Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1277370 razy)

0 użytkowników i 32 Gości przegląda ten wątek.

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9280 dnia: Listopada 12, 2010, 16:18:55 pm »
@ Iras

Dzięki, całkiem niezła suma fur z doje*** kokpitem i wykonaniem. ;)

Mimo to, te Standardy są świetnym uzupełnieniem wyścigów :) Sam osobiście, zamierzam zaopatrzyć się w parę modeli Standard :)

PS. Trochę mnie lista tras zawodzi... Naprawdę to wszystko? Wszystko praktycznie znamy...

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9281 dnia: Listopada 12, 2010, 16:19:30 pm »
@ Mrocz

Co do Bugatti, fakt tylko standard, ale ten standard car także nie wygląda tragicznie:



Choć tego pięknego widoku z kokpitu może brakować ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2010, 16:23:02 pm wysłana przez Unlimited »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9282 dnia: Listopada 12, 2010, 16:21:33 pm »
@Unlimited

Skąd lista torów? Przecież jest niekompletna - brakuje Sieny.

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9283 dnia: Listopada 12, 2010, 16:23:13 pm »
@ Mrocz

Co do Bugatti, fakt tylko standard, ale ten standard car także nie wygląda tragicznie:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Choć tego pięknego widoku z kokpitu może brakować ;)

omg on wygląda jak Premium :D

Coś czuje, że jakość aut standard nie będzie jednak taka zła ;)

I tak jaram się dużą liczbą super samochodów :D LP670 Super Veloce, LF-A, nowy Mclaren... No będzie zarąbiście :) A i tak pewnie jakieś DLC z nowymi autami na bank pojawi się do GT 5 ;) ;)

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9284 dnia: Listopada 12, 2010, 16:24:24 pm »
Lista torów pochodzi z :

http://www.gran-turismo.com/local/jp/data1/products/gt5/courselist_en.html

Ps. Tu dam jeszcze raz listę samochodów, bo goście z GT Planet chyba coś źle przekopiowali i czasem są tam przekłamania(np. Ferrari F40 na ich stronie jest Standard, a na oficjalnej którą daję poniżej jest jako Premium):

http://www.gran-turismo.com/local/jp/data1/products/gt5/carlist_en.html
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2010, 16:28:21 pm wysłana przez Unlimited »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9285 dnia: Listopada 12, 2010, 16:28:29 pm »
Jestem rozczarowany ta lista, gdzie Amalfi, Seattle, Hong Kong czy Paryz? ;\ W ogole gdzie jest Sienna? Skasowali ja przez ten bojkot? Really? ...
Gdzie Pikes Peak?
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2010, 16:31:15 pm wysłana przez KKRT »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9286 dnia: Listopada 12, 2010, 16:30:36 pm »
Ja tylko żałuję na na FUJI i SUZUCE nie ma zmiennego trybu doby, szkoda bo oczekiwałem czegoś takiego na tych torach( :cry: ), reszta mi pasi. Ale pewnie muszą sobie też coś zostawić na GT6, stąd też może nie ma niektórych torów które widzieliśmy wcześniej, może chcą je dopracować. 8)

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9287 dnia: Listopada 12, 2010, 16:32:42 pm »
Wiec podsumowujac - 75 tras z czego 25 to reverse albo mini (nie licze tych no chicane, 11 tras z warunkami pogodowymi i 5 ze zmiana czasu) + 219 samochod premium. Cos mi sie wydaje ze to jest nie kompletna lista - tzn. pewnie jeszcze cos dojdzie.

Soul hunter 16

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2007
  • Wiadomości: 5 787
  • Reputacja: 60
  • Two different souls in one body.Which one is mine?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9288 dnia: Listopada 12, 2010, 16:40:22 pm »
To co oni robili przez te 5 lat, 220 samochodów ? Trochę lipa jest ten podział, na jedne z kokpitem a inne nie. Jak na 5 lat to wygląda mi to na opierdalanie się.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9289 dnia: Listopada 12, 2010, 16:43:06 pm »
Trasy wolę rozpatrywać inaczej. 27 > 21 > 12  :fake-smile:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9290 dnia: Listopada 12, 2010, 16:44:19 pm »
BoBaN, czekamy na komentarz...

Nie chce mi się wklejać cytatów, ale chyba pamiętasz co pisałeś 2 tygodnie temu z okazji opóźnienia ;)

Doskonale pamiętam i byłem na tyle przekonany o opóźnieniu GT5 na 2011 rok, że nie wiem czy teraz kupię ten tytuł. Mam na oku fajne autko i na razie na tym się skupiam. Jeśli zostanie trochę zbędnej kaski, to przeznaczę ją na GT5.

Co do samego info, jestem ciekaw co teraz powiedzą niektórzy odnośnie liczby tras. Dla mnie to po prostu żenada. Nie ma wielu torów na które liczyłem. Ogólnie liczba jest wyjątkowo niewielka, tym bardziej jeśli spojrzymy przez pryzmat 6 lat dewelopingu. Pomijam zniszczenia mechaniczne, których nie ma i wizualne, które są słabsze niż w niektórych build'ach.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że gra będzie bardzo dobra, ale mimo wszystko jestem nieco zawiedziony nowymi informacjami.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9291 dnia: Listopada 12, 2010, 16:55:09 pm »
Cholera jak ja się wyrobię przed świętami  :?  Kierownica mam teraz u siebie w mieszkanku w Krakowie, a zapewne w połowie grudnia będę wracał do rodzinnego domu. Mogli wydać gre te dwa tygodnie wcześniej. W kilkanaście dni to ja przecież nic się nie nagram, a później cały miesiąc będę musiał czekać, aż wrócę do kraka.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9292 dnia: Listopada 12, 2010, 16:55:29 pm »
dla mnie gra to już zawód bo nie jest tym czy mogłaby i powinna być. wiem że spędzę z nią parę ładnych miesięcy ale jak już coś robili to powinni to zrobić od początku do końca dobrze - mówię tutaj o tym, że noc/dzień, zmienne warunki pogodowe powinny być na każdej trasie, a każdy samochód powinien być premium, do tego niszczyć się tak jak obiecali - mechanicznie adekwatnie do uderzenia i wizualnie rozwalać do samej śrubki... dlatego moim zdaniem gra polegnie w wielu recenzjach - za to że jest niesamowicie nierówna...

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9293 dnia: Listopada 12, 2010, 16:56:24 pm »
Ogólnie liczba jest wyjątkowo niewielka,
Liczba jest spora - 35 srodowisk to naprawde duzo, ale wiekszosc [w tym ja] liczyla na conajmniej 50, widac sie z nimi nie wyrobili, no coz...
Jestem ciekaw czy na srodowiskach do tworzenia tras bedzie mozna wybrac wariant zimowy, bo pogoda i cykl dnia jest potwierdzony.

O zniszczeniach narazie niewiele wiemy i ja bym sie wstrzymal z osadami, choc przyznaje, ze nowego filmika aktualnie obejrzec nie moge ;

A pisanie, ze przez 6 lat niewiele zrobili to naprawde obraza tego teamu, wezmy pod uwage, ze Forza 2 i 3, byly robione przez w sumie 5.5 roku przez 2-3 razy wiekszy team i mimo tego, trojka ma mniej o 10 srodowisk, ma znacznie mniej kontentu oraz tylko 30% wiecej samochodow premium do tego w znacznie gorszej jakosci.

Wiadomość scalona: Listopada 12, 2010, 16:59:31 pm
wizualnie rozwalać do samej śrubki...
LOL wtf?
zmienne warunki pogodowe powinny być na każdej trasie
PS3 to konsola z 2005 roku ...

a każdy samochód powinien być premium,
Jakby nie wrzucili standardow to uwazasz, ze byloby lepiej? Mogli pojsc droga GT 3, ktore mialo 150 samochodow, ale woleli zupgrade'owac troche modele z GT 4 i dac ludziom szanse pojezdzenia nimi na nowym silniku fizycznych. Teraz pytanie, czy jakby pol roku temu wyszlo GT 4 HD na PS3 to bys ja kupil?
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2010, 16:59:31 pm wysłana przez KKRT »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9294 dnia: Listopada 12, 2010, 16:59:57 pm »
nie podoba mi sie ta lista tras gdzie jest midfield raceway, apricot hill czy seattle  :evil:?!

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9295 dnia: Listopada 12, 2010, 17:00:08 pm »
Zawsze pozostaje wydanie nowych tras, samochodów Premium w DLC.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9296 dnia: Listopada 12, 2010, 17:03:42 pm »
A pisanie, ze przez 6 lat niewiele zrobili to naprawde obraza tego teamu, wezmy pod uwage, ze Forza 2 i 3, byly robione przez w sumie 5.5 roku przez 2-3 razy wiekszy team i mimo tego, trojka ma mniej o 10 srodowisk, ma znacznie mniej kontentu oraz tylko 30% wiecej samochodow premium do tego w znacznie gorszej jakosci.


10 mniej srodowisk, ale ogolnie 2x wiecej tras i samochodow tez jest prawie 2x wiecej, do tego ogrom opcji cutomizacji samochodow.

http://www.forzacentral.com/forum/forza-motorsport-3/31595-forza-motorsport-3-%5Bfinal%5Dcar-track-list-%5Bwip%5Ddlc-list-%5Bupdated-october-28th%5D.html
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2010, 17:05:13 pm wysłana przez LoNdEk »

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9297 dnia: Listopada 12, 2010, 17:05:14 pm »


Nowy filmik z uszkodzeniami i audi z nowym dźwiękiem silnika. Jakość fatalna, ale wygląda na to, że poprawili wszystkie odgłosy aut co mnie bardzo cieszy.
Uszkodzenia niestety bardzo słabe. Nie chodzi już nawet o deformację, ale o brak lub bardzo niski wpływ na osiągi samochodu. PD może się oczywiście zasłaniać licencjami, ale z tego co wiem to w forzie 3 ten element wygląda o wiele lepiej (chodź nie grałem więc na 100% powiedzieć nie mogę). Szkoda.

oraz Monza w deszczu:

Dupa tam popatrz na komentarze ''Yes, but this are "Standard" Physics, not the Professional''

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9298 dnia: Listopada 12, 2010, 17:08:30 pm »
Szkoda, że jednak WRC, karting oraz NASCAR zostaną potraktowane bardzo po macoszemu. Liczyłem na fajne zawody w kartingu, ale się przeliczyłem. WRC w GT5 i tak mnie mało obchodzi, bo jest tylko i wyłącznie kpiną z tego sportu w wykonaniu PD. NASCAR nigdy mnie nie interesował, więc to też przeboleję, ale te gokarty...ehhhhh.

KKRT według mnie brakuje kilku kluczowych tras. Szczególnie z kategorii "Original", bo te były zawsze najlepsze. Powiedzmy sobie szczerze, że torów wraz z rewersami będzie zaledwie 50. Reszta to dodatki typu dzień/noc, deszcz i różnica w szykanach. Czyli tras bez rewersów mamy około 25 co jest naprawdę bardzo słabym wynikiem. Tego się nie spodziewałem po tylu latach produkcji. Trudno się mówi, ale PD zapewne poczuje swoje lenistwo w ocenach GT5. Jeśli gra utrzyma średnią 85% to będzie dla niej sukces.

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9299 dnia: Listopada 12, 2010, 17:10:19 pm »
Zawsze pozostaje wydanie nowych tras, samochodów Premium w DLC.

Najlepiej platnym stówe ;p :roll:
Fryty tyty dotknij pyty

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9300 dnia: Listopada 12, 2010, 17:12:43 pm »
10 mniej srodowisk, ale ogolnie 2x wiecej tras
Jakie 2x wiecej tras? ... Nikogo nie obchodzi czy trasa jest pocieta na mniejsze, czy jest w reverse lub czy prosty kawalek z trasy do drag race'ow jest podzielony na 5 tras ...
Rownie dobrze ja moge napisac, ze tras jest nieskonczona ilosc w GT.

I samochodow nie jest 2x wiecej, bo gdzies z 20% w FM 3 ma kokpit standardowy, a nie wymodelowany na podstawie prawdziwego modelu, DLC to tez nie rozwiazanie.

Soul hunter 16

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2007
  • Wiadomości: 5 787
  • Reputacja: 60
  • Two different souls in one body.Which one is mine?
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9301 dnia: Listopada 12, 2010, 17:15:24 pm »
KKRT jak moc ps3 może wpływać na warunki pogodowe na poszczególnych trasach, że może je zaimplementować w jednych trasach, a innych nie ? Przecież wybierając trasę tylko jedna jest docelowa, tylko na niej jedziemy i tylko ją konsola "obrabia". Także nie wiem, a może nie rozumiem jak moc ma wpływać na trasę która nie jest w użyciu. Jak to jest ?

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9302 dnia: Listopada 12, 2010, 17:15:41 pm »
KKRT według mnie brakuje kilku kluczowych tras. Szczególnie z kategorii "Original", bo te były zawsze najlepsze. Powiedzmy sobie szczerze, że torów wraz z rewersami będzie zaledwie 50. Reszta to dodatki typu dzień/noc, deszcz i różnica w szykanach. Czyli tras bez rewersów mamy około 25 co jest naprawdę bardzo słabym wynikiem. Tego się nie spodziewałem po tylu latach produkcji. Trudno się mówi, ale PD zapewne poczuje swoje lenistwo w ocenach GT5. Jeśli gra utrzyma średnią 85% to będzie dla niej sukces.
Dlatego tez jestem rozczarowany, tez uwazam, ze ich powinno byc wiecej. Za to nie rozumiem, czemu recenzenci mieliby obcinac oceny, gdy tras jest najwiecej z next-genowych gier wyscigowych, a do tego dochodzi Track Creator.

Wiadomość scalona: [time]Listopad 12, 2010, 18:18:14 pm[/time]
KKRT jak moc ps3 może wpływać na warunki pogodowe na poszczególnych trasach, że może je zaimplementować w jednych trasach, a innych nie ?
No wlasnie moze ;], podczas zmiennych warunkow atmosferycznych masz wieksze obciazenie fizyki, wieksza ilosc particles i alpha textures, masz wiecej shaderow, masz inny culling itd Taka trasa wymaga optymalizacji, zwlaszcza w grze ktora chodzi w 60 fps i z 16 samochodami na trasie. Jasne, mogliby zmniejszyc ilosc samochodow czy ilosc detali na trasie by wrzucic pogode, ale mysle, ze po prostu nie zdazyli by zachowac dalej jakosc gier GT lub po prostu bys mial problemy z framerate'em.
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2010, 18:00:16 pm wysłana przez KKRT »

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9303 dnia: Listopada 12, 2010, 17:19:33 pm »
No właśnie... Pozapominaliście ludzie o Track Creatorze :P Owszem sam chciałbym więcej tras, no ale bez przesady tragedii nie ma :) No i ponad 1000 samochodów do obadania :D Nawet jeśli część z nich to Standard mi to nie robi aż tak bardzo, bo w GT 4 nie miałem okazji pograć :)

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9304 dnia: Listopada 12, 2010, 17:22:15 pm »
@KKRT

Forza 3

Tracks:
19 Environments with a total of 102 Track Layouts
+ 2 Environments with a total of 34 Track Layouts coming with the FM3 Launch Track Pack
+ 2 Track Layouts coming with the Nürburgring GP Circuit Track Pack
TOTAL= 21 Environments with 138 Track Layouts


Cars:
402 cars from 53 manufacturers
+3 UNICORNS
+5 Exclusive LCE Cars
+5 Exclusive VIP Membership Cars
+6 Exclusive Pre-Order Cars
TOTAL=421 Cars
+10 Motorsport Legends Car Pack DLC [FREE/Oct. 17 '09]
+3 Hyundai Genesis Car Pack DLC [FREE/Nov. 17 '09]
+9 Hot Holidays Car Pack DLC [400 MSP/Dec. 8 '09]
+1 Hot Holidays Car Sample DLC [FREE/Dec. 8 '09]
+9 AutoWeek Car Show Pack DLC [400 MSP/Jan. 12 '10]
+1 AutoWeek Car Show Sample DLC [FREE/Jan. 12 '10]
+9 Jalopnik Car Pack DLC [400 MSP/March 9 '10]
+1 Jalopnik Car Sample DLC [FREE/March 9 '10]
+9 Road&Track Car Pack DLC [400 MSP/April 13 '10]
+1 Road&Track Car Sample DLC [FREE/April 13 '10]
+9 Exotic Car Pack DLC [400 MSP/May 11 '10]
+1 Exotic Car Sample DLC [FREE/May 11 '10]
+9 Summer Velocity Car Pack DLC [400 MSP/June 8 '10]
+1 Summer Velocity Car Sample DLC [FREE/June 8 '10]
+9 World Class Car Pack DLC [400 MSP/July 12 '10]
+1 World Class Car Sample DLC [FREE/July 12 '10]
+3 Stig's Garage Car Pack [FREE w/FM3UC/Oct. 26 '10]
+7 FM3UC Exclusive Cars [FREE w/FM3UC/Oct. 26 '10]
TOTAL=514 Cars

nightrunner

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-01-2008
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9305 dnia: Listopada 12, 2010, 17:25:01 pm »
Kur.... i znowu narzekanie na wszystko co można zamiast się cieszyć, że w końcu przychodzi na świat po wielkich bólach pełne GT5, które zawita w naszych czytnikach już za 12 dni... Ehh rzygać mi się chce jak czytam to pseudo "polskie" narzekanie...
A Hard Days Knight

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9306 dnia: Listopada 12, 2010, 17:25:31 pm »
Japierdole ch** mnie obchodzi forza 3 w temacie o GT5.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9307 dnia: Listopada 12, 2010, 17:31:53 pm »
Japierdole ch** mnie obchodzi forza 3 w temacie o GT5.

hehe no jesli KKRT bez przerwy pokazuje, ze GT5 jest uber zestawiajac je wlasnie z FM3 to co sie dziwisz, ze ktos reaguje ?

Tomasz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2009
  • Wiadomości: 3 106
  • Reputacja: 42
  • TUSKU CHYTRUSKU TY je**ny ZŁODZIEJU!!!!
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9308 dnia: Listopada 12, 2010, 17:36:07 pm »
Japierdole ch** mnie obchodzi forza 3 w temacie o GT5.

hehe no jesli KKRT bez przerwy pokazuje, ze GT5 jest uber zestawiajac je wlasnie z FM3 to co sie dziwisz, ze ktos reaguje ?
To przejdz sobie z tym do system war ,czy gdzie tam chcesz ,ale stąd wypier**lać z tym pojebanym tematem Forza vs GT

nightrunner

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 23-01-2008
  • Wiadomości: 239
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9309 dnia: Listopada 12, 2010, 17:38:59 pm »
Japierdole ch** mnie obchodzi forza 3 w temacie o GT5.

hehe no jesli KKRT bez przerwy pokazuje, ze GT5 jest uber zestawiajac je wlasnie z FM3 to co sie dziwisz, ze ktos reaguje ?

hehe to chyba coś z Tobą jest nie tak... Jakiś kompleks? Co kogo obchodzi to ile tras posiada Forza3...
A Hard Days Knight

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9310 dnia: Listopada 12, 2010, 17:45:40 pm »
 :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
TAK, TAK!!!!! W KOŃCU!!!!!!111111oneoneone
 :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9311 dnia: Listopada 12, 2010, 17:51:11 pm »
hehe to chyba coś z Tobą jest nie tak... Jakiś kompleks? Co kogo obchodzi to ile tras posiada Forza3...


Tak, to wlasnie ja mam kompleksy.... (to tylko z ost. 2 stron) :

A pisanie, ze przez 6 lat niewiele zrobili to naprawde obraza tego teamu, wezmy pod uwage, ze Forza 2 i 3, byly robione przez w sumie 5.5 roku przez 2-3 razy wiekszy team i mimo tego, trojka ma mniej o 10 srodowisk, ma znacznie mniej kontentu oraz tylko 30% wiecej samochodow premium do tego w znacznie gorszej jakosci.

Ps. Wg. mnie samochody Standard podczas gameplay'u tylko nieznacznie odstają wykonaniem od samochodów z FM3/2(liczba polygonów jest większa of course w FM2/3), a nawet mają niektóre rzeczy lepiej zrobione(oświetlenie, kierowca w środku, przywiązanie do szczegółów).


 :troll: :troll: :troll:

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9312 dnia: Listopada 12, 2010, 18:07:06 pm »
No, a do czego mam porownywac? Jak ktos pisze, ze PD sie obijalo, to porownuje do innej duzej gry. Ale pisanie, ze tras masz wiecej w FM 3 to jest bzdura i tyle. A samochody pff, przeciez napisalem, ze jest wiecej, to co sie klocisz?

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9313 dnia: Listopada 12, 2010, 18:25:51 pm »
Nürburgring 24h Time/Weather i zamknąć paszcze na temat torów.

ciujo82

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2008
  • Wiadomości: 544
  • Reputacja: 0
  • Nathan
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9314 dnia: Listopada 12, 2010, 18:27:31 pm »
wole 219 samochodow wykonanych perfekcyjnie,niz te 514 z F3.

arturk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 19-09-2010
  • Wiadomości: 135
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9315 dnia: Listopada 12, 2010, 18:32:52 pm »
Pięknie.
niech mi tylko ktoś wytłumaczy czemu F40, mój ulubiony samochód z prologa jest standard???!!!
Liczyłem też na verona, testarosse i countacha w jakości premium.
Mamy 27 tras, spoko, mogło być więcej, ale trudno.

ps. ok, F40 jest premium.. błąd na stronie GTplanet.
http://www.gran-turismo.com/local/jp/data1/products/gt5/carlist_en.html
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2010, 18:36:06 pm wysłana przez arturk »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9316 dnia: Listopada 12, 2010, 18:36:04 pm »

Wiadomość scalona: Listopada 12, 2010, 16:59:31 pm
wizualnie rozwalać do samej śrubki...
LOL wtf?
Kaz sam mówił że spoko zrobi zniszczenia ale takie że ludzie którzy o nie prosili pierwsi wyłączą zniszczenia. do tego NASCARy miały się niszczyć tak realnie jak nigdy dotąd. po takich zapewnieniach to sorry - ale lekko odpadający zderzak w Lambo to trochę kpina...
Oby faktycznie NASCARy i WRC niszczyły zniszczeniami... chociaż z drugiej strony będzie to kolejna dysproporcja w grze, która tylko coraz bardziej zaostrzy apetyty jakby to było gdy Kaz nie był debilem...

zmienne warunki pogodowe powinny być na każdej trasie
PS3 to konsola z 2005 roku ...
i co z tego że z 2005 roku? jak zrobili na paru trasach to znaczy że się da...

a każdy samochód powinien być premium,
Jakby nie wrzucili standardow to uwazasz, ze byloby lepiej? Mogli pojsc droga GT 3, ktore mialo 150 samochodow, ale woleli zupgrade'owac troche modele z GT 4 i dac ludziom szanse pojezdzenia nimi na nowym silniku fizycznych. Teraz pytanie, czy jakby pol roku temu wyszlo GT 4 HD na PS3 to bys ja kupil?
Wolałbym 500-600 samochodów na równym, wysokim poziomie, a nie na siłę wrzucone 800 aut. Nie powiem że mi przeszkadzają ale ta dysproporcja pomiędzy poszczególnymi elementami gry jest za duża...


generalnie moim zdaniem te 5-6 lat developingu byłyby znacznie lepiej wykorzystane gdyby nie to że Kaz jest bufonem i szydził sobie z ludzi którzy domagali się rzeczy które były standardem w Toca 2 na psx. To całe jego przedstawianie siebie jako boga i wyznacznik tego co chcą ludzie było komiczne. Gdyby od razu ustalił że robimy wszystkie te rzeczy które są tutaj tylko w niektórych miejscach mielibyśmy grę idealną, a nie taką co pozostawia niesmak bo tylko pokazuje jak dobra mogłaby być gra gdyby Polyphony słuchało od początku graczy a nie traktowało ich jak stado bydła która ma czcić wielkiego Kaza, stawiać mu pomniki i fapować na widok wszystkich bull-shotów z photo-mode i trailerów które nic nie pokazywały, a swoje życzenia mogą sobie spisywać na papierze toaletowym którym się po chwili podetrą i spuszczą w otchłań szamba...

Jakby od początku gra była robiona z założeniami że będą zniszczenia, zmienne warunki pogodowe i pory dnia, to myślę że każdy by był zadowolony z tego że względem GT5p samochody mają 10-15% mniej polygonów, a trasy są minimalnie gorsze jakościowo (chociaż nie widzę tutaj możliwości żeby to wyglądało gorzej bo to co jest jest "tylko" bardzo dobre). Moim zdaniem problemem było to że robili sobie grę której ramy wyznaczył GT5 Prologue - czyli piękne wozy na pięknych trasach, ale wszystko strasznie sterylne - bo tak to widzi Kaz w swoich mokrych snach. Po prostu obrali kierunek który był spoko w czasach GT4, ale nie w czasach gdzie takie produkcje jak Forza czy Grid rozwinęły pewne aspekty wyścigów do poziomu poniżej którego nowe gry nie powinny schodzić. Kaz miał to w dupie i robił swoje, ale na (nie)szczęście został niejako zmuszony do dostosowania GT5 do pewnych standardów. I wyszło jak wyszło...

Gdyby od razu przewidział robienie gry z elementami które w GT5 będą tylko przedsmakiem tego czym powinny być, uniknąłby pewnego rodzaju ośmieszania się. Na pewno nie byłoby tak komicznie śmiesznie słabych zniszczeń, bo dodać zniszczenia do samochodów na etapie jakim mieli cały silnik odpowiedzialny za auta, ich fizykę itp to musiała być masakra dla programistów. To samo z trasami - mieli wszystko sterylnie ale pięknie zrobione - a tu nagle maja dodać do silnika tras pogodę i pory dnia - pewnie się na tym etapie prac nie dało inaczej tego zrobić niż parę tras zrobić pod te elementy osobne skrypty - przez co nie mamy ich na każdej trasie, bo jakby główny silnik by był pod to robiony i przygotowany to pogoda, pory dnia itp to byłby przełącznik on/off...

Ale żeby nie było - gra będzie wielka i będziemy się w nią zagrywać z wywieszonym jęzorem, ale moim zdaniem nie będzie tak dobra jak mogłaby być - co twórcy pokazali w paru elementach...

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 151
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9317 dnia: Listopada 12, 2010, 18:42:04 pm »
Gdzie New York! Pewnie PS3 nie pociągnie w takiej oprawie tego miasta, to samo dotyczy Hong Kongu, G Paris, Seattle, no i oczywiście kapitalny Grand Canyon, Thaiti Maza (najlepiej wyglądające trasy z GT4). Jak widać marzenia nie zawsze się spełniają :(. Jest jeszcze szansa w DLC, ale to już kop dla nas od PD.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9318 dnia: Listopada 12, 2010, 19:22:45 pm »
do tego NASCARy miały się niszczyć tak realnie jak nigdy dotąd. po takich zapewnieniach to sorry - ale lekko odpadający zderzak w Lambo to trochę kpina...
To nie byl tekst Kaza, juz o tym gadalismy.

i co z tego że z 2005 roku? jak zrobili na paru trasach to znaczy że się da...
Aha Panie develeperze, to teraz przeczytaj post wyzej.

Wolałbym 500-600 samochodów na równym, wysokim poziomie,
Oto chodzi, ze te samochody z GT 4 nie kosztowaly prawie w ogole ich pracy, zamiast ich zrobiliby pewnie z max 20 samochodow wiecej - myslisz, ze byloby warto? Wedlug mnie nie.

Pozostalej reszty nie chce mi sie komentowac, powiem tylko, ze wiele rzeczy, ktore napisales nie maja odniesienia w rzeczywistosci, bo inaczej po prostu pewne rzeczy sie projektuje i wprowadza np podczas tworzenia srodowiska do trasy najpierw musisz odtworzyc to jak dane miasto naprawde wyglada, a potem je odpowiednio zmodyfikowac - zmniejszych rozdzielczosc tekstur, cienii, geometrie, tlo inaczej zaplanowac itd by to dzialalo na konsolach, potem masz cos takiego jak testy obciazeniowe itd, jak masz spadki na danym zakrecie to cos zmieniasz itd, potem to samo musisz zrobic w roznym cyklu dnia, bo np wieksze cienie sa i masz troche wieksze obciazenie czy podczas innej pogody.

Mysle, ze budowa track creatora mogla im naprawde wiele czasu zabrac, i przy okazji poprawic pare rzeczy w silniku oraz w procesie produkcyjnym tras.

Pamietaj tez, ze wiele rzeczy robili od podstaw jak silnik fizyczny oraz graficzny, online czy b-spec czy AI, oraz to, ze Polyphony po GT 4 mialo tylko 50 pracownikow! Mam nadzieje, ze do GT 6 zatrudnia dodatkowe 50 osob odpowiedzialnych za modelling.

Do tego, fakt, ze tak wiernie wymodelowali i zebrali dane z samochodow powoduje, ze w next-genowej iteracji nie beda musieli samochodow modelowac jeszcze raz, wiec to co dostaniesz w GT 5 i GT 6 na PS3 jesli chodzi o samochody, bedziesz mial od razu wrzucone do GT 7. Tak jak mowil Kazunori, ze GT 5 to bedzie platforma dla przyszlych iteracji i pewnie dlatego im sie tak dlugo zeszlo i pewnie dlatego, gra ma mniej tras i samochodow niz GT 4.
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2010, 19:27:07 pm wysłana przez KKRT »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #9319 dnia: Listopada 12, 2010, 19:53:47 pm »
Pozostalej reszty nie chce mi sie komentowac, powiem tylko, ze wiele rzeczy, ktore napisales nie maja odniesienia w rzeczywistosci, bo inaczej po prostu pewne rzeczy sie projektuje i wprowadza np podczas tworzenia srodowiska do trasy najpierw musisz odtworzyc to jak dane miasto naprawde wyglada, a potem je odpowiednio zmodyfikowac - zmniejszych rozdzielczosc tekstur, cienii, geometrie, tlo inaczej zaplanowac itd by to dzialalo na konsolach, potem masz cos takiego jak testy obciazeniowe itd, jak masz spadki na danym zakrecie to cos zmieniasz itd, potem to samo musisz zrobic w roznym cyklu dnia, bo np wieksze cienie sa i masz troche wieksze obciazenie czy podczas innej pogody.
akurat cośtam wiem jak się projektuje bo sam zajmuję się developingiem... akurat w innej branży ale tutaj akurat mają zastosowanie podstawowe zasady zarządzania projektami informatycznymi. i problem był taki że robili sobie silnik gry w kierunku jaki był widoczny w GT5p - po czym po wydaniu tej gry ciągle z uśmiechem co najmniej rok szli w zaparte że kierunek był dobry. po czym okazało się że jednak muszą zmienić założenia - a że na budowę silnika od podstaw nie było szans, więc opierając się na tym co mieli gotowe po przynajmniej trzech latach musieli dobudować nagle rzeczy których normalnie nie planowali i pod kątem których nie rozwijali platformy którą mają. po prostu musieli przeszczepić do tego systemu co mieli pewne rzeczy które nigdy nie powinny się tam znaleźć. nie raz się z tym spotykałem i nie raz traciłem nerwy na przeszczepy... i szczerze to biorąc to pod uwagę można tylko pogratulować efektu, bo zrobić coś takiego na pewno nie było łatwo, tym bardziej w takim czasie... ale gratulować nie mam zamiaru, bo elementy które na siłę wszczepiali powinny być w 2005 roku przyjęte jako założenia całego projektu.

i szczerze to po tych kilku elementach które są aż za dobre względem reszty gry, aż strach pomyśleć jak dobra byłaby ta gra gdyby tylko słuchali graczy od początku...

Mysle, ze budowa track creatora mogla im naprawde wiele czasu zabrac, i przy okazji poprawic pare rzeczy w silniku oraz w procesie produkcyjnym tras.
właśnie mam to im za złe że poświecili masę zasobów na tego typu zbędne rzeczy bez których każdy by był zadowolony...
przypomina mi się tutaj ostatnia scena z Listy Schindlera jak Oskar wymienia rzeczy dzięki którym mógł uratować wiele innych ludzi - tutaj jakby Polyphony nie spędzało masy czasu na tworzenie aż nierealnych trailerów, jakby photo mode ograniczyli do tras a nie do mega zrobionych miejscówek, jakby nie robili kreatora tras, jakby gokarty przenieśli do GT6 i tego typu rzeczy które są spoko, ale o które nikt nie prosił i nikt się ich nie spodziewał - dzięki temu dostalibyśmy kolejne samochody premium, kolejne trasy w nocy/deszczu itp.