Uncharted: Drake's FortuneGrafika:Dobra, szczerze powiedziawszy nie wiem od czego zaczac. Moze, powiedzmy zaczne od srodowiska. Glownym miejscem pobytu Nathana jest dzungla, oczywiscie nie tylko, ale wiekszosc gry tak wlasnie jest. Co moge powiedziec o dzungli hmmm.... sa roslinki, o tak sa roslinki w koncu to dzungla co nie? Roslinki sa fajnie wykonane i ladnie sie poruszaja jesli nasz bohater przez nie przejdzie o tak to dodaje tej grze klimatu. Drzewka na ktore nasz bohater nie ma wplywu nie sa juz takie piekne, raczej sa to proste modele, ktore na dodatek malo realistycznie wygladaja (moze sie poprostu nie znam, nie wiem nigdy nie bylem w dzungli). Woda, co by tu powiedziec o wodzie jest ladna jesli chodzi o wyglad tu musze naprade pochwalic tworcow tylko co z tego kiedy efekty czasteczkowe sa do du*y? Fajnie tez wyglada ubranie Nathana po wyjsciu z wody takie swiecace i wogole jest dobrze, na dodatek wysycha po 1 minucie (tez tak chce). Modele postaci sa bardzo ubogie w detale (pewnie takie byly zamierzenia tworcow) o teksturkach twarzy juz nie wspominam (proste bez wiekszych strzegolow). Tak wiec nie ma mowy o konkurencji z modelami postaci z Girsow. AAaaa wlasnie zapomnialem o wybuchach i interakcji z otoczeniem, tu tworcy rowniez sie nie popisali. Wybuchy wygladaja jak z ery ps2 (no coz, zycie) natomiast interakcja z otoczeniem jest bardzo, ale to bardzo znikoma (jest wogole jakas interakcja z otoczeniem w tej grze? A no przeciez zapomnialem o roslinkach, ktore jak pamietamy mocno dodawaly klimatu tej grze o tak). Ai przeciwnikow stoi na srednim poziomie, a to dobry znak bo moze w 2 bedzie lepiej. Przejdzmy do tej powiedzmy hmm... lepszej strefy, a mianowicie do tekstur. Tu z reka na sercu musze sie przyznac, ze tekstury w Unchartedzie sa poprostu wyje***e w kosmos to jedyny element gry, ktory sprawia ze ocena za grafike idze o oczkow w gore. Naprawde tu nie zartuje, wiekszosc tekstur jest ostra jak zyleta. Kolejnym zaskoczeniem ( in plus oczywiscie) byla animacja zarowno naszego bohatera jak i przeciwnikow tu tworcy rowniez sie postarali. Na zakonczenie dodam, ze oswietlenie w grze stoi na wysokim poziomie, ale oczywiscie nie obylo sie bez drobnych bledow, ale to malo znaczace szczegoliki. Tak wiec jak widzicie nie warto gry porownywac do takiego Crysisa, a juz w szcegolnosci nie nalezy sie zakladac o np glowe bo z lawoscia ja stracicie
Ocena za grafike: -8/10
Dzwiek:Ahhh ta muza... moze i nie znam sie dobrze na udzwiekowienu w grach, ale soundtrack w Unchartedzie pozostal i prawdopodobnie jeszcze dlugo pozostanie w mojej pamieci. Ten kawalek w samym menu mnie juz rozbraja i moge go sluchac nawet przez dobrych kilka minut. Glosy bohaterow rowniez sa dobrze dobrane i strasznie lubilem sluchac jak Nathan rzuca na lewo i prawo swoim OHH CRAP! Odglosy broni moglyby byc zdecydowanie lepsze bo imo troche brzmia jak pistolety na kulki. Coz moge wiecej powiedziec o udzwiekoweniu w tej grze hmm.... wybuchy tez nie sa jakies specjalne raczej brzmia tak sztucznie, ale oczywiscie moge sie mylic. Tak wiec ogolnie dzwiek wypada na solidnym poziomie oczywiscie najbardziej sytuacje ratuje soundtrack bo imo bez niego bylo by cienko
Ocena za dzwiek: +8/10
Gameplay:Yeah! przechodzimy do wisienki na torcie, czyli do tego co w tej grze stoi na bardzo srednim poziomie
Zaczyna sie bardzo slabo, ale na szczescie akcja rozkreca sie dopiero w pozniejszych poziomach co ratuje sytuacje (myslalem, ze juz po pierwszej misji bede zmuszony sprzedac ta gre). Ogolnie zauwazylem, ze jest duzo strzelania (ale ja bystry jestem i spostrzegawczy i wogole) Zagadki jak juz jakies sa to zazwyczaj malo ambitne i wypelniaja przy dobrych wiatrach moze 10% rozgrywki. Tak wiec jak widac gra powinna przyciagnac do sibie glownie fanow FPSow ( no moze i milosnikow przyrody). Minusem gry jest zbytnia liniowosc rozgrywki. Szczerze powiedziawszy ja lubie gry liniowe nawet bardzo lubie, ale tej "otwartej" przestrzeni jest za malo. Lubie sobie od czasu do czasu zejsc z kursy i gdzies na boku poogladac piekne widoczki, ale nie, tworcy sobie wymyslili, ze w dzungli znajduje sie tylko jeden mozliwy szlak i tym wlasnie musimy podazac. Kocham takie ambitne pomysly one od razu wywoluja usmiech na twarzy
Ocena za gameplay: -8/10
Podsumowanie:Kilka slow na zakonczenie. Gra z pewnoscia nie nalezy do gier wybitnych, raczej bym powiedzial, ze nalezy do gier w pewnym stopniu zaspokajajacych oko (choc jak wynika z mojej recenzji nie w 100%
oczywiscie nie kazdy musi sie z tym zgadzac to w 100% jest tylko moje zdanie) Jest bardzo ladnie, ale duzo elementow nalezy jeszcze poprawic. Osobiscie dodalbym troche wiecej zagadek i troche, ale naprawde tylko troche mniej strzelania (ja lubie strzelac, a co kroliki?). Jako, ze jest topierwsza gra ND na konsole PS3 to tez musze powiedziec, ze bardzo ladnie im to wyszlo i mam duza nadzieje, ze dwojeczka bedzie juz majstersztykiem.
Ocena: 8/10