@Pieter
Piter
Mam wrażenie że mylisz tu problem v-synch z a/v-synch (a ten to jest poruszany na forach non stop).
Czyli rwania obrazu z synchronizacją dzwięku z obrazem.
Nie, nie o to mi chodziło.
Winę za rwanie obrazu w grach ponoszą deweloperzy a nie producenci TV...
Nie zawsze. Gra na XO (kabel euro) w pal można wyświetlac w dwóch trybach pal50 i pal60. Niektóre gry działaja tylko w pal60, a niektóre w obu (zdecydowana mniejszość). DMC4 działa jako nieliczna gra w obu, jednak jak się włączy np. DMC4 w pal50 to gra działa, jednak obraz cierpi na screen tearing, na pal60 już nie- czyli punkt 3) z mojej wcześniejszej wypowiedzi jest prawdziwy- problem z v-synkiem zależy od ustawień konsoli. (punkt 2. równiez się potwierdza- zalezy od kabla, np. przy hdmi takich problemów nie ma)
Nie chcę mi się szukac ale ludzie na forach skarżyli się na problem z v-synciem przy trybie 1080i. Zależy jak ustawiali czym podłączali różne były efekty.
To chyba jedynie w jakiś źle zaprojektowanych HDTV ze skalerem/wzbogacaczem obrazu może zaistnieć gdzie następuje jakaś ekstra cyfrowa obróbka.
Dzisiejsze TV mają tak rozbudowane procesory, że zanim obraz z bufora wejściowego dojdzie na wyjściowy to przechodzi dłuuugą drogę. Niektóre TV input laga mają nawet 2/10 sekundy!!! Jak widać, nie trudno o problemy w takim przypadku z odpowiednim przetworzeniem i wyswietleniem obrazu.
BTW Wyświetlając obraz z przeplotem spokojnie mozna robić to w 60 klatkach na sekundę.
zawsze jest jakieś ale...wyświetli 60 owszem ale w połowie rodzdzielczości... już o tym pisałem
zdubluje/dosztukuje brakujące linie i będzie 60 klatek w rozdzielczości 1920x540 materiału źródłowego i dalsze skalowanie (do 1366x768 w jego wypadku IIRC)
Wiem. Jednak interpolacja oszukuje ludzkie oko i nie widac (tak bardzo) różnicy w rozdzielczości. Jedynie w ruchu interpolacja odkrywa swoje wady.
Przy PS2 i X nikt nie narzekał, że gry sa wyświetlane w rozdzielczości 640x240, znaczy się jedna klatka była w takiej rozdziałce przez interpolację uzyskiwaliśmy wrażenie 640x480.
Porównaj 1 i 4 obrazek
1 jest w pełnej rozdzielczosci a 4 utworzony przez właśnie dosztukowanie tych brakujących lini - i to używając interpolacji! I to jest prosty obrazek - im więcej drobnych szczegółów tym większe straty.
Nie spodziewaj się takich bajerów w TV bez bardzo dobrego scalera. Standardowo dostaniesz zwykłe zdublowanie bez cyfrowej obróbki
Nie musisz mi tłumaczyć. Ja doskonale rozumiem czym jest przeplot i jakie straty jakości z jego zastosowaniem się wiążą. Ja osobiście jestem zwolennikiem 720p nad 1080i (chociaz nie widziałem jeszcze 720p i 1080i na telewizorach fullHD).
Opublikowane: Marzec 18, 2008, 23:00:00
Grafika bardzo ładna ale opadu szczeny ani tym bardziej rewolucji nie ma. Samochody wyglądają cudnie - ale już otoczenie nierówne - raz ładne raz po prostu kiepskie.
Niemniej jeśli gra nawet nie zbliżyła się pod względem modelu jazdy do forzy to dalej uważam reklamowanie jej jako real driving simulator za niebezpieczne (jeszcze jakiś szczeniak naprawę uwierzy że samochód tak się prowadzi - i co gorsza po walnięciu w ścianę z prędkością 200km/h samochód jedzie dalej)
Nie licząc zniszczeń, Forzie 2 jest tak samo daleko do symulacji jak GT5:P. W forzie 2 samochody sa zdecydowanie za nadsterowne (podsterowność w grze praktycznie nie występuje [nie licząc momentu gdy zablokujemy koła]- nawet samochody z napedem na przednia oś są nadsterowne
), z kolei GT5:P samochody sa zbyt podsterowne.