Autor Wątek: Resistance 2  (Przeczytany 138051 razy)

0 użytkowników i 56 Gości przegląda ten wątek.

Niebieski

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-09-2006
  • Wiadomości: 2 182
  • Reputacja: 1
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #160 dnia: Stycznia 28, 2008, 21:02:03 pm »
Maximus, zrób nam wszystkim dobrze i więcej się już nie kompromituj


P.S: Zdejmij te okulary

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 743
  • Reputacja: 74
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #161 dnia: Stycznia 28, 2008, 21:10:11 pm »
Żal was ściska xboye jak patrzycie na te obrazki?

Mimo to moglibyście przestać wchodzić tu i robić syf...

Maximmus80

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #162 dnia: Stycznia 28, 2008, 21:15:42 pm »
haha dokładnie(okulary)... hahaha
ty zboku nie zrobie ci dobrze... zdjęcie jest z przed dwóch lat... a mam do niego sentyment... co mam umieścić aktualne? żeby wyszło że jestem mięśniakiem? (185cm, 100 kg, pakernia, sztuki walki)

a jeszce jedno... co masz do polskiej wsi? a ty to skąd jesteś że śmiesz obrażac ludzi pochodzacych ze wsi? rodzice i dziadkowie skad?
najpierw walnełeś z rdzniem... potem ze MNIE "niestać"(bardzo merytorycznie) a teraz sugerujesz TY! mi słome z butów hahahaha
pokażcie swoje piekne gęby to wtedy zdejme okulary... ;) wstydzicie się hahahahah

BLUE

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 20-11-2006
  • Wiadomości: 203
  • Reputacja: 0
  • nabój zawsze mówi prawdę
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #163 dnia: Stycznia 28, 2008, 21:19:40 pm »
jejuuu... to nie temat na takie rozmowy :/

maximmus zaden z Twoich "swietnych" argumentow do mnie nie przemawia ( sieq'a z reszta tez ) a te Twoje posty bardziej przypominaja mi obelgi... podworkowe... i jeszcze te aluzje do rodzicow...

prosze was Panowie - przestancie... lepiej pogadajmy o res2 bo naprawde ciekawie sie zapowiada
« Ostatnia zmiana: Stycznia 28, 2008, 21:21:38 pm wysłana przez BLUE »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #164 dnia: Stycznia 29, 2008, 01:06:05 am »

Tango

  • Gość

marcinps3

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2007
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 0
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #166 dnia: Stycznia 29, 2008, 05:59:23 am »
Stać mnie na zajebisty komputer i sobie go kupuje co 1,5 roq Ciebie nie więc masz ps3 i marzysz że dzięki jej mocy doświadczysz takiego opadu szczęki jak przy graniu w Crysis na full. Koniec offtopa

Mnie też stać, ale nie jestem debilem, sorry ale dla jednej, JEDNEJ gry wydanie nawet 1000zł na kartę mija się z celem a co dopiero kupno PCta? Zgoda są inne gry ale MMO i inne badziewia i popierdółki zatwardziałych pc'ciarzy do mnie nie trafiają... reszta gier co mnie interesuje jest na tylko na konsole lub też na konsole. Z chęcią pogarbił bym się przed monitorem grając w Crysis, ale to jedna gra. Wyjdzie takich 20 lub chociaż 10 to pogadamy.

Btw też mam kolegę który twierdzi, że go stać i jakie to PC są super, a w rzeczywistości ma PCta który nie uciągnie AC a co dopiero mówić o Crysis. Wydał ponad 3k wtedy co ja kupowałem chyba ps3 i w co może zagrać? FEAR? buhehehe - proszę...

Co półtora roku... hm... to ja ci coś podliczę:
na gry ps3 rocznie wydaje +-2676zł (12szt-13szt nowości)
5 lat gier ps3 równać się będzie 13tys zł
gry pc wydał bym 4800zł co daje 8tys przez 5lat (wgl na pc wychodzi co miesiąc hit? bo ja bym w jaricho time shity i inne crapy nie grał więc kasy więcej by się zaoszczędziło?!  :lol:)
8:5=1,6tys rocznie pozostaje w modernizacje pcta.
co 1,5-2 lata można kupić sobie kompa do gier za zaoszczędzone min. 3200zł na samych grach.
A teraz doliczyć kase którą odkładam by sobie kupić projektor lub TV fullhd  :lol: rakieta - crysis na full!! wow...  :?


tylko po co!? żeby pograć w crysis i porty z konsol? bo inne mnie nie interesują - j.w
Histora znowu zatoczyła koło, tylko kiedy wychodziło ps2 kupiłem pcta za 4400zł (2000r). Największe "hity" w jakie grałem to imo typu "Tony 3" z pół rocznym opóźnieniem... GTA3 chyba podobnie itp. Gry chodziły mi przez dwa lata i już owy Tony 3 potrafił chrupnąć. A FarCry mogłem polizać pudełko... Nastał rok 2002r zmądrzałem i kupiłem ps2 , - grałem do premiery ps3. Co się bardziej opłacało?! (P)ieprzony (C)hłam  :lol: czy ps2?

Teraz uczę się na Technika Informatyka i nadal uważam, że Pcty nie są do gier. Jak to ktoś kiedyś powiedział - MOHA na PC to 10h gry - 4h instalacji i szukania po necie czemu nie chodzi, 0,5h na sprawdzenie jak ustawić grafike i 5,5h game pleyu  :lol: Normalny użytkownik uważa, że jak kupił grę to powinna chodzić - jednak wyroki M$ są niezbadane  :lol:  :???: Pół biedy jeśli ktoś jak zaawansowany w tym jak ja - ale mi się nie chce pir......ć z tym i tyle. W Crysisa bym zagrał - owszem - ale nie za te koszta jak poleci na karcie za 250zł z biedronki to kupie - tyle.

Co do Resistance 2 - to grafika będzie wypas, ale ten engine ma wady i czasami tekstury można znaleźć rodem z psx czy ps2 (R&C). Tego imo nie przeskoczą - przynajmniej jeszcze nie teraz. To jedynie potrafi UNCHARTED!! Chociaż czasami nie dograna tekstura na czas (2s) irytuje jak cholera  :-?
« Ostatnia zmiana: Stycznia 29, 2008, 06:36:51 am wysłana przez marcinps3 »

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 842
  • Reputacja: 16
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #167 dnia: Stycznia 29, 2008, 10:14:05 am »
Chcę go zobaczyć na max zawsze chcę jakąś nową graficznie killerską grę i zobaczę... Pieniążki to raczej sprawa trzecioplanowa... Zazdrościcie? Chyba tak bo jak widzę te wszystkie wyliczenia cen. Udowadnianie mi że to niema sensu że vista sama pożera 1gbramu!!! Myślicie że tego wszystkiego nie wiem ? Stracę na tym zawsze tracę ale chcę to zobaczyć w ruchu, chcę zobaczyć prawdziwy next-gen  :) Tak powinny wyglądać gry na konsole tej generacji ale ich nie zobaczymy niestety ...

marcinps3

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2007
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 0
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #168 dnia: Stycznia 29, 2008, 10:44:43 am »
Chcesz wydać 2k+ dla jednej gry twoja sprawa - różne są zboczenia  :lol: ja tam swoje zdanie wyraziłem - nie warto, a pieniędzmi nie sram, i wole sobię kupić tv sony czy projektor niż MIRAI i zagrać w "crysis". Twoja kasa twoja sprawa - więc miłego grania życzę  8)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #169 dnia: Stycznia 29, 2008, 11:28:25 am »
Tak powinny wyglądać gry na konsole tej generacji ale ich nie zobaczymy niestety ...

Jesteś developerem? Skąd taka znajomość tematu i pewność że PS3 nie osiągnie takiego poziomu a nawet wyższego. Przypomnij sobie Fantavision na PS2 a potem spójrz na GOW2.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #170 dnia: Stycznia 29, 2008, 12:23:41 pm »
Zwłaszcza że tak jak mówiłem... niema na razie gry która by się chociaż zbliżyła do wykorzytania pełnej mocy Ps3(wręcz cytat).
Dokładnie chodzi tu o wykorzystanie rdzeni... Killzone ma wykorzystać 4...może 5...
Nie jest to takie "łatwe"(z powodu inne architektury) a ponadto CELL jest bardzo wydajny... panowie z NOUGTYDOG mówili o tym... ile by nie dali animacji na rdzeń/procesor(tak go widzi mój Linux) on dawał sobie z tym rade...
Panowie stworzyli UNCHARTED na 2 rdzeniach... taką GRAFIKE!

Po chłopsku... jeśli mamy program który pracując na 4rdzeniowym PC wykorzystuje tylko jeden rdzeń... i do tego nie z lekka przcina... to nie można powiedzieć że wykorzystujemy pelną moc PC... z chwilą kiedy stworzy się ten program wykorzystujący wszytskie rdzenie możemy mówic o osiagnieciu mocy sprzętu.

I to jest FAKT,że aktualnie gry na ps3 nie wykorzystuja wszytskich rdzeni!! Mówione było to juz wielkorotnie.
Nie bedzie tak zawsze, powoli, powoli... developerzy uczą się wykorzytywać możliwości Ps3.

A to że to co napisałem nie jest brednia może sprawdzić każdy użytkownik Ps3... wystarczy że zainstaluje YDLinux i sparwdzi wykorzytanie procesora... są tam wyszczególnione dwa procesory(zaledwie dwa) CELL i inne właściwości.

Mając ta "wiedze" w zupełnie innym świetle widze obietnice POLYPHONY że między gt5p a GT5full będzie więcej niz zauważalna róznica... kolejne rdzenie zostaną sporzytkowane/zoptymalizowane pod silnik napędzajacy gre.


Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #171 dnia: Stycznia 29, 2008, 13:18:15 pm »
Ej panowie wracamy do Resistance, takie coś to do System Warsów.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #172 dnia: Stycznia 29, 2008, 13:37:14 pm »
hahahaha... jednym zdaniem... pisze to wszytsko zeby powiedzieć... RESISTANCE2 bedzię wciskał w fotel!!

nakimushi

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #173 dnia: Stycznia 29, 2008, 13:48:16 pm »
dokladnie wypieprzac do tematu innego albi idzcie sobie kupic mocnego pc zeby pograc w Resistance 2  z lepszymi detalami  :lol:

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #174 dnia: Stycznia 29, 2008, 14:21:06 pm »
Cytuj
idzcie sobie kupic mocnego pc zeby pograc w Resistance 2  z lepszymi detalami
Dobre  :lol:
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Niebieski

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 12-09-2006
  • Wiadomości: 2 182
  • Reputacja: 1
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #175 dnia: Stycznia 30, 2008, 00:25:55 am »
http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=25859&r=top

Jakoś nikt nie komentuje  :-o. Ja się nie wypowiadam bo na takich sprawach się nie znam .

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #176 dnia: Stycznia 30, 2008, 00:30:07 am »
My rowniez  8-)
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #177 dnia: Stycznia 30, 2008, 00:34:48 am »
ja sie przyznam że ten numer z stopami nie przylegajacymi naturalnie do podłoża zauwążyłem natychmiast w chwili ukazania się screenów...
http://games.tiscali.cz/images/news/resistance2nalepeno.jpg

jednak z drugiej strony, jakie to ma znaczenie... czy jeśłi ta Chimera zostałe dodana dzieki photoshopie to ma oznaczać że tyle jednostek nie ejst w stanie wyswietlić na raz silnik gry ;)... inna sprawa  że wizja gry w fullHD zaczyna być wątpliwa ;)

Emiel

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 30-01-2007
  • Wiadomości: 252
  • Reputacja: 0
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #178 dnia: Stycznia 30, 2008, 00:43:23 am »
Nie ma szans na full HD jak już mówiłem :P, oczywiście jak się pomylę to ładnie przeproszę, ale nawet panowie z Insomniac nie są tak super, a PS3 po prostu jest za słabe, żeby wyświetlić ładną graficznie grę z dużą liczbą efektów, AA i Full HD.  Wiadomo z czasem będzie lepiej bo będzie optymalizacja kodu + większa znajomość sprzętu, więc będzie więcej efektów nakładanych na raz, ale za mało pamięci w PS3, żeby dać radę na Full HD.

http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=25859&r=top

Jakoś nikt nie komentuje  :-o. Ja się nie wypowiadam bo na takich sprawach się nie znam .

Co do tych fotek, to tak są retuszowane, ale prawda jest taka, że która teraz gra nie ma retuszowanych fotek? Wiadomo, że Resistance 2 jest we wczesnej fazie produkcji, więc możliwe, że niektóre rzeczy jeszcze nie wyglądają tak jak powinny... Inną kwestią jest to czy ten poziom zostanie osiągnięty? Tylko czas pokaże, ale sądzę, że tak bo nei wygląda to, aż tak dobrze...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2008, 00:47:33 am wysłana przez Emiel »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #179 dnia: Stycznia 30, 2008, 00:47:42 am »
ja sie przyznam że ten numer z stopami nie przylegajacymi naturalnie do podłoża zauwążyłem natychmiast w chwili ukazania się screenów...
http://games.tiscali.cz/images/news/resistance2nalepeno.jpg

jednak z drugiej strony, jakie to ma znaczenie... czy jeśłi ta Chimera zostałe dodana dzieki photoshopie to ma oznaczać że tyle jednostek nie ejst w stanie wyswietlić na raz silnik gry ;)... inna sprawa  że wizja gry w fullHD zaczyna być wątpliwa ;)


Ale co co chodzi jakby? Przeciez często cienie nie sa dokładnie rzucane przez obiekty, renderuje je się oddzielnie przez co łatwo mogą źle się zgrywac z obiektami (z podłożem i z obiektem rzucającym cień). Po drugie, równie dobrze na tym screenie chimera mogła jeszcze nie postawic stopy, przeciez biegnie i normalne w biegu jest to, że czasami obie stopy sa w powietrzu.

IMO ktoś się nudził i szuka taniej sensacji.

ps: Resistance 2 napewno nie będa śmigać w 1080p
ps2: screeny oczywiście nie sa bezposrednimi zrzutami z enginu z gry- za duży jest na nich AA

marcinps3

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 01-08-2007
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 0
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #180 dnia: Stycznia 30, 2008, 07:07:00 am »
Jezu ludzie ten screen to wizja jak będzie wyglądać gra, do czego dążą i tyle. Ktoś pamięta UDF wyśmiewany od renderów a jaki otrzymaliśmy końcowy produkt? Imo lepszy...

Druga sprawa kto kto z was tworząc gre by wypuścił screeny bez AA (może gra jeszcze go nie ma bo probują w FullHD). Imo 1080p jest osiągalne ale w 30pfs. Jesli Lair pociągnęło ps3 to przy odpowiedniej optymalizacji kodu i małym AA jest to osiągalne. Nie wiem czy ktoś widział testy GF8800GTX ale 1280 a 1080p to tylko różnica 10fps. Przy pisaniu na jeden sprzęt i obcięciu czegoś, sztuczkach i wykorzystaniu bardziej Cell'a dojdą do 40fps w 720p a co za tym idzie osiągną 1080p w 30... kwestia czasu imo  :o

Maximmus80

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #181 dnia: Stycznia 30, 2008, 11:18:05 am »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #182 dnia: Stycznia 30, 2008, 11:52:07 am »
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=9414174&postcount=476

warto spojrzec... ;)


Trochę o tym czytałem swego czasu i IMO jest to przyszłość gier. Problem "małej ilosci" ramu w next genach dzięki proceduralnemu generowaniu sie rozwiązuje. Szczególnie jest to dobra wiadomość dla deweloperów PS3, ponieważ cell jest bardzo dobry, ba rewelacyjny w obliczeniach matematycznych, a właśnie generowanie tekstur to czysta matma (tekstury zapisane we wzorach matematycznych). Ponadto wiele firm wykorzystuje tylko kilka rdzeni z Cella, 1-3 różnie to bywa. Dlaczego tak jest? Procesory nie są tak ważne jeżeli chodzi o next-genową grafikę. Np. jak się składa kompa to grafika jaką będziemy mieli zależy w 90% od karty graficznej. Dlatego wiekszość obliczeń spoczywa na RSX-sie w PS3, a cell nie jest wykorzystywany nawet w 1/3. Zadaniem procesora jest głównie obliczanie fizyki, AI, emulacja karty dźwiękowej itp- te elementy jednak nie sa bardzo procesorożerne. Zauważcie, że taki najnowszy star wars z trzema enginami fizycznymi wychodzi równiez na słabiutkie Wii. Jeden rdzen w Cellu jest mocniejszy od procka w Wii.

Więc po co reszta rdzeni? To sie zaczyna skrywany potencjał w PS3. Poprostu wystarczy niektóre zadania przerzucić z RSX-a na Cella. Tak już powoli deweloperzy zaczynają robić. Juz pierwsze takie "sztuczki" zastosowano w Warhawku, również Uncharted wykorzystuje Cella do obliczania grafiki. Są to jednak malutkie początki. Mozna by np. przeznaczyć cały jeden rdzeń na obliczanie tekstur proceduralnych, następny słuzyłby do ray-tracingu (no na to to mogłyby pójść nawet dwa rdzenie), dzięki takiemu zabiegowi uzyskali bysmy dużą kompresję tekstur 500:1, czyli pamięć mogłaby być wykorzystana na inne rzeczy (oświetlenie, 60fps, wyższa rozdziałka, anti-aliasing, lepsze filtrowanie anizotropowe)), RSX nie musiałby już przeznaczać swojej mocy na obliczanie oświetlenia global-illumination (czyli ray-tracingu), również teksturowanie miałby ułatwione. Zaoszczędzoną moc można by wykorzystac na dodatkowe efekty i inne fajerwerki graficzne.

Dlaczego więc tak się nie robi? Nie robię tego teraz deweloperzy ponieważ jest to bardzo trudne, czasochłonne i w związku z tym kosztowne. Z czasem jednak to się zmieni i zaczną optymalizowac swoje enginy w sposób opisany wyżej, to jest tylko kwestia czasu.

ps: jest juz jedna gra na 360, która korzysta z proceduralnych tekstur. Zamiast zajmować 500mb to zajmuje tylko 50.

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #183 dnia: Stycznia 30, 2008, 12:26:57 pm »
Cytuj
Procesory nie są tak ważne jeżeli chodzi o next-genową grafikę. Np. jak się składa kompa to grafika jaką będziemy mieli zależy w 90% od karty graficznej.
Tu sie nie zgodze, gdyz procesor odgrywa calkiem znaczaca role. Najlepszym tego przykladem jest fakt iz wiele kart graficznych czestokroc ograniczanych jest przez w/w. Tak bylo np w wypadku kart z seri GF8 gdy uklady CPU oparte na procesorach AMD oraz P4 w oczywisty sposob zawezaly pole popisu nowemu dziecku nVidii. Dopiero wprowadzenie na rynek przez Intela CoreDuo,C2D itd pozwolilo kartom przyspieszyc nawet o okolo 25 - 30%.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #184 dnia: Stycznia 30, 2008, 12:34:03 pm »
Cytuj
Zauważcie, że taki najnowszy star wars z trzema enginami fizycznymi wychodzi równiez na słabiutkie Wii
Tylko te engine'y na Wii beda obciete :P, tak samo jak w przypadku PSP
[tu mala prezentacja] http://www.gametrailers.com/player/usermovies/123642.html

Pocieszajace jest w tej prezentacji to, iz na PSP bedzie multiplayer, wiec na 90% na duzych konsolach tez powinnien byc :)

Maximmus80

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #185 dnia: Stycznia 30, 2008, 13:01:39 pm »
Piter_neo
wielkie brawa... za merytoryczną odpowiedż...
co do wydajności Cella... to sugeruje się 25x wiekszą od przeciętnego domowego PC z usa...

http://polygamia.pl/ps3-superkomputer

chociaż według moich obliczeń jedynie 10x hehehe...

opanowanie i wykorzystanie mocy PS3 nastąpi ale potrwa dłużej... po prostu developerzy nie za bardzo jeszcze mają WIZJE jak ją wykorzystać... wcześniej nie mieli takich mozliwości i ich wyobrażnia i cele były ukierunkowane bezpośrednio na wykorzystanie karty graficznej...

to samo dotyczy graczy "hardcorowców"... wyłapują takie szcególy jak oświetlenie, tekstury itp... ale dla osoby "świerzej/nowej" znacznie większe znaczenie może mieć animacja posataci(sporo jeszce do nadrobienia... a CELL do tego jest idealny).. fizyka(wciąż nie doskonała...  a CELL do tego jest idealny) i wiele, wiele innych elementów...
trzeba mieć otwarty umysł... i myśleć perspektywicznie :P

A RESISTANCE2 TO FPS KILER !!


Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #186 dnia: Stycznia 30, 2008, 13:13:58 pm »
Cytuj
Procesory nie są tak ważne jeżeli chodzi o next-genową grafikę. Np. jak się składa kompa to grafika jaką będziemy mieli zależy w 90% od karty graficznej.
Tu sie nie zgodze, gdyz procesor odgrywa calkiem znaczaca role. Najlepszym tego przykladem jest fakt iz wiele kart graficznych czestokroc ograniczanych jest przez w/w. Tak bylo np w wypadku kart z seri GF8 gdy uklady CPU oparte na procesorach AMD oraz P4 w oczywisty sposob zawezaly pole popisu nowemu dziecku nVidii. Dopiero wprowadzenie na rynek przez Intela CoreDuo,C2D itd pozwolilo kartom przyspieszyc nawet o okolo 25 - 30%.
Oczywiście, że procesor odgrywa znaczącą rolę, ale jezeli chodzi o grafike to 80% zalezy od karty. Weź sobie najnowszy procek, podkręć go tak, żebyś musiał go chłodzic ciekłym azotem i do tego podłącz słaba kartę graficzną. Gry nie pójdą Ci na max detalach- nawet nie ma mowy. Nie będziesz miał żadnych efektów graficznych, żadnego AA, depth of fielda, filtrowania anizotropowego, motion blurra, shaderów, dynamicznych cieni itp.

Z kolei jak będzie się miało słaby procek (np. pierwszy lepszy dwurdzeniowy) a do tego maga wypasiona kartę graficzna za 2000zł to gry będą Ci śmigały na max detalach ze wszystkimi bajeranckimi efektami.

Z resztą sam napisałeś, że nowe procesory przyspieszyły karty tylko o 25% (przyspieszyły, ale nawet najlepsze procki nie obsłużą efektów graficznych, bibliotek graficznych itp.)

Cytuj
Zauważcie, że taki najnowszy star wars z trzema enginami fizycznymi wychodzi równiez na słabiutkie Wii
Tylko te engine'y na Wii beda obciete :P, tak samo jak w przypadku PSP
Jakby chcieli o by spokojnie mogły pójśc na Wii. Deweloperzy olewają wersje na konsole niontendo ponieważ wiedzą, że i tak każda szmelcowa gra z dobrym tytulem się sprzeda.

Fizyka akurat jest mało procesorożerna. Wystarczy popatrzec na flatout 2 na PS2. Dziesiątki opon  latają po ekranie, płoty, deski, 8 pojazdów- wszystko ładnie oparte na fizyce. Nie przeszkadza to grze rewelacyjnie wygladać.

Havoc, endorphin, DMM, AI, dzwięki- te elementy spokojnie bez spocenia się może obliczac jeden rdzeń z cella.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #187 dnia: Stycznia 30, 2008, 16:35:44 pm »
Cytuj
Fizyka akurat jest mało procesorożerna
Nie no tutaj to juz sie nei zgodze ;] Akurat fizyka jest najbardziej wymagajacym zadaniem procesora ;], co moze byc bardziej obliczeniochlonne, niz obliczenia ruchu, pedu, zderzen i zmian objetosci [ktora wlasnie dzieki DMM zaczyna byc obecna w grach]? :>

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #188 dnia: Stycznia 30, 2008, 16:59:41 pm »
Cytuj
Fizyka akurat jest mało procesorożerna
Nie no tutaj to juz sie nei zgodze ;]
Możesz się zgadzać lub nie, mnie to nie interesuje, ja poprostu mówie jak jest.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #189 dnia: Stycznia 30, 2008, 17:34:34 pm »
Cytuj
Możesz się zgadzać lub nie, mnie to nie interesuje, ja poprostu mówie jak jest.
A jakis argument? Jak wytlumaczysz akcelerator AGEIA PhysX? :> Albo dlaczego w zadnej grze ciecz nie jest ciecz juz nie mowiac o plynach? :>

Maximmus80

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #190 dnia: Stycznia 30, 2008, 17:46:17 pm »
A wiecie że Ps3 ma softwerowo zaimpletowane AGEIA PhysX... Cell się tym zajmuje :D

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #191 dnia: Stycznia 30, 2008, 17:57:01 pm »
Cytuj
Możesz się zgadzać lub nie, mnie to nie interesuje, ja poprostu mówie jak jest.
A jakis argument? Jak wytlumaczysz akcelerator AGEIA PhysX? :> Albo dlaczego w zadnej grze ciecz nie jest ciecz juz nie mowiac o plynach? :>
Powinienem sie uczyc teraz na egzamin z grafiki, ale poświęcę trochę czasu i odpiszę Ci.

Wszyscy się chyba zgodzimy, że PS3 jest duzo mocniejsze od PS2. Zgadzamy sie?
Teraz takie zestawienie:
                                                      PS3                                     PS2
procesor                                   8 rdzeni taktowanych 3,2GHz          Jeden główny rdzeń 300Mhz
pamięć cashe procesora                      2336 KB                               40 KB
pamięć                                             512MB                                 32MB

Cell jest minimum 30 razy mocniejszy od procka PS2.

PS2 spokojnie sobie dawał rade z fizyką w grach. Flatout 2 jest tego najlepszym przykładem.
Obliczanie fizyki z takim Flatoucie 2 w wersji na 360, zabiera więc mniej więcej 1/30 mocy procka (procek w XO równiez jest mniej więcej 30 razy mocniejszy od tego z PS2).



Po co karty do liczenia fizyki? Pic na wodę, wyciąganie kasy, kilka klatek animacji płynniej- dla maniaków pecetowych- dla nich jedna klatka więcej jest warta takich pieniedzy. (trochę presadzam).




Ciecz? Dlaczego sa problemy z cieczą? A no dlatego ponieważ ciesz jest akurat zajebiście skomplikowana i symulacja rzeczy płynnych wymaga nie lada algorytmów. Poza tym wode aktualnie robi się przy pomocy shaderów- nie jak dawniej tylko przy pomocy polygonów. Zeby na taką ciecz działała fizyka, żeby były ładne fale, załamania, krople, przecieki to trzeba by wrócic do uzywania gigantycznych ilości polygonów do animacji i symulacji wody.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #192 dnia: Stycznia 30, 2008, 18:15:07 pm »
wszystko klarownie tylko z jednym się nie zgodze... nie mozna porównać mocy Cella z procesorem X360...
przewyższa go wilekrotnie... wystarczy posłuchać co mówili na ten temat panowie z folding@home...

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #193 dnia: Stycznia 30, 2008, 18:18:52 pm »
ej ludzie nie róbcie śmietnika, to jest temat o Resistance 2.
Wydaje mi się że jednak R2 nie przebije K2 pod względem grafiki.

Maximmus80

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #194 dnia: Stycznia 30, 2008, 18:26:17 pm »
Najprawdopodobnie nie... po pierwsze INSOMANIAC nie chwali się zaimpletowaniem nowych technologi w silniku... a jedynie "poprawilismy, lepiej, więcej..."
Druga sprawa że w trakcie całej tej dyskusji uświadomiłem sobie jak wielkim wyzwaniem i przełomem będzie premiera KZ2...
jeszcze raz przejrzalem materiały("najnowsze" screny) i muszę stwierdzic że taaaakiej gry jesze nie było...
jeśli tylko spełnią się obietnice... w wileu aspektach GRA prześcignie sławny render...
Jednak RESISTANSE i tak będzie wygladał lepiej niz jaki kolwiek FPS na X360.

niemoge się doczekać...

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #195 dnia: Stycznia 30, 2008, 19:01:16 pm »
No wlasnie Piter_neo, Ty fizyka nazywasz "fizyke" z flatouta, a "fizyka" w DMM jest o wiele bardziej skomplikowana. To juz nie tylko proste rownania ruchow, ale rowniez naprezenia, zmeczenia, momenty jak rowniez zmiany objetosci, czyli odksztalcenia.
Dlaczego tez napisalem o cieczy? Ano bys zrozumial, ze nie mozna porownywac fizyki z flatouta, ktora jest bardzo ograniczona, do fizyki jaka bedzie wykorzystywana na next-genach. Co do algorytmow w obliczaniu mechaniki plynow to akurat nie stanowia problemu, problemem jest wylacznie moc obliczeniowa. W sumie sam sie zastanawiam w ktorej generacji konsol i pc w koncu zobaczymy symulacje plynow ;], pewnie dopiero wtedy, gdy procesory beda przetwarzac informacje przestrzennie, to dopiero beda ciekawe czasy ;]

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #196 dnia: Stycznia 30, 2008, 19:13:33 pm »
No wlasnie Piter_neo, Ty fizyka nazywasz "fizyke" z flatouta, a "fizyka" w DMM jest o wiele bardziej skomplikowana. To juz nie tylko proste rownania ruchow, ale rowniez naprezenia, zmeczenia, momenty jak rowniez zmiany objetosci, czyli odksztalcenia.
DMM jest trudne do obliczenia nie przez fizyke, ale przez grafike wykonania efektów tej fizyki, ale nawet takie obliczenia sa banalnie proste dla procesora.

Z fizyka płynów jest tak jak wcześniej opisałem. Aktualnie wode robi się na shaderach, a do fizyki potrzebywali by wrócić do wody opartej na polygonach.

Tutaj masz banalna gierke do sciągnięcia z fizyka DMM:
http://web.t-online.hu/archee83/sumotori/

Tutaj masz filmik:
http://youtube.com/watch?v=hOvq3-oG5BM
W menu piłeczka niszczy te belki- to jest DMM.

blach0r

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-06-2007
  • Wiadomości: 5 558
  • Reputacja: 26
  • PSN id: purePwnerer
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #197 dnia: Stycznia 30, 2008, 19:22:18 pm »
Kit z grafiką - oby gameplay byl mocny, bo w jedynce jest dosc kulawo..

Maximmus80

  • Gość
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #198 dnia: Stycznia 30, 2008, 20:47:17 pm »
hahahah... mam inne zdanie :D

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Resistance 2
« Odpowiedź #199 dnia: Stycznia 30, 2008, 22:11:57 pm »
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=9414174&postcount=476

warto spojrzec... ;)


Trochę o tym czytałem swego czasu i IMO jest to przyszłość gier. Problem "małej ilosci" ramu w next genach dzięki proceduralnemu generowaniu sie rozwiązuje. Szczególnie jest to dobra wiadomość dla deweloperów PS3, ponieważ cell jest bardzo dobry, ba rewelacyjny w obliczeniach matematycznych, a właśnie generowanie tekstur to czysta matma (tekstury zapisane we wzorach matematycznych). Ponadto wiele firm wykorzystuje tylko kilka rdzeni z Cella, 1-3 różnie to bywa. Dlaczego tak jest? Procesory nie są tak ważne jeżeli chodzi o next-genową grafikę. Np. jak się składa kompa to grafika jaką będziemy mieli zależy w 90% od karty graficznej. Dlatego wiekszość obliczeń spoczywa na RSX-sie w PS3, a cell nie jest wykorzystywany nawet w 1/3. Zadaniem procesora jest głównie obliczanie fizyki, AI, emulacja karty dźwiękowej itp- te elementy jednak nie sa bardzo procesorożerne. Zauważcie, że taki najnowszy star wars z trzema enginami fizycznymi wychodzi równiez na słabiutkie Wii. Jeden rdzen w Cellu jest mocniejszy od procka w Wii.

Więc po co reszta rdzeni? To sie zaczyna skrywany potencjał w PS3. Poprostu wystarczy niektóre zadania przerzucić z RSX-a na Cella. Tak już powoli deweloperzy zaczynają robić. Juz pierwsze takie "sztuczki" zastosowano w Warhawku, również Uncharted wykorzystuje Cella do obliczania grafiki. Są to jednak malutkie początki. Mozna by np. przeznaczyć cały jeden rdzeń na obliczanie tekstur proceduralnych, następny słuzyłby do ray-tracingu (no na to to mogłyby pójść nawet dwa rdzenie), dzięki takiemu zabiegowi uzyskali bysmy dużą kompresję tekstur 500:1, czyli pamięć mogłaby być wykorzystana na inne rzeczy (oświetlenie, 60fps, wyższa rozdziałka, anti-aliasing, lepsze filtrowanie anizotropowe)), RSX nie musiałby już przeznaczać swojej mocy na obliczanie oświetlenia global-illumination (czyli ray-tracingu), również teksturowanie miałby ułatwione. Zaoszczędzoną moc można by wykorzystac na dodatkowe efekty i inne fajerwerki graficzne.

Dlaczego więc tak się nie robi? Nie robię tego teraz deweloperzy ponieważ jest to bardzo trudne, czasochłonne i w związku z tym kosztowne. Z czasem jednak to się zmieni i zaczną optymalizowac swoje enginy w sposób opisany wyżej, to jest tylko kwestia czasu.

ps: jest juz jedna gra na 360, która korzysta z proceduralnych tekstur. Zamiast zajmować 500mb to zajmuje tylko 50.
ty chyba nie wiesz jak wymagajacy jest ray tracing, gi itp. . ja wiem ze cell jest bardzo mocny  ale bez przesady.
do ray tracingu i jakiegos wypasionego gi to trzeba co najmniej 3 ps3 :P :P http://youtube.com/watch?v=oLte5f34ya8 jesli do jednego samochodu potrzebne sa 3 ps3 to ile potrzeba by bylo do bardziejs skomplikowanych scen :P