Autor Wątek: Rage  (Przeczytany 66766 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

FAN

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 06-06-2009
  • Wiadomości: 291
  • Reputacja: 0
Odp: Rage
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpnia 16, 2009, 11:55:25 am »
Uncharted 2 też jest na PC i jak wygląda?

WTF???
Chyba mu sie coś
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
PRL RULLAAAAA

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Rage
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpnia 16, 2009, 12:00:07 pm »
Mały bug w zdaniu i wyszedł zabawny błąd. - fail....

Wracając do Rage. Jeśli tak wspaniale wygląda przy otwartych terenach, to ciekawe jak potencjał tego silnika Carmack wykorzysta przy Doom IV gdy całość zamknie w pokojach 4x4.

FAN

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 06-06-2009
  • Wiadomości: 291
  • Reputacja: 0
Odp: Rage
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpnia 16, 2009, 12:13:04 pm »
Mały bug w zdaniu i wyszedł zabawny błąd. - fail....

Wracając do Rage. Jeśli tak wspaniale wygląda przy otwartych terenach, to ciekawe jak potencjał tego silnika Carmack wykorzysta przy Doom IV gdy całość zamknie w pokojach 4x4.
Wtedy tekstury wypalą Ci monitor  :lol: bo będą tak zajebiste  :lol:
PRL RULLAAAAA

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rage
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpnia 16, 2009, 12:20:16 pm »
Zasłyszałem że Doom4 nie będzie lokowany w małych komnatkach. Bliżej mu będzie do pierwszego Dooma gdzie powietrza było sporo. Ponadto zatrudnili jakiś dobrych scenarzystów i fabuła ma być mocna, poważna i bardziej epicka (przestaje lubić to słowo).

Od momentu premiery Rage bez znaczenia będzie czy pomieszczenia będą miały 4 na 4 metry czy będą to hale 100 na 500. Wszystko rozchodzi się o wirtualne teksturowanie. Pierwszy filmik z Rage gdzie kamera latała nad kanionem miał, licząc na dzisiejsze technologie, bodajże 26 gigabajtów tekstur. Teraz faktycznie ogromne nośniki będą miały sensowny sposób na wykorzystanie. Zacznijcie zmieniać myślenie bo ta technologia w następnej generacji będzie standardem.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Rage
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpnia 16, 2009, 12:42:32 pm »
To dobrze. Dzięki zaoszczędzonej tym samym mocy obliczeniowej, twórcy będą w stanie wycisnąć więcej z danego sprzętu. A to korzyść dla nich - nakłady pracy przykładowo - jak i dla graczy - kto nie lubi ślicznych gier?


Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Rage
« Odpowiedź #85 dnia: Sierpnia 16, 2009, 12:43:37 pm »
Ponadto zatrudnili jakiś dobrych scenarzystów i fabuła ma być mocna, poważna i bardziej epicka (przestaje lubić to słowo).
To samo mówili o Doom 3. :-o A wyszło jak wyszło.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rage
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpnia 16, 2009, 13:07:39 pm »
Cytuj
Zacznijcie zmieniać myślenie bo ta technologia w następnej generacji będzie standardem.
Raczej watpie. Virtual Geometry tak [o ile intel nie przepchnie wraz z Larabee real-time ray-tracingu], ale Virtual Texturing nie bedzie standartem ze wzgledu na ograniczenia jakie narzuca ta technologia. Po pierwsze nie bedzie modowac gier opartych o virtual texturing, po drugie nie mozna stworzyc cyklu dnia i nocy, ze wzgledu na oswietlenie, ktore jest prerenderowane w teksturach, po trzecie wysokiej jakosci, duze tekstury zajmuja naprawde DUZO miejsca. Wedlug Cormacka gra ala World of Warcraft przy wysokiej rozdzielczosci teksturach [pewnie dodatkowo pomnozone by zmienialy podczas cyklu dnia] zajmowala by Petabajty - to bylby ok w przypadku uslug ala Onlive/Gaikan [oczywiscie jeszcze nie dzis, za 10-15 lat moze], ale dla pojedynczego usera by nie mogla zaistniec.


Hmm Doom 4 ma byc bardziej jak 1/2? Byloby swietnie ;]

grami

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 08-11-2007
  • Wiadomości: 972
  • Reputacja: 0
Odp: Rage
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpnia 16, 2009, 14:49:26 pm »
Kolejny FPS ileż można  :???:
Jeśli już to FPP. Poczytaj trochę. Rage nie będzie polegał na samym strzelaniu. Co nie zmienia faktu że ten aspekt jak zawsze w grach id będzie kopał dupe i jak zawsze zmasakruje konkurencje.  :cool:

Przecież wszyscy dobrze wiemy że to nie będzie tak wyglądać na konsolach, wiec nie wiem czym się podniecać.
Tak dla przypomnienia, jedno małe porównanie jaka przepaść dzieliła Dooma 3 w wersji PC i Xboxa.
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Po lewej to PC.
Absolutnie inna sytuacja. Pomijając już to co mówił mr_zombie. Pierwszy X nie obsługiwał sprzętowo normal mapingu a to dzięki niemu Doom3 (i prawie każda gra teraz) wygląda tak dobrze.

Spodziewam się podobnej różnicy przy okazji Rage (oczywiście tam dodatkowo wpłynęła dużo niższa rozdzielczość standardowego TV'ka),
Tak na prawdę technologicznie obecne konsole nie różnią się prawie niczym od PCtów poza trochę słabszymi osiągami. Te ostatnie mogą wpłynąć na rozdzielczość, ilość fpsów i pomniejsze sprawy związane z płynnością. Obstawiam że na konsolach będzie troszkę większy popup ale za to na żadnym sprzęcie nie doświadczymy słabych czy rozmazanych tekstur. Odczuwalne różnice będą, przepaści nie będzie.

tak czy inaczej może być nieźle, swoisty powiew przyszłościowych rozwiązań graficznych.
Jak w każdej grze od id. :cool: Fanbojuje jak japierdole ale jak poczytałem trochę o technologi w grach i o historii id to nie pozostaje mi nic innego jak wielbić ich i zaufać im bo wiem że po raz kolejny zrobią (...w najgorszym przypadku tylko...) rewolucyjny megahit. Jak zawsze.  :cool:

Żeby nie było szanuję Carmacka jak i całe id i uważam ich za jedno z tych studiów, które podnosi cały czas poprzeczkę, szczególnie w materii grafiki. I z całym tym moim szacunkiem do nich stwierdzam, że mrzonką jest wierzyć w słowa o 60 fps'ach i takiej grafice jak na screenach w przypadku konsol (zarówno XO jak i PS3). I nie twierdzę, że będzie to jakaś wielka przepaść, jednak co by się nie oszukiwać dla obecnej generacji MegaTextury będą tym czym trzeci Doom na pierwszego X'a, będą powiewem przyszłościowych rozwiązań, nie w pełni wykorzystanym, aczkolwiek zalążkiem tego co dopiero ma nastąpić. Nawet na PC niewiele osób pogra sobie na max detalach jak sądzę, mimo, że wszelkie hasła Carmacka o tym jak to wszystko ma działać, jak bardzo jest elastyczne i jak bardzo będzie wydajne działa na wyobraźnie, tak własna logika podpowiada mi, że jest to mało realne, nawet biorąc pod uwagę że silnik zbudowany został pod kątem multiplatformowości.

Cytuj
Zacznijcie zmieniać myślenie bo ta technologia w następnej generacji będzie standardem.
Raczej watpie. Virtual Geometry tak [o ile intel nie przepchnie wraz z Larabee real-time ray-tracingu], ale Virtual Texturing nie bedzie standartem ze wzgledu na ograniczenia jakie narzuca ta technologia. Po pierwsze nie bedzie modowac gier opartych o virtual texturing, po drugie nie mozna stworzyc cyklu dnia i nocy, ze wzgledu na oswietlenie, ktore jest prerenderowane w teksturach, po trzecie wysokiej jakosci, duze tekstury zajmuja naprawde DUZO miejsca.

Dokładnie, z tego co wiem id cały czas walczy z tym cieniowaniem, słyszałem nawet stwierdzenie, że nawet w finalnej wersji ten element może zawodzić. Tak czy inaczej piękno całości tkwi w cwancyku MegaTexture, jest to, musisz przyznać, przełomowe rozwiązanie, które ktoś później (przyszła generacja?) może rozwinąć w taki sposób by dawały jeszcze lepszy efekt (tak samo jak było np. z dynamicznym oświetleniem w przypadku Doom 3). Zamysł jest zacny, w końcu będziemy mogli zobaczyć ogromne środowisko pokryte ogromnymi teksturami bez znacznej utraty wydajności, tzn. pomysł, żeby nie przeciążać układu graficznego poprzez wgrywanie na raz całej oteksturowanej połaci ternu jest genialny (obiekty, które znajdą się w dalszej odległości będą przeliczane na innych zasadach).

BTW: całą dyskusję o wyglądzie tej gry na konsolach ucięłoby po prostu krótkie demo, chciałbym zobaczyć taki prawdziwy gejmplej z tej gry, mam nadzieje, że coś takiego zostanie pokazane na gamescom.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2009, 14:57:35 pm wysłana przez grami »

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rage
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpnia 16, 2009, 15:29:55 pm »
KKRT, grami - Nie do końca się z wami zgadzam.
Patentem który będzie standardem to skalowanie samych tekstur. Gra nie będzie wywoływał tekstury 4096x4096 do postaci która na ekranie ma powiedzmy 5 pixeli tylko wywoła coś na wzór mipmapy która ma 5 pixeli. To jest kosmiczna wydajność.
Dokładniej. To co będzie wywołane do ramu karty grafiki będzie zajmowało trochę więcej niż screen z gry bez kompresji. Daje to powiedzmy jakieś 10mb przy pełnym HD. Niewyobrażalna wydajność nie-do-za-je-ba-nia. :)

Co do cieni to faktycznie sprawa może wydawać się na dzisiaj kiepska. Na chwile obecną to faktycznie ograniczenie. Jednak przyklejone cienie będzie można łączyć z klasycznym cieniowaniem. To drugie bardziej obciążają sprzęt ale ten przecież będzie stawał się co raz mocniejszy. Grami ma trochę racje- Rage mimo swojej świeżości technologicznej nadal będzie czymś przejściowym. Na razie to takie makiety ale będzie szło w kierunku cieniowania takiego jak Doomie3. Popatrzcie na screeny i przeczytajcie to z linka u dołu. :)

http://www.maposfera.org/node/480
Fajny i cholernie rzeczowy artykulik. Ma co prawda 2 lata ale ładnie wykłada z czym to się je.
Jak poczytacie to zrozumiecie jaka moc drzemie w tej technologi i dlaczego Ta gra ma prawo wyglądać tak jak na screenach na poczciwych już nie tak świeżych XO czy PS3. :) Moja lama się cieszy.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Rage
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpnia 17, 2009, 23:06:52 pm »
Z NeoGAF:
Cytuj
Here's some impressions from the live-demo at Quakecon:

-Graphics are WOW. Maybe even Crysis good
-Worlds looks and feels a lot like Fallout, but maybe with a bit more life to it
-Fallout 3 was an RPG with some FPS stuff added on, Rage looks like an FPS with some RPG stuff added on
-Nothing shown about characters stats/levelling
-You start out with a four-wheeler, and move your way up to dune buggies and cars. According to the developer, it's a challenge to get new and better vehicles.
-Lots of vehicle customization: different types of vehicles and weapons
-NPC voice acting and animation completely blow Fallout 3 out of the water
-Lots of vehicular combat
-You can use parts collected in the world to make bomb-carrying RC cars, turrets, and spider sentries and other things
-MUTANT BASH TV
-BOOMERANGS and THROWING KNIVES
-World looks to be built around moving from place to place using your vehicle
-When you travel, bandit gangs will attack you in there vehicles
-Self-shadowing is really good looking

It looked really, really good.

They were playing the PC version with an Xbox360 controller, by the way.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Rage
« Odpowiedź #90 dnia: Sierpnia 19, 2009, 19:42:20 pm »
Ponadto zatrudnili jakiś dobrych scenarzystów i fabuła ma być mocna, poważna i bardziej epicka (przestaje lubić to słowo).
To samo mówili o Doom 3. :-o A wyszło jak wyszło.

A tam. Zależy kto czego oczekuje. Są osoby marudzące, że w Terminatorze ostatnim fabuła nie porywa i nie  jest zbyt głęboka, zapominając, że ma to być głównie efektowny film akcji.

A samo Rage? To gra przecież. Dodatkowo żaden tam RPG , tylko pozycja z półki FPS. Ma być (a przynajmniej powinno) ładnie, efektownie, przyjemnie. Zdecydowanie bez irytacji i kluczenia "a teraz co ja mam zrobić z tym kluczem....?"

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rage
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpnia 19, 2009, 22:51:23 pm »
Kilka charakterystycznych postaci, parę zwrotów akcji i jest okej. Gry akcji nie potrzebują głębokich filozoficznych opowieści.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Rage
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpnia 20, 2009, 16:51:15 pm »
Nowe screeny:





Ponoć z X0.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rage
« Odpowiedź #93 dnia: Sierpnia 20, 2009, 17:08:20 pm »
Przydało by się troszkę więcej wypalonego ambient occlusion w zamkniętych pomieszczeniach. Tak czy siak masakra. Ciekawi mnie jak to będzie wyglądało na wypasionym PC.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Rage
« Odpowiedź #94 dnia: Maja 05, 2010, 21:52:24 pm »
Eurogamer preview
http://www.eurogamer.net/articles/rage-may-2010-preview
Cytuj
And here's the thing: the Rage demo is not running on some obscene high-end PC, but a regular Xbox 360. "John Carmack just loves to get things running as fast as humanly possible," Willits says casually. No kidding. The legendary coder's black magic mojo clearly hasn't left him yet, and the purchase of id by Bethesda's parent company ZeniMax Media is making more sense every frame-packed second. (Oh, and in case you're wondering, Willits claims it's currently even more stable on PS3.)
8)

Premiera: 2011









Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Rage
« Odpowiedź #95 dnia: Maja 13, 2010, 14:17:57 pm »
Te już z pewnością nie z x0. Dziewczę nad wyraz urocze. Pośpieszyliby się z tą pozycją. Zresztą, zapewne i tak będzie trzeba czekać na nową generację kart graficznych, by cieszyć się nią w pełni.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rage
« Odpowiedź #96 dnia: Maja 13, 2010, 17:12:22 pm »
Sylvan: To są screeny z XO właśnie. Grafika jest bardzo dobra ale na PC i PS3 będzie to wyglądało nieporównywalnie lepiej.
Na teksturach tła wychodzi mała pojemność nośnika xboxa. Wiele cieni widać że nie jest wypalonych bo na nie też pewnie nie było miejsca. Cieniowanie jest średnie/płaskie bo to directX. Tak właśnie będzie wyglądała okrojona wersja RAGE. idSoft nie trudziłoby się gdyby XO w stanach nie sprzedawał się tak świetnie.

Nie trzeba będzie czekać na nową generacje kart. Obecne GTX260 pociągnie tą grę bez problemu na średnich detalach czyli już będzie znacznie lepiej niż na XO. Wszystko rozchodzi się o megatexture i nowe standardy w OpenGL. Z uwagi na to że X jako jedyna maszyna na ziemi (kur** mać...) działa w pełni na DXie i nie wspiera OpenGL, na którym to Rage było pisane, będzie to wersja pocięta. Nie zobaczysz wielu wodotrysków graficznych, bajerów i tekstur ostrych jak brzutwa. Jakby nie patrzeć id brało udział w i rozwoju standardu OpenGL. Każda wersja ich silnika była kamieniem milowym dla rozwoju grafiki w grach i tak samo będzie z idtech5.

Wróżąc z fusów. Odczuwalna jakoś grafiki Rage na poszczególnych sprzętach będzie się układała mniej więcej tak:
PC ---> PS3/Mac* -----> XO ------------> iPad
*PS3 będzie miało trochę słabsze tekstury w stosunku maka, ze względu na doczytywanie z płyty, za to lepsze cienie i efekty bo ma silniejsze bebechy i wyśmienitą obsługę OpenGL.

Ostrzegam. Jeśli macie PC zdatnego do gier i chcecie żeby grafa was rozłożyła na łopatki to nie kupujcie tej gry na XO tylko na pieca właśnie. Do tego zainwestujcie w jakiegoś dobrego radeona albo GF gtx260 (stosunek cena/jakość najlepszy). Grafika wypierdzieli was w sufit.
« Ostatnia zmiana: Maja 13, 2010, 17:15:28 pm wysłana przez monio4 »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Rage
« Odpowiedź #97 dnia: Maja 13, 2010, 17:54:48 pm »
Monio skąd Ty to wiesz? Rzadko która multiplatforma wygląda na PS3 o wiele lepiej od tej z X0 dlatego pytam.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Rage
« Odpowiedź #98 dnia: Maja 13, 2010, 19:50:49 pm »
Hmm, dla mnie to jest oczywiste ale już tłumacze. Będzie długo bo trzeba trochę historii OpenGL i DXa przytoczyć żeby mieć pełen obraz. (Przy okazji wyleje swój hejt na MS i doedukuje gawiedź.)

Dawno temu MS stwierdził że odcina się od OpenGL, na rzecz swojego własnego zamkniętego standardu, czyli Direct3D, który miał stać się częścią DirectX. Sprzeciw środowiska programistów był ogromny, sam Carmak napisał nawet list otwarty który punktował elementarne braki D3D i nakłaniał MS żeby zaniechał support tego ustrojstwa. Jednak MS przewidział co ze swoją mocą i kasą mogą zrobić i dalej tworzyli directa.
DirectX w odróżnieniu do OpenGL to gotowe środowisko w którym można zrobić całą grę, nie trzeba się posiłkować innymi bibliotekami jak w przypadku OGL. Mimo to specyfikacja samego direct3D jest po prostu słabsza, zubożona i mniej zoptymalizowana względem OGL (Jak wszystko czego dokonał MS  :lol: ).
Powodem dla którego DX odebrał spory kawałek tortu OGL była jego prostota. Oferował masę gotowych rozwiązań typu "push button - recive baccon", był dużo łatwiejszy do ogarnięcia niż OGL dlatego sporo twórców zaczęło się go uczyć na równi z tym drugim.

  Gdzieś w okolicach 95-96 MS skumał się z Segą i władowali kupę kasy w Dreamcasta który był w dużej mierze oparty o DXa. Niestety był to standard zupełnie obcy dla japońców (bo tam pc gaming nie istniał, nie było potrzeby się uczyć DXa). Mniej więcej dlatego na Dreama powstało tak mało gier (nie zdarzyli się nauczyć DXa) i kasowo okazał się gwoździem do trumny dla Segi. Gwóźdź ten dobiła PS2 która była mocniejszą maszyną i miała narzędzia bardziej przyjazne dla japońców którzy OpenGL stosowali od 1990 roku.

  W okolicach 1998 MS wpompował ogrom kasy w DXa i swoją pierwszą własną konsolę czyli DirectXBox (dokładnie taka geneza nazwy). Narzędzia były super, wszyscy zaczęli robić gry na DXie. Wszyscy poza firmami które miały wyśmienitych koderów którzy wiedzieli że DX jest wąskim gardłem i będzie ograniczał rozwój grafiki (Dodatkowo MS porzucił prace nad Farenheitem). Jedna z tych firm to idSoftware z Carmakiem na czele.

(Ten koleś poza tym że jest geniuszem programistycznym jest też świrem. Czysto ideowo wspiera rozwój nowych technologi. Wystarczy przypomnieć ze poza robieniem gier interesuje się astronomią (Grunt, Phobos, Uriel... z Q3A to nazwy księżyców naszego układu) i projektuje lądownik kosmiczny.Warto też dodać że maszyny do analiz medycznych działają zazwyczaj na najnowszych specyfikacjach OpenGL, czyli rozwój grafiki w grach to nie tylko ładniejsze rozwalanie wirtualnych głów ale też lepsze składanie tych w realu. )

Nowy XO to oczywiście poszerzająca się przepaść w różnicach standardów i znowu świetne narzędzia dla twórców którzy chcą gry robić szybko, łatwo, przyjemnie i w dupie mają ogólny rozwój technologii graficznych. I tutaj dochodzimy do sedna problemu.

Obecnie jeśli ktoś chce pracować w branży gier na stanowisku kodera wymagana jest świetna znajomość DXa i dlatego większość koderów przestaje głębiej uczyć się OpenGL (jakieś tam pojęcie mieć zawsze muszą). Gry multiplatformowe robi się najpierw na DXie bo jest łatwiej (i od razu robi się grę na XO i PC) a dopiero potem portuje na OpenGLa żeby odpaliła je PS3.
Oczywiście to nie jest tak że DX ma jakie featuresy których nie ma OGL (bo ten ma ich więcej i lepiej) i dlatego gry są brzydsze. Chodzi o to że te standardy nie są kompatybilne i żeby uzyskać podobny efekt z DXa na OGL trzeba się bardziej napocić (a koderzy uczyli się DXa...) i gmatwać kod żeby jednocześnie był zgodny z głównym silnikiem gry jak i OGL. Przez to wymijanie i gmatwanie kodu gry są mniej stabilne i trzeba robić cięcia żeby nie klatkowały jak stroboskop na technoparty.

Z Rage jest inaczej bo powstawał od początku na OpenGL (jak kazda gra id), wykorzystując jego najlepsze cechy i to na DXa będą portowane gry robione w tym engine. I tak będą wyglądały świetnie dzięki megatexture który sam w sobie nie jest zależny od środowiska 3d ale wszystkie inne efekty będą dużo słabsze niż gdyby gre odpalić na maszynie opartej o OpenGL.
Krótko mówiąc to jest powód dla którego Rage będzie wymiatał grafiką i id po raz kolejny ustanowi standardy branży. Sprzętowa implementacja Megatexture w nowym Xie i PS4? Każdy z nas by się cieszył.


TotalOfftop: Nowa generacja konsol będzie rzeźnią przez te blokowanie się standardów. Bluray w Xie, DX vs OpenGL, pewnie procesory o innych architekturach, CUDA w Xie i OpenCL w PS4, Motion controlery, hiper bogate Niny które może dołączyć do wyścigu. Będzie się kur** działo, oj bedzie! :lol:
« Ostatnia zmiana: Maja 13, 2010, 19:53:20 pm wysłana przez monio4 »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Rage
« Odpowiedź #99 dnia: Maja 13, 2010, 21:57:25 pm »
Cytuj
Obecnie jeśli ktoś chce pracować w branży gier na stanowisku kodera wymagana jest świetna znajomość DXa i dlatego większość koderów przestaje głębiej uczyć się OpenGL (jakieś tam pojęcie mieć zawsze muszą). Gry multiplatformowe robi się najpierw na DXie bo jest łatwiej (i od razu robi się grę na XO i PC) a dopiero potem portuje na OpenGLa żeby odpaliła je PS3.
To nie jest przyczyna ciezkiego programowania na PS3, a CELL i roznice w architekturze miedzy RSX, a Xenosem. Poza tym ilosc instrukcji na ktorych dziala Xenos przekracza znacznie zwykly Directx znany z windowsa. Mozesz znacznie wiecej rzeczy zrobic na Xenosie niz na jakims innym Radku. A PS3 nie ma tylko obslugi OpenGL [bo fakt ma, ale bardzo stary], ale tez LibGCM.

Cytuj
CUDA w Xie i OpenCL w PS4
LoL, chyba odwrotnie jesli juz. Akurat jesli chodzi o programowanie to przyszla generacja bedzie latwiejsza niz obecna.

Cytuj
Z Rage jest inaczej bo powstawał od początku na OpenGL (jak kazda gra id), wykorzystując jego najlepsze cechy i to na DXa będą portowane gry robione w tym engine. I tak będą wyglądały świetnie dzięki megatexture który sam w sobie nie jest zależny od środowiska 3d ale wszystkie inne efekty będą dużo słabsze niż gdyby gre odpalić na maszynie opartej o OpenGL
Straszna bzdura.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Rage
« Odpowiedź #100 dnia: Maja 14, 2010, 00:31:31 am »
Dzięki za wyjaśnienie. Jestem bardzo ciekaw czy jest faktycznie tak jak piszesz Monio, bo sensownie to wyjaśniłeś. Jeśli Rage rzeczywiście okaże się ładniejszy na PS3, a do tego okaże się grą, która graficznie pozamiata (po screen'ach na razie absolutnie tego nie widać) to będę się cieszył z przyznania Ci racji, gdyż sam życzyłbym sobie jakiegoś tytułu od 3rd party developer'a, który dorówna ex'om Sony.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Rage
« Odpowiedź #101 dnia: Maja 15, 2010, 10:23:03 am »
Twórcy Crysis 2 twierdzą, że PS3 ver. jest ładniejsza niż ta, którą otrzyma x0 z wiadomych względów. Oczywiście (a to ci niespodzianka) nad nimi góruje PC, stąd i tutaj może być podobnie.

A co tam nowego w świecie Rage....

Będzie tu kilka pomysłów z Bioshock przykładowo. Mianowicie rażenie prądem, wrogów, którzy stoją w kałuży. To chwilowo ich zatrzyma, a my będziemy mogli posadzić celnego nad wyraz HS.
Do każdej odwiedzonej już lokacji będzie można wrócić, celem odwiedzenia wcześniej niedostępnych miejsc - oczywiście potwory się odrodzą. Gra ma nie być przekombinowaną produkcją. Ot sztaroszkolna wyrzynką w nowoczesnej oprawie, bez zbędnego główkowania. Przedmioty pozostawiane przez wrogów będzie dało się łączyć. Nie ma mowy o tak ogromnej liczbie kombinacji co w Borderladns , niemniej, nikt nie powinien marudzić.

Podobno, jak na razie, model jazdy jest niespecjalny. Nadrabia za to grafika. Naoczni świadkowie, twierdzą, że obok takich pozycji jak Anal Wake, czy Uncharted 2, to będzie najpiękniejsza pozycja na konsole.

Jest jedno "ale". Mianowicie niedawno rozpoczęły się pracę nad wczesną alfą trybu mp. Czyli, nie ma co liczyć na Rage w bieżącym roku.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Rage
« Odpowiedź #102 dnia: Maja 15, 2010, 11:51:14 am »
Podobno, jak na razie, model jazdy jest niespecjalny. Nadrabia za to grafika. Naoczni świadkowie, twierdzą, że obok takich pozycji jak Anal Wake, czy Uncharted 2, to będzie najpiękniejsza pozycja na konsole.

Ty tylko w kółko piszesz, że naoczni świadkowie twierdzą "bla bla bla". Linki, linki, linki! Poza tym my też możemy sobie obczaić screeny i materiały z Crysis 2 i Rage, a na nich nie widać żeby gry były jakieś cudowne graficznie.
« Ostatnia zmiana: Maja 15, 2010, 12:01:36 pm wysłana przez BoBaN »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rage
« Odpowiedź #103 dnia: Maja 15, 2010, 11:58:25 am »
Daj spokój, przecież on czyta CD Action  :shifty:

Mrocz

  • Gość
Odp: Rage
« Odpowiedź #104 dnia: Maja 15, 2010, 12:05:55 pm »
Daj spokój, przecież on czyta CD Action  :shifty:

To wiele wyjaśnia...

Jak tam Metal Gear Solid 3 na PC Sylvan? Wyszedł w końcu tak jak CD-Action zapowiadało? :D



@Monio - Przyznam, że bardzo ciekawie mi się czytało twojego posta, czekam więc z ciekawością na nowego Rage'a. Takie pytanie z ciekawości do ciebie. Jeżeli silnik Unreal Engine 3 tak dobrze śmiga na Xbox'ie... to znaczy, że jest oparty na DirectX? Unreal Engine 2 o ile się nie mylę to było głównie OpenGL, czyżby Epic po lekkim "romansie" z MS'em zmienili koncepcje?
« Ostatnia zmiana: Maja 15, 2010, 12:08:58 pm wysłana przez Mrocz »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Rage
« Odpowiedź #105 dnia: Maja 15, 2010, 13:02:45 pm »
Odezwali się ci, którzy informację przekazują z konsolowych, tak z 16 razy mniejszych magazynów. W sumie, na prezentacie czy to Rage, czy Crysis2, jedna, bądź dwie osoby z Polski dostały zaproszenie. Jak to zwykle bywa, tylko z CDA. Większość pozycji jako pierwsi w Polsce opisują, a niekiedy na świecie (biorąc pod uwagę magazyny), więc na cóż się spinacie.
Poza tym, oni już grali w nie, stąd nie opierają swych informacji na statycznych zdjęciach, czy filmikach z yt BoBaN'ie. I przypomnij sobie jak prezentował się taki Doom III przykładowo na materiałach, a jak podczas gry - na mocnym sprzęcie.

Mrocz, każdy magazyn kiedyś tam Duke Nukem 4 Ever zapowiadał.... jak tam, wyszedł jak pisali  :)

Mrocz

  • Gość
Odp: Rage
« Odpowiedź #106 dnia: Maja 15, 2010, 13:47:01 pm »
Odezwali się ci, którzy informację przekazują z konsolowych, tak z 16 razy mniejszych magazynów. W sumie, na prezentacie czy to Rage, czy Crysis2, jedna, bądź dwie osoby z Polski dostały zaproszenie. Jak to zwykle bywa, tylko z CDA. Większość pozycji jako pierwsi w Polsce opisują, a niekiedy na świecie (biorąc pod uwagę magazyny), więc na cóż się spinacie.
Poza tym, oni już grali w nie, stąd nie opierają swych informacji na statycznych zdjęciach, czy filmikach z yt BoBaN'ie. I przypomnij sobie jak prezentował się taki Doom III przykładowo na materiałach, a jak podczas gry - na mocnym sprzęcie.

Mrocz, każdy magazyn kiedyś tam Duke Nukem 4 Ever zapowiadał.... jak tam, wyszedł jak pisali  :)


Ja tam z neta informacje czerpie ;) A to, że CD-A jest największe i, że często są "pierwsi" nie znaczy, że ich informacje są rzetelne, bo gafy i głupoty pisali na swoich łamach bardzo często... Coś o tym wiem, bo sam kiedyś kupowałem regularnie CDAction :P ale widziałem też ile z tych ich "Niusów" się spełniło :P

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Rage
« Odpowiedź #107 dnia: Maja 15, 2010, 16:08:02 pm »
Ja tam z neta informacje czerpie Wink A to, że CD-A jest największe i, że często są "pierwsi" nie znaczy, że ich informacje są rzetelne, bo gafy i głupoty pisali na swoich łamach bardzo często... Coś o tym wiem, bo sam kiedyś kupowałem regularnie CDAction Razz ale widziałem też ile z tych ich "Niusów" się spełniło Razz

Gdyby tak na podstawie kilku nierzetelnych newsów czy informacjach skreślać całe serwisy/magazyny, to by chyba żaden się nie ostał; polskie czasopisma konsolowe, na które tak wielu się tu powołuje, również miały swoje wpadki; pamiętam jak np. bodajże PSX Extreme miało kiedyś newsa o nowym RE na PS2 (gdy PS2 dopiero wchodziło na rynek) i dało screeny z Biohazard 4d Executor.
Czepiasz się zapowiedzi MGS3 w CDA. Swojego czasu IGN również miało wśród platform, na które MGS3 wyszło/wyjdzie, "PC", bo po prostu logiczne wydawało się ludziom, że skoro MGS1 i MGS2 wyszły na PC, to MGS3 również wyjdzie.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Rage
« Odpowiedź #108 dnia: Maja 15, 2010, 16:21:54 pm »
CDA na siłę wrzucił dział z konsolami bo teraz przejrzeli na oczy, że konsole to nie mniejszość i liczą się na rynki gier bardziej niż PC'ty. Zresztą ile oni pierdół pisali o grach na konsole to głowa mała.

Zresztą zdanie w którym twierdzą, że AW wygląda równie dobrze co Uncharted 2, mówi samo za siebie. Robią z siebie idiotów i nic więcej.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rage
« Odpowiedź #109 dnia: Maja 15, 2010, 16:36:43 pm »
monio mocno przesadza z ta ogromna przewaga opengl nad dx. open gl ktorego obsuguje ps3 jest mocno przestarzaly w porownaniu z takim dx 11. kolejna sprawa to nie wiadomo na razie czy rage powstaje na open gl czy dx. pamietam jak Camack jeszcze rok czy 2 lata temu sie nad tym zastanawial. jedyne roznice jakie beda miedzy konsolami to prawdopodobnie nieco lepsze tekstury na ps3, ale nie dlatego bo ps3 ma "super hiper" opengl 1.5 a x360 "gownianego" dx tylko raczej z powodu pojemnosci dvd-chyba ze ragea zrobia na 3dvd to raczej watpie w wieksze roznice.
« Ostatnia zmiana: Maja 15, 2010, 16:43:03 pm wysłana przez Wulfen »

kilgort

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 12-11-2008
  • Wiadomości: 283
  • Reputacja: 0
Odp: Rage
« Odpowiedź #110 dnia: Maja 15, 2010, 21:34:22 pm »
Daj spokój, przecież on czyta CD Action  :shifty:

Nie masz kasy na magazyn za 15 zł czy jak , że tak cd action opluwasz  :)

Bo jak napier**asz na magazyn, którego nie kupujesz to jest to smieszne
A jak nap*** na magazyn, choc dajesz na niego taką kasę, to jet to jeszcze zabawniejsze  :)

I co z tego, że ktoś cd action kupuje?? Ty co stary kupujesz? Neło czy extrima? Bo jak tak to tez fajnie. Tyle, że cd action tak z 10 razy większe od nich obu.

Chyba, że uważasz, że kolo, który z 3koła zarabia i z zawodu jest recenzentem, mającym dostęp do kazdego sprzętu nie ma pojęcia czy Rage / Crysis2 są ladne??

Zdecyduj sie.

W ogole tak jak mówił Tytacz, wam sie w dupach od tego fanboystwapoprzewracalo. Boban i Mrocz anty pctowcy i maniacy Sony, Iras tylko to ostatnie. Ktos pisze, że Kryzys 2 zachwyca na x360 i juz lament :D

Tak jak Sylvan napisal, my tu mamy w Rago i Kryzys2 co?? Jakies obrazki tylko. A tam 1-2 gości jako jedyni z polski grali z 30min. Ciekawe kto lepiej wie jak Crysis/Rage wyglądają  :)Ale pewnie jakby byl tylko na PS3 i takie slowa by padly, to wszytko bylo by ok, A tak, CD action blee.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Rage
« Odpowiedź #111 dnia: Maja 15, 2010, 21:59:52 pm »
Nie dopisuj do wszystkiego wątku fanbojstwa. W tym całym CDA piszą podobno, że Kryzys 2 lepiej się prezentuje na PS3, ale ja mam na to totalnie wyje**ne. Tak samo mam wyje**ne na Neo i PE. Są zagraniczne serwisy - bardziej rzetelne i wiarygodne, które w porównaniu z papierową prasą docierają do czytelnika znacznie wcześniej. Na cholerę zawracać sobie głowę opiniami gości z pecetowego magazynu o kiepskiej reputacji, który tylko na siłę ostatnimi czasy wciska tam konsole?

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Rage
« Odpowiedź #112 dnia: Maja 15, 2010, 22:01:43 pm »
CDA na siłę wrzucił dział z konsolami bo teraz przejrzeli na oczy, że konsole to nie mniejszość i liczą się na rynki gier bardziej niż PC'ty. Zresztą ile oni pierdół pisali o grach na konsole to głowa mała.

Zresztą zdanie w którym twierdzą, że AW wygląda równie dobrze co Uncharted 2, mówi samo za siebie. Robią z siebie idiotów i nic więcej.

Pamiętam jak zarzekali się że płyty CD nie znikną !! NEVA !! Tak samo jak gry konsolowe nie będą na łamach CDA, też NEVA !! Ileż to się napluli że tak nie będzie, jak jest widzi każdy, sam przestałem kupować bo recenzje spadły do dna i zrobiło się pismo dla dzieci.

kilgort

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 12-11-2008
  • Wiadomości: 283
  • Reputacja: 0
Odp: Rage
« Odpowiedź #113 dnia: Maja 15, 2010, 22:09:38 pm »
Iras @ He, he. I już Cię lubię stary za to pe/neło  :lol:
Ale sądzę, że i tak Sylvan mial rację, bo kolesi można nie znosić,jednak jako jedyni w polsce grali i w Rage i w Crysis2. A my? No ja widziałem filmik zassany z pss i jakiś triailer z game trailer chyba w obu przypadkach.
Lipa porównując do 30min grania sobie w siedzibie firmy na dupczastej plazmie.  :-?
Też tam są zjeby, nie mówię, że nie, ale też jako gracze, ktorzy grają lata coś tam wiedzą.

To sorry ale jak mam wybrać opinię kolesia, który widział filmik i 5 zdjeć, a kogos kto grał 30min to wiesz, grywalność grywalnościa ale sadze, że oprawe umieją ocenić - Uncharted 10, Heavy rain 9 i takie tam.

@ Moldar, ale psx extreme też poziomu nie ma specjalnie wysokiego jeśli chodzi o recki, poczytaj co jak te matól jeden z drugim pisza. Ja już nie kupuje bo mi śmierdzi gimnazjum.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Rage
« Odpowiedź #114 dnia: Maja 15, 2010, 22:13:18 pm »
Ale czy ja mówię coś o PSXE, mówię o CDA  :P Nie porównuję a tylko uważam że CDA jest słabe, ot do mnie nie dociera, bardziej gazeta dodatkiem do pełnych wersji, bez nich CDA by nie istniało. :]  To tyle, offtop :]

Mrocz

  • Gość
Odp: Rage
« Odpowiedź #115 dnia: Maja 16, 2010, 10:20:59 am »
Boban i Mrocz anty pctowcy i maniacy Sony

Nie no... Może i maniakiem Sony jestem, bo faktycznie PS'a uważam, za najlepszą konsolę (osobiście) ale anty PCtowcem to raczej nie jestem... Co jak co, ale wychowałem sie jako gracz właśnie na PC, owszem czasem się czegoś doczepie, ale generalnie to dalej gram i zachwycam się grami na PC :P Więc nie wiem skąd ten zarzut ;) ;) A CD-Action nie lubie jako gazety, bo kiedyś ją kupowałem długo, i na bieżąco widziałem spadający poziom tego pisma :P Nie uważam, że jakieś jest lepsze od niego... Bo ostatnio gazet o grach w ogóle nie czytam... W dobie internetu nie jest to potrzebne moim zdaniem...

PS. I zmień ten cholerny avatar -__-' Bo już myślałem, że piszę do windo...

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Rage
« Odpowiedź #116 dnia: Maja 16, 2010, 11:49:40 am »
ciekawe co z tego calego rage wyjdzie ciekawe czy bedzie uber graficzny wypas i nijaki gameplay ze srednia fabula czy moze jednak dostaniemy mega tytul

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Rage
« Odpowiedź #117 dnia: Maja 16, 2010, 14:21:31 pm »
Twórcy twierdzą, że wyjdzie kiedy będzie gotowy, stąd możemy na niego czekać równie długo co na Too Human.
Graficznie raczej będzie wyższej półce. Warto przypomnieć zresztą :



Tekstury, animacja, dynamika, wygląd postaci, wszytko na porządnym poziomie. Fabułę i grywalność każdy oceni indywidualnie za jakiś czas.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Rage
« Odpowiedź #118 dnia: Czerwca 17, 2010, 16:28:24 pm »
PSN ID: WojtqGO

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Rage
« Odpowiedź #119 dnia: Czerwca 17, 2010, 16:37:50 pm »
Bardzo przypomina Borderlands, tylko bez elementów RPG i obdarty z charakterystycznej oprawy (cel-shadind).
Niemniej, wygląda pięknie.