cytacik z polygamii
Eurogamer w końcu zamieścił swoje porównanie wersji GTA IV na obydwie platformy. Coby nie przedłużać - dla zainteresowanych, porównanie w rozwinięciu.
* Rozdzielczość:
Wersja na 360 działa w pełnym 720p (1280×720), wersja na PS3 upscaluje do 720p z 1152×640. Filtr ditheringowy zastosowany w Xboksie wygląda gorzej, niż ten na PS3, przez co w rozdzielczości 720p, obie gry wyglądają podobnie i o tym, którą się wybierze decydują raczej osobiste preferencje. W trybach 1080i/1080p występują większe spadki animacji - ale dzięki upscalowaniu wersja na 360 zaczyna wyglądać zbliżenie do tej na PS3.
* Zasięg widzenia:
Obie wersje wypadają tak samo. Pop-up występuje na obydwu platformach. Na upartego można powiedzieć, ze w wersji 360 podczas latania helikopterem i szukania pop-upów zdarza się nieco częściej, jednak w trakcie normalnej gry różnice s minimalne. Mit o wyższości wersji PS3 pod tym względem (z powodu wykorzystywania HDD) upada. Jedyne co można powiedzieć na pewno, to, że na PS3 rzadziej brakuje tekstur.
* Ilość klatek na sekundę.
Coś dla onanistów cyferkowych. W skrócie: więcej klatek wyświetla średnio wersja na 360. Nie są to ogromne różnice, ale jednak. W detalach wygląda to następująco:
o Test 1: Game Intro
+ 360: 31.990fps
+ PS3: 26.460fps
o Test 2: Clean Getaway
+ 360: 28.624fps
+ PS3: 23.452fps
o Test 3: Final Destination
+ 360: 35.262fps
+ PS3: 29.041fps
o Test 4: Station Face-Off
+ 360: 26.076fps
+ PS3: 26.081fps
o Test 5: Rigged to Blow
+ 360: 26.712fps
+ PS3: 23.781fps
o Test 6: Ivan the Not So Terrible
+ 360: 33.798fps
+ PS3: 28.313fps
FPSy mierzone były w scenkach przerywnikowych, żeby uniknąć sytuacji, gdzie na test wpływ miałaby, na przykład, większa ilość samochodów na danej platformie. Jak pisze Eurogamer: “oglądając obie wersje przy sobie, wyglądają one identycznie. Jednak, jeżeli zdarzy się spadek FPS, to większe chrupnięcia zauważono na PS3, przez co średni wynik jest gorszy.” Na uwagę zasługuje także inna rzecz - wersja na PLAYSTATION 3 ma włączony v-sync (synchronizacje pionowa).
Podsumowując - widać, że Rockstar miał kłopoty z konwersją na PS3 (w końcu gra była przez to opóźniona o te pół roku). Wskazują na to: niższa rozdzielczość, całkowity brak antyaliasingu, większe spadki animacji. Nie oznacza to jednak zdaniem Eurogamera, że wersja na PS3 jest gorsza. Dzięki różnym sztuczkom potrafi nieraz wyglądać lepiej niż ta “lepsza” edycja. Ogólnie rzecz biorąc, niezależnie od tego, na jakiej platformie się bawicie - nie ma co się oglądać na innych tylko grać, grać, grać.
koniec cytatu