Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1295037 razy)

0 użytkowników i 12 Gości przegląda ten wątek.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10480 dnia: Listopada 25, 2010, 09:16:04 am »
Tsubuka i Tokyo są śliczne, o Londynie się wypowiadałem a Toscana jest przecież żałosna - zobacz sobie jak wyglądają kibice wokół trasy - o wiele wiele gorzej niż np na Eigerze, brak obiektów wokół trasy - jedno wielkie pole i jedynie oświetlenie na tej trasie robi.

Też już pisałem które gry uważam za ładniejsze i dlaczego GT5 za grafę dałbym naciągane 8 - alliasing, tekstury(widać nawet ich łączenia chociażby na skałach w Monako), ściany udające las 5 metrów obok toru, auta standard, porażkowe cienie itp

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10481 dnia: Listopada 25, 2010, 09:53:59 am »
ta gra ma juz swoje lata i to czuc
nic sie nie zmienilo od czasow ps2/
niektore trasy znam nawet z psp  :-?
gra raczej dla maniakow z kolkami ;)

No proszę Cię...to najdziwniejszy argument jaki można GT5 postawić. Od czasów GT4 zmieniło się ogromnie dużo. Fizyka, model jazdy są zbudowane od podstaw. Owszem niektóre trasy to GT4 w HD, ale i tak wyglądają ładnie. Ja się jaram jak pochodnia, bo model jazdy miażdży.

Wiadomość scalona: Listopada 25, 2010, 09:55:35 am
Tsubuka i Tokyo są śliczne, o Londynie się wypowiadałem a Toscana jest przecież żałosna - zobacz sobie jak wyglądają kibice wokół trasy - o wiele wiele gorzej niż np na Eigerze, brak obiektów wokół trasy - jedno wielkie pole i jedynie oświetlenie na tej trasie robi.

Wy naprawdę zatrzymujecie się na poboczu i przyglądacie kibicom i drzewom? :roll: :roll: :roll: To ja mogę dziś odpalić Dirta 2 i poszukać jakiś graficznych kwiatków wokół trasy. Bezsens.
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 09:55:35 am wysłana przez BoBaN »

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10482 dnia: Listopada 25, 2010, 09:59:30 am »
każda gra ma Boban wady a w GT5 to widać od razu na pierwszy rzut oka, wystarczy odpalić wyścig pierwszy raz i od razu masz what the fuck na cienie i teksturki wokół toru, poczytaj inne fora, gtplanet itp - każdy narzeka na grafę,że do pięt nie dorasta tym co pokazywali nam na trailerach

Ważne jest,że fun z gry jest rewelacyjny a fizyka genialna, ale na serio nie gadajcie,że grafa w GT5 jest genialna

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10483 dnia: Listopada 25, 2010, 10:00:36 am »
Wy naprawdę zatrzymujecie się na poboczu i przyglądacie kibicom i drzewom? :roll: :roll: :roll: To ja mogę dziś odpalić Dirta 2 i poszukać jakiś graficznych kwiatków wokół trasy. Bezsens.
ale chyba sam przyznasz że na Trial Mountain drzewa aż kują w oczy i są zrobione jakby z premedytacją "zobaczcie jak możemy zwalić drzewa i postawić je 2 metry przed samochodem", cienie przed startem to też dramat niesamowity... ale gra i tak jest piękna...

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10484 dnia: Listopada 25, 2010, 10:03:20 am »
Też już pisałem które gry uważam za ładniejsze
Pisales rowniejsze, a nie ladniejsze.
A co na Toscanie ma  byc? Metropolia? Kibice sa normalni. Londyn Ci sie nie podoba, bo nie ma przesadzonego HDR'a z Prologue ...

Aliasing? Jeszcze raz sie spytam, ktora gra ma lepsze AA?
ściany udające las 5 metrów obok toru
Sa w kazdej grze for fuck sake i tak, tez 5 metrow od toru, tylko tam sie ludzie tego tak nie czepiaja.

O standardach juz pisalismy, nawet nie wracaj, sa to dodatkowe modele z GT 4, ktore i tak wygladaja bardzo dobrze w gameplayu.

Z cieniami sie zgodze, choc tez z tym roznie, czasami sa swietne.

---edit---
Trial Mountain to porazka na calego.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10485 dnia: Listopada 25, 2010, 10:05:05 am »
A co z modyfikacja samochodow ? Ktos sie juz w to zaglebil ?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10486 dnia: Listopada 25, 2010, 10:08:53 am »
każda gra ma Boban wady a w GT5 to widać od razu na pierwszy rzut oka, wystarczy odpalić wyścig pierwszy raz i od razu masz what the fuck na cienie i teksturki wokół toru, poczytaj inne fora, gtplanet itp - każdy narzeka na grafę,że do pięt nie dorasta tym co pokazywali nam na trailerach

Ważne jest,że fun z gry jest rewelacyjny a fizyka genialna, ale na serio nie gadajcie,że grafa w GT5 jest genialna

Nie piszmy też, że gra jest tak brzydka jak niektórzy twierdzą. Np. Deep Forest mi się bardzo podoba. Przejazd w pierwszym tunelu robi wrażenie.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10487 dnia: Listopada 25, 2010, 10:11:26 am »
mniej poszarpanych krawędzi widziałem w motortorm,dirt2,grid,f1,shift czy nawet ridge racer :P

ojj pobawię się dziś photo mode bo chyba wy serio macie klapki na oczach jak nie widzicie jak fatalnie ta gra czasem wygląda (trial mountain, autumn ring, spore odcinki północnej pętli czy laguna seca, nie wspominając o trasach z edytora)

KKRT jak jesteś w domu to wejdź mój profil w grze i odpal moją trasę z edytora - zobaczysz,że tam grafa wygląda jak pierwsza generacja na ps2.

Wiadomość scalona: [time]Listopad 25, 2010, 11:12:16 am[/time]
ale ja nie twierdzę,że gra wygląda okropnie, przecież nie oceniam grafy na 4/10 tylko na naciągane 8/10 :P
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 10:14:23 am wysłana przez punisher85 »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10488 dnia: Listopada 25, 2010, 10:25:07 am »
mniej poszarpanych krawędzi widziałem w motortorm,dirt2,grid,f1,shift czy nawet ridge racer :P

To jest jeden element grafiki w GT5. Jeśli mamy tak wybiórczo oceniać to lepiej wcale tego nie róbmy. To samo było w MotorStormem. Na statycznych obrazkach z gry wygląda średnio, ale już podczas samej rozgrywki to majstersztyk.

ojj pobawię się dziś photo mode bo chyba wy serio macie klapki na oczach jak nie widzicie jak fatalnie ta gra czasem wygląda (trial mountain, autumn ring, spore odcinki północnej pętli czy laguna seca, nie wspominając o trasach z edytora)

Zgodzę się, że w momencie jak zatrzymamy replay i zaczniemy bawić się kamerą to wychodzą niedociągnięcia graficzne. Jednak podczas gry kompletnie mi się to nie rzuca w oczy.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10489 dnia: Listopada 25, 2010, 10:27:28 am »

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10490 dnia: Listopada 25, 2010, 10:32:31 am »
A co z modyfikacja samochodow ? Ktos sie juz w to zaglebil ?

Podbijam :)

Wiadomość scalona: Listopada 25, 2010, 10:35:30 am
http://www.lensoftruth.com/?p=24784

« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 10:35:30 am wysłana przez LoNdEk »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10491 dnia: Listopada 25, 2010, 10:38:50 am »
http://www.lensoftruth.com/?p=24784

I niech to w końcu zamknie głupie porównywanie FM3 do GT5. FM3 jest grą ładną, ale do GT5 jej sporo brakuje.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10492 dnia: Listopada 25, 2010, 10:41:35 am »
http://www.lensoftruth.com/?p=24784

I niech to w końcu zamknie głupie porównywanie FM3 do GT5. FM3 jest grą ładną, ale do GT5 jej sporo brakuje.


Cytuj
Conclusion: There’s no doubt that Gran Turismo 5 and Forza 3 are beautiful looking racing games, but quite honestly we were expecting a little more from Gran Turismo 5 in the performance department. Not only did Gran Turismo 5 constantly fall below the 60 FPS mark, there was quite a bit of noticeable screen tearing occurring throughout. While Gran Turismo 5 may have a slight visual advantage over Forza 3, our analyzer proves that Forza 3 out performed Gran Turismo 5 in almost every video we captured. Lets hope Sony releases a performance patch in the near future, but Sony please don’t make us wait too long…

 :troll:

No tak zamknijcie te glupie porownania, bo GT5 slabiej wypada :) srednia ocen GT5 to poki co 2 pkt. mniej niz NFS:HP i 5 pkt. mniej niz FM3. I juz sie gubie, bo niektorzy pisza, ze grafika nie jest najwazniejsza, inni podbijaja mowiac, ze GT5 jest najladniejsza (i w sumie tylko do tego sprowadza sie argumentacja :) )

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10493 dnia: Listopada 25, 2010, 10:43:38 am »
że niby co Boban? a screen tearing na poziomie 20% w GT5 to przecież śmiech na sali i totalna porażka, framerate też maciupinkę gorszy. Przecież nawet w tym porównaniu o tym wspominają,że prawie zawsze Forza3 była lepsza
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 10:45:18 am wysłana przez punisher85 »

arturk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 19-09-2010
  • Wiadomości: 135
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10494 dnia: Listopada 25, 2010, 10:51:16 am »
W forze3 nie grałem, ale na screenach i filmikach wygląda plastikowo i sterylnie (chodź oczywiście bardzo solidnie). GT5 ma po prostu lepszy silnik graficzny, oświetlenie nie mówiąc już o shaderach. Auta premium niszczą wszystko co do tej pory można było zobaczyć w grach wyścigowych, modele aut standard z kolei do pięt nie dorastają autom z FM3 moim zdaniem
Problem jest tylko z jakością wykonania niektórych tras i z jakością cieni, które wyglądają czasami jak jakiś błąd w grze. Podpisuję się pod narzekaniami na grafikę wielu osób w tym wątku. Ktoś może powiedzieć, że podczas wyścigu tego się nie zauważa.. cóż.. jedni widzą drudzy nie. Ja nie potrafię zignorować tych ewidentnych niedoróbek.

ps. Ktoś w ogóle zauważa te spadki płynności w gt5 w trakcie gry?? Screen tearing owszem jest (chodź mi on nie przeszkadza), ale do płynności to ja bym się nie przyczepiał jednak.
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 11:02:25 am wysłana przez arturk »

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10495 dnia: Listopada 25, 2010, 11:00:40 am »
Powiedzcie mi panowie gdzie są te wszystkie auta standart ???Na giełdzie używanych samochodów jest ich może 40-50,gdzie reszta ???Albo jestem ślepy jak kura :grin:

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10496 dnia: Listopada 25, 2010, 11:03:54 am »
+ sa na giełdzie
+ dziennie zmienia się oferta giełdy
+ pula aut uzależniona jest o lvl
+ są do wygrania

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10497 dnia: Listopada 25, 2010, 11:05:22 am »
że niby co Boban? a screen tearing na poziomie 20% w GT5 to przecież śmiech na sali i totalna porażka, framerate też maciupinkę gorszy. Przecież nawet w tym porównaniu o tym wspominają,że prawie zawsze Forza3 była lepsza

Ty tak na poważnie? Zobacz filmik, który wrzucił LoNdEk, odbicia na autach (w FM3 auto to czarna kupa na trasie a w GT5 wygląda znacznie bardziej realistycznie). W dodatku w GT5 może być na torze 16 aut i gra jest w 1080p. Efekty cząstkowe to samo. Więcej dymu w GT5, ale niech Wam będzie. FM3 miażdży graficznie GT5 i żyjcie dalej z takim przekonaniem. Tylko jak już zobaczycie trasę LeMans ze zmienną porą dnia lub Eiger ja wysycha na nim deszcz to się nie obsrajcie z wrażenia bo z Forzie tego nie ma.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10498 dnia: Listopada 25, 2010, 11:07:33 am »
Jak sie te efekty pogodowe maja do tych z PGR4 ??? Ma ktos takie porownanie ???

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10499 dnia: Listopada 25, 2010, 11:08:20 am »
Btw. Odpalcie sobie Madryt i skończcie pie**olić o jakiejkolwiek przewadze graficznej Forzy. :roll: :roll: :roll:

Wiadomość scalona: [time]Listopad 25, 2010, 12:09:08 pm[/time]
Jak sie te efekty pogodowe maja do tych z PGR4 ??? Ma ktos takie porownanie ???

Aha to teraz będziemy robić zlepek gier z X0 i jak połączymy Forzę, PGR oraz Alan Wake to wyjdzie gra ładniejsza od GT5. Boszzzzzzz jakieś to kur** typowe. :roll: :roll: :roll:

Zobacz sobie jak wysycha tor po deszczu podczas jazdy w GT5 i jak wtedy wyglądają efekty oświetlenia. Tyle w temacie porównywania efektów pogodowych.
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2010, 11:09:59 am wysłana przez BoBaN »

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10500 dnia: Listopada 25, 2010, 11:10:58 am »
+ sa na giełdzie
+ dziennie zmienia się oferta giełdy
+ pula aut uzależniona jest o lvl
+ są do wygrania

Dzieki,czyli rozumiem że od reki nie mogę sobie wybierać samochodów z pośród tych ok.osmiuset aut :(

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10501 dnia: Listopada 25, 2010, 11:11:26 am »
weźcie skończcie z tą grafą, jest nierówna i tyle, koniec tematu, już lepiej wracajcie do fapowania nad photo mode...

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10502 dnia: Listopada 25, 2010, 11:14:04 am »
Boban ale ja nie pisałem,że F3 bije grafą GT5 w tamtym poście. Chodzi mi tylko o screen tearing na poziomie 20% co chyba jest największym z wszystkich powaznych gier jakie testowali na lensoftruth

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10503 dnia: Listopada 25, 2010, 11:16:12 am »
Boban ale ja nie pisałem,że F3 bije grafą GT5 w tamtym poście. Chodzi mi tylko o screen tearing na poziomie 20% co chyba jest największym z wszystkich powaznych gier jakie testowali na lensoftruth
to niech zmienią tv na taki co nie ma tearingu, np. na taki jak ja mam

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10504 dnia: Listopada 25, 2010, 11:19:38 am »
dużo zalezy od kamery, pewnie jeździsz ze zdarzeka(tak jak ja) i tam terring jest sporadyczny ale juz z kabiny czy zza auta jest o wiele wiele częstszy.

Żeby nie było ja GT5 jestem zachwycony ale mój opis na psn w chwili obecnej ją podsumowuje - fun10/10grafa7/10

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10505 dnia: Listopada 25, 2010, 11:20:29 am »
Boban ale ja nie pisałem,że F3 bije grafą GT5 w tamtym poście. Chodzi mi tylko o screen tearing na poziomie 20% co chyba jest największym z wszystkich powaznych gier jakie testowali na lensoftruth

U mnie podczas gry bardzo rzadko się to zdarza. Spadków animki nie zauważyłem wcale. Co śmieszniejsze to screen tearing mam jak szybko przełączam pomiędzy producentami aut. Po prostu jak szybko przemieszczam się po markach aut to v-synch się sypie. :lol: :lol: :lol:

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10506 dnia: Listopada 25, 2010, 11:22:28 am »
spadki animki są z 60fps do 55 fps więc nikt tego nie zauważy przecież :P

Beyond3D podało wyniki analizy rozdzielczość i AA w GT5.
Gran Turismo 5 = 1280x720 (4xAA), 1280x1080 (QAA), 1280x720 (QAA) in 3D mode
dla porównania:
Gran Turismo 5: Prologue = 1080p mode is 1280x1080 (2xAA) in-game while the garage/pit/showrooms are 1920x1080 with no AA. 720p mode is 1280x720 (4xAA)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10507 dnia: Listopada 25, 2010, 11:24:21 am »
Ciekawe co daje lepszy efekt, 4xAA czy QAA i wyższa rozdziałka. Jak to zmienić w grze żeby sprawdzić?

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10508 dnia: Listopada 25, 2010, 11:25:02 am »
Aha to teraz będziemy robić zlepek gier z X0 i jak połączymy Forzę, PGR


Tylko  pytam, bo z tego co widzialem w PGR4 to swietnie to wyglada :) a ciekawe jak to wyglada w porownaniu z GT5 ?

Podbijam kolejny raz pytanie o tunning samochodow ? Czy jest on choc troche zblizony do tego co mozna z samochodami zrobic w FM3 ?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10509 dnia: Listopada 25, 2010, 11:26:28 am »
Podbijam kolejny raz pytanie o tunning samochodow ? Czy jest on choc troche zblizony do tego co mozna z samochodami zrobic w FM3 ?

Na razie za krótko ludzie grali, żeby o tym pisać.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10510 dnia: Listopada 25, 2010, 11:35:47 am »
Ciekawe co daje lepszy efekt, 4xAA czy QAA i wyższa rozdziałka. Jak to zmienić w grze żeby sprawdzić?
chyba trzebaby było wymusić w konsoli w menu tylko 720p. Pobawię się tym z ciekawości tak samo jak tymi ustawieniami obrazu - standard/łagodzenie poszarpań/ podbijanie ostrości

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10511 dnia: Listopada 25, 2010, 11:37:40 am »
Przy niższej rozdzielczości może być mniejszy problem z v-synch.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10512 dnia: Listopada 25, 2010, 11:40:09 am »
możliwe, ale też raczej na bank obraz w 720p będzie mniej ostry i trochę rozmyty

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10513 dnia: Listopada 25, 2010, 11:42:07 am »
Przy wczorajszym opisie pierwszych wrażeń zapomniałem o AI. Kolejny duży krok PD w stronę realizmu. Przeciwnicy blokują, walczą a czasem nawet chamsko przepychają nasze auto doprowadzając do tego, że wpadamy w poślizg. Wyzwanie To Gear z Lotusami doskonale pokazuje o czym mowa. Tryb kariery przez to jest bardzo grywalny. To było jedno z większych zaskoczeń po odpaleniu kariery. Czasem zdarzy się, że przeciwnicy  podczas walki między sobą wypadną za tor, rozwalą się o bandę. Raz miałem sytuację (w licencji AI-10) jak przeciwnik dał za dużo gazu przy wyjściu z zakrętu i zarzuciło mu tyłem po czym sporo stracił i go wyprzedziłem.

punisher85

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 12-01-2008
  • Wiadomości: 1 058
  • Reputacja: 7
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10514 dnia: Listopada 25, 2010, 11:47:33 am »
odpal sobie ostatnie zadanie w pierwszej kategorii wyzwań AMG - tam gdzie pierwszy raz jedziemy całą północną pętle jako time trial. W opisie pisze,że na Nurburgring obowiązuje zasada,że wolniejsze auta zjeżdżać mają na prawo ustępując miejsca szybszym. Jakie było moje zdziwienie gdy podczas jazdy w tym wyzwaniu czasowym na torze były też inne auta które zjeżdżały mi na prawo i nawet mrugały światłami bym je wyprzedzał

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10515 dnia: Listopada 25, 2010, 11:52:04 am »
ja wlasnie gram na 720P i sypiacy sie vsync czy screen tearing naleza do rzadkosci.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10516 dnia: Listopada 25, 2010, 11:59:50 am »
Co do AI, moze ktos zorbic test i zatrzymac samochod na trasie (op srodku i po obu stronach trasy) i sprawdzic czy samochody jadace za nim beda omijac przeszkode,czy moze pojada po linii i bedzie kraksa ?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10517 dnia: Listopada 25, 2010, 12:16:48 pm »
Omijają, bo miałem taką sytuację. Jednak nie zawsze. Zależy jak są blisko gdy się wywalisz. Jeśli zbyt blisko to dostaniesz od przeciwnika. Zresztą był tu filmik, gdzie było pokazane jak AI omija stojące auto gracza.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10518 dnia: Listopada 25, 2010, 12:18:09 pm »
Co do AI, moze ktos zorbic test i zatrzymac samochod na trasie (op srodku i po obu stronach trasy) i sprawdzic czy samochody jadace za nim beda omijac przeszkode,czy moze pojada po linii i bedzie kraksa ?

http://www.nowgamer.com/features/1088/gran-turismo-5-review-10-reasons-to-be-sad?o=1#listing
Cytuj
Gran Turismo is infamous for its bad AI. It has always been criticized for having AI racers that simply follow a predetermined route around a track, all bunched up like they’re being driven by a computer. Oh.

Well, things have improved with each iteration of Gran Tuirismo. However, Gran Turismo 5 hardly pushes the boat out in terms of AI.

To test it we parked up on the racing line, towards the end of a nice long straight, and waited to see how the AI would deal with a stationary object (our Skyline). You’d hope that it would recognize it, and take avoiding action. Not a bit of it – most of the cars just plowed straight into us.

D3LTA_TOM.

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 29-05-2007
  • Wiadomości: 1 048
  • Reputacja: 0
  • Xbox Live: xXI TOMEK IXx
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #10519 dnia: Listopada 25, 2010, 13:25:22 pm »
Ja tam powiem krótko słabe jest to GT i już  :(