braki to masz Ty bo grasz w wyścigi padem,
ej ja też gram na padzie i też świetnie się bawię :) Jak kierownica Logitecha (ta co ma 900stopni obrotu) staniała by do jakichś 200zł to może bym kupił, a tak to przyznam szkoda mi kasy, bo i tak na padzie można się świetnie bawić, wiadomo nie tak jak na kierownicy ale i tak fun jest super.

Nie bierz tego do siebie. Grasz padem i czerpiesz z tego fun więc podchodzisz do tego prawidłowo. Natomiast chcąc oceniać model jazdy względem realistycznego to zgodzisz się ze mną że powinno się to robić grając na kierownicy, która jak najwierniej kopiuje prawdziwy układ kierowniczy w samochodzie. Czyż nie?

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1262 dnia: Grudnia 20, 2007, 22:30:19 pm »
MarcePan..wcale Cie nie oczerniam..swoje argumenty potrafie uargumentowac. z grami mam do czynienia od czasow atari 2600, poprzez c64, amige 500, pc, psx, ps2, x-a, i x360. Wiec troche wiem o co kaman. Dziwie sie Twoim brakom z gatunku racerow. Jak mozna oceniac kontynuacje nie grajac w jej pierwowzor. Tylko tyle mialem Ci do zarzucenia, do kkrt sie odnioslem, do Ciebie rowniez. Wiec komu teraz brakuje "jaj" hmmm 8-)

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1263 dnia: Grudnia 20, 2007, 22:33:57 pm »
@MarcePan
hmmm ja bym to rozpatrywał troszkę inaczej:
model jazdy na padzie i model jazdy na kierownicy :)
ale wiadomo jak chce się poczuć wyścigi na maxa to kierownica must have.

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1264 dnia: Grudnia 20, 2007, 22:35:12 pm »
@MarcePan
hmmm ja bym to rozpatrywał troszkę inaczej:
model jazdy na padzie i model jazdy na kierownicy :)
ale wiadomo jak chce się poczuć wyścigi na maxa to kierownica must have.
do niego to nie dociera, probowalem juz Mu to na 123 sposoby wytlumaczyc i ciagle cisza w bazie. :???:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1265 dnia: Grudnia 20, 2007, 22:38:28 pm »
Jak mozna oceniac kontynuacje nie grajac w jej pierwowzor.

Tzn? Rozwiń ta myśl bo zupełnie nie wiem do czego uderzasz. Grałem we wszystkie części GT w obie FORZY i w F1 też więc o co chodzi? Tyle że o F1 na PS2 czy FORZA nie mogę za wiele powiedzieć w kwestii realistycznego modelu jazdy bo w te gry grałem padem a ja nawet nie śmie wysnuwać jakiś spostrzeżeń odnośnie odwzorowania symulacji po testowaniu gry padem.

PS. To że się odniosłeś do mnie czy KKRT to nic nie znaczy. Odnosić można się zawsze. Ważniejsze jest to w jaki sposób się odniosłeś do tych wypowiedzi a to już pozostawia bardzo wiele do życzenia.

@Solid Snake
Dobrze prawisz. Tyle że jak można ocenić realizm kierowania autem robiąc to za pomocą gałek czy spustów? Nijak to się ma do rzeczywistości.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2007, 22:41:28 pm wysłana przez MarcePan »

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1266 dnia: Grudnia 20, 2007, 22:39:21 pm »
Przeciez w obu przypadkach takowy jest identyczny ... kierownica = namiastka rzeczywistych przezyc w czasie gry + precyzyjniejsze sterowanie analogowe ... finito to, ze ktos nie gral na kierownicy nie znaczy ze nie moze sie wypowiedziec na temat realistycznego (badz tez i nie) modelu jazdy ...
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1267 dnia: Grudnia 20, 2007, 22:43:46 pm »
Marcepan Twoje niektore wypowiedzi tez zostawialy sporo do zyczenia..co do grania padem to aphelion sie jasno wypowiedzial, a co ciagle do Ciebie nie trafia. I jeszcze jedno skoro grales w wczesniejsze odslony f1 na ps2, to dlaczego twierdzisz ze f1 na ps3 jest simem, skoro to jest arcade w porownaniu z f1 2003.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1268 dnia: Grudnia 20, 2007, 22:47:11 pm »
Aphelion grałeś kiedyś dobrym kółkiem w wyścigi? Jak nie to lepiej już nic nie pisz.

Na kierownicy czujesz opór. Im szybciej jedziesz w zakręcie tym większy opór odczuwasz przez co używasz więcej siły by prowadzić auto po odpowiedniej trajektorii co różni się od gry padem i to znacznie. Na padzie wychylając gałkę max do boku robisz pełen skręt kół. Na kierownicy by zapodać pełny skręt kół musisz obrócić kółkiem 2,5 raza co automatycznie powoduje że każda Twoja reakcja na uślizg auta jest znacznie wolniejsza niż na padzie. To samo z kontrami. Na padzie robisz kontrę puszczając gałkę lub lekko wychylając w drugi bok. Na kierownicy żeby założyć dobrą kontrę musisz się nieźle namachać i mieć duże wyczucie żeby nie przesadzić. Do tego dochodzi operowanie gazem ze znacznie większą czułością niż spusty.

Granie na padzie ma się nijak do kierowania autem za pomocą kierownicy.

...jeszcze jedno skoro grales w wczesniejsze odslony f1 na ps2, to dlaczego twierdzisz ze f1 na ps3 jest simem, skoro to jest arcade w porownaniu z f1 2003.

Wybacz ale odnoszę wrażenie że mam do czynienia z gościem, któremu trzeba łopatą wbijać do głowy każdą wypowiedź.
Przecież pisałem że nie uważam F1 jako takiego za sim bo nie mam jak tego odnieść do rzeczywistości. Ja stwierdziłem że zniszczenia w F1 są bardzo realistyczne! Czy w końcu to zrozumiałeś?! Napisałem też bardzo wyraźnie parę postów wyżej że F1 z PS2 zupełnie nie mogę uznać czy jest symulacją czy nie bo grałem w to padem! Czytaj ze zrozumieniem!

Cytuję samego siebie żeby pokazać Ci w którym miejscu tak pisałem:

Tzn? Rozwiń ta myśl bo zupełnie nie wiem do czego uderzasz. Grałem we wszystkie części GT w obie FORZY i w F1 też więc o co chodzi? Tyle że o F1 na PS2 czy FORZA nie mogę za wiele powiedzieć w kwestii realistycznego modelu jazdy bo w te gry grałem padem a ja nawet nie śmie wysnuwać jakiś spostrzeżeń odnośnie odwzorowania symulacji po testowaniu gry padem.

Następnym razem czytaj posty powoli i dokładnie bo znowu palniesz jakaś bzdurę. Ale i tak braku analogowych spustów w padzie do PS3 nic nie pobije. :lol:
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2007, 22:55:04 pm wysłana przez MarcePan »

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1269 dnia: Grudnia 20, 2007, 22:55:21 pm »
Cytuj
@Solid Snake
Dobrze prawisz. Tyle że jak można ocenić realizm kierowania autem robiąc to za pomocą gałek czy spustów? Nijak to się ma do rzeczywistości.
Nie wypowiadam się za bardzo bo nie było mi dane grać w GT na kierownicy ( w sumie to w nic nie grałem na kierownicy), ale Aphelion ma trochę racji, model jazdy jest taki sam, ale różnią się doznania, na kierownicy wiadomo więcej funu i więcej wczucia. A czy na padzie można oceniać model jazdy.... nie mam prawa jazdy więc nie wiem czy coś jest realne czy nie, ale wiadome jest że doznania z modelu jazdy są większe na kierownicy, bardziej "czuć" fizykę, ale imo dotyczy to wyłącznie skręcania, na padzie wciska się lekko lub tapuje kierunek, a na kierownicy wystarczy lekko skręcić. Gazem i hamulcem można dość precyzyjnie operować nawet na padzie i klawiszach (niekoniecznie triggerach). Kwestia wprawy.
Żeby nie było to są moje odczucia i domysły bo jak pisałem nie grałem na kierownicy a wyłącznie na padzie.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1270 dnia: Grudnia 20, 2007, 23:06:51 pm »
Nie tylko na zakrętach czuć działanie kierownicy. Na prostej gdy nie będziesz trzymał kół równo wyprostowanych przy dużej prędkości i naciśniesz mocno na hamulec to poczujesz jak blokujące się koła spowodują opór na kółku i ciężko będzie Ci potem po odpuszczeniu hamulca dobrze wyprowadzić auto do pozycji na wprost.
Podobnie jak jedziesz na prostej szybko i wyjedziesz jednym kołem (lub jedną stroną) na pobocze to poczujesz gwałtowne szarpnięcie kierownicy i auto zacznie znosić w stronę pobocza. Musisz wtedy szybko i precyzyjnie zareagować żeby nie wypaść.
Np. w GT3 gdy jedziesz bardzo szybkim autem (np. fury z LeMans) to nie masz szans żebyś puścił kierownice przy prędkości ponad 200km/h bo każda nierówność czy nawet najmniejsza fałda powoduje że kółko zaczyna wpadać w wibracje i auto wpada w poślizg gdy mocno nie będziemy trzymać kierownicy na wprost. Np. w GT4 na trasie LeMans po przejechaniu całej tej długiej prostej bardzo szybkim autem byłem lekko spocony bo tak auto rzucało a ja musiałem użyć sporo siły żeby nie pozwolić mu wpaść w wibracje.
Granie kierownicą to zupełnie inny wymiar. Musisz wszystko brać pod uwagę podczas jazdy. Podobnie jak w prawdziwym aucie. Możesz wtedy mówić o symulacji a nie grając padem gdzie w ciągu ułamków sekundy skręcasz koła raz w jedną raz w druga stronę.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2007, 23:16:30 pm wysłana przez MarcePan »

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1271 dnia: Grudnia 20, 2007, 23:17:02 pm »
To co napisałeś teraz MarcePan to powiem tyle: żałuje że nie mam kierownicy!! Trzeba będzie zainwestować!!

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1272 dnia: Grudnia 20, 2007, 23:22:00 pm »
To co napisałeś teraz MarcePan to powiem tyle: żałuje że nie mam kierownicy!! Trzeba będzie zainwestować!!

Warto! Nie zawiedziesz się. Jak masz możliwość kupna G25 to śmiało inwestuj. Dla mnie jej cena jest nieco zaporowa i zbyt mało gier obsługuje sprzęgło więc wybrałem DFP, która w rankingach jest zaraz za G25 jeśli chodzi o klasę sprzętu. DFP kupisz już w granicy od 350zł do 400zł jak dobrze poszukasz.

Jak sobie sprawisz kierownicę to dopal starsze gry jeśli masz. GT3 i 4 na kółku to zupełnie inna gra. Model jazdy napisany pod kierownicę to miód dla kogoś kto uwielbia gry wyścigowe. Zapamiętaj by skończyć WSZYSTKIE licencje grając kierownicą! Zobaczysz że zakochasz się w tej grze od nowa a o powrocie do pada w takich grach zapomnisz na zawsze.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2007, 23:30:15 pm wysłana przez MarcePan »

fenris

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 16-09-2005
  • Wiadomości: 549
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1273 dnia: Grudnia 20, 2007, 23:45:23 pm »
Lepiej zamiast marnować czas na wyścigi pudełek (czytaj. GT) odpalić sobie GTR lub Live For Speed.
Do tych się przyda G25 bo obsługują sprzęgło - jak i h-shifter chociaż ten w G25 to gówienko ale zawsze lepsze to niż nic :]

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1274 dnia: Grudnia 21, 2007, 00:30:42 am »
T Zobaczysz że zakochasz się w tej grze od nowa a o powrocie do pada w takich grach zapomnisz na zawsze.
Dokładnie. Ja odkąd kupiłem sobie G25 i zagrałem w GT4 to odkryłem tą gre na nowo. Na tej kierownicy to zupełnie inna gra.

O tym jak G25 się sprawuje grając w rFactor to nawet nie wspomnę. 900 stopni obrotu, mocny force feedback, no i sprzęgło z h-shifterem. Poprostu miodzio. Teraz czekam aż kupie sobie nowy TV- wtedy bez problemów podłączę go do kompa i będę mógł konkretniej pociulać w rFactora.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1275 dnia: Grudnia 21, 2007, 00:32:22 am »
Cholera, Piter, masz G25 i kupiłeś Xboxa?!  :o

Maximmus80

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1276 dnia: Grudnia 21, 2007, 01:03:27 am »
Niegdy nie garlem na kierownicy... ale Marcepan brzmi wiarygodnie...
Po pierwsze, zawsze na filmikach pookazujacych prace POLYPHONY widac ze uzywaja KIEROWNIC, to samo przy stanowiskach prezentujacych gre... jednym slowem model jazdy jest optymalizowany pod kierownice. Powstaje pytanie-w co ja wczesniej  gralem hahaha ;)
Poczytalem troche o kierownicach i stwierdzilem ze nie bagatelne znaczenie ma skret kierownicy... jedynie 900 stopni daje nam naprawde wrazenie "symulacji".
Marcepan... powiem tak - dzieki... namowiles mnie na kupno kierownicy... kupie ja wraz z premiera pelnej wersji GT5(obiecali zniszczenie).

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1277 dnia: Grudnia 21, 2007, 01:23:19 am »
Maximmus80:

Kupuj wraz z GT5:P. Granie na kierownicy w GT to ZUPELNIE inne/nowe/lepsze doznanie. W poprzedniej generacji gralem na padzie dlatego nigdy nie przepadalem za wyscigami, ale teraz GT5 jest dla mnie najbardziej wyczekiwana gra ze wszystkich. GT jest robione z mysla o kierowicy czy sie to komus podoba/stac czy nie. Zatem Maximmus80 DFP tak czy tak nie stanieje do GT5 a ominie Cie Prologue...

W ogole kto sie z Was deklaruje do wspolnego grania w GT5:P online?

MarcePan? Nakimushi? Maximmus80? Przyznam, ze narazie nic mnie nie rusza co jest na PS3 aby pograc online (nie liczac CoD4, w ktorego wole grac na Xie), ale jak wyjdzie GT5:P to od razu biore i mam nadzieje, ze bede mogl sobie z rodakami pojezdzic:). Chodzi mi tez po glowie aby w styczniu kupic Unreala na PS3 i grac na myszcze, ale to juz offtopic:)

Maximmus80

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1278 dnia: Grudnia 21, 2007, 01:50:52 am »
A wiec tak... w najblizszym czasie planuje kupno EYETOY na ps3 i SINGSTARA wiec nie da rady ;).
Prologe bede pewnie mial(do wielu gier ma dostep bez kupna ;) ) ale kaski na nia nie wydam w imie prostestu za brak zniszczen hehe.
Narazie mam 19" LCD i juz jest dlamnie strasznie maly ;) wiec na gwiazdke przyszlego roku planuje kupic 37" LCD FULL HD.
Akurat taki bo trzeba pamietac ze na Ps3 sa gry 720p jak i 1080p ale przedewszystkim jakos tak mi bede pasowlay proporcje mojej kierownicy i tej zza ekranu-widok z wnetrza jest konkretny.

ps. malo kto zauwazyl ale o jakosci garfiki w GT5 w porowananiu do innych scigalech swiadczy HORYZONT... w GT5 widzimy wiecej i dalej... kiedys czytalem wypowiedzi zawodowych kierowcow komentujacych gry ze to jedna z ich wad... "maly horyzont". :)
Opublikowane: Grudzień 21, 2007, 01:47:53
A kierownice kupie dopiero na premiere GT5 czyli jak ja oceniam do marca 2009.
Wtedy tez kupie FINAL FANTASY XIII ;) czytalem ze w Amazon sa preordery na gwiazdke 2008 ale wedlug mnie niema szans zeby zarowno pierwsi jak i drudzy sie wyrobili(za duzo pracy przed nimi).

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1279 dnia: Grudnia 21, 2007, 01:53:34 am »
Cholera, Piter, masz G25 i kupiłeś Xboxa?!  :o
G25 mi przypomina, że i tak musze kupic (dokupić) do tej kierownicy kompatybilna konsolę, czyli PS3 :lol:

G25 mam ponieważ jestem maniakiem wyscigów. PS3 nie mam poniewaz czekam na wersję z dualshockiem 3.

XO kupiłem... ponieważ... hmm... chyba dlatego... była promocja w MM... no na PS2 wszystkie gry już przejszłem... trzeba czyms zabic czas w oczekiwaniu na PS3.

Maximmus80
Grania na kierownicy nie da się porównac do grania padem. We wszystkie scigałki gra się duuzo przyjemniej. Nawet taki Midnight club 3 wypada wyśmienicie. W F1 gra się bosko- force feedbach jest tak mocny, że po godzinie grania byłem cały spocony, a następnego dnia miałem zakwasy :shock: W GT4 czy Enthusi force feedback daje ci znać kiedy samochód traci przyczepność- dzięki temu łatwiej kontrolowac jazdę. Czasów wykręconych na kierownicy w żaden sposób nie da się pobić na padzie, nawet zblizyć się nie da.

Dobra teraz coś na temat.
Kiedy ma wyjść Prologue u nas w europie? Jaką cenę ma gra w Japonie, kosztuje tyle co zwykły tytuł, czy taniej?