Dla mnie ten widok z kokpitu jest jakiś dziwny w grach, nie mówie tylko o GT5. Za mało trasy widać, w porównaniu do jazdy samochodem. W grze trasa stanowi 1/4 całego ekranu. Jak skupiasz sie na drodzę jadąc prawdziwym samochodem to nie zauważasz kokpitu ani nawet kierownicy, nie że jej nie widać, ale nie zwracasz na nią uwagi - a w grze dla mnie to wszystko ogranicza widoczność. Powinni to jakoś dobrze oddać w grach, zamiast prosto umieszając kamerę na głowie kierowcy, oddać odczucia kierowcy w czasie jazdy, chociażby umieszczając kamerę bliżej kierownicy, albo zmieniając głębie ostrości - pójść na jakieś uustępstwa w kreatywny sposób. Tak samo jak w fpsach - gdyby tam mieli oddawać faktyczny widok z oczu, na dole na środku ekranu powinni dać nos głownej postaci Który faktycznie każdy z nas ma na codzien przed oczami, ale nie zwraca na niego uwagi. O tego typu ustępstwach mówię.
Z dwoch powodow. Oczy widza w rozdzielczosci przekraczajacej 500 MPix'ow, a po drugie, oczy same nadaja depth of field. Poza tym masz jeszcze ruch galkami ocznymi bardzo swobodny.
Oczywiście to co mówisz na pewno ma wpływ na odbiór rzutu "z kokpitu", ale osobiście uważam, że głównie rozchodzi się o to, że z reguły TV jest tylko małym wycinkiem tego co widzisz siedząc na kanapie (zobacz jak grając, jak dużą część pokoju widzisz prócz samego tv - no, chyba, że ktoś ma 70' wzwyż, ale to i tak wszystko zależy od odległości). Rzut z kokpitu dodatkowo "wycina" z obrazu miejsce na deskę rozdzielczą itp.
Dodanie dwóch kolejnych tv-ków dużo poprawia (panorama!) ale umówmy się, że to mało opłacalny interes...
Żeby zwiększyć doznania można podsunąć się jak najbliżej ekranu - gwarantuję, że po 5 minutach gry nie będziesz zwracał uwagi na piksele, a spotęgowane uczucie pędu wynagrodzi Ci ewentualne braki w rozdziałce telewizora z tej odległości.
Między innymi dlatego tak bardzo sobie cenię warunki jakie Kaz postawił grze - czyli 60fpsów i dużą rozdziałkę poziomą (chyba 1280, ale nie dam głowy). Pionowa nie jest aż tak ważna w trakcie jazdy autem - był kiedyś artykuł o tym.