Pozwolę sobie rozwinąć porównanie na Kotaku:
http://kotaku.com/384422/which-version-of-gta-iv-should-you-buy-we-compare-the-ps3-and-360-versionsInstalacja na PS3: obowiązkowa - 3.4GB - 7 minut 20 sekund, na X360 nie ma instalacji.
The PlayStation 3 version has a mandatory 3.4 GB hard drive installation that will be the longest 7 minutes and 20 seconds of your life if your chomping at the bit to play. It's initially an annoyance, but PS3 owners will welcome it. There is no option to install the game to an Xbox 360 hard drive.
Animacja: Płynniej na X360 szczególnie w pewnych sytuacjach: zamknięte pomieszczenia, ruch uliczny.
Ogólnie - płynniej niż w poprzednich wersjach ale przy zadymie nadal chrupie.
The Grand Theft Auto series has never been synonymous with a rock solid frame rate, something it generally seems to get a pass for. While GTA IV is smoother in general than it's predecessors, it can expectedly suffer during chaos. The Xbox 360 version seemed capable of achieving a smoother frame rate, peaking higher in certain circumstances, such as in confined spaces or during light traffic, but both versions seemed to regularly run at a similar clip.
Wersja na PS3 ma krótsze o kilka sekund ładowanie dzięki instalacji i mniej wyskakującej geometrii - która to wraz z teksturami (drzewa , budynki, pozjazdy) doczytuje się na X360 zwłaszcza podczas pościgów. Problem ten występuje w mniejszym stopniu też i na PS3.
With a huge, seamless streaming world, data must be constantly read from the disc. The PS3 version, with its required HDD install, loads missions a couple seconds faster and decreases pop-in. The Xbox 360 version can suffer from some very noticeable texture loading, as things like trees, vehicles and building signs will regularly pop-in as one tools about town. It can be distracting, especially during high speed chases, and the PS3 version isn't entirely immune from it, but it's not a game killing problem.
Graficznie wersje są bardzo podobne - początkowo gra na PS3 miała słabszy AA ale wersje ostateczne są pod tym względem porównywalne.
Wersja na PS3 jest odrobinę bardziej rozmazana - ale różnice są naprawdę niewielkie.
The two versions are so close to identical, visually, that putting together a comparison was a challenge. Initially, it appeared that the PS3 suffered from more noticeable aliasing than its 360 counterpart, but after eyeballing the final retail copy, they appear to be on par. I noticed that the paint filter applied to cover some of the game's imperfections appeared a tiny bit muddier on the PS3 version, with night time scenes seeing more streakiness. Some of these minor complaints may be the result of our particular television settings and require the finest of fine tooth combs to assess.
Dodatkowo:
Wersja na X360 - achivementy, 2 ekskulzywne dodatki, rumble
Wersja na PS3 - czujniki ruch w SIXAXIS (bardzo kiepskie podobno:
http://kotaku.com/384432/sixaxis-brings-nothing-to-gta-iv-but-frustration-and-burning-helicopter-chassisThe special SIXAXIS controls for this particular game suck, they're absolutely abysmal.
, rumble w DS3
PS.
Niedługo porównanie Eurogamera - zobaczymy jak AA/kolory wyglądają w praktyce.
--------------------------
@Solid Snake 1989 (edit do poniższego)
To że na X'e jest płynniej wynika z tekstu na Kotaku - ja tylko to przetłumaczyłem w miarę poprawnie jak mi się wydaje - jak możesz to przetłumacz ten cały fragment a nie tylko jego końcówkę:
The Xbox 360 version seemed capable of achieving a smoother frame rate, peaking higher in certain circumstances, such as in confined spaces or during light traffic, but both versions seemed to regularly run at a similar clip.
Regularnie (zazwyczaj? w większości wypadków?) podobnie, ale tak jak napisałem jest dobrze.
Na X360 płynniej, a najbardziej jest to widoczne we wcześniej wymienionych przypadkach.
Tym niemniej jest to subiektywne zdanie redaktorów i te różnice w praktyce mogą być niewielkie.