Autor Wątek: Final Fantasy XV  (Przeczytany 260387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #840 dnia: Marca 16, 2015, 21:46:49 pm »
Nie lookam na summona. Czekam z nim do piątku.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #841 dnia: Marca 16, 2015, 21:55:18 pm »
To demo jest w postaci kodu do wpisania, nie? Czy mógłbyś (albo ktokolwiek z Type-0) go użyć na jakimś koncie, które potem możesz"pożyczyć"?

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #842 dnia: Marca 16, 2015, 22:20:17 pm »
To demo jest w postaci kodu do wpisania, nie?
Tak.

Czy mógłbyś (albo ktokolwiek z Type-0) go użyć na jakimś koncie, które potem możesz"pożyczyć"?
Użyję na swoim i Ci swoje udostępnię.

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #843 dnia: Marca 18, 2015, 07:27:39 am »
Z recenzji spoko to demo wygląda. Szkoda mi tylko że nie zdecydowali się wsadzić jakiegoś zajebistego fabularnego momentu.
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #844 dnia: Marca 18, 2015, 11:43:44 am »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #845 dnia: Marca 18, 2015, 12:27:10 pm »
2 dni.

1 dzień. Ultima dzisiaj wysyła 8)

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #846 dnia: Marca 18, 2015, 15:50:31 pm »
FIRE
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #847 dnia: Marca 18, 2015, 15:57:41 pm »
FIRE
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

To raczej jakaś Fira, albo Firaga :P

======

http://gearnuke.com/ffxv-episode-duscae-runs-900p-ps4-xbo-screenshots-reveal-sub-900p-resolution-report/

900p i brak porządnego filtrowania na PS4 potwierdzone.
Xbox One - sub 800p.
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2015, 15:59:53 pm wysłana przez andryush »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #848 dnia: Marca 18, 2015, 20:34:51 pm »
Ale bida.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #849 dnia: Marca 19, 2015, 12:46:17 pm »
Parodia, wpisuję kod na demo i nie działa :lol:

Muszę czekać do północy pewno :mad:

Yep, wszyscy czekają aż wybije 20 marca.
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2015, 12:57:46 pm wysłana przez Ryo »

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #850 dnia: Marca 19, 2015, 14:23:25 pm »
Parodia, wpisuję kod na demo i nie działa :lol:

Muszę czekać do północy pewno :mad:

Yep, wszyscy czekają aż wybije 20 marca.
A mi muve wysłał moją kolekcjonerkę. :angel: Ale zagram dopiero po weekendzie, fuuuuuuuuuuuu... :mad:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #851 dnia: Marca 19, 2015, 14:32:44 pm »
Parodia, wpisuję kod na demo i nie działa :lol:

Muszę czekać do północy pewno :mad:

Yep, wszyscy czekają aż wybije 20 marca.

To dobrze, że nie poszedłem wczoraj do Ultimy ;). Może dziś się ruszę, ale jak i tak nie działa to nie pali się ;P.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #852 dnia: Marca 19, 2015, 14:37:28 pm »
Ja odliczam do północy i cioram do rana ile wlezie. Na szczęście jutro praca z domu 8)

Jedynym problemem mogą być znajomi, którzy wbijają dzisiaj na małe spotkanie przy szwedzkich raczkach. Zrobi się niezręcznie jak będę pytał co 5 minut, "to o której spadacie?" :troll:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #853 dnia: Marca 19, 2015, 14:47:49 pm »
 :lol:

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #854 dnia: Marca 20, 2015, 01:35:33 am »
Jedynym problemem mogą być znajomi, którzy wbijają dzisiaj na małe spotkanie przy szwedzkich raczkach.
Przed chwilą wyszli, więc odpalam 8)

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #855 dnia: Marca 20, 2015, 14:39:05 pm »
Jedynym problemem mogą być znajomi, którzy wbijają dzisiaj na małe spotkanie przy szwedzkich raczkach.
Przed chwilą wyszli, więc odpalam 8)
Ryo, nie trzymaj forumka w niepewności, jak wrażenia?
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #856 dnia: Marca 20, 2015, 15:10:09 pm »
Nie, rychy siedziały do wpół do drugiej, odpaliłem już na sporym zmęczeniu (bo jeszcze mnie brzuch nakurwia, jakiś wirus czy coś) i pograłem aby 1,5h do trzeciej. Dlatego przyjąłem demo trochę omamiony  Ale jest moc, kilka rzeczy, które na te pierwsze spotkanie z demem do poprawy, ale to kwestia przyzwyczajenia pewnie i ogrania, no i może moje zmęczenie wczorajsze wypaczyło pewne aspekty. Cały weekend mam wolny, więc od dzisiaj popołudnia będzie GRANE   Wtedy napiszę coś konkretnego po dłuższym oraz spokojnym posiedzeniu.

Zaraz właśnie kończę pracę w domu i zasiadam na spokojnie do gry. Obiecuję, że dzisiaj napiszę wrażenia :) Nas szybko po wczorajszej, krótkiej sesji mogę napisać, że za wolno rusza się kamera (nie można ustawić czułości w demie) i łatwo zgubić przeciwnika/nawalać na czuja, przez mocno rozbudowaną animację wydawało mi się, że nie do końca dokładnie kontroluję postać (wrażenie input laga), trochę za szybko zmieniają się pory dnia, demo potrafi chrupnąć przy zwiedzaniu terenów, angielskie napisy do japońskich głosów za szybko znikają z ekranu. To tak na szybko z negatywów, ale powtarzam, że wczoraj miałem sam laga w głowie, więc pewnie mogły mnie rzeczy mocniej irytować i nie ogarniałem z racji grania tylko 1,5h ;)

Nie jest łatwo, Noctis ma 3x niższy lvl niż kompani, więc łatwo na wstępie wyrwać, tym bardziej w nocy. Pobiegałem tylko trochę po terenie i widać, że jest zrobiony różnorodnie, a to mały lasek i jeziorko, a to ścieżki pośród skał, gdzieś połamane drzewa od uderzenia czegoś dużego, uciekające przed nami czarne Chocobo itp. Oczywiście rozsiane wszędzie itemy do znalezienia więc jest motywacja to szperania i przeszukiwania zakamarków. Wbiłem do połowy jaskini i tak jak pisałem wcześniej, te przeciskania przez szczeliny mają budować klimat osamotnienia i braku możliwości ucieczki. Korytarze są wąskie, postaciom leci para z ust od zimna, pocierają sobie ręce itp. Przy wejściu i wyjściu z jaskini jest automatyczny Checkpoint. Dobry motyw z buffami po campie i można się wkręcić w tę wizję, że po wielu potyczkach lepiej się przespać i odpocząć, bo inaczej nara z expem.

W walce na razie chaos, ale to kwestia ogrania i poznania dokładnie systemu, tak jak pisałem. Niemniej jednak widać, że jak się wszystko pozna, to starcia będą epickie i na maksa dynamiczne. Można trzymać kwadrat 'na jana' i niech się dzieje co chce, a można ładnie klepać combosy, przechodząc w odpowiednich momentach do defensywy. Sporo możliwości kombinowania na czele ze zmianą broni pod kątem kolejności ataku, jeszcze nie do końca obczaiłem kiedy same się zmieniają w walce, bo nie zawsze dochodziłem np. do ciosów mieczem dwuręcznym. W locie na cyfrówce lewo/prawo cały czas można zmieniać ability, więc dochodzi kolejna możliwość kombinowania i klecenia pięknych combosów.

Postacie cały czas rozmawiają, rzucą żartem, krzyczą, osłaniają się w walce itp. więc Duscae Shore obecne. Oczywiście gram głosy jap, tekst ang i nie wyobrażam sobie tytułu, jeżeli Square nie da takiej możliwości w pełnej wersji.

Dopiero liznąłem tematu i jak pomyślę, co mnie czeka przez te 2,5 dnia do zgłębienia i odkrycia, to mam bonera 8) Napiszę więcej później i może wrzucę jakie 'szery'.
« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2015, 15:13:26 pm wysłana przez Ryo »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #857 dnia: Marca 20, 2015, 21:29:31 pm »
Właśnie zdobyłem Summona.

O kur** :eek: 8)

za wolno rusza się kamera (nie można ustawić czułości w demie)
Można. Ustawia się w opcjach w grze. Myślałem, że te i z poziomu ekranu tytułowego to to samo. Okazało się, że jednak nie. Defaultowo jest ustawiona prędkość na 3, jak damy na maksa czyli 5 to już wszystko ładnie śmiga.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #858 dnia: Marca 20, 2015, 21:40:12 pm »
Mój pierwszy summon, Ifrit mi się przypomniał...
<3

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #859 dnia: Marca 21, 2015, 02:05:27 am »
Dobra, nabiłem 6,5h i mogę podrzucić mały preview.

Odnosząc się na początek do poprzedniego posta:
łatwo zgubić przeciwnika/nawalać na czuja
Zgubić może nie, bo można namierzyć cel i jeszcze zrobić do tego lock on (w sumie nie wiem jeszcze czym się różni jeden od drugiego), ale nawalać na czuja się zdarza. Gra ma często tendencję do pokazywania akcji bokiem, do tego ruchliwi przeciwnicy i zdarza się uderzać na ślepo w kamerę czy krzak.

przez mocno rozbudowaną animację wydawało mi się, że nie do końca dokładnie kontroluję postać (wrażenie input laga)
Kwestia przyzwyczajenia i ogrania. Animacja jest kosmiczna, od samego chodzenia/biegania/sprintu, aż po wszelakie uniki i ataki w walce.

trochę za szybko zmieniają się pory dnia
Wczoraj myślałem, że szybciej to leci, ale jak się budzimy z samego rana po campie to do nocy jest jednak sporo czasu. Niemniej jednak jak bym to jeszcze delikatnie wydłużyłbym, albo dał możliwość ustawienia w opcjach ile będzie trwała growa doba.

Pobiegałem tylko trochę po terenie i widać, że jest zrobiony różnorodnie, a to mały lasek i jeziorko, a to ścieżki pośród skał, gdzieś połamane drzewa od uderzenia czegoś dużego, uciekające przed nami czarne Chocobo itp. Oczywiście rozsiane wszędzie itemy do znalezienia więc jest motywacja to szperania i przeszukiwania zakamarków.
Yep. Czuć wyraźnie, że na tym rozległym terenie każdy metr został przemyślany i zaplanowany. Niemalże na każdym kroku są charakterystyczne miejsca, które jednocześnie ułatwiają orientację w terenie. Jedne lasy są gęste, jedne przerzedzone, krzaczaste i z polanami, na płaskim terenie, na zboczach gór itd. Do wyboru do koloru. W końcu PS4 dostało konkretną roślinność. Miażdży woda i jakakolwiek z nią interakcja. Otoczenie ładnie się w niej odbija, jednocześnie naturalnie załamuje przy najmniejszym wzburzeniu tafli. Walka w wodzie to niezapomniane wrażenie.

Dobry motyw z buffami po campie i można się wkręcić w tę wizję, że po wielu potyczkach lepiej się przespać i odpocząć, bo inaczej nara z expem.
Campy na polu dają buffa do statystyk, natomiast noclegi w wioskowych kempingach zamiast statsów i gotowania dostajemy każdorazowo niewielką ilość exp (100, 200, zależy od noclegu) oraz mnożnik exp (np x1.5). Można zatem kombinować i zacząć od zdobycia buffów do statystyk (zależne od jedzenia), nastukać exp i skoczyć na kimkę do kempingu, by jeszcze zwiększyć doświadczenie mnożnikiem.

W walce na razie chaos, ale to kwestia ogrania i poznania dokładnie systemu, tak jak pisałem. Niemniej jednak widać, że jak się wszystko pozna, to starcia będą epickie i na maksa dynamiczne.
Dokładnie, trzeba wszystko poznać. Należy dobrze obserwować przeciwników i przechodzić z defensywy do ataku oraz brać pod uwagę cooldown poszczególnych ataków. Boję się, że ciągłe bycie w defensywie i trzymanie L1 za mocno ułatwia rozgrywkę, bo jesteśmy prawie nietykalni, a MP nie ucieka jakoś specjalnie szybko. Poza tym jak chciałem, by jeden rodzaj przeciwników zadawał mi damage, to nie mogłem się tego doczekać, a stałem normalnie, bez L1. Nie wiem, może to po prostu kwestia tych latających 'piesków', które często nie trafiają swoim atakiem. Żołnierze i 'słonie' już się nie jebią i trafiają zacnie. Jak już jesteśmy przy przeciwnikach to przydałoby się ich nieco więcej rodzajów. Może full dorzuci swoje trzy grosze, a raczej na pewno, mając w pamięci filmik WoW.

Broniami można szastać i ustawiać, która za co odpowiada (kontra, atak z powietrze itd.). Bardzo dobrze, że cały czas mamy w locie dostęp do wszystkich ability (w miarę wygodne jak trzymamy L1 i zmieniamy cyfrówką umiejętność, albo walimy combosa kwadratem i w tym samym momencie wybieramy lewym kciukiem Dragoon Jump, bo właśnie przeciwnik dostał freeza dzięki ability Prompto). Odblokowałem też Armigera czyli Phantom Swords do siania zniszczenia. Odpalane przy full MP z każdym ciosem wbijają się w przeciwnika zadając dodatkowy damage. Podczas obrony i trzymania L1 odbijają kule. Z tego co widzę raz aktywowane wyłączają się dopiero w momencie, jak skonsumują całe MP. Manualnie nie można ich odwołać. Nie znalazłem jeszcze wszystkich w demie.

Genialnie wyglądają wszelakie uniki, turlania się po glebie w zależności od ataku przeciwnika czy umiejętność Warp Dodge, która  (jak nazwa wskazuje) łączy w sobie unik i teleport. Wszystko pozostawia po sobie piękne, kolorowe particle. Naciskając w walce X możemy się teleportować na niewielka odległość w wybranym kierunku. Dobre do uciekania z większej zadymy czy tez śpieszeniu z pomocą dla kompanów z teamu. Ci również nie mają na gdzieś, bo mocno się interesują jak nie mamy HP, osłaniają (szczególne Ignis, że aż czasami mówiłem "dobra, puść mnie, chcę walczyć"), wyciągają z opresji (mega akcja jak dostałem od żołnierza tym atakiem w plecy, już przeciwnik miał odpalać prąd, ale pojawił się Prompto i z rozbiegu ściągnął gościa buta, ratując mi dupsko. Bardzo fajny motyw, jak ktoś z drużyny dostanie baty i wyłapie danger, to na wpół przytomny próbuje się oddalić z miejsca walki na zasadzie "dobra, dostałem swoje, spierdalam stąd".

Walki potrafią być długie i szczególnie nocą posiłki przylatują co chwila. Zadyma jest ostra jak przyłączą się wszyscy okoliczni i w sumie to od nas zależy, kiedy powiemy dość. Walimy sprint, uciekamy w bezpieczne miejsce i dostajemy exp za tych, których ubiliśmy w walce. Automatycznie też chyba taki temat kasuje procentowy bonus za walkę.

Przetestowałem też Summona i tutaj spostrzeżenia w spoilerze, bo ujawniam kto to jest.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Jak na alphę grafika daje radę mocno, zobaczymy czy coś wyciągną więcej z fulla, czczy będą musieli ciąć. Mam nadzieję, że Luminous Engine 2.0 wpłynie jeszcze na poprawę grafiki oraz wydajności. Muzyka czerpie z korzeni (motyw przy naliczaniu exp oraz stajnia Chocobosów) oraz dorzuca od siebie dobre kawałki do walki, zarówno w dzień, w nocy, jaki z bossami. Japoński voice acting pierwsza klasa, oby pozostał do wyboru w fullu. Szkoda tylko że w miasteczkach nie ma z kim gadać za bardzo, by tylko możemy posłuchać konwersacji kilku osób ze sobą. Zobaczymy czy to się zmieni w pełnej wersji.

Mogłem już skończyć demo ale nie sejwowałem, bo chcę powalczyć jeszcze z Behemotem. Teraz polatam, pozdobywam exp (na razie mam 30 lvl) i będę zgłębiał tajniki dema, a są tu do zbierania chociażby jeszcze Phantom Swords, jakieś kamienie i kolorowe żaby. W temacie Share wrzuciłem trochę fotek z rozgrywki.

tl;dr
Jest mega i jestem bardzo dobrej myśli przed pełną wersją. Myślałem, że będzie odwrotnie, ale po demie czekanie na grę będzie o wiele łatwiejsze. Bo gameplayowo już jestem o nią jak najbardziej spokojny.
« Ostatnia zmiana: Marca 21, 2015, 02:07:21 am wysłana przez Ryo »

wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #860 dnia: Marca 21, 2015, 08:56:19 am »
Jak jest z atakami przeciwników tzn. jak często atakują w stosunku do uników?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #861 dnia: Marca 21, 2015, 09:48:31 am »
Mnie interesuje Game Over. Na dotychczas pokazanych filmikach zazwyczaj jak drużyna ostro dostawała po dupie , to było tak, że słaniając się na nogach można było odejść, zaraz ktoś podbiegnie i uleczy, ciężko było doprowadzić do sytuacji gdzie nie ma już nikogo, kto mógłby leczyć innych, przez co odniosłem wrażenie, że nie da się w tym demie zginąć.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #862 dnia: Marca 21, 2015, 10:33:31 am »
Ryo, pożyczaj to demo, png czekają. :)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #863 dnia: Marca 21, 2015, 11:29:30 am »
Jak jest z atakami przeciwników tzn. jak często atakują w stosunku do uników?
Atakują rzadko, ale z racji, że zazwyczaj walczy się z powyżej trzema przeciwnikami i wszyscy latają dookoła, to można wyrwać zza ekranu. No i mają też combosy więc trzeba odczekać, aż przeciwnik skończy swoją serię, albo jak mamy okienko, przerwać combo i wyjść z kontrą. Jeżeli chodzi o 'słonie' to czasami nawet nie widać, że atakują. Trzeba się nauczyć zachowań każdego przeciwnika.

Mnie interesuje Game Over. Na dotychczas pokazanych filmikach zazwyczaj jak drużyna ostro dostawała po dupie , to było tak, że słaniając się na nogach można było odejść, zaraz ktoś podbiegnie i uleczy, ciężko było doprowadzić do sytuacji gdzie nie ma już nikogo, kto mógłby leczyć innych, przez co odniosłem wrażenie, że nie da się w tym demie zginąć.
Tak, ciężko zginąć, bo zawsze ktoś się leczy - potion, cure Ignisa, czy apteczka (podbiegnięcie i klepnięcie, co odnawia trochę HP). Jak Noctis oberwie do 0 HP to można walnąć touchpada (menu) i już wybrać potion, który poczeka w kolejce, aż książę wstanie z gleby i wtedy skruszy go w dłoni, odnawiając HP. Poza tym, przy 0 HP jest jeszcze jedna możliwość wyjścia z opresji - Summon. Dlatego mocno mi się wydaje, że to wszystko zostało ustawione tak, by było łatwo i przystępnie w demie. Chociaż Behemot w dwa szlagi może zrobić Game Over.

Ryo, pożyczaj to demo, png czekają. :)
Pierw je skończę :) No i jak będziesz grał to będziesz nadpisywał na mój stan gry, więc pozdobywam sobie co się da.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #864 dnia: Marca 21, 2015, 18:41:39 pm »
Zgubić może nie, bo można namierzyć cel i jeszcze zrobić do tego lock on (w sumie nie wiem jeszcze czym się różni jeden od drugiego)
Już czaję. Zwykłe namierzenie przez R1 oznacza przeciwnika, na którego patrzymy kręcąc kamerą. Wciśnięcie po R1 przycisku R3 sprawia, że bez względu na ilu przeciwników kręcimy kamerą namierzonego mamy tylko tego jednego. Przyznam, że wygodne i sprawdza się w walce.

Jeszcze w kwestii łatwości rozgrywki to po obadaniu systemu nie ma problemu w walce. Można trzymać L1 i czekać tylko na zadanie ciosu, więc oby coś kombinowali, żeby nie było za łatwo (boję się sytuacji, że przy 'milionie' MP będzie się niezniszczalnym). Do tego w demie potiony odnawiają całe HP i po walce od razu mamy full życia. Jest też status, który sprawia, że nie można odnowić HP do końca (czarny pasek). Pozbywa się go tylko przez sen.

Powalczyłem dzisiaj sporo w nocy i powiem, że pięknie to wygląda, jak stoimy w środku nocy przy jeziorku, księżyc odbija się na wodzie, w oddali na drodze widać światła przejeżdżających od czasu do czasu samochodów, gdzieś daleko na wzgórzu tlą się lampy od stacji benzynowej, a na horyzoncie odznacza się łuna światła dużego miasta (prawdopodobnie Lestallum). Gdy przeczekamy noc, zostaniemy nagrodzeni przepięknym wschodem słońca, któremu będzie towarzyszył poranny śpiew ptaków. World of Wonder daje radę.
« Ostatnia zmiana: Marca 21, 2015, 18:53:30 pm wysłana przez Ryo »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #865 dnia: Marca 21, 2015, 21:02:52 pm »
Ryo, pożyczaj to demo, png czekają. :)
Pierw je skończę :) No i jak będziesz grał to będziesz nadpisywał na mój stan gry, więc pozdobywam sobie co się da.
Czyli dupa z tego bo po pierwsze udostępnianie dema jest zablokowane, po drugie testowałem diablo z Irasem i wygląda to tak:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
plus pół sekundy laga.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #866 dnia: Marca 21, 2015, 21:14:50 pm »
No to lipton. Zagadaj do Pislkena, może Ci wyciągnie kod na demo ze swojej drugiej kolekcjonerki ;)

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #867 dnia: Marca 22, 2015, 23:17:19 pm »
Dzisiaj powalczyłem jeszcze raz z Behemotem, cóż za przyjemność. Na szczęście można toczyć z nim potyczkę ile razy się chce, bo pojawia się normalnie w terenie. I jak pięknie to wygląda, gdy zaczyna podczas walki swobodnie biegać po polanie, omijając niczym zwinny kot porozrzucane skały, coś wspaniałego. Przy sporej liczbie MP walka to nic trudnego, a wręcz banał.

Okazało się, że jak zdobędziemy wszystkie Phantom Swords w demie, to możemy w Armirger odpalić swego rodzaju limit break niczym Cloud w Advent Children podczas walki z Sephirothem. Wygląda kozacko.

Jeszcze z takich luźnych przemyśleń:

- ekran tytułowy się zmienia jak nic nie będziemy robić; ponoć jest to też uzależnione od pory dnia, w której robimy save, ale nie natrafiłem na tę zależność.
- szyby w byle baraku na polanie odbijają otoczenie w czasie rzeczywistym. Beka z piesów.
- na szybach stacji benzynowej pod odpowiednim kątem i w odpowiednim świetle widać smugi powstałe zapewne podczas ich mycia; obłęd.
- Cidney w swoim samochodzie holowniczym ma w kokpicie przyczepioną maskotkę Moggle'a.
- chłopaki utrzymują stale ze sobą interakcję - wchodzimy po nocce na stacje benzynową, widzimy pierwszy raz chłopaków i słychać teksty typu, "witam", "siema"; opuszczamy stacje i wybiegamy w teren - Noctis nawołuje chłopaków, że czas spadać; w walce jak ktoś uratuje nam dupę to następuje zbicie 'piontki' czy poklepanie po plecach.
- podczas wschodu słońca aż czuć ten charakterystyczny, poranny chłód.
- gdy biegniemy jezdnią, samochody albo się zatrzymuję i czekają aż przejdziemy, albo rozpędzone zgrabnie nas omijają drugim pasem.
- po przejściu dema pokazuję się art, który daje mega rozkminę odnośnie Summonów i nie tylko.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Jeszcze trochę screenów z dzisiaj:

Behemoth
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Black Chocobo:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Ekran tytułowy:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Bonus boobs:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Jeszcze w demie znaleziono Descend Attack:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Cytuj
Descend slot says "Crushing blow from the High" Final game slots will include Launch Ascend Descend.

A jakby ktoś był zainteresowany jak działa system walki, widzę tutaj ogarnięty koleś zgrabnie tłumaczy:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Mnóstwo możliwości i pure fun.
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2015, 00:12:51 am wysłana przez Ryo »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #868 dnia: Marca 23, 2015, 06:29:48 am »
Za dzieciaka, grając w stare, turowe jrpg, zawsze marzyłem o takiej grze, gdzie ma się pełną kontrolę nad wszystkimi ruchami postaci, a nie tylko wydaje się polecenia. Wygląda na to, że się w końcu doczekałem? :D

Po drodze była oczywiście jeszcze świetna pod względem systemu walki Dissidia, ale to jednak nie to, bo fabuły brakło.

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #869 dnia: Marca 23, 2015, 09:51:03 am »
Wow, Ryo, ładnie nakręcasz, pięknie się gierka zapowiada.
Oby tylko świat wypełniony był choć kilkoma miasteczkami z npcami z którymi można pogadać i fabuła trzymała poziom. Ale nie myślałem, że aż tak się podjaram :D
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #870 dnia: Marca 23, 2015, 16:41:54 pm »
Wow, Ryo, ładnie nakręcasz, pięknie się gierka zapowiada.
Oby tylko świat wypełniony był choć kilkoma miasteczkami z npcami z którymi można pogadać i fabuła trzymała poziom. Ale nie myślałem, że aż tak się podjaram :D

No, po tylu latach Fajnalowej posuchy (ostatni dobry Final to imo XII, przygód Lightning nie uznaję), wypadałoby w końcu wydać porządny, duży tytuł. Mam nadzieję, że nie wykastrują go na potrzeby DLC, albo sequeli.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #871 dnia: Marca 23, 2015, 17:57:08 pm »
Oby tylko świat wypełniony był choć kilkoma miasteczkami z npcami z którymi można pogadać
Chciałbym bardzo. Na razie tylko na zasadzie podsłuchania rozmów innych osób (np. koleś dostał z liścia od laski, bo dał Chocobosom wczorajsze warzywa; po fakcie się obraziła i poszła stać za drzewo ;)). Dostępne w demie miejscówki są bardzo małe, ale i tak dało się spotkać kilka różnych rozmów w kolejne dni, nawet w obrębie tej samej lokacji.

fabuła trzymała poziom
No to najważniejsze. Na szczęście zaczyna się robić ciekawie (arty i rozmowa po skończeniu dema*) i jeżeli chociaż część przypuszczeń się sprawdzi, to może być naprawdę interesująco. Chciałbym, by były jakieś elementy zaskoczenia oraz nieprzewidywalności. Bez jechania po wszystkich możliwych schematach.

*
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

A jeszcze co do moich rozmyślań odnośnie artworka z końca:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2015, 18:30:00 pm wysłana przez Ryo »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #872 dnia: Marca 23, 2015, 18:56:08 pm »

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #873 dnia: Marca 23, 2015, 21:50:05 pm »
http://gearnuke.com/final-fantasy-xv-target-build-vs-ps4-demo-comparison-shows-engine-scales-consoles/

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Dali target screeny w koszmarnej jakości, ale i tak widać różnicę. Jeżeli uda im się osiągnąć target i jakość grafiki z trailera z Jump Festa to będzie petarda. Trzymam za nich mocno kciuki. Oby przesiadka na Luminous Engine 2.0 zdziałała cuda. A jak pomyślę, że jeszcze dojdą do tego warunki pogodowe to spływa mi z radości łza po policzku.
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2015, 21:51:41 pm wysłana przez Ryo »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #874 dnia: Marca 23, 2015, 23:06:09 pm »
Zapomnij, ten szrot przy dwóch postaciach w 2.5D z góry w A.D. 2005 schodzi poniżej 30fps przy 1080p, to co dopiero przy Finalku. Lepiej trzymaj kciuki żeby im sie udało utrzymać poziom z dema i nie było w retailu parity do klocka.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #875 dnia: Marca 23, 2015, 23:50:20 pm »
Trzymam kciuki za kwadratowych jak przy żadnej innej grze. Kiedykolwiek.

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #876 dnia: Marca 24, 2015, 08:02:28 am »
Trzymam kciuki za kwadratowych jak przy żadnej innej grze. Kiedykolwiek.
Na przestrzeni dwóch generacji praktycznie to ich druga gra ;)
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 815
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #877 dnia: Marca 24, 2015, 10:31:34 am »
Wczoraj zagrałem tak ok. 30-40 minut. Szczerze, do postów Ryo w tym temacie podchodziłem ostrożnie, bo wiem jak bardzo czeka na tę odsłonę serii. Ja natomiast po materiałach promocyjnych miałem mieszane uczucia. Jednak, gdy usłyszałem motyw przewodni w menu, znany z pierwszych trailerów Versusa, zapomniałem o swoich obawach. Co prawda chwilę później sobie o nich przypomniałem, ale to za chwilę ;). Właśnie tego poziomu muzyki oczekuję po serii (oczywiście dostosowanego do tego co się dzieje), czegoś co zapada w pamięci.

Co do rozczarowania - przede wszystkim chodzi tu o stronę wizualną. Patrząc na postacie mam wrażenie, iż widzę lekko podkręcone FFXIII z tym, że wykonanie włosów po raz pierwszy zaczęło mnie razić (są za ostre/sterylne). Wyjście na zewnątrz, zmienia obraz, jest lepsze światło i wszelkie materiały zaczynają wyglądać lepiej. Fajnie prezentuje się PBR na niektórych powierzchniach i generalnie odczucia w otwartej lokacji jest lepsze. To co mi się nie podoba (o czym pisałem wcześniej) to brak dopracowania różnych miejsc w przestrzeni. Jest np taka fajna skała wbita w ziemię. Szkoda tylko, iż zrobiono to dość chamsko i masz ostra krechę między podłożem a modelem głazu. Normalnie takie rzeczy się maskuje, robi przejście, itp. Tak robiło się kiedyś, a Japończycy wciąż tego nie zmieniają, choć w tym wypadku może chodzić o duże lokacje i brak czasu na polish. Zobaczymy jak będzie dalej, ale takich rzeczy widziałem sporo.

Lokacja na pierwszy rzut oka jest pusta. Pisałem już, że nie chodzi o skalę makro, bo ta jest ok (jezioro, las, łąka, skały) tylko o detal w obrębie tych rzeczy. Tego obawiam się w kontekście lokacji w FFXV, choć raczej może to być problem tych otwartych przestrzeni między miastami. Tak czy inaczej wizualnie jest nieźle, ja po FF oczekuje więcej, ale wiadomo, to "tylko" demo.

Głosy postaci po angielsku strasznie mnie drażnią. Wybrałem na próbę i chyba muszę sprawdzić jak spisali się japońscy aktorzy. Czy poprzednie FF też tak miały, czy może to ja się zestarzałem i zaczęło mi to przeszkadzać? Szczególnie ten blondyn/pseudo Cloud.

Walka wydaje się trochę chaotyczna, ale wiąże się to raczej z faktem, że dopiero zaczynam grać. Jest szybko, dynamicznie, dzieje się sporo. Rzeczywiście czuje się, jakby gracz nie mógł zginąć. Opieranie wszystkiego na MP pod względem mechaniki jest dla mnie zrozumiałe, jednak na chwilę obecną chciałbym, aby były jakieś podstawowe ruchy, które tego nie wymagają. Patent z teleportacją jest fajny, choć na razie mogłem go stosować tylko jako ucieczka i to w określonym miejscu - czy tylko mi się wydaje, czy nie można tego użyć np. na drzewach?

Grałem na razie zbyt krótko, ale po tym co widziałem jestem otwarty na dalszą zabawę. Szczególnie jeśli idzie o rozgrywkę wszystko wydaje się być dobrze wykonane, nawet jeśli czegoś nie do końca kupuję (raczej jest to kwestia gustu). Wizualnie chciałbym żeby było lepiej, ale i tak nie jest źle. Największym zarzutem wciąż zostaje jedna rzecz - nie czuję wyraźnie, że to nowe FF. Za mało w tym (dla mnie) fantasy. Z drugiej strony to tylko otwarta lokacja, krajobraz, więc może za bardzo się czepiam.

Liczę, że będzie to pierwszy naprawdę dobry Final od lat. Demo nastraja pozytywnie, a jedynie lekko je liznąłem.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #878 dnia: Marca 24, 2015, 10:37:21 am »
Ja grę widziałem tylko na filmikach, ale jedna rzecvz na samym początku rzuciła mi się w oczy - scena w namiocie, brakuje tam jakiegoś AO, przez co kiepsko to wygląda. Ale generalnie, jestem pod wrażeniem widoków na zewnątrz.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XV
« Odpowiedź #879 dnia: Marca 24, 2015, 12:21:06 pm »
Lokacja na pierwszy rzut oka jest pusta. Pisałem już, że nie chodzi o skalę makro, bo ta jest ok (jezioro, las, łąka, skały) tylko o detal w obrębie tych rzeczy. Tego obawiam się w kontekście lokacji w FFXV, choć raczej może to być problem tych otwartych przestrzeni między miastami.
No właśnie na moje dobrze sobie poradzili, bo nie ma sytuacji, że mamy zieloną teksturę podłoża, drzewa, tekstura podłoża i drzewa. Są duże i małe lasy, otwarte miejscówki z małymi drzewkami i krzakami, miejscówka z błotem i wodą, polana z porozrzucanymi skałami itp. Po prostu dla mnie przyłożyli się i każdy rewir tej miejscówki ma swój charakter.

Głosy postaci po angielsku strasznie mnie drażnią. Wybrałem na próbę i chyba muszę sprawdzić jak spisali się japońscy aktorzy. Czy poprzednie FF też tak miały, czy może to ja się zestarzałem i zaczęło mi to przeszkadzać? Szczególnie ten blondyn/pseudo Cloud.
Ja nawet nie włączałem angielskich i nie mam zamiaru. Jeżeli do fulla nie trafią japońskie głosy to będzie to dla mnie bardzo duży minus.

Patent z teleportacją jest fajny, choć na razie mogłem go stosować tylko jako ucieczka i to w określonym miejscu - czy tylko mi się wydaje, czy nie można tego użyć np. na drzewach?
R1 + X i masz Warp Strike do namierzonego przeciwnika. Sam X w walce to teleportacja w wybranym kierunku (dobra do szybkiej ucieczki z walki). Nie można teleportacji użyć na drzewach, tylko na wybranych miejscach. I tylko podczas walki.

Największym zarzutem wciąż zostaje jedna rzecz - nie czuję wyraźnie, że to nowe FF. Za mało w tym (dla mnie) fantasy. Z drugiej strony to tylko otwarta lokacja, krajobraz, więc może za bardzo się czepiam.
Fantasy based on reality ;) Są fajnalowe elementy jak Chocobosy, walka z Behemothem, Moggle w furce Cidney, same furki rodem z FFVII, kolorowe particle, Limit break Noctisa a'la Advent Children, znane monstery (Mesmenir, którego ciężko spotkać i dogonić) no i Summon ;]

Dobrze, że ktoś jeszcze gra, będzie można porozmawiać 8)