Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1291367 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7840 dnia: Sierpnia 30, 2010, 19:10:07 pm »
Cytuj
Mały hint. Wbrew temu co piszą niektórzy w GT5:P uwzględnione jest hamowanie biegami. Odpowiednia zmiana biegów i hamowanie silnikiem pozwala osiągać duże lepsze rezultaty. Bez nauczenia się jak dane auto hamuje silnikiem (na jakich obrotach zbijać biegi) nie ma szans na wykręcenie dobrego czasu w TT.   
hell yeah! nawet na padzie to widać, jak jechałem np Focusem ST to praktycznie sekundę po walnięciu hamulca mogłem zrzucić bieg, w GTRce ten czas jest dłuższy, trzeba dłużej dusić hamulec. 

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7841 dnia: Sierpnia 30, 2010, 19:27:18 pm »
To jest właśnie piękne w GT5:P. Każdego auta trzeba się uczyć dokładnie żeby kręcić dobre czasy. Nie dotyczy to tylko wspomnianego hamowania silnikiem (które samo w sobie jest bardzo ważne), ale również reakcji zawieszenia, rozkładu masy, momentu obrotowego (te uturbione trudniej opanować) czy samej zmiany biegów (każde auto ma inny moment w którym optymalnie najlepiej zmienić bieg).

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7842 dnia: Sierpnia 30, 2010, 19:31:43 pm »
To jest właśnie piękne w GT5:P. Każdego auta trzeba się uczyć dokładnie żeby kręcić dobre czasy. Nie dotyczy to tylko wspomnianego hamowania silnikiem (które samo w sobie jest bardzo ważne), ale również reakcji zawieszenia, rozkładu masy, momentu obrotowego (te uturbione trudniej opanować) czy samej zmiany biegów (każde auto ma inny moment w którym optymalnie najlepiej zmienić bieg).

Najbardziej mnie jara to jak odwzorowali Ferrari F40 :D Gdzieś czytałem, że po za faktem, że auto to ciężko opanować na zakrętach, to słyszałem dużo o gigantycznej turbo dziurze jakie to auto posiada... Na światłach startują koło Forda Mondeo dla przykładu, początkowo Ford wyprzedza F40 po czym gdy wchodzą wyższe obroty silnika auto dostaje Eksplozje Mocy, że aż na drugim biegu zrywa kapcia :P Zwróćcie uwagę, że auto IDENTYCZNIE zachowuje się w GT 5 :)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7843 dnia: Sierpnia 30, 2010, 19:38:59 pm »
Dokladnie! F40 to chory samochód pod tym względem, ale daje masę frajdy jak się go opanuje. Tutaj właśnie żałuje, że nie mam G25/27 ponieważ przy tego typu furach technika heel-toe pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Dlatego w różnych turniejach GT5:P zabronione jest używanie sprzęgła.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7844 dnia: Sierpnia 30, 2010, 21:11:57 pm »
Tak, Panowie ładnie się rozpisali, i generalnie sporo cennych informacji można uzyskać. Ja mam radę do Adriano, polecam do pedału hamulca włożyć pół kawałka gąbki, może być pół tej do zmywania naczyń. Od razu lepiej się czuję pedały, zwłaszcza hamulec, który chodzi zbyt gładko. No i generalnie, pamiętać trzeba o tym żeby nie ciskać pedałów do końca, trzeba generalnie trochę pojeździć i wyczuć, kiedy można depnąć a kiedy nie, zwłaszcza ma to znaczenie przy takim potworze jakim jest F40. A jeszcze większe znaczenie będzie miało w GT5 przy jeździe na mokrej nawierzchni czy w nocy kiedy trzeba będzie bardziej uważać...ajjj jakie to będzie pięknie pościgać się Online z Wami na Le Mans czy Nurburgring w takich warunkach przez godzinę czy dwie + pitstop included. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2010, 21:13:39 pm wysłana przez Unlimited »

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7845 dnia: Sierpnia 30, 2010, 21:12:22 pm »
Dobra chlopy..mam pytanko ktore mnie od dawna meczylo. Ktos kiedyś pisał o sprzęgle w GT5:P...PYTAM!!!!!!!!!!!!!!!!! ????????????????
JAK to włączyć??? Ja nie potrafie jak ktoś mnie oświeci bede wdzieczny ja nie potrafie sam do tego dojsc?? SCIEMA????

Serio pytam.... :roll:
BobaN??
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2010, 21:20:56 pm wysłana przez CancerPL »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7846 dnia: Sierpnia 30, 2010, 21:45:31 pm »
Trójkąt wciskasz zaraz przed startem wyścigu jak już auto jedzie.

PS. Warunek jest taki, że musisz mieć kierownice ze sprzęgłem. :) Na padzie czy innej kierce nie możesz tej opcji odpalić.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2010, 21:47:02 pm wysłana przez BoBaN »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7847 dnia: Sierpnia 30, 2010, 21:49:41 pm »
Trójkąt wciskasz zaraz przed startem wyścigu jak już auto jedzie.

PS. Warunek jest taki, że musisz mieć kierownice ze sprzęgłem. :) Na padzie czy innej kierce nie możesz tej opcji odpalić.
Chyba zaraz po starcie, ale mogę nie pamiętać dobrze bo dawno grałem.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7848 dnia: Sierpnia 30, 2010, 21:52:57 pm »
http://img690.imageshack.us/i/zdjcia0008c.jpg/
 Trójkąt :o na padzie? czy na kierownicy? zaraz obadam..

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7849 dnia: Sierpnia 30, 2010, 21:53:44 pm »
http://img690.imageshack.us/i/zdjcia0008c.jpg/
 Trójkąt :o na padzie? czy na kierownicy? zaraz obadam..
Na kierownicy.

marcingt

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-08-2007
  • Wiadomości: 4 970
  • Reputacja: 58
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7850 dnia: Sierpnia 30, 2010, 21:55:37 pm »
http://img690.imageshack.us/i/zdjcia0008c.jpg/
 Trójkąt :o na padzie? czy na kierownicy? zaraz obadam..
O
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
! W tych kubotach zapewne jeździsz jakimś biemdablju serii czy?? :lol:

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7851 dnia: Sierpnia 30, 2010, 21:56:57 pm »
ytat: adriano  Dzisiaj o 18:43:13
Ustawiłem tryb Simulation, wszystkie wspomagacze OFF i ruszyłem na trasę...
Po godzinie mogłem powiedzieć, że potrafię przejechać "czyste" okrążenie Focusem ST i Integrą Type-R. Okiełznanie jednak trochę mocniejszego pojazdu - powiedzmy GTR-a - to jednak w tej chwili dla mnie czarna magia. Szczególne problemy mam przy dohamowaniach - trzeba będzie poćwiczyć.

Mały hint. Wbrew temu co piszą niektórzy w GT5:P uwzględnione jest hamowanie biegami. Odpowiednia zmiana biegów i hamowanie silnikiem pozwala osiągać duże lepsze rezultaty. Bez nauczenia się jak dane auto hamuje silnikiem (na jakich obrotach zbijać biegi) nie ma szans na wykręcenie dobrego czasu w TT.

Szkoda tylko, że nie można zblokować tylnej osi podczas hamowania silnikiem i nie zarzuca tyłem. W GTR2 na PC jest to świetnie oddane i jak się za szybko zrzuca biegi to tył łatwo może wpaść w poślizg. W sumie może w najnowszym buildzie to uwzględnili.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7852 dnia: Sierpnia 30, 2010, 21:57:35 pm »
Troszkę z innej beczki. Nie chce zapeszać, ale być może jutro już Polska wbije się na pudło w ogólnej klasyfikacji. Panowie w GTPL i WGP ostro wzięli się za grę i oto efekty.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Pogratulować.

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7853 dnia: Sierpnia 30, 2010, 21:58:26 pm »
http://img690.imageshack.us/i/zdjcia0008c.jpg/
 Trójkąt :o na padzie? czy na kierownicy? zaraz obadam..
O
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
! W tych kubotach zapewne jeździsz jakimś biemdablju serii czy?? :lol:
Cytuj
biemdablju
hmm.. a co to?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7854 dnia: Sierpnia 30, 2010, 22:00:35 pm »
Miał na myśli BMW z serii 3. :)

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7855 dnia: Sierpnia 30, 2010, 22:19:19 pm »
Miał na myśli BMW z serii 3. :)
nie uznaje BMW( :evil:)  mam audi A4 i Passata B5. Sprzęgło jednak działa jestem bardzo zdziwiony :o ale i zadowolony :D Dzieki panowie postaram sie nabrac troszke wprawy do premiery pełnej wersji(jak i mój brat) Prolog też daje rade;)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7856 dnia: Sierpnia 30, 2010, 22:28:17 pm »
Będziemy zakładać pokoje bez sprzęgła. :P Nie ma takiego grania cwaniaku. ;)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7857 dnia: Sierpnia 30, 2010, 22:34:23 pm »
Miał na myśli BMW z serii 3. :)
nie uznaje BMW( :evil:)  mam audi A4 i Passata B5. Sprzęgło jednak działa jestem bardzo zdziwiony :o ale i zadowolony :D Dzieki panowie postaram sie nabrac troszke wprawy do premiery pełnej wersji(jak i mój brat) Prolog też daje rade;)
Widzę odważyłeś się zapytać o sprżęgiełko ;]

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7858 dnia: Sierpnia 30, 2010, 22:34:57 pm »
Będziemy zakładać pokoje bez sprzęgła. :P Nie ma takiego grania cwaniaku. ;)
Dużo trudniej jest  :lol: Pierwsze trzeba do biegów sie przyzwyczaić ;) Dużo śmiechu jest :lol:
Cytuj
Widzę odważyłeś się zapytać o sprżęgiełko ;]
  :oops: sam bym na to uruchomienie nigdy nie wpadl...
PS:Ryo BC2? bo już brat idzie spać;)?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2010, 22:36:37 pm wysłana przez CancerPL »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7859 dnia: Sierpnia 30, 2010, 22:40:15 pm »

Odskocznia od hiper aut.  :grin:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7860 dnia: Sierpnia 30, 2010, 22:40:40 pm »
Nie wiem jak jest w GT5, ale w FM3 sprzęgło dodało wiele do rozgrywki.
Ale system wcale nie jest taki skomplikowany jak się może wydawać. Czasami tylko źle się wysprzęgli i kilka procent z kondycji skrzyni biegów ubywa :P

marcingt

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-08-2007
  • Wiadomości: 4 970
  • Reputacja: 58
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7861 dnia: Sierpnia 30, 2010, 22:42:13 pm »

Odskocznia od hiper aut.  :grin:
Właśnie za to cenię serie GT  ;)

1man1jar

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7862 dnia: Sierpnia 30, 2010, 22:43:25 pm »
Cytuj
spęgiełko ;]
Ryo, widzę że zagrałeś asekuracyjnie. :grin:

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7863 dnia: Sierpnia 30, 2010, 22:54:19 pm »
Nie wiem jak jest w GT5, ale w FM3 sprzęgło dodało wiele do rozgrywki.
Ale system wcale nie jest taki skomplikowany jak się może wydawać. Czasami tylko źle się wysprzęgli i kilka procent z kondycji skrzyni biegów ubywa :P

Dokładnie jest tak samo jak FM3,sprzęgło w prologu daje wiele zabawy ale żeby kręcić dobre czasy na sprzęgle trzeba dużo poćwiczyć i nauczyć się jak i kiedy optymalnie zmieniać lub redukować biegi-podejrzewam że w pełnej wersji GT5 bedzie to jeszcze bardziej dopracowane :P

Leszke

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 03-11-2008
  • Wiadomości: 16 285
  • Reputacja: 142
  • Piwo jest dowodem na to, ze Bog nas kocha!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7864 dnia: Sierpnia 30, 2010, 23:12:25 pm »
Nie wiem jak jest w GT5, ale w FM3 sprzęgło dodało wiele do rozgrywki.
Ale system wcale nie jest taki skomplikowany jak się może wydawać. Czasami tylko źle się wysprzęgli i kilka procent z kondycji skrzyni biegów ubywa :P

Dokładnie jest tak samo jak FM3,sprzęgło w prologu daje wiele zabawy ale żeby kręcić dobre czasy na sprzęgle trzeba dużo poćwiczyć i nauczyć się jak i kiedy optymalnie zmieniać lub redukować biegi-podejrzewam że w pełnej wersji GT5 bedzie to jeszcze bardziej dopracowane :P
Ja mam problemy ale brat już robi lepsze czasy jak bez...i to po pijaku :o Bedzie lepszy jak wytrzeźwieje(moje czasy spokojnie widze pobije :roll:) konkurenta w domu sie nie spodziewałem;) jak ja sie z tego ciesze :grin: Od dzis wypatruje listopada!!!!!

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7865 dnia: Sierpnia 31, 2010, 02:43:33 am »
oj Cancer ja też czekam listopada teraz, powiem że to przez te pieprzone trailery i piękne screeny :) Fak dys. Gierka zapowiada się zajebiście, nie odpuszczę takiej okazji.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7866 dnia: Sierpnia 31, 2010, 08:28:47 am »
@Unlimited - dzięki za radę, będę musiał wypróbować. Co do hamulca to mały problem sprawia mi to, że należy całkowicie zdjąć z niego stopę - strasznie czuły jest i już kilkakrotnie przy wyjściu z zakrętu łapałem się na tym, że jest minimalnie wciśnięty.
Nie umiem się zdecydować jak zmieniać biegi - na trasach w stylu HSR czy Fuji używam manetek, ale już na Londynie bardziej naturalne wydaje mi się używanie shiftera.
Na GTP przeczytałem, by siłę FF ustawić na 10 - będę musiał dzisiaj spróbować, bo nie umiem wyczuć momentu w którym koła tracą przyczepność.

Tak czy inaczej - Fuji czy Eiger na kierownicy sprawiają 10x więcej przyjemności z jazdy.
Kilka miesięcy treningów i będę śmigał  :angel:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7867 dnia: Sierpnia 31, 2010, 09:23:46 am »
Co do hamulca to mały problem sprawia mi to, że należy całkowicie zdjąć z niego stopę - strasznie czuły jest i już kilkakrotnie przy wyjściu z zakrętu łapałem się na tym, że jest minimalnie wciśnięty.

Co masz na nogach jak grasz? W butach niestety dużo trudniej się gra. Opór pedałów nie jest na tyle duży żeby w obuwiu dokładnie wyczuć stopień nacisku.

Nie umiem się zdecydować jak zmieniać biegi - na trasach w stylu HSR czy Fuji używam manetek, ale już na Londynie bardziej naturalne wydaje mi się używanie shiftera.

Jak nie chcesz sobie niepotrzebnie utrudniać gry to używaj jedynie manetek. Kwestia czasu kiedy nauczysz się szybko manewrować kółkiem i zmieniać biegi na łopatkach.

Na GTP przeczytałem, by siłę FF ustawić na 10 - będę musiał dzisiaj spróbować, bo nie umiem wyczuć momentu w którym koła tracą przyczepność.

Zależy jak kto lubi. Ja kilka pierwszych okrążeń robię na normalnym FF a potem z poziomu kierownicy (tylko DFP to ma) zmieniam sobie FF na lżejszy. Też czytałem, że dobrze jest używać mocnego FF, ale to raczej kwestia przyzwyczajenia.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7868 dnia: Sierpnia 31, 2010, 09:30:16 am »
Co do pedałów, tak jak mówiłem włożyć pół gąbki pod hamulec i będzie ok. Ew. Można jeszcze popróbować z różnymi gąbkami i tą bardziej miękką(do mycia się) dać pod gaz, a tą twardszą(np. tą do zmywania naczyń, gdzie będzie większy opór) dać pod hamulec. Tani sposób na upgrade pedałów. Choć co pół roku trzeba wymieniać na nowe. :)

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7869 dnia: Sierpnia 31, 2010, 09:31:44 am »
Choć co pół roku trzeba wymieniać na nowe. :)
Gąbki czy pedały?  :P


Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7870 dnia: Sierpnia 31, 2010, 09:38:11 am »
Choć co pół roku trzeba wymieniać na nowe. :)
Gąbki czy pedały?  :P

Gąbki ;)



Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7871 dnia: Sierpnia 31, 2010, 10:30:59 am »
Zależy jak kto lubi. Ja kilka pierwszych okrążeń robię na normalnym FF a potem z poziomu kierownicy (tylko DFP to ma) zmieniam sobie FF na lżejszy. Też czytałem, że dobrze jest używać mocnego FF, ale to raczej kwestia przyzwyczajenia.
Bodajże Luca Ordonez się wypowiadał, że force feedback jak grał na kierownicy jest nieporównywalnie mniejszy niż w rzeczywistości, więc jak ktoś chce więcej realizmu to FF na max-a.

Cytat: adriano  Dzisiaj o 08:28:47
Co do hamulca to mały problem sprawia mi to, że należy całkowicie zdjąć z niego stopę - strasznie czuły jest i już kilkakrotnie przy wyjściu z zakrętu łapałem się na tym, że jest minimalnie wciśnięty.

Co masz na nogach jak grasz? W butach niestety dużo trudniej się gra. Opór pedałów nie jest na tyle duży żeby w obuwiu dokładnie wyczuć stopień nacisku.
Ja gram w skarpetkach, w obuwiu ciężko wyczuć pedały.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 31, 2010, 10:34:29 am wysłana przez Piter_neo »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7872 dnia: Sierpnia 31, 2010, 10:44:38 am »
Zależy jak kto lubi. Ja kilka pierwszych okrążeń robię na normalnym FF a potem z poziomu kierownicy (tylko DFP to ma) zmieniam sobie FF na lżejszy. Też czytałem, że dobrze jest używać mocnego FF, ale to raczej kwestia przyzwyczajenia.
Bodajże Luca Ordonez się wypowiadał, że force feedback na kierownicy jest nieporównywalnie mniejszy niż w rzeczywistości, więc jak ktoś chce więcej realizmu to FF na max-a.

To się zgadza. Pisałem o tym przy okazji odpowiedzi dla punisher'a85. Jednak nawet najmocniejsze FF nie zbliża się do takie oporu jaki stawia kierownica w sportowym aucie, że już gokartach nie wspomnę. Na kartach robię 50 okrążeń i ręce mi odpadają. W GT5:P jak chcę wykręcić czas to z liczbą okrążeń zmniejszam FF. Najpierw na mocnym FF wyczuje sobie auto, wiem na co je stać, a potem zmniejszam siłę silniczków żeby nie siłować się z kółkiem.

Cytat: adriano  Dzisiaj o 08:28:47
Co do hamulca to mały problem sprawia mi to, że należy całkowicie zdjąć z niego stopę - strasznie czuły jest i już kilkakrotnie przy wyjściu z zakrętu łapałem się na tym, że jest minimalnie wciśnięty.

Co masz na nogach jak grasz? W butach niestety dużo trudniej się gra. Opór pedałów nie jest na tyle duży żeby w obuwiu dokładnie wyczuć stopień nacisku.
Ja gram w skarpetkach, w obuwiu ciężko wyczuć pedały.

Same here.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7873 dnia: Sierpnia 31, 2010, 10:47:48 am »
Do jakich ustawień można wykorzystywać dial w DF GT?
Sterując Alfą 147 miałem dostęp tylko do ustawień TCS.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7874 dnia: Sierpnia 31, 2010, 14:52:29 pm »
Da się w tej kierownicy zmieniać ustawienia i przypisywać różnym klawiszą róźne funcje?
Wiem,że na pc po ściągnięciu sterowników można ustawiać martwe strefy, Speed Steering Sensitivity, Spring & Dumper Effect, siłę FF itp. Jak to się odbywa na konsoli?

I jak w grach rozwiązana jest sprawa wstecznego na takiej kierownicy?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7875 dnia: Sierpnia 31, 2010, 14:55:20 pm »
Zależy od gry. Niektóre pozwalają na takie ustawienia (np. Dirt 1 i 2 oraz Grid). Co do wstecznego to najczęściej jest pod trójkątem.

PS. Adriano wybierz F1 (jak już ugrasz) i spróbuj utrzymać kierownice na prostej jak jedziesz 300 na godzinę. Miłego siłowania się z kółkiem. :P

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7876 dnia: Sierpnia 31, 2010, 15:36:29 pm »
A GT5P? mam rozumieć,że gdzieś w opcjach w grze ustala się siłę force feedback?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7877 dnia: Sierpnia 31, 2010, 15:39:12 pm »
Nie pamiętam już, ale dead zone itp. chyba nie da się ustawić. Siłę FF można zmienić. Nie chcę jednak Cię okłamać z tą resztą opcji, bo naprawdę nie pamiętam.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7878 dnia: Sierpnia 31, 2010, 15:43:49 pm »
ważne że FF da się zmieniać :)

A w czasie wyścigu się da czy tylko w menu?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #7879 dnia: Sierpnia 31, 2010, 16:04:25 pm »
Tylko w menu.