Jak napisalem, nie bede sie tu upieral bo porostu nie wiem, ale skoro podawane jest ze brakuje im pamieci (a suma pamieci jest taka sama(prawie, ale ta roznica to pikus)) to na "chlopski" rozum CPU cos musi robic w pamieci GPU, gdyz nie widze zadnego sensownego wytlumaczenia tego nazekania(moze tez byc ze goscie od Obliv. cos namieszali ??).
Aktualnie czytam bardzo dobry poradnik o programowaniu gier i w razie potrzeby moge sie skontaktowac z bardziej kompetenta osoba(autorem), lub moze G. Anonimowy cos bedzie wiedzial na ten temat(CPU-GPU RAM)
PS. Nie wiem czy to ma zastosowanie w konsolach, ale w PC czasami nie pomaga wymiana karty graf na szybsza tylko wlanie CPU, ktory to wlasnie ma do obrobienia jakies dane, ale jednak rozne architektory moga tu miec duzo do znaczenia.
###############EDIT############################
Piter_neo wyprzedziles mnie o ok 20 sek
Zapoznam sie to moze napisze cos od siebie
Cyatat z wikipedii odnośnie pamięci w PS3
256 MB XDR @ 3.2 GHz, 256 MB GDDR3 @ 700 MHz, GPU can access CPU memory.
Tak wiemy to
tylko teoretyczny problem jest w wydajnosci dostepu CPU i pamieci GPU, zerknij prosze na tabelke ktora dal Iras.
Toretyczny dostep z GPU do pamieci GPU jest wiekszy niz w X360,to jest niezaprzeczalny fakt, lecz nie zgadzam sie do z tym stwierdzeniem
Można przez to powiedzieć, że PS3 ma kilka razy więcej pamięci systemowej.
Mysle ze to iz PS3 moze wykonac wiecej operacji odczytu/zapisu na sek nijak nie wplynie na
powiekszenie owej, tzn moze szybciej(od X360) zmienic dane zaladowane juz do pamieci, ale gdy jej braknie to jedynie pozostaje SWAP (Jesli takowy jest). Co niestety ostatnio usilnie przezywam na moim PC
.
Napisales o cache-owaniu danych na dysk, to jest dobre rozwiazywanie lecz niesty rownie wydajne jak dostep CPU do GPU-RAM czyli jakies 16MB/s ? Czy to PS3 czy X czy nawet PC
Konwersja na XO była prosta bo ma podobna architektórę do PC
Jesli dobrze wszystko rozumiem to niestety nie moge sie z tym zgodzic gdzyz
chyba PS3 i XO maja wiecej wspolnego ze soba, niz jaka kolwiek z tych konosol z PC(x86)
Uwazam tak gdyz CPU sa w tej samej architekturze(XO I PS3) czyli PPC
Oczywiscie moje gdybanie ma sens pod warunkiem ze CPU w jakis sposob musi obrobic dane przygotowane przez GPU (i trzymane w GPU-RAM, bez upezdniego przezucania ich do CPU-RAM, gdy ta druga bedzie w 100% zajeta przez engine i czesc tekstor(dlatego ze mowimy tu o wspoldzieleniu pamieci)), co sprobuje potwierdzic/zaprzeczyc w najblizszym czasie