Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1295509 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1920 dnia: Marca 22, 2008, 17:02:02 pm »
A pisałem, że pęd powietrza został zrealizowany genialnie :D. Ogólnie widzę, że MarcePan jest oczarowany GT5P tak samo jak ja, czy Qsh. Nie jesteśmy jeszcze straceni ;).

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1921 dnia: Marca 22, 2008, 17:05:17 pm »
Jeszcze jedna sprawa. HDR jest kozacki. Nie było tego w demie GT5:P. Przy wyjazdach z tunelów efekt jest zabójczy. Każdy kolor lakieru autka inaczej odbija promienie słoneczne. Biały samochód w słońcu wręcz oślepia. Fajne smaczki.

mateo

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1922 dnia: Marca 22, 2008, 17:11:20 pm »
Jeszcze jedna sprawa. HDR jest kozacki. Nie było tego w demie GT5:P. Przy wyjazdach z tunelów efekt jest zabójczy. Każdy kolor lakieru autka inaczej odbija promienie słoneczne. Biały samochód w słońcu wręcz oślepia. Fajne smaczki.
dobra już nic nie mów, bo mnie kompletnie napaliłeś  :mad:;)

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1923 dnia: Marca 22, 2008, 18:15:22 pm »
Nom hehe trudno, zeby w demie byl hdr przy wyjezdzie z tunelow jak tam tunelow nie bylo ;)
To podsumujmy jakie sa poprawy w Prologue wzgledem dema:

- lepsza nawierzchnia
- poprawiony pisk opon (wreszcie!!)... jak bardzo poprawili ten pisk, stal sie z zalosnego, dobry? czy moze z zalosnego doszedl do poziomu nie irytujacy?
- poprawiony v-sync... chociaz, ja nie wiem o co chodzi bo w demie Prologue, nie mialem zadnych problemow z v-sync'iem
- zrozumialy jezyk:)
 
Cos jeszcze? Jak juz bede mial Prologue to bede wchlanial takie smaczki i wylapywal roznce, ale niestety jeszcze troche poczekam:(


BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1924 dnia: Marca 22, 2008, 18:34:34 pm »
Nom hehe trudno, zeby w demie byl hdr przy wyjezdzie z tunelow jak tam tunelow nie bylo ;)

W GT HD był tunel. :P

Co do pisku opon to zauważyłem że inaczej piszczą na trasie górskiej a inaczej na innych. Jest jeszcze taka zależność że jak lekko skręcamy to słychać taki pisk opon jakby chciał słyszeć zawsze ale niestety jak mocniej przykręcimy kierownicę to wracają wspomnienia z poprzednich części. :P
« Ostatnia zmiana: Marca 22, 2008, 18:36:33 pm wysłana przez MarcePan »

Gerro31

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-02-2006
  • Wiadomości: 4 700
  • Reputacja: 35
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1925 dnia: Marca 22, 2008, 19:40:07 pm »
Jakie są wersje sterowania? X i [], gałki i coś jeszcze?

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1926 dnia: Marca 22, 2008, 19:42:01 pm »
gaz i hamulec można ustawić na spustach no i oczywiście kierownica  :grin:

Gerro31

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-02-2006
  • Wiadomości: 4 700
  • Reputacja: 35
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1927 dnia: Marca 22, 2008, 19:45:55 pm »
gaz i hamulec można ustawić na spustach no i oczywiście kierownica  :grin:

Kierownicy nie mam, ale właśnie zastanawiały mnie te spusty. Kusi to GT5: P, oj kusi. :-x

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1928 dnia: Marca 22, 2008, 21:23:14 pm »
Jaką kierowniczkę polecacie bo do tej gry chyba grzech podchodzić z padem w ręku??

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1929 dnia: Marca 22, 2008, 21:24:55 pm »
New GT5 Steering Wheel in Action
http://www.jeuxvideo.tv/video/gran-turismo-5-prologue.html#view:219348

Cytuj
French website JeuxVideo demonstrating the new Logitech steering wheel for Gran Turismo 5. As you can see the response feed back is impeccable a great alternative for the G25 wheel.

Opublikowane: Marzec 22, 2008, 21:23:47
Jaką kierowniczkę polecacie bo do tej gry chyba grzech podchodzić z padem w ręku??
Większość Ci raczej poleci Logitech Driving Force Pro.

Niebieski

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-09-2006
  • Wiadomości: 2 182
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1930 dnia: Marca 22, 2008, 22:01:01 pm »
Nie ma się nad czym zastanawiać Lesiu, każdy posiadacz PS3 powinnien kupić prologa.

Gerro31

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-02-2006
  • Wiadomości: 4 700
  • Reputacja: 35
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1931 dnia: Marca 22, 2008, 22:04:30 pm »
Nie rób mnie w konia.  8)

Niebieski

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-09-2006
  • Wiadomości: 2 182
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1932 dnia: Marca 22, 2008, 22:05:46 pm »
EJ! Nie robię! Dzisiaj się bardzo z hypowałem na GT5.

Emiel

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 30-01-2007
  • Wiadomości: 252
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1933 dnia: Marca 22, 2008, 22:13:01 pm »
Co do pisku opon to zauważyłem że inaczej piszczą na trasie górskiej a inaczej na innych. Jest jeszcze taka zależność że jak lekko skręcamy to słychać taki pisk opon jakby chciał słyszeć zawsze ale niestety jak mocniej przykręcimy kierownicę to wracają wspomnienia z poprzednich części. :P
No właśnie, więc nie mów, że trzeba iść do specjalisty tylko spędź trochę więcej czasu z grą.
Model jazdy jest faktycznie lepszy, tak jak i świetny pęd powietrza.
Zastanawia mnie jakie masz zdanie na temat sztucznej inteligencji przeciwników?
Dojechałeś już do A klasy?

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1934 dnia: Marca 23, 2008, 00:27:24 am »
Jaką kierowniczkę polecacie bo do tej gry chyba grzech podchodzić z padem w ręku??
ja kupiłem dla GT5 G25 i jak ci nie żal kasy to bierz śmiało, myśle że warto  :-)
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2008, 00:47:23 am wysłana przez Isaac »

nightrunner

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-01-2008
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1935 dnia: Marca 23, 2008, 10:09:14 am »
Jeśli kogoś stać to oczywiście G25. Oczywiście DFP też wywiązuje się ze swojego zadania b. dobrze, więc  też jest godna polecenia szczególnie biorąc pod uwagę sporo mniejszą cenę.

Ja, podobnie jak Isaac zdecydowałem w końcu kupić G25 (wcześniej miałem DFP, którą sprzedałem) i mimo wydania grubej kasy na nią - nie żałuję ani trochę - wrażenia z jazdy w japońskim GT:Prologue są nie do przecenienia. Sprzęgło oraz normalna skrzynia biegów "robią" swoje :D Także sama praca kierownicy (szybkość, ForceFeedback, cichość - nie wydaje jak to było przy DFP głośnych dźwięków przy obrotach) jest na dużo wyższym poziomie. Ale tak jak wspomniałem, za to trzeba słono zapłacić więc jeśli ktoś stwierdzi, że nie będzie tyle wydawał na kierownicę, to DFP również można z czystym sumieniem polecić.

P.S. Niedługo w sklepach ląduję polepszona DFP zrobiona specjalnie pod GT - może warto poczekać na pierwsze recenzje tejże keirownicy - a nóż może ona będzie czymś pośrednim między DFP, a G25?
A Hard Days Knight

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1936 dnia: Marca 23, 2008, 10:24:49 am »
Co do pisku opon to zauważyłem że inaczej piszczą na trasie górskiej a inaczej na innych. Jest jeszcze taka zależność że jak lekko skręcamy to słychać taki pisk opon jakby chciał słyszeć zawsze ale niestety jak mocniej przykręcimy kierownicę to wracają wspomnienia z poprzednich części. :P
No właśnie, więc nie mów, że trzeba iść do specjalisty tylko spędź trochę więcej czasu z grą.
Model jazdy jest faktycznie lepszy, tak jak i świetny pęd powietrza.
Zastanawia mnie jakie masz zdanie na temat sztucznej inteligencji przeciwników?
Dojechałeś już do A klasy?

Wiesz są ludzie, którzy twierdzą że pisk opon jest identyczny jak w poprzednich odsłonach i tacy zdecydowanie powinni iść do specjalisty.

Co do inteligencji przeciwników to jest poprawiona. Nie jest idealnie ale mnie pasuje. Kiedy nie udało mi się opanować auta i wykręciłem bączka to jadące za mną auta omijały mnie na trasie Suzuka. Na innej trasie było już z tym gorzej (Londyn). Natomiast co do stopnia trudności to odpaliłem sobie tryb Arcade gdzie można wybrać dowolną trasę i ustalić AI przeciwników. Podkręciłem więc AI mając w pamięci zbyt łatwe wyścigi z poprzednich części. Skutek był taki że o wygranej mogłem pomarzyć a podkręciłem poziom o zaledwie kilka stopni.
Fajne jest to że przeciwnicy nie zawsze jadą idealnie. Zagrałem parę wyścigów i co trochę zdarza się że ktoś wylatuje po za trasę, ląduje na barierce itp. To mi się bardzo podoba. Nie jadą jak po sznurku. Kombinują jak wyprzedzać innych przez co popełniają błędy i możemy obserwować tumany kurzu gdy wypadają z toru.

PS. W trybie PRO z wyłączonymi wspomagaczami (tylko tak gram) jest cholernie ciężko opanować niektóre auta. Np. Nissan GTR 07 gdy jedziemy ponad 200 na trasie High Speed Ring, wchodząc w ten pierwszy długi łuk puścimy gaz momentalnie to auto wpada w poślizg i trzeba szybko kontrować. Nie wiem czemu się tak dzieje. W Londynie tym autem niemal na każdym wyjściu z zakrętu rzucało furą. Coraz ciężej jest wygrywać a gdzie tu dopiero Ferrari albo jakiś inny potwór. Chyba trzeba będzie włączyć systemy kontroli trakcji bo inaczej wiele nie zdziałam.
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2008, 10:29:07 am wysłana przez MarcePan »

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1937 dnia: Marca 23, 2008, 12:32:33 pm »
Nightrunner ja Cie ladnie prosze. Powiedz wiecej o roznicach miedzy DFP a G25. Narazie mam DFP i naprawde kiera jest bardzo dobra i mozna ja polecic kazdemu. Zastanawiam sie jednak trosze nad G25. Napisz tu ladnie Cie prosze jakis dluzszy txt porownujacy G25 do DFP. Jako posiadacz obydwu kierownic napewno mozesz duzo w tym temacie powiedziec. Jak maja sie pedaly w G25? wygladaja ciekawie, jakby jakas pneumatyka byla w nich zastosowana. Co do samego kolka to ma wieksza srednice, ale gdzies wyczytalem, ze nie jest oblepiona taka fajna guma jak kiera w DFP przez co nie lezy tak wygladnie w dloniach... No krotko mowiac, powiedz co ja jak, bardzo mi Twoja opinia pomoze, bo kto wie moze do pelnego GT5 to juz bede za starami g25 siedzial?:)

nightrunner

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-01-2008
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1938 dnia: Marca 23, 2008, 13:14:22 pm »
Nightrunner ja Cie ladnie prosze. Powiedz wiecej o roznicach miedzy DFP a G25. Narazie mam DFP i naprawde kiera jest bardzo dobra i mozna ja polecic kazdemu. Zastanawiam sie jednak trosze nad G25. Napisz tu ladnie Cie prosze jakis dluzszy txt porownujacy G25 do DFP. Jako posiadacz obydwu kierownic napewno mozesz duzo w tym temacie powiedziec. Jak maja sie pedaly w G25? wygladaja ciekawie, jakby jakas pneumatyka byla w nich zastosowana. Co do samego kolka to ma wieksza srednice, ale gdzies wyczytalem, ze nie jest oblepiona taka fajna guma jak kiera w DFP przez co nie lezy tak wygladnie w dloniach... No krotko mowiac, powiedz co ja jak, bardzo mi Twoja opinia pomoze, bo kto wie moze do pelnego GT5 to juz bede za starami g25 siedzial?:)


Hmmmm... no skoro ładnie prosisz :) więc tak:
DFP przy szybki obracaniu kierą wydawało dosyć głośne dźwięki (łożyska?) - g25 jest prawie bez szelestna.

DFP jest "obita" gumą, która to faktycznie może i bardziej "trzyma" się rąk, ale z tego co pamiętam dłuższe sesje z jakimś mocniejszym autem skutkowały bólem skóry na dłoniach :P G25 jest obita skórą (czy prawdziwą tego nie wiem - wygląda na prawdziwą) dlatego jest b. miła w dotyku.

Pedały są bez porównania lepiej wykonane w G25. Opór poszczególnych pedałów jest różny (gaz działa najlżej, hamulec najmocniej (samą ręką naprawdę ciężko jest go docisnąć do końca), sprzęgło gdzieś pomiędzy). Wykonane są z nierdzewnego metalu i wyglądają na pancerne (same pedały ważą na oko 2-3 kg):D
Ta pneumatyka to raczej atrapa.

Samo kręcenie kierownicą jest zauważalnie szybsze w G25 - w praktyce nie ma problemu z szybkimi reakcjami na wydarzenia na torze (nie to żeby w DFP był z tym problem, po prostu lepiej się kieruje). Silniczki ForceFeedback też jakby lepiej się sprawowały, lepiej odwzorowując wydarzenia na ekranie.

No co do shiftera to nie ma co porównywać, bo działają na zupełnie innej zasadzie (choć oczywiście w G25 można ustawić shifter tak jak to było w DFP, czyli przód, tył tylko).W g25 jest 6 biegów + wsteczny). Ogólnie wykonanie sprawia dużo lepsze wrażenie aniżeli dfp.

Wyrażone przeze mnie opinie są zapewne bardzo subiektywne, ale starałem się wymienić faktycznie podstawowe różnice oby kierownic, uzasadniając tą różnicę w cenie.

Jeśli ktoś może sobie pozwolić na taki zakup i do tego lubi jeździć na kierownicy - będzie bardzo zadowolony - osobiście już nie wyobrażam sobie jazdy w GT bez sprzęgła shiftera w układzie "H" :)
A Hard Days Knight

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1939 dnia: Marca 23, 2008, 14:21:48 pm »
Ta gra jest posranie trudna. :-? Żeby wystartować w wyścigach amerykańskich aut uzbierałem na Viper'a (ponad 500 koni). Tym się nie da jechać. Na 3 biegu docisnę gaz do połowy i mi bokiem stawia to auto. Prowadzi się jak taczki z gruzem do tego. Na First American Race (tor High Speed Ring) ledwo 2 miejsce zająłem bo o dorwaniu pierwszego gościa mogłem zapomnieć. Włączyłem kontrolę trakcji i inne bajery ale to tylko blokuje moc wozu przez co dojechanie do mety w pierwszej trójce w moim przypadku stało się niemożliwe. Doradzam z miejsca powyłączać wszystkie systemy kontroli. Potem Second American Race i tor Daytona. Niby jazda po owalu wydaje się być łatwa. Yhm, żebyście się nie zdziwili. Prawie się nerwicy nabawiłem. Wychodząc z łuków trzeba cholernie płynnie to robić bo w innym przypadku przy 270km/h wpadniemy w poślizg. No ale udało mi się na pierwszym miejscu dojechać. Sprzedałem Vipera i kupiłem BMW M3 (415 koni) żeby wystartować w biciu czasu na górskiej drodze gdyż tylko tym autem można to zrobić w klasie A. Teraz się pytam. Kto ustalał te czasy? To jakiś żarto roku. 1:13 na reverse 1st a 2nd trzeba zrobić w 1:14. :eek: Grając kierownicą DFP na 900 stopni tym autem trzeba się nieźle ukręcić na tej trasie. Zrobiłem 1:17 za co dostałem marne 4.000 kredytu i jestem w kropce. Nie mam Viper'a, którym można zarobić sporo kasy bo go sprzedałem na rzecz tej BMW, którą zarobić się nie da. Muszę uzbierać na GTR i wystartować w Japan Race żeby nabić kasy i w końcu kupić Ferrari bo został mi tylko jeden wyścig do ukończenia klasy A.
Opublikowane: Marzec 23, 2008, 13:17:10
PS. Dziwna sprawa. W GT5:P jak wypadniemy po za trasę to nie możemy na poboczu gazować i mielić kołami bo włącza się jakiś system, który ułatwia nam wyjechania na tor. Co dziwne to w demku GT5:P tego nie ma i można z powodzeniem na trawie buksować kołami.

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1940 dnia: Marca 23, 2008, 14:39:30 pm »
Wiecie moze czy Momo wspopracuje w konsolami? Jezeli tak, to bylaby to tez ciekawa alternatywa dla G25.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1941 dnia: Marca 23, 2008, 14:43:55 pm »
Marcepan zastosuj hamowanie sinikiem przed zakrętami, przy redukcji biegów pamietaj silnik kręcić na wysokie obroty i tą BMW-icą spokojnie zejdziesz poniżej 1:13  ;-)  :eek:

Za miesiąc napewno kupuje PS3 z GT5:P. Ma być w europie taki bundle pack?

nightrunner

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-01-2008
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1942 dnia: Marca 23, 2008, 14:44:16 pm »
Wiecie moze czy Momo wspopracuje w konsolami? Jezeli tak, to bylaby to tez ciekawa alternatywa dla G25.

MOMO posiada sprzęgło?
A Hard Days Knight

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1943 dnia: Marca 23, 2008, 14:45:57 pm »
Ma być w europie taki bundle pack?
Tak.

fenris

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 16-09-2005
  • Wiadomości: 549
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1944 dnia: Marca 23, 2008, 15:18:33 pm »
Wiecie moze czy Momo wspopracuje w konsolami? Jezeli tak, to bylaby to tez ciekawa alternatywa dla G25.

Momo nie polecam. Miałem 2 momo i obie bardzo szybko miały luzy (fakt że dość intensywnie czasem je użytkowałem ale za taką kasę to nie ma prawa się psuć po kilkunastu godzinach jazdy). No i momo ma tylko 240 stopni skrętu.
Teraz mam G25 i oprócz skrzyni biegów którą raz w ferworze walki rozwaliłem (po cześci z mojej winy po części z racji gównianej jakości wykonania tego elementu) jestem w miarę zadowolony.

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1945 dnia: Marca 23, 2008, 15:48:24 pm »
Oki dzieki sliczne Nightrunner za wyczerpujaca wypowiedz.

MarcePan gdzie kupiles GT5:P? Kiedy jest oficjalna premiera w euro? Eh, juz dawno nie cieszylem sie z premiery zadnej gry. GT5:P to gra ktora darze najwiekszymi uczuciami w tym roku;) a za rok... GT5:)
Ja chyba zamowie w dvdcrave...

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1946 dnia: Marca 23, 2008, 15:56:13 pm »
Gra będzie dostępna na płycie Blu-ray i na usłudze sieciowej Playstation Network odpowiednio 26 i 27 marca.

nightrunner

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-01-2008
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1947 dnia: Marca 23, 2008, 16:18:25 pm »

Teraz mam G25 i oprócz skrzyni biegów którą raz w ferworze walki rozwaliłem (po cześci z mojej winy po części z racji gównianej jakości wykonania tego elementu) jestem w miarę zadowolony.

No muszę przyznać, że skrzynia biegów jest częścią chyba najbardziej skomplikowaną i zarazem wydającą się być delikatną w zestawie G25.

Właściwie najbardziej niebezpieczny moment to ten, w którym uczymy się jeździć na takiej skrzyni biegów. Człowiek używa podświadomie za dużo siły do machania wajchą i faktycznie jest ona narażona na zbyt dużą siłe.

Całe szczęście ogarnąłem się w miarę szybko i w trakcie mojej nauki zmieniania biegów nic się nie stało. Teraz z kolei jak już się umie to robić "bez myślenia", można zmieniać biegi praktycznie samymi palcami, leciutko popychając dźwignię na dany bieg - w takim przypadku wieszczę długą i bezproblemową pracę skrzyni biegów (po prostu kwestia zdrowego rozsądku i wyczucia) :P
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2008, 16:20:03 pm wysłana przez nightrunner »
A Hard Days Knight

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1948 dnia: Marca 23, 2008, 18:28:22 pm »
Oki dzieki sliczne Nightrunner za wyczerpujaca wypowiedz.

MarcePan gdzie kupiles GT5:P? Kiedy jest oficjalna premiera w euro? Eh, juz dawno nie cieszylem sie z premiery zadnej gry. GT5:P to gra ktora darze najwiekszymi uczuciami w tym roku;) a za rok... GT5:)
Ja chyba zamowie w dvdcrave...

W sklepie PsxExtreme wysyłali już w piątek. :) Mój kuzyn ze Śląska poszedł do nich w piątek, kupił mi GT5:P i wczoraj przyjechała rodzinka na Święta dostarczając mi tym samym paczkę podaną przez kuzyna.

Kupiłem wreszcie Ferrari F430. Do tej pory myślałem że dźwięk w tej grze to nic nadzwyczajnego (najczęściej słychać szum wiatru) ale teraz gdy mam F430 zostałem zmieciony efektami dźwiękowymi. Jakież było moje zdziwienie kiedy to ruszam w wyścigu a tu dźwięk silnika słychać głośno i wyraźnie z TYLNYCH głośników w kinie domowym. Genialne jednym słowem. Silnik z tyłu i tak jak w rzeczywistości pomruk tej bestii słychać tuż za moimi plecami.

PS. Próbuję teraz opanować tego narwanego konia ale na razie słabo mi to idzie. Dwa pierwsze zakręty i autem zamiata po całej drodze. Jest ciężko bo to ostatni wyścig w klasie A.
Opublikowane: Marzec 23, 2008, 16:21:17
Odblokowałem klasę S. W tej klasie mamy tzw. punkty doświadczenia i w niektórych wyścigach musimy pozmieniać ustawiania auta żeby nas dopuszczono. Mamy tryb tuningu i tam można ustawić niemal wszystko. Można również podkręcić liczbę koni co się przydaje w wyścigu na Daytonie gdzie zarabiamy 32,500 za pierwsze miejsce. Będę musiał wyposażyć się w jakieś tuningowane seryjnie fury żeby wygrać pierwszy wyścig w S klasie na High Speed Ring bo strasznie każą tam obciąć liczbę koni i moje Ferrari się nie sprawdza. Na innych torach jest nie do pokonania.

Muszę sobie zrobić przerwę bo od rana w to gram. Wciąga jak bagna małopolski. :P
Opublikowane: Marzec 23, 2008, 18:22:56
PS. Żeby uzyskać lepsze efekty dźwiękowe polecam podkręcić sobie tylne głośniki. Auta nabierają brzmienia, którego nie było słychać na normalnych ustawieniach jakich używałem do tej pory. Zrobiłem sobie profil na amplitunerze pod GT5:P i teraz jak będę odpalał tą grę to tylko na takich ustawieniach sprzętu.
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2008, 18:31:11 pm wysłana przez MarcePan »

Coiler

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 24-05-2004
  • Wiadomości: 284
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1949 dnia: Marca 23, 2008, 18:31:22 pm »
wlepił byś jakieś screeny , z wizyt na innych(w tym zagraniczynch) forach wynika że masz tą giere jako jeden z pierwszych w całej europie i us...

Ps: może jakiś filmik z dźwiękiem ferarki ?
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2008, 18:34:04 pm wysłana przez Coiler »
I can see what you see not visions milky then eyes rot. When you turn they will be gone,wisphering their hidden song. Then you see what can not be shadows move where light should be. Out of darknees out of mind cast down into the Halls of The Blind!

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1950 dnia: Marca 23, 2008, 18:34:46 pm »
Aparat mi się rozładował i miałem dzisiaj podładować baterię ale tak mnie zassało GT5:P że zapomniałem na śmierć. :?

Dodam że silnik graficzny gry jest jeszcze do poprawy. Na niektórych torach gdy na ekranie podczas powtórki jest 16 aut animacja spada. Podczas gry to nie występuje tylko na replay'ach a szczególnie w momentach kiedy pojawia się dużo kurzu wzburzonego przez auta.

Od jutra rozpoczynam remont więc dziś jest ostatni dzień grania. :(

Emiel

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 30-01-2007
  • Wiadomości: 252
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1951 dnia: Marca 23, 2008, 20:19:45 pm »
Co do inteligencji przeciwników to jest poprawiona. Nie jest idealnie ale mnie pasuje. Kiedy nie udało mi się opanować auta i wykręciłem bączka to jadące za mną auta omijały mnie na trasie Suzuka. Na innej trasie było już z tym gorzej (Londyn). Natomiast co do stopnia trudności to odpaliłem sobie tryb Arcade gdzie można wybrać dowolną trasę i ustalić AI przeciwników. Podkręciłem więc AI mając w pamięci zbyt łatwe wyścigi z poprzednich części. Skutek był taki że o wygranej mogłem pomarzyć a podkręciłem poziom o zaledwie kilka stopni.
Fajne jest to że przeciwnicy nie zawsze jadą idealnie. Zagrałem parę wyścigów i co trochę zdarza się że ktoś wylatuje po za trasę, ląduje na barierce itp. To mi się bardzo podoba. Nie jadą jak po sznurku. Kombinują jak wyprzedzać innych przez co popełniają błędy i możemy obserwować tumany kurzu gdy wypadają z toru.
Z tym popełnianiem błędów to faktycznie bardzo fajna sprawa gdy widzimy jak przeciwnicy niby walczą i któryś popełnia błąd, ale gorzej jest gdy nagle nie wiadomo dlaczego kierowca jadąc poprawnie przecina odpowiedni przejazd jakby ewidentnie chciał wypaść z trasy :), ale to już takie czepianie się gdy się długo jeździ. Co do ich agresji to muszę powiedzieć, że względem gracza odnoszę wrażenie, że nie są wcale tak agresywni. Tak naprawdę oni szybko dzielą się na grupki (2, 3 czy 5 autek), pośród których niby toczą walki, ale na gracza nie zwracają specjalnej uwagi. Dość często po prostu trudniej jest wyminąć grupę niż pojedynczy samochód.
Co do tego AI do ustawienia w Arcade to nie ustala się poziomu ich inteligencji tylko szybkość ich aut i po prostu może zrobić tak, że wszyscy będą mieli szybsze auta od Ciebie po prostu, ale ich poziom inteligencji jest generalnie ten sam tylko jeżdżą szybciej.

No i liczę, że jak już wyjdą te aktualizacje to pogramy razem :).
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2008, 20:24:23 pm wysłana przez Emiel »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1952 dnia: Marca 23, 2008, 20:22:55 pm »
Najtrudniejsze wyścigi to IMO Tuning Cars Race. Ferrari tam nic nie zdziała bo żeby go dopuścić do wyścigu trzeba mu odjąć koni albo zwiększyć wagę przez co staje się bezużyteczny w tych wyścigach. Kupiłem więc Lancera tego najnowszego ale po tuningu już. Niestety okazuje się być zbyt słaby. Jest bardzo stabilny i cholernie trudno wprowadzić go w poślizg przez co dobry jest do innych wyścigów. Zobaczyłem więc kto ciągle wygrywa ten wyścig i okazuje się że z 16 aut najszybszy jest Lotus Elise. Kupiłem wersje 111r Tuned no i wystartowałem. Moja mina była taka po przejechaniu paru zakrętów ---> :eek: . Musiałem temu małemu samochodzikowi włączyć ASM bo tak beznadziejnie się prowadził w zakrętach przez tą jego małą długość że non stop wpadał w jakieś niekontrolowane poślizgi. Efekt jest natychmiastowy. Po około 2,5 okrążeniach przesuwam się do połowy stawki tylko że nadal mimo włączonego ASM strasznie trudno opanować to auto.

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1953 dnia: Marca 23, 2008, 20:27:54 pm »
a są w kwalifikacje bo w GT4 ich nie było i strasznie mnie to wkurzało, no i jeszcze te daremne lotne starty cholernie ciężko było dogonić pierwsze auto jak to wygląda w GT5:P

Emiel

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 30-01-2007
  • Wiadomości: 252
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1954 dnia: Marca 23, 2008, 20:48:48 pm »
No dopiero tam zaczyna się zabawa, niestety faktycznie wymaga to porzucenia Ferrari, którym już mi się tak fajnie jeździło. To śmieszne, ale najlepiej jest właśnie obserwować co wygrywa i brać to samo. Tyle tylko, że wyścigi jak wyścigi, ale czasówki to jednak są dla mnie najgłupsze w tej grze, a może po prostu mi się nie chcę, co innego jak ścigasz się z autami.

a są w kwalifikacje bo w GT4 ich nie było i strasznie mnie to wkurzało, no i jeszcze te daremne lotne starty cholernie ciężko było dogonić pierwsze auto jak to wygląda w GT5:P

Nie ma kwalifikacji zaczynasz z tego miejsca, które Ci ustalą twórcy. Znaczy się w tych wyścigach gdzie na jednym okrążeniu musisz wyprzedzić wszystkich zaczynasz oczywiście ostatni. W normalnych wyścigach zaczynasz albo w połówce stawki (8/16 lub 6/12), albo ostatni z tego co pamiętam. W początkowych wyścigach zaczynasz w środku stawki, a potem w końcówce. Tak oczywiście, że zaczynasz standardowo dla serii w locie już.
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2008, 21:01:42 pm wysłana przez Emiel »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1955 dnia: Marca 23, 2008, 21:08:09 pm »
Dobra będzie tego na dziś. Od około 9 rano do teraz non stop grałem w GT5:P. Do tej pory żadna inna gra na PS3 mnie tak nie pochłonęła.
Opublikowane: Marzec 23, 2008, 21:01:23
No dopiero tam zaczyna się zabawa, niestety faktycznie wymaga to porzucenia Ferrari, którym już mi się tak fajnie jeździło. To śmieszne, ale najlepiej jest właśnie obserwować co wygrywa i brać to samo. Tyle tylko, że wyścigi jak wyścigi, ale czasówki to jednak są dla mnie najgłupsze w tej grze, a może po prostu mi się nie chcę, co innego jak ścigasz się z autami.

Ja zostawiłem sobie Ferrari dla jednego z wyścigów na owalu w klasie S. Podkręcam auto na około 580 koni, zmniejszam wagę i zwycięstwo mam w kieszeni a za ten wyścig dostaje się 32.500 kredytów.

Co do czasówek to mi się bardzo podobają tylko te czasy są chore. Wręcz niemożliwe do wykręcenia. Nie podoba mi się też to że po torze jeżdżą inne auta, które przeszkadzają w pobiciu czasu. Dodaje to klimatu takiego weekend'owego meeting'u ale niestety przeszkadza.

Emiel

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 30-01-2007
  • Wiadomości: 252
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1956 dnia: Marca 23, 2008, 21:13:37 pm »
Ja zostawiłem sobie Ferrari dla jednego z wyścigów na owalu w klasie S. Podkręcam auto na około 580 koni, zmniejszam wagę i zwycięstwo mam w kieszeni a za ten wyścig dostaje się 32.500 kredytów.

Co do czasówek to mi się bardzo podobają tylko te czasy są chore. Wręcz niemożliwe do wykręcenia. Nie podoba mi się też to że po torze jeżdżą inne auta, które przeszkadzają w pobiciu czasu. Dodaje to klimatu takiego weekend'owego meeting'u ale niestety przeszkadza.
No ja wszystkie autka w zasadzie sobie zostawiam. Co prawda wtedy trzeba jeździć sporo kółek na daytonie więcej, ale cóż :).

No dokładnie to mam na myśli z czasówkami. Bo wygrać wyścig, a zrobić złoto w czasówce to nieporównywalne zadania. Co do innych samochodów to może gdyby oni jeździli jakoś sensownie, a w czasówkach oni jadą jak automaty praktycznie, totalnie przeszkadzając.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1957 dnia: Marca 23, 2008, 23:42:13 pm »
Pomyślałem sobie że skoro ten Lancer po tuningu nie nadaje się zbytnio do jakichkolwiek wyścigów w klasie S to przerobię go na auto do driftu. Jako że zawieszenie było już na tyle sztywne na ile potrzeba zabrałem się za zwiększenie zakresu kąta skrętu kół, dodałem mu mocy ( ma teraz prawie 500 koni) i zmieniłem opony na N1. Nigdzie nie mogłem znaleźć wspomagania kierownicy to też włączyłem na DFP kombinacją klawiszy lżejsze działanie kółka co by się łatwiej kręciło i ruszyłem na tor. Potem to nagrałem i yu macie filmik z powtórki:

http://www.wrzuta.pl/film/AqBbJRpbSS/p3230002

Wynik to 10700 z groszami. Na 900 stopni obrotu nieźle trzeba się namachać podczas driftu. Przejazd nie jest niczym specjalnym ale zrozumcie że grałem zaledwie pół godziny do 40 minut góra.

EDIT:

Tu można pobrać ten filmik:

http://s001.wyslijto.pl/?file_id=14244524806466142708

Na "wrzucie" skacze więc dałem do pobrania link jakby ktoś chciał zobaczyć to z należytą płynnością.

« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2008, 00:28:28 am wysłana przez MarcePan »

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1958 dnia: Marca 23, 2008, 23:49:33 pm »
całkiem ładnie ci to wychodziło jak na 30 minut grania  :smile:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1959 dnia: Marca 23, 2008, 23:51:59 pm »
Dzięki. :)

Tobie też ten filmik tak rwie? Nie wiem czemu ale po zapodaniu go na "wrzutę" strasznie pogubił klatki.