Jako ,że wczoraj mój kloc wywalił kilka razy artefakty/zwisy ,myślę: nie będę czekał na ROD'a i poczęstowałem go wiadomo jaką wersją SCIV.
Pierwsze co mnie zaskoczyło to
brak wibracji (w ogóle brak takiej opcji przy konfiguracji pada).
Yoda- nie sięgają ciosy poziome z pozycji stojącej, nie można go rzucić ,on sam nie może dobiegać ,tylko robi salto (tak samo sidestepy).Crytical Finish'e wykonywane na nim wyglądają inaczej(animacja nieblokowanego ciosu).
Crytical Finnish- obok wskaźnika z życiem znajduje się wskaźnik duszy(Soul Gauge-standardowo zielona kula), notorycznie blokując ciosy, ów parametr osiąga wartość krytyczną(co sugeruje miganie na czerwono), teraz każdy silny cios na blok(albo Guard Impact) spowoduje jego rozbicie(Soul Crash) i zaraz po tym możemy odpalać Crytical Finnish'era. W praktyce w czasie normalnej walki trudne do wykonania, samo doprowadzenie przeciwnika do Soul Crash'a to nie lada wyczyn (musiałby chyba cały czas blokować), a po drugie wystarczy, że po rozbiciu bloku wejdzie kolejny cios z kombosa i całego specjala szlag trafi.
Niszczenie ekwipunku-można zniszczyć nakrycie głowy oraz górną i dolna część zbroi/ubrania (trzy zielone wskaźniki które gasną po w momencie straty danej części garderoby). Postać 'ubierana" w edytorze może zostać w samej bieliźnie.
Edytor postaci- pierwszy strój każdej postaci ( a także tych bonusowych aka Shura/Sheherezada) jest nie do ruszenia, również części garderoby z tych strojów nie są udostępnione w edytorze (a przynajmniej na razie ), drugi pochodzi już z edytora, tu można się już dowolnie bawić (jedynie nie można zmieniac twarzy, głosu oraz gabarytów postaci), ubrać Taki w ciuszki Seong Mi-Na'y etc (na każdej postaci jest 48 wolnych slotów na nowe wersje naszych herosów).
Można także stworzyć własnego wojownika od podstaw, podobnie jak w trzeciej części , z tą jednak różnicą ,że style walki owych postaci są identyczne jak bohaterów ( a nie zlepkiem animacji typu rzut Volda+machniecie mieczem od Sieg'a) oraz wykonane są tak samo fachowo ( czyli po prostu zayebiście). Oczywiście można sobie zrobić gołego osiłka w slipach z fryzurą afro, ale to już zależy tylko i wyłącznie własnego widzimisię.
RPG-nasze postacie biorąc udział w walkach zdobywają levele a do tego zmiana ciuszków w edytorze to nie tylko ingerencja w wygląd ale także w parametry postaci(HP,Attack,Defense oraz ilośc punktów na wyekwipowanie dodatkowych technik).Oczywiście nie zabrakło dodatkowych broni do wykupienia.
Jak na razie wracam grać.