Autor Wątek: TES IV: Oblivion for PS3 :)  (Przeczytany 36801 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ring

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 637
  • Reputacja: 1
  • Że niby coś.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #120 dnia: Grudnia 11, 2006, 19:59:07 pm »
POK, czy Ty w ogóle przeczytałeś ten artykuł, co podał Supersonic?

Cytuj
More downloads are planned, many of which will be exclusive to PS3.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #121 dnia: Grudnia 11, 2006, 20:56:25 pm »
Cytat: "Ring"
POK, czy Ty w ogóle przeczytałeś ten artykuł, co podał Supersonic?

Cytat:   
More downloads are planned, many of which will be exclusive to PS3.

Fakt nie przeczytałem, ale też nigdzie nie pisałem, że go przeczytałem.
Trzeba zwrócić uwage na słowo "downloads". Wychodzi na to, że ekskluzywne dodatki na Ps3 do Oblivona, też będą płatne.

Ibra

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 19-10-2005
  • Wiadomości: 2 875
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #122 dnia: Grudnia 11, 2006, 21:22:19 pm »
Cholera, wszystko płatne.

Kiedy oni się zlitują nad Graczami? :cry:

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #123 dnia: Grudnia 11, 2006, 21:24:39 pm »
Cytat: "Ibra"
Kiedy oni się zlitują nad Graczami?


oni dopiero zaczynaja.... :cry:

konsolko

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 06-03-2004
  • Wiadomości: 1 326
  • Reputacja: 1

Supersonic

  • Gość
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #125 dnia: Stycznia 17, 2007, 08:45:54 am »
Coś mi się wydaje że widziałem już te screeny, nie mogą dać więcej fotek   :?:   :|

Sowa

  • Proletariusz
  • *****
  • Rejestracja: 08-06-2004
  • Wiadomości: 434
  • Reputacja: 1
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #126 dnia: Stycznia 17, 2007, 15:21:42 pm »
Po co mają pokazywać, skoro wyglądają tak samo jak na X360?

pokrytyśniegiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-08-2006
  • Wiadomości: 4 163
  • Reputacja: 4
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #127 dnia: Stycznia 18, 2007, 13:57:03 pm »
Oblivion in 1080p?!?!

In IGNs "The PS3 Games of Winter 2007", they state that "One of the biggest, most ambitious role-playing games of the year comes to the PlayStation 3 with full 1080p HD support and the all-new sidequest, "Knights of the Nine.""

http://ps3.ign.com/articles/755/755571p1.html

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #128 dnia: Stycznia 18, 2007, 13:59:17 pm »
Tak samo jak MS  8)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #129 dnia: Stycznia 18, 2007, 14:04:17 pm »
Gdyby to się okazało prawdą i na PS3 wyszła taka gra w 1080p, byłby to potężny kick w tyłek Billa.

No ale osobiście w to wątpie.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #130 dnia: Stycznia 18, 2007, 14:06:21 pm »
Może naprawili kod gry :lol:

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 850
  • Reputacja: 16
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #131 dnia: Stycznia 18, 2007, 14:22:09 pm »
Ta albo napisali ją od zera  :)  hmm a może odkryli już te legendarne pokłady wolnej mocy drzemiące w ps3  :wink:  Wolne żarty to na pewno bzdura...

Ring

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 637
  • Reputacja: 1
  • Że niby coś.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #132 dnia: Stycznia 18, 2007, 14:59:27 pm »
Dlaczego bzdura? Gra wyszła jakis rok temu na PC/360 wiec mieli duzo czasu na optymalizacje i inne pierdoły.

Mastu-son

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 16-06-2006
  • Wiadomości: 256
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #133 dnia: Stycznia 18, 2007, 15:09:25 pm »
Stara gra ze średnią grafą. 1080p? czemu nie. Osobiście wolałbym Gothic3 w 1080p na Ps3 :D

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #134 dnia: Stycznia 18, 2007, 15:18:21 pm »
Cytat: "Iras"
Gdyby to się okazało prawdą i na PS3 wyszła taka gra w 1080p, byłby to potężny kick w tyłek Billa.
No ale osobiście w to wątpie.

Taa, Bill powinien od razy popelnic harakiri i wycofac X360 z rynku :)
Po takiej tragedii? Jedyne wyjscie.. :D

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #135 dnia: Stycznia 18, 2007, 15:33:10 pm »
Po swoich ostatnich wypowiedziach oczywiście  :lol:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #136 dnia: Stycznia 18, 2007, 15:38:44 pm »
Nie rozumiem oburzenia niektórych ludzi na tym forum w związku z tym info. PS3 potrafi takie rzeczy robić więc czemu niby ma to być nieprawdą. Jeśli okaże się że to plotka to nikt płakał nie będzie. To 1080p w Oblivione to raczej ciekawostka.

CassSept

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-01-2005
  • Wiadomości: 2 194
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #137 dnia: Stycznia 18, 2007, 15:42:29 pm »
Cytat: "Iras"
Po swoich ostatnich wypowiedziach oczywiście  :lol:

Phi, to Ken powinien już to zrobić 8 lat temu. "Dzięki PS2 będziemy mogli wejść do Matrixa" :lol:

Mastu-son

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 16-06-2006
  • Wiadomości: 256
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #138 dnia: Stycznia 18, 2007, 16:01:06 pm »
Cytat: "CassSept"
Cytat: "Iras"
Po swoich ostatnich wypowiedziach oczywiście  :lol:

Phi, to Ken powinien już to zrobić 8 lat temu. "Dzięki PS2 będziemy mogli wejść do Matrixa" :lol:

Co, nie prawda? Grałeś w Enter the Matrix na PS2? Całkiem niezła szpila :)

AZAKIEL

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-02-2006
  • Wiadomości: 111
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #139 dnia: Lutego 05, 2007, 19:04:23 pm »
cytacik na dzisiaj:

O tym, że powstaje peestrójkowa wersja wspaniałego eRPeGa The Elder Scrolls IV: Oblivion wiadomo było już od dawna. O tym jednak, że gra powstaje w bólach poinformowano nas całkiem niedawno, bowiem cała sprawa wyszła na jaw podczas wywiadu, jaki przeprowadził serwis 1UP z pracownikami firmy Bethesda na temat dodatków, które będzie można ściągać z sieci w postaci na przykład nowych broni czy zbroi.

Okazało się, że zbyt mała ilość pamięci udostępnianej przez konsolę powoduje, że zainstalowanie rzeczonych dodatków może w znacznym stopniu wpłynąć na szybkość działania programu. Jak wiemy obydwie next-genowe konsole, Xbox360 i PS3 posiadają taką samą ilość pamięci – 512 MB lecz w przypadku PS3 podzielona ona została po równo między CPU a GPU (256 na system i 256 na grafikę) natomiast w X360 pamięć jest współdzielona, więc może się zdarzyć iż więcej zostanie przyporządkowane grafice. Konsola Microsoftu może wykorzystać 350 MB (i więcej) pamięci na tekstury z czego skwapliwie korzystają programiści. Sony w tej kwestii bardzo ograniczyło swoją konsolę nad czym programiści z Bethesdy jawnie ubolewają.

Jeśli dodamy do tego kłopoty z przepustowością szyny danych oraz problem zbyt wolno działających napedów Blu-Ray (przez które trzeba dublować dane na płycie, żeby napęd szybciej je znajdował i odczytywał), to wyłania nam się obraz PlayStation 3, który do tej pory był skrzętnie ukrywany i tuszowany. PS3 miało przecież zmiażdżyć marnego Xboxa360, tymczasem różnica pomiędzy systemami kurczy się w oczach. I to nie tylko w naszych, ale również developerów.
--------------------------------------------------------------


Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #140 dnia: Lutego 05, 2007, 19:07:41 pm »
Cytat: "AZAKIEL"
cytacik na dzisiaj:

O tym, że powstaje peestrójkowa wersja wspaniałego eRPeGa The Elder Scrolls IV: Oblivion wiadomo było już od dawna. O tym jednak, że gra powstaje w bólach poinformowano nas całkiem niedawno, bowiem cała sprawa wyszła na jaw podczas wywiadu, jaki przeprowadził serwis 1UP z pracownikami firmy Bethesda na temat dodatków, które będzie można ściągać z sieci w postaci na przykład nowych broni czy zbroi.

Okazało się, że zbyt mała ilość pamięci udostępnianej przez konsolę powoduje, że zainstalowanie rzeczonych dodatków może w znacznym stopniu wpłynąć na szybkość działania programu. Jak wiemy obydwie next-genowe konsole, Xbox360 i PS3 posiadają taką samą ilość pamięci – 512 MB lecz w przypadku PS3 podzielona ona została po równo między CPU a GPU (256 na system i 256 na grafikę) natomiast w X360 pamięć jest współdzielona, więc może się zdarzyć iż więcej zostanie przyporządkowane grafice. Konsola Microsoftu może wykorzystać 350 MB (i więcej) pamięci na tekstury z czego skwapliwie korzystają programiści. Sony w tej kwestii bardzo ograniczyło swoją konsolę nad czym programiści z Bethesdy jawnie ubolewają.

Jeśli dodamy do tego kłopoty z przepustowością szyny danych oraz problem zbyt wolno działających napedów Blu-Ray (przez które trzeba dublować dane na płycie, żeby napęd szybciej je znajdował i odczytywał), to wyłania nam się obraz PlayStation 3, który do tej pory był skrzętnie ukrywany i tuszowany. PS3 miało przecież zmiażdżyć marnego Xboxa360, tymczasem różnica pomiędzy systemami kurczy się w oczach. I to nie tylko w naszych, ale również developerów.
--------------------------------------------------------------


Ale o tym były już niusy na GO, więc, delkiatnie mówiąc, spóźniłeś sie

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #141 dnia: Lutego 05, 2007, 19:31:05 pm »
Po pierwsze Oblivion jest konwersją ze sprzętu o zupełnie innej architekturze i gdyby nawet PS3 było o wiele mocniejsze, taka konwersja ma prawo sprawiać kłopoty.

Po drugie zupełnie nie rozumiem narzekania panów z Bethesdy na szybkość odczytu z blu-ray. Przecież do czegoś jest ten HDD w standardziej. Niech z niego skorzystają - Oblivion nie zajmuje 20GB i nawet większość danych mogłaby być zgrywana na dysk twardy.

A po trzecie wydawało mi się, że RSX ma bardzo szybki dostęp do pamięci głównej  :roll:

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #142 dnia: Lutego 05, 2007, 19:39:00 pm »
Cytat: "Iras"
A po trzecie wydawało mi się, że RSX ma bardzo szybki dostęp do pamięci głównej  :roll:

Moze Iras tobie wlasnie wydawalo sie ;)


Cytat: "Iras"

Po pierwsze Oblivion jest konwersją ze sprzętu o zupełnie innej architekturze i gdyby nawet PS3 było o wiele mocniejsze, taka konwersja ma prawo sprawiać kłopoty.


Wersja na X360 byla portowana z wersji na PC
Wersja na PS3 takze jest portowana z wersji na PC
 :wink:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #143 dnia: Lutego 05, 2007, 19:47:07 pm »
A może jednak mi się nie wydawało?



Main memory = pamięć systemowa
Local memory = pamięć graficzna

Dostęp RSX do pamięci systemowej jest minimalnie wolniejszy niż do pamięci graficznej, mimo to ciągle bardzo szybki. Mądrzejszy od nich raczej nie jestem, jednak wydaje mi się, że taka przepustowość pozwala na przechowywanie tekstur w main memory.

Cytat: "siudym"
Wersja na X360 byla portowana z wersji na PC
Wersja na PS3 takze jest portowana z wersji na PC

Portowanie, a portowanie. Portowanie z PC na platformę bliźniaczo podobną, a portowanie na platformę, będącą przekleństwem piecykowych developerów. Portowanie z DirectX na DirectX, a portowanie na platformę, która z Directem nie ma nic wspólnego...

rav04

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-01-2006
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #144 dnia: Lutego 05, 2007, 21:21:08 pm »
Cytat: "AZAKIEL"
Jeśli dodamy do tego kłopoty z przepustowością szyny danych oraz problem zbyt wolno działających napedów Blu-Ray (przez które trzeba dublować dane na płycie, żeby napęd szybciej je znajdował i odczytywał), to wyłania nam się obraz PlayStation 3, który do tej pory był skrzętnie ukrywany i tuszowany. PS3 miało przecież zmiażdżyć marnego Xboxa360, tymczasem różnica pomiędzy systemami kurczy się w oczach. I to nie tylko w naszych, ale również developerów.


Z tym to roznie bywa, mowilo sie ze mialo miazdzyc i teoretycznie wydajnosc Cell`a jest wieksza niz Xenon`a, a to ze X wyprzedza PS3 w innych zeczach to juz druga sprawa. Reasumujac konsole jak dla mnie sa bardzo pdobne wydajnosciowo i  wcale jedna nie miazdzy drugiej jak i druga nie odstaje od pierwszej.


Cytat: "Iras"
Main memory = pamięć systemowa
Local memory = pamięć graficzna


Dziwne to oznaczenie, ale sprawdzalem i pasuje
Cytat: "Iras"
Dostęp RSX do pamięci systemowej jest minimalnie wolniejszy niż do pamięci graficznej, mimo to ciągle bardzo szybki. Mądrzejszy od nich raczej nie jestem, jednak wydaje mi się, że taka przepustowość pozwala na przechowywanie tekstur w main memory.

Zgadzam sie z tym, tylko moze przyczyna jest dostep Cell`a do pamieci graficznej??? tam jest tylko 4GB/s zapisu i !!!!  16MB/s !!!! odczytu(dziwne ale niech bedzie?), choc nie bede sie tu upieral bo porostu nie wiem.

Cytat: "Iras"
Portowanie, a portowanie. Portowanie z PC na platformę bliźniaczo podobną, a portowanie na platformę, będącą przekleństwem piecykowych developerów. Portowanie z DirectX na DirectX, a portowanie na platformę, która z Directem nie ma nic wspólnego...

Masz racje(znowu  :wink: ) choc mozna napisac ze portuja i w tym, i w tym przypadku na ta sama architeture(z x86 na PPC), wiec PC i X360 nie sa blizniaczymi architekturami, choc niezaprzeczalnie DirectX(a to jest API, nie architektura) ma tu niebotyczne znaczenie

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #145 dnia: Lutego 05, 2007, 21:36:03 pm »
Cytat: "rav04"
Zgadzam sie z tym, tylko moze przyczyna jest dostep Cell`a do pamieci graficznej??? tam jest tylko 4GB/s zapisu i !!!! 16MB/s !!!! odczytu(dziwne ale niech bedzie?), choc nie bede sie tu upieral bo porostu nie wiem.

Swego czasu Inquirer zrobił z tego niemałą sensację, później wiele serwisów to komentowało, nawet na forum była burza. O ile szybki dostęp RSX do pamięci głównej jest istotny (np. jak 256MB nie wystarcza na tekstury), o tyle Cell chyba nie wymaga szybkiego połączenia do pamięci graficznej - czego on by miał tam szukać  :wink:

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #146 dnia: Lutego 05, 2007, 21:46:19 pm »
Cytat: "Iras"
Cell chyba nie wymaga szybkiego połączenia do pamięci graficznej - czego on by miał tam szukać  :wink:

Jako specjalista od spraw architektury PS3 powinienes wiedziec  :)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #147 dnia: Lutego 05, 2007, 21:54:33 pm »
Cytat: "siudym"
Cytat: "Iras"
Cell chyba nie wymaga szybkiego połączenia do pamięci graficznej - czego on by miał tam szukać  :wink:

Jako specjalista od spraw architektury PS3 powinienes wiedziec  :)

Jeśli to żart, to słaby  :P  Jednak jeśli wiesz, co procesor główny może robić z teksturami magazynowanymi w pamięci graficznej, napisz, chętnie się dowiemy  :D

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #148 dnia: Lutego 06, 2007, 00:28:46 am »
Jedni devolperzy narzekają inni wychwalają. Panowie z Bethesdy widać nie są na tyle zdolni żeby sobie z tym poradzić. Zupełnie inne głosy dochodzą z Crtyek'a gdzie PS3 jest uważane za dużo mocniejszą maszyne.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #149 dnia: Lutego 06, 2007, 00:38:06 am »
Cytat: "MarcePan"
Zupełnie inne głosy dochodzą z Crtyek'a gdzie PS3 jest uważane za dużo mocniejszą maszyne.

Jakiś link, czy mamy Ci wierzyć na słowo?  :roll:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #150 dnia: Lutego 06, 2007, 00:54:38 am »
Cytat: "Iras"
Cytat: "MarcePan"
Zupełnie inne głosy dochodzą z Crtyek'a gdzie PS3 jest uważane za dużo mocniejszą maszyne.

Jakiś link, czy mamy Ci wierzyć na słowo?  :roll:


Macie wierzyć mi na słowo.

A w info ze stronki xboxonline...

Cytat: "AZAKIEL"
cytacik na dzisiaj:

O tym, że powstaje peestrójkowa wersja wspaniałego eRPeGa The Elder Scrolls IV: Oblivion wiadomo było już od dawna. O tym jednak, że gra powstaje w bólach poinformowano nas całkiem niedawno, bowiem cała sprawa wyszła na jaw podczas wywiadu, jaki przeprowadził serwis 1UP z pracownikami firmy Bethesda na temat dodatków, które będzie można ściągać z sieci w postaci na przykład nowych broni czy zbroi.

Okazało się, że zbyt mała ilość pamięci udostępnianej przez konsolę powoduje, że zainstalowanie rzeczonych dodatków może w znacznym stopniu wpłynąć na szybkość działania programu. Jak wiemy obydwie next-genowe konsole, Xbox360 i PS3 posiadają taką samą ilość pamięci – 512 MB lecz w przypadku PS3 podzielona ona została po równo między CPU a GPU (256 na system i 256 na grafikę) natomiast w X360 pamięć jest współdzielona, więc może się zdarzyć iż więcej zostanie przyporządkowane grafice. Konsola Microsoftu może wykorzystać 350 MB (i więcej) pamięci na tekstury z czego skwapliwie korzystają programiści. Sony w tej kwestii bardzo ograniczyło swoją konsolę nad czym programiści z Bethesdy jawnie ubolewają.

Jeśli dodamy do tego kłopoty z przepustowością szyny danych oraz problem zbyt wolno działających napedów Blu-Ray (przez które trzeba dublować dane na płycie, żeby napęd szybciej je znajdował i odczytywał), to wyłania nam się obraz PlayStation 3, który do tej pory był skrzętnie ukrywany i tuszowany. PS3 miało przecież zmiażdżyć marnego Xboxa360, tymczasem różnica pomiędzy systemami kurczy się w oczach. I to nie tylko w naszych, ale również developerów.
--------------------------------------------------------------


...wierzysz? Zastanów się jaki devolper jest na tyle głupi żeby przedstawiać swoją gre i swoje umiejętności w sposób, który napewno nie przyciągnie im większej liczby nabywców. Jeśli takie jest naprawde stanowisko Bethesdy to trzeba przyznać że ich marketing pozostawia wiele do życzenia.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #151 dnia: Lutego 06, 2007, 01:07:24 am »
Cyatat z wikipedii odnośnie pamięci w PS3
256 MB XDR @ 3.2 GHz, 256 MB GDDR3 @ 700 MHz, GPU can access CPU memory.
Dodatkowo, nikt tego nie napisał, cell ma dużo szybszy dostęp do pamięci niż procesor XO. Jest taktowany z dużo większą częstotliwością dzięki czemu może wiele razy odczytać i zapisać w tym samym czasie co procesor z 360 mógłby tylko odczytać. Można przez to powiedzieć, że PS3 ma kilka razy więcej pamięci systemowej. GPU może korzystać z pamięci systemowej. Wnioski są proste. Panom od Obliviona nie chce się przepisywać kodu i rozdzielać odpowiednio zadania na procesor i GPU, nie chce się bawić w przekazywanie wolnej pamięci systemowej na graficzną, w cache-owanie tekstur na dysk twardy itp. To wymagałoby dużo zabawy. Oni chcą praktycznie 'zemulować' wersję z PC na PS3. Chcą zrobic konwersję jak najmniejszym kosztem, bez bawienia sie w pisanie nowych algorytmów itd. Konwersja na XO była prosta bo ma podobna architektórę do PC, z wersją na PS3 łatwo, bezboleśnie, bezwysiłkowo nie uda im się zrobić konwersji. Rozwiązania są dwa. Albo wezmą się i przerobią kod gry pod PS3, albo wypuszczą marną konwersję poprzez ucinanie co bardziej prosesoro/pamięcio-żernych elementów.

rav04

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-01-2006
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #152 dnia: Lutego 06, 2007, 01:07:47 am »
Jak napisalem, nie bede sie tu upieral bo porostu nie wiem, ale skoro  podawane jest ze brakuje im pamieci (a suma pamieci jest taka sama(prawie, ale ta roznica to pikus)) to na "chlopski" rozum CPU cos musi robic w pamieci GPU, gdyz nie widze zadnego sensownego wytlumaczenia tego nazekania(moze tez byc ze goscie od Obliv. cos namieszali ??).

Aktualnie czytam bardzo dobry poradnik o programowaniu gier i w razie potrzeby moge sie skontaktowac z bardziej kompetenta osoba(autorem), lub moze G. Anonimowy cos bedzie wiedzial na ten temat(CPU-GPU RAM)

PS. Nie wiem czy to ma zastosowanie w konsolach, ale w PC czasami nie pomaga wymiana karty graf na szybsza tylko wlanie CPU, ktory to wlasnie ma do obrobienia jakies dane, ale jednak rozne architektory moga tu miec duzo do znaczenia.


###############EDIT############################
Piter_neo wyprzedziles mnie o ok 20 sek ;)
Zapoznam sie to moze napisze cos od siebie  8)


Cytat: "Piter_neo"
Cyatat z wikipedii odnośnie pamięci w PS3
256 MB XDR @ 3.2 GHz, 256 MB GDDR3 @ 700 MHz, GPU can access CPU memory.


Tak wiemy to  :wink: tylko teoretyczny problem jest w wydajnosci dostepu CPU i pamieci GPU, zerknij prosze na tabelke ktora dal Iras.
Toretyczny dostep z GPU do pamieci GPU jest wiekszy niz w X360,to jest niezaprzeczalny fakt, lecz nie zgadzam sie do z tym stwierdzeniem

Cytat: "Piter_neo"
Można przez to powiedzieć, że PS3 ma kilka razy więcej pamięci systemowej.


Mysle ze to iz PS3 moze wykonac wiecej operacji odczytu/zapisu na sek nijak nie wplynie na powiekszenie owej, tzn moze szybciej(od X360) zmienic dane zaladowane juz do pamieci, ale gdy jej braknie to jedynie pozostaje SWAP (Jesli takowy jest). Co niestety ostatnio usilnie przezywam na moim PC ;).

Napisales o cache-owaniu danych na dysk, to jest dobre rozwiazywanie lecz niesty rownie wydajne jak dostep CPU do GPU-RAM czyli jakies 16MB/s ? Czy to PS3 czy X czy nawet PC :P

Cytat: "Piter_neo"
Konwersja na XO była prosta bo ma podobna architektórę do PC

Jesli dobrze wszystko rozumiem to niestety nie moge sie z tym zgodzic gdzyz chyba PS3 i XO maja wiecej wspolnego ze soba, niz jaka kolwiek z tych konosol z PC(x86)
Uwazam tak gdyz CPU sa w tej samej architekturze(XO I PS3) czyli PPC

Oczywiscie moje gdybanie ma sens pod warunkiem ze CPU w jakis sposob musi obrobic dane przygotowane przez GPU (i trzymane w GPU-RAM, bez upezdniego przezucania ich do CPU-RAM, gdy ta druga bedzie w 100% zajeta przez engine i czesc tekstor(dlatego ze mowimy tu o wspoldzieleniu pamieci)), co sprobuje potwierdzic/zaprzeczyc w najblizszym czasie

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #153 dnia: Lutego 06, 2007, 01:30:44 am »
Przy grafice CPU może chyba tylko obliczać położenie wierzchołków. Teksturowaniem zajmuje się w całości GPU. W pamięci graficznej przechowywane są tekstury i nawet na chłopski rozum procesor nie potrzebuje do nich dostępu.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #154 dnia: Lutego 06, 2007, 01:43:12 am »
Cytat: "Piter_neo"
Jest taktowany z dużo większą częstotliwością dzięki czemu może wiele razy odczytać i zapisać w tym samym czasie co procesor z 360 mógłby tylko odczytać. Można przez to powiedzieć, że PS3 ma kilka razy więcej pamięci systemowej. GPU może korzystać z pamięci systemowej.


Czyli rozumujac to co napisales:
Jesli pamiec GDDR3 512MB w Xbox 360 ma 700Mhz, a XDR 256MB ma 3.2Ghz - to oznacza, ze PS3 ma 1.1GB CPU RAM'u (bo jest prawie 5x szybsze od GDDR3 700Mhz) + 256MB GDDR3 GPU RAM 700Mhz =

X360 ma 512MB RAM
PS3 ma ok 1,4GB RAM

 :wink: To mamy prawdziwego potwora z PS3... (w praktyce tego nie widac, ale potwor jest) ;)  :lol:

rav04

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-01-2006
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #155 dnia: Lutego 06, 2007, 01:49:19 am »
Iras
Prawdopodobnie mozesz miec racje.
Postaram sie dowiedziec cos wiecej na ten temat.
#########EDIT
Zrobilem maly research.
I wychodzi na to ze CPU robi z grafika WSZYSTKO co GPU nie potrafi, a ze GPU w XO i PS3 to juz gorna polka, to potrafia zrobic one z grafika prawie wszystko, procz wspomnianych wczesniej wierzcholkow(co wymaga znikomej mocy obliczeniowej).

Czyli dopoki w grze nie jest zastosowany jakis efekt/element ktory GPU nie obsługuje sprzetowo to cpu nie ma absolutnie nic do szukania w GPU-RAM.

Co oczywiscie moze sie zmieni wraz DX10, gdy dojda nowe efekty/elementy, ktore nie sa obslugiwane przez chipsety starsze niz Nvidia G80(i oczywiscie jesli dana gra takowy efekt uzywa)
Zgadza sie ? :?:

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #156 dnia: Lutego 06, 2007, 08:16:52 am »
Cytat: "siudym"
Cytat: "Piter_neo"
Jest taktowany z dużo większą częstotliwością dzięki czemu może wiele razy odczytać i zapisać w tym samym czasie co procesor z 360 mógłby tylko odczytać. Można przez to powiedzieć, że PS3 ma kilka razy więcej pamięci systemowej. GPU może korzystać z pamięci systemowej.


Czyli rozumujac to co napisales:
Jesli pamiec GDDR3 512MB w Xbox 360 ma 700Mhz, a XDR 256MB ma 3.2Ghz - to oznacza, ze PS3 ma 1.1GB CPU RAM'u (bo jest prawie 5x szybsze od GDDR3 700Mhz) + 256MB GDDR3 GPU RAM 700Mhz =

X360 ma 512MB RAM
PS3 ma ok 1,4GB RAM

 :wink: To mamy prawdziwego potwora z PS3... (w praktyce tego nie widac, ale potwor jest) ;)  :lol:

Ludzie, przecież napisałem: Można przez to powiedzieć czyli w pewnych aspektach, w niektórych obliczeniach. Specjalnie napisałem "można przez to powiedzieć", a wy się czepiacie tego jakbym twierdził, że rzeczywiście PS3 ma kilka razy więcej pamięci.

rav04
Mylisz się odnośnie tego żo XO i PS3 są bardziej podobne do siebie niż XO z PC. Właśnie dlatego deweloperzy chwalą sobie 360 bo się podobnie programuje jak PC. Nie ma pamięci dzielonej, nie ma 8 rdzeni itd jak w PS3. Konsola sony ma nietypową architekture.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #157 dnia: Lutego 06, 2007, 12:00:03 pm »
Cytat: "Piter_neo"
Nie ma pamięci dzielonej, nie ma 8 rdzeni itd jak w PS3. Konsola sony ma nietypową architekture.

X360 ma 3 rdzenie, Nowe procki w PC maja juz 2, niedlugo standardem bedzie wiecej. Na PC masz tez dzielona pamiec - masz ram i pamiec na karcie graficznej. Zreszta Cell ma 1 rdzen i 7 spu (nie sa traktowane jako osobne rdzenie, bardziej koprocesorki) ;)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #158 dnia: Lutego 06, 2007, 12:07:21 pm »
Cytat: "siudym"
Cytat: "Piter_neo"
Nie ma pamięci dzielonej, nie ma 8 rdzeni itd jak w PS3. Konsola sony ma nietypową architekture.

X360 ma 3 rdzenie, Nowe procki w PC maja juz 2, niedlugo standardem bedzie wiecej. Na PC masz tez dzielona pamiec - masz ram i pamiec na karcie graficznej. Zreszta Cell ma 1 rdzen i 7 spu (nie sa traktowane jako osobne rdzenie, bardziej koprocesorki) ;)


Konsole Sony zawsze były bardzo specyficzne i naprawde nie wiem jak ktoś się może upierać przy tak błędnym stwierdzeniu jakoby architektura PS3 przypominała tą z PC. Nie ma co nawet roztrząsać tego tematu bo oczywiste jest że PS3 to zupełna nowość dla devolperów, którzy zresztą przyznają że tak właśnie jest. Każde stwierdzenie że jest inaczej to zwykła bzdura.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #159 dnia: Lutego 06, 2007, 13:07:01 pm »
Pokaz gdzie napisalem, ze PS3 ma podobna architehkura co PC.
Odpisalem tylko na "Nie ma pamięci dzielonej, nie ma 8 rdzeni itd jak w PS3."