Wbrew pozorom nie jest to takie trudne.
Masz dwa rodzaje tendencji- twojego bohatera, oraz 5 światów które odwiedzasz. Odnośnie tej pierwszej- zmienia się ona na jasną (twoja postac w menu tendency zaczyna powoli świecic białym światłem), gdy ratujesz npc i ogólnie dobrze się zachowujesz. Zmienia się na ciemną (zabrudzona i ciemna stautuetka) kiedy npc'ów zabijasz.
Tendencje światów- idą w jasną stronę gdy zabijesz bossa i black phantoma npc. W ciemną stronę, gdy zabijesz npc w danym świecie.
Ogólnie to jest kilka stopni tendencji (maksima po obu stronach to pure white i pure black), kiedy osiągniesz takie maksimum, nowe możliwości się przed tobą otwierają. Niektóre zamknięte wczesniej ścieżki stają się otwarte, spotykasz specjalne postacie w światach. Także ważne- kierując tendencję na jasną w danym świecie, przeciwnicy stają się łatwiejsi, ale dropy (skarby z nich wypadające) są słabsze, oraz mniej dusz dostajesz. Odwrotnie w ciemnej- przeciwnicy stają się mocniejsi, ale dropy mają znacznie lepsze (rzadkie przedmioty), więcej dusz do exp.
http://demonssouls.wikidot.com/world-tendency tu masz szczegółowe dane na temat tendencji. Ogólnie ta strona powinna byc twoją biblią przez następny tydzień :]
Kilka rad na początek:
- przy kreacji najłatwiej ma Royal, ponieważ możesz od 1 lvl pakowac statystyki
- zaklęcia wspomagające są bardzo dobre (potrzebujesz określonej ilości punktów w statystykach by odblokowac sloty)
- zaklęcia ofensywne nie są tak bardzo dobre, w kolejnych new game + coraz mniej efektywne- lepiej trzymac się wspomagających i ciachac bronią białą
- na samym początku najlepiej zrobic white tendency gdzie się tylko da, uratowac kogo tylko można
- kiedy już to zrobimy (czyli przy końcu gry), możemy stac się źli, czyli robimy wszędzie czarną tendencję- efektywnie wtedy złapiemy sporo dusz i znajdziemy rzadkie przedmioty
- tym samym nie chcesz grac będąc w ciele- śmierc w tej postaci obniża tendencję świata w którym nastapił zgon, a tego nie chcesz. Jeśli się odrodzisz, popełnij samobójstwo (skok ze szczytu) w nexusie
- nie atakuj npc które coś ci sprzedają- jeśli to zrobisz, obrażą się i do końca gry nic od nich nie kupisz. A zapasy trzeba uzupełniac na bieżąco
- nie leveluj na siłę- wyższy lvl= większy dopuszczalny margines błędu, naucz się walczyc, zdobądź świetny sprzęt i na niskim lvl jak będziesz robił najazdy na innych graczy, rozniesiesz ich
- cling ring podwyższa poziom hp w formie duchowej (a w niej chcesz biegac przez 99% czasu)- do znalezienia w 1-1, twój przyjaciel przez większośc gry
- bronie możesz upgrade'owac tak, by jak obrażenia korzystały z siły bądź zręczności. Zależy jak chcesz grac i czym siekac, ja zawsze inwestowałem w zręcznośc
- łuki są dobre (bazują na zręczności)
- turlanie się jest dobre (mniej niż 50% obciążenia -w ogóle staraj się jak najmniej na sobie miec jeśli zależy ci na szybkich unikach)
- będąc w drugim świecie, staraj się pozabijac jak najwięcej roboli za pierwszym wejściem, bez wracania do nexusa- za pierwszym właśnie bardzo często można zdobyc spider stones, które są podstawą do używania łuku (patrz góra), potem przy którymś wejściu tego już nie ma. Pod koniec gry niemożliwe już dla mnie było zdobycie tych kamieni, przez co nie ulepszyłem tego na maxa.
A teraz petarda- z tym world tendency zrozumiałeś? No to gra posiada buga, że po wyjściu z gry będąc podłączonym online resetuje tendencje na neutralne :] Bardzo to było upierdliwe i przeszkadzało w grze, można to obejśc nie podłączając się do internetu (ale wtedy frajda mniejsza, więc odpada). Problem był minimalizowany, jeśli wyłączyłes bądź zresetowałeś grę będąc w jakimś świecie- mogłem to jakoś śledzic i kontrolowac wtedy. Jednak jeśli przed jakiś czas nie będziesz odwiedzał danego świata, jego tendencja i tak będzie powoli wracała do neutralnej.
Niewykluczone że w wersji europejskiej poprawili ten błąd, ale tego to nie wiem.
Powodzenia :]