Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1267732 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2320 dnia: Kwietnia 12, 2008, 17:15:38 pm »
Nie lepiej kupic kierownice zamiast kasowac ?;)

Nie moge znalezc jednej rzeczy (o ile jest). Gdzie moge sobie ustawic co chce miec a co nie w HUD? Denerwuje mnie ta mapka itp.

stanwojenny

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 25-03-2008
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2321 dnia: Kwietnia 12, 2008, 18:27:31 pm »
Witam panów kierowców.

chciałem zachaczyć o temat tuningu i zniszczeń, który tu poruszyliście, bo sam sie nad tym zastanawiam i takie mam wnioski w tych 2 kwestiach:

ale po kolei,
wczoraj musiałem zrobic mały research i przez przypadek odkryłem informację, że polyphony digital jako korporacja w poprzednich latach współpracowało z firmami tunerskimi, projektując dla nich kilka razy elementy aerodynamiczne do samochodów (zderzaki, progi, tył, spojlery). klientami byli między innymi NISMO i AMUSE, co raczej o czymś świadczy.
Teraz drogą dedukcji trzeba połączyć kilka innych faktów. W prologu nie mamy możliwości samemu tuningowac samochodów, tak jak np. N4S gdzie praktycznie sami rzeźbimy felgi, zderzaki itp. GT5:P daje do dyspozycji juz gotowe wytuningowane przez polyphony samochody. i to na jakim poziomie wytuningowane! 350z wyglada świetnie z tym dyskretnym tuningiem, albo muskularny lancer 9 (wielkie WOW). Więc widac że załoga PD poziom ma wysoki i syfu nie robi. No i teraz łącząc te fakty dochodze do wniosku,  że w gt5 albo dostaniemy już wytuningowane bryki(aby nie było tylko jednego rx-7 tuned, ale kilka takich wersji do wyboru!) i co najwyzej pomalujemy je. lub druga opcja - bedziemy mogli żonglować przygotowanymi przez polyphony dodatkami do aut wedle własnego uznania. możliwe że bedzie też troche cześci na licencjach firm tunerskich.
jak bedzie tego nie wiem, ale czy bedzie opcja 1 czy 2, to efekt bedzie taki że tuning w GT5 bedzie na bardzo wysokim wizualnym(artystycznym) poziomie i na pewno nie będą to oszpecone bryki jak te np. w need for speed, gdzie część dodatków wygląda jak wyciosana z drewna przez pijanego górala. dodatki bedą profesjonalnie zaprojektowane i będą harmonizowały z ogólną linią samochodu. o to jestem spokojny.

ja osobiście bardzo bym chciał mieć dostęp do opcji tuningu wizualnego, bo juz od gt3 brakuje mi tej możliwości. ma to znacznenie nie tylko podczas zmagań online, gdzie w ten sposób możemy wyróżniac się z tłumu innych graczy ,niczym Czerwony Baron podczas I wojny światowej. Ale też stanowi ważny element "wczucia" się w grę. Bardzo lubię drifting w gt3 i gt4 i ci kŧórzy go próbowali doskonale wiedzą,że warunkiem sukcesu jest dobre przygotowanie samochodu, dostrojenie zawieszenia, mocy, biegów, opon itp. tak wymuskana maszynka aż prosi sie o dodanie jej unikalnego charakteru przez tuning wizualny. Te felgi i spojlery z gt4 mi nie wystarczają. niestety.

co do zniszczeń, z wypowiedzi Kaz'a Y. wynika że chcą iść w strone pełnego realizmu. co to oznacza dla nas?
no własnie, wyobraźcie sobie wyścigi online, gdzie jakiś matoł nie potrafi wyhamować i taranuje wam tyły na pierwszym zakręcie po prostej (np. fuji,suzuka)...jeżeli zniszczenia mają byc realistyczne to w większości wypadkow oznacza to dla was koniec wyścigu...a co jesli bedzie trzeba "płacić" za naprawy z własnej kieszeni?skoro w gt4 mogliśmy myć samochody bo sie brudziły i trzeba było wymieniac olej co jakiś czas, to wiadomo, że PD ładuje w GT5 elementy nawiązujące do rzeczywistości aby urealnić maksymalnie zabawe. Wprowadzenie zniszczen może byc bardzo kosztowne. ciekawe czy ewentualna naprawa f40 bedzie ileś set razy droższa od naprawy yarisa.

obawiam sie czy zniszczenia + online nie zamieni sie w jakieś destruction derby. jak system sędziowski bedzie naliczał odpowiedzialnośc za wypadki? hamującego mi przed nosem (np. na długiej prostej) z czystej złośliwości małolata potraktuje jako ofiare mojej "napaści" ? nawet jeżeli masa samochodu uniemożliwiała wyhamowanie go tak by uniknąc zderzenia ( np. exige vs. skyline)? wątpliwości mam wiele, ale ufam w inteligencję panów z PD. obym się nie przeliczył w tej kwestii!

druga sprawa związana ze zniszczeniami, to termin. W wywiadach Kazunori spekuluje o znaczącym updatecie na jesieni, który ma "stworzyć z GT5:P kompletną grę" , wśród potencjalnych udoskonaleń wymienianie są (i to nie raz) właśnie zniszczenia. każdy kto czekał na gt4 albo gt5:P wie,że terminy i plany się w PD zmieniają szybciej niż pogoda w górach (zarzucenie projektu GT-HD), wiec i ta jesień może się zamienić w grudniowy "prezent na święta" od PD i Sony. różnie bywa.

pozdrawiam.
Powodzenia dla panów "znawców tematu" którzy wiedzą najlepiej dlaczego gt to chłam, dlaczego kazunori się leniwi i dlaczego sony zrobiło taką słabą konsolę. :) jesteście boscy! :D :D :D

kamon

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 10-04-2008
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2322 dnia: Kwietnia 12, 2008, 22:46:58 pm »
Witam po raz pierwszy na tym forum.
GT5 Prologue zassalem z sieci w zeszla niedziele. Do srody zaliczylem eventy C i B. W czwartek poczytalem ten watek i pobieglem szukac DFP. Tu przezylem lekkie rozczarowanie. Od kiedy w sklepach pojawilo sie GT5 Prologue i zestawy PS3+GT5 Prologue (Niemcy) wymiotlo wszystkie kierownice !!! Nie pozostalo nic innego jak zamowic w z netu i czekac do poniedzialku (14.04). Mecze sie okrutnie, ale obiecalem sobie, ze S-ke zalicze juz z DFP. W miedzy czasie posciagalem z GT-TV wszystko co bylo do sciagniecia czyli intro i trzy filmiki. Napisalem filmiki ? To cuda w wysokiej rozdzialce wazace po 750 MB, ktore kazdy fan motoryzacji powinien zobaczyc. Dwa dotycza potwora GT-R (GT-R Legends part I i II, III w drodze), a testuje go miedzy innymi sam mistrz Kazunori Yamauchi.
Prawdziwe perelki. Trzeci to prezentacja nowego Evo X ,  kopalnia wiedzy o tym aucie pelna technicznych nowinek i ciekawostek ( hi tech). Jesli jestesmy przy GT-R to polecam dwa pierwsze i na razie jedyne numery gazety Top Gear (bardzo udany artykul porownujacy potwora z 911 Turbo, a takze opisy wrazen z jazdy Evo X i nowa Impreza WRX STi). Pozdrawiam i wracam do GT5.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 12, 2008, 22:52:44 pm wysłana przez kamon »

Johnny B. Goode

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-11-2007
  • Wiadomości: 1 838
  • Reputacja: 17
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2323 dnia: Kwietnia 13, 2008, 11:13:42 am »
Jak ktos chce pojezdzic formula to ma moje save z gt5 z F1 2007 zeby nie tracic tamtych niech zrobi nastepnego uzytkownika i tam je wgra z pendrive 8)
Opublikowane: Kwiecień 13, 2008, 11:12:58
Jak ktos chce pojezdzic formula to ma moje save z gt5 z F1 2007 zeby nie tracic tamtych niech zrobi nastepnego uzytkownika i tam je wgra z pendrive 8)
http://www.gamefaqs.com/console/ps3/save/942026.html

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2324 dnia: Kwietnia 13, 2008, 15:41:10 pm »
Niestety ale nie dałem rady ugrać klasy S w trybie PRO. Wyścig F40 i dwa ostatnie wyścigi w grupie Tuned Cars do 700 punktów musiałem jechać na standard. Chciałem już ukończyć klasę S żeby przejść do tego do czego GT zostało stworzone czyli wykręcania czasów.
Po 3 godzinach gry udało mi się Nissanem GTR Proto '05 na Suzuka Circuit East Course ugrać najlepszy czas. Jechałem w trybie PRO, bez żadnych systemów kontroli trakcji na manualnej skrzyni biegów. Tego Nissana dostaje się po ukończeniu klasy S także jeśli go macie to możecie sobie zobaczyć replay z tego przejazdu. Nie jest to wielki wyczyn ale cieszę się że mam to chociaż jedno 1st miejsce.

Johnny B. Goode

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-11-2007
  • Wiadomości: 1 838
  • Reputacja: 17
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2325 dnia: Kwietnia 13, 2008, 19:28:37 pm »
Jeszcze Cie przegonie czekaj juz 4 miejsce mam    :-D

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2326 dnia: Kwietnia 14, 2008, 12:10:38 pm »
Chciałem się załapać Nissanem GTR Mine's do pierwszej 10 na trasie w Londynie w trybie PRO bez żadnych wspomagaczy ale skończyło się na 13 miejscu. Dziś już nie dam rady. Próbowałem jeździć z kamery ze środka ale ciężej jest wyczuć odległość do zakrętu. Zauważyłem że po włączeniu widoku z kokpitu na trasie w Londynie gubi się nieco v-synch a na kamerze ze zderzaka wszystko jest jak najbardziej ok.
Opublikowane: Kwiecień 13, 2008, 23:33:32
Nie wiecie czy istnieje w sieci jakaś stronka z rankingami czasów w GT5:P tak jak to miało miejsce w przypadku GT:HD?
Opublikowane: Kwiecień 14, 2008, 09:31:42
Pograłem wczoraj online ale w trybie Standard. Jest o wiele przyjemniej niż na PRO ze względu na czysty FUN. Na fizyce PRO można pograć ale z kumplami bo tutaj każde muśnięcie przeciwnika wprowadza auto w poślizg a jak wiadomo to się często zdarza online. Lepiej jest grać na STD online z kimś kogo nie znamy. PRO (jeśli chodzi o online) zostawiam do czasu patch'a gdzie będzie można tworzyć własne pokoje i zapraszać kumpli.
Opublikowane: Kwiecień 14, 2008, 10:35:00
PS. Kto gra na DFP w tą grę? Ja za pomocą kombinacji klawiszy na kierownicy zmniejszam moc FF. IMO lepiej czuć furę. Wspomagania kierownicy w opcjach gry nie ustawiam ze względu na to że nie mogę tego wyłączyć w każdej chwili na co pozwala mi bezpośrednio DFP bo niektóre fury (GT40, F40, GT40LM) dają się wyczuć lepiej z mocniejszym FF.

kamon

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 10-04-2008
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2327 dnia: Kwietnia 14, 2008, 13:03:08 pm »
PS. Kto gra na DFP w tą grę? Ja za pomocą kombinacji klawiszy na kierownicy zmniejszam moc FF. IMO lepiej czuć furę. Wspomagania kierownicy w opcjach gry nie ustawiam ze względu na to że nie mogę tego wyłączyć w każdej chwili na co pozwala mi bezpośrednio DFP bo niektóre fury (GT40, F40, GT40LM) dają się wyczuć lepiej z mocniejszym FF.

Mozna wiedziec jaka wartosc FF masz ustawiona standardowo tzn. tą mniejszą.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2328 dnia: Kwietnia 14, 2008, 13:11:56 pm »
W opcjach nic nie zmieniałem. Jest tak jak było. Po prostu przed wyścigiem wciskam kombinację klawiszy na kierownicy (DFP ma taką możliwość) i kółko przechodzi w tryb zmniejszonego oporu.

kamon

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 10-04-2008
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2329 dnia: Kwietnia 14, 2008, 13:14:14 pm »
OK. Dzieki.
Jutro dostane DFP :-)

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2330 dnia: Kwietnia 14, 2008, 13:48:17 pm »
W opcjach nic nie zmieniałem. Jest tak jak było. Po prostu przed wyścigiem wciskam kombinację klawiszy na kierownicy (DFP ma taką możliwość) i kółko przechodzi w tryb zmniejszonego oporu.

Jak to nie zmieniales? Grasz na defaultowym FF - 5? Dla mnie takie ustawienie jest beznadziejne i o wiele za delikatne. Jedna z pierwszych rzeczy jakie zmienilem w opcjach to sila FF na 9 i jest cudownie, czasem ciezko, ale cudnie ;)
Co sie zas tyczy trybu PRO  w wyzszych klasach nie ma zartow. Dochodzimy do niebezpiecznej granicy gdy gra jest zbyt realistyczna i zamiast sprawiac przyjemnosc irytuje. Lapie sie ostatnio na tym, ze ostatnio wygrywanie wyscigow juz nie sprawia takiej przejmnosc jak na poczatku a poprostu przynosi poczucie ulgi. Niektore wyscigi w klasie A (np japonce do 300 hp) naprawde trzeba jezdzic i jezdzic i jezdzic az sie w koncu uda.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2331 dnia: Kwietnia 14, 2008, 14:04:05 pm »
Zobaczysz co się dzieje w klasie S. Tam jest prawdziwy horror. W trybie PRO jest bardzo ciężko załapać się do pierwszej trójki w niektórych wyścigach.

Co do ustawień FF to na początku jak miałem kierownicę to też mnie to jarało jak ustawiłem sobie siłę na full'a i po pół godziny gry ręce mi odpadały. Tylko jak przyszło wykręcać czasy to zupełnie sie to mijało z celem i zrobienie dobrego okrążenie z czasem gry stawało się coraz trudniejsze. Poza tym  chyba tylko w ciężarówkach bez wspomagania jest taki opór jak na DFP po podkręceniu FF. Ponoć że G25 jest lżejsza w prowadzeniu przez co bardziej realistyczna.

Johnny B. Goode

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-11-2007
  • Wiadomości: 1 838
  • Reputacja: 17
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2332 dnia: Kwietnia 14, 2008, 14:13:03 pm »
Ja mam Driving Force z Ps2 i tez sie smiga nie potrzeba jakis wypasow nie kupilbym kieronicy specjalnie do GT mialem fuksa bo wygralem ja w konkursie  Neo Plus 8) 8) 8) 8)

Magiq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2005
  • Wiadomości: 2 814
  • Reputacja: 66
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2333 dnia: Kwietnia 14, 2008, 15:14:13 pm »
Ja już jutro jak kurier nie zawiedzie też będę trenował przedramię z DFP  :cool: i raczej tak jak buzu ustawię na FF na 9 :-D

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2334 dnia: Kwietnia 14, 2008, 15:26:08 pm »
Do tej pory najlepszym wykorzystaniem DFP w moim odczuciu mógł się pochwalić Colin:Dirt, NFS:PS i Sega Rally (koleiny w tej grze dawały nieźle popalić DFP). GT5:P wykorzystuje kółko bardzo realistycznie ale IMO przeważnie wtedy gdy ustawimy na mniejsza siłę FF. Wystarczy przejechać się prawdziwym autem żeby zobaczyć iż kółko chodzi lżej na realu niż tak jak ma to miejsce po ustawieniu dużej siły.

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2335 dnia: Kwietnia 14, 2008, 15:48:27 pm »
Dla mnie FF na 9 jest najlepszy. Gdy gralem na 5 to gdy najezdzalem na "kraweznik" prawie go nie czulem, samochod nie stawial prawie zadnego oporu. Ogolnie rzecz biorac byl za slabo. Na 9/8 jest IMO tak jak powinno, przy wiekszych predkosciach fajnie telepie kierownica, najazd na "kraweznik" czuje sie bardzo wyraznie. Słabsze samochody i tak stawiaja mniejszy opor natomiast taki Ford GT - masakra. Chociaz nie jezdzilem w realu takimi autami wiec co ja moge wiedziec. Jazda z FF9 sprawia mi najwieksza frajde i to sie liczy. Dla mnie GT5:P to gra na konsolach ktora najlepiej wykrzystuje DFP.

MarcePan pisales, ze zaczales jezdzic na normalnej fizyce zamiast Pro w klasie S (wierze na slowo, ze jest tam super ciezko). Nie lepiej zachowac tryb Pro, ale zeby sobie ulatwic wlaczyc kontrole trakcji i inne wspomagacze? Powinno dac podobnie dobre efekty, ale tak sie czlowiek bedzie lepiej na sercu czul - w koncu na PRO jechalem ;)

darsyn

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 136
  • Reputacja: 5
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2336 dnia: Kwietnia 14, 2008, 16:02:06 pm »
Buzu, jakim cudem przy tak mocnym FF kręcisz kółka? Ja jeżdżę na 5 i to rozwiązanie jest imho najlepsze. Trzeba pamiętać też o tym, że im większa szybkość tym słabiej działa wspomaganie kierownicy aż do całkowitego wyłączenia w niektórych samochodach (jak w realu).
Jeżeli chodzi o Forda GT to faktycznie masakra. Nawet nie przypuszczałem, że w tej odsłonie GT będzie tak ciężko opanować niektóre samochody. Model jazdy jak najbardziej na +.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2337 dnia: Kwietnia 14, 2008, 16:14:08 pm »
Dla mnie FF na 9 jest najlepszy. Gdy gralem na 5 to gdy najezdzalem na "kraweznik" prawie go nie czulem, samochod nie stawial prawie zadnego oporu. Ogolnie rzecz biorac byl za slabo. Na 9/8 jest IMO tak jak powinno, przy wiekszych predkosciach fajnie telepie kierownica, najazd na "kraweznik" czuje sie bardzo wyraznie. Słabsze samochody i tak stawiaja mniejszy opor natomiast taki Ford GT - masakra. Chociaz nie jezdzilem w realu takimi autami wiec co ja moge wiedziec. Jazda z FF9 sprawia mi najwieksza frajde i to sie liczy. Dla mnie GT5:P to gra na konsolach ktora najlepiej wykrzystuje DFP.

MarcePan pisales, ze zaczales jezdzic na normalnej fizyce zamiast Pro w klasie S (wierze na slowo, ze jest tam super ciezko). Nie lepiej zachowac tryb Pro, ale zeby sobie ulatwic wlaczyc kontrole trakcji i inne wspomagacze? Powinno dac podobnie dobre efekty, ale tak sie czlowiek bedzie lepiej na sercu czul - w koncu na PRO jechalem ;)

Masz rację Buzu odnośnie krawężników i dużych prędkości. Jeśli ustawimy FF na dużą moc to wrażenia dają kopa. Tylko że ja bardzo lubię (wręcz dla tego kupiłem GT) czasówki. Tam liczy się szybka reakcja i szybkie kręcenie kółkiem a przy dużym FF jest bardzo ciężko. Tym bardziej że pobicie czasu ze światowej czołówki wiąże się z częstym powtarzaniem wyścigu więc parogodzinna gra na mocnym FF okropnie męczy. Wczoraj np. grałem około 3 do 4 godzin non stop żeby zdobyć 1st miejsce na Suzuce. Pomyśl co by było jak bym grał na ustawieniu FF 10.

Odnośnie jazdy na fizyce STD w klasie S to uwierz że z ciężkim żalem przełączam w tych 3 wyścigach z PRO na STD ale na prawdę nie potrafiłem znaleźć sposobu. Chociaż i tak się ciesze że tylko w 3 to musiałem przełączyć. Włącznie systemów kontroli trakcji nie wiele dawało. Bo gdy włączysz ich zbyt wiele to fura na zakrętach staje się wolniejsza i możesz zapomnieć o wygranej. Z kolei jeśli załączysz ASM to nie gwarantuje to w takim F40 albo GT40 stabilności. Najtrudniej jest mi opanować operowanie gazem. Oglądałem nawet program w którym tłumaczyli że nie wolno absolutnie w trakcie pokonywania łuków puszczać gwałtowanie nogi z gazu bo kompresja może spowodować że auto wpadnie z poślizg ale nie potrafię się tego oduczyć.

Miałem lekkiego kaca moralnego że nie ugrałem klasy S na PRO ale bardzo chciałem przejść już to wykręcania czasów. Poprawiłem sobie jednak humor gdy udało mi się wskoczyć na 1st miejsce GTR Proto '05. Gdybym miał więcej czasu to bym posiedział nad ustawieniami tego Lotusa Elise 111R tak żeby nie wpadał w poślizgi z taką łatwością aby ugrać klasę S na PRO ale niestety mam tylko niedzielę wolną więc chciałem to już mieć za sobą.


sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 842
  • Reputacja: 16
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2338 dnia: Kwietnia 14, 2008, 16:42:51 pm »
- Między innymi dlatego biorę g25  8-) Jak wyjdzie gt5 to chyba zejdzie z ceny do 500zł teraz jest za 700 z kawałkiem

NHS

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 02-02-2006
  • Wiadomości: 255
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2339 dnia: Kwietnia 14, 2008, 17:02:20 pm »
Co do tego porównania z linka powyżej to podczas gry już tak nie jest na DFP. Co prawda gram w GT4, ale w opcjach mam FF na średni i włączone DFP Power Assist i kiera też wtedy śmiga leciutko. A jeszcze można jakąs kombinacją klawiszy której w tej chwili nie pamietam zmniejszyc opór na 60% bodajże. Jazda z mocnym FF jest fajna na początku, ale jak chcemy powykręcać dobre czasy czy skutecznie opanowywać poslizgi to musi byc lekko bo inaczej nie daje sie zbytnio kółkiem obracać tak szybko jak byśmy chcieli.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2340 dnia: Kwietnia 14, 2008, 17:11:54 pm »
Co do tego porównania z linka powyżej to podczas gry już tak nie jest na DFP.

Też się właśnie zdziwiłem że tak dziwnie działa to DFP. Po odpaleniu gry kierownica działa zupełnie inaczej niż w jakimś menu itp. Często wystarczy puścić kółko wychodząc z zakrętu i samo się naprostuje więc ten filmik nie do końca pokazuje prace obu kierownic w warunkach podczas wyścigu.

Mnie najbardziej w G25 podoba się to że jest wykończona skórą i ma większą średnicę. DFP z początku wydało mi się malutkie. Potem to już kwestia przyzwyczajenia.

Jeszcze odnośnie tej siły FF to przyznać jednak muszę że auta z kierownicą o tak małej średnicy prowadzą się ciężej w porównaniu z takim, które mają większą kierownicę.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2008, 17:13:28 pm wysłana przez MarcePan »

nightrunner

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-01-2008
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2341 dnia: Kwietnia 14, 2008, 18:21:58 pm »
faktycznie -  az takiej roznicy nie ma w kreceniu (w trakcie jazdy) jak na tym filmiku, ale jednak zdecydowanie szybciej(realistyczniej) sie to odbywa na G25 (gdzies czytałem że G25 ma do tego wbudowany dodatkowy silniczek). Już gdzieś to pisałem, ale powtórzę - już DFP jest różnicą 10 klas w porównania do pada. G25 z kolei ma wszystko co DFP tylko bardziej "odpicowane" (barzdiej realistyczne wykończenie, większą srednicę, pancerne pedały, sprzęgło, możliwość wyboru zmiany biegów - jak w DFP, bądź skrzynia w układzie 'H', samo kierowanie jest zauważalnie realistyczniejsze na g25). Jednym zdaniem: jeśli chcesz na własnej skórze poczuć magię GranTurismo - kupuj kierownicę logitecha... a którą, to już kwestia tego na ile możesz sobie pozwolić wydać kasy na taką "zabawkę" ;)

pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2008, 18:25:51 pm wysłana przez nightrunner »
A Hard Days Knight

stanwojenny

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 25-03-2008
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2342 dnia: Kwietnia 14, 2008, 18:55:00 pm »
Gdybym miał więcej czasu to bym posiedział nad ustawieniami tego Lotusa Elise 111R tak żeby nie wpadał w poślizgi z taką łatwością [...]

Siema MarcePan. Spróbuj cos w tych okolicach:
spring 5 8
dump 3 3
toe -0.5 +0.5
camber 2.5 2
brake 5 3
turn 30-35

ustawienia wypracowal gościu z gtplanet. pewnie można je dopracować, ale na prawdę porządnie stabilizują 111r i hamowanie z dużych predkości przestało być rosyjską ruletką.
pozdrawiam.
Powodzenia dla panów "znawców tematu" którzy wiedzą najlepiej dlaczego gt to chłam, dlaczego kazunori się leniwi i dlaczego sony zrobiło taką słabą konsolę. :) jesteście boscy! :D :D :D

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2343 dnia: Kwietnia 14, 2008, 20:12:03 pm »
Wielkie dzięki. Jest znacznie lepiej. Tylko co to jest ten turn na kocu bo jeśli turn angle to tam jest tylko jedna wartość do ustawienia.
Opublikowane: Kwiecień 14, 2008, 19:14:38
Oglądnąłem nowy odcinek GT TV. Dzięki tym zajawkom człowiek zdaje sobie sprawę że ta gra to nie kolejny zwykł wyścig. Gra od pasjonatów motoryzacji dla pasjonatów motoryzacji.
Opublikowane: Kwiecień 14, 2008, 19:49:49
Huh 10 miejsce w Londynie (PRO, bez systemów) Nissan'em GTR Mine's.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2344 dnia: Kwietnia 14, 2008, 20:44:25 pm »
Jest mozliwosc kupna, jak dla mnie revelacyjnej kierownicy Momo Force za 200zł. Czy ktos wie czy wspolpracuje ona z konsolami(x360/ps3). Kierownica nowa(pelna gwarancja), w tej jak i wyzszej(do 400zł) cenie bez konkurencji. 8) Jak ktos cos wie, to prosze o odpowiedz.

stanwojenny

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 25-03-2008
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2345 dnia: Kwietnia 14, 2008, 20:46:05 pm »
Wielkie dzięki. Jest znacznie lepiej. Tylko co to jest ten turn na kocu bo jeśli turn angle to tam jest tylko jedna wartość do ustawienia.

a prosze bardzo! tak masz racje, to jest turn angle. pisalem skrótami. widocznie time trail ma zablokowane zmiany turn angle, nie wiedzialem o tym , bo jeszcze nie jezdzilem na czas. ale w wyscigach klasowych turn'a możesz sobie regulowac do woli.  zreszta sam o tym wiesz... co ja bede pisał gościowi który zabiera nam same czołowe miejsca w rankingach :)  gratuluje wyników!!! nie ma to jak silna reprezentacja POLSKI! :)

pzdr i powodzenia na kolejnych time trail'ach ! :D
Powodzenia dla panów "znawców tematu" którzy wiedzą najlepiej dlaczego gt to chłam, dlaczego kazunori się leniwi i dlaczego sony zrobiło taką słabą konsolę. :) jesteście boscy! :D :D :D

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2346 dnia: Kwietnia 14, 2008, 21:37:35 pm »
Dzięki za miłe słowa. Ja jednak jakiś specjalnie dobry w GT nie jestem (online na PRO mnie golą i rzadko wygrywam). Zawstydziłem się. :)

Odnośnie turn angle to regulować się da w Time Trial tylko że Ty podałeś dwie wartości (30-35) a tam jest przecież możliwość ustawienia tylko jednej wartości. Docelowo jest na 40. Dlatego pytałem bo nie wiedziałem jak to odczytać skoro tam można tylko jedną liczbę ustawić.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2008, 21:43:02 pm wysłana przez MarcePan »

qsh

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 22-02-2005
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 0
  • PSN ID i Gamertag: qsh
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2347 dnia: Kwietnia 14, 2008, 21:58:58 pm »
przedział 8-)

stanwojenny

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 25-03-2008
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2348 dnia: Kwietnia 15, 2008, 01:56:28 am »
przedział 8-)

:)  właśnie!

podałem przedział, bo "oryginalne" ustawienia miały 30, ale osobiście jeździłem bliżej 35 i byłem zadowolony. mam wrazenie ze umożliwiało mi to szybsze rozpędzanie samochodu w ciasnych zakrętach po ostrzejszym hamowaniu (zazwyczaj po kawałku prostej) , wiesz: promień skrętu vs. siła odśrodkowa ...chociaż może się mylę i był to zwykły efekt placebo :)

pzdr.
Powodzenia dla panów "znawców tematu" którzy wiedzą najlepiej dlaczego gt to chłam, dlaczego kazunori się leniwi i dlaczego sony zrobiło taką słabą konsolę. :) jesteście boscy! :D :D :D

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2349 dnia: Kwietnia 15, 2008, 09:17:06 am »
Oryginalne były na 30? Mnie się wydaje że na 40 u mnie było. Are You Sure?

qsh

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 22-02-2005
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 0
  • PSN ID i Gamertag: qsh
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2350 dnia: Kwietnia 15, 2008, 10:01:32 am »
Ściągnął już ktoś update ostatni? Mi się właśie robi. Czyżby zniszczenia i zapraszanie znajomych do multi? :P

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2351 dnia: Kwietnia 15, 2008, 10:05:56 am »
Obys "nie zderzyl" sie z bolesna rzeczywistoscia.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2352 dnia: Kwietnia 15, 2008, 10:12:09 am »
Czyżby zniszczenia i zapraszanie znajomych do multi? :P
Nowy update dodaje:

Cytuj
*Online play
-The award of race credits are now allocated at a fixed rate regardless of the number of race participants.
-The high speed ring course diagram has been fixed.
-Some Online ID's were appearing in grey in the entry list, this has been amended.
-Some online opponents appeared to "blur" this has been amended.
*Rankings
-Country and area information now appears next to the online ID in the ranking boards.
-Unusually high scores had been recorded in some Drift Trials, this has been rectified.
-When drift trial replays were saved, occasionaly these appeared in the "Load as Ghost" option of time trials. This has now been rectified.
*Performance Points
-The method of calculating Performance Points has been revised, to balance vehicles in events with PP upper limits.
*Miscellaneous
-Some exteriors of some vehicles have been revised.
-On occasion the Quick Tune gear ratio became impossible to reset in some cars, this has been amended.
-The manual has been updated.
*Caution
-The button assignments will be reset when the update is applied.
-In line with the application of the update, all ranking data will also be reset.
http://www.ps3forums.com/showthread.php?p=2724667#post2724667

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2353 dnia: Kwietnia 15, 2008, 10:12:46 am »
Ściągnął już ktoś update ostatni? Mi się właśie robi. Czyżby zniszczenia i zapraszanie znajomych do multi? :P

Daj znać jak tylko sprawdzisz co dał update. Siedzę w pracy do 18 i nie moje nerwy nie wytrzymają tak długo bez tej wiadomości. Oby zapraszanie kumpli i prywatne pokoju.

Nawet nie żartujcie że wszystkie wyniki online w Time Trial zostaną usunięte. :mad:

Z tego co widać wielkie nic daje ten update.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2008, 10:15:28 am wysłana przez MarcePan »

Magiq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2005
  • Wiadomości: 2 814
  • Reputacja: 66
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2354 dnia: Kwietnia 15, 2008, 10:21:48 am »
Jak by na to nie patrzeć ważne że ciągle coś ulepszają :)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2355 dnia: Kwietnia 15, 2008, 10:27:44 am »
Jak skasują czasy online to się wkurzę.

qsh

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 22-02-2005
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 0
  • PSN ID i Gamertag: qsh
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2356 dnia: Kwietnia 15, 2008, 10:53:29 am »
Update jak update. Skasowali wyniki:D
No i wszystko to, co napisano na poprzedniej stronie. Generalnie kosmetyka. Dziwi mnie, że nie zapowiedzieli tej aktualizacji jakoś. Olać. Proponuję za to przy ponownym ustawieniu kontrolera ( :-x) obłożyć funkcję "left/right view" na któryś przycisk. Widok z kabiny właśnie zyskał +50 do zajebi$tości...

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2357 dnia: Kwietnia 15, 2008, 10:55:55 am »
Można tego śmiesznego update'u nie pobierać?

stanwojenny

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 25-03-2008
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2358 dnia: Kwietnia 15, 2008, 12:13:34 pm »
Oryginalne były na 30? Mnie się wydaje że na 40 u mnie było. Are You Sure?

Masz rację MarcePan, Oryginalne ustawienia Polyphony mają tam 40 jak chyba w każdym samochodzie, ale "oryginalne" ustawienia które ci podałem pochodzące od kolesia z gtplanet miały wpisane turn angle 30. oryginalne vs. "orignalne"  :D  ale spoko, było wczoraj póżno i widocznie bełkotliwie pisałem ;)

btw. w sprawie update'u... to nie wiem  czy sie cieszyc czy płakać... jakichs mega rekordów nie miałem i dużo nie strace ale jednak co nieco tam w drift trialu było uzbierane... ehhhh.... no i teraz Panowie pytanie: to co za dwa dni kolejny update bedzie z okazji USA version ??? czy też nas pominą i nie dostaniemy tych 5 dodatkowych samochodów? :/ hmmmm
Powodzenia dla panów "znawców tematu" którzy wiedzą najlepiej dlaczego gt to chłam, dlaczego kazunori się leniwi i dlaczego sony zrobiło taką słabą konsolę. :) jesteście boscy! :D :D :D

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #2359 dnia: Kwietnia 15, 2008, 12:26:49 pm »
Mnie się odechciało pobijać kolejne czasy. Przyjdzie znowu update i skasują ponownie rankingi. Mam nadzieję że da się odpalić GT5:P bez pobierania tego patch'u.