Nightrunner ja Cie ladnie prosze. Powiedz wiecej o roznicach miedzy DFP a G25. Narazie mam DFP i naprawde kiera jest bardzo dobra i mozna ja polecic kazdemu. Zastanawiam sie jednak trosze nad G25. Napisz tu ladnie Cie prosze jakis dluzszy txt porownujacy G25 do DFP. Jako posiadacz obydwu kierownic napewno mozesz duzo w tym temacie powiedziec. Jak maja sie pedaly w G25? wygladaja ciekawie, jakby jakas pneumatyka byla w nich zastosowana. Co do samego kolka to ma wieksza srednice, ale gdzies wyczytalem, ze nie jest oblepiona taka fajna guma jak kiera w DFP przez co nie lezy tak wygladnie w dloniach... No krotko mowiac, powiedz co ja jak, bardzo mi Twoja opinia pomoze, bo kto wie moze do pelnego GT5 to juz bede za starami g25 siedzial?
Hmmmm... no skoro ładnie prosisz
więc tak:
DFP przy szybki obracaniu kierą wydawało dosyć głośne dźwięki (łożyska?) - g25 jest prawie bez szelestna.
DFP jest "obita" gumą, która to faktycznie może i bardziej "trzyma" się rąk, ale z tego co pamiętam dłuższe sesje z jakimś mocniejszym autem skutkowały bólem skóry na dłoniach
G25 jest obita skórą (czy prawdziwą tego nie wiem - wygląda na prawdziwą) dlatego jest b. miła w dotyku.
Pedały są bez porównania lepiej wykonane w G25. Opór poszczególnych pedałów jest różny (gaz działa najlżej, hamulec najmocniej (samą ręką naprawdę ciężko jest go docisnąć do końca), sprzęgło gdzieś pomiędzy). Wykonane są z nierdzewnego metalu i wyglądają na pancerne (same pedały ważą na oko 2-3 kg)
Ta pneumatyka to raczej atrapa.
Samo kręcenie kierownicą jest zauważalnie szybsze w G25 - w praktyce nie ma problemu z szybkimi reakcjami na wydarzenia na torze (nie to żeby w DFP był z tym problem, po prostu lepiej się kieruje). Silniczki ForceFeedback też jakby lepiej się sprawowały, lepiej odwzorowując wydarzenia na ekranie.
No co do shiftera to nie ma co porównywać, bo działają na zupełnie innej zasadzie (choć oczywiście w G25 można ustawić shifter tak jak to było w DFP, czyli przód, tył tylko).W g25 jest 6 biegów + wsteczny). Ogólnie wykonanie sprawia dużo lepsze wrażenie aniżeli dfp.
Wyrażone przeze mnie opinie są zapewne bardzo subiektywne, ale starałem się wymienić faktycznie podstawowe różnice oby kierownic, uzasadniając tą różnicę w cenie.
Jeśli ktoś może sobie pozwolić na taki zakup i do tego lubi jeździć na kierownicy - będzie bardzo zadowolony - osobiście już nie wyobrażam sobie jazdy w GT bez sprzęgła shiftera w układzie "H"