Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1265153 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4160 dnia: Grudnia 17, 2009, 16:50:35 pm »
Jak włączyć taką kamerę:

??
Ta wlasnie tez sie zastanawiam, wyprobowalem wszystkie kamery, wszystkie opcje i nie moglem.

Co do fizyki jazdy to poprawili go znacznie wzgledem GT 5:P. Forza 3 nie ma tutaj czego szukac, w GT 5 jezdzi zdecydowanie lepiej. Kolizje tez sa lepsze, jak rowniez zachowanie na piasku oraz trawie. Trasa wyglada brzydziej niz Suzuka, za to jest masa obiektow na trasie plus z 200 samochodow na parkingu, wnetrze samochodu oraz cienie tez znacznie poprawione. Anizo wydaje mi sie gorsze, a tekstury asfaltu ciezko okreslic ze wzgledu na brak mozliwosci ustawienia kamery od gory.

@DawidM
To Ty Unlimited? :> Avatar taki sam, posty takie same, zdziwilbym sie gdybys byl kompletnie inna osoba.
Nie wiem jak mogles sie kiedys czepiac zderzen w GT 5:P [o ile to Ty Unlimited] jak w Forza 3 to wcale nie wyglada lepiej [tak, gralem], a zniszczenia to dodatek, ktory w ogole nie wplywa na jazde, bo i tak bumpowac samochody i przepychac sie mozna na ustawieniach 'realistycznych', baa a nawet czasem trzeba.

@Zielarz
Jestem prawie pewien, ze nie zapadal sie samochod w piasku w GT 5:P.

Cytuj
W końcu samochodów poprawnie reaguje na uderzenia   Very Happy Szkoda że kontrola trakcji jest na 7 nastawiona i nie można zmienić  Confused Sprzęgło nie działa cisnę kółko na początku i lipa.
Bo tak fabrycznie pewnie jest ten Nissan ustawiony. Jak chcesz sobie pojezdzic bez trakcji wybierz podstawowy model.

Tak to ja(unlimited), z ciekawości wszedłem przez stare konto, jednak od teraz pisze pod swoim unlimited. Prosze moderatorów o usunięcie starego(DawidM).

Widzę że też się nic nie zmeniłeś, ciągle ten sam punkt myślenia itd. Ja w przeciwieństwie do Ciebie wyciągam wnioski, więc szkoda mi czasu na rozmowe z Tobą, bo sobie go(czas) cenie. Nawet nie możesz zaoferować to o co Cię proszę, czyli o filmiki o jakieś racjonalne porównanie z Gt5P lub FM3. Poczekam na odpowiedź A-n. Będzie prawdopodobnie najbardziej obiektywna.

Niebieski

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-09-2006
  • Wiadomości: 2 182
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4161 dnia: Grudnia 17, 2009, 16:50:59 pm »
Cytuj
Co do fizyki jazdy to poprawili go znacznie wzgledem GT 5:P. Forza 3 nie ma tutaj czego szukac, w GT 5 jezdzi zdecydowanie lepiej. Kolizje tez sa lepsze [od GT 5:P of course, do Forzy porownamy po premierze przy bumpowaniu samochodow ;], jak rowniez zachowanie na piasku oraz trawie [tu od Forza 3].

Serio? Jesteś w stanie osądzić to po demie z jednym samochodem i jedna trasą? :roll:

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4162 dnia: Grudnia 17, 2009, 16:58:05 pm »
Trzeba przyznać, że na trawie samochód jeszcze trudniej sie prowadzi niż GT5:P. Jak się wpadnie w lekki poślizg to opanować samochodu już się nie da i tylko efektowne bączki się kręci.

Jeszcze niech dodadzą blokowanie kół podczas zbyt szybkiej redukcji biegów i bedzie full wypas.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4163 dnia: Grudnia 17, 2009, 17:04:32 pm »
Co do sprzegla
Cytuj
No clutch support. The reasoning is that a clutch allows you to shift faster, and in a time trial this amounts to having to buy a G25 to be able to compete at the highest level. As it’s supposed to be open to all, they’ve just disabled it instead.


Cytuj
Widzę że też się nic nie zmeniłeś, ciągle ten sam punkt myślenia itd. Ja w przeciwieństwie do Ciebie wyciągam wnioski, więc szkoda mi czasu na rozmowe z Tobą, bo sobie go(czas) cenie. Nawet nie możesz zaoferować to o co Cię proszę, czyli o filmiki o jakieś racjonalne porównanie z Gt5P lub FM3. Poczekam na odpowiedź A-n. Będzie prawdopodobnie najbardziej obiektywna.
Nic sie nie zmienilem, moze i tak, ale w przeciwienstwie do Ciebie gralem we wszystkie 3 tytuly. I jesli mi kiedykolwiek napiszesz, ze zniszczenia w Forza 3 [w 2 nie wiem, ale raczej nie byly lepsze] sa ok, a odbijanie sie samochodow jest dobrze zrobione to tylko Cie wysmieje. Przepychac sie mozna, w tylek rowniez bez problemu wjezdzac mozna, by cokolwiek sobie rozwalic trzeba naprawde nie uzywac hamulcow - jesli dla Ciebie to realizm to sry, ale nie mamy o czym rozmawiac.

Serio? Jesteś w stanie osądzić to po demie z jednym samochodem i jedna trasą?
Tak, Ty tez to bedziesz w stanie osadzic jak zagrasz w obydwa tytuly [FM 3 i GT 5].
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2009, 17:11:40 pm wysłana przez KKRT »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 331
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4164 dnia: Grudnia 17, 2009, 17:14:41 pm »
Unlimited: właśnie sie przyznałeś do multikonta więc już za to powinieneś bana dostać. Ledwie wrociles i juz jakieś wycieczki osobiste. Ale jako że idą święta, więc powiem tylko żebyś sie hamował.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 775
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4165 dnia: Grudnia 17, 2009, 17:15:58 pm »
Jestem prawie pewien, ze nie zapadal sie samochod w piasku w GT 5:P.

Też tak mi się wydaje, a teraz nie chce mi się tego sprawdzać ;). Niby drobiazg, ale cieszy takie przywiązanie do detali. Na początku pomyślałem, że koło przenika przez podłoże, ale szybko zmieniłem zdanie :D.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4166 dnia: Grudnia 17, 2009, 17:40:19 pm »
Cytuj
1:48:443

chyba wszyscy mają lepsze czasy od Spyro
huh! już się bałem że ja nie zrobię lepszego od Spyro..na szczęście wyszedł całkiem dobry wynik 1.45 z groszami.
Nie wiem..mi się jakoś w GT4 lepiej jeździło. Może to wina tego ustawienia pro. Albo specyfika samochodu który baaardzo chce jeździć bokami.

BudziejPL

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 13-01-2008
  • Wiadomości: 203
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4167 dnia: Grudnia 17, 2009, 18:01:22 pm »
Kurcze panowie którym Wy Nissanem jeździcie? Tym nie tunningowanym raczej nie, bo online rekord jest jakieś 1:49, a tunningowanym ja wykręciłem coś koło 1:41,7 po kilku okrążeniach. Jeździcie z włączoną kontrolą trakcji?

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 636
  • Reputacja: 252
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4168 dnia: Grudnia 17, 2009, 19:56:04 pm »
To będzie trzeba w nocy nadrobić zaległość.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4169 dnia: Grudnia 17, 2009, 20:15:31 pm »
Podobno są drobne różnice między japońskim demkiem, a angielskim. Może właśnie weuropejskiej wersji w repleyu jest ta kamera z kabiny.


Ogólnie to wiem, że GT5 będzie dla mnie grą wymarzoną. Jak widzę o ile poprawili model jazdy, jaką dodali nową fizykę kolizji to nie mogę się doczekać ścigania z kilkunastoma przeciwnikami. Mam głęboką nadzieję, że GT5 w europie będzie w marcu, a nie jak w stanach na wakacje.


Jak czytam teraż różne opinie i fora to widze, że nie jestem jedyny w przekonaniu, że kamera zza samochodu jest tragiczna. Powinni zrobić ją luźną jak to było w GT1-3, a nie taką sztywną. Również wiele osób w tym ja, są zdania że powinna dojść kamera z kokpitu bliżej przedniej szyby bez wyświetlania kierownicy i rąk - dla tych co grają na kierownicy i nie chca widzieć dwóch kółek i dodatkowej pary rąk.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2009, 20:55:01 pm wysłana przez Piter_neo »

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 855
  • Reputacja: 82
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4170 dnia: Grudnia 17, 2009, 20:54:23 pm »
Nie no rządzę. :D
Sportowym 1400 któreś miejsce, zwykłym 900 któreś. Jestem w mega formie. Hahahaha.
Ogólnie gierka mi się bardzo podoba. Od początku byłem do niej nastawiony pozytywnie i od początku zakładałem złożenie pre ordera w dniu premiery. Zdania nie zmieniłem, a jeszcze bardziej się utwierdziłem w swoim przekonaniu. Grafika pojazdów mnie zmiażdżyła i zniszczyła. Tutaj widzę auta z "krwi i kości", a grając w demo Forzy 3 miałem wrażenie prowadzic samochodzik bburago.
Tryb online bardzoooooooooo mi się podoba i już nie mogę się doczekac wyścigów w multi.
P.S.
Jakiś Polak jest/był 4 w rankingu, koło 16.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4171 dnia: Grudnia 17, 2009, 21:23:36 pm »
wycisnołem z siebie wszystkie poty i mam 1:45:500...  :lol: ha mrocz chcesz cos dodac?? :lol:

TAK!

1'45.113 :D

EDIT:

1'44.845 :P
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2009, 21:35:10 pm wysłana przez Mrocz »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4172 dnia: Grudnia 17, 2009, 21:53:59 pm »
@ KKRT

Widzę że Ty dalej swoje, pominięcie sprzęga w tej grze to wielka wada, szczególnie że u konkurencji sprawuję się ono fantastycznie:



@ windomearl

Ok, dzięki za ostrzeżenie, ale czy ja mogę prosić o zablokowanie tamtego konta, czy się nie doproszę. ;)

---------------------------------

Gdzie te filmiki porównujące kolizji z otoczeniem w tym demku a Gt5P, o FM3 nie mówię, bo nie każdy ma 2 konsole. ;)

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4173 dnia: Grudnia 17, 2009, 21:56:12 pm »
@ KKRT

Widzę że Ty dalej swoje, pominięcie sprzęga w tej grze to wielka wada, szczególnie że u konkurencji sprawuję się ono fantastycznie:


co ty pierniczysz... Sprzęgło jest w GT 5... W Prolouge było... W tym demku pominęli tą opcje, bo jest to forma "konkursu" do GT Academy i musieli wyrównać szanse, a ponoć używanie sprzęgła pozwala sporą przewagę uzyskać... -___-''

A filmików nie dostajesz bo jak niby mamy je zgrać z konsoli? -__-' A na Youtube nikt narazie nie wkleja replayów w których jedyne co robią to uderzają w ściany...
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2009, 22:00:13 pm wysłana przez Mrocz »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4174 dnia: Grudnia 17, 2009, 21:58:16 pm »
Czy aby na pewno działało tak samo w Gt5P jak w tym filmiku. ;)

BudziejPL

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 13-01-2008
  • Wiadomości: 203
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4175 dnia: Grudnia 17, 2009, 21:59:28 pm »
Mrocz jak masz kontrole trakcji ustawioną? Ja wykręciłem 1:40:300 ale przy kontroli trakcji na 7.

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4176 dnia: Grudnia 17, 2009, 22:02:37 pm »
Mrocz jak masz kontrole trakcji ustawioną? Ja wykręciłem 1:40:300 ale przy kontroli trakcji na 7.

też 7... ale nie jestem jakimś wymiataczem jeszcze :P

Cytuj
Czy aby na pewno działało tak samo w Gt5P jak w tym filmiku. Wink

Nie słuchaj, sprzęgło wrzuca się kręcąc kierownicą w lewo -__-'

Tak sprzęgło działa nawet w nowym Shifcie, więc nie wiem czym się podniecasz -__-'
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2009, 22:05:07 pm wysłana przez Mrocz »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4177 dnia: Grudnia 17, 2009, 22:13:02 pm »
To że sprzęgło działa to ok, ale nie w każdej grze działa tak jak w FM3, a nie pamiętam już czy w Gt5P działa w ten sam sposób jak w FM3. Więc pytam?

Tango

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4178 dnia: Grudnia 17, 2009, 22:33:26 pm »
Mi nie podoba sie kamera zza samochodu. Jest tragiczna. Dalej opony nie zostawiaja sladow. Poczucia predkosci w tej grze brak. W Forzie 3 ten element lepiej wypada. No i trawa beznadziejna  :mad: Do reszty nie mam zarzutow  8) Jak wyjdzie w Europie wczesniej to walne importa  :mad:

System jazdy ulegl zmianie na +


Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4179 dnia: Grudnia 17, 2009, 22:47:42 pm »
No i trawa beznadziejna  :mad:

No właśnie rozpływałem się nad jazdą itp. Ale zapomniałem wspomnieć o grafice... Tutaj, nie jest już tak różowo IMHO... Owszem, samochód jest JESZCZE piękniejszy niż w GT 5 Prolouge, to jest na +... Ale tor... Nie wiem, czego to wina. Może ten tor jest taki beznadziejny w rzeczywistości... A może to demko skoro waży tylko 200 Mb, powstało na potrzeby podstawowego sprawdzenia fizyki i tor został porządnie wykastrowany z bajerów... W każdym razie, jest brzydki... Momentami wydaje mi się być brzydszy niż w Prolouge... Mam nadzieje, że pełne GT 5 taki nie będzie...

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4180 dnia: Grudnia 17, 2009, 23:18:54 pm »
CO wy tak cienko, ja na padzie wykręciłem 1.40 z groszami :)

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4181 dnia: Grudnia 17, 2009, 23:30:21 pm »
CO wy tak cienko, ja na padzie wykręciłem 1.40 z groszami :)

Instruktor na prawo jazdy kazał nie przekraczać prędkości -__-' tak więc 50 jechałem...

Kaszkietowy

  • Proletariusz
  • *****
  • Rejestracja: 13-11-2008
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4182 dnia: Grudnia 17, 2009, 23:38:24 pm »
Gdzie te filmiki porównujące kolizji z otoczeniem w tym demku a Gt5P, o FM3 nie mówię, bo nie każdy ma 2 konsole. ;)

Naprawdę myślisz że komuś chce się robić takie porównawcze filmiki, biorąc pod uwagę fakt że GT Academy nie jest żadnym demem GT5, tylko konkursem na najszybsze okrążenie? Weź się zastanów.

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4183 dnia: Grudnia 17, 2009, 23:43:15 pm »
Kurde szkoda ze nie mam kierownicy, bo czuje ze zszedłbym jeszcze niżej z czasem :)

Spyro

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 14-12-2008
  • Wiadomości: 490
  • Reputacja: 3
  • PS3 ID---->Sqero
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4184 dnia: Grudnia 17, 2009, 23:47:16 pm »
No właśnie ja z mrocz'em jezdzimy przepisowo i na czerwonym sie zatrzymujemy :lol: Mam juz 1:44sek i juz mi sie nie chce oglądac zadka mojego cienia...moze z kierownica więcej wycisnę bo cos czuję ze z padem już szczytuje.Jezdzicie na Automatycznej skrzyni czy manualu??

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4185 dnia: Grudnia 17, 2009, 23:54:54 pm »
Jezdzicie na Automatycznej skrzyni czy manualu??

Manual... Ja też muszę, posiedzieć trochę nad tymi czasami... Przyznam, że do tego nowego modelu mam problem się przyzwyczaić, strasznie łatwo bączka po zakręcie wywinąć :O

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4186 dnia: Grudnia 18, 2009, 01:03:21 am »
właśnie skończyłem grac w to demko. model jazdy nawet dobry ale ja się tam nie znam, natomiast grafika... TA GRA WYGLĄDA JAK KUPA. tekstury to jakaś rozpaćkana papka, otoczenie puuuuste, ale i tak największe "wrazenie" zrobiły na mnie drzewa... wiedziałem, że będą w 4d, ale nie spodziewałem się ze będą MASAKRYCZNIE ROZPIXELOWANE. jak to zobaczyłem to po prostu wybuchnąłem śmiechem. normalnie poczułem się jak bym grał na psx. jak na razie graficznie to tej grze daleko do forzy 2 nie mówiąc już o forzy 3.
oczywiście poczucie prędkości jak zwykle tragiczne.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 18, 2009, 01:08:41 am wysłana przez Wulfen »

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4187 dnia: Grudnia 18, 2009, 02:03:32 am »
właśnie skończyłem grac w to demko. model jazdy nawet dobry ale ja się tam nie znam, natomiast grafika... TA GRA WYGLĄDA JAK KUPA. tekstury to jakaś rozpaćkana papka, otoczenie puuuuste, ale i tak największe "wrazenie" zrobiły na mnie drzewa... wiedziałem, że będą w 4d, ale nie spodziewałem się ze będą MASAKRYCZNIE ROZPIXELOWANE. jak to zobaczyłem to po prostu wybuchnąłem śmiechem. normalnie poczułem się jak bym grał na psx. jak na razie graficznie to tej grze daleko do forzy 2 nie mówiąc już o forzy 3.
oczywiście poczucie prędkości jak zwykle tragiczne.

Wpis. Graficznie gra wygląda żałośnie, całe otoczenie trasy jest sterylne jak w starych grach na pc - marna tekstura "trawy" i losowo powklejane "drzewa" złożone z dwóch płaskich "bitmap". Jeszcze gorzej prezentuje się mechanika - pierwsze co zrobiłem to przyjebałem w te kilka opon przed pierwszym zakretem w oczekiwaniu na sprawdzenie tych szumnie zapowiadanych zmian w fizyce kraks - efekt? Wystylizowany na Nissana karton, którym kierowałem, zatrzymał się po prostu w miejscu, a opon nic nie ruszyło. Z tytanu je robią?

Grafika - z ps2.
Mechanika - z ps1.

Wstyd Sony. 5 lat robili i zrobili. Wyścigi kartonów po pustych polach.
 

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4188 dnia: Grudnia 18, 2009, 08:05:48 am »
Czytając Wasze mądrości mam wrażenie, że najlepiej nie wydawać żadnych materiałów z gry przed premierą.

Narzekacie na rozmazany asfalt? Zgłoście te pretensje do właścicieli toru Indianapolis - bo ten tor po prostu tak wygląda!



Ten tor jest brzydki w rzeczywistości i tak samo jest brzydki w wersji preview GT5 prezentującej - jak powiedział sam Kazunori Yamauchi - przede wszystkim nowy silnik fizyczny.
Rozumiem, że konkurencja przyzwyczaiła was do ubarwiania torów - ale GT ma inną stylistykę i wypadałoby to uszanować. Kto widział tory z prezentacji na TGS 09 wie doskonale, że GT5 pod względem graficznym prezentuje się OBŁĘDNIE. 

Narzekanie na fizykę to IMO totalnie nieporozumienie. Jeździ się świetnie - o fizyce i detekcji kolizji można książki pisać.  W Prologu był problem z tym, że auta RWD wydawały się podsterowne. Nissan 370Z jakim sterujemy w GT Academy jest cudownie nadsterowny - czyli tak jak to wygląda w rzeczywistości.

BTW.
Dobrze, że G25 tanieje bo zakup porządnej kierownicy do tej gry to obowiązek...



Wiadomość scalona: Grudnia 18, 2009, 08:15:59 am
Wrażenia IGN:
http://uk.ps3.ign.com/articles/105/1056254p1.html

Cytuj
Still, that's not the point here, and I love what I've played. The new driving model is, from what I can make of it right now, phenomenal. It'll take some time with another few dozen cars to see how it holds up across multiple vehicle models, but if this is a sign of what's to come, Polyphony has outdone itself.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 18, 2009, 08:16:01 am wysłana przez A-n »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4189 dnia: Grudnia 18, 2009, 09:51:15 am »
Sam sobie odpowiedziałem w temacie detekcji kolizji, ja tu dużego postępu względem GT5P nie widzę.



 :-x


Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4190 dnia: Grudnia 18, 2009, 10:07:01 am »
A co w tym filmiku jest nie tak, powiedz mi? Kolizje poprawili ,fizykę również. A do wulfena pierwsze kup PS3 potem możesz sie wypowiadać. I jak można osądzać grafike po demie ważącym 219MB gdzie otoczenie gorzej wygląda niż w GT5P. 

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4191 dnia: Grudnia 18, 2009, 10:13:29 am »
O ile fizyka wydaję się być ok, to kamera za samochodu jest wyjeb**** zjeb***. Detekcja kolizji to tylko drobna zmiana względem Gt5P, a nie rewolucja, czyli przybliżenie się do FM3. Graficznie, odpowiedziałem już w system wars, a to kącik o Gt5 więc nie chce śmiecić. Generalnie szału nie ma, po tym co widzę, postaram się na dniach zagrać, więc na pewno będę mądrzejszy. ;)

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4192 dnia: Grudnia 18, 2009, 10:18:37 am »
Detekcje kolizji będzie można docenic wtedy gdy pokażą zniszczenia. A grafika  wcale zla nie jest, jak na demo ważące tak mało.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4193 dnia: Grudnia 18, 2009, 11:12:35 am »
Pograłem trochę w demko. przy wyłączonych wspomagaczach gra się ekstra, jak w stare gran turismo. ogólnie fizyka na plus. jeżeli chodzi o grafę to szału nie ma. nic ponad to co pokazuje konkurencja. samochód wygląda ładnie, otoczenie takie se (tor taki se to może dlatego:P).

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4194 dnia: Grudnia 18, 2009, 12:38:11 pm »
Nowy czas 1.37.700 (po przecinku nie pamiętam dokładnie).

Unlimited - jeżeli chodzi o detekcje kolizji to jest o niebo lepiej niż w GT5:P. Nadal nie jest idealnie, ale jest bardzo dobrze. W GT5:P odbijało się od ściany i nie było zachowania pędu.

BTW na tym filmiku co pokazałeś, właśnie widać jak o ile lepiej zachowuje się samochód. Badzo realistycznie reaguje na kolizje.

Ale to co niektórzy wypisują to poprostu żal się robi. Wiadomo, że opony śą nie do ruszenia po to by nikt nie ścinał zakrętu. Ci co twierdzą, że grafika jest słaba to gry na oczy nie widzieli. Ogólnie najwięcej nażekają ci co nie grali w gre, co jest śmieszne. Graficznie gra zjada FORZE 3  -oczywiście jeżeli porównujemy do torów szosowych. Kamera z kabina najlepsza ze wszystkich scigałek, a ktoś kto twierdzi, że poczucie prędkości jest małe - widać, że raczej nie ma prawa jazdy i nigdy nie jechał samochodem, a jak jechał to nie po torze wyścigowym. Ja jak jechałem po dość wąskim nurburgringu to jadąc 120 wydawało mi się, że mogę wysiąść i pobiec szybciej.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4195 dnia: Grudnia 18, 2009, 13:03:48 pm »
@ Piter_neo

Widać poprawę detekcji kolizji względem Gt5P, ale wg. mnie to drobny retusz. Daleko tu do mechaniki z FM3.

Jeśli chodzi o grafikę nie twierdzę że jest słaba, ale wg. mnie otoczenie w serii GT ma zbyt wiele uproszczeń(widać samochody wzięły sporą moc z PS3), i wg. mnie bardziej zaawansowane technicznie i plastyczne jest w serii Turn 10. Jednak to moja obiektywna opinia, co do kokpitów, i wyglądu samochodu w gameplay'u zgadzam się że wyglądają trochę lepiej niż w FM3. Poczucie prędkości jednak ssie(trochę za anemicznie, trochę jak FM2), FM3 oddaję je w sam raz(poprawa dynamiki względem części FM2). Zresztą zawodowi kierowcy także mówią że jest w sam raz w FM3. Tak czy siak, trzeba poczekać na pełną wersję Gt5, wtedy dostaniemy 100% odpowiedź.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4196 dnia: Grudnia 18, 2009, 13:25:37 pm »
Z tego co zauważyłem to gra ma bodajże 2xaa w 1080p (skalowanym z 1440x1080, albo z 1280x1080), oraz 4xaa w 720p. Dodatkowo jednak dodali efekt anti-aliazingu, który jest GT na PSP, czyli obraz jest wyświetlany w przesunięciu o piksel co drugą klatkę. Dzięki temu gra wygląda jakby miałą jeszcze lepsze AA. Jeżeli jednak komuś przeszkadza drobny flicker to może wyłączyć to w opcjach, wybierając flicker-reduction. Demo też ma trochę gorsze filtrowanie anizotropowe tekstur w porównaniu do GT5:P.


Goście co kręca czasy na poziomie 1.36.200 to chyba grają w betonowym schronie, 5km pod ziemią, będącym w próżni i odżywiając się niobranymi jeżami i tynkiem z sufitu.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 18, 2009, 13:37:35 pm wysłana przez Piter_neo »

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4197 dnia: Grudnia 18, 2009, 13:31:07 pm »
Dokładnie - AA w 720p jest rewelacyjne.

Jak ktoś już zauważył detekcja kolizji jeszcze z pewnością się zmieni - z uwagi na zniszczenia.
Co do poczucia prędkości to IMO jest dobrze - ale nie będę się kłócił z ekspertami.
Jedyną słuszną kamerą jest widok z kokpitu i ten jest maksymalnie grywalny.

@Piter_neo - dobry czas. Kierownica czy pad?

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4198 dnia: Grudnia 18, 2009, 13:38:28 pm »
Kierownica oczywiście, G25 i siedzenie do 5 nad ranem.

Jestem 40 w światowym rankingu po zsumowaniu czasów z obu samochodów. Jeszcze jeden wieczór i może do 20 bym się wbił, ale na więcej mnie nie stać, albo już jakieś stymulanty fizyczno/psychiczne musiałbym brać.

Najlepiej ściągnąć ghosta z najlepszego przejazdu i podpatrywać gdzie się robi błędy i gdzie szybciej da się jechać.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 18, 2009, 13:43:13 pm wysłana przez Piter_neo »

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #4199 dnia: Grudnia 18, 2009, 13:46:28 pm »
Kierownica oczywiście, G25 i siedzenie do 5 nad ranem.

I to jest właśnie to, za co kochamy serie GT - trasa, samochód, doskonalenie umiejętności jazdy i stopniowe poprawianie czasu.

Zniszczenia, grafika, itd - to mniej istotne dodatki...