Nie ten temat. Do System Wars zapraszam jak ktoś ma ochotę podyskutować - z chęcią odpowiem
.
Teraz jedynie na zachętę
Już nie raz o tym pisałem w SW (nawet jest jakiś osobny temat poświęcony RSX'owi):
RSX to tylko podrasowany GF7600GT z peceta wrzucony w ostatniej chwili (jak upadły plany 2 x Cell bez GPU)
Ma tak jak 7600GT : 128bit 8ROP 500Mhz(kiedyś podawano 550Mzh ale nieoficjalnie wiadomo że zmniejszono częstotliwość) 256MB GDDR3.
Tylko pixel shaders podwojono z 12 do 24.
---------------------------
EDIT:
A co mi tam,
mały wykład
:
@Szymku
PS3 ma znaczną przewagę - 2 kontrolery pamięci
Rozdzielenie pamięci na 2 razy po 256MB i j@ja z tym związane CIĘŻKO nazwać przewagą.
A że tytuły ekskluzywne (niektóre! dodam) sobie radzą - no cóż MUSZĄ bo nie mają innego wyjścia, pobiedzą się programiści rok dłużej i dadzą radę.
GPU w X'e ma dostęp do dwóch pamięci równocześnie.
*22.4 GB/s memory interface bus bandwidth
*256 GB/s memory bandwidth to EDRAM
właściwie to GPU w X360 siedzi w samym centrum
i jest specjalnie zaprojektowanym na zamówienie do konsoli układem.
A w PS3 masz architekturę jak w PC.
CPU na środku i przez niego wszystko przechodzi.
Osobno 256MB RAM dla CPU, osobno 256MB RAM dla GPU itd.
Problem zaczyna się jak masz coś większego - nie mieści się w jednej, druga częściowo leży odłogiem itd.
RSX nie ma żadnej przewagi w przepustowości - wręcz odwrotnie. Stąd AA jest spotykane dużo częściej na X360.
(I nawet nie będę go tu dobijał trybami FP, zwłaszcza FP10 z X'a, obsługa HDR i AA równocześnie dla RSX'a to też rzecz niewykonalna, itd.)
Nawet gorzej z powodu zmian w PS3 niemal pod sam koniec (zamiast 2 Cell'i jest Cell i GPU) RSX to jest to praktycznie PC'towa karta graficzna wmontowana w płytę główną. (zamień w myślach FlexIO na PCI Express/AGP i będziesz miał obraz jak sprawa wygląda)
W pewnych sprawach - kamień u nogi. I jeszcze to zwalone skalowanie...
Co do dostępu do pamięci Rambus
(pomijając już przepustowość która mimo dużej częstotliwości jest identyczna niemal jak dla DRAM ~22GB vs ~25GB/s (i jeszcze musi się dodatkowo po drodze przepchnąć przez FlexIO - 20GB/s do RSX'a) )
musi się dostać PRZEZ Cell'a
Liczyć się musisz z
- opóźnieniami
- "zagłodzisz" Cell'a jak zajmiesz całą przepustowość.
Fajnie to wygląda jak palcem po obrazku jeździsz a w praktyce jest nieco trudniej...
itd.
@hansatan
[ironia]
No już od 3 lat nie styka to DVD w X360....
Szkoda że jedynie w pustych głowach co niektórych posiadaczy (wyłącznie oczywiście) sprzętu marki Sony, wierzących ślepo w PR / FUD.
[/ironia]
Taka ciekawostka (z PS3) od dobrych programistów:
Unreal Tournament III - 3.43 GB
Burnout Paradise (PAL) - 3.14 GB
od mniej zdolnych:
The Orange Box - 17,85 GB
(tak sobie pozwoliłem wybrać
)