Obsidian Entertainment poszukuje specjalisty od... multiplayera
Czy będziemy świadkami powstania w pełni multiplayerowej gry?
Przez wiele ostatnich lat Obsidian Entertainment zasłynął jako producent znakomitych gier RPG nastawionych przede wszystkim na singlowe doznania fabularne oraz bogaty w smaczki i aktywności świat. Teraz może się to zmienić.
Studio zamieściło w serwisie LinkedIn (specjalistyczny serwis społecznościowy) oferty zatrudnienia kilku dodatkowych osób do studia i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż Obsidian poszukuje tam również... specjalisty od sieci i rozgrywek multiplayerowych. Od dawna lat skoncentrowany na rozgrywce singlowej deweloper nie licząc jednorazowego odskoku w postaci Armored Warfare, nie wykazywał dotychczas przesadnego zainteresowania trybami wieloosobowymi, a nawet naśmiewał się delikatnie z tego typu produkcji, punktując niesławnego Fallout 76 Bethesdy.
Łącznie do obsadzenia jest 11 nowych wakatów. W kręgu zainteresowania twórców znajduje się także między innymi specjalista od tworzenia silników, ekspert UI czy programista zajmujący się gameplayem. Co ciekawe w przypadku tego ostatniego jednym z faktów przemawiających na korzyść z zatrudnienia pracownika ma być cyt.: „Doświadczenie w tworzeniu gier multiplayer". Od nowych pracowników wymaga się także pokaźnej listy atutów, w tym ponad 5 lat spędzonych na podobnym stanowisku. Sugeruje to, iż mamy do czynienia bardziej z wysokobudżetowym tytułem AAA aniżeli prostym indykiem.
Czytając ogłoszenia możemy dowiedzieć się również kilku ciekawych faktów na temat przyszłego projektu. W ofertach często wymienia się znajomość silnika Unreal Engine, walkę z widoku pierwszej osoby, a także cykl dnia i nocy. Nie możemy być do końca pewni do czego konkretnie dążą twórcy, gdyż możliwości jest całkiem sporo. Amerykańskie studio może tworzyć osobną, mniejszą grę skoncentrowaną na trybach multiplayer, ale równie dobrze, może to być potwierdzenie trybu multiplayer w następcy tworzonego przez Obisidian obecnie The Outer Worlds.
Przypomnijmy, że stale zmagające się z problemami finansowymi studio zostało w ubiegłym roku przejęte przez Microsoft. Gigant z Redmond od dawna stawia na tytuły multiplayer, podczas gdy Obsidian wręcz przeciwnie, twardo tworzy produkcje dla jednego gracza z ewentualnym trybem kooperacyjnym. Wielu fanów studia przez ostatnie miesiące obawiało się, czy taki rozjazd pomiędzy wizjami tworzenia gier obu firm nie wpłynie na przyszłe projekty ich ulubionego dewelopera. Na potwierdzenie tej tezy musimy jeszcze zaczekać, aż do otrzymania dalszych informacji, które nieco rozjaśnią sytuację.
Przeczytaj więcej na podobne tematy:
• Avowed opóźnione na 2025 rok! Zmiany w planach Microsoftu - 03.08.2024 09:12
• Avowed z ulepszoną grafiką na nowym zwiastunie. Nowy RPG od Obsidianu jeszcze w tym roku - 10.06.2024 16:00
• Recenzja: Grounded - 14.05.2024 15:32
• Recenzja: Pentiment - 07.03.2024 13:30
• Obsidian krytykowany za wersje pudełkową Pentiment. - 26.02.2024 09:41
Komentarze
Dodaj nowy komentarz: