Jako, ze przeszedlem gierke moge w koncu wystawic jej konkretna ocene ;]
Cholernie mi sie podoba klimat gry i bohaterowie, Nathan to jedna z najlepszych postaci w grach video - zabawny, odwazny, ale bez przesady, czasem ciamajdowaty i obyty w swiecie - nie superhero, ale tez nie zwykly facet.
O grafice chyba nie musze pisac, bo jaka jest kazdy wie i widzial, za to moge napisac o designie - fajnie, ze miejscowki sa zroznicowane, kazda ma dopasowana kolorystyke do nastroju i pogody, elementy otoczenia sa fajnie rozplanowane, co bardzo cieszy podczas zabaw platformowych, jak i podczas wiekszych starc.
Podobaly mi sie tez misje na skuterze, na poczatku myslalem ,ze beda upchane na sile, ale plywanie pod prad naprawde swietnie zrobiono - wielki plus za ten lvl w grze.
Muzyka - genialna, podczas eksploracji lagodna, powolne i melodyjne utwory, ale wciaz symfoniczne i filmowe, a podczas akcji dynamiczna i szybka - plus i to wielki.
Fabula i rozwoj akcji - tu nastepny duzy plus, moze fabula nie jest jakas super zaskakujaca, ale bardzo przyjemna, ale to co mnie bardziej urzeklo to jej rozwoj - strasznie fajnie to Naughty Dogs zrobilo, ze poza Prologiem [pierwsze 3 chaptery], fabula jest przedstawiona w 100% w sposob ciagly, nie ma przeskoku czasu, ani lokacji, tylko akcja wciaz i wciaz postepuja az do rozwiazania - sprawia to wrazenie interaktywnego filmu przygodowego [o czym za chwile]
Animacja, fizyka i oswietlenie - no tu wlasnie chcialem poruszyc sprawe filmowosci gry, przedewszystkim animacja w 100% filmowa - bohater, ktory siedzac za zaslona zaslania glowe i trzesie sie na kazdy strzaly oddany w jego strone, albo sposob w jaki mozna strzelac do goniacych nas przeciwnikow - geniusz ;], filmowe tez jest zachowanie naszych przeciwnikow - klada sie na ziemi i strzelaja, wyskakuja i strzelaja na oslep w karabinu jak rambo, albo wychodza zza zaslony i za kazdym strzalem robia skok w bok by unikac strzalow wroga - no dla mnie mistrzostwo, mistrzowsko tez wyglada rag-doll postaci postrzelonych lub kolo ktorych cos wybuchlo ;] - troche przesadnie, ale takie zalozenie mialo byc ;], jak w filmach z Indiana Jones.
Oczywiscie gra ma tez pare wad. Przedewszystkim troche draznilo mnie duzo za duzo strzelania, jednak proporcje powinny byc inne, zwlaszcza, ze respawn wrogow byl strasznie naciagany - niby dostajemy sie do sekretnego pomieszczenia, czy uruchamiamy jakis lancuch pozwalajacy nam sie wspiac na szczyt, a tu sie nagle okazuje, ze bojownicy Raja'i juz na nas czekaja ... - w sequelu oczekuje wiecej pulapek, zagadek i platformingu niz strzelania, a gra na pewno bedzie jeszcze ciekawsza, fajnie tez jakby do celu prowadzilo wiecej niz jedna droga.
Z bledow czysto technicznych moge zaznaczyc, ze brakowalo mi cienii z pochodni z aktu przed Bunkrem, zdarzaly sie tez problemy z V-Synciem, glownei na mapkach ze skuterem [pewnie przez wode], no i oczywiscie wszystkim znane doczytywanie sie tekstur.
Ogolnie genialna gra, ktora trzyma przed konsola od poczatku do konca i za nic nie chce wypuscic - swietny i piekny film interaktywny przy ktorym swietnie sie bawilem i goraco polecam kazdemu, szkoda tylko, ze gre kupilem tak pozno, z sequelem tego bledu na pewno nie popelnie ;], Jesli mialbym wystawic ocene to dalbym 9- [minus za zbyt duzo sekcji strzelanych, zwlaszcza w miejscach w ktorych ich byc nie powinno]
Ps. Nie chce wszczynac klotni i wojenek, ale nie bardzo rozumiem porownywanie grafiki AC z ta z Uncharted - AC jest ladny, ale to jednak nie ta klasa, zwlaszcza jesli chodzi o tekstury i ilosc detali w otoczeniu, zreszta GoW tez nie - gralem w obydwie na PC na najwyzszych detalach i z 4x AA [w tym w GoW w fullHD]. Co do animacji Altaira to jest porownywalna, ale nie powiedzialbym, ze deklasuje Nathana, sa elementy lepsze w jednej produkcji i gorsze w drugiej, i vice versa.
Ps2. Ma ktos OST'a z Uncharted lub wie gdzie mozna go kupic? I jak obejrzec zdjecia na blue rayu z produkcji Uncharted?
Trzeba odblokowac to w grze czy jakos via PS3?