Autor Wątek: TES IV: Oblivion for PS3 :)  (Przeczytany 34063 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #160 dnia: Lutego 06, 2007, 14:06:43 pm »
Cytat: "Piter_neo"
Cyatat z wikipedii odnośnie pamięci w PS3
256 MB XDR @ 3.2 GHz, 256 MB GDDR3 @ 700 MHz, GPU can access CPU memory.
Dodatkowo, nikt tego nie napisał, cell ma dużo szybszy dostęp do pamięci niż procesor XO. Jest taktowany z dużo większą częstotliwością dzięki czemu może wiele razy odczytać i zapisać w tym samym czasie co procesor z 360 mógłby tylko odczytać. Można przez to powiedzieć, że PS3 ma kilka razy więcej pamięci systemowej. GPU może korzystać z pamięci systemowej. Wnioski są proste.

Wnioski byłyby proste ale przedstawione dane są nieprawdziwe. Po pierwsze CPU ma szybki czas dostępu do pamięci systemowej, ale GPU ma już duże opóźnienia przy korzystaniu z tejże pamięci. Po drugie w pamięci GDDR3 dane mogą jednocześnie być wysyłane z i do pamięci, co czyni efektywną częstotliwość 2 razy większą. A po trzecie XDR jest połączony z Cellem 64bitową szyną danych, co obniża korzyści z takiej częstotliwości zegara pamięci (choć i tak przepustowość magistrali systemowej jest większa niż w X360).

Ponadto przepustowość i czas dostępu swoją droga, ale one nie zmieniają ilości miejsca potrzebnego na przechowywanie danych. Nie należy zapominać, że Sony z jakiegoś powodu zajęło koło 60MB więcej na system operacyjny i to właśnie to stanowi ten ból z upychaniem danych na PS3, a których mówi tylu developerów (na ogół tnie się tekstury).

Mimo wszystko dziwię się, że nie mogą wepchnąć do gry zbroi konia. Przecież to tylko jeden item z kilku tysięcy w tej grze i po prostu możnaby go dogrywać tak jak wszystkie inne itemy wtedy gdy będzie potrzebny. Pewnie za jakiś czas się dowiemy, że pokonali techniczne trudności i będą wciskać zbroję za 2$ :lol:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #161 dnia: Lutego 06, 2007, 14:09:37 pm »
Wszystko możnaby zrozumieć, ale właśnie ten fragment o zbroji zakrawa na farsę.

Przecież to jest śmieszne  :roll:

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 121
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #162 dnia: Lutego 06, 2007, 16:26:10 pm »
To co oni tyle tekstur i "shader" efektow na ta zbroje nawalili, ze im sie nie miesci w pamieci? Jak ta zbroja wyglada wogole?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #163 dnia: Lutego 06, 2007, 16:34:36 pm »
Wprost niesamowicie  :)



Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #164 dnia: Lutego 06, 2007, 16:38:13 pm »
Tego nawet PS5 nie uciągnie...

 :lol:  :lol:  :lol:

rav04

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-01-2006
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #165 dnia: Lutego 06, 2007, 16:59:36 pm »
Cytat: "Piter_neo"
rav04
Mylisz się odnośnie tego żo XO i PS3 są bardziej podobne do siebie niż XO z PC. Właśnie dlatego deweloperzy chwalą sobie 360 bo się podobnie programuje jak PC. Nie ma pamięci dzielonej, nie ma 8 rdzeni itd jak w PS3. Konsola sony ma nietypową architekture.


Wydaje mi sie ze powodem chwalenia wcale tu nie jest architektora XO podobna do tej z PC, tylko wlasnie zastosowane API(DirectX), a dzieki temu na pewno jest latwiej napisac gre niz na PSX, PS2(czytalem ze tu stosuje sie asembler, ale az nie chce mi sie w to wierzyc(ps3 poszlo o oczko w gore i zastosowano tu chyba czyste C++))

Cytat: "siudym"
Nowe procki w PC maja juz 2,


Nowe(ultra drogie) maja 4 sprzetowez a z ht "maja" 8 :P w arch(x86)

Cytat: "Iras"
Wszystko możnaby zrozumieć, ale właśnie ten fragment o zbroji zakrawa na farsę.

Przecież to jest śmieszne


Jesli to stwierdzenie co napisalem wczesniej, jest prawdziwe (Czyli dopoki w grze nie jest zastosowany jakis efekt/element ktory GPU nie obsługuje sprzetowo to cpu nie ma absolutnie nic do szukania w GPU-RAM. ) to zgadzam sie z toba.
Oblivion uzywa chyba DX9 kompatybilne z GPU XO i PS3, a cudem graficznym tez nie jest, zeby bylo potrzebne cos czego GPU nie moze zrobic

Reasumując
Bethesda SUX  :mrgreen:

####################################EDIT
Teraz sie nie da, a jak gre wypuszcza to powiedza ze mieli wiecej czasu na dopracowanie tego i dadza jako Patche na PS Store :P

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #166 dnia: Lutego 06, 2007, 17:31:10 pm »
Podsumowujac: cieszmy sie, ze bereshda nie wypuscila obka online to dwa kone z zbojach obok siebie to moglo by byc za duzo dla stacji graficznych. :lol:

Ring

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 637
  • Reputacja: 1
  • Że niby coś.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #167 dnia: Lutego 07, 2007, 06:37:13 am »
http://ps3.ign.com/articles/762/762108p1.html  

No i stało się, IGN dostal w łapy wersje PS3 Obliviona. W porównaniu do wersji X360 wersja na konsole Sony ma:

- Szybsze loadingi
- Lepsze tekstury
- Większy draw distance
- Gra mniej tnie
- Wyeliminowano bugi

Piszą ze gra wygląda jak na high endowym PC. Aha i najwyraźniej  zrezygnowali z AA na rzecz HDR  :wink: : http://media.ps3.ign.com/media/857/857879/imgs_1.html

Crichton

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 05-12-2005
  • Wiadomości: 107
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #168 dnia: Lutego 07, 2007, 07:21:26 am »
Coz X360 obslugiwal i AA i HDR razem ale z drugiej strony szybsze loadingi i lepszy framerate dobrze tej grze zrobia bo z tym w  wersji na klocu momentami moglby byc problemy.
Jump In and Play B3yond.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #169 dnia: Lutego 07, 2007, 09:48:45 am »
Ooooo...  :D  Po ostatnich narzekaniach panów z Bethesdy martwiłem się o tą konwersję  :)

Blu-ray taki niedobry, a mamy szybsze loadingi? Pamięci za mało na zbroje dla konia, a lepsze tekstury wcisnęli? I do tego mniej tnie?! Niesamowite  :mrgreen:

Ring

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 637
  • Reputacja: 1
  • Że niby coś.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #170 dnia: Lutego 07, 2007, 10:11:57 am »
No ale nie będzie AA  :mrgreen: Iras, Ty masz wersje na X360, tam jest 4xAA?

Crichton

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 05-12-2005
  • Wiadomości: 107
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #171 dnia: Lutego 07, 2007, 10:15:50 am »
Wiadomo cos o rozdzielczosci? Bedzie pelne 1080p ?
Jump In and Play B3yond.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #172 dnia: Lutego 07, 2007, 10:18:30 am »
Czy 4x to nie liczyłem ale jest. Jeśli naprawdę poprawili płynność, wygładzanie to żadna cena  :wink:

Ring

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 637
  • Reputacja: 1
  • Że niby coś.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #173 dnia: Lutego 07, 2007, 10:27:01 am »
No, naprawde, ten tekst mowi wszystko  :) :

Cytuj
the PS3 version has been optimized to take advantage of the Cell processor and hardware that the system offers. As a result, the game runs a lot faster than the 360 build. Entering dungeons or buildings results in a load of 3-5 seconds, compared to the 7-10 seconds or longer for the 360 version of the game. Similarly, the amount of framerate drops or hitches that cropped up in the wilderness as you accessed a new area on the 360 have been substantially reduced on the PS3 version.


To sie odnosi głownie do jakiś zwolnień podczas wchodzenia do nowej lokacji czy coś. A co do tych lepszych tekstur to odnosi się to pewnie do tych tekstur w oddali, choć tez mozliwe, ze poprawili je ogolnie w grze.

Cytuj
Wiadomo cos o rozdzielczosci? Bedzie pelne 1080p ?

Ta wersja w którą grali chodziła w 720p pewnie, inaczej by napisali coś o 1080p.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #174 dnia: Lutego 07, 2007, 10:36:42 am »
Ogólnie teksturom w wersji na XO nic nie brakowało. Grunt że poprawili ich wygląd z większej odległości.
Zmniejszone praktycznie o połowę loadingi to jednak szok  :shock:

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #175 dnia: Lutego 07, 2007, 10:56:41 am »
Nooo nice ;] Wlasnie tego oczekiwalem po konwersji.

Co do tekstur to je poprawili, przynajmniej jesli chodzi o te w oddali.
Najlepiej pokazuje to ten screen.
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/761/761902/the-elder-scrolls-iv-oblivion-20070206022220234.jpg

Tekstury [te w oddali] sa imho nawet lepsze niz te na PC [mowie o orginale, bo mod podmieniajacy teksturki zjada nawet ten screen], wreszcie swiat w oddali nie kluje w oczy, a to juz cos. Poza tym wyraznie poprawili draw distance.

BTW screen z wersji PC
http://www.nvnews.net/vbulletin/attachment.php?attachmentid=18683&stc=1&d=1149700747
a tu tez z PC, ale po zastosowania moda ;]
http://www.nvnews.net/vbulletin/attachment.php?attachmentid=18684&stc=1&d=1149700747

Powinni ich zatrudnic w Bethesda :p

Supersonic

  • Gość
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #176 dnia: Lutego 07, 2007, 10:58:22 am »
The Elder Scrolls IV: Oblivion Hands-on
http://ps3.ign.com/articles/762/762108p1.html

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #177 dnia: Lutego 07, 2007, 11:13:14 am »
Z ciekawostek, nie mam jeszcze linka z 1up.com ale wersja na PS3 pomoże też grającym w Obliviona na XO. Te usprawnienia będą też w wersji na XO po zainstalowaniu nowego dodatku.
Zgaduję że chodzi o ten wyspiarski dodatek (cały Oblivek powinien być od początku tak egzotyczny jak te Shivering Isles, bardzo przypomina Morrowinda).

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 121
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #178 dnia: Lutego 07, 2007, 11:38:26 am »
To niezle, czyli po wydaniu tej latki Oblivion na X360 bedzie najladniejsza wersja, poprawki z wersji PS3 + FSAA4x. To mi sie podoba, w koncu gra na konsoli bedzie lepsza niz na PC (no pomijam jakies hacki/patche co poprawiaja grafike i wymagaja przy okazji 7950gtx czy 8800 ;) )

KKRT: "Co do tekstur to je poprawili, przynajmniej jesli chodzi o te w oddali."
- tekstury sa takie same jakie byly wczesniej, tylko ich filtrowanie poprawiono (lepsze anizo / mipmapping).

Na PC pogralem tylko nieco, caly czas czekam na podjecie decyzji o kupnie konsoli, takie info bardzo cieszy. Przed monitorem to nie granie ;)

Edit: Wracajac do patcha na PC poprawiajacego totalnie filtrowanie tekstur w oddali: To juz chyba tylko kwestia czasu kiedy wyjdzie latka, ktora wyswietli caly swiat w oddali z calymi detalami, np. widoczna trawa z daleka, krzaczki kwiatki itd + jakies efekty - oczywiscie pewnie juz na DX10 only i na jakims mocnym 8800GTX :)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #179 dnia: Lutego 07, 2007, 11:40:20 am »
Na XO poprawione chyba będą lokacje z Shivering Isles, bo to mało prawdopodobne, żeby w podstawowej wersji podmienili tyle tekstur.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #180 dnia: Lutego 07, 2007, 11:41:38 am »
No to jednak jak widać można zrobić ładniejszą i płynniejszą konwersje z X0 na PS3. Wystarczy chcieć. Ciekawe czy faktycznie tej zbroi dla konia nie ma?

EDIT.

Cytat: "siudym"

Edit: Wracajac do patcha na PC poprawiajacego totalnie filtrowanie tekstor w oddali: To juz chyba tylko kwestia czasu kiedy wyjdzie latka, ktora wyswietli caly swiat w oddali z calymi detalami, np. widoczna trawa z daleka, krzaczki kwiatki itd + jakies efekty - oczywiscie pewnie juz na DX10 only i na jakims mocnym 8800GTX :)


Przecież nie poprawią takich rzeczy w wydanym już Oblivionie. To zapewne dotyczy tego dodatu. Jestem happy że jednak PS3 potrafi pociągnąć konwersje w taki sposób że wygląda ona lepiej niż pierwowzór.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #181 dnia: Lutego 07, 2007, 11:42:06 am »
Cytuj
KKRT: "Co do tekstur to je poprawili, przynajmniej jesli chodzi o te w oddali."
- tekstury sa takie same jakie byly wczesniej, tylko ich filtrowanie poprawiono (lepsze anizo / mipmapping).

No wlasnie nie ;] Te w oddali zostaly podmienione na lepsze - widac to golym okiem, te blizsze tez troche lepiej wygladaja, ale to juz zasluga wylacznie ANIZO.

Cytuj
(no pomijam jakies hacki/patche co poprawiaja grafike i wymagaja przy okazji 7950gtx czy 8800  )

Wbrew pozorom to wcale nie zzera, az tak mocy obliczeniowej ;], wiec bo sam je testowalem swego czasu :)

---edit---
Cytuj
Ciekawe czy faktycznie tej zbroi dla konia nie ma?

Najpewniej wyjdzie za miesiac na PS Store w cenie 5$, tak jak mowil Xellos
problemy z pamiecia tja ...

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 121
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #182 dnia: Lutego 07, 2007, 11:50:29 am »
Iras: Na XO poprawione chyba będą lokacje z Shivering Isles, bo to mało prawdopodobne, żeby w podstawowej wersji podmienili tyle tekstur.

Przeciez te zmiany sa tylko programowe (lepsze filtowanie)

KKRT: No wlasnie nie ;] Te w oddali zostaly podmienione na lepsze - widac to golym okiem, te blizsze tez troche lepiej wygladaja, ale to juz zasluga wylacznie ANIZO.

Przeciez sa te same, tylko zmiana filtrowania. Normalnie na PC tekstury ziemi co masz pod nogami sa wyswietlone w pelnej rozdzialce, im dalej rozdzialka jest zmiejszana, a z bardzo daleka widac juz tylko placek zielony. Po zmianie filtrowania, tekstura w dali zwieksza swoja rozdzialke (co nie oznacza, ze zostala dodana nowa tekstura).

Odpal sobie gre bez anizo i zobacz jak wyglada tekstura w grze na PC gdzies 10m przed toba, a potem zmien na anizox16 - przeciez po zmianie nie wgrales jakis nowych tekstur do gry, tylko filtrowanie ulepszyles....

Wszystkie zmiany sa w kodzie gry, wiec te zmiany na 100% beda dotyczyly calej gry, anie tylko dodatku (co za sens?)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #183 dnia: Lutego 07, 2007, 11:59:20 am »
Cytat: "siudym"

Wszystkie zmiany sa w kodzie gry, wiec te zmiany na 100% beda dotyczyly calej gry, anie tylko dodatku (co za sens?)


No właśnie nawet jeśli zmiany są w kodzie to i tak w żaden sposób tego teraz nie poprawią. Chociaż ja uważam że to tekstury są podmienione bo widać to jak na dłoni. Poprostu wersja na PS3 jest ładniejsza, płynniejsza i ma szybciutkie loadingi.

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #184 dnia: Lutego 07, 2007, 12:00:46 pm »
Z tego co zrozumiałem z 1up show to dla wersji PS3 zmieniono trochę shadery tak, aby zmiana szczegółowości detali między bliskimi a dalszymi odległościami nie była taka rażąca i nie było widać tak wyraźniej granicy i te nowe shadery znajdą się też na PC i 360 w nowym dodatku. Jak ktoś chce zobaczyć jak będzie wyglądał ten dodatek do 360 to niech ściągnie 1up show - wygląda ładnie, nie tyle ze względów poprawek technicznych, co zmiany klimatów - dominuje pomarańczowo-purpurowo kolorystyka, trochę mi przypomina Morrowinda (choć w Morrowinda dużo niegrałem i było to dawno, więc nie bić jak coś :oops: )

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #185 dnia: Lutego 07, 2007, 12:08:56 pm »
Cytat: "siudym"
To niezle, czyli po wydaniu tej latki Oblivion na X360 bedzie najladniejsza wersja, poprawki z wersji PS3 + FSAA4x.

Może zaczniemy bić brawo jak ktoś będzie miał możliwość ocenienia tej łątki w praniu?

Z resztą loadingów nie przyspieszą, lagów nie wyeliminują, a czytnik Xboxa jak stęka przy Oblivionie, tak stękać będzie nadal  :P

Cytat: "xelloss"
Z tego co zrozumiałem z 1up show to dla wersji PS3 zmieniono trochę shadery tak, aby zmiana szczegółowości detali między bliskimi a dalszymi odległościami nie była taka rażąca i nie było widać tak wyraźniej granicy i te nowe shadery znajdą się też na PC i 360 w nowym dodatku.

Jeszcze raz pytam: będzie to dotyczyć tylko Shivering Isle, czy po ściągnięciu dodatku również stare lokacje zostaną poprawione? Swoją drogą jeśli to drugie, to taki patch powinien być darmowy niezależnie od dodatku.

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #186 dnia: Lutego 07, 2007, 12:10:47 pm »
Cytat: "Iras"

Jeszcze raz pytam: będzie to dotyczyć tylko Shivering Isle, czy po ściągnięciu dodatku również stare lokacje zostaną poprawione?

Powinno dotyczyć całej gry - nie zmienia się assetów (tekstur, modeli itp.), tylko sam gry, tak więc powinno być bez przeszkód zaimplementowane wszędzie.
Cytat: "Iras"
Swoją drogą jeśli to drugie, to taki patch powinien być darmowy niezależnie od dodatku.

Mówimy o firmie, która liczy sobie 2 dolary za zbroję konia :P

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 121
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #187 dnia: Lutego 07, 2007, 12:18:31 pm »
Cytat: "Iras"

Może zaczniemy bić brawo jak ktoś będzie miał możliwość ocenienia tej łątki w praniu?
Z resztą loadingów nie przyspieszą, lagów nie wyeliminują, a czytnik Xboxa jak stęka przy Oblivionie, tak stękać będzie nadal  :P


Nie wiem czy wiesz, ale w X jest jeszcze cos tak "malo waznego" jak dysk twardy... A stekac niech sobie i steka u tych co sobie core kupili.
A poprawa loadingow, gdy gra wykryje HDD w konsoli i skopiuje sobie dane jak w Morrowindzie na XBOX1, chyba nie powinna sprawic problemow progrtamistom.

Widocznie uzycie HDD w PS3 w standardzie zostalo lepiej wykorzystane, widzisz jakis problem z tym samym w X360? Chyba, ze tutaj jest to niemozliwe do wykonania (co pewnie sadzisz, "bo tak"  :wink:  )

Cytat: "MarcePan"
Chociaż ja uważam że to tekstury są podmienione bo widać to jak na dłoni. Poprostu wersja na PS3 jest ładniejsza, płynniejsza i ma szybciutkie loadingi.

Widac zupelnie nie zrozumiales o co chodzi z tym filtrowaniem...

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #188 dnia: Lutego 07, 2007, 12:25:14 pm »
Cytat: "siudym"
Cytat: "Iras"

Może zaczniemy bić brawo jak ktoś będzie miał możliwość ocenienia tej łątki w praniu?
Z resztą loadingów nie przyspieszą, lagów nie wyeliminują, a czytnik Xboxa jak stęka przy Oblivionie, tak stękać będzie nadal  :P


Nie wiem czy wiesz, ale w X jest jeszcze cos tak "malo waznego" jak dysk twardy... A stekac niech sobie i steka u tych co sobie core kupili.


To sie mija z celem i napewno HDD nie zostanie wykorzystany w wersji na X360. Co w takim razie mają powiedzieć wszyscy, którzy kupili Core? Wyjdzie na to że wybrali gorszą konsole na której gry słabiej śmigają. IMO to była totalna pomyłka ze storny M$ bo powinni wersje Core wyposażyć chociaż w 10GB dysk.
Odnośnie patch'a to wątpie żeby poprawili kod w całej grze. Zapewne tyczy się to tylko dodatku. Ale nadzieja zawsze umiera ostatnia.  8)

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 121
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #189 dnia: Lutego 07, 2007, 12:28:13 pm »
Skoro zmiany sa w kodzie, to tym bardziej mozliwe sa takie zmiany w rzeczywistosci. Przeciez "patche" opieraja sie w 99% na zmianach w kodzie zawsze.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #190 dnia: Lutego 07, 2007, 12:28:15 pm »
Widzisz mój drogi, mam Premium, mimo to gra się długo dogrywa, laguje a czytnik pracuje bezlitośnie głośno. Oczywiście szenuję ludzi którzy wierzą, że Bethesda to poprawi. Tylko po co, skoro kto miał kupić tą grę na Xboxa już ją kupił.

Czy nie wydaje Ci się śmieszna, wiara, że wszystko co lepsze na PS3, na Xboxie poprawią przy pomocy łatek?  :lol:

Lepsze tekstury, lepsze shadery, szybsze loadingi, mniej lagów a za 3 lata na pewno wyjdzie patch odpalający grę w 1080p "bo tak"... ziew...  :roll:

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #191 dnia: Lutego 07, 2007, 12:29:21 pm »
Cytat: "MarcePan"
To sie mija z celem i napewno HDD nie zostanie wykorzystany w wersji na X360. Co w takim razie mają powiedzieć wszyscy, którzy kupili Core? Wyjdzie na to że wybrali gorszą konsole na której gry słabiej śmigają.

Tak jest w wielu przypadkach. Czytałem wypowiedź kogoś z Bethesdy, że gra korzysta z dysku twardego w sposób identyczny na X360 i PS3.

BTW grałem niedawno w Obka na 360 (nie u siebie) i też loadingi wydawały się krótsze niż przy premierze i za bardzo gra się nie cięła. Chociaż zdaje się, że ta cała dyskusja psu na budę potrzebna, bo najlepszą wersję dostało PC, gdzie można sobie zapuścić AAx4 i pełnoekranowe AFx16 oraz przede wszystkim ma się do dyspozycji mnóstwo modów, które znacząco rozszerzają grę.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 121
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #192 dnia: Lutego 07, 2007, 12:30:28 pm »
Czy nie wydaje Ci sie smieszna, wiara, ze cos co zostalo poprawione programowo na PS3 nie moze byc poprawione na X360? ...ziew...

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #193 dnia: Lutego 07, 2007, 12:40:07 pm »
Siudym, masz listę poprawek w wersji na PS3:

Cytat: "Ring"
- Szybsze loadingi
- Lepsze tekstury
- Większy draw distance
- Gra mniej tnie
- Wyeliminowano bugi


Do tej pory mówi się że na XO poprawione będą shadery. Nie dopisuj sobie bajek o lepszych teksturach czy przyspieszeniu loadingów - X360 od dawna wykorzystuje HDD i skoro się nie dało zrobić szybszych loadinów to się nie dało.

Cytat: "siudym"
Czy nie wydaje Ci sie smieszna, wiara, ze cos co zostalo poprawione programowo na PS3 nie moze byc poprawione na X360?

A Treyarch zrobi łatke do Call of Duty 3 na PS3, żeby chodził w 60 fps jak na XO...  :lol:

Daj se już siana...  :roll:

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 121
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #194 dnia: Lutego 07, 2007, 12:43:09 pm »
"Lepsze tekstury" .... - zmiana filtrowania anizo/mipp
"przyspieszeniu loadingów" - lepsze wykorzystanie HDD

Rzeczy nierealne.... :roll:


"A Treyarch zrobi łatke do Call of Duty 3 na PS3, żeby chodził w 60 fps jak na XO..."

Ale porownanie.....  :lol:

xelloss

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-12-2004
  • Wiadomości: 1 910
  • Reputacja: 0
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #195 dnia: Lutego 07, 2007, 12:43:36 pm »
Oblivion na PS3 i Shivering Isles na 360 wychodzą w tym samym czasie? Jeśli tak, to jest szansa, że dostaniemy sporą ilość porównań od większych stron na necie, na razie proponuję dać sobie spokój z tą dyskusją.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #196 dnia: Lutego 07, 2007, 12:47:42 pm »
Cytat: "siudym"
"Lepsze tekstury" .... - zmiana filtrowania anizo/mipp

Biorąc pod uwagę, że w Oblivionie na X360 anizo nie ma w ogóle...

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #197 dnia: Lutego 07, 2007, 13:59:22 pm »
Przepraszam, ze wracam do tak odleglego posta, ale...
Cytat: "siudym"
Odpal sobie gre bez anizo i zobacz jak wyglada tekstura w grze na PC gdzies 10m przed toba, a potem zmien na anizox16 - przeciez po zmianie nie wgrales jakis nowych tekstur do gry, tylko filtrowanie ulepszyles....

Tu masz AAx4 i ANIZO x16 [sry, ze taki screen, ale lepszego nie znalazlem ;\]
http://www.egielda.com.pl/pliki/gf_8800_jakosc_aa_af/7900_oblivion2_1280aa.jpg
teraz porownaj to ze screenem tekstura oddalona z w/w screena z wersja z ps3
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/761/761902/the-elder-scrolls-iv-oblivion-20070206022220234.jpg

i wersja PC zmoddowana
http://www.nvnews.net/vbulletin/attachment.php?attachmentid=18684&stc=1&d=1149700747

zreszta ten screen co dalem wczesniej tez byl na AAx4 i ANIZO x16
http://www.nvnews.net/vbulletin/attachment.php?attachmentid=18683&stc=1&d=1149700747

Wniosek nasuwa sie sam prawda?

--------
@Xellos
Ja tez uwazam, ze PC ma najlepsza wersje, ze wzgledu wlasnie na mody. Tylko, ze plynna gre na PC trzeba slono zaplacic :( [ja wlasnie przez to zrezygnowalem z kupna gry - przez niski framerate na moim sprzecie].
Za to np wersja PC ma mody usuwajace bzdurne autolevelowanie swiata, poprawiajace grafike, dodajace lokacje, questy i itemy - przez gra staje sie o wiele bardziej zywotna. Swietnym przykladem jest tu Morrowind, sama instalka zajmowala chyba 2gb, z modami folder wazyl u mnie 3gb :P


Ps. Shivering Isles faktycznie klimatem podchodzi pod Morrowinda :]

fenris

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 16-09-2005
  • Wiadomości: 549
  • Reputacja: 0

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 121
  • Reputacja: 6
Oblivion oficjalnie potwierdzony na PS3 i PSP!!!
« Odpowiedź #199 dnia: Lutego 07, 2007, 15:33:56 pm »
Cytat: "KKRT"
Przepraszam, ze wracam do tak odleglego posta, ale...
Cytat: "siudym"
Odpal sobie gre bez anizo i zobacz jak wyglada tekstura w grze na PC gdzies 10m przed toba, a potem zmien na anizox16 - przeciez po zmianie nie wgrales jakis nowych tekstur do gry, tylko filtrowanie ulepszyles....

Tu masz AAx4 i ANIZO x16 [sry, ze taki screen, ale lepszego nie znalazlem ;\]
http://www.egielda.com.pl/pliki/gf_8800_jakosc_aa_af/7900_oblivion2_1280aa.jpg
teraz porownaj to ze screenem tekstura oddalona z w/w screena z wersja z ps3
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/761/761902/the-elder-scrolls-iv-oblivion-20070206022220234.jpg

i wersja PC zmoddowana
http://www.nvnews.net/vbulletin/attachment.php?attachmentid=18684&stc=1&d=1149700747

zreszta ten screen co dalem wczesniej tez byl na AAx4 i ANIZO x16
http://www.nvnews.net/vbulletin/attachment.php?attachmentid=18683&stc=1&d=1149700747

Wniosek nasuwa sie sam prawda?


Przeciez pisalem "anizo / mipmapping.

Jak ktos dobrze poczyta, sprawdzi kilka innych gier, to brak mip-mappingu
moze nawet ulepszyc tekstury w dali, jesli jest duza rozdzielczosc.
Z mipp'em tekstury ziemi sa zmiejszane im dalej sa od miejsca gdzie
jest kamera, przez to sa rozmywane. Wywalenie mip-mappingu, moze
nawet poprawic grafike (oczywiscie + jakies inne filtry), bo nie bedzie rozmycia (ale bardziej pixeloza bedzie)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mipmapping

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/pl/d/d4/Mipmapping.png

Z lewej bez mip-mappingu, z prawej z Mip-mappingiem (rozmycie).
Czyli rownie dobrze:
Z lewej PS3 z prawej X360.

Inne pice:

Bez mipmapu:


Z mipmapem: (niby efekt ma polepszac, ale w takim Oblivion wlasnie odwrotnie)



Wszystko razem a Anizo odpowiednio wykorzystane, lekko przefiltrowane
poprawia tego typu grafike. I wszystko programowo, bez zmian w teksturach...

Bo na pewno nie modyfikowali w grze tekstur, ktore przeciez i tak oryginalnie (te co mamy w grze "pod nogami") maja wyzsza rozdzialka, niz te nawet bardziej ostre gdzies daleko. Wiec jaki sens cos zmieniac? Zmienia sie w kodzie gry.

Ja tylko pisze co mysle, co widzialem. Nie twierdze "X360 i tak bedzie mial lepiej".
Ale jak widac wystarczy napisac cos co moze byc takze na X360 i zaraz glosy:
"PS3 i tak jest lepsze, wiec po co to wszystko, skoro i tak jest lepsze" ...
 :roll: