http://www.airtravelgenius.com/boeing-business-jets-vs-airbus-corporate-jets/Boeing Business Jet BBJ – narrow-body
BBJ (Boeing 737-700) – range 11,600km – list price $78 million
BBJ2 (Boeing 737-800) – 10,400km – $93 million
BBJ3 (Boeing 737-900ER) – 10,300km – $99 million
BBJ MAX 8 (Boeing 737 MAX – 12,100km – $107 million
BBJ MAX9 (Boeing 737 MAX 9) – 11,800km – $113 million
z tym, że te nasze wcale nie musiały kosztować 150 mln. za dwie nowe sztuki bbj2 i jedną adaptowaną używkę zapłacimy 523 mln $.
po równo na 3 wychodzi ponad 174 mln za sztukę, a jakby przyjąć, że używka jest tańsza, to te bbj2 mogły i po 200 mln kosztować.
jak widać po powyższym, moglibyśmy mieć najnowszą wersję za dużo taniej, no ale bez przetargu poszło i wyszło jak zwykle.
oczywiście mogą tam być uwzględnione jakieś dodatkowe systemy, czy złote kible, no ale ciężko uwierzyć, że wałku nie było - szczególnie, że główny sprawca i doradca mon, pracownik boeinga zresztą, krótko po akcji spierdolił do usa i oficjalnie przyznał się do upierniczenia airbusa na polskim rynku.
żal tylko tych konserw, co dają się dymać równo i jeszcze po internetach walczą, robiąc z siebie debili, bo że przepłaciliśmy, to jasne. pytanie tylko ile?