Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1293827 razy)

0 użytkowników i 16 Gości przegląda ten wątek.

pokrytyśniegiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-08-2006
  • Wiadomości: 4 163
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1800 dnia: Marca 18, 2008, 15:40:20 pm »
chyba pierwsza polska recenzja
http://www.ps3site.pl/gt5prologue-recenzja

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1801 dnia: Marca 18, 2008, 15:44:42 pm »
Podobno GT5:P w 720p ma 4xaa a w 1080p 2xaa, czemu gosc, ktory recenzowal napisal ze gra nie ma aa?
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Emiel

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 30-01-2007
  • Wiadomości: 252
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1802 dnia: Marca 18, 2008, 15:48:29 pm »
Podobno GT5:P w 720p ma 4xaa a w 1080p 2xaa, czemu gosc, ktory recenzowal napisal ze gra nie ma aa?

Może uznał, że 2xaa tak słabo widać, że to tak jakby nie było ;].

Tango

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1803 dnia: Marca 18, 2008, 15:52:05 pm »
"W oczy rzuca się również brak synchronizacji pionowej, przez co obraz wyraźnie szarpie na powtórkach - nie jest to zauważalne w trakcie wyścigu. Celowy zabieg, ale niestety strasznie razi. Gra pozbawiona jest kompletnie AA, przez co krawędzie aut jak i obiektów są poszarpane (zarówno w “garażu”, jak i w trakcie wyścigu)."

Juz masz Marcepan odpowiedz.

"Mogę pokusić się o prognozę: gra zasługuje na 8+/10 (do dopracowania niestety grafika - AA w obecnych czasach to mus!)"


Opublikowane: Marzec 18, 2008, 15:50:20
Podobno GT5:P w 720p ma 4xaa a w 1080p 2xaa, czemu gosc, ktory recenzowal napisal ze gra nie ma aa?

Może uznał, że 2xaa tak słabo widać, że to tak jakby nie było ;].

w Forzie 2 tez jest AAx4 a zebiska sa:/ Nie wiem jakies dziwne to aa na konsolach, na PC 1280x720 + AAx4 i nie ma mozliwosci , zeby byly zabki :o
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2008, 15:54:40 pm wysłana przez Tango »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1804 dnia: Marca 18, 2008, 15:55:47 pm »
"W oczy rzuca się również brak synchronizacji pionowej, przez co obraz wyraźnie szarpie na powtórkach - nie jest to zauważalne w trakcie wyścigu. Celowy zabieg, ale niestety strasznie razi. Gra pozbawiona jest kompletnie AA, przez co krawędzie aut jak i obiektów są poszarpane (zarówno w “garażu”, jak i w trakcie wyścigu)."

Juz masz Marcepan odpowiedz.


Aaa tam w powtórkach to kij z tym. Martwiłem się że może być tak jak w demie GT5:P że podczas gry v-synch potrafił się zgubić. Na szczęście okazuje się że nie ma z tym problemu.

Tango

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1805 dnia: Marca 18, 2008, 15:58:05 pm »
Ja sie o AA nie martwie gram z 3 metrow i nie widac praktycznie zabkow nawet w forza 2, wiec brachol kupi GT:P to sie wytestuje z checia:P

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1806 dnia: Marca 18, 2008, 16:16:19 pm »
Muszę pochwalić Polyphony za oddanie pędu powietrza - o ile mnie pamięć nie myli to po raz pierwszy widzę ten element tak świetnie opracowany. Szczególnie odczuwa się to na Superspeedway - Daytona. Jedzie się jako 16 zawodnik i w ciągu jednego okrążenia trzeba przedrzeć się Integrą na miejsce pierwsze. Kluczem jest korzystanie z tuneli powietrznych wytwarzanych przez pozostałe samochody. Nie dość, że różnica w prędkościach jest znaczna, to jeszcze słychać powietrze rozbijające się o samochód przy wyjściu z tunelu. Wręcz nawet widać podmuch uderzający w auto. Jeśli źle się wyjdzie zza przeciwnika to powietrze może nami nieźle zarzucić.
W GT4 również tunele powietrzne były swietnie dopracowane. Również były misje gdzie musiałeś dogonić na owalu gościa tylko przy pomocy tunelów powietrznych, inaczej nie było najmniejszych szans. Równiez szum powietrza był duży i zanikał jak się schowało za inny samochód.


w Forzie 2 tez jest AAx4 a zebiska sa
W forzie 2 jest tylko 2xAA i dlatego straszne zębiska są.

Tango

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1807 dnia: Marca 18, 2008, 16:43:17 pm »
@ Piter

W forzie 2 jest tylko 2xAA i dlatego straszne zębiska są.


Ja gralem tylko w demo Prologue u kolesia, to zebiska sa z tym "niby" AAx4, ale mniejsza z tym , u mnie mam daleko kanape, wiec nie sa widoczne 8)

Z tego co widze,jest chyba tylko F1 Ferrari? BMW bym sie przejechal z ciekowsci moze skrzynia biegow by siadla :lol:, gdyz to modele 2007

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1808 dnia: Marca 18, 2008, 16:51:09 pm »
Eh Zielarz kusisz, kusisz ;)
Moglbys sie odniesc do grafiki z dema Prologue do Prologue? Mowisz, ze asfalt jest lepszy, cos jeszcze?
Grasz z wylaczonymi aids'ami?

Orientuje sie ktos ile w zlotowkach bedzie kosztowac Prologue na PSS?
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2008, 16:58:36 pm wysłana przez Buzu »

pokrytyśniegiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-08-2006
  • Wiadomości: 4 163
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1809 dnia: Marca 18, 2008, 16:59:51 pm »
135 złotówek

nie wiem czy było, ale warto sprawdzic
http://www.gametrailers.com/player/31105.html
Oby do soboty :^^:

qsh

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 22-02-2005
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 0
  • PSN ID i Gamertag: qsh
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1810 dnia: Marca 18, 2008, 17:00:39 pm »
139 zł.
Asfalt jest prześliczny, ogólnie grafa piękna. Szacuneczek dla Polyphony.  :shock:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1811 dnia: Marca 18, 2008, 17:08:33 pm »
Ten problem z v-synch jest bardzo widoczny na powtórkach?

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1812 dnia: Marca 18, 2008, 17:20:39 pm »
Ja takowego nie uświadczyłem, dlatego też dziwi mnie to co jest napisane w tamtej recenzji. To samo tyczy się ząbków (te są, ale nie aż tak widoczne).

Lewis

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 20-12-2006
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1813 dnia: Marca 18, 2008, 17:21:49 pm »
139 zł.
Asfalt jest prześliczny, ogólnie grafa piękna. Szacuneczek dla Polyphony.  :shock:
To trza będzie dokonać zakupu,jak mus,to mus.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1814 dnia: Marca 18, 2008, 17:25:23 pm »
Ja takowego nie uświadczyłem, dlatego też dziwi mnie to co jest napisane w tamtej recenzji. To samo tyczy się ząbków (te są, ale nie aż tak widoczne).

Mogli napisać na jakim TV testowali. Zielarz sprawdź różnice w GT5:P między grą odpaloną w 720p a 1080p. Skoro na 720p jest 4xAA to musi być jakaś różnica. Daj też znać jak wypada porównanie 720p do 1080i.

qsh

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 22-02-2005
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 0
  • PSN ID i Gamertag: qsh
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1815 dnia: Marca 18, 2008, 17:27:11 pm »
Zielarz, może my mamy jakąś najbardziej dopieszczoną wersję? :lol: U mnie też v-sync nie przeszkadza, pewnie dlatego, że nie występuje. W sensie nie ma z nim problemów. :smile:

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1816 dnia: Marca 18, 2008, 17:35:41 pm »
Ja takowego nie uświadczyłem, dlatego też dziwi mnie to co jest napisane w tamtej recenzji. To samo tyczy się ząbków (te są, ale nie aż tak widoczne).

Mogli napisać na jakim TV testowali. Zielarz sprawdź różnice w GT5:P między grą odpaloną w 720p a 1080p. Skoro na 720p jest 4xAA to musi być jakaś różnica. Daj też znać jak wypada porównanie 720p do 1080i.
Jak odpalasz w 1080i to twój TV z obrazem takie cuda wyprawia, że ząbki są twoim najmniejszym zmartwieniem.
Do tego kilka razy przeskalowane tak zmiękczy obraz że trudno ci będzie je dostrzec.
Z tego co rozumiem tamci grali na monitorze?

Przeczytaj o cudownym 1080i co napisałem Marcepanowi:
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=4787.msg276886#msg276886
Szkoda by było grać w 1280x1080 przeskalowane do 1080x540 przeskalowane do 1366x768 i obcięte do 30 klatek  :lol:
i pisać na tej podstawie recenzję  :cool:
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2008, 20:52:56 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1817 dnia: Marca 18, 2008, 17:42:26 pm »
Mogli napisać na jakim TV testowali. Zielarz sprawdź różnice w GT5:P między grą odpaloną w 720p a 1080p. Skoro na 720p jest 4xAA to musi być jakaś różnica. Daj też znać jak wypada porównanie 720p do 1080i.

Za chwilę wychodzę, ale będę za jakąś godzinę wtedy sprawdzę i zrobię zdjęcia (aparat wrócił :D).

Zielarz, może my mamy jakąś najbardziej dopieszczoną wersję? :lol: U mnie też v-sync nie przeszkadza, pewnie dlatego, że nie występuje. W sensie nie ma z nim problemów. :smile:

:D

A może po prostu nasze gałki oczne są upośledzone, albo coś. W końcu widzenie jest zjawiskiem subiektywnym ;). Ogólnie oni chyba tę recenzję napisali w jeden dzień, bo o ile się nie mylę to Sony rozsyła je od wczoraj ;).

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1818 dnia: Marca 18, 2008, 17:46:18 pm »
Zielarz, może my mamy jakąś najbardziej dopieszczoną wersję? :lol: U mnie też v-sync nie przeszkadza, pewnie dlatego, że nie występuje. W sensie nie ma z nim problemów. :smile:
V-sync to baaardzo często wina:
1) telewizora,
2) sposobu podłączenia (hdmi, vga, component),
3) ustawień konsoli,
4) ustawień telewizora,
5) wejścia do którego podłączona jest konsola (np. jak TV ma kilka wejść HDMI- to obraz może różnie wyglądać na poczczególnych wejściach)
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2008, 17:56:41 pm wysłana przez Piter_neo »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1819 dnia: Marca 18, 2008, 17:46:46 pm »
Anonimowy pisz co chcesz ale jak odpaliłem GT HD w 1080i a potem w 720p to w 1080i bardziej mi się podobało i chodziło tak samo płynnie. Asfalt w 720p był tak jakby bardziej rozmazany. Zobaczę jak to będzie z GT5:P. Zielarz daj znać jakie do jakich wniosków doszedłeś po przetestowaniu gry w różnych rozdzielczościach (nie musi być w FHD i najlepiej na TV z matrycą 1366x768).
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2008, 17:49:36 pm wysłana przez MarcePan »

nightrunner

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-01-2008
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1820 dnia: Marca 18, 2008, 18:02:55 pm »
Na statycznych scenach (ewentualnie wolno się przsuwających) grafika będzie robiła lepsze wrażenie w rozdziałce 1080i, ale już szybko przesuwające się obiekty dużo lepiej wyglądają z literką "p" na końcu rozdziałki. W rodziałce z przeplotem linie odwswieżane są na przemian i dlatego w szybszym ruchu kamery oko ludzkie będzie wychwytywało te róznice w odświeżaniu nie co piksel, ale co drugi piksel ponieważ dana krawędź obiektu po ruchu kamer (mówimy o ułamkach sekund) odświeży się nam już w trochę innym miejscu... niezbyt mi poszło wytłumaczenie tego zjawiska ale może coś z tego zrozumiecie:P

Zielarz, koniecznie opisz wrażenia z gry w 1080p, czy obecny w tej rozdziałce jest v-sync?
A Hard Days Knight

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1821 dnia: Marca 18, 2008, 18:48:05 pm »
Dzięki za wyjaśnienie. Muszę koniecznie dokładnie to sprawdzić. Żeby tylko dotarło do mnie to GT5:P w sobotę.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1822 dnia: Marca 18, 2008, 20:07:12 pm »
Zamiast grać robie te testy i zdjęcie ;). Pierwsza rzecz. Ząbki są widoczne, ba jest ich nawet chmara. Gra wygląda tak sobie. Jest jedno, ale  - tak wygląda na moim telewizorze z ok. metra, a nawet mniej. Z takiej odległości każda gra na 40 calowym telewizorze wygląda średnio. Może ps3site właśnie w ten sposób pisało recenzje. Z właściwej odległości natomiast (ok. 2,5 - 3 metrów) gra wygląda świetnie. Ząbki są, ale małe i nie ma ich tak wiele, choć i z tym bywa różnie. Najbardziej są widoczne na otoczeniu (np. liniach na drodze). Ogólnie jednak gdy ogląda się z odpowiedniej odległości nie robi to problemu.

Za chwilke wracam z następnym info.
Opublikowane: Marzec 18, 2008, 19:19:40
Porównanie 720p do 1080i. W 720p obraz jest bardziej ostry (w szczególności dalszy plan). Jeśli chodzi o ząbki - są drobne, ale jest ich sporo. W 1080i są większe, ale jest ich mniej. Pod tym względem lepiej wypada to drugie. Tak to wygląda z odległości ok. metra. Z tej "właściwej" obraz w 720p jest nadal ostrzejszy, a ząbki są mniej widoczne.

1080p jak już pisałem nie mogę przetestować, chyba że wezmę jutro konsolę ze sobą. Wtedy będę mógł sprawdzić na 50 calowej Bravi z FullHD. Telewizor na którym dziś grałem nie jest wybitny co należy mieć na uwadze ;) - Samsung LE40R71B.

Tyle tego sprawdzania, a gry zero :(. Tak czy siak GT5P wygląda cudnie.

Zdjęcia już zrobione - sprawdzę jak wyszły, powiberam te lepsze i wrzucę o ile imageshack mi na to pozwoli.

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1823 dnia: Marca 18, 2008, 21:21:28 pm »
@Nightrunner
To tu , przy wyświetlaniu GRY na TV nie będzie problemem.
Jego TV po prostu:
A)połączy poprawnie 2 klatki razem - czyli będzie pełna rozdzielczość ale tylko max 30 klatek/s
albo
B)zdubluje/dosztukuje brakujące linie i będzie 60 klatek w rozdzielczości 1920x540 materiału źródłowego i dalsze skalowanie (do 1366x768 w jego wypadku IIRC)

Oczywiście jest szansa że jakieś TV zj**** sprawę kompletnie , ale Marcepan ma Bravię a o tej nie słyszałem żeby jakieś cyrki wyprawiała:
http://neuron2.net/LVG/interlacing.html

NIE będzie takiego efektu:

To jest problem jak zrzucasz filmy/materiały z przeplotem i nie usuniesz go/zrobisz to niepoprawnie.

co najwyżej obraz będzie mrugał:

ale też trzeba być dość blisko TV

Przeplot zresztą to straszna kupa. Tutaj co można zrobić aby załagodzić taki problem
http://www.100fps.com/

@Piter_neo
Praktycznie cała ta twoja wyliczanka to bzdura...
Problemy z v-synch to wina
a)gry
b)w ostateczności bardzo bardzo rzadko jak ktoś będzie miał TV ustawione na 50Hz a gra będzie obsługiwała na sztywno 60Hz (ale to też właściwie punkt "a" )
Zwalanie winy z v-synch na podłączenia analogowe/cyfrowe  :lol:
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2008, 21:23:11 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1824 dnia: Marca 18, 2008, 21:29:26 pm »
Zdjęć jednak nie będzie (a przynajmniej chyba nie dziś). Mam problemy z imageshackiem - czasem uda mi się wrzucić, czasem nie :/.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1825 dnia: Marca 18, 2008, 21:31:27 pm »
@Piter_neo
Praktycznie cała ta twoja wyliczanka to bzdura...
Problemy z v-synch to wina
a)gry
b)w ostateczności bardzo bardzo rzadko jak ktoś będzie miał TV ustawione na 50Hz a gra będzie obsługiwała na sztywno 60Hz (ale to też właściwie punkt "a" )
Zwalanie winy z v-synch na podłączenia analogowe/cyfrowe  :lol:
Oczywiście, że nie bzdura. Poczytaj sobie Anonimowy fora internetowe o TV, tam goście często narzekają, ze po jakims kablu maja screen tearing a po innym nie, że przy trybie w TV "uncaled" nie ma problemów z v-synciem, a przy zwykłym 1366x768 jest. Podobnie ludzie narzekają, że przy jednym wejściu HDMI obraz jest super, a przy drugim wejściu w tym samym TV sa problemy z obrazem albo niektóre opcje są niedostępne, równiez duzo zależy od wybranej rozdzielczości w konsoli czy 720p czy 1080p skalowane do 720p czy 1080i- podobnie z ustawieniami telewizora czy wyjściu przypisze się że na danym wejściu jest sygnał z PC czy DVD czy ustawi się tryb "game".

Zwalanie winy z v-synch tylko na gry :lol:


--------------------------------------------------------------------------------
BTW Wyświetlając obraz z przeplotem spokojnie mozna robić to w 60 klatkach na sekundę. Przeplot działa tak, ze w jednej klatce wyświetlana jest połowa pierwszego obrazu (nieparzyste linie), w następnej klatce połowa drugiego (kolejnej klatki animacji z filmu, gry) obrazu (parzyste linie), więc spokojnie można grac w gry z przeplotem nie tylko w 30 klatkach na sekundę ale i w 60.
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2008, 21:43:03 pm wysłana przez Piter_neo »

fosy-muzik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 28-02-2008
  • Wiadomości: 127
  • Reputacja: 0
  • dsk*
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1826 dnia: Marca 18, 2008, 21:33:12 pm »
Zdjęć jednak nie będzie (a przynajmniej chyba nie dziś). Mam problemy z imageshackiem - czasem uda mi się wrzucić, czasem nie :/.

www.tinypic.com
tutaj też możesz foty wrzucić

This Is Living   dsk*games*rap

nightrunner

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-01-2008
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1827 dnia: Marca 18, 2008, 21:48:09 pm »

NIE będzie takiego efektu:



no oczywiście, że takiego efektu nie będzie,  tak jak powiedziałeś, tv ma wbudowany jakiś układ redukujący takie coś. Co nei zmienia faktu, że nawet jak zdubluje (czy co on tam zrobi) to w tarkcie ruchu bardziej będą się rzucały w oczy ząbki (niż na "p").

Przekonałem się o tym na przykładzie RidgeRacera7. W rozdziałce 1080i piksele (tylko w ruchu!) zdawały się być większe, szczególnie tyczyło się to krawiędzi samochodów, a w rozdziałce "progressive" w ruchu wszystko lepiej wyglądało.
A Hard Days Knight

fosy-muzik

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 28-02-2008
  • Wiadomości: 127
  • Reputacja: 0
  • dsk*
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1828 dnia: Marca 18, 2008, 21:51:07 pm »
a mnie to wszystko rybka. gra i tak zamiecie wami, mną i moimi wnukami xD

dobra. spokojnie.
 :D

This Is Living   dsk*games*rap


Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1830 dnia: Marca 18, 2008, 21:56:46 pm »
@Pieter
Mam wrażenie że mylisz tu problem v-synch z a/v-synch (a ten to jest poruszany na forach non stop).
Czyli rwania obrazu z synchronizacją dzwięku z obrazem.
Problem z v-synch na TV? Czyli co nie wyrabia się z wyświetlaniem 30/60klatek? Taki TV nie wyświetlałby nawet poprawnie zwykłego obraz TV.
Przecież v-synch jest używany przy przez każdy sygnał telewizyjny. Taki TV nie potrafił by nawet wieczorynki poprawnie wyświetlić...
To chyba jedynie w jakiś źle zaprojektowanych HDTV ze skalerem/wzbogacaczem obrazu może zaistnieć gdzie następuje jakaś ekstra cyfrowa obróbka. Nie przeczę że szczęśliwcy z HDTV Made in China mogli się z jakimiś TV z defektami spotkać.  :-?
Ale nie w normalnym przypadku....
Winę za rwanie obrazu w grach ponoszą deweloperzy a nie producenci TV...
I nawet się z tym nie kryją:
http://features.teamxbox.com/xbox/1607/Xbox-360-VSync-Issues-Demystified/p1/

---
Cytuj
BTW Wyświetlając obraz z przeplotem spokojnie mozna robić to w 60 klatkach na sekundę.
zawsze jest jakieś ale...wyświetli 60 owszem ale w połowie rodzdzielczości... już o tym pisałem
Cytuj
zdubluje/dosztukuje brakujące linie i będzie 60 klatek w rozdzielczości 1920x540 materiału źródłowego i dalsze skalowanie (do 1366x768 w jego wypadku IIRC)
Porównaj 1 i 4 obrazek
1 jest w pełnej rozdzielczosci a 4 utworzony przez właśnie dosztukowanie tych brakujących lini - i to używając interpolacji! I to jest prosty obrazek - im więcej drobnych szczegółów tym większe straty.
Nie spodziewaj się takich bajerów w TV bez bardzo dobrego scalera. Standardowo dostaniesz zwykłe zdublowanie bez cyfrowej obróbki
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2008, 22:09:55 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1831 dnia: Marca 18, 2008, 22:06:28 pm »
fosy-muzik dzięki ;).

http://i31.tinypic.com/aktylz.jpg

:shock: Asfalt daje radę. Obawiałem się o ten element ale jak widać niepotrzebnie. Dobre fotki Zielarz. Dzięki za info odnośnie rozdzielczości. Już nie mogę się doczekać mojej kopii GT5:P.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1832 dnia: Marca 18, 2008, 22:12:19 pm »
Tutaj jest trochę jakby rozciapciany, ale w rzeczywistości jest lepszy ;).

Kasa na bolid stanęła na 400 tys. Chyba nie mam wyboru - muszę zabrać konsolę na święta.

fenris

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 16-09-2005
  • Wiadomości: 549
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1833 dnia: Marca 18, 2008, 22:59:36 pm »
Grafika bardzo ładna ale opadu szczeny ani tym bardziej rewolucji nie ma. Samochody wyglądają cudnie - ale już otoczenie nierówne - raz ładne raz po prostu kiepskie.
Niemniej jeśli gra nawet nie zbliżyła się pod względem modelu jazdy do forzy to dalej uważam reklamowanie jej jako real driving simulator za niebezpieczne (jeszcze jakiś szczeniak naprawę uwierzy że samochód tak się prowadzi - i co gorsza po walnięciu w ścianę z prędkością 200km/h samochód jedzie dalej) ;)

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1834 dnia: Marca 18, 2008, 23:05:16 pm »
@Pieter
Piter
Mam wrażenie że mylisz tu problem v-synch z a/v-synch (a ten to jest poruszany na forach non stop).
Czyli rwania obrazu z synchronizacją dzwięku z obrazem.
Nie, nie o to mi chodziło.
Winę za rwanie obrazu w grach ponoszą deweloperzy a nie producenci TV...
Nie zawsze. Gra na XO (kabel euro) w pal można wyświetlac w dwóch trybach pal50 i pal60. Niektóre gry działaja tylko w pal60, a niektóre w obu (zdecydowana mniejszość). DMC4 działa jako nieliczna gra w obu, jednak jak się włączy np. DMC4 w pal50 to gra działa, jednak obraz cierpi na screen tearing, na pal60 już nie- czyli punkt 3) z mojej wcześniejszej wypowiedzi jest prawdziwy- problem z v-synkiem zależy od ustawień konsoli. (punkt 2. równiez się potwierdza- zalezy od kabla, np. przy hdmi takich problemów nie ma)

Nie chcę mi się szukac ale ludzie na forach skarżyli się na problem z v-synciem przy trybie 1080i. Zależy jak ustawiali czym podłączali różne były efekty.
To chyba jedynie w jakiś źle zaprojektowanych HDTV ze skalerem/wzbogacaczem obrazu może zaistnieć gdzie następuje jakaś ekstra cyfrowa obróbka.
Dzisiejsze TV mają tak rozbudowane procesory, że zanim obraz z bufora wejściowego dojdzie na wyjściowy to przechodzi dłuuugą drogę. Niektóre TV input laga mają nawet 2/10 sekundy!!! Jak widać, nie trudno o problemy w takim przypadku z odpowiednim przetworzeniem i wyswietleniem obrazu.
Cytuj
BTW Wyświetlając obraz z przeplotem spokojnie mozna robić to w 60 klatkach na sekundę.
zawsze jest jakieś ale...wyświetli 60 owszem ale w połowie rodzdzielczości... już o tym pisałem
Cytuj
zdubluje/dosztukuje brakujące linie i będzie 60 klatek w rozdzielczości 1920x540 materiału źródłowego i dalsze skalowanie (do 1366x768 w jego wypadku IIRC)
Wiem. Jednak interpolacja oszukuje ludzkie oko i nie widac (tak bardzo) różnicy w rozdzielczości. Jedynie w ruchu interpolacja odkrywa swoje wady.

Przy PS2 i X nikt nie narzekał, że gry sa wyświetlane w rozdzielczości 640x240, znaczy się jedna klatka była w takiej rozdziałce przez interpolację uzyskiwaliśmy wrażenie 640x480.
Porównaj 1 i 4 obrazek
1 jest w pełnej rozdzielczosci a 4 utworzony przez właśnie dosztukowanie tych brakujących lini - i to używając interpolacji! I to jest prosty obrazek - im więcej drobnych szczegółów tym większe straty.
Nie spodziewaj się takich bajerów w TV bez bardzo dobrego scalera. Standardowo dostaniesz zwykłe zdublowanie bez cyfrowej obróbki
Nie musisz mi tłumaczyć. Ja doskonale rozumiem czym jest przeplot i jakie straty jakości z jego zastosowaniem się wiążą. Ja osobiście jestem zwolennikiem 720p nad 1080i (chociaz nie widziałem jeszcze 720p i 1080i na telewizorach fullHD).

Opublikowane: Marzec 18, 2008, 23:00:00
Grafika bardzo ładna ale opadu szczeny ani tym bardziej rewolucji nie ma. Samochody wyglądają cudnie - ale już otoczenie nierówne - raz ładne raz po prostu kiepskie.
Niemniej jeśli gra nawet nie zbliżyła się pod względem modelu jazdy do forzy to dalej uważam reklamowanie jej jako real driving simulator za niebezpieczne (jeszcze jakiś szczeniak naprawę uwierzy że samochód tak się prowadzi - i co gorsza po walnięciu w ścianę z prędkością 200km/h samochód jedzie dalej) ;)
Nie licząc zniszczeń, Forzie 2 jest tak samo daleko do symulacji jak GT5:P. W forzie 2 samochody sa zdecydowanie za nadsterowne (podsterowność w grze praktycznie nie występuje [nie licząc momentu gdy zablokujemy koła]- nawet samochody z napedem na przednia oś są nadsterowne :shock: ), z kolei GT5:P samochody sa zbyt podsterowne.
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2008, 14:57:24 pm wysłana przez Piter_neo »

cappo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2003
  • Wiadomości: 2 505
  • Reputacja: 17
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1835 dnia: Marca 18, 2008, 23:30:42 pm »
asfalt z przedostatniego screena  :shock: szkoda tylko, że nie ma zniszczeń ;/

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1836 dnia: Marca 18, 2008, 23:40:11 pm »
Grafika bardzo ładna ale opadu szczeny ani tym bardziej rewolucji nie ma. Samochody wyglądają cudnie - ale już otoczenie nierówne - raz ładne raz po prostu kiepskie.
Niemniej jeśli gra nawet nie zbliżyła się pod względem modelu jazdy do forzy to dalej uważam reklamowanie jej jako real driving simulator za niebezpieczne (jeszcze jakiś szczeniak naprawę uwierzy że samochód tak się prowadzi - i co gorsza po walnięciu w ścianę z prędkością 200km/h samochód jedzie dalej) ;)
Nie licząc zniszczeń, Forzie 2 jest tak samo daleko do symulacji jak GT5:P. W forzie 2 samochody sa zdecydowanie za nadsterowne (podsterowność w grze praktycznie nie występuje [nie licząc momentu gdy zablokujemy koła]- nawet samochody z napedem na przednia oś są nadsterowne :shock: ), z kolei GT5:P samochody sa zbyt podsterowne.

Dodać należy również fakt obsługi najlepszych kierownic na rynku przez GT5:P co już samo w sobie zbliża tą grę znacznie bardziej do symulacji niż czyni to FM2.
Opublikowane: Marzec 18, 2008, 23:39:00
asfalt z przedostatniego screena  :shock: szkoda tylko, że nie ma zniszczeń ;/

Ja jestem bardzo miło zaskoczony asfaltem. Myślałem że to nie będzie mocny punkt GT5:P a tu taka niespodzianka. IMO gra jest najbliżej fotorealizmowi spośród wszystkich jakie widziałem.

Tango

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1837 dnia: Marca 19, 2008, 00:32:49 am »
Lepiej miec samochod troche nadsterowny niz troche podsterowny. Ja bym w GT5 chcial lepszy AA, jeszcze zmieniony model jazdy i uszkodzenia choc mechaniczne , nie musza byc wizulane, walniesz w cos to niech chociaz samochod znosi, skrzynia biegow siada,zaciera sie silnik, cokolwiek :lol:

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1838 dnia: Marca 19, 2008, 03:07:02 am »
Ja bym w GT5 chcial lepszy AA.
No lepszego AA od 4xAA, w grach na konsole nie dostaniesz.

Tango

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1839 dnia: Marca 19, 2008, 03:15:22 am »
Ja bym w GT5 chcial lepszy AA.
No lepszego AA od 4xAA, w grach na konsole nie dostaniesz.

Chodzi o ogolny efekt,czasem wina lezy w shaderach i wyglada jak slabe AA, ale nie ma co lamentowac, wazne by sie dobrze bawic 8)